Światła do filmowania pod wodą

Data: 2012-05-26 13:11:14
Autor: Pszemol
Światła do filmowania pod wodą
Jakie są aktualnie najnowsze trendy w dziedzinie lamp
do filmowania pod wodą?

Parę lat temu kupiłem lampę 20W HID i byłem z niej w miarę
zadowolony, z tym że wyraźna była nierównomierność
świecenia (jaśniejsze kółko odcinające się od tła).

W związku z tym że lampę tą mi ukradziono w hotelu
w czasie ostatnich wypraw nurkowych jestem "na kupnie"
nowej i myślę że grupowicze mogliby coś polecić...

Szukam czegoś efektywnego ale nie w cenach profesjonalnych.
Interesuję się fotografią amatorską - mój aparat to Canon G9
w obudowie podwodnej z dopasowanym ramieniem przegubowym
na dwie lampy do ciągłego świecenia. Jakie lampy możecie polecić?

Data: 2012-05-26 11:35:23
Autor: hdo
W dniu sobota, 26 maja 2012 20:11:14 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
Jakie są aktualnie najnowsze trendy w dziedzinie lamp
do filmowania pod wodą?

LED, niestety widmo może być kłopotliwe.

Parę lat temu kupiłem lampę 20W HID i byłem z niej w miarę
zadowolony, z tym że wyraźna była nierównomierność
świecenia (jaśniejsze kółko odcinające się od tła).

To biedaku nie wiedziałeś kilku prostych informacji z fotometrii.
Na AGH tego też nie uczyli a może w liceum nie było.

W związku z tym że lampę tą mi ukradziono w hotelu
w czasie ostatnich wypraw nurkowych jestem "na kupnie"
nowej i myślę że grupowicze mogliby coś polecić...

Bardzo współczujemy.

Szukam czegoś efektywnego ale nie w cenach profesjonalnych.

Odezwał się krakowski zaskroniec w kieszeni.

Interesuję się fotografią amatorską - mój aparat to Canon G9
w obudowie podwodnej z dopasowanym ramieniem przegubowym
na dwie lampy do ciągłego świecenia. Jakie lampy możecie polecić?

Może Bartek Grynda mi wybaczy, za nasyłanie Ciebie na jego produkty.
Ale są dobre.

pozdrawiam rc

Data: 2012-05-27 12:04:09
Autor: Pszemol
<hdo@tlen.pl> wrote in message news:54ffbd18-e7a7-4690-a4c4-b2476dfc735egooglegroups.com...
W dniu sobota, 26 maja 2012 20:11:14 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
Jakie są aktualnie najnowsze trendy w dziedzinie lamp
do filmowania pod wodą?

LED, niestety widmo może być kłopotliwe.

Zmieniłeś e-mail żeby wyjść ludziom z filtrów?

[...]

Ja przynajmniej kupuję to co potrzebuję zamiast żebrać darmochę
od ludzi jak Ty to robisz notorycznie...

[...]

Kupiłeś coś od niego? Czy wyżebrałeś darmochę, zaskrońcu? :-)

Data: 2012-05-27 17:43:05
Autor:
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
Zmieniłeś e-mail żeby wyjść ludziom z filtrów?

Nie, używam sporadycznie wejścia ze strony Google. Dodatkowo jest to podpisana treść i z tego samego IP.

Ja przynajmniej kupuję to co potrzebuję zamiast żebrać darmochę
od ludzi jak Ty to robisz notorycznie...

Teraz przykrywasz skompstwo, potrzebujesz do tego pomówienia. Gratuluję

Kupiłeś coś od niego? Czy wyżebrałeś darmochę, zaskrońcu? :-)

Zrobiłem coś innego, powiedziałem jemu pewne sposoby obróbki aluminiowych stopów. Zastosował z pozytywnym skutkiem. Na Podwodnej Przygodzie w Warszawie kontaktowałem z nim archeologów z UW. Dysponuje systemem konwersji obrazu z bardzo zakłóconych widm, do formy wygodnej do analizy dla człowieka. Kto dysponuje również dzięki niemu takim systemem wiem.
Gratuluję "Pszemol" wyszło z Ciebie chamidło. Jesteś kolejnym prymitywnym jegomościem z Krakowa.

