Data: 2010-02-19 07:50:59 | |
Autor: MarcinJM | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/735639-2.html
Filtr udalo sie zmiescic pod zderzakiem dosc zgrabnie. Dzwignia sprzegla z dodatkowym mocowaniem linki, zeby skrocic skok pedalu sprzegla. Deska kokpitu podcieta tyle ile sie dalo. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-02-19 08:10:25 | |
Autor: Michał Gut | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
kolejny szaleniec:) graty:)
sir |
|
Data: 2010-02-19 09:08:30 | |
Autor: Jacek | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
MarcinJM pisze:
http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/735639-2.html o ile widze to 1,2 ma 70 KM natomiast seicentowe 1,1 ma 55 (tyle co 0,9 sporting). Czy nie prosciej bylo dorzucic turbine do 1,1? |
|
Data: 2010-02-19 08:13:22 | |
Autor: to | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
Jacek wrote:
o ile widze to 1,2 ma 70 KM Obawiam siÄ, Ĺźe swap jest tak ze 3x Ĺatwiejszy niĹź doĹoĹźenie turbo. ;-) ChoÄ osobiĹcie szukaĹbym bardziej 1,4... -- cokolwiek |
|
Data: 2010-02-19 10:04:15 | |
Autor: BartekK | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
W dniu 2010-02-19 09:13, to pisze:
Jacek wrote:.... i dodaÄ turbinÄ ;) -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2010-02-19 09:14:49 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
Użytkownik "Jacek" <monia@spam-wp.pl> napisał w wiadomości news:hllgmu$lkg$1node1.news.atman.pl... MarcinJM pisze: ani prościej, ani taniej. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) Omega X25XE Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-02-19 09:17:00 | |
Autor: MarcinJM | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
Jacek pisze:
MarcinJM pisze: 75KM. Uturbiony silnik ma na rajdach przelicznik x 1.4, startuje w wyzszej klasie. Poza tym (tak mi Swiatek z Bydgoszczy tlumaczyl) 1.1 ma slabszy wal, a z 1.2 mozna i 130KM wycisnac. Na tyle to ja oczywiscie nie odwaze sie, ale samym walkiem mozna dodac jeszcze 10KM do 75, a to juz cos jest pod butem (waga auta ~700kg). -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-02-19 10:04:30 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
MarcinJM pisze:
Jacek pisze: A nawet x1.7 dla benzyny, czyli się robi klasa 4 można się ścigać z Astrami GSi i tym podobnymi wynalazkami ;) Dodatkowo po utopieniu dodatkowych 1500-2000zł można z tego 1.2 wyciągnąć spokojnie 90KM. |
|
Data: 2010-02-19 14:42:26 | |
Autor: kogutek | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
MarcinJM pisze:po co. Z 55 koni prawie beznakładowo można zrobić 80 koni. Za 4 tysiące można zrobić 100 koni bez turbiny, podtlenku azotu. -- |
|
Data: 2010-02-19 19:22:25 | |
Autor: roberts | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
Czy nie prosciej bylo dorzucic turbine do 1,1? Lepiej bylo wsadzic motor z Punto GT 1.4 Turbo. Juz widzialem taki projekt. |
|
Data: 2010-02-19 21:32:44 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
roberts pisze:
Czy nie prosciej bylo dorzucic turbine do 1,1? Poczytaj wątek. Już zostały podane powody, dla których turbo jest bez sensu w tym przypadku. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 turbotraktor Laguna I "czarny karawan" - na sprzedaż |
|
Data: 2010-02-19 09:16:27 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:hllccl$rt4$1news.onet.pl... http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/735639-2.html no fajnie :) Moja jedyna uwaga to strasznie długi dolot, ktory moze troche przeszkadzac Tak czy inaczej przejechałbym sie czymś takim :D -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) Omega X25XE Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-02-19 09:53:05 | |
Autor: MarcinJM | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
Kuba (aka cita) pisze:
