安iece 瘸rowe.

Data: 2014-06-04 12:56:44
Autor: collie
安iece 瘸rowe.
W dniu 4.06.14 12:45, Trybun pisze:

Jak d逝go, 鈔ednio wytrzymuj tytu這we 鈍iece?

U mnie, wg ksi捫ki serwisowej (Opel) nale篡 wymieni 鈍iece po 100 tys. km,
ale ja przejecha貫m na nich ju grubo ponad 100 tys. i na razie nie widz
potrzeby (spalanie, rozruch), by je ju wymienia. Ale nowy komplet 鈍iec
mam ju w zapasie. ;-)

--
collie

Data: 2014-06-04 13:17:08
Autor: Trybun
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-04 12:56, collie pisze:
[...]

Oj,  Ople maj fatalna opini, podobno niezwykle 豉two si zapiekaj, a do wykr璚enie takiej zapieczonej trzeba 軼i庵a g這wic... Tak przynajmniej mia ma鹵onek bratanicy w Zafirze.

Co do og鏊nego zu篡cia eksploatacyjnego 鈍iec to pewnie te du穎 zale篡 od sposobu eksploatacji.. Np. jazda na d逝gich trasach to minimalna eksploatacja 鈍iec, zapalanie w ci庵u dnia 150 razy przynosi skutek odwrotny, czy mo瞠 nie ma to 瘸dnego znaczenia? Diabe mnie podkusi z kupowaniem tego diesla, potencjalnie same problemy..

Data: 2014-06-04 14:03:35
Autor: collie
安iece 瘸rowe.
W dniu 4.06.14 13:17, Trybun pisze:
W dniu 2014-06-04 12:56, collie pisze:

Oj,  Ople maj fatalna opini, podobno niezwykle 豉two si zapiekaj, a do
wykr璚enie takiej zapieczonej trzeba 軼i庵a g這wic... Tak przynajmniej mia
ma鹵onek bratanicy w Zafirze.

Ja nic nie wymieniam "profilaktycznie", nie chucham, dmucham, nie nads逝chuj -
po prostu je盥輳. A jak 鈍ieca padnie, to dopiero wtedy b璠 si martwi, czy
wystarczy j wykr璚i, czy trzeba b璠zie 軼i庵a g這wic. A jak znam 篡cie,
to od ka盥ej regu造 s wyj徠ki i mo瞠 w mojej Asterce akurat ob璠zie si bez
rozpo豉wianiu silnika, w celu wymiany 鈍iecy. ;-)

[...]

Oczywi軼ie i 篡wotno嗆 鈍iec zale篡 od sposobu ich eksploatacji, przecie to zwyk豉 grza趾a i podobnie jak to ma miejsce w 瘸r闚kach, najbardziej 瘸rnikowi
szkodzi nie d逝gotrwa豉 praca, ale cz瘰totliwo嗆 w陰czania. Zimny 瘸rnik ma
mniejsz oporno嗆, wi璚 po w陰czeniu p造nie przez niego wielokrotnie wi瘯szy
pr康, ni p騧niej, po nagrzaniu. St康 zwykle 瘸r闚ki przepal si w chwili
w陰czenia - w豉郾ie od tego uderzenia pr康em na zimno. Przebiegi serwisowe
dla 鈍iec 瘸rowych s wi璚 dosy umowne: jednemu potrafi 鈍iece wysi捷 po
20 tys. km, drugi przejedzie 200 tys. bez oznak, 瞠 鈍iece niedomagaj.
A co do diesla: ja tam nie narzekam - nie wiem co to regulacja ga幡ika,
brak iskry, zawilgocone przewody WN itepe itede. Jeszcze i Ty polubisz
klekota, nie b鎩 nic. ;-)

--
collie

Data: 2014-06-04 14:31:11
Autor: atm
安iece 瘸rowe.

A co do diesla: ja tam nie narzekam - nie wiem co to regulacja ga幡ika,
brak iskry, zawilgocone przewody WN itepe itede. Jeszcze i Ty polubisz
klekota, nie b鎩 nic. ;-)

Klekoty juz jakis czas temu sie skonczyly. Ostatni poczciwy silnik jaki znam to klasyczny 1.9TDI VW/Skoda. Teraz to zabawa w spaliny o zapachu konwalii i upychanie pod maske wszelkich mozliwych wynalazkow.

Data: 2014-06-04 17:01:10
Autor: Trybun
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-04 14:03, collie pisze:
[...]

I pozostaje mie nadziej 瞠 to tylko g逝pia , niczym konkretnym nie poparta opinia. Ja to s造sza貫m od mechanika, kt鏎y wymienia te 鈍iece w Zafirze. M闚i 瞠 鈍iece 瘸rowe to generalnie s豉by punkt diesli Opla, i kt鏎ej generacji silnik闚 mercedesa.

[...]

No tak, to logiczne, mimo ca趾owitego laicyzmu w tych sprawach te tak my郵. I niestety m鎩 obecny styl poruszania si autem polega na mnogo軼i gaszenia i zapalania silnika. Ale co tam, nie ma sie co przejmowa na zapas.

Ju go lubi - mimo 瞠 ostatnio je寮zi貫m benzyniakiem i na dodatek absolutnie bezawaryjn Vectr, to popraw w stylu jazdy da這 sie odczu zaraz po wyjechaniu z komisu tym dieselkiem. Jednak o benzynowym silniku mia豉m jak tak wiedz, natomiast o dieslu nie wiem nic, tak 瞠 jak kiedy na trasie odm闚i pos逝sze雟twa to pozostaje tylko laweta pomocy drogiej i mechanik. Ca貫 szcz窷cie 瞠 ten motor (CRDI) nie jest wyposa穎ny w wynalazki typu FAP czy sprz璕這 dwumasowe, ale i tak ma co si zepsu.

Data: 2014-06-04 18:27:03
Autor: MichaelData簧
wiece 髒arowe.
Trybun wyduma(a) w news:538f34ae$0$2153$65785112news.neostrada.pl :
Ju髒 go lubi - mimo 髒e ostatnio je驕dziem benzyniakiem i na dodatek absolutnie bezawaryjn Vectr, to popraw w stylu jazdy dao sie odczu zaraz po wyjechaniu z komisu tym dieselkiem. Jednak o benzynowym silniku miaam jak tak wiedz, natomiast o dieslu nie wiem nic, tak 髒e jak kiedy na trasie odm籀wi posuszestwa to pozostaje tylko laweta pomocy drogiej i mechanik. Cae szczcie 髒e ten motor (CRDI) nie jest wyposa髒ony w wynalazki typu FAP czy sprzgo dwumasowe, ale i tak ma co si zepsu.

Co to za marka i jaki silnik?

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-06-04 22:01:31
Autor: Trybun
wiece 髒arowe.
W dniu 2014-06-04 18:27, MichaelData簧 pisze:
[...]

Matrix, 1,5 CRDI.

Data: 2014-06-05 00:22:48
Autor: MichaelData簧
wiece 髒arowe.
"Trybun" wyduma(a) w wiadomoci ID news:538f7b02$0$2246$65785112news.neostrada.pl

[...]

OK. Ostanio rozmawiaem z gosciem od KIA Carnival CRDI 2,9 w tym temacie. Biedak nie wiedzia 髒e ten silnik nie posiada wiec 髒arowych tylko "podgrzewacze" :)

BTW. Wtryski Delphi? (nie chce mi si szuka) u siebie robiem niedawno. Wytrzymay 80tys. Znalazem w Poznaniu do dobrego "regeneratora" i za 500z/szt mi zrobi. Wymieniaem sam.
Polecam paliwo "bezsiarkowe" (Statoil/Lukoil)

"Du髒ym problemem dla nowoczesnych silnik籀w Diesla opr籀cz stosowania paliw niskiej jakoci jest stosowanie zwykego oleju napdowego. W Polsce zwyky olej napdowy jest bardzo zasiarczony co sieje straszne spustoszenie szczeg籀lnie w osprzcie silnika (m.in. ukadzie wtryskowym, ukadzie doadowania i ukadzie oczyszczania spalin) kt籀ry jest najmniej trway i najdro髒szy w naprawach. Do nowoczesnego silnika nale髒y wlewa nowoczesne paliwo bezsiarkowe czyli paliwo klasy Premium dostpne tylko na koncernowych stacjach paliw. Po to s te nowoczesne paliwa bo wymagaj ich bezwzgldnie nowoczesne silniki Diesla.
Nale髒y pamita 髒e najnowsze oleje silnikowe wymagaj paliwa bezsiarkowego ze wzgldu na mo髒liwo zakwaszania oleju silnikowego. Najnowsze oleje silnikowe nie maj dodatk籀w neutralizujcych zakwaszanie."

http://www.wojdas.24x7.pl/profdies.html

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-06-05 01:00:05
Autor: WS
安iece 瘸rowe.
W dniu czwartek, 5 czerwca 2014 00:22:48 UTC+2 u篡tkownik MichaelData(R) napisa:

Polecam paliwo "bezsiarkowe" (Statoil/Lukoil)

"Du篡m problemem dla nowoczesnych silnik闚 Diesla opr鏂z stosowania paliw niskiej  jako軼i jest stosowanie zwyk貫go oleju nap璠owego. W Polsce zwyk造
olej nap璠owy  jest bardzo zasiarczony co sieje straszne spustoszenie
szczeg鏊nie w osprz璚ie silnika (m.in. uk豉dzie wtryskowym, uk豉dzie
 do豉dowania i uk豉dzie oczyszczania spalin)

Co do ukladu wtryskowego, to badania dowodza, ze jest wrecz przeciwnie, paliwa niskosiarkowe maja gorsze wlasciwosci smarne, co pryspiesza zuzycie pomp i wtryskiwaczy...

http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i9/i9/i9/r999/OleksiakS_ZagadnieniaSmarnosci.pdf

WS

Data: 2014-06-05 15:42:36
Autor: jerzu
安iece 瘸rowe.
On Thu, 5 Jun 2014 01:00:05 -0700 (PDT), WS
<LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> wrote:

Co do ukladu wtryskowego, to badania dowodza, ze jest wrecz przeciwnie, paliwa niskosiarkowe maja gorsze wlasciwosci smarne, co pryspiesza zuzycie pomp i wtryskiwaczy...

Jako trzeba te super paliwa sprzeda :)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy雟ki  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-06-05 09:54:42
Autor: Grejon
wiece 髒arowe.
W dniu 2014-06-05 00:22, MichaelData簧 pisze:

[...]

Ple, ple, ple... jako moim dieslom zwyky ON nie szkodzi.

--
Grzegorz Joca
Green Trafic 140 dCi

Data: 2014-06-05 15:42:01
Autor: jerzu
安iece 瘸rowe.
On Thu, 5 Jun 2014 00:22:48 +0200, MichaelData簧 <spam@ognik.com>
wrote:

[...]

Zapomniae dopisa: "Artyku sponsorowany przez Statoil Diesel Gold".
Diesel CR, blisko 430 tys. na normalnym paliwie, a jako wtryskiwacze
jeszcze oryginalne.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-06-06 19:32:59
Autor: Trybun
wiece 髒arowe.
[...]

Nie mam pojcia jakie wtryski. Raz tylko zdjem plastikow oson silnika aby zobaczy czy nie ma wyciek籀w i sprawdzi dat produkcji na pasku rozrzdu.
Nawet nie wiem gdzie te wtryski s... A w ksi髒ce obsugi nic o producencie nie ma.
500z regeneracja?! To ile taki wtrysk kosztuje nowy??

Jak rozpozna paliwo bezsiarkowe? I mylisz 髒e Statoil i inni w Polsce sprzedaj swoje paliwo (swoje w sensie firmowe)? Nie syszae o dziennikarskim ledztwie pt. "Dokd jedzie pusta cysterna Shela po paliwo", swego czasu zamieszczone w "Gosie Wielkopolskim"? Okazao si 髒e prosto do hurtowni Orlenu...

Data: 2014-06-09 14:00:38
Autor: MichaelData簧
wiece 髒arowe.
Trybun wyduma(a) w news:5391fb40$0$2154$65785112news.neostrada.pl :
[...]
Nie mam pojcia jakie wtryski. Raz tylko zdjem plastikow oson silnika aby zobaczy czy nie ma wyciek籀w i sprawdzi dat produkcji na pasku rozrzdu.

Hmm, ja bym sobie juz poszuka jakie wtryski. No OK, masz Bosch'a 1200z/szt

Nawet nie wiem gdzie te wtryski s... A w ksi髒ce obsugi nic o producencie nie ma.
500z regeneracja?! To ile taki wtrysk kosztuje nowy??

Ok 1500z

[...]

Akurat Statoil i Lukoil maj wasne 驕r籀da. W przypadku Statoil, bezsiarkowe to nie tylko Gold ale r籀wniez zwyy ON. Co do wyboru paliwa, to wasnie Ci, kt籀rzy naprawiaja wtryskiwacze, wiedz najlepiej kiedy i co w nich sie uszkadza i od czego. Porozmawiaj sibie z nimi kiedy, to sie dowiesz :)

Data: 2014-06-09 17:46:05
Autor: J.F.
wiece 髒arowe.
U髒ytkownik "MichaelData簧"  napisa
[...]

Statoil mowisz tez ? Dziwne by bylo, aby przy ilosci ich stacji chcialo im sie sprowadzac paliwa gdzies z ... Norwegii ?
A najtansze paliwo trafilem ostatnio na Statoil wlasnie ... bierze z Lukoila i Rosji/Bialorusi ?

W przypadku Statoil, bezsiarkowe to nie tylko Gold ale r籀wniez zwyy ON.

Orlen i Lotos od dawna odsiarczaja swoje paliwa niskosiarkowe, i teraz nawet "zwykly ON"
ma 0.005% siarki (50ppm).

No dobra - Statoil sie chwali 10ppm.

Co do wyboru paliwa, to wasnie Ci, kt籀rzy naprawiaja wtryskiwacze, wiedz najlepiej kiedy i co w nich sie uszkadza i od czego. Porozmawiaj sibie z nimi kiedy, to sie dowiesz :)

A skad maja wiedziec od czego ?
No dobra, moze i pytaja klientow i maja statystyke "200kkm od nowosci tylko na Shell tankowal".

J.

Data: 2014-06-10 00:17:46
Autor: MichaelData簧
wiece 髒arowe.
"J.F." wyduma(a) w wiadomoci ID news:5395d6c1$0$2359$65785112news.neostrada.pl
[...]

[...]

To co, wszyscy karmi si w tym samym punkcie i odsiarczaj po drodze r籀髒nie?

[...]

Robi badania. Pod mikroskopem (nawet) wida 髒e nie doczytae sporo art籀w na ten temat ani nie miae stycznoci z takimi badaniami/regeneracj. Rozumiem 髒e jeste "lajkonikiem" ale wypadaoby troch (chocia髒) poczyta :>

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-06-10 00:30:41
Autor: J.F.
wiece 髒arowe.
U髒ytkownik "MichaelData簧"  napisa w wiadomoci
[...]

Wypadaloby zeby nie, ale troche dziwne sie to wydaje wozic z daleka, gdy jest blisko.

[...]

Powiedzmy sobie szczerze - paliwo na naszych stacjach nie jest takie, ze klient raz zatankuje i laweta po niego przyjezdza.
Zazwyczaj nie jest.
Wiec zazwyczaj bedzie mial nieokreslony przebieg na roznym paliwie.
To jak ma okreslic regenerator co zaszkodzilo ?

J.

Data: 2014-06-10 00:55:52
Autor: MichaelData簧
wiece 髒arowe.
"J.F." wyduma(a) w wiadomoci ID news:53963596$0$2247$65785112news.neostrada.pl
[...]

[...]

Mo髒e maj "swoje" 驕r籀da informacji? :)
To wida. Czy jest to ...woda,siarka,benzyna, dodatki... skad paliwa oraz sumienno tankowa na okrelonych stacjach. Skoro od dawna wiadomo, 髒e u髒ytkownicy maj "swoje stacje/karty/przyzwyczajenia" to proste do wyliczenia. Jesli "regenerator" okrela 髒e najmniej mia usterek ze Statoil(np) to wol da mu wiar ni髒 temu, kt籀ry napisze 髒e "tak mu si wydaje i tankuje na Orlenie czy BP)...dodatkowo sam si przysuchuj silnikowi a nawet jestem skonny stosowa wszelakie rozwizania techniczne, czyli pomiar GOSNOCI pracy silnika przy zatankowanym paliwie, stopie zu髒ycia czci czy nawet paliwa, skoro bardzo czsto mam "swoje trasy" itd. Caa masa drobiazgowych zabieg籀w i por籀wna, kt籀re akurat dla mnie (szczeg籀owca) maj znaczenie. Przede wszystkim por籀wnuj tutaj cile szczeg籀owe dane, opierajc si o statystyki KOMPUTEROWE (programy)bo pami ludzka jak i przyzwyczajenia bywaj wzgldne i niedoskonae :) Nie jednego diesla "zjadem" wic optymalnie pisz :)

Osobicie szukaem ale niestety nie znalazem "czujnika/zestawu" w rodzaju "filtra czynnego" tj, mo髒liwoci badania paliwa w czasie eksploatacji. Tutaj nale髒y wspomnie o rodzaju silnika diesla. Tam gdzie wymagane jest "fajne smarowanie" (czyli starsze konstrukcje) tego nie neguj ale cay czas pisz o pompowtryskiwaczach i stopniu zuzycia w przypadku paliwa bezsiarkowego. Niestety, wiele rozwiza (np Delphi) tego nie lubi a koszt regeneracji jest do spory w przypadku czstych napraw.

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-06-12 10:27:21
Autor: Trybun
wiece 髒arowe.
W dniu 2014-06-09 14:00, MichaelData簧 pisze:
[...]

Pamitam z dawnych lat, podczas wizyty u elektryka byam wiadkiem wymiany koc籀wek wtryskiwaczy przez owego auto elektryka. Koc籀wki fabrycznie nowe a waciciel pojazdu zapaci tak niska cen za t wymian 髒e a髒 zaczem podejrzewa 髒e ten elektryk dopaca do prowadzenia swojego interesu. A dzisiaj sama taka koc籀wka to koszt 1500z ?? A mo髒e w dzisiejszych wtryskach naprawa nie polega na wymianie koc籀wek, albo one same s co najmniej z platyny?

[...]

Skd ta pewno 髒e Statoil na swoich stacjach sprzedaje tylko i wycznie swoje paliwo?

Data: 2014-06-12 22:55:31
Autor: MichaelData簧
wiece 髒arowe.
Trybun wyduma(a) w news:53996461$0$2230$65785112news.neostrada.pl :
[...]
[...]

Trudno mi bdzie to Tobie wyjani. Najlepiej gdybys sobie poczyta. Tak nawiasem, koc籀wka wtrysku (ta stara) nadal tyle kosztuje. Sorry ale nie dam rady Ci tego wyjasni :)

Skd ta pewno 髒e Statoil na swoich stacjach sprzedaje tylko i wycznie swoje paliwo?

Powiedzmy ze "wiem" :) W sumie (skoro podae normy) to trudno odsiarcza "po drodze" to samo paliwo skoro w/g Ciebie leci z tego samego 驕r籀da. Podejrzewam 髒e w tym temacie te髒 nie mo髒emy rozmawia :/
--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-06-15 10:37:11
Autor: Trybun
wiece 髒arowe.
W dniu 2014-06-12 22:55, MichaelData簧 pisze:
[...]

No i dobrze, przecie髒 i tak si nie szarpn na to aby samemu naprawi takie wtryski:-) . Kupilem auto 8letnie, a`la 12000z i zamiarem poje髒d髒enia z 5-7 lat/50-60 tysicy/km. Gdy nawali przed czasem, a naprawa bdzie kosztowna to po prostu oddam auto na zom i tyle. A tak nawiasem, mam do dyspozycji  2 auta - tego diesla CRDI i benzynowego Chevroleta. Chevrolet o 3 lata modszy, jednak diselek jak narazie wydaje sie by oaz bezawaryjnoci w por籀wnaniu z tym benzyniakiem Chevroleta, w kt籀rym to obroty "na luzie" faluj od 1000 do 500, w trakcie jazdy poszarpuje przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Tak 髒e benzyniak wcale nie musi by mniej awaryjny od ropniaka.

[...]

Tak, myl 髒e wiksza bd驕 mniejsza zawarto siarki w paliwie to zar籀wno moja jak i Twoja wiara. Nie pracujemy w tej bran髒y, a wic pozostaje nam wierzy w artykuy prasowe, w tym temacie - bardzo czsto sponsorowane...

Data: 2014-06-17 00:25:26
Autor: MichaelData簧
wiece 髒arowe.
"Trybun" wyduma(a) w wiadomoci ID news:539d5b26$0$2141$65785112news.neostrada.pl
[...]

Nie jestem dugo na tej grupie ale zauwa髒yem 髒e w przypadku pierdoka, lecisz do ASO. Sorry jestem z tych co potrafi :)

. Kupilem auto 8letnie, a`la 12000z i zamiarem poje髒d髒enia z 5-7 lat/50-60 tysicy/km. Gdy nawali przed czasem, a naprawa bdzie kosztowna to po prostu oddam auto na zom i tyle.

Dziwne, ja bym wpompowa z 1,5 tys i poje驕dzi drugie tyle...pisz o czciach.

[...]

Brak zwizku. Jestem pewien 髒e diagnoza le髒y cakowicie poza Twoimi umiejtnociami. No to sobie nie pogadamy :/

[...]

U mnie nie jest to "wiara". Ja wierz TYLKO w fakty/dowody :)
--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-06-19 10:29:03
Autor: Trybun
wiece 髒arowe.
W dniu 2014-06-17 00:25, MichaelData簧 pisze:
[...]

Ja te髒 t grup dyskusyjn "odkryem" stosunkowo niedawno. Ale od jakich 8lat nie byem z autem z autem w ASO. Nie, nie z tego wzgledu 髒e cos si popsuo a ja to naprawiam, po prostu nie byo potrzeby. W benzyniaku potrafi zmieni olej i filtry, paski napdowe, wiece i inne tego typu duperele, a wic te髒 co potrafi. Jednak raczej nie podejm si robienia niczego przy dieslu. Tu nawet nie wiem czy wymienia si cay filtr oleju czy tylko wkad, z tego co sysz - do wymiany paska rozrzdu trzeba wyciga cay silnik, itd.

[...]

Czyli regenerowaby wtryskiwacze za 500z sztuka, gdy pompa si rozwarstwia i sypie opikami jak to opisywa Anacron? Ja a髒 tak zdesperowany nie jestem.. Auto autentycznie wyglda na niezaje髒d髒one, ale rocznik jednak nie ten 髒eby na napraw jakiej naprawy powica fortun.

[...]

Jak to brak? - benzyniaki s tak samo awaryjne jak diesle. I wcale nie jest pewne 髒e naprawy powoduj mniejsze koszty. Moje umiejtnoci? Przecie髒 do diaba jestem kierowc a nie warsztatem mechaniki pojazdowej z r籀髒nym sprztem do diagnozowania usterek.

[...]

Takie 髒e r籀髒ne zagraniczne firmy paliwowe sprzedaj wasne, firmowe paliwa na polskich stacjach? No to gratuluj wiary i pewnoci jak niesie owa wiara.

Data: 2014-06-18 16:11:28
Autor: DJ Abelson簧
wiece 髒arowe.
[...]

Lej paliwo na Statoilu, ale to jest taka maa stacja gdzie nie ma napisu na dystrybutorze, 髒e jest bezsiarkowe. To jak to jest z tym Statoilem? A teoretycznie powinienem la premium bo mam HDi

Data: 2014-06-18 18:18:22
Autor: Tomasz Gorbaczuk
wiece 髒arowe.
W dniu .06.2014 o 16:11 DJ Abelson簧 <hellboy@satan.org> pisze:

A teoretycznie powinienem la premium bo mam HDi

Mo髒esz to jako uzasadni? - pierwsze sysz 髒eby hdi wymagao specjalnego  ON...

TG

Data: 2014-06-18 19:07:11
Autor: masti
安iece 瘸rowe.
Dnia piknego Wed, 18 Jun 2014 18:18:22 +0200 osobnik zwany Tomasz
Gorbaczuk napisa:

W dniu .06.2014 o 16:11 DJ Abelson簧 <hellboy@satan.org> pisze:

A teoretycznie powinienem la premium bo mam HDi

Mo髒esz to jako uzasadni? - pierwsze sysz 髒eby hdi wymagao
specjalnego ON...

a m籀wi, 髒e marketing to ciema :)

mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co m籀wi. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-06-18 22:01:33
Autor: DJ Abelson簧
wiece 髒arowe.
W dniu 2014-06-18 18:18, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

Nie specjalnego, tylko nie oszukanego. W Polsce zwyky ON bywa chrzczony, zwaszcza na maych stacja na wypizdowie, ten premium na markowych stacjach raczej nie.

Data: 2014-06-19 07:51:29
Autor: Tomasz Gorbaczuk
wiece 髒arowe.
W dniu .06.2014 o 22:01 DJ Abelson簧 <hellboy@satan.org> pisze:

[...]

No, ale na markowych stacjach opr籀cz paliw premium masz te髒 zwyke paliwa,  kt籀re tam raczej r籀wnie髒 s OK. Chyba, 髒e zakadasz, 髒e na takim Orlenie  czy BP oszukiwane s tylko zwyke paliwa...
Tankuj od lat zwyky ON na "markowych stacjach" (markowe dla mnie to te髒  Auchan, Tesco itp :-) ). Jedyne kryterium jakie stosuj to cena - im  ni髒sza tym lepsze dla mnie paliwo :-). Nigdy, czy to w zimie czy w lecie  nie miaem problem籀w z paliwem (a je髒d髒 i tankuje sporo). W zimie nie  dolewam te髒 髒adnych dodatk籀w do ON - zero problem籀w z parafin. Albo ja  mam wyjtkowe szczcie, albo problem chrzczenia dotyczy tylko stacji u  "Pana Zdzisia", kt籀ry kupi stary CPN od PGR.

Oczywicie rozumiem, 髒e mo髒esz lepiej si czu po zatankowaniu POWER  ULTIMATE ON i nic mi do tego, ka髒dy ma jakie hobby :-)

TG

Data: 2014-06-04 21:28:27
Autor: collie
安iece 瘸rowe.
W dniu 4.06.14 17:01, Trybun pisze:

I niestety m鎩 obecny styl poruszania si autem polega na mnogo軼i gaszenia i
zapalania silnika. Ale co tam, nie ma sie co przejmowa na zapas.

Taki spos鏏 eksploatacji diesla, odbija si nie tylko na 鈍iecach 瘸rowych, ale
przede wszystkim na akumulatorze. 安iece 瘸rowe pobieraj ok. 25 A, wi璚 przy
czterech cylindrach przez kilka/kilkana軼ie sekund z akumulatora p造nie pr康
100 A, przy ka盥ym uruchomieniu auta. Gdy tych start闚 jest kilkadziesi徠
dziennie, to pr康nica mo瞠 mie problemy z uzupe軟ianiem ubytk闚. St康 diesle
maj wi瘯sze akumulatory, ni benzyniaki o tej samej pojemno軼i. Ale i tak,
je郵i nie ma mo磧iwo軼i do豉dowa akumulator na trasie, przy cz瘰tym zapalaniu
silnika trzeba od czasu do czasu pod豉dowa akumulator prostownikiem. A w zimie
to obowi您kowe.

Ca貫 szcz窷cie 瞠 ten motor (CRDI) nie jest wyposa穎ny w wynalazki typu FAP
czy sprz璕這 dwumasowe, ale i tak ma co si zepsu.

Podobnie jak w benzyniaku. ;-)

--
collie

Data: 2014-06-04 21:00:47
Autor: Budzik
安iece 瘸rowe.
U篡tkownik collie collie2@vp.pl ...

[...]

kilkanascie sekund? Raczej kilka.
A dodatkowo dotyczy to zimnego silnika.
Jak ciep造 to i swiece troche kr鏂ej si grzej.
Odpalam auto kilkadziesiat razy dziennie, radio, cb ca造 czas i nie ma zadnych problem闚 z 豉dowaniem.

Data: 2014-06-04 23:22:26
Autor: collie
安iece 瘸rowe.
W dniu 4.06.14 23:00, Budzik pisze:

Jak ciep造 to i swiece troche kr鏂ej si grzej.
Odpalam auto kilkadziesiat razy dziennie, radio, cb ca造 czas i nie ma
zadnych problem闚 z 豉dowaniem.

Zgadzam si - mo瞠 tych odpale by i kilkadziesi徠 dziennie, a akumulator
na koniec dnia zachowa swoj pojemno嗆 - ale pod jednym warunkiem: czas
jazdy (軼i郵e m闚i帷 - czas pracy silnika) b璠zie w sumie na tyle d逝gi,
瞠 pr康nica zd捫y do豉dowa akumulator.

--
collie

Data: 2014-06-05 01:09:16
Autor: MichaelData簧
wiece 髒arowe.
collie wyduma(a) w news:lmo352$o7q$1node2.news.atman.pl :
W dniu 4.06.14 23:00, Budzik pisze:
Jak ciepy to i swiece troche kr籀cej si grzej.
Odpalam auto kilkadziesiat razy dziennie, radio, cb cay czas i nie ma
zadnych problem籀w z adowaniem.
Zgadzam si - mo髒e tych odpale by i kilkadziesit dziennie, a akumulator
na koniec dnia zachowa swoj pojemno - ale pod jednym warunkiem: czas
jazdy (cile m籀wic - czas pracy silnika) bdzie w sumie na tyle dugi,
髒e prdnica zd髒y doadowa akumulator.

Wystarczy 20 minut pracy alternatora aby uzupeni energi w nowoczesnym dieslu, kt籀ra zostaa uzyta do rozruchu.

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-06-04 18:48:11
Autor: kogutek444
安iece 瘸rowe.
W dniu czwartek, 5 czerwca 2014 01:09:16 UTC+2 u篡tkownik MichaelData(R) napisa:
> [...]

> na koniec dnia zachowa swoj pojemno嗆 - ale pod jednym warunkiem: czas

> jazdy (軼i郵e m闚i帷 - czas pracy silnika) b璠zie w sumie na tyle d逝gi,

Wystarczy 20 minut pracy alternatora aby uzupe軟i energi w nowoczesnym dieslu, kt鏎a zosta豉 uzyta do rozruchu.

-- Michael________(tm)

______/) /\ | /\

as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EURO

Ile potrzeba s造cha w silnikach w kt鏎ych wyjebane s ko豉 pasowe nap璠zaj帷e alternator. Jak pasek przestanie piszcze to jest prawie uzupe軟iony ubytek. Jak ko豉 pasowe s nie zu篡te to troch kr鏂ej.

Data: 2014-06-10 00:12:55
Autor: MichaelData簧
wiece 髒arowe.
"kogutek444@gmail.com" wyduma(a) w wiadomoci ID
[...]
Wystarczy 20 minut pracy alternatora aby uzupeni energi w nowoczesnym
dieslu, kt籀ra zostaa uzyta do rozruchu.

Ile potrzeba sycha w silnikach w kt籀rych wyjebane s koa pasowe napdzajce
alternator. Jak pasek przestanie piszcze to jest prawie uzupeniony ubytek. Jak
koa pasowe s nie zu髒yte to troch kr籀cej.

Bzdura na resorach. Musisz uwzgldni jeszcze zu髒ycie(wycignicie paska) lub nacignicie paska. Miliard r籀髒nic w czasie "piszczenia".
Zu髒ycie paska (wycignicie) jest jak 1 do 50 do zu髒ytych k籀 pasowych :>

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-06-09 15:22:55
Autor: kogutek444
安iece 瘸rowe.
W dniu wtorek, 10 czerwca 2014 00:12:55 UTC+2 u篡tkownik MichaelData(R) napisa:
"kogutek444@gmail.com" wyduma(a) w wiadomo軼i ID

> [...]

> alternator. Jak pasek przestanie piszcze to jest prawie uzupe軟iony ubytek. > Jak

Bzdura na resorach. Musisz uwzgl璠ni jeszcze zu篡cie(wyci庵ni璚ie paska) lub naci庵ni璚ie paska. Miliard r騜nic w czasie "piszczenia".

Zu篡cie paska (wyci庵ni璚ie) jest jak 1 do 50 do zu篡tych k馧 pasowych :>

-- Michael________

______/) /\ | /\

as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EURO (R)(tm)

Jako po wymianie paska na nowy Master nie przesta piszcze po rozruchu. Ma zu篡te ko豉 alternatora.

Data: 2014-06-10 00:58:12
Autor: MichaelData簧
wiece 髒arowe.
"kogutek444@gmail.com" wyduma(a) w wiadomoci ID

[...]
[...]

zu髒yte koa alternatora.

Widocznie user ola set razy piszczenie paska i doprowadzi do 髒u髒ycia (wytarcia) koa pasowego alternatora :]

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-06-09 17:03:35
Autor: kogutek444
安iece 瘸rowe.
W dniu wtorek, 10 czerwca 2014 00:58:12 UTC+2 u篡tkownik MichaelData(R) napisa:
> [...]

>>> Jak

> Jako po wymianie paska na nowy Master nie przesta piszcze po rozruchu. Ma

Widocznie user ola set razy piszczenie paska i doprowadzi do 簑篡cia (wytarcia) ko豉 pasowego alternatora :]

-- Michael________

______/) /\ | /\

as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EURO (R)(tm)

Nie jest to uci捫liwa dla mnie usterka. Nowe ko這 pasowe mam. Ochoty na zmian nie mam. Poza tym wiem ile trwa uzupe軟ienie 豉dunku w akumulatorze.

Data: 2014-06-18 22:02:33
Autor: DJ Abelson簧
wiece 髒arowe.
W dniu 2014-06-05 01:09, MichaelData簧 pisze:

Wystarczy 20 minut pracy alternatora aby uzupeni energi w nowoczesnym
dieslu, kt籀ra zostaa uzyta do rozruchu.

Dokadnie 23

Data: 2014-06-04 22:26:39
Autor: Rafa \"SP\" Gil
wiece 髒arowe.
W dniu 2014-06-04 21:28, collie pisze:

silnika trzeba od czasu do czasu podadowa akumulator
prostownikiem. A w zimie
to obowizkowe.

Ciiii .... nie m籀w tego moim dieslom, 髒e trzeba im akumulatory podadowywa, bo jeszcze ykn i bdzie strajk.
--
Rafa "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocaw +48 71 718 70 90

Data: 2014-06-04 22:32:35
Autor: collie
安iece 瘸rowe.
W dniu 4.06.14 22:26, "Rafa \"SP\" Gil" pisze:

Ciiii .... nie m闚 tego moim dieslom, 瞠 trzeba im akumulatory pod豉dowywa, bo
jeszcze 造kn i b璠zie strajk.

Je郵i je寮zisz raz w tygodniu na sum, to o akumulatorze nie musisz pami皻a.
Ale tu by豉 mowa o 150 odpaleniach w ci庵u dnia, a wtedy jest inna gadka.
Z akumulatorem.

--
collie

Data: 2014-06-04 22:52:55
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-04 22:32, collie pisze:
[...]

Ale wiesz, 瞠 鈍iece nie s za ka盥ym razem uruchamiane? Powiedzia豚ym, 瞠 w obecnych temperaturach nie s za陰czane w og鏊e.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc豉w, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2014-06-04 23:08:21
Autor: collie
安iece 瘸rowe.
W dniu 4.06.14 22:52, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Ale wiesz, 瞠 鈍iece nie s za ka盥ym razem uruchamiane? Powiedzia豚ym, 瞠 w
obecnych temperaturach nie s za陰czane w og鏊e.

Mylisz si. 安iece 瘸rowe s w陰czane za ka盥ym razem, niezale積ie od temperatury
otoczenia. Temperatura otoczenia ma jedynie wp造w na czas w陰czenia 鈍iec. 畝den
diesel nie zapali bez pomocy 鈍iec, je郵i 軼ianki cylindra b璠 mia造 temperatur
otoczenia, nawet gdy to b璠zie 30 stopni w lecie. M闚imy oczywi軼ie o tzw. zimnym
starcie, a nie o zapalaniu rozgrzanego silnika, gdy np. zga郾ie pod 鈍iat豉mi.

--
collie

Data: 2014-06-04 14:50:44
Autor: Przemek
安iece 瘸rowe.
W dniu 鈔oda, 4 czerwca 2014 23:08:21 UTC+2 u篡tkownik collie napisa:
Mylisz si嚙. 嚙緩iece 嚙窮rowe s嚙 w嚙踝蕭czane za ka嚙範ym razem, niezale嚙緯ie od temperatury

otoczenia. Temperatura otoczenia ma jedynie wp嚙緙w na czas w嚙踝蕭czenia 嚙緩iec. 嚙窮den

diesel nie zapali bez pomocy 嚙緩iec, je嚙締i 嚙箱ianki cylindra b嚙範嚙 mia嚙緙 temperatur嚙

otoczenia, nawet gdy to b嚙範zie 30 stopni w lecie. M嚙緩imy oczywi嚙箱ie o tzw. zimnym

starcie, a nie o zapalaniu rozgrzanego silnika, gdy np. zga嚙緯ie pod 嚙緩iat嚙窮mi.

Malo widziales. Odpalalem niejeden raz silnik Diesla, w ktorym swiece nie zalaczaja sie w temperaturach powyzej 5stC.

Data: 2014-06-04 23:48:15
Autor: collie
安iece 瘸rowe.
W dniu 4.06.14 23:50, Przemek pisze:

Malo widziales. Odpalalem niejeden raz silnik Diesla, w ktorym swiece nie zalaczaja sie w temperaturach powyzej 5stC.

Dobry jeste, ale bracia Grimm byli pod tym wzgl璠em lepsi. Bajkopisarstwa.

--
collie

Data: 2014-06-05 00:09:20
Autor: collie
安iece 瘸rowe.
W dniu 4.06.14 23:48, collie pisze:

[...]

Zwracam honor, je郵i to by diesel z niemieckiego Lanz Bulldoga, lub jego
polskiego klona, Ursusa C45. One rzeczywi軼ie obywa造 si bez 鈍iecy 瘸rowej
(by造 jednocylindrowe). Wystarczy這 jedynie podgrza palnikiem benzynowym g這wic
cylindra, albo po prostu rozpali pod ni ognisko (tak, tak - literatura nie
k豉mie), a potem zakr璚i korb. Bo nie mia造 nie tylko 鈍iecy, ale i rozrusznika.

--
collie

Data: 2014-06-07 01:21:08
Autor: X-Man
安iece 瘸rowe.
"collie" <collie2@vp.pl> wrote in message news:lmo5t0$r67$1node2.news.atman.pl...
[...]

przesta m璠rkowa jak poj璚ia nie masz o czym piszesz, sam je盥輳 dieslem i po prostu s造chac kiedy przeka幡ik wy陰cza 鈍iece w obecnych temperaturach 鈍iece si nei grzej i ju a auto zapala od strza豉. W wielu autach (w tym w moim) na desce zapala si kontrolka od grzania 鈍iec 瘸rowych kiedy s one za陰czane w obecnych temperaturach kontrolka si nie zapali a 鈍iece si nie grzej bo nei ma takiej potrzeby.

Pzdr
Piotrek

Data: 2014-06-08 08:43:15
Autor: Trybun
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-07 02:21, X-Man pisze:

[...]

A jednak w obecnych temperaturach grzej, no przynajmniej u mnie. Kontrolka 鈍ieci i s造cha charakterystyczne syczenie przy ka盥ym przekr璚eniu kluczyka w stacyjce.

Data: 2014-06-08 11:46:09
Autor: X-Man
安iece 瘸rowe.
"Trybun" <Ilich@jahu.com> wrote in message news:539405f3$0$2377$65785112news.neostrada.pl...
[...]

widocznie zalezy od auta, bardzo prosto mo積a jednak sprawdzi czy bez 鈍iec 瘸rowych odpali wystarczy wyci庵n望 bezpiecznik od 鈍iec.

W Ursusie C360 鈍iec nie by這 a zapala bez problem闚, przy wi瘯szych mrozach zalewa這 si chlodnic wrz徠kiem albo rozpala這 ognisko pod silnikiem ;) przez wi瘯sz cz窷 roku odpala bez niczego na dotyk lub pych z g鏎ki jak akumulator by ju kiepski.

Pzdr
Piotrek

Data: 2014-06-08 19:55:39
Autor: Trybun
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-08 12:46, X-Man pisze:
[...]

Niby po co sprawdza?. Zim przy pierwszym porannym rozruchu i przy minus 15-20 stopni  bez sprawnych 鈍iec b璠zie bardzo ci篹ko silnik odpali. Na t chwil, przy +25 stopniech  jad przez 20km, wy陰czam na chwil silnik i zapalam ponownie, kontrolka 鈍iec si zapala. Tu mo積a z ca陰 pewno軼i powiedzie 瞠 w takich warunkach grzanie jest zupe軟ie niepotrzebne, a wi璚 co tu sprawdza?

Data: 2014-06-08 23:16:01
Autor: X-Man
安iece 瘸rowe.
"Trybun" <Ilich@jahu.com> wrote in message news:5394a39c$0$2244$65785112news.neostrada.pl...
[...]

瞠by udowodni pewnemu osobnikowi tu 瞠 si da...

Pzdr
Piotrek

Data: 2014-06-09 13:54:11
Autor: Trybun
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-09 00:16, X-Man pisze:
[...]

To raczej niech ten co nie wierzy robi eksperymenty aby sie przekona. Ja cho nie jestem zbyt mocno obeznany w tych sprawach, to jednak nie mam 瘸dnych w徠pliwo軼i 瞠 鈍iece 瘸rowe do zap這nu sa potrzebne tylko w niskich temperaturach.

Data: 2014-06-09 08:20:07
Autor: dddddddd
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-08 08:43, Trybun pisze:
W dniu 2014-06-07 02:21, X-Man pisze:
A jednak w obecnych temperaturach grzej, no przynajmniej u mnie.
Kontrolka 鈍ieci i s造cha charakterystyczne syczenie przy ka盥ym
przekr璚eniu kluczyka w stacyjce.

syczenie to raczej pompowane paliwo, bo po co 鈍iece mia造by sycze :)
A kontrolka cz瘰to niewiele wsp鏊nego ma z grzaniem 鈍iec...
Jak kto chce wiedzie ile grzej 鈍iece, to musi zamontowa kontrolk za陰czenia...tylko po co :)

ㄆkasz

Data: 2014-06-09 13:53:39
Autor: Trybun
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-09 08:20, dddddddd pisze:
[...]

Jeste pewny 瞠 to paliwo jest pompowane? Mi to wygl康a na d德i瘯 podgrzewanych 鈍iec, na dodatek jest prawie dok豉dnie synchronizowany czasowo  z 鈍ieceniem kontrolki 鈍iec. Po co by mia造 sycze 鈍iece? - przecie s podgrzewane do wysokiej temperatury.

Data: 2014-06-09 19:49:47
Autor: dddddddd
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-09 13:53, Trybun pisze:
[...]

ja tam nigdy nie s造sza貫m 鈍iec, nawet wyci庵ni皻ych z auta i pod陰czonych na kr鏒ko...
U mnie najbardziej s造cha pompk wst瘼n kt鏎a zwi瘯sza ci郾ienie przed pomp CR, 鈍iec raczej nie us造szysz (ja przynajmniej takich nie widzia貫m)

ㄆkasz

Data: 2014-06-12 10:27:57
Autor: Trybun
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-09 19:49, dddddddd pisze:
[...]

Tu akurat nie b璠 si upiera przy swojej wersji. By mo瞠 to syczenie jest spowodowane pompowaniem paliwa, a nie podgrzewaniem 鈍iec. Ale ta prawie idealna synchronizacja  syczenia z czasem 鈍iecenia kontrolki podgrzewania 鈍iec daje powody do my郵enia 瞠 to jednak to syczenie jest efektem podgrzewania 鈍iec..

Data: 2014-06-05 01:40:32
Autor: WS
安iece 瘸rowe.
[...]

bzdury wypisujesz...
moj wujek odpalal przez kilka lat ursusa c330 nie majacego akumulatora najprostsza metoda, tzn. parkowal na gorze pochylego podworka, ruszal sila grawitacji ;) i puszczal sprzeglo, na ~30-40m dlugosci placu mial 2 proby :)
Pozniej nie go nie gasil, chyab ze na gorce..., wylaczal dopiero jak wrocil

WS

Data: 2014-06-05 11:39:24
Autor: collie
安iece 瘸rowe.
W dniu 5.06.14 10:40, WS pisze:

> [...]
> i puszczal sprzeglo, na ~30-40m dlugosci placu mial 2 proby :)
Pozniej nie go nie gasil, chyab ze na gorce..., wylaczal dopiero jak wrocil

Powiedz jeszcze, 瞠 wujkowy Ursus nie mia tak瞠 pr康nicy/alternatora przy tym
zapalaniu z g鏎ki i wujek nie przekr璚a kluczyka w stacyjce w prawo, to wtedy
uwierz. W cud ursusowy. Ale je郵i jednak ten Ursus mia pr康nic/alternator,
to jednak cudu nie ma. Do odrzucenia wiary w cuda wystarczy czasem tylko
podstawowa znajomo嗆 zasad dzia豉nia instalacji elektrycznej w samochodzie.
I zaufanie do Rudolfa Diesla. Zreszt, co tam Ursus C330. Przypomn, 瞠 Ursus C45
potrafi zapali bez akumulatora, bez 鈍iecy, bez rozrusznika i stoj帷 na
p豉skim, mazowieckim polu. Potrzebny mu do tego by tylko palnik benzynowy
i korba.

--
collie

Data: 2014-06-05 03:24:31
Autor: WS
安iece 瘸rowe.
W dniu czwartek, 5 czerwca 2014 11:39:24 UTC+2 u篡tkownik collie napisa:
W dniu 5.06.14 10:40, WS pisze:
Powiedz jeszcze, 嚙箴 wujkowy Ursus nie mia嚙 tak嚙箴 pr嚙範nicy/alternatora > przy tym zapalaniu z g嚙緝ki i wujek nie przekr嚙箱a嚙 kluczyka w stacyjce w prawo,
to wtedy > uwierz嚙. W cud ursusowy. Ale je嚙締i jednak ten Ursus mia嚙 pr嚙範nic嚙/alternator, to jednak cudu nie ma. Do odrzucenia wiary w cuda
wystarczy czasem tylko podstawowa znajomo嚙踝蕭 zasad dzia嚙窮nia instalacji
elektrycznej w samochodzie.

Kluczyk to moze i mial, ale watpie, zeby byl podpiety ;)
Bo po tych ~2latach kupowalem mu w krakowskiej agromie kompletna instalacje elektryczna ;)
Zreszta wyjecie kluczyka nie gasi tego ursusa ;) dopiero odciecie paliwa (gazem recznym)

Zreszta na wsi rozne cuda bywaja... np. sasiad wujaka ma samorobke - tez diesel, bez aku, swiatel. alternatora... odpalany na korbe ;)

WS

Data: 2014-06-05 07:04:07
Autor: dddddddd
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-04 23:08, collie pisze:
[...]

Mam dwa diesle z CR. W obydwu wymienia貫m 鈍iece 瘸rowe - pierwsze auto powy瞠j -5st.C. nie dawa這 瘸dnych oznak niesprawnych 鈍iec, w drugim przy tej temperaturze czu by這 瞠 chyba nie wszystkie grzej. Okaza這 si, 瞠 w tym pierwszym sprawna jest jedna (1!) 鈍ieca, w drugim 瘸dna (obydwa auta z tym samym silnikiem, 6-cylindrowe).  Jedyne co to komputer zg豉sza b陰d 鈍iec, ale stwierdzi貫m 瞠 mu si ubzdura這 bo odpala i dlatego wcze郾iej 鈍iec nie wymienia貫m

ㄆkasz

Data: 2014-06-05 09:29:46
Autor: collie
安iece 瘸rowe.
W dniu 5.06.14 7:04, dddddddd pisze:

[...]

No dobra. Przypomnia mi si stary dowcip:

Dwie zakonnice jad samochodem. Zabrak這 im benzyny. Jedna z si鏀tr postanowi豉 i嗆 na stacj benzynow i wzi窸a ze sob jedyne naczynie, jakie by這 dost瘼ne - nocnik. Wr鏂i豉 i z tego nocnika wlewa benzyn do baku. Obok samochodem
przeje盥瘸j dwaj ksi篹a. Jeden m闚i do drugiego:
- Si豉 ich wiary rzuca mnie na kolana...

--
collie

Data: 2014-06-05 10:13:06
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-05 09:29, collie pisze:
[...]

Ale p鏦i co, to rzucasz frazesami, uwa瘸sz si za wszechwiedz帷ego (no Macierewicz normalnie), a nie docieraj do Ciebie do鈍iadczenia sporej grupy os鏏. Imho naczyta貫 si teorii w necie (czy瘺y Auto 安iat?) i pr鏏ujesz zgrywa m康ral.

Data: 2014-06-05 12:36:46
Autor: collie
安iece 瘸rowe.
W dniu 5.06.14 10:13, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

[...]

Nawet do鈍iadczenia sporej grupy os鏏 tu nie potrafi zmieni zasad dzia豉nia
silnika diesla. Kiedy przy zdawaniu na prawo jazdy obowi您ywa豉 tak瞠 cz窷
teoretyczna o budowie silnika i obs逝dze samochodu. Nie by這 to za bardzo przydatne p騧niejszemu kierowcy, ale dawa這 og鏊ne poj璚ie o samochodzie.
Teraz tego nie ma, st康 mo瞠 obecnie tylu cudotw鏎c闚-praktyk闚 za k馧kiem.
Nie trzeba ko鎍zy technikum samochodowego, czy Wydzia逝 Samochod闚 i Maszyn
Roboczych na politechnice, nie trzeba nawet czyta Auto 鈍iat, by wiedzie,
瞠 pewne rzeczy w samochodzie s niemo磧iwe, nie tylko teoretycznie, ale
i praktycznie. Wi璚 je瞠li masz co do powiedzenia na temat, a nie tylko
wycieczki ad personam, to prosz, s逝cham.

--
collie

Data: 2014-06-05 14:59:54
Autor: dddddddd
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-05 12:36, collie pisze:
[...]

to wida chorowa貫 jak by造 wyk豉dy...

Data: 2014-06-05 13:02:00
Autor: Maciek
安iece 瘸rowe.
Dnia Thu, 05 Jun 2014 09:29:46 +0200, collie napisa(a):

- Si豉 ich wiary rzuca mnie na kolana...

A mnie rzuca na kolana sila twojej ignoracji i arogancji. Pisz dalej, robi
sie smiesznie!

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2014-06-05 11:48:11
Autor: Wojtek
安iece 瘸rowe.
[...]

Niestety ale Ty si mylisz... nie w ka盥ym ale w praktycznie ka盥ym nowszym aucie, swiece 瘸rowe powy瞠j 15-20 stopni celcjusza, nie s za陰czane.

--

Wojtek

P.S. Jak diesel jest na 100% sprawny opr鏂z swiec to do -5 zapali... d逝瞠j pokr璚isz ale zapali.. no chyba 瞠 to mondeo MK1/2 :P.. ale to inna historia :)

Data: 2014-06-05 12:02:59
Autor: collie
安iece 瘸rowe.
W dniu 5.06.14 11:48, Wojtek pisze:

Niestety ale Ty si mylisz... nie w ka盥ym ale w praktycznie ka盥ym nowszym
aucie, swiece 瘸rowe powy瞠j 15-20 stopni celcjusza, nie s za陰czane.

A zap這n mieszanki przy odpalaniu silnika w temperaturze 20 stopni nast瘼uje
w jaki spos鏏? Od d逝gotrwa貫go kr璚enia rozrusznikiem, o czym ni瞠j?

P.S. Jak diesel jest na 100% sprawny opr鏂z swiec to do -5 zapali... d逝瞠j
pokr璚isz ale zapali.. no chyba 瞠 to mondeo MK1/2 :P.. ale to inna historia
:)

Jak zapewne pami皻asz z lekcji fizyki, zgodnie z prawami termodynamiki, spr篹aniu
gazu (wzrostowi ci郾ienia) towarzyszy wzrost temperatury tego gazu. Mo積a sobie
zatem wyobrazi, 瞠 d逝gotrwa貫 kr璚enie rozrusznikiem spowoduje wzrost
temperatury cylindr闚 do poziomu samozap這nu mieszanki. No i wtedy samoch鏚
zapali bez u篡cia 鈍iec 瘸rowych. Ale nie m闚imy tu o sytuacjach ekstremalnych,
ale o normalnej eksploatacji diesla.

--
collie

Data: 2014-06-05 11:43:15
Autor: masti
安iece 瘸rowe.
Dnia piknego Thu, 05 Jun 2014 12:02:59 +0200 osobnik zwany collie
napisa:

W dniu 5.06.14 11:48, Wojtek pisze:

Niestety ale Ty si mylisz... nie w ka髒dym ale w praktycznie ka髒dym
nowszym aucie, swiece 髒arowe powy髒ej 15-20 stopni celcjusza, nie s
zaczane.

A zapon mieszanki przy odpalaniu silnika w temperaturze 20 stopni
nastpuje w jaki spos籀b? Od dugotrwaego krcenia rozrusznikiem, o czym
ni髒ej?

mo髒e napraw sobie ten silnik jak potrzebujesz dugotrwaego krecenia rozrusznikiem by go zapali. wieca nie jest potrzebna do zaponu a jedynie do ustalenia najlepszego miejsca rozpoczcia zaponu. --

Data: 2014-06-05 13:42:46
Autor: collie
安iece 瘸rowe.
W dniu 5.06.14 13:43, masti pisze:

安ieca nie jest potrzebna do zap這nu a jedynie do ustalenia najlepszego
> miejsca rozpocz璚ia zap這nu.

Ko鎍z Wa嗆, wstydu oszcz璠.

--
collie

Data: 2014-06-05 12:36:43
Autor: masti
安iece 瘸rowe.
Dnia piknego Thu, 05 Jun 2014 13:42:46 +0200 osobnik zwany collie
napisa:

W dniu 5.06.14 13:43, masti pisze:

wieca nie jest potrzebna do zaponu a jedynie do ustalenia najlepszego
 > miejsca rozpoczcia zaponu.

Kocz Wa, wstydu oszczd驕.

no to sucham Pana Fachowca. Oswie mnie. Chtnie si pomiej.

Data: 2014-06-05 13:47:24
Autor: Netopeerek
wiece 髒arowe.
U髒ytkownik "masti" <gone@to.hell> napisa w wiadomoci news:lmpl4j$9nq$5dont-email.me...
mo髒e napraw sobie ten silnik jak potrzebujesz dugotrwaego krecenia
rozrusznikiem by go zapali. wieca nie jest potrzebna do zaponu a
jedynie do ustalenia najlepszego miejsca rozpoczcia zaponu.

驍arowa???

Data: 2014-06-05 05:46:06
Autor: kogutek444
安iece 瘸rowe.
W dniu czwartek, 5 czerwca 2014 13:47:24 UTC+2 u篡tkownik Netopeerek napisa:
U篡tkownik "masti" <gone@to.hell> napisa w wiadomo軼i news:lmpl4j$9nq$5dont-email.me...

> mo瞠 napraw sobie ten silnik jak potrzebujesz d逝gotrwa貫go krecenia

> rozrusznikiem by go zapali. 安ieca nie jest potrzebna do zap這nu a

> jedynie do ustalenia najlepszego miejsca rozpocz璚ia zap這nu.

畝rowa???

Tobie zapewne si wydaje ze pr璚ik o 鈔ednicy 5mm rozgrzany do czerwono軼i na odcinku kilku milimetr闚 jest w stanie dokona w cylindrze jaki cud闚 z wyj徠kiem umo磧iwienia zapalenia si na nim rozpylonego paliwa. Potrzeba nam w Polsce takich optymist闚. Dobr robot robisz. Pe軟osprawny dizel zapali bez grzania 鈍iec. Po kilku kilkunastu sekundach 鈍ieca od ognia jaki jest w cylindrze rozgrzewa si do czerwono軼i i staje si miejscem w kt鏎ym przy wtry郾i璚iu paliwa zaczyna si ono spala. Rozgrzana 鈍ieca u豉twia zap這n. Ale jej brak uniemo磧iwia prawid這w prac silnika i prowadzi do szybkiego zniszczenia najcz窷ciej t這ka.

Data: 2014-06-05 15:32:04
Autor: Netopeerek
安iece 瘸rowe.
U篡tkownik <kogutek444@gmail.com> napisa w wiadomo軼i news:6152defb-6b18-4f61-b8bd-88dfc9ea2288googlegroups.com...

hahahahaha

Data: 2014-06-05 15:35:37
Autor: collie
安iece 瘸rowe.
W dniu 5.06.14 15:32, Netopeerek pisze:

U篡tkownik <kogutek444@gmail.com> napisa w wiadomo軼i

hahahahaha

W cytowanej przez Ciebie wiadomo軼i Kogutka444 jako nie widz s這wa "hahahahaha",
cokolwiek ono znaczy. Nim zaczniesz rechota na newsach, naucz si prawid這wego
cytowania wiadomo軼i i dawaj g這s, je郵i masz co do powiedzenia na temat.

--
collie

Data: 2014-06-05 15:59:27
Autor: J.F.
安iece 瘸rowe.
U篡tkownik  napisa w wiadomo軼i grup
> [...]

Tobie zapewne si wydaje ze pr璚ik o 鈔ednicy 5mm rozgrzany do czerwono軼i na odcinku kilku milimetr闚 jest w stanie dokona w cylindrze jaki cud闚 z wyj徠kiem umo磧iwienia zapalenia si na nim >rozpylonego paliwa. Potrzeba nam w Polsce takich optymist闚. Dobr robot robisz. Pe軟osprawny dizel zapali bez grzania 鈍iec. Po kilku kilkunastu sekundach 鈍ieca od ognia jaki jest w cylindrze >rozgrzewa si do czerwono軼i i staje si miejscem w kt鏎ym przy wtry郾i璚iu paliwa zaczyna si ono spala. Rozgrzana 鈍ieca u豉twia zap這n. Ale jej brak uniemo磧iwia prawid這w prac silnika i >prowadzi do szybkiego zniszczenia najcz窷ciej t這ka.

A w jaki sposob ?

Czyli twierdzisz ze niepodgrzewany kawalek metalu jest wystarczajacy do prawidlowej pracy ?
Ciekawe czemu producenci o tym nie wiedza.

No i ja mam starego diesla, bez podgrzania swiec rozruch jest bardzo utrudniony.

W TDI faktycznie lepiej to wyglada - czyzby wysokie cisnienie rozpylania bylo wystarczajace ?

J.

Data: 2014-06-05 07:30:44
Autor: WS
安iece 瘸rowe.
W dniu czwartek, 5 czerwca 2014 15:59:27 UTC+2 u篡tkownik J.F. napisa:

Czyli twierdzisz ze niepodgrzewany kawalek metalu jest wystarczajacy do prawidlowej pracy ?

Podgrzewany ;) Tak dzialaja np. modelarskie silniki spalinowe na metanol - swieca zarowa podgrzewana elektrycznie na czas rozruchu, po odpaleniu i odlaczeniu zasilania zarzenie podtrzymuje energia spalanego paliwa... WS

Data: 2014-06-05 17:32:44
Autor: collie
安iece 瘸rowe.
W dniu 5.06.14 16:30, WS pisze:

[...]

No popatrz, 瘸rz帷a si 鈍ieca (cho nie pod陰czona) jest potrzebna do
podtrzymania spalania, a co poniekt鏎zy uwa瘸j za fanaberie u篡wanie
鈍iecy 瘸rowej (pod陰czonej) do uruchomienia zimnego silnika, cho
tw鏎ca silnika, nie wiedzie czemu, tak 鈍iec w silniku umie軼i.

--
collie

Data: 2014-06-05 13:40:57
Autor: WS
安iece 瘸rowe.
W dniu czwartek, 5 czerwca 2014 17:32:44 UTC+2 u篡tkownik collie napisa:

> Tak dzialaja np. modelarskie silniki spalinowe na metanol - swieca zarowa podgrzewana elektrycznie na czas rozruchu, po odpaleniu i odlaczeniu zasilania zarzenie podtrzymuje energia spalanego paliwa...

No popatrz, 嚙窮rz嚙箱a si嚙 嚙緩ieca (cho嚙 nie pod嚙踝蕭czona) jest potrzebna do

podtrzymania spalania

bo to nie sa diesle ;) gaznikowe silniczki 2T na mieszanke metanolu z olejem do smarowania, nawet mam ze 2 takie...

Data: 2014-06-05 22:28:45
Autor: collie
安iece 瘸rowe.
W dniu 5.06.14 22:40, WS pisze:

bo to nie sa diesle ;)
gaznikowe silniczki 2T na mieszanke metanolu z olejem do smarowania, nawet mam ze 2 takie...

No popatrz, a temat jest o 鈍iecach 瘸rowych w silnikach diesla. ;-)

--
collie

Data: 2014-06-05 08:18:06
Autor: kogutek444
安iece 瘸rowe.
W dniu czwartek, 5 czerwca 2014 15:59:27 UTC+2 u篡tkownik J.F. napisa:
U嚙緙tkownik  napisa嚙 w wiadomo嚙箱i grup

W dniu czwartek, 5 czerwca 2014 13:47:24 UTC+2 u嚙緙tkownik Netopeerek napisa嚙:

> [...]

A w jaki sposob ?

Czyli twierdzisz ze niepodgrzewany kawalek metalu jest wystarczajacy do prawidlowej pracy ?

Ciekawe czemu producenci o tym nie wiedza.

No i ja mam starego diesla, bez podgrzania swiec rozruch jest bardzo utrudniony.

W TDI faktycznie lepiej to wyglada - czyzby wysokie cisnienie rozpylania bylo wystarczajace ?

Producenci wiedz. Ty nie wiesz. Do鈍iadczenie jest miar poznania 安iata. Zr鏏 takie. We pistolet do malowania natryskowego i nalej do niego oleju nap璠owego. We 鈍iec 瘸row i zamocuj j w imadle. Oczywi軼ie zr鏏 to wszystko z zamkni皻ym pomieszczeniu. Nast瘼nie zacznij malowa paliwem powietrze w okolicach 鈍iecy. Etap drugi. Pod陰cz pr康 do 鈍iecy, poczekaj az si rozgrzeje do czerwono軼i, uruchom pistolet i skieruj z odleg這軼i 0,5m jego wylot na 鈍iec帷 na czerwono 鈍iec. Jak prze篡jesz opisz wynik do鈍iadczenia.

Data: 2014-06-05 11:57:14
Autor: masti
安iece 瘸rowe.
Dnia piknego Thu, 05 Jun 2014 13:47:24 +0200 osobnik zwany Netopeerek
napisa:

[...]

髒arowa. --

Data: 2014-06-06 19:52:13
Autor: Trybun
wiece 髒arowe.
W dniu 2014-06-05 13:43, masti pisze:
[...]

No, powiedzmy - uatwia zapon przy niskich niskich temperaturach.