Czy podasz numer opisu patentowego ?
Nie ma na nim pełnych danych adresowych, są nazwiska autorów lecz nie na każdym muszą być.

pozdrawiam rc

Data: 2012-05-28 10:50:41
Autor: jacekplacek
Światła do filmowania pod wodą
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
<hdo@tlen.pl> wrote in message news:54ffbd18-e7a7-4690-a4c4-b2476dfc735egooglegroups.com...

Trend jest taki, że światło tanieje, dzięki czemu przy tej samej cenie uzyskuje się więcej mocy. Oświetlenie to też kompromis,ale za daleko uciec się nie da. Osobiście lubię światło naturalne, lub światła innych nurków - ale to trudne i trzeba się godzić na wiele niepowodzeń. Mając światło i miejąc się nim posłużyć, na pewno mniej zdjęć czy filmów jest skazanych na stratę. Dobry kompromis jakościowo cenowy masz np. tu:
http://www.gralmarine.com/index.php?cID=132 http://www.light-for-me.com/ http://www.studiopodwodne.pl/zestawy-oswietleniowe/ Dwa pierwsze linki wskazują też najnowsze trendy. Niezłe, ale trochę droższe światła masz też obok siebie:
http://www.halcyon.net/lights W sumie: led króluje i przy dużej mocy, niskim poborze prądu, daje prawie dowolną temperaturę barw.
Miłych i udanych zakupów :)

Data: 2012-05-28 10:38:28
Autor: Pszemol
" jacekplacek" <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:jpvla1$6bu$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dzięki Jacku za pierwsza merytoryczną odpowiedź. Jednak wybralem sie sprawdzic ceny, i padlem..
http://www.diveseekers.com/Apollo_13_5_w_dual_18watt_HID_heads_and_E_O_AVLS_p/avls.htm
Te systemy Halcyon to koszt rzedu 2000-3000 usd. Nie "troche drozsze", to nie moja pólka.
Lampa gralmarine HID45W z aku 11Ah to cena 4900zl... $1400 :-(

Moj aparat foto to $500, obudowa wodoodporna $160, uchwyt lampy $50... Razem ~$700.
Szukam lampy w cenie rzedu $200-$300 a nie $2000-$3000 :-)
Ten HID 21W zintegrowany z aku w jednej obudowie ktory mi ukradli moge miec
dwa za $300 :-)

Juz predzej to co podales na light-for-me.com, choc cena wciaz ponad $500:
http://www.tecdivegear.com/underwater-photo-video-scuba-gear/107-gopro-hero-video-lighting-set.html
Tylko ze to znowu takie swiatelko na niby :=)

Ech... chyba wroce do Chinczyka i kupie ta sama lampe co pare lat temu.

Data: 2012-05-28 19:28:35
Autor:
 jacekplacek <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
W sumie: led króluje i przy dużej mocy, niskim poborze prądu, daje prawie dowolną temperaturę barw.

Znowu chłopaczku powtarzasz treści bez zrozumienia.
http://zsfilm.pl/blog/2009/05/biale-bialemu-nierowne-dlaczego-technologia-led-
przegrywa-z-oswietleniem-zarowym/
O promieniowaniu ciała doskonale czarnego i doktoracie Maxa Plancka nie ma co wspominać, to ponad Twoje możliwości intelektualne.

pozdrawiam rc

Data: 2012-05-28 19:42:16
Autor: Haw

<hdo@tlen.pl>  wrote in message
[...]

[..]

trend jest taki, ze zrodla swiatla maja coraz wyzsza sprawnosc. wcale nie tanieja. 1 lampa video ze sredniej polki to od kilku lat koszt rzedu 3-4 tysie. tyle ze kiedys byl to HID 21W, obecnie jakies 140W LED. natomiast za 1500 nie kupisz wspomnianego HIDa. bo obudowa, minimalna marza, ZUS i inne rzeczy sie nie zmienily. wiec taki HID musialby pewnie kosztowac z 2500 co czyni go niekonkurencyjnym do rozwiazan z segmentu 3-4k.

tanieja, ale na rynku wtornym :).

przemol
LED7 Wideo od bartka 2240. potem wspolczynnik jakosc/cena zaczyna malec :).

btw, masz jakis konwerter w swoim canonie? bo 35mm pod woda to duzo. wg mnie mozesz miec problem z doswietleniem obiektu chyba ze chcesz robic makro albo umiescisz swiatlo na nurku.

pzd,
haw.

