Data: 2009-07-17 13:41:08 | |
Autor: Marcin Gardela | |
Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie? | |
michal wrote:
Swiece - wiadomo, sa elementem ekspoatacyjnym. Musialyby byc wykonane po prostu z lepszych materialów, sam mam wymiane w samochodzie co 60 tys. Zwiekszyc to 3 krotnie nie uwazam za jakis wyczyn technologiczny pytanie tylko po co. Kupuje najzwyklejsze Denso K16R-U11 po ok. 11zl/szt. Wyjete po wspomnianym przebiegu maja pozaokraglane elektrody oraz oczywiscie zuzyty material tych swiec, a wiec i wiekszy odstep. Co za tym idzie elektrody nalezy wykonac z o wiele lepszych materialów ,oczywiscie ceramike równiez. Nizsze/wyzszy ladunek na wyladowanie? IMHO nie wchodzi w gre, napiecie jest takie jakie ma byc zeby przy wszystkich warunkach pracy danego silnika z danym osprzetem (ukladem zasilania) przeskoczyla odpowiednia iskra. Nizsza/wyzsza temp pracy? Ciezko powiedziec, temperatura zalezy od tego, jaka stworzy silnik, no chyba ze mówisz o temperaturze swiecy do której jest ona w stanie sie nagrzac - to pewnia da sie zrobic równiez materialem wykonania swiecy. Bardzo chetnie by sie cos w tym temacie dowiedzial. Na ten temat mozemy sobie jedynie podyskutowac, nie sadze, zeby ktos z nas pracowal w biurze konstruktorskim NGK :) -- Diobeu NT650V Deauville '98 GT: Diobeu PL |
|
Data: 2009-07-17 13:48:20 | |
Autor: Kuczu | |
Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie? | |
Marcin Gardela pisze:
Ten z NGK tez by Ci niewiele powiedzial. Pewnie ze mozna zrobic z hiper super zajebistych metali ziem rzadkich. Mozna z kosmicznych technologii. Tylko po co ? Super swieca bedzie kosztowala super pieniadze wiec nikt nie kupi. Do tego sie nie zepsuje raz do roku i nie bedzie mozna klientowi sprzedac nowego kompletu. Wszystko to bez sensu z punktu widzenia producenta swiec i producenta silnika. Z punktu widzenia klienta tez bo kto byl chcial miec w perspektywie wymiane swiec za 2500 pln ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-17 14:39:08 | |
Autor: Marcin Gardela | |
Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie? | |
Kuczu wrote:
Na ten temat mozemy sobie jedynie podyskutowac, nie sadze, zeby Alez powiedzialby jakie obecnie sa materialy, dokladnie, a nie mniej wiecej, dlaczego sie zuzywaja jesli sie zuzywaja (bo ja nie wiem czy swiece które wyrzucilem pochodzilyby jeszcze 5 czy 55 tys. km). Jedyne co pozostaje to wozic w bagazniku nówki i czekac az kiedys nie odpali lub strzeli w kolektor rozwalajac go+przeplywomierz jesli ktos chce sie przekonac jaka jest wytrzymalosc tych co ma w silniku. Pewnie ze mozna zrobic z Nie rozmawiamy po co, tylko czy sie da, a jak tak to jak. Jak - nie wiem, ale czuje, ze sie da. Super swieca bedzie kosztowala super Nie wiem, trwalosc moich swiec w aucie to 60 000 km, 60 tys. km za 44 zl, za swiece wytrzymujace 200 tys. km dalbym co najwyzej 146,66 zl.+moze 3,34 zl jako bonus za nowoczesnosc rozwiazania :) -- Diobeu NT650V Deauville '98 GT: Diobeu PL |
|