Data: 2014-06-05 12:30:20
Autor: MichaelData簧
wiece 髒arowe.
collie wyduma(a) w news:lmpg3q$2ia$1node2.news.atman.pl :
[...]
P.S. Jak diesel jest na 100% sprawny opr籀cz swiec to do -5 zapali...
du髒ej pokrcisz ale zapali.. no chyba 髒e to mondeo MK1/2 :P.. ale to
inna historia :)
Jak zapewne pamitasz z lekcji fizyki, zgodnie z prawami termodynamiki,
spr髒aniu gazu (wzrostowi cinienia) towarzyszy wzrost temperatury tego
gazu. Mo髒na sobie zatem wyobrazi, 髒e dugotrwae krcenie rozrusznikiem
spowoduje wzrost temperatury cylindr籀w do poziomu samozaponu mieszanki.
No i wtedy samoch籀d zapali bez u髒ycia wiec 髒arowych. Ale nie m籀wimy tu
o sytuacjach ekstremalnych, ale o normalnej eksploatacji diesla.

No to teraz poczytaj sobie o nowoczesnych dieslach, wtryskiwaczach, cisnieniu i braku wiec 髒arowych w tych silnikach, jedynie wstepny podgrzewacz powietrza.

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-06-05 12:56:04
Autor: collie
wiece 髒arowe.
W dniu 5.06.14 12:30, MichaelData簧 pisze:

No to teraz poczytaj sobie o nowoczesnych dieslach, wtryskiwaczach, cisnieniu i
braku wiec 髒arowych w tych silnikach, jedynie wstepny podgrzewacz powietrza.

Jak ju髒 pisaem, Ursus C45 obywa si bez wiecy 髒arowej, a nawet bez
podgrzewacza powietrza i zapala tak髒e w zimie. Ale czy to zmienia zasad
dziaania diesla? Obojtnie w jaki spos籀b - czy to poprzez wiec 髒arow,
czy poprzez podgrzewanie gowicy cylindra, wielokrotne spr髒anie mieszanki,
podgrzewanie powietrza itd. - cianki cylindra/gowicy musz osign
temperatur samozaponu mieszanki. W temperaturze pokojowej cylindra -
bez udziau wymienionych wspomagaczy - samozapon nie nastpi, silnik
diesla nie odpali.

--
collie

Data: 2014-06-05 13:27:27
Autor: MichaelData簧
wiece 髒arowe.
collie wyduma(a) w news:lmpj7a$5ss$1node2.news.atman.pl :
[...]

Tutaj nie chodzi o zasad dziaania diesla, chodzi o uruchamianie diesla bez swiec 髒arowych i nie mam na mysli starych konstrukcji. W nowoczesnych dieslach z wtryskiwaczem osiaga si zupelnie inne cisnienie ni髒 w Ursusie, std wasnie wynika brak swiec 髒arowych w nowoczesnych konstrukcjach. Sama zasada zaponu oleju pozostaje bez zmian, jedynie to 髒e kiedy piszesz 髒e scianki cylindra musz osiagn temperatur jest bdne bo paliwo si w tym przypadku zapala na skutek wiekszego cisnienia wtrysku ni髒 w Ursusie. Nikt nie "krci" kilka minut rozrusznikiem w nowych konstrukcjach (mowa o sprawnym silniku). Mo髒e pomocne bdzie dla Ciebie por籀wnanie cinie wtrysku paliwa nowego diesla i starego :>
--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-06-05 13:38:39
Autor: collie
wiece 髒arowe.
W dniu 5.06.14 13:27, MichaelData簧 pisze:

[...]

No, chyba chyba zaczynamy dochodzi do porozumienia. Jeli nie ma wiecy
髒arowej, cianki cylindra s zimne, to samozapon mo髒emy uzyska poprzez
odpowiednio silne spr髒enie mieszanki i w efekcie wzrost jej temperatury
a髒 do samozaponu, w czym pomaga jeszcze wstpne podgrzanie powietrza do
tej mieszanki u髒ytego. Czego nie mo髒na uzyska w ten spos籀b akurat w Ursusie
i starszych dieslach samochodowych, gdzie bez wiecy ani rusz. ;-)

--
collie

Data: 2014-06-05 14:13:55
Autor: MichaelData簧
wiece 髒arowe.
collie wyduma(a) w news:lmpln3$8mq$1node2.news.atman.pl :
[...]

No i wasnie...tutaj upada Twoja teroria z "wydojeniem" akumulatora na skutek dziaania swiec 髒arowych w nowych dieslach :P
--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-06-05 14:26:22
Autor: collie
wiece 髒arowe.
W dniu 5.06.14 14:13, MichaelData簧 pisze:

No i wasnie...tutaj upada Twoja teroria z "wydojeniem" akumulatora na skutek
dziaania swiec 髒arowych w nowych dieslach :P

No, jak nie ma wiec 髒arowych, to nie ma i "dojenia" akumulatora.
A w przypadku wiec, 100 A przy rozruchu chyba co dla akumulatora
znaczy, nie? A jak tych rozruch籀w jest piset dziennie, a silnik
pracuje za ka髒dym razem niewiele du髒ej, ni髒 trwa rozruch, to te
wiece jednak dla akumulatora bd odczuwalne pod koniec miesica.

--
collie

Data: 2014-06-05 05:55:36
Autor: kogutek444
安iece 瘸rowe.
W dniu czwartek, 5 czerwca 2014 14:26:22 UTC+2 u篡tkownik collie napisa:
W dniu 5.06.14 14:13, MichaelData(R) pisze:

> No i w豉snie...tutaj upada Twoja teroria z "wydojeniem" akumulatora na skutek

> dzia豉nia swiec 瘸rowych w nowych dieslach :P

No, jak nie ma 鈍iec 瘸rowych, to nie ma i "dojenia" akumulatora.

A w przypadku 鈍iec, 100 A przy rozruchu chyba co dla akumulatora

znaczy, nie? A jak tych rozruch闚 jest pi鼪set dziennie, a silnik

pracuje za ka盥ym razem niewiele d逝瞠j, ni trwa rozruch, to te

鈍iece jednak dla akumulatora b璠 odczuwalne pod koniec miesi帷a..

-- collie

Dlaczego akurat miesiaca? Chyba ze masz akumulator z okr皻u podwodnego. Jak praca trwa niewiele d逝瞠j ni rozruch to akumulator zdechnie po kilkunastu-kilkudziesi璚iu rozruchach. I to bli瞠j dwudziestu ni osiemdziesi璚iu.

Data: 2014-06-05 15:02:43
Autor: collie
安iece 瘸rowe.
W dniu 5.06.14 14:55, kogutek444@gmail.com pisze:

> [...]
> Jak praca trwa niewiele d逝瞠j ni rozruch to akumulator zdechnie po
> kilkunastu-kilkudziesi璚iu rozruchach. I to bli瞠j dwudziestu ni

Zak豉dam wariant optymistyczny, 瞠 to "niewiele d逝瞠j" b璠zie d逝窺ze. ;-)

--
collie

Data: 2014-06-09 14:08:04
Autor: MichaelData簧
wiece 髒arowe.
collie wyduma(a) w news:lmpogg$bgb$1node2.news.atman.pl :
[...]

Rozmawiamy gl籀wnie o nowych dieslach a nie o starociach, kt籀re miay rozwizania metody wtrysku paliwa zupenie inaczej niz sie to obecnie produkuje. Troche inne zasady teraz rzdz w momencie uruchamiania zimnego silnika...

To wasciciel musi byc kretynem 髒eby tak uzytowac diesla. Ale jeszcze troche matematyki. 100A pracy swiec 髒arowch przy 10 sekundach (tyle max dziaaja swiece) daje sie uzupenic spokojnie w 20 minut pracy alternatora. Znacznie wiecej "髒re" alternator (ok 500A) ale tez nie krci sie godzinami tylko kilka sekund. Zaraz po uruchomieniu silnika z alternatora "leci" Ok 30A na doadowanie akumulatora, wszystko zalezy jak sprawny jest ten aku. Maa sprawnoc powoduje szybkie podniesienie napicia aku do 13,9V i prd adowania spada do maego. Dobry aku, zanim podniesie sobie do 13,9 to troche "pociagnie" tego prdu...ale to ju髒 dyskusja na inny wtek.

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-06-09 15:40:28
Autor: MichaelData簧
wiece 髒arowe.
MichaelData簧 wyduma(a) w news:ln486a$p5i$1usenet.news.interia.pl :

Znacznie  wiecej "髒re" alternator (ok 500A)

Rozrusznik, miao by :)

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-06-05 21:24:17
Autor: Maciek
wiece 髒arowe.
Dnia Thu, 05 Jun 2014 13:38:39 +0200, collie napisa(a):

Czego nie mo積a uzyska w ten spos鏏 akurat w Ursusie
i starszych dieslach samochodowych,

Mialem auto z Andoria 4c90. Silnik rodem z lat 60. Nie raz i nie dwa
odpalalem go bez swiec - a to padl przekaznik, a to akumulator zdechl.
Aha, zanim zaczniesz cos zmyslac, to informuje, ze swiece w Andorii wlacza
sie tylko recznie.

Odpalalem rowniez morskie, jednocylindrowe diesle w lodziach rybackich -
one w ogole nie maja zadnej elektryki, tylko korbe, kolo zamachowe i
odpreznik. Wiec przestac pieprzyc, bos w dupie byl i gowno widzial. I gowno
wiesz.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2014-06-06 19:50:28
Autor: Trybun
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-05 21:24, Maciek pisze:
Aha, zanim zaczniesz cos zmyslac, to informuje, ze swiece w Andorii wlacza sie tylko recznie.

I teraz by si co takiego przyda這. Ale w imi 幢e poj皻ej wygody producenci zag豉skuj klient闚 na 鄉ier. Kiedy mog這 by instalowanwe "r璚zne ssanie" w benzyniakach. Pami皻am kl徠wy znajomego gdy Volkswagen postaniwi w Golfie 1.6 instalowa ssanie automatyczne. W zimie z瞠ranie i 20 litr闚 nie by這 jakim wyj徠kiem przez  ten niewielki przecie silnik.

Data: 2014-06-07 14:49:24
Autor: Maciek
安iece 瘸rowe.
Dnia Fri, 06 Jun 2014 19:50:28 +0200, Trybun napisa(a):

I teraz by si co takiego przyda這. Ale w imi 幢e poj皻ej wygody producenci zag豉skuj klient闚 na 鄉ier.

Nie wiem czy w obecnych ciezko skomputeryzowanych dieslach to by sie
sprawdzilo. Komp by glupial i wrzeszczal, ze blad.
W Zuku dzialalo swietnie - jesli przy odpalaniu kopcil, to sie po prostu
dogrzewalo z 10 sekund i po sprawie. No ale tam moglem wyjac kluczyki ze
stacyjki, bo silnik mial sterowanie w 100% mechaniczne, nawet gasilo sie go
specjalna dzwignia.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2014-06-08 08:44:15
Autor: Trybun
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-07 14:49, Maciek pisze:
[...]

Po prostu by w ten spos鏏 powiadamia 瞠 wystarczy ju grzania a wtedy kierowca wy陰cza grzanie.  Co innego by si mog這 sta?

W moim aucie dieselku te mog wyj望 kluczyk a silnik pozostaje w陰czony. Ma這 tego w moim poprzednim aucie - benzyniaku tak瞠 mog貫m wyj望 kluczyki ze stacyjki a silnik pracowa.

Data: 2014-06-07 09:41:38
Autor: collie
安iece 瘸rowe.
W dniu 8.06.14 8:44, Trybun pisze:

W moim aucie dieselku te mog wyj望 kluczyk a silnik pozostaje w陰czony. Ma這
tego w moim poprzednim aucie - benzyniaku tak瞠 mog貫m wyj望 kluczyki ze stacyjki
a silnik pracowa.

No nie wiem, ja chyba mam zepsut stacyjk, bo kluczyk mog wyj望 dopiero po
ca趾owitym przekr璚eniu go w lewo, do oporu. A wtedy silnik na 100 proc. ga郾ie
po wyj璚iu kluczyka. ;-)

--
collie

Data: 2014-06-08 19:57:20
Autor: Trybun
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-07 09:41, collie pisze:
[...]

Nie m闚i 瞠 to norma, nigdy wcze郾iej mi si nie zdarzy這 w aucie 瞠 mog wyci庵n望 kluczyk a motor pracuje dalej. Gdy pierwszy raz jecha貫m Vectr to wr璚z spanikowa貫m gdy by貫m na rondzie i przypadkowo tr帷i貫m kolanem kluczyki a one wypad造 z stacyjki na pod這g. by貫m pewny 瞠 kierownica si zablokuje, a pr璠ko嗆 do嗆 du瘸. 畝dne zablokowanie jednak nie nast徙i這. W nowym nabytku z silnikiem diesla  tak瞠 mog wyj望 kluczyki przy pracuj帷ym silniku.

Data: 2014-06-08 09:33:25
Autor: Maciek
安iece 瘸rowe.
Dnia Sun, 08 Jun 2014 08:44:15 +0200, Trybun napisa(a):

W moim aucie dieselku te mog wyj望 kluczyk a silnik pozostaje w陰czony. Ma這 tego w moim poprzednim aucie - benzyniaku tak瞠 mog貫m wyj望 kluczyki ze stacyjki a silnik pracowa.

Nastepny troll?

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2014-06-08 19:57:59
Autor: Trybun
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-08 09:33, Maciek pisze:
[...]

Skoro tak piszesz, ja nie wiem jak to nazwa.

Data: 2014-06-05 12:56:58
Autor: Maciek
安iece 瘸rowe.
Dnia Thu, 05 Jun 2014 12:02:59 +0200, collie napisa(a):

A zap這n mieszanki przy odpalaniu silnika w temperaturze 20 stopni nast瘼uje
w jaki spos鏏? Od d逝gotrwa貫go kr璚enia rozrusznikiem, o czym ni瞠j?

A niby od czego? Swieca zarowa bezposrednio nie przyczynia sie do zaplonu
mieszanki. Sam zreszta odpalalem antycznego diesla, w ktorym padl przekaznik swiec.
Zapalil, kopcac, i pojechal.

Wyguglaj sobie, co to jest "fire piston" i przestan bluznic.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2014-06-05 13:10:31
Autor: collie
安iece 瘸rowe.
W dniu 5.06.14 12:56, Maciek pisze:

Swieca zarowa bezposrednio nie przyczynia sie do zaplonu mieszanki.

A do czego? Do 鈍iecenia w cylindrze, 瞠by gazy spalinowe widzia造,
gdzie jest wyj軼ie?

Sam zreszta odpalalem antycznego diesla, w ktorym padl przekaznik swiec.
Zapalil, kopcac, i pojechal.

Wyguglaj sobie, co to jest "fire piston" i przestan bluznic.

Je郵i wg Ciebie wystarczy umiej皻no嗆 guglania, by m鏂 zaprzecza Rudolfowi
Dieslowi, to wyguglaj sobie zasady dzia豉nia silnika wysokopr篹nego.

--
collie

Data: 2014-06-05 21:18:35
Autor: Maciek
安iece 瘸rowe.
Dnia Thu, 05 Jun 2014 13:10:31 +0200, collie napisa(a):

Je郵i wg Ciebie wystarczy umiej皻no嗆 guglania, by m鏂 zaprzecza Rudolfowi
Dieslowi, to wyguglaj sobie zasady dzia豉nia silnika wysokopr篹nego.

Ja te zasady znam, ty nie masz o nich pojecia.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2014-06-05 12:23:12
Autor: kogutek444
安iece 瘸rowe.
W dniu czwartek, 5 czerwca 2014 21:18:35 UTC+2 u篡tkownik Maciek napisa:
Dnia Thu, 05 Jun 2014 13:10:31 +0200, collie napisa嚙(a):

> Je嚙締i wg Ciebie wystarczy umiej嚙緣no嚙踝蕭 guglania, by m嚙箱 zaprzecza嚙 Rudolfowi

> Dieslowi, to wyguglaj sobie zasady dzia嚙窮nia silnika wysokopr嚙緯ego.

Ja te zasady znam, ty nie masz o nich pojecia.

-- //\/\aciek

docktor(a)poczta.onet.pl

Zasada jest ta sama. Budowa silnik闚 si ciut zmieni豉. Rudolf z litra pojemno軼i wyci庵a konia mechanicznego. Teraz wyci庵aj sto koni i wi璚ej z litra.

Data: 2014-06-05 16:37:44
Autor: Jakub Witkowski
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-05 12:02, collie pisze:

[...]

Brawo! W豉郾ie odkry貫 zasad dzia豉nia silnika o zap這nie _s_a_m_o_c_z_y_n_n_y_m_, zwanego popularnie silnikiem Diesla:

"Silnik wysokopr篹ny w odr騜nieniu od silnika o zap這nie iskrowym zasysa i spr篹a czyste powietrze, a paliwo wtryskiwane
jest do cylindra dopiero pod koniec suwu spr篹ania. Mieszanka palna tworzy si bezpo鈔ednio w cylindrze silnika,
a jej zap這n nast瘼uje samoczynnie na skutek odpowiednio wysokiej temperatury (500-800蚓) spr篹onego powietrza."

Owszem, cz瘰to ci篹ko jest odpali bez 鈍iecy, poniewa spr篹anie zachodzi wtedy stosunkowo wolno (ma這 RPM),
i cz窷 ciep豉 ucieka przez kontakt powierza z zimnym cylindrem (ale oczywi軼ie nadal nie jest to proces izotermiczny!).
Dodatkowo, s jeszcze straty ci郾ienia w cylindrze (zw豉szcza je郵i silnik jest w kiepskim stanie), kt鏎e r闚nie
dokuczaj bardziej przy niskich obrotach. Dlatego temperatura spr篹ania jest ni窺za ni normalnie, gdy proces
jest bli窺zy spr篹aniu adiabatycznemu.

Niemniej bzdur jest napisanie, 瞠 bez 鈍iecy si nie odpali po d逝gim postoju jakoby z powodu
"zasad dzia豉nia silnika diesla". Przeciwnie, co do zasady w豉郾ie DA si, natomiast przeszkadzaj niedoskona這軼i.
Mimo to wiele silnik闚 pali ca趾iem zno郾ie bez sprawnych 鈍iec, zw豉szcza gdy jest w miar ciep這.
Sporo zale篡 od konkretnej konstrukcji, np. jakie zastosowano ci郾ienie spr篹ania.

PS lepiej nie wyje盥瘸j z "lekcjami fizyki" na tej grupie. Serio serio.

--
JW

Data: 2014-06-05 17:13:11
Autor: J.F.
安iece 瘸rowe.
U篡tkownik "Jakub Witkowski"  napisa w wiadomo軼i
[...]

Ale pytanie jest o te druga czesc silnikow - czy one zapala, zwlaszcza na srednim mrozie, bez swiec ale przed skonczeniem akumulatora.

Bo moze jednak nie taka bzdura jest napisane ze po dlugim postoju bez swiec nie odpali :-)

J.

Data: 2014-06-05 17:22:06
Autor: collie
安iece 瘸rowe.
W dniu 5.06.14 16:37, Jakub Witkowski pisze:

Brawo! W豉郾ie odkry貫 zasad dzia豉nia silnika o zap這nie
_s_a_m_o_c_z_y_n_n_y_m_, zwanego popularnie silnikiem Diesla:

Naucz si czyta ze zrozumieniem i nie popisuj si umiej皻no軼i copy-paste
z Wikipedii.

Niemniej bzdur jest napisanie, 瞠 bez 鈍iecy si nie odpali po d逝gim postoju
jakoby z powodu
"zasad dzia豉nia silnika diesla". Przeciwnie, co do zasady w豉郾ie DA si,
natomiast przeszkadzaj niedoskona這軼i.

Kr鏒ko m闚i帷 - da si, czyli si nie da.

PS lepiej nie wyje盥瘸j z "lekcjami fizyki" na tej grupie. Serio serio.

Wychodz z za這瞠nia, 瞠 na nauk nigdy nie jest za p騧no. Nawet na newsach.

--
collie

Data: 2014-06-05 21:29:17
Autor: Maciek
安iece 瘸rowe.
Dnia Thu, 05 Jun 2014 17:22:06 +0200, collie napisa(a):

Kr鏒ko m闚i帷 - da si, czyli si nie da.

"Nigdy nie rozmawiaj z idiot. Najpierw sprowadzi ci do swojego poziomu, a
potem pokona do鈍iadczeniem"

Idziesz so KF-a, trollu.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2014-06-05 22:42:12
Autor: collie
安iece 瘸rowe.
W dniu 5.06.14 21:29, Maciek pisze:

Idziesz so KF-a, trollu.

Za Wikipedi - cechy trolla:
- cz瘰te nazywanie innych dyskutant闚 trollami internetowymi;
- ceremonialne u篡wanie filtr闚 (np. killfile'a): troll uroczy軼ie obwieszcza,
   瞠 jego oponent ma znale潭 si w filtrze trolla, przy czym bardzo cz瘰to i tak
   tego nie robi i dalej czyta wypowiedzi oponenta (czasem tylko pr鏏uje udawa,
   瞠 je filtruje);

--
collie

Data: 2014-06-06 10:03:17
Autor: RoMan Mandziejewicz
安iece 瘸rowe.
Hello collie,

Thursday, June 5, 2014, 10:42:12 PM, you wrote:

Idziesz so KF-a, trollu.
Za Wikipedi - cechy trolla:

[...]

Cecha g逝pka - odpowiada na PLONKa.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-06-06 00:53:07
Autor: collie
安iece 瘸rowe.

Cecha g逝pka - odpowiada na PLONKa.

Inaczej by si nie za豉pa mi璠zy w鏚k a zak御k, bastardzie po Arnoldzie Buzdyganie.

--
collie

Data: 2014-06-07 01:29:59
Autor: RoMan Mandziejewicz
安iece 瘸rowe.
Hello collie,

Friday, June 6, 2014, 12:53:07 AM, you wrote:

Cecha g逝pka - odpowiada na PLONKa.
Inaczej by si nie za豉pa mi璠zy w鏚k a zak御k, bastardzie po Arnoldzie
Buzdyganie.

*PLONK!* durniu.

--
 RoMan

Data: 2014-06-05 18:40:58
Autor: Tomasz Gorbaczuk
礎wiece 聶arowe.
W dniu .06.2014 o 11:48 Wojtek <wojtek@laaapppii.plll> pisze:

Niestety ale Ty si礙 mylisz... nie w ka聶dym ale w praktycznie ka聶dym  nowszym
aucie, swiece 聶arowe powy聶ej 15-20 stopni celcjusza, nie s簣 za糧簣czane.

--

Wojtek

P.S. Jak diesel jest na 100% sprawny opr籀cz swiec to do -5 zapali....  d糧u聶ej
pokr礙cisz ale zapali.. no chyba 聶e to mondeo MK1/2 :P.. ale to inna  historia
:)

Zao髒ymy si? :-) - sdzi bd instrukcje serwisowe do hdi, dci, jtd...
Sprawny nowy diesel pali bez wiec i przy -20st.

TG

Data: 2014-06-05 12:59:51
Autor: Maciek
安iece 瘸rowe.
Dnia Wed, 04 Jun 2014 23:08:21 +0200, collie napisa(a):

畝den
diesel nie zapali bez pomocy 鈍iec,

Bredzisz!

Widziales kiedys chocby popularnego "esioka" czy inny gospodarczy silnik
wysokoprezny?

A nazwa "silnik o zaplonie samoczynnym" cos ci mowi?

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2014-06-06 19:40:30
Autor: Trybun
安iece 瘸rowe.
[...]

Sk康 taki wniosek? Przecie kontrolka si zapala, a tak瞠 s造cha takie jakby syczenie gdy gdy owa kontrolka sygnalizuje grzenie..

Data: 2014-06-05 20:29:35
Autor: Rafa \"SP\" Gil
wiece 髒arowe.
W dniu 2014-06-04 22:32, collie pisze:

Jeli je驕dzisz raz w tygodniu na sum, to o akumulatorze nie
musisz pamita.

Zieeeeew. Np ta sobota co mina. Zrobione od 8 rano do 21 870 km po woj mazowieckim. Kilkadziesit punkt籀w postojowych, start stop. Ale ok, jestem naczelnym katolem tej grupy, co niedziel zapierdalam do panbozi bi pokony, i nie wiem co to cige odpalanie diesla co chwila.

A dodam, 髒e ta sobota to bya fajna, bo miaem w miar dugie odstpy midzy punktami.

Data: 2014-06-08 08:41:54
Autor: Trybun
安iece 瘸rowe.
[...]

No nie wiem, skoro tak piszesz, jednak mimo braku jakiegokolwiek dodatkowego do豉dowywania nie mia貫m tej zimy problem闚 z akumulatorem, a nie jest on nowy. O stylu jazdy ju pisa貫m - wi璚ej zapalanie ni jazdy..

Ca貫 szcz窷cie 瞠 ten motor (CRDI) nie jest wyposa穎ny w wynalazki typu FAP
czy sprz璕這 dwumasowe, ale i tak ma co si zepsu.

Podobnie jak w benzyniaku. ;-)

Chyba jednak w dieslu jest mniej awaryjnogennej elektroniki. Pami皻am jak w dawnych czasach przejecha貫m oko這 200km wstrzykuj帷 r璚znie do ga幡ika paliwo lekarsk strzykawk.

Data: 2014-06-07 09:33:39
Autor: collie
安iece 瘸rowe.
W dniu 8.06.14 8:41, Trybun pisze:

No nie wiem, skoro tak piszesz, jednak mimo braku jakiegokolwiek dodatkowego
do豉dowywania nie mia貫m tej zimy problem闚 z akumulatorem, a nie jest on nowy. O
stylu jazdy ju pisa貫m - wi璚ej zapalanie ni jazdy..

Pewnie jako嗆 akumulatora ma te sw鎩 udzia. Moj pierwsz Asterk doje盥瘸貫m
do pracy z Tarchomina na Mokot闚, czyli gdzie z 15 km w jedn stron, lato czy
zima. Fabryczny akumulator wytrzyma w sumie (u poprzedniego w豉軼iciela i u
mnie) 7 lat, bez 瘸dnego do豉dowywania. Zreszt, nawet prostownika wtedy nie
mia貫m. ;-) A powiadaj, 瞠 po trzech latach nale篡 w dieslu akumulator wymieni,
szczeg鏊nie przed zim.

Chyba jednak w dieslu jest mniej awaryjnogennej elektroniki. Pami皻am jak w
dawnych czasach przejecha貫m oko這 200km wstrzykuj帷 r璚znie do ga幡ika paliwo
lekarsk strzykawk.

I to mi si od pocz徠ku w dieslu podoba這 - brak ga幡ika, rozdzielacza, cewek
i przewod闚 WN id帷ych do 鈍iec. ;-) Teraz w benzyniakach i z tym jest inaczej,
ale wtedy zim, czy w s這tne dni problemy z odpalaniem by造. Ja co prawda
strzykawki z benzyn nie wozi貫m, ale kilka razy w zimie zdarzy這 mi si u篡
takiego wynalazku pn. Start w aerozolu.

--
collie

Data: 2014-06-08 19:58:57
Autor: Trybun
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-07 09:33, collie pisze:
[...]

Ja jestem w troch lepszej sytuacji, bo auto przewa積ie stoi w gara簑, co prawda nieogrzewanym ale r騜nica w temperaturach na zewn徠rz, a w 鈔odku jest spora.

[...]

Pewnie je寮zi貫 Polonezem, albo Du篡m Fiatem? Jak sobie przypominam to by造 te auta wr璚z obrzydliwie podatne na zawilgocenia uk豉du zap這nowego.

Data: 2014-06-08 09:32:10
Autor: Maciek
安iece 瘸rowe.
Dnia Sun, 08 Jun 2014 08:41:54 +0200, Trybun napisa(a):

Chyba jednak w dieslu jest mniej awaryjnogennej elektroniki. Pami皻am jak w dawnych czasach przejecha貫m oko這 200km wstrzykuj帷 r璚znie do ga幡ika paliwo lekarsk strzykawk.

To chyba jednak nie byl diesel.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2014-06-08 19:59:08
Autor: Trybun
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-08 09:32, Maciek pisze:
[...]

Oczywi軼ie 瞠 nie. ;-)

Data: 2014-06-08 12:02:17
Autor: J.F.
安iece 瘸rowe.
[...]

Juz nie. Elektroniki tam pelno.
No dobra - bez swiec zarowych diesel moze zapali, bez iskry benzynowy
na pewno nie.

jak w dawnych czasach przejecha貫m oko這 200km wstrzykuj帷 r璚znie do ga幡ika paliwo lekarsk strzykawk.

Na dlugo starczalo ? Co kilometr, czy podlaczylej jakos z kabiny ? Ale w dieslu strzykawka raczej nie pomoze.

J.

Data: 2014-06-08 20:00:05
Autor: Trybun
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-08 12:02, J.F. pisze:

[...]

No w豉郾ie, mimo wszystko i tak w dieslu jest jej mniej.

[...]

Oj nie pami皻am, po prostu nie mierzy貫m. Pami皻am tylko 瞠 po pierwszym wstrzykni璚iu byli鄉y troch zaskoczeni 瞠 tak daleko uda這 si na tej szprycy ujecha. I jeszcze ma貫 sprostowanie -  nie by這 tego przejechane 200km. Jakie 15-20km od miasta Czarnkowa w kierunku na Pozna, do Poznania.

Data: 2014-06-05 07:58:28
Autor: Mirek Ptak
安iece 瘸rowe.
Dnia 2014-06-04 17:01,  *Trybun* napisa, a mnie co podkusi這, 瞠by odpisa:
M闚i 瞠 鈍iece 瘸rowe to generalnie s豉by punkt diesli Opla

Od dosy dawna (2005) wi瘯szo嗆 silnik闚 w Oplach jest konstrukcji Fiata lub Isuzu (cho nowe 1.7 to ju naprawd nie wiem czyje s :) )

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-06-06 19:56:48
Autor: Trybun
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-05 07:58, Mirek Ptak pisze:
[...]

Sam silnik to jeszcze nie wszystko, liczy si osprz皻, no i oprogramowanie.

Data: 2014-06-04 19:20:49
Autor: Irokez
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-04 14:03, collie pisze:

A co do diesla: ja tam nie narzekam - nie wiem co to regulacja ga幡ika,
brak iskry, zawilgocone przewody WN itepe itede. Jeszcze i Ty polubisz
klekota, nie b鎩 nic. ;-)

hmm.. nie mam ga幡ika, nie mam przewod闚 WN itepe itede.
Nie mam te dwumasy, filtra cz御tek sta造ch, EGR, zaworu wolnych obrot闚, turbiny, intercoolera, zapiekaj帷ych si 鈍iec 瘸rowych i strachu zim czy paliwo zamarznie

Ale fakt 2.4JTD fajnie si je寮zi這. a potem dwumasa zacz窸a o sobie dawa zna.  2.0TDI czy TDCI nie dawa這 takiej frajdy

--
Irokez

Data: 2014-06-04 20:41:14
Autor: collie
安iece 瘸rowe.
W dniu 4.06.14 19:20, Irokez pisze:

hmm.. nie mam ga幡ika, nie mam przewod闚 WN itepe itede.

Hmm... Wygl康a na to, 瞠 masz diesla, tylko o tym nie wiesz. ;-) Przy bezpo鈔ednim
wtrysku benzyny nie ma co prawda ga幡ika, ale mieszanka i tak jest zapalana
od iskry 鈍iecy. A jak s 鈍iece, to musi by i wysokie napi璚ie, kt鏎e do tych
鈍iec czym jest doprowadzane, prawda? Ale mo瞠 ja nie jestem na bie膨co, bo od
tak dawna je盥輳 dieslami, 瞠 mog這 mi umkn望, i obecnie s benzyniaki bez
鈍iec zap這nowych. ;-)

--
collie

Data: 2014-06-04 20:57:03
Autor: Irokez
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-04 20:41, collie pisze:
[...]

Ma oczywi軼ie 鈍iec i cewk zap這now - jedn na ka盥 鈍iec, zak豉dan bezpo鈔ednio na ni wi璚 nie ma kabla WN kt鏎y fakt robi problemy.
Ca這嗆 jest szczelnie wtykana w otw鏎 pokrywy i na zewn徠rz jest tylko wtyk z zasilaniem 12V czy tam ile ze sterownika. Wi璚 problem wilgoci nie istnieje.

--
Irokez

Data: 2014-06-04 21:41:41
Autor: Cavallino
安iece 瘸rowe.

U篡tkownik "collie" <collie2@vp.pl> napisa w wiadomo軼i grup dyskusyjnych:lmnpmu$e2a$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Ale on pisa 瞠 bez kabli, a nie 瞠 bez 鈍iec.
Cewki bezpo鈔ednio na 鈍iecy s od wieeeelu lat stosowane tu i 闚dzie.

Data: 2014-06-04 21:46:21
Autor: collie
安iece 瘸rowe.
W dniu 4.06.14 21:41, Cavallino pisze:

Ale on pisa 瞠 bez kabli, a nie 瞠 bez 鈍iec.
Cewki bezpo鈔ednio na 鈍iecy s od wieeeelu lat stosowane tu i 闚dzie.

To mi ju obja郾i Irokez. Tak mi si skojarzy這, 瞠 jak nie ma przewod闚 WN,
to i nie ma 鈍iec. A m鎩 ostatni benzyniak mia kabelki jak si patrzy. ;-)

--
collie

Data: 2014-06-04 21:46:41
Autor: atm
安iece 瘸rowe.
On 2014-06-04 20:41, collie wrote:
[...]

Jesli przewody wysokiego napiecia sa jedynym problemem benzyniakow to mozna je nazwac samochodami idealnymi....

Co do diesli, na podstawie (skromnych) obserwacji odnosze wrazenie, ze wspolczesne diesle sa ok jesli jest sie ich pierwszym wlascicielem.
Drugi (i nastepny) wlasciciel kupuje samochod z przebiegiem 150-250kkm
i zalapuje sie na wianuszek problemow, ktore finansowo protrafia dac mocno w kosc.

Data: 2014-06-04 21:57:15
Autor: collie
安iece 瘸rowe.
W dniu 4.06.14 21:46, atm pisze:

[...]

No, chyba 瞠 si akurat trafi na takie autko z og這szenia:

"Okazja! Jedyny taki Golf IV TDI 1999 r. (model 2000) zakupiony od niedowidz帷ego 91-letniego oficera SS w stanie spoczynku (穎na adwokat, syn pilot, c鏎ka lekarz), 94 tys. przebiegu, gdy by這 to sz鏀te  auto w rodzinie je盥穎ne tylko
w s這neczne dni, na co dzie sta pod kocem w ogrzewanym gara簑. Tydzie przed sprzeda膨 ten pierwszy w豉軼iciel dokupi dwa komplety opon, wymieni rozrz康, oleje, p造ny, paski i kompletne zawieszenie. Nic nie stuka i nie puka, bez wk豉du finansowego, tylko klima jest do nabicia. Spalanie oscyluje w granicach 3 l/100km, jak s korki i kto ma ci篹k nog to 3.5 l/100km. Autko do tego stopnia bezawaryjne, 瞠 cz這wiek zapomnia jak mechanik wygl康a, 鄉ia這 mo積a mask zaspawa. W dzie zakupu Golfika syn w豉軼iciela zatankowa auto do pe軟a, umy
i nawoskowa na gor帷o, a c鏎ka zrobi豉 nam na drog kanapki i kaw do termosu. Samoch鏚 w stanie kolekcjonerskim, jedyny taki, tylko la rop i jecha. Na wyposa瞠niu: strumienica, szpera, wydech z kwasiaka, rozp鏎ki kielich闚, fajera momo, kub造 recaro. Serdecznie polecam to zadbane, doinwestowane autko w dieselku. B璠zie s逝篡 wiele lat, gdy nie jest wyt逝czone i wykatowane. Sprzedaj z b鏊em serca swoj laleczk, pilnie z powodu wyjazdu, tylko dla mi這郾ika marki, w dobre r璚e. A Niemiec p豉ka jak sprzedawa..."

--
collie

Data: 2014-06-04 22:21:01
Autor: atm
安iece 瘸rowe.
On 2014-06-04 21:57, collie wrote:
W dniu 4.06.14 21:46, atm pisze:

[...]

Ty sie smiej, ale takie cuda czsem sie zdarzaja. Znajomy Niemiec, kupil ostatnio od swojego dalekiego znajomego (tez Niemca) Forda Mondeo. Nic szczegolnego gdyby nie to, ze samochod ma 12 lat i 34.000km przebiegu!!
Udokumentowane. Samochod jest w bardzo dobrym stanie technicznym i wizualnym (jedno male otarcie). Zaplacil za niego 800E.

Data: 2014-06-05 08:07:51
Autor: Mirek Ptak
安iece 瘸rowe.
Dnia 2014-06-04 22:21,  *atm* napisa, a mnie co podkusi這, 瞠by odpisa:
Ty sie smiej, ale takie cuda czsem sie zdarzaja. Znajomy Niemiec, kupil
ostatnio od swojego dalekiego znajomego (tez Niemca) Forda Mondeo. Nic
szczegolnego gdyby nie to, ze samochod ma 12 lat i 34.000km przebiegu!!

To pewnie ma ju trzeci t逝mik :)
Wnioskuje po 5 letnim Mondeo kt鏎e mia貫m jako zast瘼cze z serwisu - 123 ty przebiegu - udokumentowane :):
https://www.dropbox.com/s/pxnp35kzj6ez6ku/2014-05-24%2015.31.37.jpg
https://www.dropbox.com/s/h454k02rbp00qdh/2014-05-24%2015.39.21.jpg

Data: 2014-06-05 08:28:06
Autor: jerzu
安iece 瘸rowe.
On Thu, 05 Jun 2014 08:07:51 +0200, Mirek Ptak
<nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote:

To pewnie ma ju trzeci t逝mik :)
Wnioskuje po 5 letnim Mondeo kt鏎e mia貫m jako zast瘼cze z serwisu - 123 ty przebiegu - udokumentowane :):

Ty popsujesz wszystkie auta :)
W moim jest oryginalny wydech, jedynie wspawane jest nowe kolanko z
wieszakiem, bo na 陰czeniu wieszaka z rur zrobi豉 si dziurka :)

Data: 2014-06-06 08:07:50
Autor: Mirek Ptak
安iece 瘸rowe.
Dnia 2014-06-05 08:28,  *jerzu* napisa, a mnie co podkusi這, 瞠by odpisa:

To pewnie ma ju trzeci t逝mik :)
Wnioskuje po 5 letnim Mondeo kt鏎e mia貫m jako zast瘼cze z serwisu - 123
ty przebiegu - udokumentowane :):

Ty popsujesz wszystkie auta :)

Zdarza si najlepszym - patrz Kubica :)

W moim jest oryginalny wydech, jedynie wspawane jest nowe kolanko z
wieszakiem, bo na 陰czeniu wieszaka z rur zrobi豉 si dziurka :)

W tym zast瘼czym te si od tego zacz窸o - poszed wieszak, a kilka kilometr闚 dalej 陰czenie z rur od strony silnika.

Data: 2014-06-05 07:23:51
Autor: dddddddd
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-04 21:46, atm pisze:
[...]

bo ludzie potrafi wyda 70.000z na nowe auto, a do tego z przebiegiem 200kkm za mniej ni po這w tej sumy nie chc do這篡 kilka tysi璚y, bo my郵 瞠 to z salonu :)
Bo ci篹ko dok豉da si np. 8000z do auta za 25000z, mimo 瞠 陰cznie to po protu kosztuje 33000z i trzeba tak sum zakupu przyj望, by je寮zi sprawnym autem.
Jak si ma這 je寮zi to mo積a mie te szcz窷cie i nic nie zrobi przy aucie do czasu sprzeda篡, ale mo瞠 te pa嗆 co za kilka tysi i jest p豉cz. Jak si robi wi瘯sze przebiegi to oka瞠 si, 瞠 te kilka  tysi璚y to wcale nie tak du穎, bo roz這篡 si i ten kilometr wcale nie jest du穎 dro窺zy...
Ludzie p豉cz 瞠 np. musz wyda 3000z na dwumas, a przecie teraz chyba komplet opon do SUVa kosztuje wi璚ej...? Nie mam suva, a za komplet dobrych opon p豉ci貫m ok. 2000zl. Tyle 瞠 du穎 ludzi nie przyjmuje takich wydatk闚 do bud瞠tu, a opony to nie wiem - pewnie u篡wane...
Ja teraz szykuj si na zakup auta (te diesla) za 40.000z, ale licz si z tym, 瞠 jak nie uzbieram 50.000 to nie ma sensu kupowa (ale to mocniejszy silnik, to i w serwis trzeba wi璚ej w這篡)- bo b璠zie to ~10-letnie auto z przebiegiem pewnie >300kkm

ㄆkasz

Data: 2014-06-05 08:06:10
Autor: J.F.
安iece 瘸rowe.
Dnia Thu, 05 Jun 2014 07:23:51 +0200, dddddddd napisa(a):
[...]

Ale to sie wtedy mija z celem, wiec trzeba pojsc po kredyt na nowe
auto z salonu, albo kupic starsze i poczekac az ceny za kilkuletnie
spadna, bo ich nikt nie chce kupic :-)

Tylko ze swiece zarowe kosztuja po kilkadziesiat zl, przynajmniej do
forda. Wiecej problemow z wymiana, bo nacpali tam rurek jak pijani.
I w efekcie jezdze na starych- ciagle dobre, a winny okazal sie
rozrusznik :-)

Ludzie p豉cz 瞠 np. musz wyda 3000z na dwumas, a przecie teraz chyba komplet opon do SUVa kosztuje wi璚ej...? Nie mam suva, a za komplet dobrych opon p豉ci貫m ok. 2000zl.

Do suv moze i tak, ale jak sie ma stare auto to 600zl moze starczyc.
Nowsze ma duze felgi, duze opony i drogie.

Tyle 瞠 du穎 ludzi nie przyjmuje takich wydatk闚 do bud瞠tu, a opony to nie wiem - pewnie u篡wane...

Rynek uzywanych opon jest.
[...]

To nie lepiej sprawdzic oferty w salonach ?

Tylko potem trzeba zostawiac pieniadze w serwisie :)

J.

Data: 2014-06-05 08:29:46
Autor: jerzu
安iece 瘸rowe.
On Thu, 5 Jun 2014 08:06:10 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Tylko ze swiece zarowe kosztuja po kilkadziesiat zl, przynajmniej do
forda. Wiecej problemow z wymiana, bo nacpali tam rurek jak pijani.

Nie wiem jaki to ford, ale w TDDi/TDCi dost瘼 do 鈍iec jest
bezproblemowy. Inna sprawa 瞠 lubi si ukr璚i i jest wtedy problem.

Data: 2014-06-05 09:26:38
Autor: J.F.
安iece 瘸rowe.
Dnia Thu, 05 Jun 2014 08:29:46 +0200, jerzu napisa(a):
[...]

A tu starszy 1.8td i od pompy do glowicy prowadza 4 sztywne i fikusnie
powyginane rurki, blokujac dostep kluczem.

J.

Data: 2014-06-05 15:53:42
Autor: jerzu
安iece 瘸rowe.
On Thu, 5 Jun 2014 09:26:38 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

A tu starszy 1.8td i od pompy do glowicy prowadza 4 sztywne i fikusnie
powyginane rurki, blokujac dostep kluczem.

Nie pami皻am jak to jest w 1.8TD, ale w sumie dziwne nie jest. W ko鎍u
鈍iec 瘸rowych nie wymienia si codziennie :)

Data: 2014-06-05 15:26:05
Autor: dddddddd
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-05 08:06, J.F. pisze:

[...]

ale nadal 33.000z<<70.000z, tak samo jak 10+8=18000z<<40.000z...
Jeszcze s stare przyzwyczajenia - kupujesz tanie u篡wane auto to i ma這 w nie wk豉dasz, ale jeszcze troch i poko鎍z si niezniszczalne auta i trzeba b璠zie kupi 10-latka naszpikowanego wszystkim co mo磧iwe - a w te nowsze u篡wane auta niestety wk豉da trzeba

[...]

nie ma co sprawdza, za 40, 50 czy nawet 150.000z nie kupi takiego auta nowego :) a auto za 10.000z (+6.000 w naprawy i tzw chip-tuning) jest lepsze ni to za 70.000 z salonu (bo takie mia貫m, tyle 瞠 by貫m drugim w豉軼icielem, ale jak si nim je寮zi wiem) - przecie nie zmieni lepszego auta na gorsze (tylko nowsze)

ㄆkasz

Data: 2014-06-05 17:21:21
Autor: J.F.
安iece 瘸rowe.
U篡tkownik "dddddddd"  napisa w wiadomo軼i
[...]

Na jednej awarii na pewno sie nie skonczy :-P

Jeszcze s stare przyzwyczajenia - kupujesz tanie u篡wane auto to i ma這 w nie wk豉dasz, ale jeszcze troch i poko鎍z si niezniszczalne auta i

Ale koszta napraw beda rosly. Wiec albo stare przyzwyczajenia beda sie sprawdzaly, albo przyjdzie sie z nimi pozegnac.

[...]

Ale teraz skoczylo na auto za 50k uzywane i 200k czy wiecej nowe.
W razie awarii bedziesz mial za co naprawic ?
Moze jednak czas sie pogodzic ze sie nie jest milionerem, i trzeba wozic d* w aucie za 70k, a nie za 200k, choc 10 letnim ? :-)

J.

Data: 2014-06-05 18:00:10
Autor: dddddddd
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-05 17:21, J.F. pisze:
[...]

dlatego zak豉dam 8 czy ponad 10.000z, a nie 2000z, dzi瘯i temu nie jestem zdziwiony :)

[...]

po to zostawiam sobie bufor 10.000z, 瞠by w razie czego 15.000z na napraw mnie nie zabi這, wiem 瞠 to du穎 ale ja nie patrz na to jak na z這m za 40.000z w kt鏎ego trzeba w豉dowa 15000zl, tylko jak na ta雟z i du穎 du穎 lepsz alternatyw nowego auta za 70.000z...

Moze jednak czas sie pogodzic ze sie nie jest milionerem, i trzeba wozic
d* w aucie za 70k, a nie za 200k, choc 10 letnim ? :-)

ale za to auto za 200k da貫m 10kpln (dobra, mia這 chyba 13 lat bo ju ma 15), z reszt sprzeda貫m trzylatka kt鏎y mia wtedy pi耩 lat :) za wi璚ej ni koszt zakupu + koszt naprawy + rezerwa na przysz貫 naprawy, a je寮zi si du穎 lepiej.

A skoro za cen np. nowej Octavii z silnikiem 140KM mog mie w r闚nie dobrym stanie du穎 lepsze i 2x mocniejsze auto...to po co przep豉ca :)
A jak na to mnie nie sta to kupuj 15-letnie auto kt鏎e po doprowadzeniu do normalnego stanu kosztuje i tak du穎 mniej ni najta雟ze nowe auto :)

ㄆkasz

Data: 2014-06-05 18:05:43
Autor: J.F.
安iece 瘸rowe.
[...]

2000 to moze teraz wymiana wtryskiwaczy kosztowac. A gdzie pompa, dwumasa, sprzeglo, skrzynia itp :-)

[...]

Ale zmierzamy przeciez do tego ze takich samochodow juz nie robia, i teraz trzeba sie przygotowac na 10k wydatkow co roku :-)

A skoro za cen np. nowej Octavii z silnikiem 140KM mog mie w r闚nie dobrym stanie du穎 lepsze i 2x mocniejsze auto...to po co przep豉ca :)

140KM tez sporo.

A jak na to mnie nie sta to kupuj 15-letnie auto kt鏎e po doprowadzeniu do normalnego stanu kosztuje i tak du穎 mniej ni najta雟ze nowe auto :)

Ale te 15 latki zamienia sie za pare lat w 20 latki, a 15 latkow juz nie bedzie, bo to sam zlom :-)

J.

