Swap na macierzy pendriveów

Data: 2016-03-02 00:56:22
Autor: Konrad Anikiel
Swap na macierzy pendriveów
Witam.
Temat jest taki. Pracowy laptop (Dell Precision M6800), nic nie mogę do niego dodać, a trzeba zrobić duż± robotę. Za mało pamięci, za mały dysk na swapa. Pomysł jest taki: podł±czę do niego huba USB 3.0 (laptop nie ma 3.1) z 7 portami, do tych portów powsadzam szybkie pendrivy i zrobię z tego softwareow± macierz RAID0. Powiedzmy 7 pendriveów 128 GB da mi prawie 900 giga swapa, je¶li każdy pendrive da radę zapisywać 30 MB/sek, to mam prędko¶ć do 210 MB/sek, da sie z tym żyć. Jak my¶licie, będzie to działać? A może da się to zrobić jeszcze lepiej? Do tego huba podł±czyć dalsze huby, do których powsadzać więcej (ale mniejszych) pendriveów? To nie musi być eleganckie, to ma być prowizorka na jedno konkretne zadanie.

Data: 2016-03-02 01:12:08
Autor: sczygiel
W dniu ¶roda, 2 marca 2016 09:56:25 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
[...]

1. Sprawdz se czy Twoja winda pozwala na zakł±danie swapa na dyskach wyjmowalnych.
2. Nie jestem pewien czy ci sie uda wycisn±ć z USB więcej niż 60-90MB sek realnego transferu.
3. Zbadaj czy możesz dodać dysk zamiast cdromu:
http://www.manualslib.com/manual/563583/Dell-Precision-M6800.html?page=21

4. Zamelduj pracodawcy że sie nie da i niech sie martwi albo inwestuje.

Data: 2016-03-02 02:04:17
Autor: Konrad Anikiel
W dniu ¶roda, 2 marca 2016 10:12:10 UTC+1 użytkownik sczy...@gmail.com napisał:

1. Sprawdz se czy Twoja winda pozwala na zakł±danie swapa na dyskach wyjmowalnych.

Robota jest w Ansysie, który nie musi koniecznie używać systemowego pagefila. Mogę mu kazać zapisywać do okre¶lonego miejsca (chociaż jeszcze tej sztuczki nie próbowałem).

2. Nie jestem pewien czy ci sie uda wycisn±ć z USB więcej niż 60-90MB sek realnego transferu.

Specyfikacja USB 3.0 mówi o ¶licznych 5 megabitach na sekundę. Dałem się nabrać?

3. Zbadaj czy możesz dodać dysk zamiast cdromu:
http://www.manualslib.com/manual/563583/Dell-Precision-M6800.html?page=21

Niestety nie mogę ingerować w sprzęt, mogę tylko co¶ do niego podł±czyć na zewn±trz. Uroki korporacyjnych projektów.

4. Zamelduj pracodawcy że sie nie da i niech sie martwi albo inwestuje.

S± dwie strony mocy: 'niedasie' albo 'can do'. Narazie tylko badam po której stronie jestem :-)

Data: 2016-03-02 02:32:48
Autor: sczygiel
W dniu ¶roda, 2 marca 2016 11:04:19 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
> [...]

Robota jest w Ansysie, który nie musi koniecznie używać systemowego pagefila. Mogę mu kazać zapisywać do okre¶lonego miejsca (chociaż jeszcze tej sztuczki nie próbowałem).

Ah, no to raczej bez problemu zrobisz na USB.

Ale co do wydajno¶ci to nie wiem jak się to skaluje.
Na pewno lepiej mieć podpiete pod wiecej niż jeden konreoler usb.
Może być warto wpi±ć się jednym hubem z prawej, jednym z lewej strony laptopa i jednym w docka. Wtedy kotrolery będ± różne i wydajno¶c powinna być większa.
W windowsie sobie zobacz ile masz kontrolerów i jak podpięte, IMHO tak masz szanse poprawić wydajno¶ć...

Z drugiej strony jesli masz tez siecówke 1 gbit i jakis szybki nas to tez może sie dać, jesli to pliki programu...

Data: 2016-03-02 12:24:35
Autor: JaNus
Swap na macierzy pendriveĂłw
W dniu 2016-03-02 o 11:32, sczygiel@gmail.com pisze:
W dniu środa, 2 marca 2016 11:04:19 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel
napisał:

.

Na pewno lepiej mieć podpiete pod wiecej niż jeden konreoler usb.
Może być warto wpiąć się jednym hubem z prawej, jednym z lewej strony
laptopa i jednym w docka. Wtedy kotrolery będą różne i wydajnośc
powinna być większa. W windowsie sobie zobacz ile masz kontrolerów i
jak podpięte, IMHO tak masz szanse poprawić wydajność...

Jasne że lepiej. Tzn. że trzeba wykorzystać jak najwięcej kontrolerów, a nie mnożyć pendraki na jednym, za pomocą szeregowo namnożonych... hubów? skąd Ci Konradzie to przyszło? Przecież gdy port USB ma podaną przepustowość, to ową granicą transferu namnożone peny będą się musiały dzielić. Żaden ze mnie temato-znawca, ale wydaje mi się, że na jeden port - należy podpiąć jedno "peryferiątko" (no, może dwa dadzą ciut większą sumę transferu? Ale myślę, że wątpię!). Tak tedy raczej musisz iść w tym kierunku, aby każde z nich było dość dużej pojemności. Tak jak napisał "Dominik & Co" - sprawdź też, czy:
> nie można podłączyć czegoś via iSCSI?
  - no albo moĹĽe jest chociaĹĽ eSATA?

