Światła drogowe i mijania...

Data: 2017-11-12 13:01:01
Autor: Budzik
Światła drogowe i mijania...
Użytkownik Rowerex rowerex@op.pl ...

Z czasów PRL pamiętam akcje radiowe i milicyjne dotyczące ustawienie
świateł - czy teraz coś się zmieniło? Jak widzę z naprzeciwka
samochody świecące Panu Bogu w okno, najprawdopodobniej właśnie na
światłach mijania, czasami jedno światło świeci dobrze a drugie wali
w oczy, to zastanawia mnie czy nazwa "światła mijania" ma jeszcze
sens. Nie mówię tu o nie wyłączaniu świateł drogowych - są tacy kierowcy,
ale  wystarczy że włączę na chwilę bardzo mocne światło przednie i
od razu przypominają sobie o zmianie - ale to temat na inną
dyskusję.
Zle ustawione swiatła mijania to jest temat dla policji - niestety nic z tym nie robią.

--
Pozdrawia... Budzik
Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

Data: 2017-11-13 17:33:10
Autor: Piotr Rogoża
Światła drogowe i mijania...
W dniu Sun, 12 Nov 2017 13:01:01 +0000, użytkownik Budzik napisał:

Zle ustawione swiatła mijania to jest temat dla policji - niestety nic z
tym nie robią.

W Chinach jakoś sobie radzą z długimi więc i może dają sobie jakoś radę ze złymi mijania. Nie wiem jak z rowerzystami.
Ostatnio się zastanawiałem czy nie jeździć z mocniejszą lampką i doświetlać co niektórych z naprzeciwka.

Data: 2017-11-14 10:10:21
Autor: ikov
Światła drogowe i mijania...
[...]

Mam lampkę samoróbkę z dwiema diodami - różne kolimatory. W jednym trybie świeci tylko jedna, szeroko - wystarczy żeby widzieć drogę i żeby mnie widziano, a w drugim trybie prąd wyższy plus druga dioda z wąską soczewką - jako drogowe, znaki widać na 300 m, a kierowcy z daleka wyłączają drogowe. Do tego chińska lampka za dolara mrugająca na kierownicy, ale nie oślepiająco - ma po prostu zwracać uwagę. Z tyłu lampka typu wall-e. Od dłuższego czasu tak jeżdżę i wg mnie to idealna konfiguracja. Ja widzę, mnie widzą, a jeśli ktoś jedzie z długimi, to w pewnym stopniu można się zrewanżować, a gdy włączy światła mijania, to i ja włączam.

Światła drogowe i mijania...