¦wiat³a mijania

Data: 2010-04-09 11:00:05
Autor:
¦wiat³a mijania

http://42.pl/u/2eeK_Swiatla_do_TK

--

 HeSk

"Nieprawd± jest, jakoby Internet by³ ziemi± niczyj±

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-04-09 11:06:23
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Światła mijania
W dniu 2010-04-09 11:00, "<he®sk>" pisze:

http://42.pl/u/2eeK_Swiatla_do_TK

Ot typowa kiełbasa wyborcza z promocji...

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-04-09 11:14:45
Autor: Katanka
Światła mijania
Wojciech Smagowicz [ZIWK] wrote:
W dniu 2010-04-09 11:00, "<he®sk>" pisze:

http://42.pl/u/2eeK_Swiatla_do_TK

Ot typowa kiełbasa wyborcza z promocji...

Nawet jak uchwalą, że nie trzeba, to i tak będę jeździł na światłach mijania zawsze.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

Data: 2010-04-09 11:25:07
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Światła mijania
W dniu 2010-04-09 11:14, Katanka pisze:
[...]

Ja też wolę zostać zauważony (w pozytywnym znaczeniu tego słowa) :)

A jak ktoś nie ma pomysłu na SENSOWNE wypromowanie się w polityce, to chwyta się każdej brzytwy (makabryczny widok...)

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-04-09 12:05:24
Autor: neelix
Światła mijania

Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <wsmag@o2.pl> napisał w wiadomości news:hpmrn8$km8$1inews.gazeta.pl...
[...]

Przez ślepego, który nie powinien jeździć?

A jak ktoś nie ma pomysłu na SENSOWNE wypromowanie się w polityce, to chwyta się każdej brzytwy (makabryczny widok...)

Przecież PiS było przeciw, chociaż uważam, że przespali, że zbagatelizowali zagrożenie.
neelix

Data: 2010-04-09 12:48:40
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Światła mijania
W dniu 2010-04-09 12:05, nefelin pisze:

[...]

Rozumiem - jak skończysz 35 lat, to dobrowolnie zrzekniesz się Prawa Jazdy, a po 45 urodzinach udasz się (jako całkowicie nieprzydatny wrak ludzki) prosto do Bacując-u?

A jak ktoś nie ma pomysłu na SENSOWNE wypromowanie się w polityce, to
chwyta się każdej brzytwy (makabryczny widok...)

Przecież PiS było przeciw, chociaż uważam, że przespali, że
zbagatelizowali zagrożenie.
Jak Prezes nauczy się obserwować świat oraz ruch na drodze inaczej niż z tylnego siedzenia limuzyny, to może zmieni zdanie...

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-04-09 14:01:05
Autor: neelix
Światła mijania

Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <wsmag@o2.pl> napisał w wiadomości news:hpn0k2$9bo$1inews.gazeta.pl...
[...]

A niby dlaczego? Co to ma wspólnego ze ślepotą zwłaszcza umyslową zwaną głupotą? Ludźmi podatnymi na brednie politycy sterują sondażami. Każda taka brednia to sondowanie społeczeństwa na ile można sobie z nim pozwolić.

[...]

Nie wszystkim sterujÄ… prezesi, bo nie sÄ… w stanie.
neelix

Data: 2010-04-09 12:55:33
Autor: Jakub Witkowski
Światła mijania
neelix pisze:

Ja też wolę zostać zauważony (w pozytywnym znaczeniu tego słowa) :)

Przez ślepego, który nie powinien jeździć?

Owszem...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2010-04-09 14:04:23
Autor: neelix
Światła mijania

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:hpn135$1sqh$1news2.ipartners.pl...
neelix pisze:
Ja też wolę zostać zauważony (w pozytywnym znaczeniu tego słowa) :)
Przez ślepego, który nie powinien jeździć?
Owszem...

Absurd. Skrajne przypadki leczyć lub eliminować.
neelix

Data: 2010-04-09 15:30:35
Autor: jerry
Światła mijania
Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomości news:hpn5qa$lqv$1nemesis.news.neostrada.pl...
Skrajne przypadki leczyć lub eliminować.
neelix
czyli sam chcesz być pierwszy do odstrzału?

Data: 2010-04-09 16:10:49
Autor: neelix
Światła mijania

Użytkownik "jerry" <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisał w wiadomości news:hpnas6$pk3$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

A czy ja jestem ślepy?
neelix

Data: 2010-04-09 14:21:45
Autor: Arek (G)
Światła mijania
W dniu 2010-04-09 12:05, neelix pisze:
[...]
[...]

Rozumiem, że zderzenie czołowe ze ślepym się nie liczy? W takim przypadku dostajesz nowe życie?:)

A.

Data: 2010-04-09 14:55:20
Autor: neelix
Światła mijania

Użytkownik "Arek (G)" <aaa@bbb.pl> napisał w wiadomości news:hpn64s$gk$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ślepi najpierw mają problemy z czytaniem i resztą codziennego życia. Tylko ślepy na umyśle nie korzysta wtedy z okulisty. Odpowiedzialny czlowiek w skrajnych przypadkach nie siada za kółko. Jak wyjeżdża z parkingu i uderza w inne auto to idzie do lekarza, a wtedy okazuje się, że to zaćma wiec do czasu operacji nie jeździ. Światłomaniaki zamiast patrzeć na drogę w czasie jazdy zajmują się czymś innym niż obserwacja drogi i popierdzielają jak idioci. Dlatego chcą mieć protezę. Nie moim kosztem.
neelix

Data: 2010-04-09 14:58:02
Autor: Katanka
Światła mijania
neelix wrote:

[...]
protezÄ™. Nie moim kosztem.

Na szczęście sobie możesz teraz tylko pokrzyczeć, a jak nie wprowadzą nakazu jeżdżenia bez świateł w dzień to nawet krzyki na nic :) Spokojnie poczekam na rozwój sytuacji.

Data: 2010-04-09 15:26:43
Autor: neelix
Światła mijania

Użytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisał w wiadomości news:hpn88l$8cl$1inews.gazeta.pl...
neelix wrote:

[...]

Ja czekam, ale już nie tak spokojnie. To powinno być zrobione rok temu, by szkody były jak najmniejsze. Niestety PO nie reprezentuje interesów obywateli. Być może trzeba będzie poczekać na zmianę ekipy? Jeszcze żadna partia 2-krotnie nie rządziła.
neelix

Data: 2010-04-09 20:17:42
Autor: bartez
¦wiat³a mijania

U¿ytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpn88l$8cl$1inews.gazeta.pl...
Na szczê¶cie sobie mo¿esz teraz tylko pokrzyczeæ, a jak nie wprowadz± nakazu je¿d¿enia bez ¶wiate³ w dzieñ to nawet krzyki na nic :) Spokojnie poczekam na rozwój sytuacji.

Ze starych czasów nie przypominam sobie ¿ebym w s³oneczny dzieñ nie widzia³ samochodów. Za to pamiêtam, ¿e jak kto¶ mia³ w³. ¶wiat³a to niepotrzebnie przykuwa³ moj± uwagê i ³apa³em siê na tym, ¿e gapiê siê w ¶wiat³a jak æma zamiast na drogê. Znam takich co i na d³ugich w dzieñ je¿d¿± i ¿aden zakaz nie pomo¿e. Mrygasz, tr±bisz a on kapelusza nie zdejmie i koniec! ;)

Pozdrawiam.

