Swiat glupieje do potegi n-tej

Data: 2010-06-29 22:33:04
Autor: PawelC
Swiat glupieje do potegi n-tej
Zona jak co艣 pozytywnego o mnie powie, to, to, 偶e jestem najbardziej tolerancyjnym cz艂owiekiem w tej galaktyce i okolicy , dzi艣 jednak wje偶d偶aj膮c do Wawki stwierdzi艂em 偶e co niekt贸rzy to barany do potegi n-tej.
Zapakowane auta w materace, kajaki, pontony, 3ka dzieciak贸w na tylnym siedzeniu, co niekt贸rzy tak spoceni, 偶e "total wkurw" w oczach... i stoi taki jeden z drugim w korku gapi膮c si臋 na GPS'a bo ten im pewnie tak tras臋 na mazury lub do tr贸jmiasta wyznaczy艂 7km膮.
Kurcza przecie偶 to miasto od po艂udnia mimo braku obwodnicy mo偶na objecha膰 przynajmniej na 2 sposoby, nie trac膮c tyle czasu, paliwa i nerw贸w.
Niekt贸rzy chyba wkr贸tce bez nawigacji do toalety nie trafia :|

Data: 2010-06-29 21:09:18
Autor: Pszemol
"PawelC" <pablo34CUTTHIS@fortfun.pl> wrote in message news:4c2a5882$0$2582$65785112news.neostrada.pl...
Zona jak co艣 pozytywnego o mnie powie, to, to, 偶e jestem najbardziej tolerancyjnym cz艂owiekiem w tej galaktyce i okolicy

Jako艣 艣miem w to w膮tpi膰.

Data: 2010-06-29 22:59:25
Autor: Mumin
PawelC pisze:
[...]

A sk膮d ma kto艣 tu nie mieszkaj膮cy wiedzie膰 kt贸r臋dy ma objecha膰? Wcale si臋 nie dziwie, 偶e patrz膮 na GPSy bo niby jak maj膮 inaczej znale藕膰 drog臋. Patrzenie na papierow膮 map臋 na niewiele si臋 zdaje bo trzeba wiedzie膰 na kt贸ry konkretnie zjazd zjecha膰, kt贸rego pasa si臋 trzyma膰 itp. Nie wiem z czym masz problem.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2010-06-29 23:07:54
Autor: PawelC
W dniu 2010-06-29 22:59, Mumin pisze:

[...]

Nie mia艂em na my艣li jaki艣 bocznych uliczek czy skr贸t贸w znanych tylko miejscowym, ale o totalne objechanie miasta, cho膰by przez Grodzisk albo Mi艅sk.

Data: 2010-06-29 23:18:43
Autor: Mumin
PawelC pisze:

Nie mia艂em na my艣li jaki艣 bocznych uliczek czy skr贸t贸w znanych tylko miejscowym, ale o totalne objechanie miasta, cho膰by przez Grodzisk albo Mi艅sk.

To te偶 trzeba si臋 troch臋 orientowa膰 - jakie tam s膮 drogi, nat臋偶enie ruchu, czy warto czy nie warto itp.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2010-06-29 23:35:56
Autor: J.F.
On Tue, 29 Jun 2010 23:07:54 +0200,  PawelC wrote:
W dniu 2010-06-29 22:59, Mumin pisze:
A sk眃 ma kto tu nie mieszkaj眂y wiedzie kt髍阣y ma objecha? Wcale
si nie dziwie, 縠 patrz na GPSy bo niby jak maj inaczej znale兼
drog.

Nie mia砮m na my秎i jaki bocznych uliczek czy skr髏體 znanych tylko miejscowym, ale o totalne objechanie miasta, cho鎎y przez Grodzisk albo Mi駍k.

Do tego trzeba najpierw wiedziec ze Warszawe nalezy omijac. Potem wiedziec ktoredy. Potem sobie dobrze zaplanowac trase - czy to
korzystajac z nawigacji czy papieru. A potem jeszcze nia pojechac - tu
GPS gora.

Wrocmy do punktu dwa - ktoredy? Skad ma czlowiek wiedziec ze tam
lepiej ? Po to kupuje droga nawigacje zeby go dobrze poprowadzila.
Czasem jej wyjdzie, czasem nie. Bo tak naprawde to trzeba tomtoma
online, albo Navieksperta.

Przez Grodzisk powiadasz ? Przeciez tam sa korki monstrualne.

J.

Data: 2010-06-30 09:37:56
Autor: LEPEK
Mumin pisze:
[...]

Jeste艣 doskona艂ym przyk艂adem na zanikaj膮c膮 umiej臋tno艣膰 czytania map papierowych.
Nie trzeba koniecznie wiedzie膰 "kt贸rego pasa si臋 trzyma膰", 偶eby dojecha膰 na miejsce wed艂ug papierowego planu. Wystarczy po艣wi臋ci膰 chwil臋 przed wyjazdem i zorientowa膰 si臋, co jest po drodze, na co mog膮 kierowa膰 drogowskazy przy zmianie drogi, za jakimi punktami orientacyjnymi si臋 odbija (tory, rzeczki...), itp. Owszem - zajmuje to troch臋 czasu przed podr贸偶膮, a idealnie mie膰 w samochodzie drug膮 osob臋 umiej膮c膮 czyta膰 map臋. Papierowa mapa ma t臋 przewag臋, 偶e w ca艂ej skali jest jednakowo dok艂adna, a nawigacja po "oddaleniu" gubi szczeg贸艂y. Oczywi艣cie, 偶e nawigacja ma zalety (podgl膮d na bie偶膮co, dok艂adne wskazanie momentu skr臋tu, itp.). Ale podr贸偶uj膮c wy艂膮cznie z nawigacj膮 mam czasem dziwne wra偶enie, 偶e kompletnie nie wiem gdzie jestem ;)

Tak na poparcie:
okolice Elbl膮ga, boczna droga, mo偶e z 1 km od DK7. Zatrzymuje si臋 facet za艂adowany ewidentnie nad morze i pyta si臋, kt贸r臋dy do W艂adys艂awowa. No to proste: musi si臋 cofn膮膰 do g艂贸wnej, skr臋ci膰 w ni膮 w lewo i kierowa膰 si臋 na Gda艅sk, Hel. Facet rzeczywi艣cie zawraca, ale po kilkudziesi臋ciu metrach si臋 rozmy艣la, zawraca ponownie i znika za horyzontem.
Po 10 minutach wraca i ju偶 kieruje si臋 tak, jak mu wskazano.
Czemu? Ot贸偶 w mi臋dzyczasie dojecha艂 do W艂adys艂awowa - tego obok Kazimierzowa, pod Elbl膮giem ;)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-06-30 10:07:14
Autor: Mumin
LEPEK pisze:

[...]

Poza miastem zgoda, ale w du偶ym mie艣cie trudniej. Prosty przyk艂ad - mamy   most czy jaki艣 inny wiadukt i s膮 wjazdy przed i po i sk膮d mam wiedzie膰 kt贸rym wjecha膰 aby nadal pod膮偶a膰 w dobrym kierunku nie znaj膮c tego miejsca? Nieraz niby skr臋ci艂em w dobrym miejscu tylko wyl膮dowa艂em na pasie, kt贸ry prowadzi艂 w przeciwnym kierunku do tego kt贸rym ja mia艂em jecha膰. Mapa Ci tego nie powie bo a偶 tak dok艂adna nie jest.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2010-06-30 09:26:42
Autor: Piotr Czy
Swiat glupieje do potegi n-tej
Mumin pisze:

Poza miastem zgoda, ale w du縴m mie禼ie trudniej. Prosty przyk砤d - mamy
  most czy jaki inny wiadukt i s wjazdy przed i po i sk眃 mam wiedzie
kt髍ym wjecha aby nadal pod笨a w dobrym kierunku nie znaj眂 tego
miejsca?

Mo縠 z takich blaszanych, prostok眛nych, zielonych tabliczek z bia潮 strza砶 i napisami. Zazwyczaj takie co umieszcza si przy zjazdach, przed nimi i pokazuj jaki orientacyjny punkt.
Jak rozumiem GPS ma zast眕i ju nie tylko map ale i zdrowy rozs眃ek i oznaczenia przy/nad jezdni.

--
Piotr Czy

Data: 2010-06-30 20:53:50
Autor: Mumin
Piotr Czy pisze:

[...]

O tak, zw砤szcza w Polsce oznaczenia mamy rewelacyjne.. Jakby tam takie by硑 to bym jecha dobrze.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2010-06-30 12:57:53
Autor: Karol Y
[...]
miejsca? Nieraz niby skr阠i砮m w dobrym miejscu tylko wyl眃owa砮m na
pasie, kt髍y prowadzi w przeciwnym kierunku do tego kt髍ym ja mia砮m
jecha. Mapa Ci tego nie powie bo a tak dok砤dna nie jest.

A jak radzi砮 sobie powiedzmy 5 czy 10 lat temu, gdy nie by硂 GPS?

--
Mateusz Bogusz

Data: 2010-06-30 15:09:45
Autor: RadekNet
Karol Y pisze:
[...]

Siedzial na tylnym siedzeniu w foteliku dla malego dziecka? ;)

--
Radek Wrodarczyk

Data: 2010-06-30 15:14:05
Autor: radekp@konto.pl
Swiat glupieje do potegi n-tej
Wed, 30 Jun 2010 12:57:53 +0200, w <i0f7vh$vd7$1@node2.news.atman.pl>, Karol Y
<karolyyy@o2.pl> napisa(-a):

A jak radzi砮 sobie powiedzmy 5 czy 10 lat temu, gdy nie by硂 GPS?

5 lat temu w Warszawie nie poradzi砮m sobie.
Tam nigdzie nie by硂 magicznych zielonych tabliczek.
Naprawd brakowa硂 mi chociaz kompasu.

Data: 2010-07-01 00:39:01
Autor: J.F.
On Wed, 30 Jun 2010 15:14:05 +0200,  radekp@konto.pl wrote:
[...]

Kompas nieglupia rzecz, ale na autostradach zawodzi.

J.

Data: 2010-06-30 21:00:20
Autor: Mumin
Karol Y pisze:

A jak radzi砮 sobie powiedzmy 5 czy 10 lat temu, gdy nie by硂 GPS?

  Musia砮m p蠹niej gdzie zawraca i kombinowa bo wje縟縜砮m nie tu gdzie trzeba. Co禼ie si tak tego GPSu czepili? Krzywd Wam wyrz眃zi czy co? Jak mo縩a mie 砤twiej to po co sobie 縴cie utrudnia?

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2010-07-01 11:30:53
Autor: kamil

"Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> wrote in message news:i0g485$smd$2news.vectranet.pl...
Karol Y pisze:

[...]

Wiesz - Prawdziwy Polski Kierowca nie jezdzi z GPSem. On zapierdala 180 przez wioche mrugajac na kapeluszy i rowerzystow z papierowa mapa i busola na kolanach.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-07-01 11:26:00
Autor: Artur 'futrzak' Ma秎眊
Swiat glupieje do potegi n-tej
Karol Y pisze:
(...)
A jak radzi砮 sobie powiedzmy 5 czy 10 lat temu, gdy nie by硂 GPS?

LOL - 5 czy 10 lat temu osobi禼ie mia砮m GPS :) Faktem jest, 縠 10
lat temu Polska by砤 w postaci plamy, ale GPS jak najbardziej by :)

Data: 2010-06-30 10:33:24
Autor: RoMan Mandziejewicz
Swiat glupieje do potegi n-tej
Hello LEPEK,

Wednesday, June 30, 2010, 9:37:56 AM, you wrote:

[...]

Tak na poparcie:
okolice Elbl眊a, boczna droga, mo縠 z 1 km od DK7. Zatrzymuje si facet za砤dowany ewidentnie nad morze i pyta si, kt髍阣y do W砤dys砤wowa. No to proste: musi si cofn辨 do g丑wnej, skr阠i w ni w lewo i kierowa si na Gda駍k, Hel. Facet rzeczywi禼ie zawraca, ale po kilkudziesi阠iu metrach si rozmy秎a, zawraca ponownie i znika za horyzontem.
Po 10 minutach wraca i ju kieruje si tak, jak mu wskazano.
Czemu? Ot罂 w mi阣zyczasie dojecha do W砤dys砤wowa - tego obok Kazimierzowa, pod Elbl眊iem ;)

A sk眃 wiesz, 縠 nie trafisz na takiego, kt髍y akurat tego w砤秐ie
W砤dys砤wowa szuka?

--
Best regards,

Data: 2010-06-30 13:15:25
Autor: LEPEK
RoMan Mandziejewicz pisze:

A sk眃 wiesz, 縠 nie trafisz na takiego, kt髍y akurat tego w砤秐ie
W砤dys砤wowa szuka?

Bo szanse na to, 縠 facet kombiakiem na warszawskich numerach, z desk na dachu jedzie do W砤dys砤wowa pod Elbl眊iem s bliskie zeru?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda駍ki

Data: 2010-06-30 17:22:16
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Je秎i do tego pod Elbl眊iem jest blisko, to niekoniecznie. Jak kto
Ciw w Lublinie zapyta o drog na Opole, to gdzie go wy秎esz?
Bo jak mnie w Opolu kto zapyta o Pary, to pytam zawsze "kt髍y?" ;)
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&q=46-034+Pary%C5%BC,+Opolskie,+Polska&sll=50.635903,17.953007&sspn=0.00788,0.017509&ie=UTF8&cd=2&geocode=FVVhCQMdiR0RAQ&split=0&hq=&hnear=Pary%C5%BC&ll=50.949343,17.904282&spn=0.250469,0.560303&z=11

--
Best regards,

Data: 2010-06-30 17:36:52
Autor: Grejon
[...]

Hyhy... Wpadnij do Po砤馽a i zapytaj o Strzegom ;)

--
Grzegorz Jo馽a    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2010-06-30 17:50:05
Autor: LEPEK
[...]

No, ty wiesz lepiej...
Ja napisa砮m o jednej konkretnej sytuacji, kt髍a zdarzy砤 si w okre秎onym miejscu. B潮d faceta by ewidentny. Nie pisa砮m o Opolu, Pary縰, czy Warszawie. I ta sytuacja to w砤秐ie doskona硑 przyk砤d na potrzeb jako takiego orientowania si w terenie.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda駍ki

Data: 2010-06-30 18:10:19
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Ale co pr骲ujesz udowodni? 痚 ludzie s omylni? Ja tylko zwr骳i砮m Ci
uwag, 縠 kto mo縠 szuka miejscowo禼i o popularnej nazwie w zupe硁ie
innym miejscu ni Ty si spodziewasz.

--
Best regards,

Data: 2010-06-30 19:24:39
Autor: BQB
Swiat glupieje do potegi n-tej
RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello LEPEK,

[...]

Jest bardzo blisko, od jednej tablicy do drugiej jest oko硂 5 km.
http://tinyurl.com/374xx7n
Woda jaka w pobli縰, to jedynie chyba w jakim oczyszczonym rowie nawadniaj眂ym pole.
A odno秐ie W砤dys砤wowa, to w Polsce jest wg Zumi 10 takich miejscowo禼i. mapa.szukacz.pl podaje 9.

Data: 2010-06-30 11:28:42
Autor: J.F.
Swiat glupieje do potegi n-tej
U偶ytkownik "LEPEK" <nobody@nowhere.net> napisa艂
Jeste艣 doskona艂ym przyk艂adem na zanikaj膮c膮 umiej臋tno艣膰 czytania map papierowych.

No i dobrze, beda mieli czego w szkole uczyc :-)

[...]

A jak nie masz ? synek za mlody, zona .. juz lepiej niech spi :-)

Papierowa mapa ma t臋 przewag臋, 偶e w ca艂ej skali jest jednakowo dok艂adna,

Niestety - jest tez jednakowo niedokladna. To co piszesz to jest w Polsce utopia - drogi sa kiepsko oznakowane, trzeba znac niepisane reguly. Czesto sie trzeba zatrzymac i przeanalizowac, a i tak ci nie pomoze.
Nie wychwalam przy tym nawigacji bezkrytycznie - bo i te sa niedokladne i potrafia na zla droge sprowadzic.

Efekt - pilotowalem kiedys z trzema GPS-ami i dwoma atlasami w reku. Zabraklo tej godzinki na przygotowanie, drugiej w rezerwie i nie moglismy sie pomylic.

Ale podr贸偶uj膮c wy艂膮cznie z nawigacj膮 mam czasem dziwne wra偶enie, 偶e kompletnie nie wiem gdzie jestem ;)

Normalka. Nawigacja zgasnie .. a ty wiesz ze jestes gdzies miedzy Szczecinem a Krakowem.
Ale to w sumie dobrze o niej swiadczy, i przeczy temu co piszesz - po prostu uwasz swojej nawigacji :-)

[...]

Ale z papierem mogloby byc tak samo. Moze by sie zorientowal ze szuka Wladka nad morzem, a moze nie.

J.

Data: 2010-06-30 13:23:26
Autor: LEPEK
J.F. pisze:

No i dobrze, beda mieli czego w szkole uczyc :-)

Ja si臋 nie upieram, taka umiej臋tno艣膰 za 10 lat mo偶e by膰 zupe艂nie bezu偶yteczna. Albo bardzo cenna ;)

A jak nie masz ? synek za mlody, zona .. juz lepiej niech spi :-)
;)
Wszystko zale偶y od trasy - jak jedziesz autostradami przez Niemcy, to wystarczy na karteczce par臋 symboli wpisa膰 (nr autostrady, nr zjazdu i na co zjecha膰). Przydaje si臋 te偶 podstawowa orientacja w terenie: jak jeste艣 w okolicach Norymbergii i chcesz na po艂udnie, to z kierunk贸w "Berlin", "Munchen", "Frankfurt", "Praha" wybierzesz ten drugi.
Rzeczywi艣cie gorzej, jak masz przeci膮膰 p贸艂 Polski lokalnymi drogami.

[...]

Ale w miar臋 dok艂adna jest. To znaczy, oczywi艣cie - jest tylko tak dok艂adna, jak膮 si臋 kupi ;) I ja jestem podobnego zdania - nawigacja jest przydatna.

Ale z papierem mogloby byc tak samo. Moze by sie zorientowal ze szuka Wladka nad morzem, a moze nie.

Morza na mapie nie zauwa偶y艂, to niech i prawko odda ;)

Pozdr,

Data: 2010-06-30 17:44:42
Autor: J.F.
Swiat glupieje do potegi n-tej
U偶ytkownik "LEPEK" <nobody@nowhere.net> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4c2b291d$1news.home.net.pl...
J.F. pisze:
No i dobrze, beda mieli czego w szkole uczyc :-)
Ja si臋 nie upieram, taka umiej臋tno艣膰 za 10 lat mo偶e by膰 zupe艂nie bezu偶yteczna. Albo bardzo cenna ;)

Niewiele inaczej bedzie jak teraz - harcerze sie beda uczyc jak z papieru skorzystac, a reszta jak wlaczyc mape w telefonie :-)

Nie, co ja gadam, gdziez taka nowoczesnosc w szkole - odwrotnie bedzie :-)

[...]

Nie trzeba lokalnych drog. W Niemczech spogladasz na mape - jedziemy przez Frankfurt, Hanover, Berlin, Cottbus - i tak bedzie na drogowskazach pisalo.
A w Polsce np ze Szczecina do Wrocka przez ZG, to przyda ci sie wiedziec gdzie jest Jelenia Gora, Jedrzychowice, Lubawka ..

Ale z papierem mogloby byc tak samo. Moze by sie zorientowal ze szuka Wladka nad morzem, a moze nie.
Morza na mapie nie zauwa偶y艂, to niech i prawko odda ;)

Jak jedzie na urlop nad morze .. to i Elblag przeciez nad morzem, no prawie :-)

Ale jesli ma np maszyne dowiezc, Wladyslawo ulica, kod pocztowy  ?

J.

Data: 2010-07-01 11:38:45
Autor: Artur 'futrzak' Ma艣l膮g
Swiat glupieje do potegi n-tej
J.F. pisze:
(...)
[...]

LOL - jaki艣 czas temu, jak si臋 lecia艂o od Goleniowa na Szczecin
i cz艂owiek chcia艂 do stolicy, to by艂 tylko ma艂y drogowskaz na
Bydgoszcz. Tak te偶 rodzinnie zapakowany (z 4 rowerami) pogna艂em
na Ko艂baskowo :)

Data: 2010-07-01 15:56:45
Autor: J.F.
Swiat glupieje do potegi n-tej
U偶ytkownik "Artur 'futrzak' Ma艣l膮g" <futrzak@polbox.com>
J.F. pisze:
(...)
[...]

Ale nawet w tym co pisze - jedziesz sobie, Wroclaw 200 km, a za kawalek tablica - JG 150km.

Jechac dalej, czy stawac, patrzec na mape, przypominac sobie ostatnia wioske - pominalem gdzies zjazd czy nie.

Na szczescie teraz chyba lepiej oznakowane - opisuje sprzed lat.

Na wroclaw tez sa dwie drogi, jak sie nie dac zwiesc i pojechac przez autostrade ?

J.

Data: 2010-06-30 21:26:05
Autor: MM
Swiat glupieje do potegi n-tej
Dnia 30-06-2010 o 09:37:56 LEPEK <nobody@nowhere.net> napisa(a):

[...]

Ale tam droga jest krzywa (tylko terenowe i pewnie tylko do 3,5t) hehe,  ale mo縩a dojecha do Malbork i dalej na 1 ;)

Data: 2010-06-30 15:07:48
Autor: RadekNet
Mumin pisze:
PawelC pisze:
[...]

20 lat jezdzilismy ze Slaska na Mazury i przez Warszawe jechalismy tylko wtedy, kiedy dzieci chcialy zobaczyc wielkie miasto. No ale wtedy nie bylo GPSow i tak calkiem przypadkowo wiedzielismy, ktory zjazd, ktory pas.. :P

--
Radek Wrodarczyk

Data: 2010-07-01 00:36:53
Autor: J.F.
On Wed, 30 Jun 2010 15:07:48 +0100,  RadekNet wrote:
20 lat jezdzilismy ze Slaska na Mazury i przez Warszawe jechalismy tylko wtedy, kiedy dzieci chcialy zobaczyc wielkie miasto.

A Slask to nie jest wieksze miasto niz Warszawa ?
No ale wtedy nie bylo GPSow i tak calkiem przypadkowo wiedzielismy, ktory zjazd, ktory pas.. :P

Albo juz nie pamietasz, albo droga prosta byla.

J.

Data: 2010-07-01 09:09:16
Autor: RadekNet
J.F. pisze:
[...]

A co to ma do rzeczy w kontekscie checi bycia lub nie w centrum Warszawy?

No ale wtedy nie bylo GPSow i tak calkiem przypadkowo wiedzielismy, ktory zjazd, ktory pas.. :P

Albo juz nie pamietasz, albo droga prosta byla.

Pamietam dokladnie jak trzeba bylo miec mape na kolanach i tate pilotowac. Nie mowie, ze zawsze jechalo sie bez pomylek, ale i nie byl to jakis wielki problem. Wiec POMYSLENIE i obejechanie Warszawy z GPSem jest jescze prostsze.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk

Data: 2010-07-01 16:01:17
Autor: J.F.
Swiat glupieje do potegi n-tej
Uzytkownik "RadekNet" <radeknet@rejsy-czartery.com>
J.F. pisze:
[...]

Ma duzo w kwestii motywacji - byc w centrum Warszawy to co innego niz zobaczyc wielkie miasto dla dziecka ze Slaska.
Moze chcieli zobaczyc srednie miasto ?  :-)

[...]

Pamietam jak pierwsze  kilometry jechalem samodzielnie.
Wcale nie tak latwo wjechac na wlasciwy pas,  mimo ze w rodzinnym miescie.
Droga wyglada inaczej niz z okna tramwaju :-)

J.

Data: 2010-07-01 18:10:35
Autor: RadekNet
J.F. pisze:
[...]

U nas nie ma Palacu Kultury ;) A powazniej - Warszawa, Lodz czy inne obce miasto - warto conajmniej raz sie przejsc po centrum.

[...]

Ale poradziles sobie? ;) A tutaj niektorzy usiluja powiedziec, ze bez gpsa to armagedon ;) Pewnie, ze gps ulatwia zycie, ale tym bardziej skoro dalo sie objechac aglomeracje z papierowa mapa to i sie da z elektroniczna. Ja tak wlasnie aktualnie Lodzi najczesciej mijam na "mojej" trasie Slask - Gdansk.

Przypomniales mi moj pierwszy wyjazd. Odebralem prawo jazdy we srode, a w sobote pojechalem pierwszy raz sam na narty (jakies 100km odemnie). Tak sie zlozylo, ze zaczal sypac naprawde mocny snieg i z Salompolu wracalem juz w prawdziwa zime. Ze wrocilem calo kilka razy zawdzieczam szczesciu a ni eumiejetnoscia :) Stare dzieje :)

--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-07-01 21:25:29
Autor: J.F.
On Thu, 01 Jul 2010 18:10:35 +0100,  RadekNet wrote:
J.F. pisze:
[...]

U nas nie ma Palacu Kultury ;)

Ale jest Park Rozrywki :-)  [Jest jeszcze ? Czynny ?]

A powazniej - Warszawa, Lodz czy inne obce miasto - warto conajmniej raz sie przejsc po centrum.

Jakbys napisal ze chcecie Warszawe zobaczyc to bym nie oponowal, ale "wielkie miasto" dla dzieci ze Slaska ? To chyba zeby im pokazac tramwaj to nie pociag miedzymiastowy :-P

Pamietam jak pierwsze  kilometry jechalem samodzielnie.
Wcale nie tak latwo wjechac na wlasciwy pas,  mimo ze w rodzinnym miescie.
Droga wyglada inaczej niz z okna tramwaju :-)

Ale poradziles sobie? ;)

Poradzilem - pojechalem tam gdzie pas prowadzil. Dopiero za ktoryms
razem trafialem tam gdzie chcialem. Czyli cos czego nie polecam w
obcym miescie.

