Data: 2009-06-08 18:22:25 | |
Autor: jerzu | |
Światła do jazdy dz iennej, zmiana prze pisów! | |
On Mon, 08 Jun 2009 15:32:37 +0200, Frantic Freddie
<maverickATsl.home.pl> wrote: Mając zainstalowane światła do jazdy dziennej nie musimy już Od długiego już czasu w Polsce są homologowane auta ze światłami dziennymi, w których z tyłu się nic nie pali. Np. wszelkiej maści Audi czy nasz rodzimy Fiat 500. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 -> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu |
|
Data: 2009-06-08 18:40:49 | |
Autor: 'Tom N' | |
Światła do jazdy dz iennej, zmiana prze pisów! | |
jerzu w <news:6keq25t9lesqkvslpnju1ip0ubsj50nlp54ax.com>:
On Mon, 08 Jun 2009 15:32:37 +0200, Frantic Freddie Mając zainstalowane światła do jazdy dziennej nie musimy już Od długiego już czasu w Polsce Czyli od kiedy? Bo badania techniczne sa standardowo po 3 latach od pierwszej rejestracji, ale czasem jest tzw. badanie ubezpieczeniowe... są homologowane auta ze światłami Bo z tyłu najczęsciej jest bagażnik, a w nim duuuużo trawy ;-) BTW Jak zwykle prawo jest bardzo jasne i czytelne: Światło do jazdy dziennej 1) powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika,45) ^^^^ 2) powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu, 3) przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej45) ^^^^ I ten przypis 45) 45) Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się ^^^^^^^^^^^^^^ następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są ^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^ jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne. -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] |
|
Data: 2009-06-08 19:00:41 | |
Autor: Frantic Freddie | |
Światła do jazdy dziennej, zmia na przepisów! | |
'Tom N' wrote:
I ten przypis 45) I wszystko jasne. Połączenie może być takie aby nie można było ich włączyć bez tylnych pozycyjnych ale NIE musi (być takie). To chyba ukłon w stronę tych co pomontowali dzienne z jednoczesnym zapalaniem sie tylnych pozycji coby nie musieli przerabiać. Freddie. |
|
Data: 2009-06-08 18:51:38 | |
Autor: Frantic Freddie | |
Światła do jazdy dziennej, zmia na przepisów! | |
jerzu wrote:
On Mon, 08 Jun 2009 15:32:37 +0200, Frantic Freddie Samochody mogą sobie mieć polską homologację ale i tak jazda w dzień bez włączonych pozycyjnych z tyłu była wykroczeniem. Nawet samochody fabrycznie wyposażone w światła do jazdy dziennej zgodne z normą unijną musiały mieć w Polsce zapalone tylne pozycje więc mając takie światła trzeba było jeździć na mijania lub ingerować w elektronikę, co w nowoczesnym samochodzie nie zawsze jest proste. FF. PS. No i chyba nie mylisz dziennych z mijania jak robią to chętnie niektórzy dealerzy. Montują automat włączający światła mijania po odpaleniu silnika i reklamują to jako światła do jazdy dziennej... |