Zgaduję, że Lapek jest na gwarancji, i jego otwarcie, i włożenie 'pod maskę" jakiejś hybrydy (SSD+HDD all in one. To się chyba HHD {ang. Hybrid Hard Disk} nazywa). Albo też zażądaj od szefa kasy na tyle SSD-eków, sporych raczej - tyle, ile masz kontrolerów portów USB. Bo więcej to chyba nie ma sensu?

Z drugiej strony jesli masz tez siecĂłwke 1 gbit i jakis szybki nas to
tez może sie dać, jesli to pliki programu...

Tyż pi(ę)knie! No i nie wyklucza użycia _wszystkich_ poprzednio wymienionych patentów: "czegoś via iSCSI", czy eSATA, plus pojemne SSD-eki na każdym kontrolerze USB. tu jeszcze słówko: ilość portów może być większa, niż kontrolerów. No ale nie znam odpowiedzi na kwestię tu ważną: czy te porty będą wolniej chodzić gdy na tym samym kontrolerze będzie więcej urządzeń? Trzeba sprawdzić jakimś softem.

Dobre rady nic nie kosztujÄ…

    i przewaĹĽnie warte sÄ…
                 swojej... ceny!

Data: 2016-03-02 09:11:14
Autor: Dominik & Co
Swap na macierzy pendriveĂłw
Dnia 02.03.2016 Konrad Anikiel <anikiel.konrad@gmail.com> napisał/a:
Witam.
Temat jest taki. Pracowy laptop (Dell Precision M6800), nic nie mogę do niego dodać, a trzeba zrobić dużą robotę. Za mało pamięci, za mały dysk na swapa. Pomysł jest taki: podłączę do niego huba USB 3.0 (laptop nie ma 3.1) z 7 portami, do tych portów powsadzam szybkie pendrivy i zrobię z tego softwareową macierz RAID0. Powiedzmy 7 pendriveów 128 GB da mi prawie 900 giga swapa, jeśli każdy pendrive da radę zapisywać 30 MB/sek, to mam prędkość do 210 MB/sek, da sie z tym żyć. Jak myślicie, będzie to działać? A może da się to zrobić jeszcze lepiej? Do tego huba podłączyć dalsze huby, do których powsadzać więcej (ale mniejszych) pendriveów? To nie musi być eleganckie, to ma być prowizorka na jedno konkretne zadanie.

Działać to będzie, ale pendrive'y szybko zarżnie.

Nie można podłączyć czegoś via iSCSI?

BTW: zawijaj wiersze.

--
Dominik & kÄ…pany (via raspbianowy slrn)

Data: 2016-03-02 02:23:22
Autor: Konrad Anikiel
W dniu ¶roda, 2 marca 2016 10:11:16 UTC+1 użytkownik Dominik & Co napisał:
> [...]

Działać to będzie, ale pendrive'y szybko zarżnie.

No, wiem.

Nie można podł±czyć czego¶ via iSCSI?

Można przez eSATA. To akurat proste. Szukam ewentualnych alternatyw, je¶li najprostsze rozwi±zanie z jakich¶ powodów okaże się niemożliwe. Na przykład takiego że jednak muszę to pu¶cić na innym laptopie który nie ma esata. Grube symulacje i laptopy to nieporozumienie, ale czasem człowiek musi wbić gwóĽdĽ mikroskopem, bo nie ma młotka.

BTW: zawijaj wiersze.

Może wiesz jak Google Groups nauczyć zawijania wierszy? Albo znasz jaki¶ inny onlinowy czytnik usenetu, który to potrafi?

Data: 2016-03-02 11:14:51
Autor: Dominik & Co
Swap na macierzy pendriveĂłw
Dnia 02.03.2016 Konrad Anikiel <anikiel.konrad@gmail.com> napisał/a:

Nie można podłączyć czegoś via iSCSI?

Można przez eSATA. To akurat proste. Szukam ewentualnych alternatyw, jeśli najprostsze rozwiązanie z jakichś powodów okaże się niemożliwe.

Ale moĹĽe najpierw sprawdĹş, czy to najprostsze nie okaĹĽe siÄ™ OK.
Czy to szachy, że musisz myśleć 5 ruchów do przodu? :-)

Może wiesz jak Google Groups nauczyć zawijania wierszy? Albo znasz jakiś inny onlinowy czytnik usenetu, który to potrafi?

Wciskać Enter ręcznie?
MoĹĽe coĹ› wybierzesz z newsreaders.com/web

Ja po prostu zrobiłem webowy dostęp do domowej malinki.

--
Dominik & kÄ…pany (via raspbianowy slrn)

Data: 2016-03-02 03:31:24
Autor: Konrad Anikiel
W dniu ¶roda, 2 marca 2016 12:14:53 UTC+1 użytkownik Dominik & Co napisał:

> Można przez eSATA. To akurat proste. Szukam ewentualnych alternatyw, je¶li najprostsze rozwi±zanie z jakich¶ powodów okaże się niemożliwe.

Ale może najpierw sprawdĽ, czy to najprostsze nie okaże się OK.
Czy to szachy, że musisz my¶leć 5 ruchów do przodu? :-)

Aktualnie potrzebuję prostego rozwi±zania i esata jest najprostsze,
o ile mogę użyć kompa z takim portem. Może się okazać że wtedy kiedy
będę miał wszystkie dane do tej roboty i wreszcie będę mógł j±
zapu¶cić, jedynym sprzętem jaki będzie dostępny, będzie cos bez
esata i wtedy nast±pi konsternacja. Z jednej strony wystarczy
jednorazowa prowizorka, z drugiej strony niekoniecznie.

A dotego zamiar ewentualny. Je¶li to zadziała i okaże się niezłe, to chciałoby się tego użyć jeszcze w przyszło¶ci. Może nie szachy, ale życie.

> Może wiesz jak Google Groups nauczyć zawijania wierszy? Albo znasz jaki¶ inny onlinowy czytnik usenetu, który to potrafi?

Wciskać Enter ręcznie?
Może co¶ wybierzesz z newsreaders.com/web

O, obaczę. Dzięki.

Data: 2016-03-02 12:58:28
Autor: JaNus
Swap na macierzy pendriveĂłw
W dniu 2016-03-02 o 12:31, Konrad Anikiel pisze:

Aktualnie potrzebujÄ™ prostego rozwiÄ…zania i esata jest najprostsze,
o ile mogę użyć kompa z takim portem. Może się okazać że wtedy kiedy
będę miał wszystkie dane do tej roboty i wreszcie będę mógł ją
zapuścić, jedynym sprzętem jaki będzie dostępny, będzie cos bez
esata i wtedy nastÄ…pi konsternacja. Z jednej strony wystarczy
jednorazowa prowizorka, z drugiej strony niekoniecznie.

To co to za robota / firma, że jest ważny temat, a gdy go masz obrabiać, to zabierają Ci lapka? To może każą ci kupić parsonalny... sukabA (był o tym jakiś film, całkiem niezły). Ten sprzęt ma sporo zalet: chłodzenie w 100% pasywne, więc nie brzęczy, żadnych kłopotów z baterią, całkowita gwarancja, że nie dotknie tego żaden znany wirus z internetu. Poproś szefa, aby na to spojrzał od tej... drugiej strony! To ostatnie to klucz do zrozumienia.

A dotego zamiar ewentualny. Jeśli to zadziała i okaże się niezłe, to
chciałoby się tego użyć jeszcze w przyszłości. Może nie szachy, ale życie.

Jak pendraki będą szybko padać, to przyszłość
niezbyt perspektywiczna. :(

[...]

Dość przyzwoity jest darmowy:
Mozilla Thunderbird\thunderbird.exe
  - no ale zastrzeĹĽeĹ„ nieco mam, nie wszystko przemyĹ›leli.

Dobre rady nic nie kosztujÄ…

    i przewaĹĽnie warte sÄ…
                 swojej... ceny!

Data: 2016-03-02 04:05:13
Autor: Konrad Anikiel
Swap na macierzy pendriveów
W dniu ¶roda, 2 marca 2016 12:58:28 UTC+1 użytkownik JaNus napisał:
To co to za robota / firma, że jest ważny temat, a gdy go masz obrabiać, to zabieraj± Ci lapka?

No wła¶nie temat nie aż tak ważny. Bardziej 'proof of concept' niż rzeczywisty projekt. Ale jak chcę zaj±ć maszynę na dwa tygodnie, to naprawdę musi jej nikt nie chcieć przez ten czas.

To może każ± ci kupić parsonalny

W domu mam na czym to zrobić, ale wiesz, licencje na soft...

Data: 2016-03-02 22:15:10
Autor: Smok Eustachy
Swap na macierzy pendriveĂłw
W dniu 02.03.2016 o 13:05, Konrad Anikiel pisze:
/.../
W domu mam na czym to zrobić, ale wiesz, licencje na soft...

Powiedz szefowi że jest gupi i musi isć na szkolenie, które uskutecznię za jedyne 15000$

Data: 2016-03-02 12:39:50
Autor: JaNus
W dniu 2016-03-02 o 12:14, Dominik & Co pisze:
Dnia 02.03.2016 Konrad Anikiel <anikiel.konrad@gmail.com> napisał/a:

Ale moĹĽe najpierw sprawdĹş, czy to najprostsze nie okaĹĽe siÄ™ OK. Czy
to szachy, że musisz myśleć 5 ruchów do przodu? :-)

Dobre!

Może wiesz jak Google Groups nauczyć zawijania wierszy? Albo znasz
jakiĹ› inny onlinowy czytnik usenetu, ktĂłry to potrafi?

Wciskać Enter ręcznie? Może coś wybierzesz z newsreaders.com/web

Naprawdę wątroba mi z lekka się skręca, gdy słyszę taką wymówkę, że (jak napisałeś Konradzie) czegoś-tam nie da się "Google Groups nauczyć". A to nie masz pod ręką standardowego edytora tekstów? Ja jestem totalnym dysgrafem, sadzę takie byki, że gdybym nie miał edytora, to gdy swe odręczne pisma czytam po niewczasie - aż się za głowę łapię, jak w czymś mogłem takiego kalafiora posadzić. Ale mam na tyle szacunku dla odbiorców, aby poświęcić te kilka (czasem ~naście, albo i ~dziesiąt!) minut więcej, aby tekst był napisany z zadowalającą składnią, połamany akuratnie, a cytaty przystrzyżone do absolutnego minimum. Czyżbym był jakimś rarogiem, że widzę, iż większości innych wcale nie zależy na estetycznym aspekcie pisanych przez nich tekstów?

Cóż za kłopot skopiować do edytora, i elegancko sformatować? Czyż nie warto się już starać?

Dobre rady nic nie kosztujÄ…

    i przewaĹĽnie warte sÄ…
                 swojej... ceny!

Data: 2016-03-02 04:00:37
Autor: Konrad Anikiel
W dniu ¶roda, 2 marca 2016 12:39:50 UTC+1 użytkownik JaNus napisał:
> [...]

Dobre!

> Wciskać Enter ręcznie? Może co¶ wybierzesz z newsreaders.com/web

Naprawdę w±troba mi z lekka się skręca, gdy słyszę tak± wymówkę, że (jak napisałe¶ Konradzie) czego¶-tam nie da się "Google Groups nauczyć". A to nie masz pod ręk± standardowego edytora tekstów? Ja jestem totalnym dysgrafem, sadzę takie byki, że gdybym nie miał edytora, to gdy swe odręczne pisma czytam po niewczasie - aż się za głowę łapię, jak w czym¶ mogłem takiego kalafiora posadzić. Ale mam na tyle szacunku dla odbiorców, aby po¶więcić te kilka (czasem ~na¶cie, albo i ~dziesi±t!) minut więcej, aby tekst był napisany z zadowalaj±c± składni±, połamany akuratnie, a cytaty przystrzyżone do absolutnego minimum. Czyżbym był jakim¶ rarogiem, że widzę, iż większo¶ci innych wcale nie zależy na estetycznym aspekcie pisanych przez nich tekstów?

Cóż za kłopot skopiować do edytora, i elegancko sformatować? Czyż nie warto się już starać?

Starać się zawsze warto, patrz, wciskam enter ręcznie (jeszcze do niedawna byłem przekonany że zawsze wciskałem enter ręcznie). Ale:

1. Mieszkam w trzech miejscach. W każdym stoi inny pecet, w zależno¶ci
od tego co robię, raz winda, raz linda.
2. Duż± czę¶ć czasu spędzam w podróży, a tam albo pracowy laptop, albo
prywatny tablet (ten ktory akurat działa), albo służbowy telefon (ten
który akurat działa), albo hotelowy terminal, albo lotniskowa kafejka,
raz winda, raz ios.
3. Mam robotę w której dużo czekam na to co komputer robi, więc i w pracy
mam czas na bitchowanie się po usenetach, ale niczego tu nie zainstaluję.

Znasz jakie¶ uniwersalne rozwi±zanie które by poprawnie działało we
wszystkich sytuacjach, tak żebym widział które posty czytałem a których nie itd?

Data: 2016-03-02 13:35:55
Autor: JaNus
Swap na macierzy pendriveĂłw
W dniu 2016-03-02 o 13:00, Konrad Anikiel pisze:

1. Mieszkam w trzech miejscach. W każdym stoi inny pecet, w zależności
od tego co robiÄ™, raz winda, raz linda.
2. Dużą część czasu spędzam w podróży, a tam albo pracowy laptop, albo
[...]
mam czas na bitchowanie siÄ™ po usenetach, ale niczego tu nie zainstalujÄ™.

Znasz jakieś uniwersalne rozwiązanie które by poprawnie działało we
wszystkich sytuacjach, tak żebym widział które posty czytałem a których nie itd?

Jak zobaczyłem pierwszego w życiu pendrive'a, to mi się wydawało, że oto właśnie takie rozwiązanie on zapewni. Że będzie można założyć na nim aktówkę na dane "roboczo-użytkowe", a na drugim własne "środowisko pracy", no i może na trzecim nosić swój własny soft. No i że jakiś komputerowy guru, może kolejny Steve Jobs - wpadnie na to, aby był do tego OeS nie wymagający każdorazowej reinstalacji systemu, dla pozyskania sterowników do aktualnie używanego kompa. Dotąd się dziwię, że jakoś o tym nie słychać. Albo na penach, albo na jakimś innym nośniku - aby można sobie używać takiego środowiska pracy, jakie sobie większość zaawansowanych kompu-tarzy doszlifowuje latami.

Dobre rady nic nie kosztujÄ…

    i przewaĹĽnie warte sÄ…
                 swojej... ceny!

Data: 2016-03-06 17:44:04
Autor: Marsjanin
Dnia Wed, 02 Mar 2016 13:35:55 +0100, JaNus napisał(a):

[...]
wymagajÄ…cy kaĹĽdorazowej reinstalacji systemu, dla pozyskania sterownikĂłw
do aktualnie uĹĽywanego kompa. DotÄ…d siÄ™ dziwiÄ™, ĹĽe jakoĹ› o tym nie
słychać.

Wiele programów było dostępnych w wersji portable. Jak nie były, to były modyfikowane, by były. :)

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-03-02 13:47:43
Autor: Dominik & Co
[...]

Ja już podałem- domowa malinka plus slrn. Dostęp via ssh lub www
(choćby shell in a box) z każdego kompa, tabletu, telefonu. Praca, dom, pociąg, hotel- z każdego miejsca to samo. Wiem, co czytałem, czego nie, kto jest w KF itp.

--
Dominik & kÄ…pany (via raspbianowy slrn)

Data: 2016-03-02 06:22:41
Autor: Konrad Anikiel
W dniu ¶roda, 2 marca 2016 14:47:44 UTC+1 użytkownik Dominik & Co napisał:
> [...]

> wszystkich sytuacjach, tak żebym widział które posty czytałem a których nie itd?

Ja już podałem- domowa malinka plus slrn. Dostęp via ssh lub www
(choćby shell in a box) z każdego kompa, tabletu, telefonu. Praca, dom, poci±g, hotel- z każdego miejsca to samo. Wiem, co czytałem, czego nie, kto jest w KF itp.

Tablet/telefon? Jak działa interfejs kiedy nie ma klawiatury? Nie bałby¶
się na to zalogować z lotniskowej kafejki gdzie¶ w Chinach, na jakim¶ thin
cliencie podł±czonym do maszyny szpiegowskiej?

Co to w ogóle jest domowa malinka?

Data: 2016-03-02 08:23:53
Autor: Bolko
Swap na macierzy pendriveów

Co to w ogóle jest domowa malinka?

https://www.raspberrypi.org/

Ja kupiłem sobie lekko używanego NAS-a TS-212 czyli żaden szczyt techniki.
Fajny to zadań w tle czyli np. backup-ów.
Ale siedzieć na tym, nie dziekuje, wiec tym bardziej nie wyobrażam sobie normalnej pracy na RPI.

Data: 2016-03-02 08:32:22
Autor: Konrad Anikiel
W dniu ¶roda, 2 marca 2016 17:23:55 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
> [...]

Fajny to zadań w tle czyli np. backup-ów.
Ale siedzieć na tym, nie dziekuje, wiec tym bardziej nie wyobrażam sobie normalnej pracy na RPI.

