¦wiece irydowe

Data: 2010-01-08 13:09:20
Autor: AZ
¦wiece irydowe
On 8 Sty, 21:18, Maciej Litwiniuk <mac...@litwiniuk.net> wrote:
Witam,

tak przegl±dam sklepy moto, trafi³em na ¶wiece i mnie uderzy³a ró¿nica
cenowa pomiêdzy zwyk³ymi, a irydowymi (irydowe s± jakie¶ 4x dro¿sze).

W moim przypadku jakie¶ 2x. Jakie to dok³adnie ¶wieczki?
Pytanie brzmi - w czym irydowe s± lepsze (bo ponoæ s±). I czy w ogóle
jest sens kupowaæ takowe. Pytanie raczej teoretyczne (nie mam zamiaru
przep³acaæ), ale trochê mnie to intryguje. W marketingowych przekazach
mo¿na znale¼æ informacje, ¿e polepszaj± spalanie, a zatem
przyspieszenie, moc, itd. Bullshit, wiem. Ale wci±¿ ta ró¿nica cenowa
nie daje mi spokoju.

Jednak ta ró¿nica cenowa z nik±d siê nie bierze, poczytaj co jest
u¿ywane do produkcji tych ¶wiec.

Co do u¿ytkowania, bardzo ciê¿kie do zalania, wytrzymuj± ponoæ 4x
d³u¿ej, ja za³o¿y³em na pocz±tku sezonu po bodaj¿e 18kkm jak je
wyci±ga³em wygl±da³y prawie jak nówki - przerwa na elektrodach tak±
jak producent ustali³. Wg. mnie dobrze wydane 240 PLN.

--
Artur
Maszyna budowlana ZZR 1200

Data: 2010-01-08 13:10:33
Autor: AZ
¦wiece irydowe
On 8 Sty, 22:09, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:

[...]

Aha no i do tego szybciej siê nagrzewaj± tak¿e ssanie mo¿na zrzuciæ
ju¿ po kilkunastu sekundach.

--
Artur
Maszyna budowlana ZZR 1200

Data: 2010-01-08 22:16:56
Autor: Don Pedro
¦wiece irydowe
AZ pisze:
[...]

O, to d³ugo¶æ pracy ssania zale¿y od temperatury ¶wiec?

pozdr
DP
TL-S

Data: 2010-01-08 13:35:20
Autor: AZ
¦wiece irydowe
On 8 Sty, 22:16, Don Pedro <no.f...@op.pl> wrote:

O, to d ugo pracy ssania zale y od temperatury wiec?

A nie?

--
Artur
Maszyna budowlana ZZR 1200

Data: 2010-01-09 12:20:45
Autor: Don Pedro
¦wiece irydowe
AZ pisze:
On 8 Sty, 22:16, Don Pedro <no.f...@op.pl> wrote:
O, to d ugo pracy ssania zale y od temperatury wiec?

A nie?

A nie. Hint: czy jak na rozgrzanym silniku wymienisz ¶wiece, to od nowa w³±czysz ssanie? ;)

pozdr
DP
TL-S

Data: 2010-01-11 10:09:03
Autor: AZ
Åšwiece irydowe
On 2010-01-09, Don Pedro <no.fear@op.pl> wrote:
AZ pisze:
On 8 Sty, 22:16, Don Pedro <no.f...@op.pl> wrote:
O, to d ugo pracy ssania zale y od temperatury wiec?

A nie?

A nie. Hint: czy jak na rozgrzanym silniku wymienisz świece, to od nowa włączysz ssanie? ;)

Dobra sie trochę zagalopowałem ;-) Byc moze działa to w sposob - irydowe
przyczyniaja sie do lepszego/efektywniejszego spalania mieszanki co w
rezultacie przyczynia sie do szybszego nagrzewania silnika? Albo inaczej
stabilniejsza praca swiecy pozwala zimnemu silnikowi chodzic na nizszych
obrotach/bez ssania?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-01-09 11:48:56
Autor: Rafa³ VFR
¦wiece irydowe
Witam
Ja tam specjalist± nie jestem ale mnie uczono, ¿e temperatura ¶wiecy (w³a¶ciwa temperatura) odpowiada przede wszystkim za prawid³owe samooczyszczanie siê ¶wiecy ale nie za bardzo ma to wiele wspólnego ze ssaniem. W ssaniach automatycznych dane o temepraturze nie s± chyba brane ze ¶wiec ?
No ale najwa¿niejsze moim zdaniem to przekanaæ siebie samego do dobrego zakupu.
A najlepsze testy znów moim zdaniem to wzi±æ do¶æ leciwe ju¿ moto i wymieniæ ¶wiece lub filtr sto¿kowy lub wstawiæ magnetyzer albo dolaæ co¶ do oleju - potem oceniaæ jak to parametry siê poprawiaj±.
Iryd wg mojej wiedzy jest zdecydowanie twardzszy (elektroda) i taka ¶wieca wg teorii powinna byæ zdecydowanie trwalsza, elektorda jest mniejszej ¶rednicy (to te¿ na +) no i odstêp elektrod na odpowiednim poziomie.
Spalanie paliwa - zdecydowanie musi pój¶æ w dó³ :-) ale do tego wystarczy kupiæ na allegro magnetyzer - jest tañszy :-)
Pzdr
RK

Data: 2010-01-09 12:26:41
Autor: []v[]artec
¦wiece irydowe
Rafa³ VFR pisze:
Iryd wg mojej wiedzy jest zdecydowanie twardzszy (elektroda) i taka ¶wieca wg teorii powinna byæ zdecydowanie trwalsza, elektorda jest mniejszej ¶rednicy (to te¿ na +) no i odstêp elektrod na odpowiednim poziomie.

W³a¶nie zakupi³em na przysz³y sezon do swojego XX'a (jednak zostaje u mnie !) irydowe NGK CR9EHIX-9. Jak bêdzie z odpalaniem, prac± i spalaniem opowiem w sezonie. Serwisówka podaje wymianê normalnych ¶wiec CR9EHVX-9 co 24 ty¶. km. Zastanawiam siê w takim razie o ile mo¿na (narazie teoretycznie) ten okres wyd³u¿yæ ??? Na opakowaniach chwal± siê trwa³o¶ci± 120ty¶. km ale to raczej przy samochodowych obrotach...

--
Martec - Jelenia Góra
..:: CBR 1100XX

Data: 2010-01-09 14:13:58
Autor: Kuczu
¦wiece irydowe
[]v[]artec pisze:

[...]

Blad. EHVX to nie sa normalnee swiece. To sa swiece platynowe. Firma NGK juz od jakiegos czasu nie produkuje serii Platinum gdyz zastapila ja wlasnie seria Iridium. Tak wiec irydowe EHIX sa jak najbardziej odpowiednie i zalecane jako zamiennik do serii EHVX. I nic sie w trwalosci i oszczednosci nie zmieni. Normalne swiece w tej cieplocie to CR9E.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition