iat砤 dzienne: kto na tym zarabia?

Data: 2012-10-25 22:32:35
Autor: khanula
iat砤 dzienne: kto na tym zarabia?
zawsze bylem przekonany ze to przekret. wprowadzenie obowiazku jazdy na swiatlach mijania w dzien zwieksza ryzyko wypadkow, i nie wplywa na poprawe bezpieczenstwa na drogach. jedyny cel tej ustawy to drenaz kieszeni obywateli.

http://moto.onet.pl/1669999,1,swiatla-dzienne-kto-na-tym-zarabia,artykul.html?node=13

Data: 2012-10-26 08:06:54
Autor: T.
艢wiat艂a dzienne: kto na tym zarabia?
W dniu 2012-10-26 07:32, khanula@gazeta.pl pisze:
[...]

Z regu艂y dziennikarze nie umiej膮 czyta膰 statystyk. Nale偶y od wszystkich wypadk贸w odliczy膰 te w nocy oraz te w dzie艅 w okresie od listopada do marca i dopiero wtedy por贸wnywa膰 rok do roku. Bo i tak w nocy je藕dzi si臋 na 艣wiat艂ach, podobnie jest nakaz jazdy na 艣wiat艂ach w zimie. I oka偶e si臋, 偶e jednak liczba wypadk贸w W DZIE艃 w okresie MARZEC-PA殴DZIERNIK zmala艂a! Tylko trzeba si臋gn膮膰 do statystyk...
Statystyki nie drgn臋艂y rzeczywi艣cie jako艣 istotnie po wprowadzeniu obowi膮zku jazdy na 艣wiat艂ach w dzie艅 w sezonie wiosenno-letnim, bo istotnie wzros艂a liczba wypadk贸w w nocy! Zabija艂a si臋 g艂贸wnie m艂odzie偶 wracaj膮ca z nocnych dyskotek.
T.

Data: 2012-10-25 23:12:10
Autor: khanula
iat砤 dzienne: kto na tym zarabia?
W dniu pi眛ek, 26 pa糳ziernika 2012 08:06:56 UTC+2 u縴tkownik T. napisa:
> [...]

> zawsze bylem przekonany ze to przekret. wprowadzenie obowiazku jazdy na swiatlach mijania w dzien zwieksza ryzyko wypadkow, i nie wplywa na poprawe bezpieczenstwa na drogach. jedyny cel tej ustawy to drenaz kieszeni obywateli.

Z regu硑 dziennikarze nie umiej czyta statystyk. Nale縴 od wszystkich wypadk體 odliczy te w nocy oraz te w dzie w okresie od listopada do marca i dopiero wtedy por體nywa rok do roku. Bo i tak w nocy je糳zi si na 秝iat砤ch, podobnie jest nakaz jazdy na 秝iat砤ch w zimie. I oka縠 si, 縠 jednak liczba wypadk體 W DZIE w okresie MARZEC-PA珼ZIERNIK zmala砤! Tylko trzeba si阦n辨 do statystyk...

Statystyki nie drgn瓿y rzeczywi禼ie jako istotnie po wprowadzeniu obowi眤ku jazdy na 秝iat砤ch w dzie w sezonie wiosenno-letnim, bo istotnie wzros砤 liczba wypadk體 w nocy! Zabija砤 si g丑wnie m硂dzie wracaj眂a z nocnych dyskotek.

T.

przeczytaj uwaznie artykol. tam mowi sie o tym ze kierowcy skupiaja uwage na obiektach oswietlonych (swiatla samochodu) zas te nie oswietolne (piesi, rowerzysci...) sa w wyniku, mniej widoczni. i to przyczynia sie do zwiekszenia ryzyka wypadkow z udzialem tych nieoswietlonych... dziennikarze, wiadomo. szefcy tez sa lepsi i gorsi

Data: 2012-10-26 10:57:31
Autor: T.
W dniu 2012-10-26 08:12, khanula@gazeta.pl pisze:
[...]

Tylko 縠 na t tez nie ma statystyk. Natomiast na zmniejszenie liczby wypadk體 w dzie - s. A id眂 tym tropem to najbezpieczniej by硂by zakaza u縴wania 秝iate w nocy - z jak pr阣ko禼i by jecha wiedz眂, 縠 mo縠sz si wpakowa na co nieo秝ietlonego na drodze? :-)
T.

Data: 2012-10-26 02:39:45
Autor: khanula
iat砤 dzienne: kto na tym zarabia?
W dniu pi眛ek, 26 pa糳ziernika 2012 10:57:55 UTC+2 u縴tkownik T. napisa:
[...]

pokaz kilka takich opracowan statystycznych ze swiatla zmniejszyly ilosc wypadkow

Data: 2012-10-26 13:22:46
Autor: T.
W dniu 2012-10-26 11:39, khanula@gazeta.pl pisze:
[...]

Niestety nie mam. S硑sza砮m w radiu - prezentowa je (konkretnie z liczbami) Aleksander 痽zny (obecnie rzecznik GDDKIA). Podejrzewam, 縠 jak poszukasz, to znajdziesz, cho nie jestem pewny czy w necie s dane dost阷ne a z takim rozbiciem.
Generalnie facet m體i, 縠 liczba wypadk體 w pierwszym roku zosta砤 na takim samym poziomie, jak rok wcze秐iej, ale to by pierwszy rok takiej tendencji - bo liczba wypadk體 ros砤. No i wtedy w砤秐ie bodaj a o 7% (o ile dobrze pami阾am) wzros砤 liczba wypadk體 noc.
Je秎i Ci a tak zale縴 zadaj pytanie rzecznikowi policji w trybie dost阷u do informacji publicznej.
T.

Data: 2012-10-26 14:08:31
Autor: Bogdan Idzikowski
iat砤 dzienne: kto na tym zarabia?

U縴tkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisa w wiadomo禼i news:508a7288$0$1215$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czy m骻砨y mnie o秝ieci w pewnej kwestii?
Chodzi mi o to, czy w przytaczanych statystykach liczba wypadk體 noc, obejmuje wszystkie wypadki, czy te ilo舵 wypadk體 jest przeliczana na okre秎on ilo舵 samochod體? Bo okre秎enie, 縠 w roku "x" by硂 "???" wypadk體, a w roku "y" wzros硂 o 10% nic dok砤dnego nie m體i, bo w roku "y" mog硂 je縟zi wiecej lub mniej pojazd體.

--
Donald Tusk - "wola砨ym si nie urodzi, ni na grobach zmar硑ch budowa swoj karier polityczn".

Data: 2012-10-26 15:13:10
Autor: T.
锟絯iat锟絘 dzienne: kto na tym zarabi a?

U偶ytkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci
W dniu 2012-10-26 11:39, khanula@gazeta.pl pisze:
W dniu pi膮tek, 26 pa藕dziernika 2012 10:57:55 UTC+2 u偶ytkownik T.
napisa艂:
W dniu 2012-10-26 08:12, khanula@gazeta.pl pisze:

Natomiast na zmniejszenie liczby wypadk贸w w dzie艅 - s膮. A id膮c tym
tropem to
najbezpieczniej by艂oby zakaza膰 u偶ywania 艣wiate艂 w nocy - z jak膮
pr臋dko艣ci膮 by艣 > jecha艂 wiedz膮c,  偶e mo偶esz si臋 wpakowa膰 na co艣
nieo艣wietlonego na drodze? :-)

pokaz kilka takich opracowan statystycznych ze swiatla zmniejszyly
ilosc wypadkow

Niestety nie mam. S艂ysza艂em w radiu - prezentowa艂 je (konkretnie z
liczbami) Aleksander 呕yzny (obecnie rzecznik GDDKIA). Podejrzewam, 偶e
jak poszukasz, to znajdziesz, cho膰 nie jestem pewny czy w necie s膮
dane dost臋pne a偶 z takim rozbiciem.
Generalnie facet m贸wi艂, 偶e liczba wypadk贸w w pierwszym roku zosta艂a na
takim samym poziomie, jak rok wcze艣niej, ale to by艂 pierwszy rok
takiej tendencji - bo liczba wypadk贸w ros艂a. No i wtedy w艂a艣nie bodaj
a偶 o 7% (o ile dobrze pami臋tam) wzros艂a liczba wypadk贸w noc膮.
Je艣li Ci a偶 tak zale偶y zadaj pytanie rzecznikowi policji w trybie
dost臋pu do informacji publicznej.

Czy m贸g艂by艣 mnie o艣wieci膰 w pewnej kwestii?
Chodzi mi o to, czy w przytaczanych statystykach liczba wypadk贸w noc膮,
obejmuje wszystkie wypadki, czy te偶 ilo艣膰 wypadk贸w jest przeliczana na
okre艣lon膮 ilo艣膰 samochod贸w? Bo okre艣lenie, 偶e w roku "x" by艂o "???"
wypadk贸w, a w roku "y" wzros艂o o 10% nic dok艂adnego nie m贸wi, bo w roku
"y" mog艂o je偶dzi膰 wiecej lub mniej pojazd贸w.

Statystyki wypadk贸w to statystyki wypadk贸w.
Mo偶na te偶 dowiedzie膰 si臋, ile aut jest zarejestrowanych w Polsce. To te偶 niewiele Ci da, bowiem Polacy wyje偶d偶aj膮 w lecie za granic臋, a przyje偶d偶aj膮 cudzoziemcy. No i ile aut stoi, bo ludzie nie maj膮 kasy na paliwo... :-)
Ale je艣li statystyki wypadk贸w odnosz膮 si臋 do lat poprzednich, mo偶na pr贸bowa膰 przynajmniej oszacowa膰 wzrost liczby aut. Ale ta chyba obecnie a偶 tak si臋 nie zmienia.
T.

Data: 2012-10-26 15:29:20
Autor: Bogdan Idzikowski
锟絯iat锟絘 dzienne: kto na tym zarabia?

U偶ytkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:508a8c68$0$1318$65785112news.neostrada.pl...

[...]

"Chyba" - oto jest w艂a艣ciwe s艂owo, kt贸re jest najistotniejsze i podsumowuje ca艂膮 dyskusj臋 i twoje wywody. "Chyba"!!!!!

--
Donald Tusk - "wola艂bym si臋 nie urodzi膰, ni偶 na grobach zmar艂ych budowa膰 swoj膮 karier臋 polityczn膮".

Data: 2012-10-26 17:27:32
Autor: Marek Woydak
+//0-wiat+//0-a dzienne: kto na tym zarabia?
On Fri, 26 Oct 2012 15:29:20 +0200, Bogdan Idzikowski wrote:

U縴tkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisa w wiadomo禼i news:508a8c68$0$1318$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Statystyki wypadk體 to statystyki wypadk體.
Mo縩a te dowiedzie si, ile aut jest zarejestrowanych w Polsce. To te niewiele Ci da, bowiem Polacy wyje縟縜j w lecie za granic, a przyje縟縜j cudzoziemcy. No i ile aut stoi, bo ludzie nie maj kasy na paliwo... :-)
Ale je秎i statystyki wypadk體 odnosz si do lat poprzednich, mo縩a pr骲owa przynajmniej oszacowa wzrost liczby aut. Ale ta chyba obecnie a tak si nie zmienia.

"Chyba" - oto jest w砤禼iwe s硂wo, kt髍e jest najistotniejsze i podsumowuje ca潮 dyskusj i twoje wywody. "Chyba"!!!!!

Odpowiadaj眂 na pytanie w temacie: zarabia bud縠t, dostawcy, po秗ednicy i
producenci. Tutaj nabijaj si z Polak體, 縠 zyj w ciemnej dupie bo ca硑
czas je縟勘 na 秝iat砤ch.

MW

Data: 2012-10-26 10:48:58
Autor: Bogdan Idzikowski
艢wiat艂a dzienne: kto na tym zarabia?

U偶ytkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:508a287f$0$1317$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A mogli chla膰 do rana. I wtedy statystyki by艂yby lepsze! Na t膮 wsp贸艂czesn膮 m艂odzie偶 nie mo偶na liczy膰!

--
Donald Tusk - "wola艂bym si臋 nie urodzi膰, ni偶 na grobach zmar艂ych budowa膰 swoj膮 karier臋 polityczn膮".

Data: 2012-10-26 13:23:33
Autor: WW
W dniu 2012-10-26 08:06, T. pisze:

Z regu艂y dziennikarze nie umiej膮 czyta膰 statystyk.

Umiej膮, ale dobrze wiedza kto i za co im p艂aci.
No chyba nie powiesz, 偶e wierzysz w "niezale偶no艣膰 dziennikarzy"?