Data: 2014-06-05 18:28:01
Autor: dddddddd
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-05 18:05, J.F. pisze:
[...]

bez przesady, regeneracja wtryskiwacza to 500-600z, razem w 4000z si mie軼isz :)

[...]

raczej nie, fakt 瞠 naprawa b璠zie dro窺za, ale my郵 瞠 bardziej zamiast 500z zap豉cimy 2000z, ale jednak dro窺ze naprawy nadal b璠 sporadyczne...

A skoro za cen np. nowej Octavii z silnikiem 140KM mog mie w r闚nie
dobrym stanie du穎 lepsze i 2x mocniejsze auto...to po co przep豉ca :)

140KM tez sporo.

je郵i wcze郾iej je寮zi這 si 100-konnym autem to tak :)

[...]

eee, na razie 10-latki nie s takie z貫, wi璚 za 5 lat b璠zie jeszcze dobrze :)

ㄆkasz

Data: 2014-06-05 20:24:52
Autor: Cavallino
安iece 瘸rowe.

U篡tkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisa w wiadomo軼i grup dyskusyjnych:

[...]

A kto Ci powiedzia, 瞠 ka盥y potrzebuje "takie" auto?
Niekt鏎zy wol skromniejsze, ale niewypierdziane.

Data: 2014-06-06 06:38:29
Autor: dddddddd
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-05 20:24, Cavallino pisze:

[...]

wiem 瞠 ka盥y nie potrzebuje, sam jak bym je寮zi codziennie  np. do pracy do miasta to kupi豚ym jakie ma貫 wozid這 (chocia chyba wola豚ym si przesi捷 na komunikacj zbiorow)

ㄆkasz

Data: 2014-06-05 20:22:49
Autor: Cavallino
安iece 瘸rowe.

[...]

Do SUV te tyle kosztuj, oczywi軼ie nie do ka盥ego.

Data: 2014-06-05 21:45:40
Autor: jerzu
安iece 瘸rowe.
On Thu, 5 Jun 2014 20:22:49 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Do SUV te tyle kosztuj, oczywi軼ie nie do ka盥ego.

Mia貫m w reku faktur na komplet felgi + opony do Audi Q7. Ponad 17
tys. z. :)

Data: 2014-06-05 23:02:48
Autor: Cavallino
安iece 瘸rowe.

U篡tkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisa w wiadomo軼i grup dyskusyjnych:h5i1p95bbifdk6m03q5ddumeravflnt6kq@4ax.com...
[...]

A to zaprzecza mojemu stwierdzeniu czy je potwierdza?
Opony cross do Dustera kosztuj od 350 do 500 z, o nich pisa貫m.
Rozmiar ma do嗆 typowy.

Data: 2014-06-05 23:35:16
Autor: jerzu
安iece 瘸rowe.
On Thu, 5 Jun 2014 23:02:48 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

A to zaprzecza mojemu stwierdzeniu czy je potwierdza?

Raczej taka ciekawostka :)

Data: 2014-06-06 06:43:12
Autor: dddddddd
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-05 20:22, Cavallino pisze:

[...]

nie wiem jakie s ceny do suv'a, ale w moim rozmiarze najta雟ze nowe opony w pierwszym lepszym sklepie internetowym kosztuj 1100z/kpl - tyle 瞠 raczej wola豚ym kupi u篡wane ni takie nowe...

ㄆkasz

Data: 2014-06-06 18:34:11
Autor: Cavallino
安iece 瘸rowe.

U篡tkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisa w wiadomo軼i grup dyskusyjnych:lmrgt0$djo$1@dont-email.me...
[...]

Czyli niewielka r騜nica, bo do SUV-a za 1400 te kupisz.
Ca趾iem przyzwoite, chi雟zczyzny w to nie wliczam.

Data: 2014-06-05 15:56:53
Autor: Jakub Witkowski
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-04 14:03, collie pisze:

A co do diesla: ja tam nie narzekam - nie wiem co to regulacja ga幡ika,
brak iskry, zawilgocone przewody WN itepe itede.

Dobrze, 瞠 nie napisa貫 nic o korbie do kr璚enia. I dziegciu do smarowania osi.

> itepe itede.

znaczy, sko鎍zy豉 ci si ju lista?

Jeszcze i Ty polubisz klekota, nie b鎩 nic. ;-)

No c騜 - kilku moich znajomk闚, kt鏎zy "weszli" w turbodiesle (bo chyba nie masz na my郵i
takich klasycznych, bez turbo? Chocia, skoro piszesz co o ga幡ikach... :>) m闚i obecnie:
nast瘼ny to b璠zie wolnoss帷a benzyna. Najcz窷ciej podawane przyczyny: turbo, pompy wtryskowe,
wtryskiwacze, FAP, ko豉 dwumasowe. Tzn. ich brak.

Zastrzegam, 瞠 nie pisz o n闚kach. N闚k to bym pewnie wzi掖 diesla, zw豉szcza z rozs康n i d逝g gwarancj.

--
JW

Data: 2014-06-04 17:00:38
Autor: Budzik
安iece 瘸rowe.
U篡tkownik Trybun Ilich@jahu.com ...

[...]

Znowu kupi貫s co na co ci nie sta....

Z tym 150 razy to tez nie ma problemu - silnik ciep造 to i swiece sie nie m璚z.
Pytanie, ile razy odpalasz na zimnym silniku.

Data: 2014-06-04 22:04:04
Autor: Trybun
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-04 19:00, Budzik pisze:
[...]

Znowu?, przypomnij m鎩 wcze郾iejszy kosztowny nabytek. Wcze郾iej je寮zi貫m do嗆 drogimi autami, ale nie robi貫m sobie z powodu ich ceny jakich wyrzecze.

No jasne.. Przy odpalaniu gdy temperatura wynosi -12 stopni wiece grzej oko這 7 sekund. Teraz przy +12 grzenie trwa z 2-3 sekundy kr鏂ej. Przy nagrzanym silniku i 鈔odku dnia (w trakcie tych 149 odpala) 鈍iece grzej przy ka盥ym przekr璚eniu kluczyka oko這 2 sekundy. A wi璚 sie nie m璚z ale nie mo積a powiedzie 瞠 nic nie robi.

Data: 2014-06-04 22:37:16
Autor: Budzik
安iece 瘸rowe.
[...]

Telewizor plazmowy a potem p豉ka貫s ze za pr康 duzo p豉cisz...
+ kilka komputer闚....

[...]
moze w tych nowych silnikach jest inaczej (ktos pisa ze dzia豉j takze w trakcie pracy) ale w starszych nie zauwazy貫m wiekszych problem闚.

Data: 2014-06-06 20:10:05
Autor: Trybun
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-05 00:37, Budzik pisze:

[...]

Musia貫 mnie z kim pomyli - nigdy nie mia貫m w domu plazmy.

[...]

O ile one przez to za陰czanie przy ka盥ym odpalaniu auta szybciej si nie zu篡waj, to faktycznie nie ma problemu. Ale jednak zdrowy rozs康ek podpowiada 瞠 jest odwrotnie - ci庵貫 za陰czanie skraca ich zdolno嗆 do u篡tku. W j瞛yku ludzi inteligentnych takie dzia豉nie producenta 鄉ia這 mo積a nazwa sabota瞠m na szkod klienta.

Data: 2014-06-07 09:00:26
Autor: Budzik
安iece 瘸rowe.
[...]

A to przepraszam. Moze jest dw鏂h Trybon闚. :)

[...]

Sugerujesz ze one sie w陰czaja rowniez po to zeby sie zuzywa造 pomimo ze w danym momencie nic nie daja?

Data: 2014-06-08 08:45:46
Autor: Trybun
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-07 11:00, Budzik pisze:

Musia貫 mnie z kim pomyli - nigdy nie mia貫m w domu plazmy.

A to przepraszam. Moze jest dw鏂h Trybon闚. :)

Nie ma drugiego Trybuna, po prostu, nie wiedzie czemu przypisa貫 mi autorstwo tekstu napisanego przez niejakiego boukuna na "Polityce".

[...]

Sugeruj tylko to 瞠 w 90% 鈍iece 瘸rowe w陰czaj si zupe軟ie niepotrzebnie, nara瘸j帷 tym samym w豉軼iciela auta na niepotrzebne wydatki zwi您ane z przyspieszonym zu篡ciem tych 鈍iec.

Data: 2014-06-07 09:51:17
Autor: collie
安iece 瘸rowe.
W dniu 8.06.14 8:45, Trybun pisze:

Sugeruj tylko to 瞠 w 90% 鈍iece 瘸rowe w陰czaj si zupe軟ie niepotrzebnie,
nara瘸j帷 tym samym w豉軼iciela auta na niepotrzebne wydatki zwi您ane z
przyspieszonym zu篡ciem tych 鈍iec.

Ja tam zawsze wychodz z za這瞠nia, 瞠 samochody projektuj fachowcy i nie staram
si ich poprawia, np. wy陰czaj帷 na w豉sn r瘯 鈍iece 瘸rowe - "bo latem, panie,
samoch鏚 zapali i bez tego, wi璚 szkoda 鈍iec, panie" - cho akurat konstruktor
silnika tego nie bra pod uwag.

--
collie

Data: 2014-06-08 20:01:12
Autor: Trybun
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-07 09:51, collie pisze:
[...]

Fachowcy, no pewnie tak.. Szkoda tylko 瞠 siedz w kieszeni u kapitalisty. Naprawd my郵isz 瞠 klient chce mie w aucie zderzak nieomal le膨cy na drodze i takie samo niskie ca貫 zawieszenie 瞠by nie m鏬 podjecha nawet pod niewielki chodnik w celu zaparkowania? Albo te 鈍iece - temperatura silnika ze +100+ stopni Celsjusza, a w aucie i tak w陰czaj si 鈍iece 瘸rowe w celu podgrzania paliwa, przecie to jest chore.

Data: 2014-06-08 11:00:45
Autor: Budzik
安iece 瘸rowe.
[...]

Aaa. Taka pomy趾a!

[...]

Tak to ju jest z tymi nowoczesnymi samochodami.
Wole stare bo tam nie ma 3/4 rzeczy ktore psuj si w nowych...

Data: 2014-06-08 04:03:17
Autor: kogutek444
安iece 瘸rowe.
W dniu niedziela, 8 czerwca 2014 13:00:45 UTC+2 u篡tkownik Budzik napisa:
U嚙緙tkownik Trybun Ilich@jahu.com ...

> Aaa. Taka pomy嚙糊a!

> Tak to ju嚙 jest z tymi nowoczesnymi samochodami.

Wole stare bo tam nie ma 3/4 rzeczy ktore psuj嚙 si嚙 w nowych...

za chwil tych starych nie b璠zie. I co wtedy?

Data: 2014-06-08 15:00:59
Autor: Budzik
安iece 瘸rowe.
U篡tkownik  kogutek444@gmail.com ...

za chwil tych starych nie b璠zie. I co wtedy?

Wtedy trzeba bedzie wybierac z tych co zostan...

Data: 2014-06-08 20:02:10
Autor: Trybun
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-08 13:00, Budzik pisze:
[...]

Kowal zawini, cygana powiesili.

[...]

Jako嗆 tych starych ju raczej jest nie do uzyskania, i to nie tylko w przemy郵e samochodowym, dotyczy ka盥ego towaru. Po upadku realnego socjalizmu w 鈍iecie kapitali軼i zaczynaj pokazywa na co ich sta. Boj si 瞠 oni nie powiedzieli jeszcze ostatniego s這wa.

Data: 2014-06-09 18:00:06
Autor: Wiwo
安iece 瘸rowe.

U篡tkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com> napisa w wiadomo軼i news:538f7b9a$0$2230$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Sk康 wiesz, 瞠 w tym czasie grzej si 鈍iece? Samo zapalenie kontrolki nie musi oznacza fizycznego ich uruchomienia. R闚nie dobrze mo瞠 to oznacza w陰czenie uk豉du pomiarowego, kt鏎y sprawdza temepratur i na tej podstawie decyduje, czy uruchamia 鈍iece, czy nie.
Pomijam te taki drobny niuans, 瞠 kontrolka 鈍iec mo瞠 by r闚nie wykorzystywana do innych cel闚, nie tyko informowania o pracy ze 鈍iecami. Zdarza si, 瞠 np. informuje o stanie wpis闚 b喚d闚 sterownika silnika, ale taki sczeg馧 na pewno znalaz豚y si w instrukcji, kt鏎 ka盥y kierowca poznaje zanim wsi康zie do konkretnego auta... ;-)

Wiwo

Data: 2014-06-12 10:28:23
Autor: Trybun
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-09 18:00, Wiwo pisze:

[...]

Nie wiem, by mo瞠 masz racj 瞠 to za鈍iecanie sie kontrolki przy przekr璚eniu kluczyka na rozgrzanym silniku to tylko test. B璠 musia pos逝cha czy w takiej sytuacji wyst瘼uje r闚nie charakterystyczne syczenie.

Data: 2014-06-12 17:21:33
Autor: Wiwo
安iece 瘸rowe.

U篡tkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com> napisa w wiadomo軼i news:5399649f$0$2230$65785112news.neostrada.pl...

Nie wiem, by mo瞠 masz racj 瞠 to za鈍iecanie sie kontrolki przy przekr璚eniu kluczyka na rozgrzanym silniku to tylko test. B璠 musia pos逝cha czy w takiej sytuacji wyst瘼uje r闚nie charakterystyczne syczenie.

I co Ci da ta informacja, je郵i nie wiesz co syczy? Jak ju inni pisali, przy grzaniu 鈍iec nie ma co "sycze". By mo瞠 幢e opisujesz d德i瘯 (je郵i ju, to mo瞠 "bzycze" przeka幡ik), a mo瞠 to by urz康zenie, kt鏎e korzysta z pomiar闚, jakie wykonuje sterownik 鈍iec. Wsp馧czesne samochody to naprawd do嗆 z這穎ne mechanizmy, szczeg鏊nie pod wzgl璠em elektryki i elektroniki, w kt鏎ych r騜ne modu造 s ze sob powi您ane i zale積e od siebie.
Je郵i chcesz mie pewno嗆, 瞠 na 鈍iece jest podawane napi璚ie to jak ju kto wspomina musisz wzi望 miernik w r瘯 i to sprawdzi.
Chocia... Jeszcze mo瞠sz wykona jedn obserwacj... Przed przekr璚eniem kluczyka wy陰cz wszystkie odbiorniki pr康u (nadmuch, radio, 鈍iat豉, itp.) i w陰cz lampk sufitow. Teoretycznie, podczas grzania 鈍iec (du篡 pob鏎 pr康u), lampka powinna przygasn望.
Jak 鈍iece przestan by podgrzewane, lampka powinna za鈍ieci mocniej. Nie jest to spos鏏 daj帷y pewno嗆, ale mo瞠 da jak捷 informacj. Chocia boj si, 瞠 w Twoim przypadku spowoduje tylko wi璚ej pyta...
A je郵i chcesz mie pewno嗆, 瞠 ca豉 鈍ieca grzeje (mo瞠 by tak, 瞠 grzeje tylko jej cz窷, np. sam czubek), to musisz j wykr璚i i sprawdzi organoleptycznie. Najlepiej j瞛ykiem... ;-)

Wiwo

Data: 2014-06-15 10:37:41
Autor: Trybun
安iece 瘸rowe.
W dniu 2014-06-12 17:21, Wiwo pisze:

[...]

No nie gadaj, podniesienie temperatury 鈍iecy do (chyba) 1400 stopni w bardzo kr鏒kim czasie mo瞠 odbywa si zupe軟ie bez d德i瘯owo?

疾by sprawdzi 鈍iece, to przede wszystkim trzeba wiedzie gdzie one s. U mnie _podobno_ aby si do nich trzeba 軼i庵n望 wycieraczki z nap璠em, pas podszybia i jeszcze co tam. Jestem niemal pewny 瞠 przy braku odpowiednich narz璠zi po豉mi ten plastikowy pas podszybia, i b璠 mia p騧niej w wn皻rzu auta odg這sy grzechotania.

Z tym j瞛ykiem to wypr鏏owany przez Ciebie spos鏏?

安iece 瘸rowe.