Światła drogowe samochodów z naprzeciwka

Data: 2012-01-10 20:12:10
Autor: Robert
Światła drogowe samochodów z naprzeciwka
W jaki sposób rozwiązujecie ten problem jeżdżąc nocą po nieoświetlonych
drogach?
Montujecie "długie" w rowerze?
Jak zmusić kierowców z naprzeciwka by zmienili światła na mijania i mnie
nie oślepiali, gdy jadę rowerem?

Data: 2012-01-10 20:46:16
Autor: Lukasz Goran
Światła drogowe samochodów z naprzeciwka
Witam
    Ja najczęściej macham ręką na której mam odblaskowe elementy. Pomaga. Zaznaczam że nie wykonuję żadnych nieprzyjazdych gestów:)
Łukasz Gądzik

Data: 2012-01-10 20:51:57
Autor: arturb
On 2012-01-10 20:12, Robert wrote:
Jak zmusić kierowców z naprzeciwka by zmienili światła na mijania i mnie
nie oślepiali, gdy jadę rowerem?

Również przełączam na długie (aurora kilkaset lumenów 100%).

Data: 2012-01-10 20:55:13
Autor: Marcin Hyła
On 2012-01-10 20:12, Robert wrote:
[...]

A taki diwajs Magicshine CT-808 z dealextreme nieoczekiwanie rozwiązał problem. Nie wiem, jak wygląda od strony kierowcy, ale robiłem w zeszłym roku traskę Białystok - Hajnówka w nocy i parę razy zgasiłem długie z naprzeciwka.

Używam nie jako czołówkę, tylko na uprzęży od czołówki zawieszoną na sakwie na kierownicy. Normalnie albo w ogóle zgaszoną (świeci inna lampka) albo w trybie low.

Podobne do tego: http://www.dealextreme.com/p/ssc-p7-3-mode-900-lumen-led-headlamp-bike-light-set-4-18650-50947#open%20full%20view

ale pewnie więcej osób napisze o takich i podobnych ustrojstwach ;-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-01-10 21:18:11
Autor: Andrzej W.
W dniu 2012-01-10 20:12, Robert pisze:
[...]

Odkąd mam Cree MC-E przestałem mieć z tym problem, przełączam na pełną
moc i długie gasną. Innych sposobów jak dotąd nie odkryłem.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2012-01-10 21:43:52
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 10 Jan 2012 20:12:10 +0100, Robert napisał(a):

[...]

Lampki z DX załatwiają sprawę. Kierowcy już z daleko zmieniają na światła mijania a i czasem mrygają. Chociaż to może wyboje. Nie zmienia faktu, że i na światłach mijania często jestem oślepiony.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-01-11 10:23:46
Autor: Coaster
On 1/10/12 10:43 PM, piecia aka dracorp wrote:
[...]

Jak prowadzisz auto, to tez oslepiaja Ci sie swiatla mijania?

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-01-11 11:22:46
Autor: Fabian
On 11.01.2012 10:23, Coaster wrote:
[...]

Mnie te źle ustawione tak. Uszkodzony jestem? Co więcej, jak ktoś stoi za mną i świeci mi w lusterko wsteczne to też mi to przeszkadza.

Fabian.

Data: 2012-01-11 12:18:47
Autor: Coaster
On 1/11/12 11:22 AM, Fabian wrote:
[...]

Mnie te źle ustawione tak.

Na zdrowie. Nie ma to jak precyzja! Rozumiem, ze dla Ciebie 'swiatla mijania' oznacza to samo, co 'zle ustawione swiatla mijania'? :-P

Uszkodzony jestem?

Ktoz to moze wiedziec? Zrobmy test - widzisz roznice: 'swiatla mijania' i 'zle utawione swiala mijania'? ;-)

Co więcej, jak ktoś stoi za mną i świeci mi w lusterko wsteczne to też mi to przeszkadza.

Na pewno chcial Ci zrobic na zlosc - nie wlepiaj sie w lusterko wsteczne jak ktos stoi za toba. :-)
Juz ponad 60 lat temu  wymyslono np. wychylne 'pryzmatyczne' lusterka wsteczne ze zmiennym katem odbicia o pozniejszych przyciemnianych nie wspominajac... :-P

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-01-11 12:25:57
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-01-11, Coaster wrote:
On 1/11/12 11:22 AM, Fabian wrote:
On 11.01.2012 10:23, Coaster wrote:

Jak prowadzisz auto, to tez oslepiaja Ci sie swiatla mijania?

Mnie te Ĺşle ustawione tak.

[...]