Data: 2010-04-10 02:28:57
Autor: z³oty
¦wiat³a mijania

Data: 2010-04-10 02:52:05
Autor: bartez
¦wiat³a mijania

Data: 2010-04-09 15:37:30
Autor: Jakub Witkowski
Światła mijania
neelix pisze:

Ślepi najpierw mają problemy z czytaniem i resztą codziennego życia.
> Tylko ślepy na umyśle nie korzysta wtedy z okulisty. Odpowiedzialny

Bynajmniej. Słabe widzenie obwodowe. Powoli postępująca zaćma, degeneracja
plamki żółtej, kurza ślepota. Wielu chorych odczuwa swoje widzenie jako
całkiem dobre i nie wybiera się do okulisty. Może wprowadzenie badań
obowiązkowych co kilka lat coś poprawi - choć nie w 100%, to pewne.

czlowiek w skrajnych przypadkach nie siada za kółko. Jak wyjeżdża z parkingu i uderza w inne auto to idzie do lekarza, a wtedy okazuje się, że to zaćma wiec do czasu operacji nie jeździ.

Natychmiast po wprowadzeniu skutecznej metody eliminacji
ślepych z dróg zgaszę światła w dzień.

Data: 2010-04-09 15:39:04
Autor: Jakub Witkowski
Światła mijania
Jakub Witkowski pisze:

Natychmiast po wprowadzeniu skutecznej metody eliminacji
ślepych z dróg zgaszę światła w dzień.

Oraz, oczywiście, z chodników... :)

Data: 2010-04-09 16:34:03
Autor: neelix
Światła mijania

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:hpnalo$215p$2news2.ipartners.pl...
Jakub Witkowski pisze:
Natychmiast po wprowadzeniu skutecznej metody eliminacji
ślepych z dróg zgaszę światła w dzień.
Oraz, oczywiście, z chodników... :)

Uważaj, bo zaraz wpadniesz na pobocze, a z pobocza do rowu, albo na przyydrożne drzewo. :-)
neelix

Data: 2010-04-09 16:32:28
Autor: neelix
Światła mijania

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:hpnaiq$215p$1news2.ipartners.pl...
neelix pisze:

> [...]

całkiem dobre i nie wybiera się do okulisty. Może wprowadzenie badań
obowiązkowych co kilka lat coś poprawi - choć nie w 100%, to pewne.

Powoli to cały czlowiek się kończy. Nie demonizujmy normalnego zużywania się organizmu.

[...]

Czy do niedawna ludzie byli zdecydowanie w lepszej kondycji? Jakoś kierowcy radzili sobie i to znakomicie bez pasów, bez świateł i innych gadżetów. Nie można zakładać, że dzisiaj mamy same ewidentne kaleki i konieczne są przymusowe protezy dla wszystkich. Dla wielu świecących z pewnością jest to tylko chwytliwa medialna papka tak jak to, że nagle niektórzy stali się europejczykami chociaż w europie jesteśmy od poczatku państwa polskiego i nikt nie robił z tego taniej sensacji. Jeśli natomiast tak jest, ze Polacy są fizycznie słabi to trzeba oglosić stan zdrowia obywateli naszego kraju i zalecenia. Światłami koncentracji i stopnia odpowiedzialności nie poprawimy, a wręcz przeciwnie. Nie spadła ilość zabitych o 20%. Jakoś Niemcy nie wykazują zainteresowania świeceniem, a Austria po spróbowania wątpliwego produktu zrezygnowała z karmienia nim swoich obywateli. My nie musimy być europejską awangardą głupoty. Jeśli jednak nie potrafimy wyplątać się z sideł absurdów to może lepiej nie wkraczać na ich teren?
neelix

Data: 2010-04-10 02:12:45
Autor: złoty
Światła mijania

Data: 2010-04-09 20:11:00
Autor: bartez
¦wiat³a mijania

U¿ytkownik "Arek (G)" <aaa@bbb.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpn64s$gk$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-04-09 12:05, neelix pisze:
[...]
http://42.pl/u/2eeK_Swiatla_do_TK

Ot typowa kie³basa wyborcza z promocji...
Nawet jak uchwal±, ¿e nie trzeba, to i tak bêdê je¼dzi³ na ¶wiat³ach
mijania zawsze.
Ja te¿ wolê zostaæ zauwa¿ony (w pozytywnym znaczeniu tego s³owa) :)

Przez ¶lepego, który nie powinien je¼dziæ?

Rozumiem, ¿e zderzenie czo³owe ze ¶lepym siê nie liczy? W takim przypadku dostajesz nowe ¿ycie?:)

Jakby by³ a¿ tak ¶lepy to nawet super hiper bi xsenony nie pomog± ;)

Pozdrawiam.

Data: 2010-04-10 02:06:14
Autor: złoty
Światła mijania

Data: 2010-04-09 16:30:20
Autor: Vax
Światła mijania
W dniu 2010-04-09 12:05, neelix pisze:

Ja też wolę zostać zauważony (w pozytywnym znaczeniu tego słowa) :)

Przez ślepego, który nie powinien jeździć?

Zwłaszcza przez takiego.
Gdy ujdziesz uwadze kogoÅ› normalnego, jadÄ…cego rozsÄ…dnie swoim pasem,
to zwykle tragedii nie będzie ;)

v.

Data: 2010-04-09 16:52:02
Autor: neelix
Światła mijania

Użytkownik "Vax" <mail@zepsul.sie> napisał w wiadomości news:hpndn9$lt5$1mx1.internetia.pl...
[...]

A co taki ewidentnie ślepy miałby robić na drodze? Gdzie sito? XXI to nie średniowiecze. Sami ludzie mają większą świadomość stanu swojego ciala i możliwości naprawy.
neelix

Data: 2010-04-09 16:59:52
Autor: Vax
Światła mijania
W dniu 2010-04-09 16:52, neelix pisze:

[...]

Ja nie chcę robić za sito ;)

XXI to
nie średniowiecze. Sami ludzie mają większą świadomość stanu swojego
ciala i możliwości naprawy.

Załatw problem ślepych. I głupich. Potem możemy wyłączać światła,
w nocy wymagać tylko pozycyjnych, rozmiar znaków zmniejszyć
pięciokrotnie, zrezygnować z farb odblaskowych i likwidować
limity prędkości. Zdrowi i normalni dadzą sobie radę a dzięki
rozsądkowi sami wszystko, włącznie ze światłami i prędkością
dostosujÄ….

Teraz poważnie - sam jestem zwolennikiem świateł, choć nie neguję,
że coś tam dawać komuś mogą.
Ale argumenty masz po prostu czasem zabawne ;) Wybacz :)

v.

Data: 2010-04-09 17:17:04
Autor: neelix
Światła mijania

Użytkownik "Vax" <mail@zepsul.sie> napisał w wiadomości news:hpnfel$5vb$1mx1.internetia.pl...
[...]

Trzeba zacząć od lepszego badania kandydatów na kierowców.

[...]

To powiedz jak kierowcy radzili sobie do nakazu? Przecież świeciła zdecydowana mniejszość i to pod wpływem nacisków propagandy i z chęci bycia takim nowoczesnym europejczykiem z olbrzymim IQ. Ja rozumiem, że ktoś wybiera okulary tylko z filtrem UV, a w usa nawet psy mają okulary, ale świecenia w dzień nie strawię nigdy.

Teraz poważnie - sam jestem zwolennikiem świateł, choć nie neguję,
że coś tam dawać komuś mogą.
Ale argumenty masz po prostu czasem zabawne ;) Wybacz :)

To jesteś zwolennikiem czy przeciwnikiem? Co do argumentów to wybacz, ale obiecywanie spadku ilości zabitych o konkretne procenty było bezczelną manipulacją. Nie jest możliwe by kierowca nie widział i nie wiedział, ze nie widzi samochodu w dzień. Jeśli nie widzi to nie moze poruszać się po drodze jako kierujący. Moje argumenty są proste i rzeczowe: robią ludzi w wała dla kasy i potrzebowali do tego nakazu, światła to większe zużycie paliwa i elementów pojazdu, większe zatrucie środowiska (my to też środowisko). Zły stan techniczny oświetlenia to uszczerbek wzroku. Mniejsza zauważalność uczestników nieoświetlonych, pojazdów uprzywilejowanych, jednośladów. Leniwa obserwacja ograniczająca się tylko do patrzenia na to co świeci. To jest zabawne? Co jest tutaj zabawne?
neelix

Data: 2010-04-09 18:18:46
Autor: Vax
Światła mijania
W dniu 2010-04-09 17:17, neelix pisze:

A co taki ewidentnie ślepy miałby robić na drodze? Gdzie sito?
Ja nie chcę robić za sito ;)

Trzeba zacząć od lepszego badania kandydatów na kierowców.

Zrobione? Nie? To nie przeskakuj do kolejnego punktu :)

To powiedz jak kierowcy radzili sobie do nakazu? Przecież świeciła
zdecydowana mniejszość i to pod wpływem nacisków propagandy i z chęci
bycia takim nowoczesnym europejczykiem z olbrzymim IQ.

Nie do końca. Ja czasem świeciłem w bardzo jasne dni poza miastem.
Tam, gdzie to faktycznie miało sens.
Sporadycznie w mieście, gdy słońce oślepiało, odbijało
siÄ™ od mokrej nawierzchni itp. przy czym niekoniecznie mnie,
ale spodziewałem się, że oślepia tych z przeciwka.

Teraz poważnie - sam jestem zwolennikiem świateł, choć nie neguję,

patrz - zjadło mi "nie" - NIE JESTEM zwolennikiem
"obowiązku zawsze i wszędzie"

że coś tam dawać komuś mogą.
Ale argumenty masz po prostu czasem zabawne ;) Wybacz :)

To jesteÅ› zwolennikiem czy przeciwnikiem?

Nie domyśliłeś się? ;)

[ciach argumenty] - te pomiń, rozbawiły mnie inne :)

Byłbym kategorycznie za zniesieniem obowiązku, gdyby...
....istniał skuteczny sposób na egzekwowanie ich wtedy,
kiedy sa potrzebna, zaś owa potrzeba była w sposób jasny
i przejrzysty sformułowana.
I pewnie o to chodzi, że jedynym sposobem PEWNEJ definicji
"kiedy trzeba" jest "zawsze".

v.

Data: 2010-04-10 02:21:34
Autor: złoty
Światła mijania

Data: 2010-04-10 16:06:46
Autor: neelix
Światła mijania

Użytkownik "złoty" <goldnoname@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hpogah$oft$7inews.gazeta.pl...
Vax pisze:

Ale argumenty masz po prostu czasem zabawne ;) Wybacz :)

..niestety - zabawni, to sa polscy kierowcy (nie nie..skandynawia to inna bajka), ktorzy nie sa w stanie zauwazac innych pojazdow jadacych w dobrych warunkach oswietleniowych bez swiatel. I reszta swiata smieje sie z tego w kulak..
Choc pomysl jest na tyle debilny..ze pewno i spece z eurokomuny wprowadza to i w reszcie EU. Im glupszy pomysl..tym predzej sie przyjmuje. Wiesz..to tak jak z tym wiiniczkiem, ktory ponoc w EU obecnie jest ryba..

Dzisiaj rano wypowiadaÅ‚ siÄ™ w propagandowo zaangażowanej tvn24  jakiÅ› "aparat" z jakiejÅ› akademii bezpieczeÅ„stwa drogowego. Zapytany czy sÄ… jakieÅ› badania na których możnaby siÄ™ oprzeć zaczyna tak: Ja odpowiem panu poÅ›rednio. 26 lat temu ..... .  BadaÅ„ nie byÅ‚o i nie ma żadnych żadnych. Zaproponowali wtedy pewnej wybranej wÄ…skiej grupie Å›wiecenie i ogÅ‚osili wzrost bezpieczeÅ„stwa. Dalej wspomina o tramwajach na Å›wiatÅ‚ach mijania i motocyklistach. Nie zdaje sobie jednak sprawy, że tramwaje nie jeżdżą wszÄ™dzie i nie wszÄ™dzie po jezdniach, a Å›wiatÅ‚a w nich w porównaniu z gabarytami pojazdu to bździdÅ‚o. Nie mam nic przeciw Å›wieceniu tramwajów. To co zrobiono wtedy dla motocyklistów, a zrobiono dobrze, dwa lata temu jednym nakazem zostaÅ‚o zamordowane. MotocykliÅ›ci stracili to co wyróźnialo ich spoÅ›ród wszystkich pojazdów. Dzisiaj wyróżnia ich tylko dźwiÄ™k odrzutowca. OczywiÅ›cie skrytykowaÅ‚ badania austriackie, które nie pasowaÅ‚y do jego Å›wiat(Å‚)opoglÄ…du. Po raz kolejny widać, że swiatÅ‚omaniaki nie majÄ… żadnych argumentów i używajÄ… argumentu siÅ‚y nad rozumem.
neelix

Data: 2010-04-09 11:40:41
Autor: komar
Światła mijania
[...]

bardzo dobrze! a w korku dodatkowo długie i przeciwmgielne.
Dla bezpieczeństwa można dodać też awaryjne, wtedy auto jest zauważalne nawet przez przysypiającego kierowcę.

Data: 2010-04-09 11:48:17
Autor: Katanka
Światła mijania
komar wrote:

bardzo dobrze! a w korku dodatkowo długie i przeciwmgielne.
Dla bezpieczeństwa można dodać też awaryjne, wtedy auto jest
zauważalne nawet przez przysypiającego kierowcę.

Nie! Bo to nie jest zgodne z przepisami ruchu drogowego. Natomiast wiem jaka jest różnica w szybkości zauważenia kogoś kto ma światła, lub ich nie ma. Jesli nie wprowadzą zakazu używania świateł mijania w dzień w dobrych warunkach pogodowych, to będę używał.