A tutaj niektorzy usiluja powiedziec, ze bez gpsa to armagedon ;) Pewnie, ze gps ulatwia zycie, ale tym bardziej skoro dalo sie objechac aglomeracje z papierowa mapa to i sie da z elektroniczna.

Poczatkowa teza byla jakas taka ze kto uzywa elektronicznej ten debil.

J.

Data: 2010-07-01 20:49:21
Autor: RadekNet
J.F. pisze:
Ma duzo w kwestii motywacji - byc w centrum Warszawy to co innego niz zobaczyc wielkie miasto dla dziecka ze Slaska.
U nas nie ma Palacu Kultury ;)

Ale jest Park Rozrywki :-)  [Jest jeszcze ? Czynny ?]

Masz na mysli Wesole Miasteczko w Chorzowie? Jest, dziala, ale ... skusilismy sie w tym roku na Dzien Dziecka zabrac tam rodzicow i po wizytach w europejskich parkach rozrywki - biednie :) Ale zabawa byla i tak przednia, podsycana wspolnieniami z dziecinstwa :)

[...]

Hehe noo koncem lat 80tych, poczatkiem 90tych Warszawa na tychze dzieciach (znaczy mnie i bracie) wrazenie robila :) Slask wtedy tez byl inny niz teraz.

[...]

Ja to mialem raczej dziwne przygody z pierwszymi gpsami... Z mapa w reku pare lat jezdzilem po calej Polsce a i do Wloch sie trasa trafiala ( i to nie autostradami) i nie mialem takich problemow.

[...]

Mnie sie zdawalo, ze na poczatku debilem byl ten co nie omija Warszawy, a potem sie okazalo, ze z gpsem sie ominac nie da a tylko z normalna mapa, ktorej to umiejetonosc czytania w narodzie ginie ;)

--
Radek Wrodarczyk

Data: 2010-07-01 22:23:27
Autor: J.F.
On Thu, 01 Jul 2010 20:49:21 +0100,  RadekNet wrote:
J.F. pisze:
[...]

Cos mi sie pomylilo, ale to sie przeciez nazywa ambitniej
Wojew骴zki Park Kultury i Wypoczynku im. gen. Jerzego Zi阾ka

skusilismy sie w tym roku na Dzien Dziecka zabrac tam rodzicow i po wizytach w europejskich parkach rozrywki - biednie :)

A Warszawa jakiegos disneylanda ma ?
[...]

Tak czy inaczej - skoro elektronika zycie ulatwia, to czemu z niej nie
korzystac ? Byle pozniej o nas nie pisano "nawigacja zaprowadzila go
do jeziora" :-)

[...]

Troche racji w tym jest, tylko czemu nie zalozyc ze nawigacja jednak
dobrze liczy ? A do sprawdzania roznych wariantow jednak najlepszy
komputer, z duzym ekranem i dobrym programem.

J.

Data: 2010-07-06 08:21:27
Autor: J.F.
On Thu, 01 Jul 2010 22:23:27 +0200,  J.F. wrote:
[...]

Ciekawy opis znalazlem:
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,82936,8005571,Wodka_zdrozala_o_zlotowke__W_zamian_powstal_piekny.html

wszedzie te cholerne podatki w paliwie :-)

Terazniejszosc jest gorsza
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,8078112,Jak_sie_wydostac_z_toalety_w_WPKiW__Trzeba_miec_komorke.html

J.

Data: 2010-07-01 22:31:28
Autor: Artur Ma艣l膮g
Swiat glupieje do potegi n-tej
W dniu 2010-07-01 21:49, RadekNet pisze:
(...)
[...]

No c贸偶, w por贸wnaniu do europejskich biednie, ale i tak na skal臋
krajow膮 jest bardzo dobrze :)

[...]

Nawet dzisiaj Warszawa do wielkie miasto w por贸wnaniu do konurbacji
艣l膮skiej - tak si臋 sk艂ada, 偶e obie lokalizacje mam okazj臋 por贸wnywa膰
na bie偶膮co od (ja wiem?) 40 lat. Owszem, wiele si臋 zmieni艂o, ale te
regiony s膮 zupe艂nie inne i Warszawa tutaj zdecydowanie dominuje.
Nawet bior膮c po uwag臋 aglomeracj臋 i konurbacj臋. Powie to chyba
ka偶dy, kto ma/mia艂 to okazj臋 por贸wna膰 na 偶ywo.

--
Jutro to dzi艣 - tyle 偶e jutro.

Data: 2010-06-30 17:46:00
Autor: Bydl臋
Mumin wrote:
> A sk膮d ma kto艣 tu nie mieszkaj膮cy wiedzie膰 kt贸r臋dy ma objecha膰?

1. my艣lenie: czy przez miasto b臋dzie szybciej, czy nie przez miasto
1a. czy w mie艣cie bywaj膮 korki, czy nie bywaj膮?
1b. czy b臋d臋 jecha艂 przez to miasto o 3 nad ranem, czy o 9 rano?
1偶. ustalamy wyniki: nie przez miasto...

> Wcale
> si臋 nie dziwie, 偶e patrz膮 na GPSy bo niby jak maj膮 inaczej znale藕膰
> drog臋.

Normalnie - patrz膮c na ekran gpsa i nakazuj膮c mu omini臋cie miasta.
Lub jazd臋 przez konkretny punkt...

> Patrzenie na papierow膮 map臋 na niewiele si臋 zdaje

Guzik, za przeproszeniem, prawda, bo z papieru od razu wynika, kto庐臋dy jecha膰, by nie trafi膰 do miasta.
I to miejsce wprowadzamy do gpsa.

> bo trzeba
> wiedzie膰 na kt贸ry konkretnie zjazd zjecha膰,

Tym sie zajmuje gps.
Wi臋c nie trzeba.

> kt贸rego pasa si臋 trzyma膰

Przez wi臋kszo艣膰 trasy prawego... ;>

> itp. Nie wiem z czym masz problem.

On ma problem ze zrozumieniem kretyn贸w nie potrafi膮cych wygospodarowa膰 cho膰by 5 minut przed podr贸偶膮, na pomy艣lenie o drodze.

(i na to, by kupi膰 lub ukra艣膰 aktualn膮 map臋 do gpsa...)

--
Bydl臋

Data: 2010-07-01 09:52:04
Autor: Jackare
Swiat glupieje do potegi n-tej
U偶ytkownik "Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i0dmre$kue$1news.vectranet.pl...
[...]

Nie, no........cycki opadaj膮.
Od ilu lat s膮 powszechnie dost臋pne nawigacje? Trzech, pi臋ciu, dziesi臋ciu?
Normalnie dziw bierze 偶e przez te wszystkie poprzednie lata ludzie trafiali do celu i te偶 kombinowali z objazdami itd.
A mo偶e to wszystko by艂o kwesti膮 przypadku albo ludzie trafiali gdzie indziej ni偶 chcieli tylko udawali 偶e trafili prawid艂owo ;) ??? GPS to kolejny gad偶et sprawiaj膮cy 偶e leniwi ludzie zaraz zaczn膮 walczy膰 o to by w stosunku do kandydata na kurs prawa jazdy nie by艂a wymagana umiej臋tno艣膰 czytania i pisania. Szkoda gada膰. Spo艂ecze艅stwo g艂upieje i tyle. Zamiast sie rozwija膰 ludzie my艣l膮 tylko o u艂atwieniach i przyjemno艣ciach. Przez takie zgnu艣nienie sko艅czy艂a si臋 wi臋kszos膰 cywilizacji - upad艂y i zosta艂y podbite przez spo艂ecze艅stwa bardziej zdyscyplinowane.
--
Jackare

Data: 2010-07-01 11:36:25
Autor: kamil
"Jackare" <jackare@interia.pl> wrote in message news:i0hhfd$bq3$1node2.news.atman.pl...

[...]

Zabawne jest to, ze Twoj ojciec narzekal tak na Twoje pokolenie, jego ojciec na jego pokolenie, a w sredniowieczu kiedy ludzie srali do dziury w ziemi i zamykali sie w domach po zmroku przed diablem, to ho-ho, dopiero wszyscy musieli byc rozgarnieci zeby nie zgubic sie w lesie.

Swiat kreci sie dalej pomimo malkontentow i ma sie nawet coraz lepiej.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-07-01 12:46:02
Autor: Artur 'futrzak' Ma艣l膮g
Swiat glupieje do potegi n-tej
kamil pisze:
(...)
[...]

Tu nie chodzi o narzekanie na kolejne pokolenie, tylko na post臋puj膮ce
og艂upienie spo艂ecze艅stwa i uzale偶nianie si臋 od rzeczy, kt贸re nie s膮
niezb臋dne.

Swiat kreci sie dalej pomimo malkontentow i ma sie nawet coraz lepiej.

