Świadomodpowiedzialności karnej z art. 247 kk...

Data: 2009-03-05 22:01:52
Autor: Tomek
Świadomodpowiedzialności karnej z art. 247 kk...
Czasem na różnych drukach pojawia się formułka jak w temacie, bo artykuł 247 kodeksu karnego przewiduje podobno karę pozbawienia wolności za podani nieprawdziwych danych w jakiś-tam okolicznościach.

Szukałem tego artykułu, i....

http://www.lex.com.pl/kodeksy/?akt=97.88.553.htm
mam:
Art. 247. § 1. Kto znęca się fizycznie lub psychicznie nad osobą prawnie pozbawioną wolności,
§ 2. Jeżeli sprawca działa ze szczególnym okrucieństwem,
podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
§ 3. Funkcjonariusz publiczny, który wbrew obowiązkowi dopuszcza do popełnienia czynu określonego w § 1 lub 2, podlega karze określonej w tych przepisach.

Kurcze, co źle szukam ????

Data: 2009-03-05 22:22:50
Autor: Piotr [trzykoty]
Świadomodpowiedzialności karnej z art. 247 kk...
bo 247 to było w dawnym kodeksie. Ktoś druków nie zmienił...

Data: 2009-03-05 22:52:21
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Tomek" <tomek_kry@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:098b.0000005f.49b03dc0newsgate.onet.pl...
[...]

To są bardzo stare druki. W starym obowiązującym przed 1997 roku kodeksie art. 247  odpowiadał za zeznanie nieprawdy. Zresztą przepis ten był właśnie nagminnie nadużywany i umieszczano go niejednokrotnie bezsensownie na różnych drukach, które nie miały zadanego związku z odpowiedzialnością karną za ZEZNANIA. Z tym, że teraz, to już dawno nie widziałem takiego druku. Gdzieś go znalazł i czego dotyczył? - z ciekawości pytam.

Data: 2009-03-06 07:29:50
Autor: tomek kry
[...]

Dział kadr w firmie. Zatrudniłem sie miesiąc temu i chcą, by podać do celów funduszu socjalnego. Na  samym druku jest tylko: "oświadczenie" o dalej: "Oświadczam,że mam następujać sytuację rodzinną".. i dalej "dchód na członka rodziny". Wprost nic o funduszu socjalnym nie pisze.
I do tego dochodu jest ten art. 247

Data: 2009-03-06 21:44:38
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik <tomek_kry@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:098b.000000a2.49b0c2denewsgate.onet.pl...
[...]
Dział kadr w firmie. Zatrudniłem się' miesiąc temu i chcą, by podać do
celów  funduszu socjalnego. Na  samym druku jest tylko: "oświadczenie" o
dalej:  "Oświadczam,że mam następując sytuację rodzinną".. i dalej
"dochód na członka  rodziny". Wprost nic o funduszu socjalnym nie pisze.
I do tego dochodu jest ten art. 247

No to w ogóle bez sensu, bo żeby nie wiem co, to się tego nie da ścigać ani z 247, ani z obecnie mu odpowiadającego art. 233 kk. Ewentualne fałszywe oświadczenie, o ile skutkuje przyznaniem wyższego świadczenia socjalnego ściga się z art. 286 kk.

Data: 2009-03-07 13:38:20
Autor: Piotr [trzykoty]
Świadomodpowiedzialności karnej z art. 247 kk...

"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote
Ewentualne fałszywe oświadczenie, o ile skutkuje przyznaniem wyższego świadczenia socjalnego ściga się z art. 286 kk.

Dokładnie tak. Samo składanie fałszywego oświadczenia przed organem innym niż upoważniononym na podstawie ustawy do prowadzenia postępowania nie będzie ścigane. Jeśli natomiast takie zwykłe oświadczenie wprowadziło w błąd i ktoś rozporządził niekorzystnie mieniem (tu: wydał świadczenie) to kwalifikuje się to jako oszustwo. Nie ma znaczenia wtedy, czy było ostrzeżenie o odpowiedzialności czy nie.

Świadomodpowiedzialności karnej z art. 247 kk...