Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Światła do jazdy dz iennej, zmiana prze pisów!

Światła do jazdy dz iennej, zmiana prze pisów!

Data: 2009-06-08 18:22:25
Autor: jerzu
Światła do jazdy dz iennej, zmiana prze pisów!
On Mon, 08 Jun 2009 15:32:37 +0200, Frantic Freddie
<maverickATsl.home.pl> wrote:

Mając zainstalowane światła do jazdy dziennej nie musimy już
mieć zapalonych tylnych pozycyjnych.

Od długiego już czasu w Polsce są homologowane auta ze światłami
dziennymi, w których z tyłu się nic nie pali. Np. wszelkiej maści Audi
czy nasz rodzimy Fiat 500.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

Data: 2009-06-08 18:40:49
Autor: 'Tom N'
Światła do jazdy dz iennej, zmiana prze pisów!
jerzu w <news:6keq25t9lesqkvslpnju1ip0ubsj50nlp54ax.com>:

On Mon, 08 Jun 2009 15:32:37 +0200, Frantic Freddie
<maverickATsl.home.pl> wrote:

Mając zainstalowane światła do jazdy dziennej nie musimy już
mieć zapalonych tylnych pozycyjnych.

Od długiego już czasu w Polsce

Czyli od kiedy? Bo badania techniczne sa standardowo po 3 latach od
pierwszej rejestracji, ale czasem jest tzw. badanie ubezpieczeniowe...

są homologowane auta ze światłami
dziennymi, w których z tyłu się nic nie pali.

Bo z tyłu najczęsciej jest bagażnik, a w nim duuuużo trawy ;-)


BTW

Jak zwykle prawo jest bardzo jasne i czytelne:

Światło do jazdy dziennej

1) powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub
wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika,45)
                                                                        ^^^^

2) powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł
mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te
wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich
odstępach czasu,

3) przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła
obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej
nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej45)
                                                             ^^^^

I ten przypis 45)

45) Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się                                                        ^^^^^^^^^^^^^^
następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie
elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są            ^^^^^^^^^^           ^^^^^^^^^^^^^^
jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne.


--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-06-08 19:00:41
Autor: Frantic Freddie
Światła do jazdy dziennej, zmia na przepisów!
'Tom N' wrote:

I ten przypis 45)

45) Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się                                                        ^^^^^^^^^^^^^^
następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie
elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są            ^^^^^^^^^^           ^^^^^^^^^^^^^^
jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne.

I wszystko jasne.  Połączenie może być takie aby nie można było ich włączyć bez tylnych pozycyjnych ale NIE musi (być takie).
To chyba ukłon w stronę tych co pomontowali dzienne z jednoczesnym
zapalaniem sie tylnych pozycji coby nie musieli przerabiać.

Freddie.

Data: 2009-06-08 18:51:38
Autor: Frantic Freddie
Światła do jazdy dziennej, zmia na przepisów!
jerzu wrote:
On Mon, 08 Jun 2009 15:32:37 +0200, Frantic Freddie
<maverickATsl.home.pl> wrote:

Mając zainstalowane światła do jazdy dziennej nie musimy już
mieć zapalonych tylnych pozycyjnych.

Od długiego już czasu w Polsce są homologowane auta ze światłami
dziennymi, w których z tyłu się nic nie pali. Np. wszelkiej maści Audi
czy nasz rodzimy Fiat 500.

Samochody mogą sobie mieć polską homologację ale i tak jazda
w dzień bez włączonych pozycyjnych z tyłu była wykroczeniem.

Nawet samochody fabrycznie wyposażone w światła do jazdy dziennej
zgodne z normą unijną musiały mieć w Polsce zapalone tylne pozycje
więc mając takie światła trzeba było jeździć na mijania lub
ingerować w elektronikę, co w nowoczesnym samochodzie nie zawsze
jest proste.

FF.

PS. No i chyba nie mylisz dziennych z mijania jak robią to chętnie
     niektórzy dealerzy.  Montują automat włączający światła mijania
     po odpaleniu silnika i reklamują to jako światła do jazdy
     dziennej...

Światła do jazdy dz iennej, zmiana prze pisów!

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona