¦wiat³o Chrystusa dociera w ró¿ny sposób

Data: 2011-04-29 20:03:17
Autor: abc
¦wiat³o Chrystusa dociera w ró¿ny sposób
Czcigodny S³uga Bo¿y Pius XII tak napisa³ w encyklice Summi Pontificatus

Godziny przykrych rozczarowañ i rozgoryczeñ s± czêsto godzinami "przej¶cia
Pañskiego", kiedy to cicho zbli¿aj±ca siê ³aska chêtniej jest przyjmowana, i
drzwi, które kiedy indziej pozosta³yby zamkniête, ³atwiej rozwieraj± siê
przed Zbawicielem wypowiadaj±cym s³owa: "Oto stojê u drzwi i ko³aczê".

Bóg ¶wiadkiem, z jak± troskliw± mi³o¶ci± i z jak± ¶wiêt± rado¶ci± zwraca siê
Nasze serce ku tym, w których, po bolesnych do¶wiadczeniach, budzi siê
szukaj±ca ratunku zbawienna têsknota za prawd±, sprawiedliwo¶ci± i pokojem
Chrystusa.

Jednak i ku tym, do których jeszcze nie dotar³o ¶wiat³o z wysoka. Nasze
serce nie ¿ywi innego uczucia, jak tylko mi³o¶æ; zanosimy pobo¿ne mod³y do
Boga, by raczy³ zes³aæ na te serca, dot±d jeszcze gardz±ce Chrystusem i
zaniedbuj±ce Go, snop tego ¶wiat³a, które niegdy¶ Szaw³a przemieni³o w Paw³a
i wykazywa³o sw± tajemnicz± si³ê w³a¶nie w najtrudniejszych chwilach
Ko¶cio³a.

Wiêcej
http://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/pius_xii/encykliki/summi_pontificatus_20101939.html

--
Nie da siê oddzieliæ polityki od religii. Nie da siê w cz³owieku oddzieliæ
katolika od obywatela. Rozdzia³ pañstwa od Ko¶cio³a jest sztuczny.

¦wiat³o Chrystusa dociera w ró¿ny sposób