Pozdrawiam
WW
鈥濼ylko pod tym krzy偶em, tylko pod tym znakiem
  Polska b臋dzie wioch膮 a Polak burakiem鈥.

Data: 2012-10-26 17:40:03
Autor: Trybun
[...]

O czym ty ch艂opie chrzanisz.  W og贸le poruszasz si臋 autem jako kierowca? 呕e wyczyta艂e艣 gdzie艣 w Onecie jak膮艣 bzdur臋 to nie znaczy 偶e tak wygl膮da prawda.

Data: 2012-10-26 13:50:54
Autor: khanula
iat砤 dzienne: kto na tym zarabia?
W dniu pi眛ek, 26 pa糳ziernika 2012 17:40:07 UTC+2 u縴tkownik Trybun napisa:
W dniu 2012-10-26 07:32, khanula@gazeta.pl pisze:

O czym ty ch硂pie chrzanisz.  W og髄e poruszasz si autem jako kierowca? 痚 wyczyta砮 gdzie w Onecie jak倍 bzdur to nie znaczy 縠 tak wygl眃a prawda.

Wypadki z udzia砮m pieszych
http://www.policja.pl/palm/pol/1/9975/Wypadki_z_udzialem_pieszych.html

po pierwsze, jak sadze nie przeczytales arytku, lub nie zrozumiales wymowy merytorycznej. po drugie, wiekszosc statystk odnosi sie do ogolnej ilosci zaistnialych wypadkow drogowych. a nalezaloby skupic sie na grupie wypadkow spowodowanych zlym oswietleniem pojazdu, czy tez brakiem tegoz. po trzecie powyzej umieszczony link to statystyka wypadkow z udzialem pieszych. z tej statystyki wynika ze niprawidlowe oswietlenie pojazdu, stanowi niewielki procent ogolu przyczyn kolizji drogowych. warto nadmienic ze jazda na swiatlech miala zwiekszyc bezpieczenstwo pieszych.

teraz przyklad w bok mojego samochody wjechal rowerzysta przejezdzajacy po przejsciu dla pieszych. to ze uszkodzil mi samochod to male miki, bo czlowiek rozbil sobie twarz i wybil sobie jakis zab. twierdzil ze w ogole mnie nie widzial? nie widzial duzego passata kombi. swiatla byly wlaczone dzienne. jaki one mialy na zaistniala sytuacje? wedlug ustawodawcy jazda na tych swiatlach ma powodowac ze pojazd powinien byc lepiej widoczy ze znacznej odleglosci i w czasie jazdy w kierunku zgodnym z padajacymi promieniami slonca(sic!) ja sie zastanawiam na jaka choelre mam wczesniej widziec pojazd, ktory jest w odlegolsci kilkuset metrow ode mnie. a jak ktos nie widzi w normalnych dzinnych warunkach innych samochodow to powinien chodzic nie jezdzic, i moze lepiej z biala laska. swiatla zadne mu nie pomoga.

Data: 2012-10-27 12:51:29
Autor: Trybun
W dniu 2012-10-26 22:50, khanula@gazeta.pl pisze:

[...]

Nie czyta砮m, nigdy nie czytam, i na grupie nigdy nie dyskutuje o artyku砤ch, czy ich autorach a o istocie rzeczy.

I co mi po jakich statystykach, skoro mi jako aktywnemu kierowcy wym骻 poruszania si pojazd體 z w潮czonymi 秝iat砤mi bardzo pomaga, ma硂 tego - powiem 縠 to jest chyba jeden z najlepszych pomys丑w kt髍y wprowadzono do przepis體 kodeksu drogowego po 89 roku.

Z tym rowerem to oczywi禼ie prosta sprawa - s眃 uzna jego win i zaleci kupno okular體, nie ma to nic wsp髄nego z nakazem jazdy z w潮czonymi 秝iat砤mi.

Tak, i ustawodawca mia racj - 砤twiej oceni pojazd b阣眂y w ruchu gdy jest lepiej widoczny poprzez o秝ietlenie. Nawet tym co si maj za soko丑w.

Data: 2012-10-27 05:12:16
Autor: khanula
iat砤 dzienne: kto na tym zarabia?
W dniu sobota, 27 pa糳ziernika 2012 12:51:35 UTC+2 u縴tkownik Trybun napisa:
W dniu 2012-10-26 22:50, khanula@gazeta.pl pisze:

I co mi po jakich锟 statystykach, skoro mi jako aktywnemu kierowcy wym锟絞

rozumiem ze jesli fakty stanowia inaczej niz tobie pasuje, to tym gorzej dla faktow

w czym te swiata, ktore Polacy wlaczaja w sloneczy jasny dzien, tak ci pomagaja? jesli ta ustawa jest super, to rzeczywiscie uznac nalezy, ze nagminnie nie zauwazamy tego ze po nocy jest dzien. to sa takie siupy. bo w/g wgardzanej przez ciebie statystyki w/w swiatla nie maja zadnego wplywu na zwiekszenie bezpieczenstwa na drogach. chodzi jedynie o wieksze wplywy do budzetu i o purowanie firm oferujacych urzadzenia prado-swietlnie do samochodow. jeszcze jeden humbuk ustawowy!

Data: 2012-10-27 14:24:28
Autor: Bogdan Idzikowski
iat砤 dzienne: kto na tym zarabia?

U縴tkownik <khanula@gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i news:567b32c2-4658-4c1d-ba33-afb831cdd99egooglegroups.com...
[...]

ietnie! Problem jest umiejscowoiny i zdiagnozowany! I co dalej poczniesz?

--
Donald Tusk - "wola砨ym si nie urodzi, ni na grobach zmar硑ch budowa swoj karier polityczn".

Data: 2012-10-27 07:45:45
Autor: khanula
iat砤 dzienne: kto na tym zarabia?
W dniu sobota, 27 pa糳ziernika 2012 14:24:32 UTC+2 u縴tkownik Bogdan Idzikowski napisa:
U縴tkownik <khanula@gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i

ietnie! Problem jest umiejscowoiny i zdiagnozowany! I co dalej poczniesz?

lejenato cieplymmoczem, zarowno ja jak zona mamy auta z ledami, pobor pradu circa 7W. aktualne przepisy dopuszczaja takie rozwiazanie

Data: 2012-10-27 14:30:35
Autor: u2
W dniu 2012-10-27 14:12, khanula@gazeta.pl pisze:
w czym te swiata, ktore Polacy wlaczaja w sloneczy jasny dzien, tak ci pomagaja?

Ty naprawde taki glupi hamula, czy tylko masz takie wytyczne ? :-)))

Data: 2012-10-27 07:46:45
Autor: khanula
iat砤 dzienne: kto na tym zarabia?
W dniu sobota, 27 pa糳ziernika 2012 14:31:01 UTC+2 u縴tkownik u2 napisa:
W dniu 2012-10-27 14:12, khanula@gazeta.pl pisze:

> w czym te swiata, ktore Polacy wlaczaja w sloneczy jasny dzien, tak ci pomagaja?

Ty naprawde taki glupi hamula, czy tylko masz takie wytyczne ? :-)))

fajnie sie oplules, zawsze tak sie slinisz kiedy jestes zdenerwowany?

Data: 2012-10-27 16:48:22
Autor: u2
W dniu 2012-10-27 16:46, khanula@gazeta.pl pisze:
[...]

E tam hamula, nie kazdy jest tobie podobny :-)))

Data: 2012-10-27 08:05:01
Autor: khanula
iat砤 dzienne: kto na tym zarabia?
W dniu sobota, 27 pa糳ziernika 2012 16:49:05 UTC+2 u縴tkownik u2 napisa:
W dniu 2012-10-27 16:46, khanula@gazeta.pl pisze:

E tam hamula, nie kazdy jest tobie podobny :-)))

nu widziala pani, trochu wysilku i udalo ci sie paniac

Data: 2012-10-27 17:24:18
Autor: Przemys砤w M.
iat砤 dzienne: kto na tym zarabia?
Dnia Sat, 27 Oct 2012 08:05:01 -0700 (PDT), khanula@gazeta.pl napisa(a):

W dniu sobota, 27 pa阣ziernika 2012 16:49:05 UTC+2 u齳tkownik u2 napisa:
W dniu 2012-10-27 16:46, khanula@gazeta.pl pisze:

E tam hamula, nie kazdy jest tobie podobny :-)))

nu widziala pani, trochu wysilku i udalo ci sie paniac

Ten u2 to kmiot. Nie ma nigdy nic do powiedzenia bo nie ma w鵤snego zdania.
Troch posra na psp, troch na 鷆iepie. Od kiedy Obrywator da mu kosza
ch鵲pina nie mo齟 si odnale赉. Miej wyrazumia鵲 dla sfrustrowanego
staruszka.