Kupiłem Raspberry Pi (jaka poetycka nazwa, malinka) synowi do zabawy. Nie pal± się ¶wiatełka, nie działa. Kupiłem drugi. ¦wiatełka się ¶wiec±, startuje. Trwa to tak długo, że wniosek ten sam: nie działa. To tylko kwestia definicji słowa "działa", ale dla mnie to nieporozumienie. Teraz s± tanie TV boxy, siedzi w tym cztero albo o¶miordzeniowy ARM, z jak±¶ tam lepsz± albo gorsz± grafik±. Daje radę dekodować H.264 na 4k, nawet ciepły się nie robi. Mocy pobiera tyle co nic.

Data: 2016-03-02 08:52:44
Autor: Bolko
W dniu ¶roda, 2 marca 2016 17:32:23 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
> [...]

Kupiłem Raspberry Pi (jaka poetycka nazwa, malinka) synowi do zabawy. Nie pal± się ¶wiatełka, nie działa. Kupiłem drugi. ¦wiatełka się ¶wiec±, startuje. Trwa to tak długo, że wniosek ten sam: nie działa. To tylko kwestia definicji słowa "działa", ale dla mnie to nieporozumienie. Teraz s± tanie TV boxy, siedzi w tym cztero albo o¶miordzeniowy ARM, z jak±¶ tam lepsz± albo gorsz± grafik±. Daje radę dekodować H.264 na 4k, nawet ciepły się nie robi. Mocy pobiera tyle co nic.

Kwestia budżetu.
Ty używasz tablicy która wysyła maile.
Mi musi wystarczyć kartka papieru:)

a na poważnie mówisz o czym¶ takim:
http://allegro.pl/android-smart-tv-box-cs918-rockchip-4x1-6ghz-8gb-i4907984229.html

a co to potrafi poza pokazywaniem filmów?
RPI wydaje mi się bardziej open na różne do¶wiadczenia

Data: 2016-03-02 09:30:59
Autor: Konrad Anikiel
W dniu ¶roda, 2 marca 2016 17:52:45 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
http://allegro.pl/android-smart-tv-box-cs918-rockchip-4x1-6ghz-8gb-i4907984229.html

Tak, ale wybrałe¶ jaki¶ drogi, tu s± tańsze: tiny.pl/g7g9b, zreszt± zależy co kto lubi.

a co to potrafi poza pokazywaniem filmów?

To samo co tablet albo telefon. Znaczy zależy co na tym zainstalujesz. To tylko Android, więc takich cudów oprogramowania jak slrn nie znajdziesz, ale automatyka domowa (z zabawkami tego typu tiny.pl/g7gwx), monitoring, komunikatory, całkiem niezłe gry itd. Myszka bezprzewodowa zamiast pilota, żyć nie umierać :-)
https://www.youtube.com/results?search_query=kodi

Data: 2016-03-02 20:11:42
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Swap na macierzy pendriveów
Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieni±cy się nazw± Bolko naskrobał(a):

a na poważnie mówisz o czym¶ takim:
http://allegro.pl/android-smart-tv-box-cs918-rockchip-4x1-6ghz-8gb-i4907984229.html

Sie pochwale, do mnie taki wędruje:
http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_202596.html

Kupiony też w zasadzie jako ciekawostka bo TV kablowa ograniczyła mi na
drugim drucie ilo¶ć programów do niezbednego minimum. Postawię toto koło
TV, zainstaluję KODI i niech ¶miga :)
--
....:::WISKOLER:::...
Stirlitz uciekaj±c przed Gestapo wbiegł na dach. Noga mi się jednak

Data: 2016-03-02 21:42:06
Autor: JaNus
Swap na macierzy pendriveĂłw
W dniu 2016-03-02 o 20:11,  ...:::WISKOLER:::... pisze:
Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Bolko naskrobał(a):

a na powaĹĽnie mĂłwisz o czymĹ› takim:
http://allegro.pl/android-smart-tv-box-cs918-rockchip-4x1-6ghz-8gb-i4907984229.html

Sie pochwale, do mnie taki wędruje:
http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_202596.html

A jak już macie, to pochwalcie się, czy ma "stosowalność" jako urządzenie autonomiczne? Czyli tablet, bez podpinania do zewnętrznego monitora? I czy aby go używać np. w autobusie, lub dalekim plenerze - ma to jakąś baterię? Pytam, bo przymierzam się do jakiegoś zbliżonego zakupu...

Dobre rady nic nie kosztujÄ…

    i przewaĹĽnie warte sÄ…
                 swojej... ceny!

Data: 2016-03-02 13:14:59
Autor: Konrad Anikiel
W dniu ¶roda, 2 marca 2016 21:42:05 UTC+1 użytkownik JaNus napisał:
W dniu 2016-03-02 o 20:11,  ...:::WISKOLER:::... pisze:
> Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieni±cy się nazw± Bolko naskrobał(a):

> Sie pochwale, do mnie taki wędruje:
> http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_202596.html

A jak już macie, to pochwalcie się, czy ma "stosowalno¶ć" jako urz±dzenie autonomiczne? Czyli tablet, bez podpinania do zewnętrznego monitora? I czy aby go używać np. w autobusie, lub dalekim plenerze - ma to jak±¶ baterię? Pytam, bo przymierzam się do jakiego¶ zbliżonego zakupu...

Musisz miec pr±d, mój ma 3Amperowy zasilacz 12V. Zrobienie UPSa na 12V byłoby banalne, je¶li to miałoby robić cokolwiek mission critical. Video w zasadzie tylko na HDMI. To jest TV box i nikt tego inaczej nie nazywa, chociaż siedzi w tym trochę mocy obliczeniowej, system operacyjny, kupa softwareu itd. W założeniu ma zast±pić HTPC, a że pr±du żre mało, to się tego po prostu nie gasi, a że chodzi to 24/7, to nadać się może do wielu przydatnych zastosowań. Co pisz±c, przyznaję się że nic wielkiego na tym nie zrobiłem. :-)

Data: 2016-03-02 21:59:02
Autor: 2late
On 03/02/2016 09:14 PM, Konrad Anikiel wrote:
[...]