Data: 2010-04-09 12:02:44
Autor:
¦wiat³a mijania
On Fri, 9 Apr 2010 11:48:17 +0200, "Katanka" <katanka24@interia.pl>
wrote:

komar wrote:

> bardzo dobrze! a w korku dodatkowo d³ugie i przeciwmgielne.
> Dla bezpieczeñstwa mo¿na dodaæ te¿ awaryjne, wtedy auto jest
> zauwa¿alne nawet przez przysypiaj±cego kierowcê.

Nie! Bo to nie jest zgodne z przepisami ruchu drogowego. Natomiast wiem jaka jest ró¿nica w szybko¶ci zauwa¿enia kogo¶ kto ma ¶wiat³a, lub ich nie ma. Jesli nie wprowadz± zakazu u¿ywania ¶wiate³ mijania w dzieñ w dobrych warunkach pogodowych, to bêdê u¿ywa³.

 czyli ty bedziesz decydowac, a nie jakis urzednik. i o to chodzi.

Data: 2010-04-09 12:14:38
Autor: neelix
¦wiat³a mijania

U¿ytkownik ""<heRsk>"" <WC15?bigbrednie@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:pputr51ap1gsjvcti8kpe0uvl1hann7mbb4ax.com...
wrote:

komar wrote:

> [...]

pogodowych, to bêdê u¿ywa³.

 czyli ty bedziesz decydowac, a nie jakis urzednik. i o to chodzi.

Nie o to chodzi. Wszyscy maj± zachowywaæ siê jednakowo. Jak pada deszcz wszyscy powinni w³±czaæ, a jak nie pada wy³±czaæ. Czy kierowcy je¿d¿± w dzieñ na drogowych? Owszem zdarzaj± siê takie chore przypadki, ale nie ma ich wiêcej ni¿ przypadków braku ¶wiate³. Konieczny jest ewidentny zakaz nadu¿ywania, równie¿ w kwestii p-mg³owych, bo te¿ s± nadu¿ywane.
neelix

Data: 2010-04-09 22:42:26
Autor: DoQ
Światła mijania

Data: 2010-04-09 12:09:38
Autor: neelix
Światła mijania

Użytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisał w wiadomości news:hpmt4t$q09$1inews.gazeta.pl...
komar wrote:
[...]

I dlatego dam odpowiedni sygnał swojemu poslowi, by zwrócili szczególną uwagę na konieczność ewidentnego zakazu poza tym co dopuszczalne, bo będzie taki burdel jak poprzednio. Nadal pojazdy uprzywilejowane i motocykle będą przez oszołomów światłomaniaków upośledzane i dyskwalifikowane.
neelix

Data: 2010-04-12 09:15:58
Autor: Mario
Światła mijania
Katanka pisze:
komar wrote:

[...]

Jak uchwalą że trzeba na awaryjnych to już będzie zgodne :-P

  Natomiast wiem
jaka jest różnica w szybkości zauważenia kogoś kto ma światła,

właśnie, przyjrzyj się głównie autkom z lampami soczewkowymi. W słoneczny dzień, często widać że ma zapalone światła dopiero ok nastu metrów. Dlaczego? Bo światła są zaprojektowane do oświetlania drogi W NOCY, nikt na to nie wpadł że ktoś ich używa w pełnym słońcu.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-04-12 11:40:09
Autor: Gotfryd Smolik news
Światła mijania
On Mon, 12 Apr 2010, Mario wrote:

Katanka pisze:

Natomiast wiem
jaka jest ró¿nica w szybko¶ci zauwa¿enia kogo¶ kto ma ¶wiat³a,

w³a¶nie, przyjrzyj siê g³ównie autkom z lampami soczewkowymi. W s³oneczny dzieñ, czêsto widaæ ¿e ma zapalone ¶wiat³a dopiero ok nastu metrów. Dlaczego? Bo ¶wiat³a s± zaprojektowane do o¶wietlania
drogi W NOCY,
   ^^^^^

  Podkre¶li³bym istotny element :) - do¶æ trudno wygraæ ze S³oñcem
w kwestii nate¿ênia o¶wietlenia drogi, natomiast przebiæ swiat³o¶æ
powierzchni odbijaj±cej innej ni¿ "lustro" t± (¶wiat³o¶ci±)
z lampy siê da relatywnie ³atwo.
  Po polsku - "¶wiat³a dzienne" maj± ¶wieciæ w oczy (a nie w drogê).

nikt na to nie wpad³ ¿e kto¶ ich u¿ywa w pe³nym s³oñcu.

  Ba, specjalnie siê starali aby *nie* ¶wieciæ tak jak dzienne :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-13 10:51:51
Autor: Mario
¦wiat³a mijania

 Po polsku - "¶wiat³a dzienne" maj± ¶wieciæ w oczy (a nie w drogê).

Dok³adnie jest tak jak piszesz, wiêc dla mnie bzdurne jest twierdzenie "bêde sobie zapala³ mijania ZAWSZE bo ZAWSZE lepiej widaæ taki pojazd".

pozdrawiam
mario

Data: 2010-04-09 12:58:37
Autor: Budzik
¦wiat³a mijania
U¿ytkownik komar komar@125.cc ...

bardzo dobrze! a w korku dodatkowo d³ugie i przeciwmgielne.

kazdy argument ozna sprowadzic do absurdu.
am tylko nadzieje, ze robisz to swiadomie.

Data: 2010-04-09 12:03:48
Autor: neelix
Światła mijania

Użytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisał w wiadomości news:hpmr61$jdb$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jak będzie zakaz to taki rympał będziesz świecił. Oczywiście trzeba będzie w tej materii resocjalizować policję(światła to ich kalekie dziecko) i to moze potrwać, ale na pewno będziesz łamał prawo.
neelix

Data: 2010-04-09 12:16:57
Autor: Katanka
Światła mijania
neelix wrote:
[...]

Jesli zakażą używać, to się dostosuję, trudno ... Ale mnie to wkurwia, najpierw nie było, potem było tylko trochę, teraz całkiem i znowu ma być tylko trochę. Mogliby się zdecydować.

Data: 2010-04-09 12:52:11
Autor: neelix
Światła mijania

Użytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisał w wiadomości news:hpmuql$2sg$1inews.gazeta.pl...
neelix wrote:
[...]

Gdyby policja egzekwowała prawo zamiast siedzieć z suszarkami w krzakach to nakaz nie byłby potrzebny. Wystarczyło nie pozwalać na nadużywanie, karać za brak kiedy potrzebne i kierowcy szybko nauczyliby się oceny warunków i prostej czynności włączania. Gdyby ktoś włączył 0,5-1 h przed zmierzchem i wyłączył 0,5-1h po świcie nie byłoby problemu. Byle tylko nie świecił jak dureń kiedy są zbędne.
neelix

Data: 2010-04-09 16:43:44
Autor: Vax
Światła mijania
W dniu 2010-04-09 12:52, neelix pisze:

[...]

Chcesz tym w krzakach odebrać suszarki i wręczyć światłomierze?

v.

Data: 2010-04-09 16:59:54
Autor: neelix
Światła mijania

Użytkownik "Vax" <mail@zepsul.sie> napisał w wiadomości news:hpnege$n5s$1mx1.internetia.pl...
[...]

Skoro kilku bez świateł latem przed 21-szą lub po kilku kroplach deszczu na szybie było takim problemem to można było wtedy edukować i naprawiać defekty w myśleniu i postępowaniu. Do nakazu nic nie robili w tej materii. Ograniczyli się jedynie do propagandy i nacisku na decydentów. Teraz za brak świateł przy pięknej slonecznej pogodzie w środku lata dostanie się mandat. Policja zyskała szerszy wachlarz wykroczeń więc większą władzę. Policja lubi dużo władzy.
neelix

Data: 2010-04-09 17:10:42
Autor: Vax
Światła mijania
W dniu 2010-04-09 16:59, neelix pisze:

[...]

Dlatego należałoby im wręczyć światłomierze, by kierowca miał
prawo do obrony przed _subiektywnym_ twierdzeniem spragnionego
funkcjonariusza, iż "niska podstawa wyjątkowo ciemnych chmur
kwalifikowała lokalne warunki pogodowe do uznania za wymagające
użycia świateł przez uczestników ruchu".
A i tak nie wykluczysz sytuacji, gdy wizjer skarpetą przysłoni ;)

Chcesz *egzekwowania* to dostarcz mechanizmów.
Jednoznaczny, a nie uznaniowy pomiar. Legalizacja, warunki pomiaru.
Jasne granice, odkąd jeszcze można, a odkąd wręcz trzeba.
Wykluczenie nadużyć i wymuszeń.
Jak myślisz, oo co radary mają _czasomierz_? ;)

v.

Data: 2010-04-09 17:26:35
Autor: neelix
Światła mijania

Użytkownik "Vax" <mail@zepsul.sie> napisał w wiadomości news:hpng30$vuk$1mx1.internetia.pl...
[...]

Moze to za nas zrobić optoelektronika. Jakiś fotoelement załączający oświetlenie i po problemie skoro to jest taki problem, ale to pewnie przyszlość. Dla mnie nie ma problemu. Nawet w nocy można zauważyć auto bez świateł. Ja nie chcę bezmyślnego restrykcyjnego egzekwowania. Granicznie można przyjąc moment wschodu/zachodu słońca. Jest prawie w każdym kalendarzu.
neelix

Data: 2010-04-09 18:23:35
Autor: Vax
Światła mijania
W dniu 2010-04-09 17:26, neelix pisze:

Moze to za nas zrobić optoelektronika.

No widzisz, dobrze kombinujesz.
Tylko czy w pojazdach "znowu chcą od nas kasę wyłudzić,
ciekawe czyj wujek to produkuje?!", czy zewnętrznie np. na słupkach
co 500m - świeci się znaczek "zapal światła" to masz mieć zapalone.
Tak czy siak koszty.
No i nie załatwia sytuacji w JASNE dni, gdy światła są wskazane.
Ale fakt - to mniej groźne niż ich brak po zmierzchu czy w ulewie.

v.

Data: 2010-04-10 15:41:46
Autor: neelix
Światła mijania

Użytkownik "Vax" <mail@zepsul.sie> napisał w wiadomości news:hpnkbl$n2k$1mx1.internetia.pl...
[...]

No to jest szereg rozwiązań. Posłowie PO wybrali najgłupsze czyli nakaz włączania na stałę w dzień tego co się nie nadaje.
neelix

Data: 2010-04-09 17:57:08
Autor: Czabu
Światła mijania

Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomości news:hpnfic$bpl$1atlantis.news.neostrada.pl...

Skoro kilku bez świateł latem przed 21-szą lub po kilku kroplach deszczu na szybie było takim problemem to można było wtedy edukować i naprawiać defekty w myśleniu i postępowaniu.

Spójrz w lustro. Nie da się. Jesteś najlepszym przykładem, że to jest niemożliwe.
Pamiętasz niedawny wątek, w którym dyskutowaliśmy (a w zasadzie próbowałem ja i kliku innych grupowiczów) o kulturze drogowej? Pamiętasz jak się zachowywałeś w tamtym wątku? Przypomnę na wszelki wypadek. Twierdziłeś, że wpuszczenie kogoś z podporządkowanej drogi lub zmiana pasa na pusty lewy, żeby ułatwić komuś włączenie się do ruchu jest stwarzaniem niebezpieczeństwa, a wręcz wykroczeniem drogowym w każdym przypadku. Zgadza się? Kiedy próbowaliśmy z tym polemizować, jakich argumentów używałeś? "Jak nie ma PoRD to jest niezgodne z prawem, bzdura, głupoty, nie będę dyskutował, nieprawda, itd." Żadnego rzeczowego argumentu, ani jednej refleksji. Kiedy opisałem konkretną sytuację drogową ilustrującą to o czym rozmawiamy i poprosiłem, żebyś udowodnił swoją tezę stwierdziłeś, że nie masz zamiaru.

Takich wątków w których udowodniłeś, że należysz do ludzi, do których żadne argumenty nie docierają, że prezentujesz postawę "jestem najmądrzejszy, najważniejszy, wszystko wiem lepiej, a każdy kto myśli inaczej niż ja, niech mnie pocałuje w d...ę" jest znacznie więcej. Z ostatnich wystarczy wspomnieć jak się kłóciłeś o zasady pisania na grupach, cytowanie, itd.

Należysz do ludzi, którzy muszą być "trzymani za twarz", bo wszelkie próby dialogu, tłumaczenia, przedstawiania innego spojrzenia na problem są skazane na porażkę. Jesteś jak beton, tego ograniczenia nie da się skruszyć. To właśnie dla takich ludzi jak Ty wprowadza się zakazy i nakazy. Tacy sami są Ci, którzy nie zapalą świateł kiedy np. pada i jest ciemno, bo oni "widzą i w kodeksie nie kazali włączać przed godziną 19"...

Jak edukować takich ludzi jak Ty? Jak im tłumaczyć? Jak prowadzić dialog?

Po prostu siÄ™ nie da.

<ciach bzdety>

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2010-04-09 18:16:46
Autor: neelix
Światła mijania

Użytkownik "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hpniqe$ltn$1mx1.internetia.pl...

[...]

Nie łykam bredni dla motłochu.

[...]

Prawo wyraźnie wyrażało się na temat świecenia. O fałszywie pojętej kulturze nie ma nic. Mnie się nie czepiaj, bo nie ma podstaw.

[...]

Ja mialem pretensje do cudzych czytników po których trzeba było nanosić ręczne poprawki???

[...]

Nie ma tłumaczenia. Wszystko było zapisane co i jak. Głupie nakazy są dla tych, którzy nie chcą ulec propagandzie głupoty i są potrzebne do karania więc jak jest propaganda to nakaz i tak będzie dla tego jednego, który nie chce samoczynnie zgłupieć. Gdyby wszyscy zaświecili to reakcja byłaby taka, że skoro tak to nakaz będzie tylko formalnością.

Jak edukować takich ludzi jak Ty? Jak im tłumaczyć? Jak prowadzić dialog?
Po prostu siÄ™ nie da.

