Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie?

Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie?

Data: 2009-07-17 13:41:08
Autor: Marcin Gardela
Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie?
michal wrote:
Swiece - wiadomo, sa elementem ekspoatacyjnym.
Z czego musialy by byc wykonane/jakie miec warunki pracy zeby mogly
przezyc powiedzmy 200kkm?

Musialyby byc wykonane po prostu z lepszych materialów, sam mam wymiane w samochodzie co 60 tys. Zwiekszyc to 3 krotnie nie uwazam za jakis wyczyn technologiczny pytanie tylko po co.
Kupuje najzwyklejsze Denso K16R-U11 po ok. 11zl/szt. Wyjete po wspomnianym przebiegu maja pozaokraglane elektrody oraz oczywiscie zuzyty material tych swiec, a wiec i wiekszy odstep. Co za tym idzie elektrody nalezy wykonac z o wiele lepszych materialów ,oczywiscie ceramike równiez.

Nizsze/wyzszy ladunek na wyladowanie?

IMHO nie wchodzi w gre, napiecie jest takie jakie ma byc zeby przy wszystkich warunkach pracy danego silnika z danym osprzetem (ukladem zasilania) przeskoczyla odpowiednia iskra.

Nizsza/wyzsza temp pracy?

Ciezko powiedziec, temperatura zalezy od tego, jaka stworzy silnik, no chyba ze mówisz o temperaturze swiecy do której jest ona w stanie sie nagrzac - to pewnia da sie zrobic równiez materialem wykonania swiecy.

Bardzo chetnie by sie cos w tym temacie dowiedzial.

Na ten temat mozemy sobie jedynie podyskutowac, nie sadze, zeby ktos z nas pracowal w biurze konstruktorskim NGK :)

--
Diobeu
NT650V Deauville '98
GT: Diobeu PL

Data: 2009-07-17 13:48:20
Autor: Kuczu
Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie?
Marcin Gardela pisze:


Na ten temat mozemy sobie jedynie podyskutowac, nie sadze, zeby ktos z nas pracowal w biurze konstruktorskim NGK :)

Ten z NGK tez by Ci niewiele powiedzial. Pewnie ze mozna zrobic z hiper super zajebistych metali ziem rzadkich. Mozna z kosmicznych technologii. Tylko po co ? Super swieca bedzie kosztowala super pieniadze wiec nikt nie kupi. Do tego sie nie zepsuje raz do roku i nie bedzie mozna klientowi sprzedac nowego kompletu. Wszystko to bez sensu z punktu widzenia producenta swiec i producenta silnika. Z punktu widzenia klienta tez bo kto byl chcial miec w perspektywie wymiane swiec za 2500 pln ?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-07-17 14:39:08
Autor: Marcin Gardela
Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie?
Kuczu wrote:
Na ten temat mozemy sobie jedynie podyskutowac, nie sadze, zeby
ktos z nas pracowal w biurze konstruktorskim NGK :)

Ten z NGK tez by Ci niewiele powiedzial.

Alez powiedzialby jakie obecnie sa materialy, dokladnie, a nie mniej wiecej, dlaczego sie zuzywaja jesli sie zuzywaja (bo ja nie wiem czy swiece które wyrzucilem pochodzilyby jeszcze 5 czy 55 tys. km).
Jedyne co pozostaje to wozic w bagazniku nówki i czekac az kiedys nie odpali lub strzeli w kolektor rozwalajac go+przeplywomierz jesli ktos chce sie przekonac jaka jest wytrzymalosc tych co ma w silniku.

Pewnie ze mozna zrobic z
hiper super zajebistych metali ziem rzadkich. Mozna z kosmicznych
technologii. Tylko po co ?

Nie rozmawiamy po co, tylko czy sie da, a jak tak to jak. Jak - nie wiem, ale czuje, ze sie da.

Super swieca bedzie kosztowala super
pieniadze wiec nikt nie kupi. Do tego sie nie zepsuje raz do roku i
nie bedzie mozna klientowi sprzedac nowego kompletu. Wszystko to
bez sensu z punktu widzenia producenta swiec i producenta silnika.
Z punktu widzenia klienta tez bo kto byl chcial miec w perspektywie
wymiane swiec za 2500 pln ?

Nie wiem, trwalosc moich swiec w aucie to 60 000 km, 60 tys. km za 44 zl, za swiece wytrzymujace 200 tys. km dalbym co najwyzej 146,66 zl.+moze 3,34 zl jako bonus za nowoczesnosc rozwiazania :)

--
Diobeu
NT650V Deauville '98
GT: Diobeu PL

Swiece zaplonowe: Od czego zalezy ich zuzycie?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona