Światła długie/krótkie w francuzach H4

Data: 2013-03-29 10:46:38
Autor: Kamil 'Model'
Światła długie/krótkie w francuzach H4
Peugeot ... Citroen ... Renault ...

Światła w tych autach chyba w większości realizowane są reflektorem z
H4. Miałem tak w starych megankach,lagunach, jest tak w partnerze, mam
tak w citroenie aktualnie.

Po wstawieniu osram najtbrejkerówplusuf do berlingo - jestem bardzo
zadowolony z świateł mijania. Ba, jestem zadowolony z świateł długich.
Mam tylko jeden problem dotyczący przełączania świateł. H4 w berlingo
jako mijania świecą perfect, długie też zasadniczo. Mijania świetnie
oświetlają prawe pobocze. Bardzo dobrze też oświetlają lewe pobocze
(dużo niżej, przy samej ziemi).

Jednak ostatnio podczas nocnej jazdy w lesie  doszedłem do wniosku, że
dużo lepiej by było, gdyby po przełączeniu na długie nie gasły światła
mijania. W momencie zapalenia długich świetnie widać drogę "stąd w
pizdu", ale hujowo doświetlane jest pobocze prawe do 40 metrów. Da się
to "korygować" nie przełączając świateł do końca - wystarczy podciągnąć
do połowy dźwignię i świecą i mijania i długie.

I teraz pytania: Czy światła realizowane H4 z założenia nie świecą na
dwa żarniki z powodu przegrzewania ? Czy może to wymysł producentów ?
Jeśli wymysł producentów - czy da się programowo w komputerku pozmieniać
coś by świeciłu jedne i drugie równocześnie ? Swoją drogą, sytuacja
perfekcyjna by była taka, by po zapięciu długich świeciły
długie+mijania+przeciwmgłowe (wiem, że to niezgodne z przepisami) ...
Mimo wszystko - da się wykombinować by długie świeciły się ze światłami
mijania ?

Uzasadnienie: przy włączonych mijania perfect widać zwierzynę w
krzakach, przy przełączeniu na długie zwierzynę dalej widać, ale oczy
sarenek, jelonków, etc nie świecą się już tak intensywnie ...

Podłącz pod LExie i zobacz czy możesz ustawić światłą dzielone (coś w ten deseń). W P206 można tak ustawić dla świateł 2xH7 a nie 1xH4 i wtedy po włączeniu długich, mijania świecą...

Światła długie/krótkie w francuzach H4