Po prostu brak odpowiednich kwalifikacji i argumentów, a jak brak to na drzewo banany prostować. Gdzie ten obiecany 20-toprocentowy spadek ilości zabitych? No gdzie?
neelix

Data: 2010-04-09 13:40:34
Autor: Axel
Swiatla mijania
"neelix" <aneelix@wp.pl> wrote in message

Ot typowa kielbasa wyborcza z promocji...
Nawet jak uchwala, ze nie trzeba, to i tak bede jezdzil na swiatlach mijania zawsze.
Jak bedzie zakaz to taki rympal bedziesz swiecil. Oczywiscie trzeba
bedzie w  tej materii resocjalizowac policje(swiatla to ich kalekie
dziecko) i to moze  potrwac, ale na pewno bedziesz lamal prawo.

Tak? Uniewaznia homologacje na samochody ze swiatlami na stale (wersja skandynawska)? ROTFL!

--
Axel

Data: 2010-04-09 14:09:37
Autor: neelix
Swiatla mijania

U¿ytkownik "Axel" <alexb@polbox.BEZSPAMU.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpn3np$krs$1inews.gazeta.pl...
[...]

A co to kogo obchodzi? Auta takie na z³om, albo do przeróbki. Nie zgadzam siê na dop³acanie do ich w³a¶cicieli. Ewentualnie mog± sprzedaæ tam gdzie kupili. Czy kto¶ pyta³ siê w³a¶cicieli telewizorów kiedy przechodzili z secamu na pal? Czy teraz bêd± darmowe dekodery dla milionów obywateli?
neelix

Data: 2010-04-10 01:48:06
Autor: złoty
Światła mijania

Data: 2010-04-10 02:54:56
Autor: bartez
¦wiat³a mijania

Data: 2010-04-10 09:13:47
Autor: Katanka
Światła mijania
złoty wrote:
Katanka pisze:
.

Nawet jak uchwalą, że nie trzeba, to i tak będę jeździł na światłach
mijania zawsze.

..z czystej ciekawosci zapytam: PO CO?

Bo wiem z doświadczenia jak dobrze widzialny jest pojazd ze światłami porównując go z pojazdem bez świateł w tych samych warunkach. wiem, że kiedyś bym się wpakował pod koła auta, tylko dlatego, że zlał się z drogą, a jechał szybko i bez świateł.

Nie tylko dla widzenia innych lepiej, ale wolÄ™ byc tez sam lepiej widziany.

Ps. Bycie kapelusznikiem mi nie przeszkadza. Moge jechac wolno i bezpiecznie.

Data: 2010-04-10 15:37:18
Autor: J.F.
Œwiat³a mijania
On Sat, 10 Apr 2010 09:13:47 +0200,  Katanka wrote:
Nawet jak uchwal±, ¿e nie trzeba, to i tak bêdê je¼dzi³ na ¶wiat³ach
mijania zawsze.
..z czystej ciekawosci zapytam: PO CO?

Bo wiem z do¶wiadczenia jak dobrze widzialny jest pojazd ze ¶wiat³ami porównuj±c go z pojazdem bez ¶wiate³ w tych samych warunkach. wiem, ¿e kiedy¶ bym siê

No coz, doswiadczenie mi podpowiada ze to zalezy od warunkow.
Sa takie w ktorych te swiatla g* daja, sa takie ze widoczny jest
znacznie lepiej.

wpakowa³ pod ko³a auta, tylko dlatego, ¿e zla³ siê z drog±, a jecha³ szybko i bez ¶wiate³.

No coz, moje doswiadczenie jest takie ze nigdy tak nie trafilem.
Dlatego od dawna pisalem ze IMO swiatla g* dadza .. i sie
potwierdzilo.

Raz jeden nie zauwalem, po ktorej dyskusji sie specjalnie przygladalem
jak je widac .. i auto nagle wyskoczylo. Ale tylko dach mu wystawal.

Owszem, przyznaje - czasem lepiej widac i jak dawniej bym ryzykowal
manewr bo moze nic nie jedzie, tak teraz widze ze jedzie. Ale dziala
tez w druga strone - teraz wyprzedzam w miejscach w ktorych dawniej
bym nie ryzykowal. A teraz .. "nic nie blyska, pewnie nic nie jedzie"
:-)

Data: 2010-04-10 15:43:58
Autor: neelix
Światła mijania

Użytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisał w wiadomości news:hpp8f4$ou0$1inews.gazeta.pl...
złoty wrote:
Katanka pisze:
[...]

Bo tak się rozleniwiłeś, że widzisz tylko to co świeci.

Nie tylko dla widzenia innych lepiej, ale wolÄ™ byc tez sam lepiej widziany.

Demagogia i paranoja. Tylko wyjątkowy ślepak nie widzi samochodu bez świateł w dzień.
neelix

Data: 2010-04-09 12:01:46
Autor: neelix
Światła mijania

Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <wsmag@o2.pl> napisał w wiadomości news:hpmqk4$h7n$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-04-09 11:00, "<he®sk>" pisze:
http://42.pl/u/2eeK_Swiatla_do_TK

Ot typowa kiełbasa wyborcza z promocji...

A jakie będą teraz wybory?????
neelix

Data: 2010-04-09 12:06:47
Autor: LEPEK
Światła mijania
neelix pisze:

A jakie będą teraz wybory?????

Prezydenckie!!!!!!!!!!111jedenjeden

Pozdr od grupy trzymajÄ…cej Shift+1 dla trzymajÄ…cych Shift+/
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-04-09 12:53:56
Autor: neelix
Światła mijania

Użytkownik "LEPEK" <nobody@nowhere.net> napisał w wiadomości news:4bbefc34news.home.net.pl...
neelix pisze:
A jakie będą teraz wybory?????
Prezydenckie!!!!!!!!!!111jedenjeden
Pozdr od grupy trzymajÄ…cej Shift+1 dla trzymajÄ…cych Shift+/

Brak wpływu świateł lub ich braku na te wybory. :-)
neelix

Data: 2010-04-09 12:01:08
Autor: neelix
¦wiat³a mijania

U¿ytkownik ""<heRsk>"" <WC15?bigbrednie@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:nuqtr5hjh9n9qlfs0lqfitlhpbkj6ebd4n4ax.com...

http://42.pl/u/2eeK_Swiatla_do_TK

Pytanie tylko dlaczego tak pó¼no? To ju¿ 2 lata okradania nas i wmawiania, ¿e bezpieczeñstwo poprawi siê samo za pomoc± debilnych nakazów. Konsekwentnie uwa¿am, ¿e kto¶ kto nie widzi samochodów bez ¶wiate³ mijania w dzieñ w warunkach tzw. dostatecznej widoczno¶ci i wymaga o¶wietlenia w innych pojazdach nie powinien kierowaæ pojazdem, bo stanowi powa¿ne zagro¿enie bezpieczeñstwa ruchu drogowego. Czekam na przywrócenie poprzednich zapisów ustawy i wprowadzenie wyra¼nego zakazu nadu¿ywania ¶wiate³ mijania w postaci samowoli jaka mia³a miejsce przed wprowadzeniem nakazu. Nie mo¿e byæ znowu tak, ¿e 75% normalnych nie ¶wieci, a 25% robi na drogach burdel.
neelix

Data: 2010-04-09 12:02:16
Autor: Artur\(m\)
¦wiat³a mijania

U¿ytkownik "<heRsk>" <WC15bigbrednie@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

http://42.pl/u/2eeK_Swiatla_do_TK

nelix do tablicy!