Dla mnie to jest taka przystawka to TV nie smart co w polaczeniu daje nam Smart TV. Ale tego facebooka i innych aplikacji nie da sie uzywac bo pisanie z pilota to jakas masakra. ;)
Niby mozna z telefonu, bo jest dfo tego appka, ale i tak wole uzyc tych samych aplikacji bezposrednio w telefonie. Osobiscie uzywam do ogladania filmow po DLNA, czasem youtube i miracast.
Mialoby to wiecej sensu gdybym kompa i TV mial w roznych pokojach.

2

Data: 2016-03-03 06:27:40
Autor: Konrad Anikiel
W dniu ¶roda, 2 marca 2016 23:10:44 UTC+1 użytkownik 2late napisał:
Dla mnie to jest taka przystawka to TV nie smart co w polaczeniu daje nam Smart TV. Ale tego facebooka i innych aplikacji nie da sie uzywac bo pisanie z pilota to jakas masakra. ;)

Ja mam bezprzewodow± klawiaturę z touchpadem, obok na stole myszka dla wygody. Najpierw próbowałem zwykłego Logitecha K400, ale za duży. Kupiłem to tiny.pl/g7g48 i jest lepiej. Szkoda że nie zamówiłem wersji z pod¶wietlonymi klawiszami, bo tego się używa najczę¶ciej w ciemnym pokoju.

[...]

Stanowczo to nie ma zast±pić kompa. To jest do pokazania czego¶ na TV/projektorze, jak masz go¶ci na przykład. Wtedy komunikator ma sens, bo chodĽcie, zadzwonimy do wujka Mariana, pomachamy mu wszyscy do kamerki. Można się zastanowić czy nie lepiej po prostu podł±czyć telefon do HDMI, ale telefon ma Twoje prywatne rzeczy, których nie chcesz innym pokazywać itd. TV box nie jest osobisty, on po prostu mieszka w pokoju i jest publiczny (w sensie mieszkania).

Data: 2016-03-03 19:31:27
Autor: JaNus
Swap na macierzy pendriveĂłw
W dniu 2016-03-03 o 15:27, Konrad Anikiel pisze:
(-- -)

Ja mam bezprzewodowÄ… klawiaturÄ™ z touchpadem,

Kupiłem to tiny.pl/g7g48 i jest lepiej.

Wygląda nieźle, choć deczko przymała, jeśliby ktoś chciał np. większy kawałek tekstu wpisać. Sam się rozglądam za klawiaturką do tabletu (też jeszcze nie nabyłem), czy ktoś ma jakieś rady? Zakładam, że na tym zestawie miałoby się pisać nieco dłuższe epistoły, więc chciałbym aby klawisze były raczej spore, a i mysz byłaby mile widziana, obydwa bezogoniaste, na Bluetoocie. No i miło by było gdyby klawiaturka miała też klawisze ze strzałkami > < ^
Zetknęliście się?

Dobre rady nic nie kosztujÄ…

    i przewaĹĽnie warte sÄ…
                 swojej... ceny!

Data: 2016-03-03 14:13:24
Autor: Konrad Anikiel
W dniu czwartek, 3 marca 2016 19:31:28 UTC+1 użytkownik JaNus napisał:
W dniu 2016-03-03 o 15:27, Konrad Anikiel pisze:
> (-- -)
>
> Ja mam bezprzewodow± klawiaturę z touchpadem,
>
> Kupiłem to tiny.pl/g7g48 i jest lepiej.

Wygl±da nieĽle, choć deczko przymała, je¶liby kto¶ chciał np. większy kawałek tekstu wpisać. Sam się rozgl±dam za klawiaturk± do tabletu (też jeszcze nie nabyłem), czy kto¶ ma jakie¶ rady? Zakładam, że na tym zestawie miałoby się pisać nieco dłuższe epistoły, więc chciałbym aby klawisze były raczej spore, a i mysz byłaby mile widziana, obydwa bezogoniaste, na Bluetoocie. No i miło by było gdyby klawiaturka miała też klawisze ze strzałkami > < ^
Zetknęli¶cie się?

No to wybór masz duży, my¶lę że to jest najmniejszy rozmiar na którym da się co¶ sensownie napisać dwiema rękami (nie kciukami): tiny.pl/g7g64 chraktrystyczny design (klawisze w kawałku zagiętej blachy), w Polsce widziałem po sklepach z gadgetami. Je¶li kiedy¶ widziałe¶ Olivetti Quaderno, to ta jest jeszcze o jeden cal mniejsza.

Można szukać klawiatur z małym trackballem, z pod¶wietleniem, BT 4.0 (energooszczędny), co tam kto woli.

Data: 2016-03-02 22:39:02
Autor: JaNus
W dniu 2016-03-02 o 22:14, Konrad Anikiel pisze:
W dniu środa, 2 marca 2016 21:42:05 UTC+1 użytkownik JaNus napisał:

A jak już macie, to pochwalcie się, czy ma "stosowalność" jako
urzÄ…dzenie autonomiczne? Czyli tablet,

 To jest TV box i nikt tego
inaczej nie nazywa, chociaĹĽ siedzi w tym trochÄ™ mocy obliczeniowej,
system operacyjny, kupa softwareu itd. W założeniu ma zastąpić HTPC,
a że prądu żre mało, to się tego po prostu nie gasi, a że chodzi to
24/7, to nadać się może do wielu przydatnych zastosowań. Co pisząc,
przyznaję się że nic wielkiego na tym nie zrobiłem. :-)

Jeśli chodzi, i mało żre prądu, to może wykorzystaj to do BOINC-owania jakichś projektów naukowych? Zajrzyj tu:
http://www.boincatpoland.org/wiki/Lista_projekt%C3%B3w
  - ale nie wiem, czy tam majÄ… soft pod takÄ… maszynkÄ™, o ktĂłrej tu mĂłwimy.

