¦wiat³o flesza - odbicie a moc

Data: 2009-05-30 17:52:46
Autor: see_you
¦wiat³o flesza - odbicie a moc
"JoannElle" <joanelle@go2.pl> wrote in message
Cze¶æ,
chodzi mi o to, co napisano na tej stronie: http://foto.jasiu.pl
Lampa pracuj±ca w trybie TTL dostosowuje si³ê b³ysku do wybranych ustawieñ czasu i przys³ony, OK, fajnie. Ale jednego nie rozumiem: wydaje mi siê, ¿e kiedy odbijam ¶wiat³o, szczególnie od odleg³ej powierzchni, to na modela pada go jednak nieco mniej, ni¿ przy palniku skierowanym na wprost. W efekcie ilo¶æ ¶wiat³a dobrana przez lampê mo¿e siê okazaæ niewystarczaj±ca. I teraz: czy trzeba tutaj dzia³aæ "na czuja", czy kierowaæ siê jak±¶ regu³±, czy mo¿e to jednak nie ma znaczenia?

Obawiam sie tylko, ze to nie TTL masz na mysli,
bo tam system mierzy swiatlo odbite od blony filmowej...
Ale pomijajac ten drobiazg, regula jest jedna
- kazda lampa ma swoja moc maksymalna
i chocby nie wiem co, wiecej swiatla nie wygeneruje,
dlatego odbijajac jej swiatlo od odleglych powierzchni
musisz - albo miec "dobrego czuja",
albo najpierw przetestowac czy wystarczy jej tej mocy.
Po kilkuset testowaniach jest nagroda - "czuja" dostajesz gratis!
see_you

¦wiat³o flesza - odbicie a moc