Data: 2012-05-28 13:13:42
Autor: Pszemol
"Haw" <hawgroup@gazeta.pl> wrote in message news:jq0ddg$bks$1inews.gazeta.pl...
trend jest taki, ze zrodla swiatla maja coraz wyzsza sprawnosc. wcale nie tanieja. 1 lampa video ze sredniej polki to od kilku lat koszt rzedu 3-4 tysie. tyle ze kiedys byl to HID 21W, obecnie jakies 140W LED.

Ile światła daje taki 140W LED w porównaniu do HID 21W i jak
się taka moc światła odbija na wymaganiach dla akumulatorów?

[...]

Chińskie lampy HID24W są bardzo tanie. Mam na myśli lampy
zintegrowane z akumulatorem, do mocowania na uchwycie kamery.
Tu jest wideo nakręcone zestawem dwu z nich:
http://www.youtube.com/watch?v=yZvY0oZ64rA
Niestety Chinczycy nie rozumieją że reflektor do wideo ma mieć
większy kąt świecenia i zredukowany jasny strumień w środku.

Ja używałem jednej takiej lampy na nurkowaniu na Florydzie
w zatopionej barce - oświetlałem lampą z daleka 2 goliat gruppery.
Cudowne rybska. Niestety lampa cierpi na zbyt wąski kąt świecenia.
Ale jak widzę ceny tu wskazanych zestawów to wciąż jest to ciekawa
propozycja bo kupując dwie takie lampy możesz uzyskać szersze
pole świecenia za cenę $300 :-)
http://www.scubaboard.com/forums/attachments/lights/63594d1250154969-review-brightstar-darkbuster-24w-hid-dscn1880.jpg

Zestaw z aku na kablem wydaje się być trochę dziwny do underwater foto.
Jak się tego używa? Aku nosi się w kieszeni kamizelki a reflektor na
uchwycie foto? Czy oba komponenty aku i reflektor mocuje się do kamery?

przemol
LED7 Wideo od bartka 2240. potem wspolczynnik jakosc/cena zaczyna malec :).

No jasne, tylko że to wciąż jest bliskie $1000.

btw, masz jakis konwerter w swoim canonie? bo 35mm pod woda to duzo.

Owszem, przydałby się konwerter szerokokątny... ale nie mam
i tania obudowa jakiej używam nie pozwala na zamontowanie takiego.
Generalnie filmowanie jest dla mnie dodatkiem do nurkowania
a nie celem więc nie kładę dużego akcentu na sprzęt...
Chcę kupić niedrogą ale funkcjonalną lampę którą mogę wrzucić
do walizki bez cackania się z nią w osobnych wyłożonych gąbką
kasetach, jak się to odbywa ze sprzętem za ciężkie tysiące dolarów.

wg mnie mozesz miec problem z doswietleniem obiektu chyba
ze chcesz robic makro albo umiescisz swiatlo na nurku.

Tu nie bardzo rozumiem... Możesz to rozwinąć?
Lampę którą mi ukradziono, ten dwudziestoparo watowy HID
miałem przykręcony za pomocą YS adaptera do uchwytu do
kamery - cały zestaw trzymałem na smyczy w ręce...
Jak trzeba było coś nakręcić w grocie czy w zatopionej barce
to po prostu włączałem lampę, przestawiałem korekcję bieli
w aparacie i jazda... Jedynym problemem z jakim się borykałem
to nierównomierne oświetlenie kadru, ten jasny spot w centrum.
Radziłem sobie z tym dodając soczewkę Fresnela dolepioną do
przedniej części lampy - efekty były lepsze, miałem poeksperymentować
więcej po powrocie do domu, no ale lampę mi ukradziono :-(

Data: 2012-05-28 19:23:45
Autor:
Światła do filmowania pod wodą
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
Ile światła daje taki 140W LED w porównaniu do HID 21W i jak
się taka moc światła odbija na wymaganiach dla akumulatorów?

Podobno mgr inż a sprawności wyładowczej lampy sprawdzić nie może, jaja na całego.

Niestety Chinczycy nie rozumieją że reflektor do wideo ma mieć
większy kąt świecenia i zredukowany jasny strumień w środku.

Hasło dyfuzor sprawdź.