To sie okaze jak bede walek wymienial i pojade sie stroic na hamownie. Jakos stozki do mnie slabo przemawiaja. Mozliwe, ze nieco pomagaja silnikowi oddychac, natomiast w tych tanich moje watpliwosci budzi jakosc filtrowania. No i bez obudowy z ukierunkowanym poborem powietrza bedzie zarl cieple, a to nie za dobrze. Tak czy inaczej przejechałbym sie czymś takim :D Jeszcze walcze z zawiecha, albo wlaciwie to nie wiem czym. Bije kierownica powyzej 120-130. Nowe: lozyska McPhersona, amory, wahacze, tuleje drazka stabilizatora. I wciaz bije. Jeszcze podejrzewam polos, moze cos z nia jest nie tak. Nie musze dodawac, ze kola wywazone, i sprawdzane na kilku zestawach wywazonych kol. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-02-19 10:38:15 | |
Autor: Nex@pl | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
A tarcze? :)
|
|
Data: 2010-02-19 10:50:07 | |
Autor: MarcinJM | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
Nex@pl pisze:
A tarcze? :) Czujnikiem zegarowym mierzone. Idealne. Zreszta nawet nowki Brembo zalozylem "na probe". To samo. Najbardziej teraz mi polos podpada. Tym bardziej, ze z tego co kojarze, na szybko przegub marki Kamoka zalozylem, czyli bardzo budzetowy. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-02-19 15:25:34 | |
Autor: Yans van Horn | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
MarcinJM wrote:
Nex@pl pisze: Tarcza sprawdzane na samochodzie ? Lożyska piast, koła, opony ? -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2010-02-19 19:37:15 | |
Autor: Arbiter | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:hllhd1$bs7$1inews.gazeta.pl... Moja jedyna uwaga to strasznie długi dolot, ktory moze troche przeszkadzac Czay taka przeróbka dolotu jest w ogole prawidłowa? powinien byc chyba blisko airbox i ew. rezonator. Mysle ze taka długa rura moze ostro mieszac |
|
Data: 2010-02-19 19:52:45 | |
Autor: MarcinJM | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
Arbiter pisze:
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:hllhd1$bs7$1inews.gazeta.pl... Cos na szybko musialem zrobic. Dolot bedzie robiony wg. wskazan z hamowni po zmianie walka. Obecnie nie ma to sensu, tzn: pieniadz wywalony w bloto. Wlasciwie dla seryjnego walka dolot mimo wszystko powinien miec jakas dlugosc + jakas objetosc. Najlepiej wyliczona :) -- pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-02-19 09:23:39 | |
Autor: to | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
MarcinJM wrote:
http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/735639-2.html A tak z ciekawoĹci ile to mniej wiÄcej kosztowaĹo? -- cokolwiek |
|
Data: 2010-02-19 10:47:51 | |
Autor: MarcinJM | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
to pisze:
MarcinJM wrote: Ja kupilem cale punto, anglika, poniewaz same silniki byly w... tej samej cenie i z niewiadomym (tzn. deklarowanym slownie) przebiegiem. policzmy: Punto wraz z transportem: 2000 Silnik seicento sprzedalem za 750zl Daje: 1250 "w plecy" Ale. Wykorzystalem oryginalny wydech (przyciety do odpowiednich rozmiarow) punto oszczedzajac min. 300 zl i mnostwo kombinacji to zmniejsza "w plecy" do ok 1000zl. Mam kluczyk z immobilizerem, zaoszczedzilem na "odkodowaniu" immo z kompa (100-200zl?) Sprzedalem sporo czesci do punto (za grosze, byle wyprzedac) za 500zl. To daje na minusie 500zl A jeszcze mam mnostwo czesci do sprzedania, wiec na 100% wyjde na nieduzy plus finansowy. Robota: Wszystko robilem sam, wiec trudno mi policzyc koszty robocizny, ale "obcemu" warsztatowi min. 1000zl trzeba byloby dac. Koszty dodatkowe, typu wymiana rozrzadu, olejow, etc nie wliczam bo to eksploatacyjka Sadze, ze nawet zlecajac takie dzialanie i rozsadnie robiac zakupy na takiej zabawie mozna jeszcze pare groszy zarobic :) -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-02-19 10:56:55 | |
Autor: MarcinJM | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
MarcinJM pisze:
to pisze: Aaaa, no jeszcze musialbym pompe paliwa kupic puntowa. A to kolejny grosz w plecy. A tak mam Puntowa pompe zamontowana, a sejcentowa do sprzedania. Do sprzedania wydech seicento z katem. Zawsze sie pare groszy odzyska :) -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-02-19 14:03:46 | |
Autor: Marcus Wright | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:hllccl$rt4$1news.onet.pl...
http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/735639-2.html A jaki jest efekt? I tak nadal objedzie Cię każde auto ~90-100 KM... Nie wspomnę o jakichś małych pociskach typu Colt 1.6 116 KM (fabrycznie) czy Civic 1.4 iS 90KM. Pytam się z ciekawości co chciałeś osiągnąć?:) I czy jest te 10s do setki? Przy 700 KG masie własnej i około 75 KM powinno dać radę... |
|
Data: 2010-02-19 14:17:31 | |
Autor: MarcinJM | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
Marcus Wright pisze:
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:hllccl$rt4$1news.onet.pl... Tyle, ze wspolczesne fury sa dosc ciezkie. U mnie przelicznik jest 1KM na 10kg z szoferem. Wiem, wiem, zadna rewelacja. Natomiast dosc przyzwoity to wynik, jesli spojrzec na poniesione naklady. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-02-19 18:18:45 | |
Autor: Marcus Wright | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
Tyle, ze wspolczesne fury sa dosc ciezkie. U mnie przelicznik jest 1KM na 10kg z szoferem. Wiem, wiem, zadna rewelacja. Natomiast dosc przyzwoity to wynik, jesli spojrzec na poniesione naklady. Colt/Civic poniżej 1000 KG. 1 KM na 10KG to spokojnie lepiej niż 10s do setki. ;) Generalnie: GRATULACJE. :) |
|
Data: 2010-02-19 14:23:31 | |
Autor: MarcinJM | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
Marcus Wright pisze:
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:hllccl$rt4$1news.onet.pl... A do 100kmph ciezko mi zmierzyc u mnie na Mazurach, bo..... nie znam zadnego w miare plaskiego odcinka :) Co do Colta, czy Civica. Rozbicie seicenta na szutrach, czy innych treningach mniej boli, niz rozbicie kazdego innego auta. Prawda? -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-02-19 14:56:10 | |
Autor: Agent 0700 | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
Co do Colta, czy Civica. Rozbicie seicenta na szutrach, czy innych treningach mniej boli, niz rozbicie kazdego innego auta. Prawda? Myślę, że połamane nogi i ręce tudzież rozbite czoło o szybę boli tak samo lub porównywalnie podobnie :-) Pozdrawiam Jacek |
|
Data: 2010-02-19 18:27:11 | |
Autor: MarcinJM | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
Agent 0700 pisze:
Co do Colta, czy Civica. Rozbicie seicenta na szutrach, czy innych treningach mniej boli, niz rozbicie kazdego innego auta. Prawda? Wiec po co dorzucac do tego jeszcze koszty materialne? ;) -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-02-19 18:10:27 | |
Autor: xs | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
Marcus Wright <xt@chello.pl> napisał(a):
Nie wspomnę o jakichś małych pociskach typu Colt 1.6 116 KM (fabrycznie)czy Civic 1.4 iS 90KM. Civic VIgen iS to mul straszny, okolice 11s do 100, wybebeszone SC z 1.2 MPI powinno robic okolice 9.5s do 100km/h. Wiem, bo kolega ma ten silnik w budzie CC i z wnetrzem robi wlasnie podobne czasy, co daje podobne osiagi jak wymieniony wyzej Colt... Zreszta Colta pociskiem bym nie nazwal, zbiera sie poprawnie ale w swojej klasie pojemnosciowej na zawodach opierdoli go kazda Honda ;) Pytam się z ciekawości co chciałeś osiągnąć?:) Szybkie auto w swojej klasie (do 1300 lub 1400ccm w zaleznosci od regulaminu zawodow). Z drugiej strony przyjedzie Swift i pozamiata ;) Ale juz powalczyc mozna takim sprzetem :D -- |
|
Data: 2010-02-19 19:16:27 | |
Autor: Michał Gut | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
