Święto Chrystusa Króla [1 kl.]

Data: 2013-10-27 09:17:41
Autor: abc
Święto Chrystusa Króla [1 kl.]
Części zmienne Mszy św. na dany dzień  (propria missae) są tu:
http://introibo.pl/introibo.html  > Msza Święta > Uroczystość Chrystusa
Króla

Na Święto Chrystusa Króla czyta nam Kościół Święty Ewangelię według św. Jana
J 18, 33-37:

"Wtedy powtórnie wszedł Piłat do pretorium, a przywoławszy Jezusa rzekł do
Niego: Czy Ty jesteś Królem żydowskim? Jezus odpowiedział: Czy to mówisz od
siebie, czy też inni powiedzieli ci o Mnie?

Piłat odparł: Czy ja jestem Żydem? Naród Twój i arcykapłani wydali mi
Ciebie. Coś uczynił? Odpowiedział Jezus: Królestwo moje nie jest z tego
świata. Gdyby królestwo moje było z tego świata, słudzy moi biliby się, abym
nie został wydany Żydom. Teraz zaś królestwo moje nie jest stąd.

Piłat zatem powiedział do Niego: A więc jesteś królem?

/ Odpowiedział Jezus: / Tak, jestem królem. Ja się na to narodziłem i na to
przyszedłem na świat, aby dać świadectwo prawdzie. Każdy, kto jest z prawdy,
słucha mojego głosu."

Stałe części Mszy Świętej są tu:
http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117

Święto Chrystusa Króla [1 kl.]