"Świńska" czyli jaka? Czy czeka nas podobna pa ndemia grypy ( "hiszpanka") tej z lat 1918/1919

Data: 2009-11-03 04:01:25
Autor: Leszczur
"Świńska" czyli jaka? Czy czeka nas podobna pa ndemia grypy ( "hiszpanka") tej z lat 1918/1919
On 3 Lis, 08:56, Antenka <sweet.blue_e...@wp.pl> wrote:
Obecny wirus grypy szalejącej w Europie Wschodniej na Ukrainie  -
tzw.  "świńska grypa" *)  typu A/H1/N1 to ta sama odmiana, która
przeszła przez wszystkie kontynenty w latach 1918/1919 pod nazwą
"grypa hiszpanka" A/H1/N1 i była prawdziwą pandemią, zabijając 50 -
100 mln ludzi.

Tak. Ale na owczesne leczenie bylo nieco mniej wyrafinowane niz jest
obecnie.
Stad m.in. wysoka smiertelnosc.

Nie jestem medykiem ani mikrobiologiem, ale może ktoś mi wytłumaczy
jaka jest różnica  między tzw. "zwykłą" epidemią grypy a tą
"niezwykłą"?. Z tego co udało mi się sprawdzić,  obydwie odmiany
należą do tej samej grypy typu A/H1/N1.

Yup. Ale wirusy moga sie znacznie roznic "zjadliwoscia".
Pandemia okresla po prostu szeroki zasieg wystepowania choroby, a nie
ciezkosc jej przebiegu.
Poki co smiertelnosc swinskiej grypy jest niewielka, wiec nie ma co
siać paniki.

A może to zwykła ściema i reaktywowanie uśpionnego wirusa "hiszpanki",
ku wielkiej radości zachodnich koncernów produkujących szczepionkę
przeciwko tzw. "świńskiej grypie"?

Taaaa. Na pewno chodzi o zle koncerny. A moze to w ogole spisek banku
Goldman-Sachs, zeby odwrocic uwage opinii swiatowej od globalnego
kryzysu, ktory sami wywolali?

 Tego nie należy wykluczyć.

Naturalnie - jesli ktos chce oszalec, albo naogladal sie filmow s-f.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-11-03 08:16:03
Autor: Antenka
On 3 Lis, 13:01, Leszczur <leszc...@acn.waw.pl> wrote:
> [...]

kryzysu, ktory sami wywolali?

>  Tego nie należy wykluczyć.

Naturalnie - jesli ktos chce oszalec, albo naogladal sie filmow s-f.

Wiem co oznacza termin pandemia. Niczego takie nie napisałam, że
pandemia jest tożsama z ciężkim przebiegiem grypy np. typu A/H1/N1.
Aha, nie jestem fantastką raczej realistką,  twardo stąpającą po
ziemi i właśnie to powoduje, że dostrzegam pewne zależności, których
ogłupiony przez media statystyczny Kowalski nie widzi. :-/

Antenka

Data: 2009-11-04 09:37:15
Autor: Leszczur
On 3 Lis, 17:16, Antenka <sweet.blue_e...@wp.pl> wrote:

> [...]

ziemi i właśnie to powoduje, że dostrzegam pewne zależności, których
ogłupiony przez media statystyczny Kowalski nie widzi. :-/

No ale tu przeciez takich nie ma :-)
Tu zbiera sie kwiat inteligancji - czasami nawet polskiej :-)

Pozdro

L'e-szczur

"Świńska" czyli jaka? Czy czeka nas podobna pa ndemia grypy ( "hiszpanka") tej z lat 1918/1919