Swiatla w B747-400

Data: 2011-01-01 22:44:13
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Swiatla w B747-400
Powitanko,

Grupo wszechwiedzaca, czy ktos dysponuje rysunkiem gdzie znajduja sie poszczegolne swiatla w Benku 747?
Sklejam z Mlodym model, objasniajac mu co nieco przy okazji o aerodynamice, fizyce i takich tam rzeczach by mi na tumaniste nie wyrosl. Model chcialem dodatkowo uatrakcyjnic diodami w odpowiednich kolorach i odpowiednio blyskajacych (tych co powinny). Wojek Google zapoznal mnie z historia nav. lights, pokazal jakie zarowki sie stosuje, jakbym wlazl do kabiny, to wiedzialbym nawet gdzie wlaczyc i nav i taxi lights, ale gdzie one sa rozmieszczone? Z filmow wiem ze:
- biale swiatla start/ladowanie sa na przedniej goleni i skrzydlach blisko kadluba
- czerwone blyskajace posrodku "garba" i miedzy podwoziem, gdzies jeszcze?
- czerwone i zielone na koncach skrzydel do przodu przed wingletami (czy one swieca "jednostajnie", czy tez blyskaja dodatkowo?)
I to w zasadzie wszystko co mi sie udalo zobaczyc/przeczytac, na filmach widac jeszcze, ze sporo sie swieci z tylu, cos blyska (ale nie na czerwono) z okolic APU. Poratujcie prosze.
Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  MroĹźek)

Data: 2011-01-04 05:59:32
Autor: Artur Miller
Swiatla w B747-400

Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ifo77g$a9r$1inews.gazeta.pl...
- biale swiatla start/ladowanie sa na przedniej goleni i skrzydlach blisko kadluba
- czerwone blyskajace posrodku "garba" i miedzy podwoziem, gdzies jeszcze?

to tyle. właczenie czerwonego beacona sygnalizuje prace silników i mniej więcej tyle co "nie zblizac sie od tyłu".

- czerwone i zielone na koncach skrzydel do przodu przed wingletami (czy one swieca "jednostajnie", czy tez blyskaja dodatkowo?)

błyskają tez na biało - jako część oswietlenia antykolizyjnego

I to w zasadzie wszystko co mi sie udalo zobaczyc/przeczytac, na filmach widac jeszcze, ze sporo sie swieci z tylu, cos blyska (ale nie na czerwono) z okolic APU. Poratujcie prosze.

na samym koncu ogona ;) również białe błyskowe (antykolizyjne) swiatło oraz białe ciągłe (nawigacyjne)

@

Data: 2011-01-04 07:52:57
Autor: saturn5
Swiatla w B747-400
> - czerwone i zielone na koncach skrzydel do przodu przed wingletami (czy > one swieca "jednostajnie", czy tez blyskaja dodatkowo?)

błyskają tez na biało - jako część oswietlenia antykolizyjnego

Oj ci eksperci na tym forum, zastanow sie najpierw co ty piszesz. Jak niby
czerwone/zielone swiatla moga blyskac na bialo??. Czerwone i zielone swiatla
pozycyjne (tzw. navigation lights) swieca jednostajnie. Biale blyskajace
swiatla to so twz. strobe anti-collision lights i sa zupelnie osobnymi
swiatlami. 747 to nie moj Cirrus i tych swiatel ma sporo - rozumiem wiec
dylemat Pawla. Jest tez biale pojedyncze (jednostajne) swiatlo patrzace sie
tylko do tylu - z tylu statecznika pionowego, kazdy samolot je ma. Kiedys
widzialem dobry rysunek 747 ze wszystkimi swiatlami ladnie rozrysowanymi, cos
takiego napewno jest na internecie ale trzeba troche poszukac. Jak Pawel zna
angielski to moze pojsc na forum avsim.com (PMDG 747 forum) albo na pprune.org
(duzo zawodowych pilotow) i tam beda ludzie ktorzy mu szybko pomoga.

Data: 2011-01-04 09:19:13
Autor: /dev/SU45
Swiatla w B747-400

widzialem dobry rysunek 747 ze wszystkimi swiatlami ladnie rozrysowanymi,

http://www.rclighting.net/boeing 747.jpg

Data: 2011-01-04 17:23:21
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Swiatla w B747-400
Powitanko,

http://www.rclighting.net/boeing 747.jpg

O to, to!, Wielkie dzieki, nie moglem tego wyGooglac.
I nie psioczcie na Artura, kazdy post w temacie cos wnosi do sprawy. Goglajac w stylu "B747 night take-off/landing" i temu podobne zapytania tez odnioslem wrazenie, ze nav. lights flashuja, ze sie tak literacka polszczyzna posluze;-), a to sie okazuje, ze za czerw./ziel. sa jeszcze biale. Oj bedzie zabawa z LEDami, swiatlowodami z zylki wedkarskiej i jakims Atmelkiem, trafilo mi sie nowe hobby na stare lata;-)
Jeszcze raz dzieki wszystkim.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2011-01-04 09:07:16
Autor: FD
Swiatla w B747-400
W dniu 2011/01/04 05:59, Artur Miller pisze:

- czerwone i zielone na koncach skrzydel do przodu przed wingletami (czy
one swieca "jednostajnie", czy tez blyskaja dodatkowo?)

błyskają tez na biało - jako część oswietlenia antykolizyjnego

nie pisz o czyms o czym nie masz zielonego pojecia...

Data: 2011-01-04 11:37:47
Autor: Artur Miller
Swiatla w B747-400

Użytkownik "FD" <fejk@post.pl> napisał w wiadomości news:4d22d530$0$2500$65785112news.neostrada.pl...
[...]

tez przerósł Cie skrót myslowy ?