Nie, nie ma si臋 lepiej - ma si臋 gorzej. Mo偶e nie jest dramatycznie,
niemniej ludzie posiadaj膮 coraz mniej umiej臋tno艣ci uniwersalnych,
dzi臋ki kt贸rym mo偶na rozwi膮zywa膰 bardzo r贸偶ne problemy - przez staj膮
coraz mniej samodzielni i 艂atwiej nimi sterowa膰.

Data: 2010-07-01 12:47:41
Autor: kamil
Swiat glupieje do potegi n-tej

"Artur 'futrzak' Ma艣l膮g" <futrzak@polbox.com> wrote in message news:i0hrlc$7i5$1inews.gazeta.pl...
kamil pisze:
(...)
[...]

Zdefiniuj moze 'postepujace oglupianie' i 'zbedne rzeczy' na poczatek? Jeszcze nie tak dawno zylismy bez szamponu, papieru toaletowego i na pralke trzeba bylo pol roku czekac. Postepujace oglupianie tez moze podeprzyj jakimis sensownymi badaniami i statystykami, bo jak na razie to jedynie marudzenie zgredow o tym, ze 'kiedys to bylo lepiej'.

[...]

Jest wrecz przeciwnie - dzisiejsza szkola srednia uczy tego o fizyce, chemii czy matematyce, co jeszcze 200 lat temu bylo wykladane na nielicznych uniwersytetach. Ludzie staja sie bardziej uniwersalni, bo zamiast zbednej w codziennym zyciu akademickiej wiedzy, potrafia skorzystac chocby z wikipedii.

Pozdrawiawm
Kamil

Data: 2010-07-01 13:59:11
Autor: Artur 'futrzak' Ma艣l膮g
Swiat glupieje do potegi n-tej
kamil pisze:
(...)
Zdefiniuj moze 'postepujace oglupianie' i 'zbedne rzeczy' na poczatek? Jeszcze nie tak dawno zylismy bez szamponu, papieru toaletowego i na pralke trzeba bylo pol roku czekac.

No c贸偶, widz臋, 偶e u Ciebie wiedza o tym jak by艂o ca艂kiem niedawno
sprowadza si臋 tylko do 偶ycia w socjalistycznej Polsce w czasie
kryzysu, przy wielkim 偶alu, 偶e nie jest tak jak u kapitalistycznych
s膮siad贸w.

Postepujace oglupianie tez moze podeprzyj jakimis sensownymi badaniami i statystykami, bo jak na razie to jedynie marudzenie zgredow o tym, ze 'kiedys to bylo lepiej'.

Tylko potwierdzasz to co napisa艂em. Taki zgred te偶 pewnie mo偶e mie膰
du偶o wi臋cej do艣wiadczenia od Ciebie i pos艂ugiwa膰 si臋 najnowszymi
technologiami.

[...]

LOL - z tego co widz臋, to ludzie uczeni np. 30-40 lat temu jednak
posiadaj膮 du偶o wi臋ksza wiedz臋 og贸ln膮 i potrafi膮 to wykorzysta膰
niezale偶nie od sytuacji.

potrafia skorzystac chocby z wikipedii.

W kt贸rej jest mn贸stwo bredni (zweryfikowa膰 tego nie potrafi膮), a jak
wysi膮dzie pr膮d, czy zniknie po艂膮czenie z internetem to s膮 bezradni
jak ma艂e dzieci i nawet nie potrafi膮 skorzysta膰 z dost臋pnej literatury

Data: 2010-07-01 14:22:58
Autor: kamil
Swiat glupieje do potegi n-tej
"Artur 'futrzak' Ma艣l膮g" <futrzak@polbox.com> wrote in message news:i0hvug$op3$1inews.gazeta.pl...
kamil pisze:
(...)
[...]

Dlatego prosilem o okreslenie 'zbednych rzeczy' i liczylem na to, ze nie bedziesz wykrecac sie od odpowiedzi probami sprowadzenia dyskusji na pyskowke.

[...]

W latach 20-tych ubieglego wieku w Polsce mielismy ok. 20% analfabetow. Ich liczbna spadala sukcesywnie razem z rozwojem gospodarczym kraju, w tej chwili wedlug roznych zrodel wynosi okolo 1%. Czy to jest jeden z objawow postepujacego oglupiania?

LOL - z tego co widz臋, to ludzie uczeni np. 30-40 lat temu jednak
posiadaj膮 du偶o wi臋ksza wiedz臋 og贸ln膮 i potrafi膮 to wykorzysta膰
niezale偶nie od sytuacji.

Widzisz - mylisz wiedze o rozmnazaniu eugleny zielonej z wiedza przydatna nieco czesciej, niz w akademickich dyskusjach. Poza tym powolujac sie na wykorzystanie wlasnej wiedzy sam skutecznie unikasz jasnego sprecyzowania o czym wlasciwie piszesz i podania jakichs sensownych zrodel.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-07-01 21:04:13
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2010-07-01 15:22, kamil pisze:
"Artur 'futrzak' Ma艣l膮g" <futrzak@polbox.com> wrote:
kamil pisze:
(...)
[...]

Bynajmniej - Ty nie pierwszy raz o tym papierze i pralce. Skoro u偶ywasz
takich argument贸w, to nie spodziewaj si臋, 偶e ja b臋d臋 cokolwiek
definiowa艂. Szczeg贸lnie po Twoich stwierdzeniach o pr贸bach sprowadzenia
dyskusji na pysk贸wk臋 -  najwyra藕niej masz na to ochot臋, a ja nie
zamierzam bra膰 w tym udzia艂u.

[...]

Zosta艂 艂askawie te Polsk臋 i popatrz troch臋 szerzej - skoro jest tak
dobrze, to jakim cudem w krajach wysoko rozwini臋tych nast臋puje
systematyczny wzrost analfabetyzmu funkcjonalnego? Ano prosz臋 kolegi
jest to skutek niskiej skuteczno艣ci system贸w edukacyjnych - przyczyn
jest wiele, jedn膮 z nich jest rozw贸j audiowizualizacji w zakresie
podstawowym, czy te偶 u偶ywanie uproszczonych form komunikacji na co
dzie艅. To post臋puje - ludzie coraz mniej czytaj膮, coraz mniej pisz膮,
rozumienie s艂owa pisanego zanika - dostosowuj膮 si臋 do coraz
prymitywniejszych form przekazu, kt贸re nios膮 coraz mniej tre艣ci,
za to pi臋knie potrafi膮 takimi lud藕mi manipulowa膰 - w ko艅cu nie
wszyscy s膮 a偶 tak g艂upi. Ludzie nie potrafi膮 wype艂ni膰 do艣膰 prostych
druk贸w, a co dopiero, je艣li chodzi o zrozumienie zapis贸w ustawy
- o tre艣ciach prezentowanych w ksi膮偶kach nawet nie wspomn臋.

Widzisz - mylisz wiedze o rozmnazaniu eugleny zielonej z wiedza
przydatna nieco czesciej, niz w akademickich dyskusjach.

Wr臋cz przeciwnie - pisz臋 w艂a艣nie o tej wiedzy przydatnej troch臋
cz臋艣ciej, a nie tej o euglenie. Ludzie teraz nie potrafi膮 dodawa膰,
mno偶y膰, a Ty o takiej ciekawostce.

Poza tym
powolujac sie na wykorzystanie wlasnej wiedzy sam skutecznie unikasz
jasnego sprecyzowania o czym wlasciwie piszesz i podania jakichs
sensownych zrodel.

E tam - poszukaj sobie w Wikipedii. Jeszcze niedawno d艂ugo艣膰 jelita
cienkiego u cz艂owieka to by艂o 1,5 kilometra. Oczywi艣cie jak b臋dzie
pr膮d i internet.

--
Jutro to dzi艣 - tyle 偶e jutro.

Data: 2010-07-02 09:32:04
Autor: kamil
"Artur Ma艣l膮g" <futrzak@polbox.com> wrote in message news:i0ioru$4kq$1inews.gazeta.pl...
[...]

Mialem przyjemnosc studiowac w polsce i poza nia i wiem, jak to wyglada w krajach wysoko rozwinietych. To, co dla Ciebie jest tragedia, nazwalbym po prostu zmiana potrzeb przecietnego obywatela. Kasjerka w Tesco i kierowca autobusu nigdy w zyciu nie policza pochodnej funkcji logarytmicznej. Manipulowac latwo mozna bylo tak samo kiedys, jak i teraz.

Wr臋cz przeciwnie - pisz臋 w艂a艣nie o tej wiedzy przydatnej troch臋
cz臋艣ciej, a nie tej o euglenie. Ludzie teraz nie potrafi膮 dodawa膰,
mno偶y膰, a Ty o takiej ciekawostce.

W podstawowym zakresie uzywanym na codzien potrafia. A to, ze przecietna gospodyni domowa nie ma pojecia jak wyprowadzic wzor na pole powierzchni wielokata akurat nie stanowi jakiejs wielkiej przeszkody w jej zyciu.

