¦wietlówki reflektorowe

Data: 2010-08-26 12:27:39
Autor: Osadnik
¦wietlówki reflektorowe
Mam sufi podwieszany z tzw oczkami ¶wietlnymi czyli dziury na ¿arówki. kiepskie rozwi±zanie bo ¿arówki s± drogie i du¿o pr±du ¿r±. My¶la³em o ¶wietlówkach kompaktowych ale niestety te sa zbyt kompaktowe i po³owa ¿arówki o¶wietla sufit nad p³yta GK. Macie jakie¶ rozwi±zanie tego jak o¶wietlaæ energooszczêdnie a przy okazji skutecznie?
Przeróbki sufitu nie wchodz± w grê.

Data: 2010-08-26 20:59:34
Autor: BartekK
Świetlówki reflektorowe
W dniu 2010-08-26 12:27, Osadnik pisze:
Mam sufi podwieszany z tzw oczkami świetlnymi czyli dziury na żarówki.
kiepskie rozwiązanie bo żarówki są drogie i dużo prądu żrą. Myślałem o
świetlówkach kompaktowych ale niestety te sa zbyt kompaktowe i połowa
żarówki oświetla sufit nad płyta GK. Macie jakieś rozwiązanie tego jak
oświetlać energooszczędnie a przy okazji skutecznie?
Przeróbki sufitu nie wchodzą w grę.
A jakie przeróbki wchodzą w grę? Np powiększenie otworu na lampę w suficie mogło by być?
Jeśli tylko możesz powiększyć otwory w suficie to masz do dyspozycji cały zakres lamp "downlight" które idealnie wręcz współpracują z "świetlówkami kompaktowymi" znaczy energooszczędnymi.

Jeśli masz mało miejsca (na wysokość, nad sufitem podwieszanym a sufitem właściwym) to możesz dać Brilux H-6000 (tania jak barszcz, wchodzą spokojnie nawet 2x 22W świetlówki) http://www.luxmarket.pl/asortyment/brilux-elgo/oprawa-sufitowa-h-6000-2x13w-e27/2535 Mi się udało wcisnąć w sufit gdzie jest między płytami GK a sufitem niecałe 10cm.
Jeśli masz duzo miejsca na wysokość - to są też lampy z świetlówką pionowo, ale już tylko jedną, i to dość duże konstrukcje, typu: http://royallight.in/yahoo_site_admin/assets/images/Concealed_Down_Light_-_1X18_Watts_-_CDL_CFL-_118.317130052_std.jpg

Data: 2010-08-27 07:09:26
Autor: Marek Dyjor
Świetlówki reflektorowe
BartekK wrote:
[...]

no i są jeszcze ekosyfy wielkości żarówki halogenowej, jak ktos kocha gówniane światło.

Data: 2010-08-29 11:21:11
Autor: Mamma
Świetlówki reflektorowe
(...)
[...]

Podpinam siÄ™.
Mam remont i też myślę, żeby skasować halogeny w kuchni w półce podwieszanej nad szafkami (dokładnie nad blatem) , gdyż wg żony to za bardzo punktowe światło.
Chcemy zrobić z tych halogenów światło główne, bardziej rozproszone, natomiast pod szafkami górnymi mamy kilka lampeek dodatkowo również.
Czy ten nasz pomysł wypali? Jakie są Wasze doświadczenia? Jakie oprawki i żarówki będą optymalne, również ekonomicznie? Świetlówki długo się rozświetlają ("gównian" :), niby je dopuszczam, ale może jakieś lepsze rozwiązanie małymi, zwykłymi żarówkami na 220V?

Data: 2010-08-29 16:25:59
Autor: p0li
¦wietlówki reflektorowe
O->Dnia 2010-08-29 11:21:11 niejaki Mamma napisa³:
 ale mo¿e jakie¶ lepsze rozwi±zanie ma³ymi, zwyk³ymi ¿arówkami na 220V?

nie ¿arówki

listwy led-owe

(w miarê) tanio, ³adnie, jasno, nie rzucaj± siê w oczy, ma³o pr±du zu¿ywa,
nie grzeje siê

--
P0zdrawiam p0li     p0li(at)poczta.onet.pl
gg # 175936; icq# 16655815 skype: p0li_ten_jedyny

Data: 2010-08-29 17:17:30
Autor: Rafa³ K
¦wietlówki reflektorowe
[...]

W pe³ni popieram. Aktualnie jest bardzo szeroki wybór LED'ów ka¿dy co¶ dobierze.

Rak

www.amara.com.pl

Data: 2010-08-29 18:51:58
Autor: Mamma
¦wietlówki reflektorowe

U¿ytkownik "Rafa³ K" <rak2001pl@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i5dtt4$ghg$1mx1.internetia.pl...
[...]

Dziêki Panowie! Ale czy na pewno z LEDóW mo¿e byæ podstawowe o¶witlenie w cokoliku pod sufitem, a nad blatem kuchni? Bêdzie rozproszone? bo innego nie chcemy :)

Data: 2010-08-30 18:19:48
Autor: Przesmiewca
¦wietlówki reflektorowe
"Mamma" <MammaTnij@op.pl> napisa³(a):

Dziêki Panowie! Ale czy na pewno z LEDóW mo¿e byæ podstawowe o¶witlenie w cokoliku pod sufitem, a nad blatem kuchni? Bêdzie rozproszone? bo innego nie chcemy :)

ja w domu uzywam ledow, ale tylko jako dodatkowe podswietlenie i podswietlenie nocne;
niestety, ale ledy sa slabe i trzeba calkiem ich sporo, zeby bylo jasno i zeby
sluzyly jako oswietlenie podstawowe

do tego ledy jak energooszczedne zarowki maja rozne barwy i nawet white warm
jednej firmy rozni sie od white warm drugiej

Data: 2010-08-30 20:43:14
Autor: Maxi
¦wietlówki reflektorowe
[...]

Dziêki za negatywn± ocenê, widzê, ¿e zdania uczonych s± podzielone... :)
W takim razie jakie ¶wiat³o PODSTAWOWE zastosowaæ w ³azience i w kuchni (sufit podwieszany) ¿eby wysz³o ok? Nie LED i nie halogen, to co ? :)

Data: 2010-08-30 22:07:34
Autor: p0li
¦wietlówki reflektorowe
O->Dnia 2010-08-30 18:19:48 niejaki Przesmiewca napisa³:
[...]

bzdura panie

jak siê kupuje w carefurze to tak jest

jak chce siê mieæ porzadnie to zamawiq siê jasne diody w sklepie z led-ami
lub jedzie siê na gie³dzê elektroniczn± i kupuje takie jakie siê chce

ja kupilem swoje na gie³dzie - bardzo jasne w listwach po 9 szt - poci±³em
listwy na odcinki 3 led-owe pryklei³em do szafek, przylutowa³em kabelki i
wszystko ³adnie ¶wieci - na tyle jasno ¿e w nocy jest a¿ nadto jasno

tu sa zdjêcia http://www.oto.to/gallery/LEDy
ka¿dy punk ¶wiec±cy to sa 3 diody

listwa 9 diód kosztowa³a 32z³ - zasilacz jaki¶ za 5z³ i gotowe

Data: 2010-08-30 22:42:47
Autor: Mamma
¦wietlówki reflektorowe
(...)
[...]

Jak widzê z fotek to chyba ma³e nieporozumienie... bo ja stawia³em nacisk na
o¶wietlenie podstawowe! O¶wietlenie pod szafkami jest OK -bez dyskusji.
Ale zarówno w ³azience jak i w pokoju w suficie podwieszanym (takie cokoliki sufitowe) chcieli¶my te¿ zasosowaæ LEDy -o¶wietlenie sufitowe nazywam jako podstawowe :)
I jak, mo¿na z LEDów zrobiæ takie podstawowe o¶wietlenie kuchni i ³azienki? Macie tak?