@

Data: 2011-01-04 18:05:25
Autor: KiloSierra
Swiatla w B747-400
Artur Miller pisze:

tez przerósł Cie skrót myslowy ?

zastosuj se skroty myslowe przed LKE
zobaczymy kto kogo przerosnie....

Data: 2011-01-05 07:22:10
Autor: Artur Miller
Swiatla w B747-400

Użytkownik "KiloSierra" <Kilo@sera.pl> napisał w wiadomości news:4d23530b$0$2498$65785112news.neostrada.pl...
Artur Miller pisze:

tez przerósł Cie skrót myslowy ?

zastosuj se skroty myslowe przed LKE
zobaczymy kto kogo przerosnie....

sądziłem, ze TAKĄ grupę czytają ludzie myślący, ale ok, zaczne wiec od dzisiaj traktować grupę tak jak beton z komisji. dowartościowałeś sie przez to ?

@

EOT

Data: 2011-01-05 07:56:23
Autor: porterhouse
Swiatla w B747-400
zaczne wiec od dzisiaj traktować grupę tak jak beton z komisji.

A moze lepiej traktowac jak "zwykla" grupe, w duzej czesci zlozona z laikow.
Jak ktos zadaje pytanie 'czy zielone swiatlo pali sie jednostajnie' a dostaje
odpowiedz 'tez blyska na bialo' to chyba moze sie czuc ze balona z niego
robia. Czy kazde najprostsze pytanie musi byc okazja do popisowki w skroty
myslowe?

Data: 2011-01-05 17:20:51
Autor: Artur Miller
Swiatla w B747-400 [OT]

Użytkownik "porterhouse" <porterhouse.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ig1877$96a$1inews.gazeta.pl...
[...]

stwierdzilem, ze srednio rozgarniety człek jest sobie w stanie wyobrazic w jednej obudowie zieloną lampkę i białego flesza ... i nadal mam nadzieję, ze średnio rozgarnięty człek jest to sobie w stanie wyobrazić.

chociaz z drugiej strony ...

80% Polaków nie potrafi obsłuzyc bankomatu
75% nie rozumie automatycznych komunikatów głosowych (infolinie, teleserwisy ....)

ale z trzeciej - w końcu jakos sie dało przeczytać to co napisałem ... chyba, ze czytnik / przeglądarkę skonfigurował tata, a ci co pretensje mają to na kartce mają
napisane co trzeba zrobc, zeby sie literki pojawiały na ekranie ;)

więc jeśli średnio rozgarnięty człek jednak nie jest sobie w stanie wyobrazić dwóch lampek w jednej puszce, to jestem zawiedziony i przepraszam, mój błąd, ze liczyłem na tak wiele.

@

Data: 2011-01-05 17:19:40
Autor: Krzysztof Chajęcki
Swiatla w B747-400 [OT]
Dnia Wed, 05 Jan 2011 17:20:51 +0100, Artur Miller napisał(a):

więc jeśli średnio rozgarnięty człek jednak nie jest sobie w stanie
wyobrazić dwóch lampek w jednej puszce, to jestem zawiedziony i
przepraszam, mój błąd, ze liczyłem na tak wiele.

a jeszcze niektórzy wiedzą co to światło sektorowe i jak jest zrobione i nie za bardzo widzą w takim miejsce na dwie lampki w jednej puszcze, ale może wobec tych lotniczych stawiane są niższe wymagania niż wobec używanych na morzu.... ;)

--
meping

Data: 2011-01-05 20:54:29
Autor: porterhouse
Swiatla w B747-400 [OT]

stwierdzilem, ze srednio rozgarniety człek jest sobie w stanie wyobrazic w jednej obudowie zieloną lampkę i białego flesza ...

Srednio rozgarniety czlowiek dalej nie bedzie wiedziec czy zielone swiatla sie
blyskaja czy nie po twoje genialnej skrotowej odpowiedzi. A wiec faktycznie
wogole nie odpowiedziales na zadane pytanie. Jak ktos cierpi tu na brak
rozgarniecia to wlasnie ty.

I nie tylko bawisz sie w "skroty" ale jeszcze probujesz przemycic falszywe
informacje. Bo biale, blyskajace swiatla NIE sa razem w tej samej obudowie a w
takim 747 sa nawet niezle od nich rodzielone. --

Data: 2011-01-05 09:39:56
Autor: KiloSierra
Swiatla w B747-400
Artur Miller pisze:

sądziłem, ze TAKĄ grupę czytają ludzie myślący, ale ok, zaczne wiec od

czytaja ja tez ludzie bez pojecia o szeroko rozumianym lotnictwie którzy z ciekawsci
pytaja o ciekawe dla siebie rzeczy ale ich wiedza i doswiadczenie nie pozwala im
zweryfikowac tego co przeczytaja (jak pytajacy)

dzisiaj traktować grupę tak jak beton z komisji. dowartościowałeś sie przez to ?

ja sie nie musze dowartosciowywac...
masz frajde z wprowadzania kogos w bład?
bo laik czytając takie farmazony uwierzy ze tak jest i bedzie przekonany
widzaz ze w samolocie nie migaja swiatla ze sie popsuł....

a potem sluchac gadanie... ze szybowiec sie palil bo lecial za nim dym
albo ze sie popsul silnik bo nie bylo slychac albo ze zli ludzie rozpylaja
za rejsowymi samolotami jakis srodki trujace...

jak nie wiesz jak jest dokladnie, albo nie umiesz tej wiedzy przekazac
to po prostu nie pisz i juz
zamiast napisac "...moj blad..." i sprostowac wypowiedz zaczynasz pyszczyc
jak typowy 'pryszczers kibordworior' z betonem w glowie
i tyle.

tym razem EOT

Swiatla w B747-400