[...]

Czy bzduropedia to jedyne zrodlo wiadomosci? Slowniki online, leksykony online, sporo tego.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-07-04 14:32:22
Autor: Adam P砤szczyca
Swiat glupieje do potegi n-tej
Dnia Thu, 1 Jul 2010 09:52:04 +0200, Jackare napisa(a):

Od ilu lat s powszechnie dost阷ne nawigacje? Trzech, pi阠iu, dziesi阠iu?
Normalnie dziw bierze 縠 przez te wszystkie poprzednie lata ludzie trafiali do celu i te kombinowali z objazdami itd.

Wybacz, ale pierdzielisz. GPS to nie tylko nawigacja. To przede wszystkim mapa. Niekiedy bardzo
u砤twiaj眂a 縴cie. Bez takowej mo縩a by硂 objecha, ale albo w miar
g丑wnymi drogami, albo te je秎i mia硂 si fuksa. Dzi阫i mapie jak mam w GPS-ie moge teraz takie numery odstawia, jakie
wcze秐iej m骻砨ym robic maj眂 ze sob komplet map danego rejonu w skali
1:25000... --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P砤szczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    K阺zyca Le秐a 51/9, 66-305 Keszyca Le秐a
 _______/ /_     Wywo硑wanie slajd體 http://trzypion.pl/

Data: 2010-07-04 15:24:45
Autor: J.F.
On Sun, 4 Jul 2010 14:32:22 +0200,  Adam P砤szczyca wrote:
[...]

Ta jest - mozna odszukac w archiwum jak narzekalem na oznakownaie
Slaska :-)

[...]

Nawet na takiej mapie nie widac czy w danym miejscu jest zjazd z
autostrady czy nie [choc powinno byc widac], czy nie ma zakazu wjazdu,
no i trzeba doswiadczonego pilota z drugim licznikiem kilometrow, zeby
dobrze poprowadzil.

J.

Data: 2010-07-05 17:08:57
Autor: Mase
On 2010-07-04 15:24, J.F. wrote:
[...]

25-tka samochodem? To drugi pilot powinien przede wszystkim zrecznie
przewijac ta mape ze strony na strone. Mi 50-tka na rowerze czasami "za
szybko sie konczy" (zwlaszcza na szosie) i trzeba sie zatrzymywac, aby
odwrocic arkusz.

Pozdro

Mase

Data: 2010-07-05 19:23:46
Autor: Adam P砤szczyca
Swiat glupieje do potegi n-tej
Dnia Mon, 05 Jul 2010 17:08:57 +0200, Mase napisa(a):

[...]

Mowa o sytuacji, kiedy chcesz wyznaczy objazd. --

Data: 2010-07-05 20:41:52
Autor: Mase
On 2010-07-05 19:23, Adam P砤szczyca wrote:
[...]

Wiec przed oczami musisz miec ten arkusz mapy, po ktorym aktualnie sie
poruszasz. Wracamy wiec do problemu odwracania kartek na mapie 1:25000

Pozdro

Mase

Data: 2010-07-05 22:06:43
Autor: Adam P砤szczyca
Swiat glupieje do potegi n-tej
Dnia Mon, 05 Jul 2010 20:41:52 +0200, Mase napisa(a):

Mowa o sytuacji, kiedy chcesz wyznaczy objazd.

Wiec przed oczami musisz miec ten arkusz mapy, po ktorym aktualnie sie
poruszasz. Wracamy wiec do problemu odwracania kartek na mapie 1:25000

Wiesz, samoch骴 MO疎 si zatrzyma. I wtedy odszukanie w砤禼iwego arkusza
ju nie jest takie trudne. Ale prostsze jest uzycie mapy w nawigacji.

Data: 2010-07-05 22:27:08
Autor: J.F.
On Mon, 05 Jul 2010 17:08:57 +0200,  Mase wrote:
[...]

Braki w wyszkoleniu wojskowym sie klaniaja :-)
Nie uczyli skladania mapy na kierunku natarcia ? J.

Data: 2010-07-06 01:18:23
Autor: Mase
On 2010-07-05 22:27, J.F. wrote:
[...]

Jakie braki??? - do dzisiaj wiem, jaka jest minimalna odleglosc pomiedzy
dwoma blokami na osiedlu (hint: bombardowanie przez wrogie samoloty
NATO, szczelina przeciwlotnicza)

Nie uczyli skladania mapy na kierunku natarcia ?

Czolgi nie nacieraja tak szybko jak osobowka szukajaca zjazdu z
autostrady ;-) (przypominam, mowimy o mapie 1:25 000 - wiekszosc znanych
mi sztabowek to 1:75 000 ew. 1:50 000, choc zdarzylo mi sie chodzic po
lesie i z 1:10 000, ale na takiej to juz poszczegolne grzyby i krzaki
jagod sa zaznaczone)

Pozdro

Mase

Data: 2010-06-29 22:59:32
Autor: Sebastian Bia艂y
On 2010-06-29 22:33, PawelC wrote:
Kurcza przecie偶 to miasto od po艂udnia mimo braku obwodnicy mo偶na
objecha膰 przynajmniej na 2 sposoby, nie trac膮c tyle czasu, paliwa i nerw贸w.

To wiedza dost臋pna wy艂acznie dla miejscowych. Przyjezdni nie musz膮 wiedzie膰. Gorzej, przyjezdnych znaki kieruj膮 czesto w艂asnie w najwiekszy korek.

Niekt贸rzy chyba wkr贸tce bez nawigacji do toalety nie trafia :|

Przejed藕 si臋 do innego miasta - np. do GOPu i wtedy stwierdzisz 偶e sam masz k艂opot z trafianiem do toalety. Bedziesz sta艂 p贸艂 godziny w korku miedzy miastami a ja przemkn臋 tam w 10 minut bez koreczka _wiedz膮c gdzie objecha膰_. Tylko 偶e to trzeba tam mieszka膰. 艁atwo pieprzy膰 z perspektywy tubylca 偶e reszta 艣wiata to debile.

Data: 2010-06-29 23:40:21
Autor: krz
Swiat glupieje do potegi n-tej
Co ma piernik do wiatraka?

Przeci臋tnie rozgarni臋ty cz艂owiek przed wyjazdem w nieznan膮 tras臋 spr贸buje zasi臋gn膮膰 opinii nt. najbardziej optymalnej trasy - chocia偶by tak jak czyni膮 to nieraz grupowicze z PMS, dopytuj膮c si臋 np. "jak najszybciej dojecha膰 st膮d dot膮d?"

Poza tym, jad膮c sk膮dkolwiek nad morze czy te偶 w inny region wakacyjny pod艣wiadomie chyba nawet logika ka偶e nam omin膮膰 taki burdel jak warszawa, tr贸jmiasto czy GOP.

Ludzie, przecie偶 nawet owe nieszcz臋sne gps'y maj膮 opcj臋 "omi艅/znajd藕 objazd".. wystarczy troch臋 MY艢LE膯!

Data: 2010-06-29 22:08:34
Autor: Robert R阣ziak
Swiat glupieje do potegi n-tej
On Tue, 29 Jun 2010 23:40:21 +0200, krz <aud_tekk@gazeta.pl>
wrote:

Przeci阾nie rozgarni阾y cz硂wiek przed wyjazdem w nieznan tras spr骲uje zasi阦n辨 opinii nt. najbardziej optymalnej trasy - chocia縝y tak jak czyni to nieraz grupowicze z PMS, dopytuj眂 si np. "jak najszybciej dojecha st眃 dot眃?"

 Po czym niekt髍zy ju za pierwszym razem dowiaduj si, 縠 ,,w
 Internecie jest mn髎two wszystkiego''.

 r.
robert r阣ziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-06-29 23:54:49
Autor: J.F.
On Tue, 29 Jun 2010 23:40:21 +0200,  krz wrote:
Przeci阾nie rozgarni阾y cz硂wiek przed wyjazdem w nieznan tras spr骲uje zasi阦n辨 opinii nt. najbardziej optymalnej trasy - chocia縝y tak jak czyni to nieraz grupowicze z PMS,

No popatrz - a co ludzie robili jak PMS nie bylo ? :-)

Poza tym, jad眂 sk眃kolwiek nad morze czy te w inny region wakacyjny pod秝iadomie chyba nawet logika ka縠 nam omin辨 taki burdel jak warszawa, tr骿miasto czy GOP.

No wiesz, w takim wroclawiu na wakacje ruch spada, ale zaczynaja sie
remonty. I w koncu nie wiadomo jak bedzie.

Ludzie, przecie nawet owe nieszcz阺ne gps'y maj opcj "omi/znajd objazd".. wystarczy troch MYE!