Ja używałem jednej takiej lampy na nurkowaniu na Florydzie
w zatopionej barce - oświetlałem lampą z daleka 2 goliat gruppery.
Cudowne rybska. Niestety lampa cierpi na zbyt wąski kąt świecenia.

Soczewka rozpraszająca zwiększa kąt rozsyłu światła.
Optyki uczono w liceum i na studiach technicznych również.

No jasne, tylko że to wciąż jest bliskie $1000.

Naprawdę nie umiesz przeczytać nazwy zastosowanego LEDa ?

> [...]

> wg mnie mozesz miec problem z doswietleniem obiektu chyba
> ze chcesz robic makro albo umiescisz swiatlo na nurku.

Tu nie bardzo rozumiem...
[...]

Mogę tobie w tajemnicy powiedzieć, o polskim patencie PZO.
Który poprawiał doświetlenia skraju pola w powiększalniku, była to matowa szybka. Z jednej strony cała matowa z drugiej tylko na środku. pozdrawiam rc --

Data: 2012-05-28 15:49:30
Autor: Pszemol
<demolant@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:jq0jc1$s2s$1inews.gazeta.pl...
[...]

Skąd u Ciebie tyle żółci? Naprawdę nie potrafisz być miły dla ludzi??

Mogę tobie w tajemnicy powiedzieć, o polskim patencie PZO.
Który poprawiał doświetlenia skraju pola w powiększalniku, była
to matowa szybka. Z jednej strony cała matowa z drugiej tylko na środku.

I jak się to nazywało w nomenklaturze PZO? Jakieś słowa kluczowe?
Szukałem ale nie znalazłem...
Może spasi to do lampy, ale te powiększalniki PZO które pamiętam
z nastolęctwa to miały małe średnice obiektywów w porównaniu
do średnicy reflektora tej chinskiej lampy.

Data: 2012-05-29 06:23:08
Autor:
> [...]
> Naprawdę nie umiesz przeczytać nazwy zastosowanego LEDa ?

Skąd u Ciebie tyle żółci? Naprawdę nie potrafisz być miły dla ludzi??

Dla Ciebie kłamczuszka oszczercy nie mogę. "Re: Światła do filmowania pod wodą
Autor: Pszemol Pszemol@PolBox.com
Data: 27-05-2012, 19:04:09
Kupiłeś coś od niego? Czy wyżebrałeś darmochę, zaskrońcu? :-) "

Właśnie dla tego żebym dla ludzi był ludzki.

> [...]

z nastolęctwa to miały małe średnice obiektywów w porównaniu
do średnicy reflektora tej chinskiej lampy.

Nie znajdziesz tej informacji w internecie www.UPRP.PL to zbyt wczesne opisy, istnieją w formie papierowej. Dodatkowo to był element przed kondensorem.
Akurat w oświetleniu im większe geometrycznie jest źródło światła tym delikatniejsze są cienie i bardziej rozmyte przejścia półcieni. Wniosek za Dederką, stosujesz element rozpraszający z odstępem. Zyskujesz na zwiększeniu wymiarów oświetlenia i na rozproszeniu.

pozdrawiam rc

Data: 2012-05-29 22:57:14
Autor: Haw
W dniu 2012-05-28 20:13, Pszemol pisze:
"Haw" <hawgroup@gazeta.pl> wrote in message
[..]
Ile światła daje taki 140W LED w porównaniu do HID 21W i jak
się taka moc światła odbija na wymaganiach dla akumulatorów?
http://www.gralmarine.com/files/7613/3276/5082/cennik.jpg
[..]
Chińskie lampy HID24W są bardzo tanie. [..]
Niestety Chinczycy nie rozumieją że reflektor do wideo ma mieć
większy kąt świecenia i zredukowany jasny strumień w środku.
wlasnie dlatego sa tanie. jak zrozumieja beda miec dobry produkt. wtedy ktos kto go importuje, albo sami chinczycy, beda chciec wiecej.

[..]

Zestaw z aku na kablem wydaje się być trochę dziwny do underwater foto.
Jak się tego używa? Aku nosi się w kieszeni kamizelki a reflektor na
uchwycie foto? Czy oba komponenty aku i reflektor mocuje się do kamery?
jak ci wygodnie. mozesz zamocowac aku pod spodem obudowy albo wpiac do jacketu/butli/gdzie tam. w zal. od rozmiaru i wagi.

przemol
LED7 Wideo od bartka 2240. potem wspolczynnik jakosc/cena zaczyna
malec :).

