Switch 5x1Gb, D-Link DGS-1005D.

Data: 2009-06-03 21:58:16
Autor: Andrzej W.
Switch 5x1Gb, D-Link DGS-1005D.
Witam,

Używałem tego przełącznika nieprzerwanie (24/24h) przez ostatnie 32 miesiące, nie było z nim jakichkolwiek problemów.
Dziś, czyli 8 miesięcy po zakończeniu gwarancji padł sobie.
Po rozkręceniu okazało się, że jedna z przetwornic impulsowych (RT9206) ma spuchnięte kondensatory wyjściowe.
Nie wydaje mi się by były to kondensatory low ESR, nie zauważyłem też zalecanych kondensatorów ceramicznych.
To już drugie urządzenie u mnie, które tak chce zakończyć życie, pierwszy był SMC7401BRA.
Czyżby budżetowym producentom zależało by ich produkty nie działały nazbyt długo?
Kondensator ceramiczny w detalu to ok. 10 groszy, jakoś nie chce mi się wierzyć by nie dano ich z oszczędności.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2009-06-03 23:36:29
Autor: Brodi
Andrzej W. pisze:
[...]

podejrzewam że kondensatory to jedyne widoczne uszkodzenie, po drodze poszły jakieś tranzystory i scalaki i pozamiatane.

tak z ciekawości ten dlink pracował przez UPSa czy był podłączony bezpośrednio do sieci ?

Data: 2009-06-04 02:50:15
Autor: Andrzej W.
Brodi pisze:

podejrzewam że kondensatory to jedyne widoczne uszkodzenie, po drodze poszły jakieś tranzystory i scalaki i pozamiatane.

tak z ciekawości ten dlink pracował przez UPSa czy był podłączony bezpośrednio do sieci ?

Nie pozamiatane, zarówno SMC jak i D-Link dały się ożywić. :-)
Nowoczesne przetwornice małej mocy są dość odporne.
SMC wisi na UPSie D-Link był w gniazdku.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2009-07-12 16:49:08
Autor: Radosław Sokół
W dniu 03.06.2009 21:58, Andrzej W. pisze:
Po rozkręceniu okazało się, że jedna z przetwornic impulsowych (RT9206)
ma spuchnięte kondensatory wyjściowe.

Temperatura?

Czyżby budżetowym producentom zależało by ich produkty nie działały
nazbyt długo?

Wszystkim teraz zależy, by produkować jak najtaniej i nie-
koniecznie długowiecznie. Ale można "pomóc" urządzeniom i
przedłużyć ich żywot. Na przykład właśnie zapewniając pracę
w przyzwoitej wentylacji.

Kondensator ceramiczny w detalu to ok. 10 groszy, jakoś nie chce mi się
wierzyć by nie dano ich z oszczędności.

Powoli zaczyna się używać kondensatorów solid-state w sprzę-
cie elektronicznym, bo zaczęły wychodzić takie numery i lu-
dzie się nieco denerwują.

Switch 5x1Gb, D-Link DGS-1005D.