Wcale to nie takie proste. Albo przejedz kiedys 500km i daj loga z GPS - zobaczymy jak ci to
myslenie wyszlo :-)

Tak naprawde to przyszlosc nalezy do nawigacji online .. ale ciekaw
jestem jak to sie skonczy w praktyce :-)

J.

Data: 2010-06-29 23:57:02
Autor: Sebastian Bia艂y
On 2010-06-29 23:40, krz wrote:
[...]

Oficjalnie najbardziej optymalna trasa znajduje si臋 na zielonych tablicach. Optymalniejsze od niej sa w g艂owach tubylc贸w, ale ta wiedza jest nieosi膮galna prostymi metodami. Mo偶na tez mie膰 CB, ale w sytuacji dzieci w samochodzie wola艂bym nie odpala膰 tego cuda z mas膮 艂ysych debili z mikrofonami w korku.

Poza tym, jad膮c sk膮dkolwiek nad morze czy te偶 w inny region wakacyjny
pod艣wiadomie chyba nawet logika ka偶e nam omin膮膰 taki burdel jak
warszawa, tr贸jmiasto czy GOP.

No widzisz, a tu niespodziewanka: w GOP Drogowa Trasa 艢rednicowa jest bardzo wygodna, tylko trzeba wiedzie膰 jak na ni膮 wjecha膰. Jedziesz szybko przez 艣rodek GOPu, wskakujesz np. na A4 i ju偶. Wiesz to bo jeste艣 telepat膮 z innego miasta czy te偶 kierujesz si臋 zielonymi tablicami i gpsem w nieznanym kt贸ry wyprowadzi cie prosto na korek przy ikei?

Ludzie, przecie偶 nawet owe nieszcz臋sne gps'y maj膮 opcj臋 "omi艅/znajd藕
objazd".. wystarczy troch臋 MY艢LE膯!

Jasne, najlepiej zna膰 na pami臋膰 wszystkie te g贸wnianie miejsca gdzie robi膮 si臋 korki. Najlepiej telepatycznie albo cofaj膮c czas po dojechaniu do korka. naprawde, wyjed藕 na chwile z DC, b臋dziesz taki sam jak oni.

Data: 2010-06-30 21:42:46
Autor: Adam P砤szczyca
Swiat glupieje do potegi n-tej
Dnia Tue, 29 Jun 2010 23:57:02 +0200, Sebastian Bia硑 napisa(a):

Oficjalnie najbardziej optymalna trasa znajduje si na zielonych

Nie ma czego takiego, jak 'najbradziej optymalna'.

tablicach. Optymalniejsze od niej sa w g硂wach tubylc體, ale ta wiedza

Abnie czego takiego, jak 'optymalniejsza'.

Jasne, najlepiej zna na pami赕 wszystkie te g體nianie miejsca gdzie robi si korki. Najlepiej telepatycznie albo cofaj眂 czas po dojechaniu do korka. naprawde, wyjed na chwile z DC, b阣ziesz taki sam jak oni.

Wystarczy poczyta, poszuka. 5 minut i wiesz. Na przyk潮d ja zawsze
obje縟縜m Cz阺tochow. 20km wi阠ej, godzin kr骳ej. Wystarczy rzut oka na
map. Niedawno jecha砮m sobie do W砤dys砤wiowa z Krakowa. I polecia砮m tak, 縠 od
Krakowa do kawa砶a za W硂c砤wek nie jecha砮m po kraj體kach. Efekt - 秗ednia
85km/h. Drogi dobre, puste. --

Data: 2010-06-30 21:58:08
Autor: Sebastian Bia硑
On 2010-06-30 21:42, Adam P砤szczyca wrote:
Oficjalnie najbardziej optymalna trasa znajduje si na zielonych
Nie ma czego takiego, jak 'najbradziej optymalna'.
Abnie czego takiego, jak 'optymalniejsza'.

Wida nie zrozumia砮 ironii.

Wystarczy poczyta, poszuka. 5 minut i wiesz. Na przyk潮d ja zawsze
obje縟縜m Cz阺tochow. 20km wi阠ej, godzin kr骳ej. Wystarczy rzut oka na
map.

Ja na przyk砤d nigdy nie omijam Cz阺tochowy. I jade zatrzymuj眂 si tylko na 秝iat砤ch. Bo wiem z do秝iadczenia 縠 w weekendy nie op砤ca si kombionowa. Tylko 縠 wiem to dlatego 縠 tam ju raz by砮m wiele razy w weekend i raz w tygodniu. Jak jad przez sd to rano pcham si 1-ka a w po硊dnie przez Widzew. Znowu wiedza nabyta do秝iadczeniem.

Jak by nie patrze - do秝iadczenie jest wazniejsze ni mapy. Bo na mapach mo縠sz si wpierd.. prosto w ruch wahad硂wy jak ja pare lat temu pociskaj眂 do Bia砮gostoku. Na mapie nie pisa硂 縠 droga by砤 w remoncie. A 縠 by砮m tam ad-hoc to i w neta nie by硂 jak zerkn辨. I w ten spos骲 zostalem tym wlasnie debilem ktory zamiast przemyka polnymi drogami stal w korku. Kozaczki pokroju PawelC pokazywali mnie palcami m體i眂 "o, kapelusznik w Lanosie, ale debil, w korku stoi".

Niedawno jecha砮m sobie do W砤dys砤wiowa z Krakowa. I polecia砮m tak, 縠 od
Krakowa do kawa砶a za W硂c砤wek nie jecha砮m po kraj體kach. Efekt - 秗ednia
85km/h. Drogi dobre, puste.

Wiochy, rowery na jezdni, drzewa w drodze, dziury, oznaczenia na kolejne wioski, skrzy縪wania bez oznacze, nieczytelne znaki. Mo縩a. Tylko nie ka縟y wyjazd musi by od razu by wspania潮 przygod.

Data: 2010-07-01 00:21:23
Autor: J.F.
On Wed, 30 Jun 2010 21:42:46 +0200,  Adam P砤szczyca wrote:
[...]

I na tej mapie widac ze przydrozne wioski sa krotkie a nie dlugie, ze
nie maja zakretow po 90 stopni, ze nie jezdza po nich kombajny i
traktory ? J.

Data: 2010-06-30 21:40:01
Autor: Adam P砤szczyca
Swiat glupieje do potegi n-tej
Dnia Tue, 29 Jun 2010 22:59:32 +0200, Sebastian Bia硑 napisa(a):

Kurcza przecie to miasto od po硊dnia mimo braku obwodnicy mo縩a
objecha przynajmniej na 2 sposoby, nie trac眂 tyle czasu, paliwa i nerw體.

To wiedza dost阷na wy砤cznie dla miejscowych. Przyjezdni nie musz wiedzie. Gorzej, przyjezdnych znaki kieruj czesto w砤snie w najwiekszy korek.

Ale Warszaw, to mo縩a po prostu omin辨. Nawet do niej nie wje縟縜. Po
Co???

Niekt髍zy chyba wkr髏ce bez nawigacji do toalety nie trafia :|

Przejed si do innego miasta - np. do GOPu i wtedy stwierdzisz 縠 sam masz k硂pot z trafianiem do toalety. Bedziesz sta p蟪 godziny w korku miedzy miastami a ja przemkn tam w 10 minut bez koreczka _wiedz眂 gdzie

Ale PO CO? Jak mia砨ym si przebija przez GOP, to polec obok. --

Data: 2010-06-30 22:05:07
Autor: Sebastian Bia硑
On 2010-06-30 21:40, Adam P砤szczyca wrote:
Ale Warszaw, to mo縩a po prostu omin辨. Nawet do niej nie wje縟縜. Po
Co???

Nie kazdy ma w g硂wie rozklad wszystkich numerk體 dr骻 krajowych, nazw miejscowosci, dzielnic aby wiedzie gdzie skr阠i. Ja ju raz omija砮m Warszaw. Tylko dzi阫i dobrej pami阠i polapalem si gdzie skr阠a. W druga strone mi si nie uda硂 i wyl眃owa砮m w szczycie kork體 w jakiej dzielnicy.

Niech zgadn: czy nie mo縩a by zrobic nieco wi阠ej tabliczek, np. z informacj "Bia硑stok" ktory prowadzi na oko硂 Wawy zamiast "do najbli縮zego du縠go miasta"?

Ale PO CO? Jak mia砨ym si przebija przez GOP, to polec obok.

Ale ca砤 ironia w tym, ze bardzo czesto przebijanie si przez gop jest szybsze od jego omijania. Trzeba wiedziec jak w niego wjecha i o kt髍ej. A to wiedza miejscowa i nie do konca zgodna z zielonymi tablicami.

Data: 2010-07-01 00:15:18
Autor: J.F.
On Wed, 30 Jun 2010 22:05:07 +0200,  Sebastian Bia硑 wrote:
Niech zgadn: czy nie mo縩a by zrobic nieco wi阠ej tabliczek, np. z informacj "Bia硑stok" ktory prowadzi na oko硂 Wawy zamiast "do najbli縮zego du縠go miasta"?