Data: 2010-08-30 23:28:45
Autor: p0li
¦wietlówki reflektorowe
O->Dnia 2010-08-30 22:42:47 niejaki Mamma napisa³:
I jak, mo¿na z LEDów zrobiæ takie podstawowe o¶wietlenie kuchni i ³azienki? Macie tak?

aaa - je¶li o podstawowe chodzi to ja mam tak u synów w pokoju

dwie "zarówki" led-owe - ka¿da 36 diód i daje ponad 300lm, barwa lekko
ciep³a o normalnym cokole E14 wkrêcone w ¿yrandol na suficie - sprawdza sie
aczkolwiek tanie nie by³y - co¶ chyba 42z³ sztuka

Data: 2010-08-31 08:49:25
Autor: Przesmiewca
¦wietlówki reflektorowe
p0li <p0li@poczta.onet.pl> napisa³(a):

bzdura panie

[...]

nie ma znaczenia czy kupujesz w carefurze czy dedykowanym oswietleniowym
techologia jest jaka jest i w innym sklepie sie nie zmienia

[...]

nisko nad  blatem ok, ale podnies wyzej  leda i swiatlo znika, bardzo mocno sie rozprasza
jako oswietlenie podstawowe w ogole sie nie sprawdza i jest zyczajnie ponuro

domu mam okolo 9-10 pelnych zarowek ledowych roznych firm (od 0.5 wata do 3.5  wata)
wiec mam porownanie

i wszystkie swieca tak samo... slabo

zamontoanie czegos takiego jako oswietlenie podstawowe w pokoju czy kuchni
to porazka na maxa

do tego cena takich zarowek od 2 dych w gore - nie wiem ile lat trzeba zeby sie zwrocilo w pradzie

zaleta to oczywiscie niewrazliosc na ilosc cykli wlaczanie/wylaczanie, dlugi czas swiecenia
(przy 8 godz/dobe okolo 10 lat) i male wydzielanie ciepla; no i zaleta jest tez, ze taki led
nie przepala sie nagle a traci tylko swoja wydajnosc z biegiem lat

ale ilosc generoanego swiatla czy jego widomo  - no coz, trzeba sie przyzwyczaic
chociaz np. do widm osram do dzis mam zastrzezezenia i mi zwyczajnie sie nie podoba

jednak zwykle zarowki daja najladniejsze swiatlo (no moze to kwestia przyzwyczajenia przez
tyle lat zycia :) )

Data: 2010-08-31 14:24:26
Autor: Maxi
¦wietlówki reflektorowe
zamontoanie czegos takiego jako oswietlenie podstawowe w pokoju czy kuchni
to porazka na maxa

:) to co jak nie LED? Halogen?  -wg mnie daje ma³o rozproszone ¶wiat³o i grzeje siê...  Mo¿e zwyk³e malutkie ¿arówki na 220V mo¿na wkrêciæ do takich oprawek, podobnych do oprawek halogenowych? Pytam, bo nigdy siê w to nie bawi³em, a wa¿ne, ¿eby wysoko¶æ oprawki z ¿arówk± by³a mniejsza ni¿ 10cm. Pozdrawiam

Data: 2010-08-31 15:32:24
Autor: Przesmiewca
¦wietlówki reflektorowe
"Maxi" <minimaxiWYTNIJTO@op.pl> napisa³(a):

[...]

IMHO najlepsze widmo daja i tak zwykle zarowki, do ktorych po wielu bojach
z enerooszczednymi i ledami powrocilem. Zostawilem tylko ledy jako wspomagajace,
i do lampek nocnych. I w koncu mam poprawne swiatlo, a nie albo swietlowkowe
albo zolte.Cczasami przy niektorych zarowkach az plakac mi sie chcialo.

Owszem, pradozernosc klasycznych wolframow wieksza, ale ile zamierzasz nimi swiecic?
Latwo sobie policzyc koszta przeciez... majac na uwadze zdecydowanei wiekszy koszt
zakupu takiego oswietlenia. Ta cala energooszczednosc i pseudo dbanie o srodowisko
to tylko generuje zyski zainteresowanym tematem. No ale coz, niektorzy nawet do kibla
montuja takie rzeczy, gdzie swiatlo zapalaja pare razy dziennie na 5 minut.

Z pewnoscia niektorym (np. kto oswietla caly dom) takei rzeczy wygeneruja zyski, ale
np. w malym mieszanku w bloku? Szkoda oczu dla paru zlotych

Data: 2010-08-31 23:08:36
Autor: Przesmiewca
¦wietlówki reflektorowe
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisa³(a):

Przesmiewca wrote:
[...]

jasne
ledy osrama beda ine w kerfurze a inne u zenka za rogiem

Data: 2010-09-05 09:00:33
Autor: Marek Dyjor

Przesmiewca wrote:
[...]

w jednym sklepie bêd aledy osrama w drgim ledy Ching Ciang Corp   które po 2 miesi±cach zaczn± zmieniaæ kolor

Data: 2010-09-12 23:17:01
Autor: BartekK
Świetlówki reflektorowe
W dniu 2010-08-27 07:09, Marek Dyjor pisze:
no i są jeszcze ekosyfy wielkości żarówki halogenowej, jak ktos kocha
gówniane światło.
Te ekosyfy nadają się tylko i wyłącznie do świecenia ciągłego. Ze względu na rozmiar rurki i miniaturyzację elektroniki) nie mają szybkiego startu (podgrzewania), po włączeniu mają siłę cherlawego świetlika w brudnym słoiku, rozświetlają się w przeciągu minut jak nie kilkunastu minut, i osiągają jasność na poziomie żarówki halogen 5W...

Data: 2010-09-13 00:27:15
Autor: Chiron
Świetlówki reflektorowe

Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c8d4486$0$22804$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie można porównywać z halogenem: halogen świeci pełnym widmem- świetlówka (dioda) tylko określonym zakresem. Zdrowe dla oczu to nie jest. A i oszczędność problematyczna: jarzeniówki są nieodporne na częste wyłączanie

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

Data: 2010-08-31 12:54:22
Autor: s_13
¦wietlówki reflektorowe
On 26 Sie, 12:27, Osadnik <osadnik....@wp.pl> wrote:
[...]

te¿ mam takie oczka, ale wkrêci³em ¿arówki energooszczêdne w kszta³cie
kuli, dok³adnie dopasowanej do otworu, wystaje tylko po³owa i wszystko
³adnie wygl±da, daje rozproszone ¶wiat³o, choæ barwa niekoniecznie
najlepsza, ale jak tu pisano to jest wada ¶wietlówek, moje s±
kanluxa... jedyne ¶wietlówki jakie s± mi³e dla mego oka, to wisz±ce w
kuchni ¶wietlówki z ikei, te¿ kulki, tylko wiêksze,maj± dosyæ ciep³±
przypominaj±c± zwyk³± ¿arówkê, barwê

pozdrawiam
s_13

Data: 2010-09-01 18:44:11
Autor: Osadnik
¦wietlówki reflektorowe
W dniu 2010-08-31 21:54, s_13 pisze:
[...]

mnie zale¿y na tych zimnych bo ciep³e nie rozleniwiaj±.
W ka¿dym razie moje rozwi±zanie to zakup z³odziejki + ¶wietlówki która wystaje ca³kiem sporo z oczka, estetyka - przeciêtna.

Data: 2010-09-05 12:26:40
Autor: Adax
¦wietlówki reflektorowe
[...]

A co¶ takiego, próbowali¶cie?
http://img844.imageshack.us/img844/4268/swietlowka5cmmala.jpg

¦wietlówka energooszczêdna GU10 230V 7W = 35W GU-10F   oko³o 17 z³/szt.
zasilanie: ~230V/50Hz moc: 7W
rodzaj trzonka: GU10
barwa ¶wiat³a: 4000K (po¶rednia miêdzy barw± ciep³± i zimn±).
waga: ~70g

Data: 2010-09-12 23:19:49
Autor: BartekK
Świetlówki reflektorowe
W dniu 2010-09-05 12:26, Adax pisze:
[...]

A coś takiego, próbowaliście?
http://img844.imageshack.us/img844/4268/swietlowka5cmmala.jpg

Świetlówka energooszczędna GU10 230V 7W = 35W GU-10F około 17 zł/szt.
zasilanie: ~230V/50Hz moc: 7W
rodzaj trzonka: GU10
barwa światła: 4000K (pośrednia między barwą ciepłą i zimną).
waga: ~70g
Daj sobie spokój. To się nadaje (od wielkiej biedy) do oświetlania np wewnątrz regału w sklepie jubilerskim itp tam gdzie świeci cały czas (bo rozpędza się mozolnie), i jasności za wiele nie potrzeba.
7W to pobiera "elektrycznie" a jasności z pewnością nie można porównywać ani z "pełnowymiarową 7W energooszczędną" ani z żarówką 35W.

--
| Bartlomiej Kuzniewski

¦wietlówki reflektorowe