Swiatlomierz Swierdlowsk 4 i rozne odczyty

Data: 2009-07-29 12:56:31
Autor: Rob
Swiatlomierz Swierdlowsk 4 i rozne odczyty
Pioterus pisze:
Pomiar z szarej karty Pentax i
Swierdlowsk łeb w łeb. Przestawiam światłomierz na pomiar światła
padającego i lipa. Różnica o +1,5EV

Przy pomiarze światła padającego światłomierz w większości wypadków pokaże dłuższy czas naświetlania. Różnica zależy od oświetlenia sceny.

Data: 2009-07-29 05:22:55
Autor: Pioterus
On 29 Lip, 12:56, Rob <tral...@bumbum.pl> wrote:
Pioterus pisze:

> [...]

Przy pomiarze światła padającego światłomierz w większości wypadków
pokaże dłuższy czas naświetlania. Różnica zależy od oświetlenia sceny.

Niby z jakiej racji? Jeśli prawidłowo pomierzyłem scenę spotem (z
szarej karty) i tą samą scenę pomiarem światła zastanego to to musi mi
się pokryć. W końcu któreś zdjęcie będzie sknocone (różnica 1,5EV).
Zakładam, że w moim przypadku to robione pomiarem światła zastanego..
No i jak taka sytuacja ma być normą?

P.

Data: 2009-07-29 19:16:59
Autor: Fereby
"P." napisał:

> [...]

Niby z jakiej racji? Jeśli prawidłowo pomierzyłem scenę spotem (z
szarej karty) i tą samą scenę pomiarem światła zastanego to to musi mi

A jesteś pewien, że pomierzyłeś właściwie? Bodaj Feininger w "Nauce o fotografii" stwierdza iż pewnych przypadkach szara karta nie powinna być umieszczana równolegle do płaszyzny błony, ponieważ zafałszowuje to pomiar.
W końcu któreś zdjęcie będzie sknocone (różnica 1,5EV).
Zakładam, że w moim przypadku to robione pomiarem światła zastanego.
No i jak taka sytuacja ma być normą?

Slajdy? Pomiar BIAŁEJ strony karty i korekta! Już jakiś czas temu stwierdzono, że standardowy motyw jest 1/3 przysłony ciemniejszy niż szara karta. Fereby --

Swiatlomierz Swierdlowsk 4 i rozne odczyty