Wracając do kwestii dużego pendraka, to właśnie zerkałem za czym innym, ale natknąłem się, może Ci się przyda:
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5948809991&reco_id=fc858467-e0bc-11e5-b6d5-fa163e045498&ars_rule_id=201 pen ma (podobno, bo coś mi trudno uwierzyć!) 250 GB! a koszt 49,00 zł
W takiej cenie to koło mnie są jakieś rzędu 64GB albo nawet takie baaardzo firmowe, a tylko 32?
Psu-da siÄ™ ta 250-ka do Twojego celu? On ma teĹĽ 128GB (a nie GiB czasem?) po 39 zetĂłw.

Dobre rady nic nie kosztujÄ…

    i przewaĹĽnie warte sÄ…
                 swojej... ceny!

Data: 2016-03-02 14:03:27
Autor: Konrad Anikiel
Swap na macierzy pendriveów
Mam seti@home w tablecie. Bez sensu. Biurkowy pecet, żaden wypas, amd a10 bez karty graficznej robi na tym 10000 kredytów w tydzień, a tablet z tegra3 robi w tydzień 400. ARM jest beznadziejnie wolny w operacjach zmiennoprzecinkowych dużej precyzji, a widać na takich napisano kod. Co się dziwić, nie pisano tego na arma, tylko na x86. No i ten androidowy seti@home nie potrafi liczyć na gpu. Co prawda ludzie pisz± że na 1 wat mocy to i tak jest bardzo dobra wydajno¶ć, ale życia szkoda :-)

Data: 2016-03-03 05:01:07
Autor: Budzik
Swap na macierzy pendriveów
Użytkownik JaNus bez@adresu ...

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5948809991&reco_id=fc858467-e0bc-1
1e5-b6d5-fa163e045498&ars_rule_id=201 pen ma (podobno, bo co¶ mi trudno uwierzyć!) 250 GB! a koszt 49,00 zł
W takiej cenie to koło mnie s± jakie¶ rzędu 64GB albo nawet takie baaardzo firmowe, a tylko 32?
Psu-da się ta 250-ka do Twojego celu? On ma też 128GB (a nie GiB czasem?) po 39 zetów.

Nie wierz w bajki...

Data: 2016-03-02 20:42:33
Autor: Dominik & Co
Swap na macierzy pendriveĂłw
Dnia 02.03.2016 Konrad Anikiel <anikiel.konrad@gmail.com> napisał/a:
Kupiłem Raspberry Pi (jaka poetycka nazwa, malinka) synowi do zabawy. Nie palą się światełka, nie działa. Kupiłem drugi. Światełka się świecą, startuje. Trwa to tak długo, że wniosek ten sam: nie działa. To tylko kwestia definicji słowa "działa", ale dla mnie to nieporozumienie.

SOA#1

Bycie zewsząddostępnym klientem usenetu nie jest podstawowym zadaniem mojej maliny,
ale sprawdza się i jest wygodne (z niej właśnie piszę przez ssh). Chodzi na niej przede wszystkim domowy mikroNAS i serwer backupów (komputery i jeden telefon) dla domowej sieci, radio internetowe (via transmitter fm, sterowane pilotem radiowym z kuchni), dodatkowo serwer www (lighttpd) oraz proxy (squid). Jak trzeba czasem to i mldonkey czy przeglądarka jak trzeba ściągnąć skądś plik w dłuższym czasie. Testowałem też klienta freenetu i chodziło niezgorzej, mimo Javy. Oczywiście system jest na HDD, nie karcie microsd.

W porównaniu do poprzednich sprzętów w tej roli (terminale: HP oraz Igel)
malina jest demonem prędkości i zużywa sporo mniej prądu.

Teraz są tanie TV boxy, siedzi w tym cztero albo ośmiordzeniowy ARM, z jakąś tam lepszą albo gorszą grafiką.

Czyli praktycznie dokładnie to samo co w pi 2.

Kupiłem jeszcze za 70 zł klona (orange pi). Też fajna zabawka.

--
Dominik & kÄ…pany (via raspbianowy slrn)

Data: 2016-03-08 21:35:29
Autor: Krystek
W dniu 2016-03-02 21:42, Dominik & Co pisze:
Dnia 02.03.2016 Konrad Anikiel<anikiel.konrad@gmail.com>  napisaĹ‚/a:
[...]

Te klony to chyba mają większą moc (lepszy procek i podzespoły od Raspa).

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2016-03-09 06:06:55
Autor: Dominik & Co
Dnia 08.03.2016 Krystek <spamtrap@krystek.art.pl> napisał/a:

Kupiłem jeszcze za 70 zł klona (orange pi). Też fajna zabawka.

Te klony to chyba mają większą moc (lepszy procek i podzespoły od Raspa).

Zależy które, bo samych orange jest kilka. Ja kupiłem orange pi pc,
poza procesorem w zasadzie to samo, co pi 2- szybszy nieco procesor
(choć nie dałbym głowy, czy po prostu nie przetaktowany), ale za
to sztuka portu usb mniej.

Teraz wyszło pi 3. I oczywiście jeszcze inne klony.
Jest w czym wybierać.

--
Dominik & kÄ…pany (via raspbianowy slrn)

Data: 2016-03-02 20:52:00
Autor: Dominik & Co
Dnia 02.03.2016 Bolko <suryga@gmail.com> napisał/a:

Ale siedzieć na tym, nie dziekuje, wiec tym bardziej nie wyobrażam sobie normalnej pracy na RPI.