A światła mijania w przypadku złego ustawienia w magiczny sposób
przestają być światłami mijania?

Data: 2012-01-11 12:30:47
Autor: Fabian
On 11.01.2012 12:18, Coaster wrote:
[...]

Robert pisał, że często oślepiają go światła mijania, pewnie też myślał o źle ustawionych, bo inaczej by napisał, że zawsze go oślepiają, nie? Nie ma to jak się przypierdalać?

Uszkodzony jestem?

Ktoz to moze wiedziec? Zrobmy test - widzisz roznice: 'swiatla mijania'
i 'zle utawione swiala mijania'? ;-)

Zdecydowanie, jeżeli światła świecą poniżej poziomu szyb to jest ok, jeżeli świecą mi w oczy to już nie bardzo, a jak świecą mi w oczy kiedy jadę rowerem to już w ogóle jest nie halo.

Co więcej, jak ktoś stoi za mną i świeci mi w lusterko wsteczne to też
mi to przeszkadza.

Na pewno chcial Ci zrobic na zlosc - nie wlepiaj sie w lusterko wsteczne
jak ktos stoi za toba. :-)

Dla mnie zaniedbanie w regulacji reflektorów to działanie na złość, dziwi mnie że dotyczy to takiej ilości samochodów. Nie jest dla mnie normalne, że inny samochód oświetla mi wnętrze pojazdu.

Juz ponad 60 lat temu wymyslono np. wychylne 'pryzmatyczne' lusterka
wsteczne ze zmiennym katem odbicia o pozniejszych przyciemnianych nie
wspominajac... :-P

Wiem, używam tej funkcji, ale wtedy w lusterku wstecznymi widać już tylko światła.

Fabian.

Data: 2012-01-11 12:28:25
Autor: rmikke
Światła drogowe samochodów z na
Dnia Wed, 11 Jan 2012 12:30:47 +0100, Fabian naskrobał/a:

[...]

A, przepraszam, co chcialbys jeszcze widziec w lusterku wstecznym noca?

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-01-11 14:52:57
Autor: Fabian
Światła drogowe samochodów z na
On 11.01.2012 13:28, rmikke wrote:
Dnia Wed, 11 Jan 2012 12:30:47 +0100, Fabian naskrobaďż˝/a:

On 11.01.2012 12:18, Coaster wrote:

Juz ponad 60 lat temu wymyslono np. wychylne 'pryzmatyczne' lusterka
wsteczne ze zmiennym katem odbicia o pozniejszych przyciemnianych nie
wspominajac... :-P

Wiem, u�ywam tej funkcji, ale wtedy w lusterku wstecznymi wida� ju�
tylko �wiat�a.

A, przepraszam, co chcialbys jeszcze widziec w lusterku wstecznym noca?

To co się w nim odbija.

Fabian.

Data: 2012-01-11 14:02:57
Autor: rmikke
Światła drogowe samochodów z na
Dnia Wed, 11 Jan 2012 14:52:57 +0100, Fabian naskrobał/a:

[...]

A odbija Ci sie w nim noca cos oprocz swiatel?

Data: 2012-01-11 15:11:35
Autor: Fabian
Światła drogowe samochodów z na
On 11.01.2012 15:02, rmikke wrote:
Dnia Wed, 11 Jan 2012 14:52:57 +0100, Fabian naskrobaďż˝/a:

[...]

Tak. Tak samo w nocy, jak patrze przed siebie to widzę jezdnię, chodnik, ludzi, lampy, budynki, niebo. Całe otoczenie widzę, nie tylko światła. Tak samo we wstecznym lusterku.

Fabian.

Data: 2012-01-11 14:28:16
Autor: rmikke
Światła drogowe samochodów z na
Dnia Wed, 11 Jan 2012 15:11:35 +0100, Fabian naskrobał/a:

[...]

To powiedz jeszcze, na uj Ci jezdnia, chodnik, ludzie, lampy, budynki i niebo we
wstecznym lusterku...

Data: 2012-01-11 15:41:29
Autor: Fabian
Światła drogowe samochodów z na
On 11.01.2012 15:28, rmikke wrote:
Dnia Wed, 11 Jan 2012 15:11:35 +0100, Fabian naskrobaďż˝/a:

[...]

Po to, że jak widzę jezdnię, chodnik, ludzi, lampy i budynki to widzę też z daleka samochody np. zbliżające się z daleka, a nie dopiero jak tuż są za mną. Przydatne np. kiedy jadę lewym pasem, aby nie blokować kogoś kto chce jechać szybciej.

Fabian.