Mozna, ale widac ustawiajacemu wydawalo sie ze najlepsza droga
prowadzi przez Warszawe :-)

A wiesz jakie zamieszanie wprowadzaja dwa znaki - Bialystok w lewo i
Bialystok w prawo ?  :-)

J.

Data: 2010-07-01 00:25:40
Autor: Sebastian Bia硑
On 2010-07-01 00:15, J.F. wrote:
A wiesz jakie zamieszanie wprowadzaja dwa znaki - Bialystok w lewo i
Bialystok w prawo ?  :-)

Wystarczy砨y jeden Bia硑stok jad眂 od strony Katowic kt髍y prowadzi _nie_ przez centrum.

Data: 2010-07-01 02:59:13
Autor: J.F.
On 2010-07-01 00:15, J.F. wrote:
A wiesz jakie zamieszanie wprowadzaja dwa znaki - Bialystok w lewo i
Bialystok w prawo ?  :-)

Wystarczy砨y jeden Bia硑stok jad眂 od strony Katowic kt髍y prowadzi _nie_ przez centrum.

Tylko ktoredy ? Ale tak zebys nie zablokowal tej drogi na dobre :-)

J.

Data: 2010-07-04 14:33:59
Autor: Adam P砤szczyca
Swiat glupieje do potegi n-tej
Dnia Wed, 30 Jun 2010 22:05:07 +0200, Sebastian Bia硑 napisa(a):

On 2010-06-30 21:40, Adam P砤szczyca wrote:
Ale Warszaw, to mo縩a po prostu omin辨. Nawet do niej nie wje縟縜. Po
Co???

Nie kazdy ma w g硂wie rozklad wszystkich numerk體 dr骻 krajowych, nazw miejscowosci, dzielnic aby wiedzie gdzie skr阠i.

No i?

[...]

To prawda. Ja wiem, i wspomagaj si nawigacj omijam. Warszaw,
Cz阺tochow tak samo :D

Data: 2010-06-30 00:21:59
Autor: Feromon
Swiat glupieje do potegi n-tej

U偶ytkownik "PawelC" <pablo34CUTTHIS@fortfun.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4c2a5882$0$2582$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ja mam taki g艂upi zwyczaj jechania na wakacje najcie艅sz膮 drog膮 na mapie.
Jad臋 60 km na godzink臋 ale pojazd贸w konkurencyjnych brak.
A ju偶 na pewno omijam du偶e miasta....
Lubi臋 odpoczywa膰 na wakacjach...

Feromon

Data: 2010-06-30 10:15:41
Autor: Piotr Czy
Swiat glupieje do potegi n-tej
Feromon pisze:

Ja mam taki g硊pi zwyczaj jechania na wakacje najcie駍z drog na mapie.
Jad 60 km na godzink ale pojazd體 konkurencyjnych brak. A ju na pewno
omijam du縠 miasta.... Lubi odpoczywa na wakacjach...

Szczerze podziwiam.
Mo縠 jak b阣ziesz mia za plecami ze dwa maluchy, kt髍e co chwile pytaj kiedy b阣ziemy, a ty wycieczk nad morze np. z Kraka zaplanowa砮 na 15 godzin.... to si zrozumiemy.

--
Piotr Czy

Data: 2010-06-30 13:09:33
Autor: PawelC
W dniu 2010-06-30 12:15, Piotr Czy pisze:
Feromon pisze:

[...]

A jad眂 przez miasta to ile Ci to zajmuje?
Przejechanie obecnie 7mk Warszawy w dzie powszedni to 3 jak nie 4 godziny nie Twoje - zw砤szcza jak kto nie zna miasta.

Data: 2010-06-30 21:43:36
Autor: Adam P砤szczyca
Swiat glupieje do potegi n-tej
Dnia Wed, 30 Jun 2010 10:15:41 +0000 (UTC), Piotr Czy napisa(a):

Szczerze podziwiam.
Mo縠 jak b阣ziesz mia za plecami ze dwa maluchy, kt髍e co chwile pytaj kiedy b阣ziemy, a ty wycieczk nad morze np. z Kraka zaplanowa砮 na 15 godzin.... to si zrozumiemy.

Nad morze jest 600km max. Przy 60km/h to 10h.  Zr骲 to na si骴emce na
przyk砤d. --

Data: 2010-06-30 19:36:53
Autor: BQB
Feromon pisze:

Ja mam taki g艂upi zwyczaj jechania na wakacje najcie艅sz膮 drog膮 na mapie.
Jad臋 60 km na godzink臋 ale pojazd贸w konkurencyjnych brak.
A ju偶 na pewno omijam du偶e miasta....
Lubi臋 odpoczywa膰 na wakacjach...

Oj kolego, chyba nie trafi艂e艣 na kiepsk膮 drog臋, jak uda mi si臋 umocowa膰 telefon jutro do szyby w samochodzie, to Ci poka偶臋 drog臋, jak膮 obecnie codziennie je偶d偶臋 do pracy, aby nie sta膰 w korku. A je偶d偶臋 ni膮, bo specjalnie zainstalowa艂em mi臋kkie zawieszenie na dziury i kiepskie drogi.

Data: 2010-06-30 01:05:09
Autor: AA
[...]

Hmmm.... kiedy jade na urlop, celowo przejezdzam przez centrum niektorych miejscowosci. Jest szansa zobaczyc je po drodze, bo celowo bym tam nie pojechal...

Nawet jadac z dzieciakami nad morze - tak zaplanowalem podroz, ze spalem u znajomych po drodze, ale tylko dlatego, ze wlasnie chcialem zobaczyc pare miejsc. Krotki spacer, niekiedy ogladanie tylko z auta, z dzieciakami na jakis plac zabaw, kilka zdjec i w ten sposob podroz staje sie czescia dobrze spedzonego urlopu.

Nawigacja ma wtedy pelno roboty - bo pakuje sie w centrum, a ona ciagle mnie wyprowadza do wyjazdu. Tak tez mozna - polecam :)

AA

Data: 2010-06-30 11:14:32
Autor: Rafa艂
On 29.06.2010 22:33, PawelC wrote:
[...]

Wcale si臋 nie dziwie 偶e tak jest, ju偶 inni si臋 wypowiedzieli dlaczego, wi臋c nie b臋d臋 si臋 powtarza艂
Jednak kto艣 mo偶e powiedzie膰: "a co by艂o jak nie by艂o nawigacji?" albo, co ju偶 kto艣 napisa艂 "(...)jak nie by艂o PMS?"
Jeszcze kilkana艣cie lat temu ruch by艂 znacznie mniejszy, obwodnic te偶 by艂o nie wi臋cej ni偶 teraz. Wystarczy艂o na map臋 spojrze膰, wiedzie膰 gdzie zjecha膰 z trasy.
Ja planuj膮c wyjazd, tak jak te偶 ju偶 pad艂o w tym w膮tku, wybieram punkty kt贸re chce zobaczy膰 po drodze. R贸wnie偶 jak na trasie, jak zobacz臋 co艣 ciekawego to si臋 zatrzymuje. W przeciwie艅stwie do wielu znajomych, na wakacje z dzie膰mi jad臋 w dzie艅 co by pozwiedza膰, a nie tylko przejecha膰 z pkt A do pkt B. Dodatkowa zaleta jazdy w dzie艅, to to 偶e po przyjechaniu na miejsce wieczorkiem grzecznie wszyscy* idziemy spa膰, a nie jak po przyje藕dzie nad ranem dzieciaki gotowe do 偶ycia, bo si臋 wyspa艂y, a ja chodz臋 ja zombi po ca艂onocnej trasie.
Nawigacja w takim wypadku jest b艂ogos艂awie艅stwem, poniewa偶 nie skupiam si臋 na tym gdzie mam skr臋ci膰 i czy aby ju偶 nie przejecha艂em, ale patrze na drog臋 aby by艂o bezpiecznie. Kojarzysz widok kierowcy z map膮 na kolanach?

*)mo偶e nie wszyscy i nie koniecznie grzecznie;)

Data: 2010-06-30 21:37:24
Autor: Adam P砤szczyca
Swiat glupieje do potegi n-tej
Dnia Tue, 29 Jun 2010 22:33:04 +0200, PawelC napisa(a):

Kurcza przecie to miasto od po硊dnia mimo braku obwodnicy mo縩a objecha przynajmniej na 2 sposoby, nie trac眂 tyle czasu, paliwa i nerw體.
Niekt髍zy chyba wkr髏ce bez nawigacji do toalety nie trafia :|

Co wi阠ej - nawuigacja potrafi bardzo 砤dnie takie fajne objazdy wytyczy. Ale w sumie to dobrze, bo bocznymi drogami mozna smigac, a mi硂 ;D