Zdefiniuj "siedzieć". Ja jako desktop maliny w zasadzie* nie używam (i nie polecam), ale tekstowy slrn to sama przyjemność. Zresztą na E52 (a nawet i na androidowym Samsungu) korzystanie z graficznego klienta
newsów przez siakieś vnc/rdp/nx to byłby szczyt masochizmu ;-)

* ale jest serwer vnc i jak trzeba np. ściągnąć długo ściągający się plik, to się podpinam, uruchamiam ściąganie i rozłączam.

--
Dominik & kÄ…pany (via raspbianowy slrn)

Data: 2016-03-02 20:29:09
Autor: Dominik & Co
Swap na macierzy pendriveĂłw
Dnia 02.03.2016 Konrad Anikiel <anikiel.konrad@gmail.com> napisał/a:

Tablet/telefon? Jak działa interfejs kiedy nie ma klawiatury? Nie bałbyś

Jest taki wynalazek jak klawiatura ekranowa. Działa.
Na E52 działa fizyczna.

się na to zalogować z lotniskowej kafejki gdzieś w Chinach, na jakimś thin
cliencie podłączonym do maszyny szpiegowskiej?

Oczywiście, nie odważyłbym się, na keyloggera mocnych nie ma.
Ale z własnego telefonu, czemu nie? Ssh jest bezpiecznym protokołem.

Co to w ogĂłle jest domowa malinka?

Raspberry Pi (2).

--
Dominik & kÄ…pany (via raspbianowy slrn)

Data: 2016-03-02 21:43:49
Autor: 2late
On 03/02/2016 01:47 PM, Dominik & Co wrote:
Praca, dom, poci±g, hotel- z każdego miejsca to samo.
Wiem, co czytałem, czego nie, kto jest w KF itp.

A ja synchronizuje katalog profilowy Thunderbirda przez btsync i tez mam wszedzie to samo. :)

2

Data: 2016-03-03 06:15:36
Autor: Dominik & Co
Dnia 02.03.2016 2late <deadlog_FILTR_@wp.pl> napisał/a:

A ja synchronizuje katalog profilowy Thunderbirda przez btsync i tez mam wszedzie to samo. :)

Na telefonach i tabletach teĹĽ? :-)

https://www.dropbox.com/s/4igjv06n6nm7hc6/img_5151.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/zo1bgl6rnr78tve/img_5158.jpg?dl=0

--
Dominik & kÄ…pany (via raspbianowy slrn)

Data: 2016-03-03 08:47:19
Autor: 2late
On 03/03/2016 06:15 AM, Dominik & Co wrote:

A ja synchronizuje katalog profilowy Thunderbirda przez btsync i tez mam
wszedzie to samo. :)

Na telefonach i tabletach też? :-)

https://www.dropbox.com/s/4igjv06n6nm7hc6/img_5151.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/zo1bgl6rnr78tve/img_5158.jpg?dl=0

:) Imponujace.

Nie probowalem nawet sprawdzic czy moj klient w telefonie ma ten sam format plikow co thunderbird. Z usnetu w telefonie korzystam z 3 razy do roku, takie to jest wygodne.

2

Data: 2016-03-02 14:41:30
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 2 Mar 2016 04:00:37 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

Znasz jakie¶ uniwersalne rozwi±zanie które by poprawnie działało we
wszystkich sytuacjach, tak żebym widział które posty czytałem a których nie itd?

Je¶li twoje przypadkowe maszyny maj± gniazdo USB to może sprawdzi się
40TudeDialog. Zasadniczo się go instaluje, ale raz zainstalowany na
pendrajwie potrafi działać pod wszystkimi chyba OS-ami windzianymi i
napewno pod linuksami. Wada taka że targasz z sob± pena ale i tak dzi¶
każdy go nosi w portfelu :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-03-02 22:09:54
Autor: 2late
On 03/02/2016 08:56 AM, Konrad Anikiel wrote:
[...]

1. Mam eSATA controler do laptopa (dwu portowy). PCIexpress 34/54 - zdaje sie nazywal sie ten interface. Moze takie cos zdobedziesz i podlaczysz dwa dyski SSD w RAID0
2. Ewentualnie, jeden z dyskow SSD kupilem w wersji 'wzbogaconej', m. in. z przejsciowka SATA - USB. NIe wiem jakie to jest szybkie, teoretycznie do robienia kopii zapasowej ale nigdy nie probowalem - moze takim czyms sie zainteresujesz

Kiedys widzialem na youtube film z tomhardwareguide z testem rowiazania o jakim myslisz, kilka pendrive'ow w RAID0, poszukaj, napewno jest dokladnie opisane czy to ma sens.

2

Data: 2016-03-03 06:30:54
Autor: Konrad Anikiel
W dniu ¶roda, 2 marca 2016 23:10:45 UTC+1 użytkownik 2late napisał:
> [...]

2. Ewentualnie, jeden z dyskow SSD kupilem w wersji 'wzbogaconej', m. in. z przejsciowka SATA - USB. NIe wiem jakie to jest szybkie, teoretycznie do robienia kopii zapasowej ale nigdy nie probowalem - moze takim czyms sie zainteresujesz

Dzięki za pomysły, co¶ tam w końcu będę musiał wybrać.

Kiedys widzialem na youtube film z tomhardwareguide z testem rowiazania o jakim myslisz, kilka pendrive'ow w RAID0, poszukaj, napewno jest dokladnie opisane czy to ma sens.

To chyba nie było z Tom's, ten który ja widziałem był na 10-portowym hubie USB1.0 podł±czonym do Maca. Przepustowo¶ć USB 1.0 się zabetonowała po kilku dodanych pendrivach, kolejne już nic nie przyspieszały.

Swap na macierzy pendriveów