Data: 2012-01-11 15:40:33
Autor: rmikke
Światła drogowe samochodów z na
Dnia Wed, 11 Jan 2012 15:41:29 +0100, Fabian naskrobał/a:

[...]

To tam u Ciebie jezdza nagminnie po nocach samochody bez swiatel?

Data: 2012-01-11 17:52:06
Autor: Fabian
Światła drogowe samochodów z na
Dnia Wed, 11 Jan 2012 15:41:29 +0100, Fabian naskrobaďż˝/a:

Nie.

Fabian.

Data: 2012-01-11 17:12:17
Autor: rmikke
Światła drogowe samochodów z na
Dnia Wed, 11 Jan 2012 17:52:06 +0100, Fabian naskrobał/a:

[...]

No to skoro swiatla maja, a swiatla w lusterku widac po przestawieniu, to
przestawiaj. Dodatkowo, masz jeszcze boczne lusterka, ktore zasadniczo
calkowicie wystarczaja przy poprawnym ustawieniu (mi sie zdarzylo nieraz jechac
kombiakiem zawalonym po dach z tylu - czyli bez centralnego lusterka wlasnie.

Data: 2012-01-11 18:17:47
Autor: Fabian
Światła drogowe samochodów z na
Dnia Wed, 11 Jan 2012 17:52:06 +0100, Fabian naskrobaďż˝/a:

Dzięki za dobre rady.

Fabian.

Data: 2012-01-11 17:38:42
Autor: piecia aka dracorp
Światła drogowe samochodów z na
Dnia Wed, 11 Jan 2012 18:17:47 +0100, Fabian napisał(a):

Dzięki za dobre rady.

Fabian.

A propos dobrych rad: tnijcie cytaty.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-01-11 12:25:16
Autor: rmikke
Światła drogowe samochodów z na
Dnia Wed, 11 Jan 2012 11:22:46 +0100, Fabian naskrobał/a:

[...]

No, zle ustawione to tak...

Albo w ciezarowce, one sa wyzej na ogol.

Data: 2012-01-10 22:10:10
Autor: M@tej
Światła drogowe samochodów z naprzeciwka
Dwie XR-E po 1 W (czyli moze jakies 200 lumenow lacznie) i jeszcze mi sie
nie zdazylo, zeby jadacy z naprzeciwka drogowych nie wylaczyl. Kolimatory
mam chyba o kacie polowkowym 7 stopni. Kolega mowil, ze nawet jak jade z
zapalonymi w dzien, to raza.

--
Maciej

Data: 2012-01-11 00:51:56
Autor: Abulafia
[...]

Mam metodę, mało tego, że od razu zmieniają na krótkie, to jeszcze
zwalniają ;)

Na zdjęciu: z lewej strony lampka rowerowa, z prawej samochód z krótkimi
i długimi łącznie.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d2c5ebc4cc528af.html

Pozdrawiam,
Abulafia

Data: 2012-01-11 01:46:01
Autor: Robert
[...]

To chyba raczej jakiś reflektor halogenowy + spory akumulator a nie lampka
rowerowa;)

Data: 2012-01-11 14:08:04
Autor: Abulafia
W dniu 2012-01-11 01:46, Robert pisze:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d2c5ebc4cc528af.html

To chyba raczej jakiś reflektor halogenowy + spory akumulator a nie lampka
rowerowa;)

To nie jest halogen, to lampka własnej roboty na czterech diodach. Obecnie zasilane z aku laptopa, docelowo lipol o wadze ~800g i rozmiarach 15x5x5 cm, wystarczający na 2h świecenia na pełnej mocy.

Pozdrawiam,
Abulafia

Data: 2012-01-11 12:14:02
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Wed, 11 Jan 2012 00:51:56 +0100, Abulafia napisał(a):

Na zdjęciu: z lewej strony lampka rowerowa, z prawej samochód z krótkimi
i długimi łącznie.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d2c5ebc4cc528af.html

Te same czasu, iso itp?

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-01-11 13:59:37
Autor: Abulafia
W dniu 2012-01-11 13:14, piecia aka dracorp pisze:
[...]

Tak, wszystkie ustawienia takie same.

Pozdrawiam,
Abulafia

Data: 2012-01-11 12:21:32
Autor: rmikke
Światła drogowe samochodów z naprzeciwka
Dnia Tue, 10 Jan 2012 20:12:10 +0100, Robert naskrobał/a:

[...]

Montujemy dlugie. przelaczenia z 60 na 180 lumenow wystarcza zeby dac sygnal
kierowcy, zanim wyjedzie zza wzniesienia - sprawdzone.