A jaki jest efekt? I tak nadal objedzie Cię każde auto ~90-100 KM... uwierz mi ze naprawde sie ladnie zbiera to to - ten 1.2 przy takiej masie duzo daje:) nic wiekszego tam nie wlezie a pod ten silnik mocowania pasuja i nnajmniej jest pieprzenia sie:) to jest prawdziwy tuning a nie obwieszanie sie kilogramami naklejek (wylaczajac pmsowa;PP) tu rozpedzasz mala bude tak ze robisz zdziwko na skrzyzowaniach:))) mielismy tu na grupie kolege sympatycznego o niepamietam jakim nicku, ktotry do swojego trabanta wsadzil chyba 1.3 albo 1.4:) jakbys widzial jak to sie zbieralo spod swiatel:)))))))))))))))) ja swoim punto1 (1t/75km) nie mialem szans:) tak trzyamc:) sir |
|
Data: 2010-02-19 20:29:55 | |
Autor: Paweł Andziak | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
MarcinJM pisze:
http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/735639-2.html Jak taka przekładka wygląda czasowo? Długo robiłeś? Sam robiłeś? Dużo rzeczy może ugryźć w dupę? Zastanawiam się czy nie kupić jakiegoś CC lub SC i nie zrobić podobnej przekładki - w ramach nazwijmy to hobby. Nie mam wykształcenia mechanicznego, na codzień siedzę w IT, ale wymienić amortyzatory, tarcze i klocki hamulcowe w samochodzie czy gaźniki w motocyklu potrafię. W skrócie - opowiedz coś więcej o całym procesie przygotowania sprzętu i samej przekładki. Pozdrawiam -- ganda |
|
Data: 2010-02-19 20:47:45 | |
Autor: MarcinJM | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
Paweł Andziak pisze:
Jak taka przekładka wygląda czasowo? Długo robiłeś? Sam robiłeś? Dużo rzeczy może ugryźć w dupę? Zastanawiam się czy nie kupić jakiegoś CC lub SC i nie zrobić podobnej przekładki - w ramach nazwijmy to hobby. Nie mam wykształcenia mechanicznego, na codzień siedzę w IT, ale wymienić amortyzatory, tarcze i klocki hamulcowe w samochodzie czy gaźniki w motocyklu potrafię. W skrócie - opowiedz coś więcej o całym procesie przygotowania sprzętu i samej przekładki. Ja tez na codzien siedzialem w IT :) ale od kilku lat migruje do warsztatu: przyjemniejsza robota :) Potrzebne beda: Silnik najlepiej kompletny, z osprzetem i z jednego kompletu komputer, elektronika immo + pasujacy do tego kluczyk. Mozna sam komp. i dac go do wylaczenia immo w ogole. Instalacja zostaje SC. W SPI potrzebny jest kawalek wiazki punto ten przy wtryskach. Wszystkie wtryski sa podlaczone rownolegle. Przydalyby sie weze chlodzenia punto, bo maja krocce do podgrzewania "gaznika". No i wydech. Ja mialem to szczescie, ze kupilem cale auto i chcac nie chcac rzezbilem z oryginalu. Efekt jest niezly (przynajmniej, jesli chodzi o brzmienie), uklad jest krotszy i otwarty, jest tylko kat. i pierwszy tlumik (przelotowy) i dalej rura w swiat. Szczerze mowiac nie majac punciaka dawcy czesci koszt bylby duzo wyzszy (jezdzenie po szrotach z kazda duperela, robnienie wydechu, wezyki i inne gowna: czas i kasa) Samo przelozenie to prosta sprawa. Robiac wszystko starannie i bez pospiechu zajelo mi to moze 30-40 godzin. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-02-19 20:54:06 | |
Autor: Paweł Andziak | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
MarcinJM pisze:
Szczerze mowiac nie majac punciaka dawcy czesci koszt bylby duzo wyzszy (jezdzenie po szrotach z kazda duperela, robnienie wydechu, wezyki i inne gowna: czas i kasa) Pomysl z zakupem calego anglika jako dawcy mi się podoba.
A masz moze jakies ciekawe materialy na ten temat? Ksiazki? Linki do stron WWW? -- ganda |
|
Data: 2010-02-19 21:27:23 | |
Autor: MarcinJM | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
Paweł Andziak pisze:
A masz moze jakies ciekawe materialy na ten temat? Ksiazki? Linki do stron WWW? W sumie nie trafilem nigdzie na jakis kompleksowy material. W sporej czesci przydalo sie doswiadczenie z kilku dziwnych przekladek, ktore robilem, wiec nie balem sie wyzwania, a zadanie okazalo sie prostsze niz sadzilem. Wszystkie czynnosci robilem sam, bez niczyjej pomocy. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-02-19 21:56:18 | |
Autor: DoQ | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
MarcinJM pisze:
Filtr udalo sie zmiescic pod zderzakiem dosc zgrabnie. Generalnie szacunek za realizacje i samozaparcie, bo mi by sie nie chcialo tak dlubac dla 20KM zysku:) Chyba poszukalbym silnika 1,2 86KM predzej... Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-02-19 22:10:30 | |
Autor: MarcinJM | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
DoQ pisze:
MarcinJM pisze: Tylko 20KM i az 36% Ludzie placa duzo wiecej za duzo mniejsze przyrosty. A im wyzej tym drozej i przyrosty mniejsze. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-02-19 22:37:54 | |
Autor: DoQ | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
MarcinJM pisze:
Tylko 20KM i az 36% Ale w 1,2 86KM mialbys te 12KM wiecej:) Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-02-19 23:24:09 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
DoQ pisze:
MarcinJM pisze: 1.2 16V ma też sporo wad. Po pierwsze dalszy tuning jest droższy o to że trzeba dwa wałki i przerobić popychacze hydrauliczne na mechaniczne (które się bardzo trudno potem reguluje). Do tego ogóle 1.2 16V jest silnikiem mało popularnym, więc graty nie są już aż tak łatwo dostępne, generalnie silnik jest dość nieudany i Fiat bardzo szybko się z niego wycofał. |
|
Data: 2010-02-19 23:26:05 | |
Autor: DoQ | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
Tomasz Pyra pisze:
Do tego ogóle 1.2 16V jest silnikiem mało popularnym, więc graty nie są już aż tak łatwo dostępne, generalnie silnik jest dość nieudany i Fiat bardzo szybko się z niego wycofał. No coz, nadwyrezyli troche konstrukcje i nie wypalilo - wloszczyzna ;-) Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-02-19 23:49:18 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
DoQ pisze:
Tomasz Pyra pisze: Nadwyrężenie to jedno, ale wtopa jeszcze tam była ogólnie z elektroniką silnika - w Punto II jest już zupełnie zmieniona elektronika Boscha, bo w tej Magneti Marelli z Punto I sypało się dokładnie wszystko - od czujników po wtryskiwacze. |
|
Data: 2010-02-25 14:46:12 | |
Autor: krzysiek82 | |
Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :) | |
Tomasz Pyra pisze:
Nadwyrężenie to jedno, ale wtopa jeszcze tam była ogólnie z elektroniką silnika - w Punto II jest już zupełnie zmieniona elektronika Boscha, bo w tej Magneti Marelli z Punto I sypało się dokładnie wszystko - od czujników po wtryskiwacze. W PII 1.2 8v nadal dosyć często padają centralki :( -- krzysiek82 |
|