Data: 2010-04-09 12:55:56
Autor: neelix
¦wiat³a mijania

U¿ytkownik "Artur(m)" <musicm@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpmtrs$stl$1inews.gazeta.pl...
U¿ytkownik "<heRsk>" <WC15bigbrednie@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
http://42.pl/u/2eeK_Swiatla_do_TK
nelix do tablicy!

Na oczy pad³o? Pad³o, bo jak neelix nieo¶wietlony to nie zauwa¿y³e¶ obecno¶ci. Mo¿e jaki¶ zakaz dostêpu do kompa dla niedowidz±cych? :-)
neelix

Data: 2010-04-09 13:38:57
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
¦wiat³a mijania
W dniu 2010-04-09 12:02, Artur(m) pisze:

U¿ytkownik "<heRsk>"<WC15bigbrednie@interia.pl>  napisa³ w wiadomo¶ci

http://42.pl/u/2eeK_Swiatla_do_TK

nelix do tablicy!

napisz s³owo kluczowe "¶wiat³a", choæby w temacie "postojówki mi siê przepalaj±", a nelix sam siê odezwie najpó¼niej po 30s... to taki bot reaguj±cy na s³owa kluczowe i maj±cy tylko kilka wypowiedzi-argumentów, ale nie wyposa¿ony w zdolno¶æ my¶lenia.
;)

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-04-09 14:14:02
Autor: neelix
¦wiat³a mijania

U¿ytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <wsmag@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpn3i9$k2d$1inews.gazeta.pl...
[...]

W przeciwieñstwie do Ciebie mam ¶wiadomo¶æ jak nakaz ¶wiecenia w dzieñ zrobi³ ze mnie debila i ja siê z tym nieustannie nie zgadzam. Ty natomiast pewnie masz z nakazu i negatywnych konsekwencji satysfakcjê.  Wyrazy wspó³czucia. :-)
neelix

Data: 2010-04-09 14:18:21
Autor: Katanka
¦wiat³a mijania
neelix wrote:

[...]

Dla mnie nakaz jazdy na ¶wiat³ach to same plusy, dlatego nie chcia³bym aby je¼dzili po drogach debile bez ¶wiate³. Natomiast co bêdzie ... zobaczymy, ale za³o¿ê siê, ¿e nie bêdzie bia³o-czarno, tylko co¶ w ¶rodku. Czyli bez ¶wiate³ bêdzie mo¿na je¼dziæ, ale ze ¶wiat³ami te¿.

Data: 2010-04-09 14:59:01
Autor: neelix
¦wiat³a mijania

U¿ytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpn5u8$srs$1inews.gazeta.pl...
neelix wrote:

[...]

To bêdzie burdel jak poprzednio, ale osobi¶cie chyba wolê ju¿ ten burdel, bo przestanê byæ postrzegany jak debil. Poprzednie zapisy ustawy by³y absolutnie wystarczaj±ce. Zabrak³o tylko zakazu nadu¿ywania.
neelix

Data: 2010-04-09 16:15:02
Autor: Arek
¦wiat³a mijania
Katanka wrote:

neelix wrote:

[...]

Zdaje siê od 2011 w UE wszystkie nowe auta maj± mieæ ¶wiat³a do jazdy dziennej. Pr±du to ¿re niewiele (przewa¿nie diody LED), trwa³o¶æ du¿a.

Jak kto¶ chce oszczêdziæ to niech sobie zamontuje. Je¶li 300pln rocznie kosztuje jazda na mijania to dwa lata jazdy i siê im koszty DRL zwracaj± z nawi±zk± (odpadaj± przepalone ¿arówki, ¶wiec± siê tylko DRLe z przodu (z ty³u nic bo nie musi), spalanie du¿o mniejsze - diody LED, trwa³o¶æ bardzo du¿a).

Jak na moje mog± nic nie zmieniaæ, a teraz jest tak, ¿e je¼dzisz albo na mijania albo z ¶wiat³ami dziennymi.

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2010-04-09 16:49:30
Autor: neelix
¦wiat³a mijania

U¿ytkownik "Arek" <a.r.e.k.m.x@g.a.z.e.t.a.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpncp6$284$1news.onet.pl...
Katanka wrote:

neelix wrote:

[...]

S± opinie, ¿e mijania nie nadaj± siê jako dzienne, ale ¶wiat³omaniacka propaganda fakty odrzuci³a z premedytacj±. Najpierw trzeba rzetelnie zbadaæ potrzebê montowania i stosowania dziennych, a nie znowu forsowaæ co¶ odgórnie, na chama, dla zysku. Juz raz UE wyg³upi³a siê propaguj±c ¶wiat³a mijania. Pokazane rozwi±zanie na pewno zapobiegnie wypalaniu reflektorów i szybszemu zu¿ywaniu siê instalacji elektrycznej tylko co na to powiedz± producenci i sprzedawcy ¿arówek, akumulatorów, alternatorów?

[...]

To ja proponuje inne rozwi±zanie. Chcesz ¶wieciæ - montuj dzienne, ale te¿ za rozs±dn± cenê, bo pó³przewodniki tego typu s± tanie. Wiele lat temu chyba mia³em dzienne w jakim¶ maluchu.
neelix

Data: 2010-04-10 02:05:16
Autor: z³oty
¦wiat³a mijania

Data: 2010-04-13 10:07:41
Autor: Artur\(m\)
¦wiat³a mijania

U¿ytkownik "z³oty" <goldnoname@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
Katanka pisze:

> Dla mnie nakaz jazdy na ¶wiat³ach to same plusy, dlatego nie chcia³bym
> aby je¼dzili po drogach debile bez ¶wiate³.

hmm..ja natomiast ile razy przekraczam granice PL zastanawiam sie, co za
debile jezdza w wiosenny/letni piekny dzien na swiatlach. I to w moim
ojczystym kraju.. Smutne.

Powiem tylko tyle
Co najmniej dwa razy uchroni³o mnie od kraksy "palenie ¶wiate³"
Kto du¿o nie je¼dzi, lubo nie potrafi wyci±gaæ w³a¶ciwych wniosków
z zaistnia³ych sytuacji niech krytykuje niech g³osuje za zakazem u¿ywania
¶wiate³
(w ogóle)
Jeszcze jeden argument
Ile by³o je¿d¿±cych przy zapadaj±cym zmroku, którzy "jeszcze dobrze
widzieli"
albo zaczyna³o kropiæ, ale kierowca "nie pomy¶la³".

Rozs±dni ludzie to widz±.

Artur(m)

Data: 2010-04-13 12:18:07
Autor: neelix
¦wiat³a mijania

U¿ytkownik "Artur(m)" <musicm@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hq18kr$d4t$1inews.gazeta.pl...
Jeszcze jeden argument

Raczej argu_mêt.

Ile by³o je¿d¿±cych przy zapadaj±cym zmroku, którzy "jeszcze dobrze
widzieli"
albo zaczyna³o kropiæ, ale kierowca "nie pomy¶la³".

