Data: 2009-07-17 12:00:39 | |
Autor: michal | |
Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie? | |
Witam,
Swiece - wiadomo, sa elementem ekspoatacyjnym. Z czego musialy by byc wykonane/jakie miec warunki pracy zeby mogly przezyc powiedzmy 200kkm? Nizsze/wyzszy ladunek na wyladowanie? Nizsza/wyzsza temp pracy? Bardzo chetnie by sie cos w tym temacie dowiedzial. Pozdrawiam -- Michal FJS600 |
|
Data: 2009-07-17 13:21:26 | |
Autor: Kuczu | |
Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie? | |
michal pisze:
Z czego musialy by byc wykonane/jakie miec warunki pracy zeby mogly przezyc powiedzmy 200kkm? Nie widzialem jeszcze takich ktore by, w zalozeniu, mialy wytrzymac takie przebiegi. Niektore samochody maja wymiane swiec co 100 kkm ale za to swiece sa duuuzo drozsze niz normalnie. Na ogol platynowe lub irydowe. Nizsze/wyzszy ladunek na wyladowanie? Odpowiednia iskra jest potrzebna do zaplonu. Tego sie nie dobiera pod zywotnosc swiecy a pod zywotnosc silnika i jego sprawnosc. Swiece to element eksploatacyjny i z gory sie zaklada ich wymiane. Nizsza/wyzsza temp pracy? j.w. Jedyne z czym sie kombinuje to sama konstrukcja swiecy i jej material oraz niezawodnosc ukladu zaplonowego i ukladu zasilania. Nie mozna rozpatrywac zywotnosci swiec w oderwaniu od calego srodowiska w ktorym one pracuja. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-17 13:29:19 | |
Autor: de Fresz | |
Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie? | |
On 2009-07-17 13:21:26 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> said:
Jedyne z czym sie kombinuje to sama konstrukcja swiecy i jej material oraz niezawodnosc ukladu zaplonowego i ukladu zasilania. Nie mozna rozpatrywac zywotnosci swiec w oderwaniu od calego srodowiska w ktorym one pracuja. Jak środowisko, to jeszcze chyba poprawny skład mieszanki przez cały czas, nie? -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-07-17 13:29:57 | |
Autor: Kuczu | |
Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie? | |
de Fresz pisze:
Jak środowisko, to jeszcze chyba poprawny skład mieszanki przez cały czas, nie? A uklad zasilania to co to ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-17 13:58:35 | |
Autor: de Fresz | |
Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie? | |
On 2009-07-17 13:29:57 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> said:
Jak środowisko, to jeszcze chyba poprawny skład mieszanki przez cały czas, nie? Oki, przegaiłem. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-07-19 09:59:39 | |
Autor: olob kowalski | |
Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie? | |
Kuczu <qczu666@gmail.com> napisał(a):
michal pisze:hej mistrzu od opowieci z mchu i paproci a jesteś w stanie sprawdzić czy dana świeca jest zużyta i należy ją wymienić czy twoja wiedza to to że po określonej liczbie kilometrów należy ją wymienić i już bo takie chodzą opinie? :) -- |
|
Data: 2009-07-19 12:51:09 | |
Autor: Kuczu | |
Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie? | |
olob kowalski pisze:
hej mistrzu od opowieci z mchu i paproci a jesteś w stanie sprawdzić czy dana świeca jest zużyta i należy ją wymienić czy twoja wiedza to to że po określonej liczbie kilometrów należy ją wymienić i już bo takie chodzą opinie? :) Jak wolisz. Jak dla mnie to mozesz sobie zrobic nawet sam nowe swiece lub siedziec cale popoludnie nad kuchenka gazowa i wygrzewac stare smietniki. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-19 13:56:19 | |
Autor: Jacot | |
Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie? | |
"olob kowalski" <bolo1975@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
hej mistrzu od opowieci z mchu i paproci a jesteś w stanie sprawdzić czy dana świeca jest zużyta i należy ją wymienić czy twoja wiedza to to że po określonej liczbie kilometrów należy ją wymienić i już bo takie chodzą opinie? :) Zadaj sobie pytanie na czym polega lub moze polegac zuzycie swiecy. (dla ulatwienia: nie na jej chwilowym zafajdaniu) -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://www.jacot.ath.cx/ |
|
Data: 2009-07-19 19:32:36 | |
Autor: olob kowalski | |
Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie? | |
Jacot <jacot@meostrada.pl> napisał(a):
"olob kowalski" <bolo1975@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:przyznaję jestem ciemniakiem nie znam się na świecach i ich zużyciu ale proszę ciebie oświeć mnie mistrzu powiedz mi jak poznać zużycie świecy ale nie na podstawie jej przebiegu ale na podstawie jej gorszych parametrów i których nauczmnie ciemniaka wielki mistrzu i znawco -- |
