Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie?

Data: 2009-07-17 12:00:39
Autor: michal
Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie?
Witam,

Swiece - wiadomo, sa elementem ekspoatacyjnym.
Z czego musialy by byc wykonane/jakie miec warunki pracy zeby mogly przezyc powiedzmy 200kkm?
Nizsze/wyzszy ladunek na wyladowanie? Nizsza/wyzsza temp pracy?

Bardzo chetnie by sie cos w tym temacie dowiedzial.

Michal
FJS600

Data: 2009-07-17 13:21:26
Autor: Kuczu
michal pisze:

Z czego musialy by byc wykonane/jakie miec warunki pracy zeby mogly przezyc powiedzmy 200kkm?

Nie widzialem jeszcze takich ktore by, w zalozeniu, mialy wytrzymac takie przebiegi. Niektore samochody maja wymiane swiec co 100 kkm ale za to swiece sa duuuzo drozsze niz normalnie. Na ogol platynowe lub irydowe.

Nizsze/wyzszy ladunek na wyladowanie?

Odpowiednia iskra jest potrzebna do zaplonu. Tego sie nie dobiera pod zywotnosc swiecy a pod zywotnosc silnika i jego sprawnosc. Swiece to element eksploatacyjny i z gory sie zaklada ich wymiane.

Nizsza/wyzsza temp pracy?

j.w.

Jedyne z czym sie kombinuje to sama konstrukcja swiecy i jej material oraz niezawodnosc ukladu zaplonowego i ukladu zasilania. Nie mozna rozpatrywac zywotnosci swiec w oderwaniu od calego srodowiska w ktorym one pracuja.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-07-17 13:29:19
Autor: de Fresz
On 2009-07-17 13:21:26 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> said:

[...]

Jak środowisko, to jeszcze chyba poprawny skład mieszanki przez cały czas, nie?

Sebastian
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-07-17 13:29:57
Autor: Kuczu
de Fresz pisze:

Jak środowisko, to jeszcze chyba poprawny skład mieszanki przez cały czas, nie?

A uklad zasilania to co to ?

Data: 2009-07-19 09:59:39
Autor: olob kowalski
Kuczu <qczu666@gmail.com> napisał(a):
michal pisze:

> [...]

Jedyne z czym sie kombinuje to sama konstrukcja swiecy i jej material oraz niezawodnosc ukladu zaplonowego i ukladu zasilania. Nie mozna rozpatrywac zywotnosci swiec w oderwaniu od calego srodowiska w ktorym one pracuja.

hej mistrzu od opowieci z mchu i paproci a jesteś w stanie sprawdzić czy dana świeca jest zużyta i należy ją wymienić czy twoja wiedza to to że po określonej liczbie kilometrów należy ją wymienić i już bo takie chodzą opinie? :)

Data: 2009-07-19 12:51:09
Autor: Kuczu
olob kowalski pisze:

[...]

Jak wolisz. Jak dla mnie to mozesz sobie zrobic nawet sam nowe swiece lub siedziec cale popoludnie nad kuchenka gazowa i wygrzewac stare smietniki.

Data: 2009-07-19 13:56:19
Autor: Jacot
"olob kowalski" <bolo1975@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

[...]

Zadaj sobie pytanie na czym polega lub moze polegac zuzycie swiecy.
(dla ulatwienia: nie na jej chwilowym zafajdaniu)

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2009-07-19 19:32:36
Autor: olob kowalski
Jacot <jacot@meostrada.pl> napisał(a):
> [...]

Zadaj sobie pytanie na czym polega lub moze polegac zuzycie swiecy.
(dla ulatwienia: nie na jej chwilowym zafajdaniu)
przyznaję jestem ciemniakiem nie znam się na świecach i ich zużyciu ale proszę ciebie oświeć mnie mistrzu powiedz mi jak poznać zużycie świecy ale nie na podstawie jej przebiegu ale na podstawie jej gorszych parametrów i których nauczmnie ciemniaka wielki mistrzu i znawco --

Data: 2009-07-20 07:22:00
Autor: gildor
olob kowalski pisze:
[...]

Matkobosko, zabrakło mi powietrza. Popsuły Ci się przecinki na klawiaturze?

--
gildor
9'99

Data: 2009-07-17 13:41:08
Autor: Marcin Gardela
michal wrote:
Swiece - wiadomo, sa elementem ekspoatacyjnym.
Z czego musialy by byc wykonane/jakie miec warunki pracy zeby mogly
przezyc powiedzmy 200kkm?