A ilu tak by³o i jakie to mia³o znaczenie? Znaczenie ¿adne skoro widzia³e¶ pojazdy bez ¶wiate³ w nieznacznie tylko gorszych warunkach.

Rozs±dni ludzie to widz±.

I skoro widz± to niech nie pieprz±, ¿e pojazdu w dzieñ nie widaæ. Droga to nie choinka, by wszystko ¶wieci³o.
neelix

Data: 2010-04-13 12:53:37
Autor: Artur\(m\)
¦wiat³a mijania

U¿ytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

> [...]

> Rozs±dni ludzie to widz±.

I skoro widz± to niech nie pieprz±, ¿e pojazdu w dzieñ nie widaæ. Droga to

Nelix, za t± Twoj±, nieulegaj±c± przygwa¿d¿aj±cym argumentom - uparto¶æ
paradoksalnie,
lubiê Ciê.

Pozdrawiam

Artur(m)

Data: 2010-04-09 14:37:07
Autor: Artur\(m\)
¦wiat³a mijania

W przeciwieñstwie do Ciebie mam ¶wiadomo¶æ jak nakaz ¶wiecenia w dzieñ
zrobi³ ze mnie debila

Mnie stara³o siê paru nauczycieli i wi±zka polityków
i zobacz - nic.
Mam badania na okoliczno¶æ,
wynik - nie stwierdzono
u obserwowanego wirusów debilizmu:).

Artur(m)

Data: 2010-04-09 15:01:46
Autor: neelix
¦wiat³a mijania

U¿ytkownik "Artur(m)" <musicm@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpn6ub$3au$1inews.gazeta.pl...

[...]

A ja czujê siê zainfekowany i pozbawiony obrony. :-)
neelix

Data: 2010-04-09 18:00:58
Autor: Czabu
¦wiat³a mijania

U¿ytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpn95s$ocb$1nemesis.news.neostrada.pl...

A ja czujê siê zainfekowany i pozbawiony obrony. :-)

Id¼ wiêc wreszcie do odpowiedniego lekarza i przestañ farmazony na grupie wypisywaæ...

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2010-04-09 18:17:54
Autor: neelix
¦wiat³a mijania

U¿ytkownik "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpnj1j$spi$1mx1.internetia.pl...

[...]

Masz jaki¶ problem z wyborem co i kogo czytasz? Zmieñ grupê na jak±¶ terapeutyczn±.
neelix

Data: 2010-04-11 11:47:15
Autor: jerzu
¦wiat³a mijania
On Fri, 9 Apr 2010 14:14:02 +0200, "neelix" <aneelix@wp.pl> wrote:

W przeciwieñstwie do Ciebie mam ¶wiadomo¶æ jak nakaz ¶wiecenia w dzieñ zrobi³ ze mnie debila

Niemo¿liwe.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-04-13 12:18:58
Autor: neelix
¦wiat³a mijania

U¿ytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:9k63s5p2bjhs3huv052v2j4t0acllsp6fa4ax.com...
On Fri, 9 Apr 2010 14:14:02 +0200, "neelix" <aneelix@wp.pl> wrote:

W przeciwieñstwie do Ciebie mam ¶wiadomo¶æ jak nakaz ¶wiecenia w dzieñ
zrobi³ ze mnie debila
Niemo¿liwe.

Ty, mniemam, nie masz.
neelix

Data: 2010-04-13 15:54:57
Autor: jerzu
¦wiat³a mijania
On Tue, 13 Apr 2010 12:18:58 +0200, "neelix" <aneelix@wp.pl> wrote:

Ty, mniemam, nie masz.

Nie zrozumia³e¶.

Data: 2010-04-09 14:35:06
Autor: Arek (G)
¦wiat³a mijania
W dniu 2010-04-09 13:38, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
[...]
[...]

Ostatnio przygotowuje siê do egzaminów na PJ wiêc udziela siê tak¿e w kwestiach ruchu drogowego. Oczywi¶cie w charakterystyczny dla siebie sposób. Ale taki jego urok:)

A.

Data: 2010-04-09 15:03:18
Autor: neelix
¦wiat³a mijania

U¿ytkownik "Arek (G)" <aaa@bbb.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpn6u0$39g$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jak bêdziesz wychodzi³ z piaskownicy nie zapomnij o wiaderku.
neelix

Data: 2010-04-10 02:07:58
Autor: z³oty
¦wiat³a mijania

Data: 2010-04-10 15:45:30
Autor: neelix
¦wiat³a mijania

U¿ytkownik "z³oty" <goldnoname@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpofh1$oft$5inews.gazeta.pl...
Arek (G) pisze:
Ostatnio przygotowuje siê do egzaminów na PJ wiêc udziela siê tak¿e w kwestiach ruchu drogowego.
..nawet jesli przygotowuje sie do egzaminow wstepnych do podstawowki (o ile takie w PL sa oczywiscie)..to i tak wykazuje sie duzo wiekszym rozsadkiem w tym temacie niz Ty..

Arek(G) ma argu_mêty z piaskownicy. Personalne wycieczki to jego prymitywna i jedyna forma wymiany pogl±dów.
neelix

Data: 2010-04-12 09:25:21
Autor: Arek (G)
¦wiat³a mijania
W dniu 2010-04-10 02:07, z³oty pisze:
Arek (G) pisze:

[...]

Czy¿by kolejne fikcyjne konto neelixa? Jak tak dalej pójdzie to na pms'ie bêd± g³ównie dyskusje (w kwestii ¶wiate³ oczywi¶cie) pomiêdzy neelixami:)

A.

Data: 2010-04-12 13:39:24
Autor: Katanka
¦wiat³a mijania
Arek (G) wrote:

Czy¿by kolejne fikcyjne konto neelixa? Jak tak dalej pójdzie to na
pms'ie bêd± g³ównie dyskusje (w kwestii ¶wiate³ oczywi¶cie) pomiêdzy
neelixami:)

Jak pisa³em ... pokrzyczy, ponarzeka i tyle. Za³o¿ê siê, ¿e nie uchwal± zakazu jazdy na ¶wiat³ach mijania w dzieñ, wiêc i jego krzyki zdadz± siê na nic wtedy.

Data: 2010-04-13 12:20:45
Autor: neelix
¦wiat³a mijania

U¿ytkownik "Arek (G)" <aaa@bbb.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpuht1$nev$1inews.gazeta.pl...
Arek (G) pisze:
[...]

Twoje wypowiedzi to tylko dowód, ¿e my¶lenie i postrzeganie masz na poziomie piaskownicy.
neelix

Data: 2010-04-10 02:00:24
Autor: z³oty
¦wiat³a mijania

Data: 2010-04-10 07:37:40
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
¦wiat³a mijania
W dniu 2010-04-10 02:00, z³oty pisze:
[...]

...przynajmniej ma jakies przemyslane pogladay na ten temat. Czego sie
nie da o Tobie powiedziec..

Ja te¿ mam PRZEMY¦LANE pogl±dy - i swoje zdanie w tej i innych kwestiach :)

--
                      Wojciech Smagowicz

¦wiat³a mijania