--

usimy pami鎡a, 齟 aby zwyci纨y, trzeba pami鎡a o maksymie
 J髗efa Pi鵶udskiego  zwyci纨y i spocz嚆 na laurach to kl鎠ka, by

Data: 2012-10-27 17:25:19
Autor: Przemys砤w M.
iat砤 dzienne: kto na tym zarabia?
Dnia Sat, 27 Oct 2012 16:48:22 +0200, u2 napisa(a):

[...]

Do ciebie natomiast po硂wa psp i scp. Dziwnym trafem sami wyznawcy Don
InVitro Kaczy駍kiego.

--
"Na nich jest lekarstwo, ci kt髍zy chc aby by spok骿 niech pisz do
abuse. Im wi阠ej takich donos體 tym szybciej b阣zie spok骿. Samo si nie

Data: 2012-10-27 17:25:37
Autor: Przemys砤w M.
iat砤 dzienne: kto na tym zarabia?
Dnia Sat, 27 Oct 2012 07:46:45 -0700 (PDT), khanula@gazeta.pl napisa(a):

[...]

Zawsze, u2 to staruszek.

--
Jaros砤w Kaczy駍ki o秝iadczy, 縠 z w砤snej woli nie zrezygnuje ze stanowiska Prezesa PiS. - Mnie witaj okrzykami: "Jaros砤w Polsk zbaw". http://tiny.pl/hlh7b

Data: 2012-10-27 12:57:31
Autor: u2
W dniu 2012-10-27 12:51, Trybun pisze:

[...]

Ten hamula pewnie nie ma nawet prawa jazdy, a jak ma to i tak inni go
wo勘. :-)))

BTW Prawdziwym postrachem dr骻 s nieoznakowani piesi i rowerzy禼i, no i
przede wszystkim kierowcy TIR-體, kt髍ych u mnie s miliony rocznie w
centrum mego miasta.

Data: 2012-10-27 17:31:22
Autor: Przemys砤w M.
iat砤 dzienne: kto na tym zarabia?
Dnia Sat, 27 Oct 2012 12:57:31 +0200, u2 napisa(a):

W dniu 2012-10-27 12:51, Trybun pisze:

I co mi po jakich statystykach, skoro mi jako aktywnemu kierowcy wym骻
poruszania si pojazd體 z wczonymi 鷚iat鵤mi bardzo pomaga, ma鵲 tego
- powiem 齟 to jest chyba jeden z najlepszych pomysw kt髍y wprowadzono
do przepis體 kodeksu drogowego po 89 roku.

Ten hamula pewnie nie ma nawet prawa jazdy, a jak ma to i tak inni go
wo. :-)))

Czy齜y don InVitro Kaczy駍ki zrobi prawko?

Data: 2012-10-26 23:11:22
Autor: u2
W dniu 2012-10-26 17:40, Trybun pisze:
[...]

net prawd ci powie :-)))

Moim nieskromnym zdaniem nale縴 kara pieszych i rowerzyst體
nienale縴cie oznakowanych.

Cho oczywi禼ie w pierwszym rz阣zie nale縴 poprawi stan nawierzchni
polskich dr骻.

Data: 2012-10-27 17:50:28
Autor: Przemys砤w M.
iat砤 dzienne: kto na tym zarabia?
Dnia Fri, 26 Oct 2012 23:11:22 +0200, u2 napisa(a):

No to popraw, na co czekasz?

--

Wyst眕ienie Jaros砤wa Kaczy駍kiego dowiod硂, dlaczego jest tylko jeden kandydat na przyw骴ztwo w PiS. - Chc zabiega o to, by stan辨 jeszcze raz na czele rz眃u Rzeczypospolitej - krzycza dono秐ie prezes PiS.
Brawo! - odpowiedzieli delegaci, wstaj眂 z krzese. - Nie dla w砤dzy, ale po to by zrealizowa program 2020, zamo縩a Polska w G20 - zako馽zy

iat砤 dzienne: kto na tym zarabia?