No jasne, tylko że to wciąż jest bliskie $1000.
raczej 500$. poza tym zdaje sie kupujac towar poza UE odliczasz sobie 23% vatu. doliczasz pewnie vat USA, roznica zostaje w kieszeni.

[..]
wg mnie mozesz miec problem z doswietleniem obiektu chyba
ze chcesz robic makro albo umiescisz swiatlo na nurku.

Tu nie bardzo rozumiem... Możesz to rozwinąć?
ostatnio mialem pod woda 29mm w plaskim porcie i lampe bartka 140W. 1 plan byl extra doswietlony, tyle ze niewiele na nim widac z racji obiektywu. dlugosc obiektywu powodowala, zeby cos sensownego objac trzeba by byc od obiektu z 3m, tam juz dolatywalo znacznie mniej swiatla. efekt: przeswietlone to co blisko, dalszy plan mocno niedoswietlony.
dlugosc ramienia pewnie tez nie bez znaczenia: 300mm.
z twoimi 36mm bedzie jeszcze gorzej.

wiec chcac osiagnac sensowny efekt, musisz byc blisko obiektu ktory oswietlasz => ogniskowa rzedu 24mm w sferycznym porcie lub robic ujecia makro.
albo lampe zamocowac na kumplu.

pzd,
haw.

Data: 2012-05-30 05:52:39
Autor:
Haw <hawgroup@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

wiec chcac osiagnac sensowny efekt, musisz byc blisko obiektu ktory oswietlasz => ogniskowa rzedu 24mm w sferycznym porcie lub robic ujecia makro.

Jesteś zielony na polu fotografii.
Niedawno zadałem Twojemu kumplowi problem fotografowania krewetek w skali 1:1.
Poległ, co było do przewidzenia. Za jednego dyskutującego, włączył się Włodzio (z odsieczą), niestety nadal nie umiał odpowiedzieć o konkretach.

Sprawdź Haw oświetlenia w różnych odległościach od lampy, o wymiarze punktowym potem od lampy rozciągłej, wtedy będziesz wiedział dlaczego dalsze plany przy jednej lampie są słabo oświetlone.

Rozciągłe źródło oświetlenia, zapewnia małe spadki w głębi planu, to podstawy Haw.

pozdrawiam rc

Data: 2012-05-30 07:18:47
Autor: Pszemol
"Haw" <hawgroup@gazeta.pl> wrote in message news:jq3d6i$srp$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tak, ale coś mi się nie chce wierzyć w te dane - albo jednostki
są inne bo tamten 21W HID dawał 1700 lm a 140W LED 11000?
Podejrzanie dużo.

[..]
[...]

Nie wiem czy mają szansę zrobić tak rozproszone światło z jednego
żarnika HID jak tu w przypadku 7 czy 14 osobnych LED bez soczewek.

[..]

[...]

LED7 WIDEO pokazany jest z okrągłym uchwytem do kamery...
LED14 WIDEO pokazany jest z uchwytem płaskim na dłoń...
Nie jest jasne z www co się kupuje. Szkoda że trzeba pisać listy.

[...]

Mówiłem o cenie z akumulatorem - po co mi lampa bez aku?
Według cennika: LED7 WIDEO z 11Ah aku to 2790zł ~ $1000.
W USA nie ma VAT. Jest tutaj "sales tax" 7-9% w zależności
od stanu w którym mieszkasz. Nie mam pojęcia jakie są
procedury odliczania VATu i czy to się opłaca dla tych 11-12%.

[..]
[...]

Tak chyba zawsze będziesz mieć - trudno jest jedną lampą doświetlić
dalekie przedmioty nie prześwietlając bliskich i odwrotnie...

[...]

Nie miałem zbyt dużych tego typu problemów ze starą lampą...
A może nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masz jakieś przykłady
wideo nakręcone tą jego lampą? Wrzuciłbyś na youtube lub inne www?
Tu jest wideo jakie zmontowałem dla zabawy testując możliwości
programu klejącego ujęcia :-) Nakręciłem to tą chinską lampą pod wodą:
http://www.youtube.com/watch?v=pK-WDrcO59c
Masz może podobny filmek nakręcony tym 140W LEDem?

Data: 2012-05-30 19:10:19
Autor:

Autor: Haw hawgroup@gazeta.pl
Data: 28-05-2012, 19:42:16
+ pokaż cały nagłówek

trend jest taki, ze zrodla swiatla maja coraz wyzsza sprawnosc. wcale nie tanieja. 1 lampa video ze sredniej polki to od kilku lat koszt rzedu 3-4 tysie. tyle ze kiedys byl to HID 21W, obecnie jakies 140W LED."

"Pszemolku" jak zwykle coś się tobie pozajączkowało ze zrozumieniem słowa pisanego.

"tyle ze kiedys byl to HID 21W, obecnie jakies 140W LED."

Jest to porównanie cen produktów, z różnego czasu.

Nie wiem czy mają szansę zrobić tak rozproszone światło z jednego
żarnika HID jak tu w przypadku 7 czy 14 osobnych LED bez soczewek.

Żaden techniczny problem.
 pozdrawiam rc

Data: 2012-06-01 00:31:08
Autor: Haw
W dniu 2012-05-30 14:18, Pszemol pisze:
[...]
cos ustalmy: albo masz kase na ten sprzet albo nie. jesli masz, to bierzesz opcje na wypasie, najmocniejsze lampy, najwieksze aku i nie bawisz sie w 10% zwroty vatu.
jesli nie, to bierzesz wersje "budzetowa" - aku nie 11 tylko 6.6 Ah, lampe slabsza itp. i 10% oszczednosci to jak z nieba spadlo.
policz jeszcze raz: 2240 brutto, odejmij sobie ten vat, przelicz. nijak nie wychodzi 1000$, raczej 500.
2240 to cena lampy z aku, sam palnik to 990...

zdaje sie ze pretendowales do tej 2 grupy, wiec laskawie nie wykrecaj teraz kota ogonem wrzucajac do zestawu najdrozszy aku.
chcesz to kup, nie chcesz, to nie kupuj. na procencie u bartka nie jestem, wiec mi to zwisa. liczyc umiesz, informacje dostales, reszta nalezy do ciebie.
btw, sa jeszcze lampy Light and Motion Sola. w garsci nie mialem, ale podobno sobie radza.

[..]
Tak chyba zawsze będziesz mieć - trudno jest jedną lampą doświetlić
dalekie przedmioty nie prześwietlając bliskich i odwrotnie...
jak zalozysz szeroki kat, to mozesz focic/krecic to co masz blisko i ustawic swiatlo/czulosc tak aby 1 plan dobrze oswietlic. jak masz dlugi obiektyw zeby uzsykac sensowne ujecie potrzebujesz glebszego planu ktorego nie masz, bo swiatlo go splyca dosc drastycznie. stad sugestia ze dla 35mm moze byc bardzo slabo.

[..]
[...]

niestety, nie niaciskalem spustu widzac ze nie osiagne sensownego efektu.

pzd,
haw.

Data: 2012-06-01 06:44:16
Autor:
[...]

To jegomość z Krakowa, kwintesencja centusia. Ktoś coś ma za darmo wściekły, coś jest drogie wściekły.

Akumulatory to wiadomo Kto, kupuje tu http://www.bto.pl .

chcesz to kup, nie chcesz, to nie kupuj. na procencie u bartka nie jestem, wiec mi to zwisa. liczyc umiesz, informacje dostales, reszta nalezy do ciebie.

Do "Pszemola" mam 3 Azony za darmo, nawet akumulatory działają i palnik.
Uruchamiałem koledze sprężarki przed sezonem z serwisem filtrów. Też na szybko naprawiałem skafander. O akumulatorkach z Centerela nie wspomnę, jest ich 120szt, bo dopiero by żal dupę Tobie ścisnął.

pozdrawiam rc

Data: 2012-05-28 08:11:24
Autor: Marek Dyjor
Pszemol wrote:
[...]

no co ty nie robisz zdjęć iphonem????

Data: 2012-05-28 01:31:18
Autor: Pszemol
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote in message news:jpv4uc$5jc$1news.task.gda.pl...
Pszemol wrote:
[...]

Pod wodą, nie... Canon Powershot G9 robi je lepiej.
A w kwestii światła masz coś do dodania czy tylko trollujesz?

Data: 2012-05-28 21:35:17
Autor: Marek Dyjor
Pszemol wrote:
[...]

trolluje  :)