|
Data: 2009-07-20 07:22:00 | |
Autor: gildor | |
Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie? | |
olob kowalski pisze:
przyznaję jestem ciemniakiem nie znam się na świecach i ich zużyciu ale proszę ciebie oświeć mnie mistrzu powiedz mi jak poznać zużycie świecy ale nie na podstawie jej przebiegu ale na podstawie jej gorszych parametrów i których nauczmnie ciemniaka wielki mistrzu i znawco Matkobosko, zabrakło mi powietrza. Popsuły Ci się przecinki na klawiaturze? -- gildor 9'99 |
|
Data: 2009-07-17 13:41:08 | |
Autor: Marcin Gardela | |
Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie? | |
michal wrote:
Swiece - wiadomo, sa elementem ekspoatacyjnym. Musialyby byc wykonane po prostu z lepszych materialów, sam mam wymiane w samochodzie co 60 tys. Zwiekszyc to 3 krotnie nie uwazam za jakis wyczyn technologiczny pytanie tylko po co. Kupuje najzwyklejsze Denso K16R-U11 po ok. 11zl/szt. Wyjete po wspomnianym przebiegu maja pozaokraglane elektrody oraz oczywiscie zuzyty material tych swiec, a wiec i wiekszy odstep. Co za tym idzie elektrody nalezy wykonac z o wiele lepszych materialów ,oczywiscie ceramike równiez. Nizsze/wyzszy ladunek na wyladowanie? IMHO nie wchodzi w gre, napiecie jest takie jakie ma byc zeby przy wszystkich warunkach pracy danego silnika z danym osprzetem (ukladem zasilania) przeskoczyla odpowiednia iskra. Nizsza/wyzsza temp pracy? Ciezko powiedziec, temperatura zalezy od tego, jaka stworzy silnik, no chyba ze mówisz o temperaturze swiecy do której jest ona w stanie sie nagrzac - to pewnia da sie zrobic równiez materialem wykonania swiecy. Bardzo chetnie by sie cos w tym temacie dowiedzial. Na ten temat mozemy sobie jedynie podyskutowac, nie sadze, zeby ktos z nas pracowal w biurze konstruktorskim NGK :) -- Diobeu NT650V Deauville '98 GT: Diobeu PL |
|
Data: 2009-07-17 13:48:20 | |
Autor: Kuczu | |
Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie? | |
Marcin Gardela pisze:
Ten z NGK tez by Ci niewiele powiedzial. Pewnie ze mozna zrobic z hiper super zajebistych metali ziem rzadkich. Mozna z kosmicznych technologii. Tylko po co ? Super swieca bedzie kosztowala super pieniadze wiec nikt nie kupi. Do tego sie nie zepsuje raz do roku i nie bedzie mozna klientowi sprzedac nowego kompletu. Wszystko to bez sensu z punktu widzenia producenta swiec i producenta silnika. Z punktu widzenia klienta tez bo kto byl chcial miec w perspektywie wymiane swiec za 2500 pln ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-17 14:39:08 | |
Autor: Marcin Gardela | |
Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie? | |
Kuczu wrote:
Na ten temat mozemy sobie jedynie podyskutowac, nie sadze, zeby Alez powiedzialby jakie obecnie sa materialy, dokladnie, a nie mniej wiecej, dlaczego sie zuzywaja jesli sie zuzywaja (bo ja nie wiem czy swiece które wyrzucilem pochodzilyby jeszcze 5 czy 55 tys. km). Jedyne co pozostaje to wozic w bagazniku nówki i czekac az kiedys nie odpali lub strzeli w kolektor rozwalajac go+przeplywomierz jesli ktos chce sie przekonac jaka jest wytrzymalosc tych co ma w silniku. Pewnie ze mozna zrobic z Nie rozmawiamy po co, tylko czy sie da, a jak tak to jak. Jak - nie wiem, ale czuje, ze sie da. Super swieca bedzie kosztowala super Nie wiem, trwalosc moich swiec w aucie to 60 000 km, 60 tys. km za 44 zl, za swiece wytrzymujace 200 tys. km dalbym co najwyzej 146,66 zl.+moze 3,34 zl jako bonus za nowoczesnosc rozwiazania :) -- Diobeu NT650V Deauville '98 GT: Diobeu PL |
|
Data: 2009-07-17 20:28:51 | |
Autor: James | |
Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie? | |
"michal" wrote...
Swiece - wiadomo, sa elementem ekspoatacyjnym. Przy okazji tematu swiec.... czytalem ostatnio ciekawy artykul opisujacy (niestety bardzo pobierznie) prace Forda (USA) nad nowym rodzajem zaplonu. Swiece maja zostac calkowicie wyeliminowane, a zaplon bedzie wyzwalany laserem. Zrodlo lasera bedzie jedno, a promien bedzie rozprowadzany do cylindrow swiatlowodami. Poza wyeliminowaniem wymiany, najwieksza roznica ma byc mozliwosc takiego rozproszenia promienia, aby zaplon rozpoczynal sie na duzo wiekszej powierzchni niz punk jak to jest w przypadku swiec. Do ekspoatacji ma wejsc podobno niedlugo.... jesli Ford predzej nie padnie, albo jak wczesniej nie przestawia sie na naped elektryczny. Link do art (po angielsku) http://www.autoblog.com/2009/07/15/gentlemen-start-your-lasers-ford-dumping-spark-plugs-in-favor/ Pozdro -- James |