Święto Konstytucji 3 Maja

Data: 2013-05-03 11:01:15
Autor: u2
Święto Konstytucji 3 Maja
O nierządne królestwo i zginienia bliskie,

Gdzie ani prawa ważą, ani sprawiedliwość

Ma miejsca, ale wszytko złotem kupić trzeba!

Jeden to marnotrawca umiał spraktykować,

Że jego wszeteczeństwa i łotrowskiej sprawy

Od małych aż do wielkich wszyscy jawnie bronią,

Nizacz prawdy nie mając ani końca patrząc,

Do którego rzeczy przyjść za ich radą muszą.

Nie rozumieją ludzie ani się w tym czują,

Jaki to wrzód szkodliwy w rzeczypospolitej

Młódź wszeteczna: ci cnocie i wstydowi cenę

Ustawili; przed tymi trudno człowiekiem być

Dobrym; ci domy niszczą. ci państwa ubożą,

A rzekę, że i gubią (Trojan poznasz potym!).

A przykładem zaś swoim jako wielką liczbę

Drugich przy sobie psują. Patrz. jakie orszaki

Darmojadów za nimi, którzy ustawicznym

Próżnowaniem a zbytkiem jako wieprze tyją.

Z tego stada, mniemacie, że się który przyda

Do posługi ojczyzny? Jako ten we zbroi

Wytrwa, któremu czasem i w jedwabiu cieżkn?

Jako straż będzie trzymał, a on i w południe

Przesypiać się nauczył'? Jako stos wytrzymać

Ma nieprzyjacielowi, który ustawicznym

Pijaństwem zdrowie stracił? Takimi się czując,

A podobno nie czując, na wojnę wołają

Boże, daj mi z takimi mężmi zawżdy czynić!
--
Istnieją trzy etapy ujawniania prawdy :
najpierw jest ona wyszydzana,

http://telewizjarepublika.pl/

Data: 2013-05-03 12:38:18
Autor: GrzegorZ
Święto Konstytucji 3 Maja
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:51837cdd$0$26685$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Co to za bzdury, sam je wymyśliłeś czy też mały prezes lokalnego koła wielbicieli wielkiego prezesa wspierał umysłem?

Data: 2013-05-03 15:41:37
Autor: pluton_
Święto Konstytucji 3 Maja
Boże, daj mi z takimi mężmi zawżdy czynić!

Pedzio, ty lepiej sie lecz i idz czynic z żonami.

Nullification

Data: 2013-05-03 16:50:51
Autor: Grzegorz Z.
Święto Konstytucji 3 Maja
A ty ciągle chlejesz i chlejesz, ochlapusie polski, nawet w Święto Konstytucji nie jesteś w stanie odstawić kieliszka?

--
"Niech będzie przeklęty bóg ojciec i syn i duch i matka najświętsza i całe
królestwo niebieskie!"

Święto Konstytucji 3 Maja