Musialyby byc wykonane po prostu z lepszych materialów, sam mam wymiane w samochodzie co 60 tys. Zwiekszyc to 3 krotnie nie uwazam za jakis wyczyn technologiczny pytanie tylko po co.
Kupuje najzwyklejsze Denso K16R-U11 po ok. 11zl/szt. Wyjete po wspomnianym przebiegu maja pozaokraglane elektrody oraz oczywiscie zuzyty material tych swiec, a wiec i wiekszy odstep. Co za tym idzie elektrody nalezy wykonac z o wiele lepszych materialów ,oczywiscie ceramike równiez.

Nizsze/wyzszy ladunek na wyladowanie?

IMHO nie wchodzi w gre, napiecie jest takie jakie ma byc zeby przy wszystkich warunkach pracy danego silnika z danym osprzetem (ukladem zasilania) przeskoczyla odpowiednia iskra.

Nizsza/wyzsza temp pracy?

Ciezko powiedziec, temperatura zalezy od tego, jaka stworzy silnik, no chyba ze mówisz o temperaturze swiecy do której jest ona w stanie sie nagrzac - to pewnia da sie zrobic równiez materialem wykonania swiecy.

Bardzo chetnie by sie cos w tym temacie dowiedzial.

Na ten temat mozemy sobie jedynie podyskutowac, nie sadze, zeby ktos z nas pracowal w biurze konstruktorskim NGK :)

--
Diobeu
NT650V Deauville '98

Data: 2009-07-17 13:48:20
Autor: Kuczu
Marcin Gardela pisze:

Na ten temat mozemy sobie jedynie podyskutowac, nie sadze, zeby ktos z nas pracowal w biurze konstruktorskim NGK :)

Ten z NGK tez by Ci niewiele powiedzial. Pewnie ze mozna zrobic z hiper super zajebistych metali ziem rzadkich. Mozna z kosmicznych technologii. Tylko po co ? Super swieca bedzie kosztowala super pieniadze wiec nikt nie kupi. Do tego sie nie zepsuje raz do roku i nie bedzie mozna klientowi sprzedac nowego kompletu. Wszystko to bez sensu z punktu widzenia producenta swiec i producenta silnika. Z punktu widzenia klienta tez bo kto byl chcial miec w perspektywie wymiane swiec za 2500 pln ?

Data: 2009-07-17 14:39:08
Autor: Marcin Gardela
Kuczu wrote:
Na ten temat mozemy sobie jedynie podyskutowac, nie sadze, zeby
ktos z nas pracowal w biurze konstruktorskim NGK :)

Ten z NGK tez by Ci niewiele powiedzial.

Alez powiedzialby jakie obecnie sa materialy, dokladnie, a nie mniej wiecej, dlaczego sie zuzywaja jesli sie zuzywaja (bo ja nie wiem czy swiece które wyrzucilem pochodzilyby jeszcze 5 czy 55 tys. km).
Jedyne co pozostaje to wozic w bagazniku nówki i czekac az kiedys nie odpali lub strzeli w kolektor rozwalajac go+przeplywomierz jesli ktos chce sie przekonac jaka jest wytrzymalosc tych co ma w silniku.

Pewnie ze mozna zrobic z
hiper super zajebistych metali ziem rzadkich. Mozna z kosmicznych
technologii. Tylko po co ?

Nie rozmawiamy po co, tylko czy sie da, a jak tak to jak. Jak - nie wiem, ale czuje, ze sie da.

[...]

Nie wiem, trwalosc moich swiec w aucie to 60 000 km, 60 tys. km za 44 zl, za swiece wytrzymujace 200 tys. km dalbym co najwyzej 146,66 zl.+moze 3,34 zl jako bonus za nowoczesnosc rozwiazania :)

--
Diobeu
NT650V Deauville '98

Data: 2009-07-17 20:28:51
Autor: James
Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie?
"michal" wrote...
Swiece - wiadomo, sa elementem ekspoatacyjnym.
Z czego musialy by byc wykonane/jakie miec warunki pracy zeby mogly przezyc powiedzmy 200kkm?

Przy okazji tematu swiec.... czytalem ostatnio ciekawy artykul opisujacy (niestety bardzo pobierznie) prace Forda (USA) nad nowym rodzajem zaplonu. Swiece maja zostac calkowicie wyeliminowane, a zaplon bedzie wyzwalany laserem. Zrodlo lasera bedzie jedno, a promien bedzie rozprowadzany do cylindrow swiatlowodami. Poza wyeliminowaniem wymiany, najwieksza roznica ma byc mozliwosc takiego rozproszenia promienia, aby zaplon rozpoczynal sie na duzo wiekszej powierzchni niz punk jak to jest w przypadku swiec.
Do ekspoatacji ma wejsc podobno niedlugo.... jesli Ford predzej nie padnie, albo jak wczesniej nie przestawia sie na naped elektryczny.

Link do art (po angielsku)
http://www.autoblog.com/2009/07/15/gentlemen-start-your-lasers-ford-dumping-spark-plugs-in-favor/

Pozdro
--
James

Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie?