Sygic na zewnetrznej SD

Data: 2014-04-24 00:11:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sygic na zewnetrznej SD
Nie mogę znaleźć przenośnika map z wewnętrznej
pamięci na zewnętrzną SD.

  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sygic.aura&hl=pl

Data: 2014-04-24 00:51:42
Autor: AL
Sygic na zewnetrznej SD
On 2014-04-24 00:11, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Nie mogę znaleźć przenośnika map z wewnętrznej
pamięci na zewnętrzną SD.

  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sygic.aura&hl=pl

app2sd (aktualnie uzywam) na htc
link2sd - wlasnie wczoraj ustawilem synowi na xperii

warunek: pełny root

Mam m.in. Sygita z mapami Europy - oczywiscie na karcie SD

Data: 2014-04-24 03:49:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sygic na zewnetrznej SD

"AL" lj9g5u$esq$1@dont-email.me

app2sd (aktualnie uzywam) na htc

To przenosi aplikację -- ja chcę przenieść dane z mapami.

link2sd - wlasnie wczoraj ustawilem synowi na xperii

warunek: pełny root

Bez roota także można przenieść aplikację, czy raczej jej część.

Mam m.in. Sygita z mapami Europy - oczywiscie na karcie SD

W jaki sposób podajesz ścieżkę dojścia/położenia map?
Dane z mapami to setki megabajtów.

Data: 2014-04-24 10:02:51
Autor: AL
Sygic na zewnetrznej SD
On 2014-04-24 03:49, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"AL" lj9g5u$esq$1@dont-email.me

[...]

Najnowsza wersja link2SD PLUS (płatna) ma rowniez mozliwosc przenoszenia danych (sam plik, cache,biblioteki i dane).
I dopiero ta wersja ma sens.

Mam m.in. Sygita z mapami Europy - oczywiscie na karcie SD

W jaki sposób podajesz ścieżkę dojścia/położenia map?
Dane z mapami to setki megabajtów.

Program sam sobie je znajduje - od strony konfiguracyjnej programu nic nie robilem. Z ciejkawosci przelecialem po ustawieniach w Sygic i nie znalazlem opcji podania sciezki.
Sam Sygic jak i jego wszystkie dane sa przeniesione na karte.

To samo dotyczy Osmanda+ rowniez mapy sporej czesci Europy mam na karcie (wyjazdy odbyte i planowane).

Data: 2014-04-24 11:03:12
Autor: radekp@konto.pl
Sygic na zewnetrznej SD
Thu, 24 Apr 2014 10:02:51 +0200, w <ljagfb$jjt$1@dont-email.me>, AL

On 2014-04-24 03:49, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
Najnowsza wersja link2SD PLUS (płatna) ma rowniez mozliwosc przenoszenia danych (sam plik, cache,biblioteki i dane).

A poprzednie (darmowe, z rootem) nie przenosiły?
AFAIR widziałem, że i biblioteki, i dalvik.

[...]

Kurcze, a to jest rzeczywiście jakiś problem?
Bo mnie mapy i do Osmanda, i do Be On Road, Targeo itd., zawsze instalowały się
na karcie z defaulta. Sygica też.

Data: 2014-04-24 13:51:50
Autor: AL
Sygic na zewnetrznej SD

On 2014-04-24 03:49, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"AL" lj9g5u$esq$1@dont-email.me

[...]

ale bez danych prywatnych aplikacji

Dane prywatne (rozumiem, ze np. mapy) dopiero wersja z PLUS'em

[...]

na karcie z defaulta. Sygica teĹź.

to zalezy od telefonu.

Na HTC nie mam z tym problemu, bo app2sd masz zabudowana w system (podobnie jest w samsungach - ale tez nie wszystkich).

Na Xperiach (ja meczylem model M-Dual od syna) niestety pozostaje na programy tylko RAM telefonu a na karcie mozesz sobie trzymac np. zdjecia czy muzyke (jako magazyn danych).  Zobacz np. jakie zale leca na forach dotyczacych np. flagowca Xperii Z (ten sam problem).
Sony podzial pamieci tlumaczy tak:
http://talk.sonymobile.com/t5/FAQ/Memory-in-Android-devices/m-p/348064/highlight/true#M8
SD Card (known as “/ext_card” from a programmer’s point of view, or by other names in other Android products) is the name for the removable SD memory card in all 2013 Sony Mobile products. As described above, this External Card memory is generally more limited in that any application can read from it, but many applications cannot save to this card. Only a few applications, including backup applications and file manger applications, have the capability to save to this card.

Dlatego w Xperii M (i pewnie innych telefonach podobnie) mozna pamiec powiekszyc (oszukac system) na dwa sposoby:
1. zrobic swap pamieci z katalogu /system/storage:  sdcard0 z sdcard1
wowczas karta przejmie obowiazki pamieci wewnetrznej RAM (dla programow) a internal memory bedzie rozpoznawalne przez system jako pamiec zewnetrzna (czyli magazyn na pliki muzyki, fotki, etc).

2. wykorzystac aplikacje lin2sd, stworzyc oddzielna partycje ext2 na karcie pamieci i przy starcie systemu podlinkowac ja jako dodatkowa pamiec dla aplikacji.   Aplikacja link2sd robi reszte, czyli w pamieci internal telefonu zostawia sam link, natomiast wszystkie dane aplikacji przenosi na ta druga partycje ext2 karty.
Wersja darmowa link2sd przenosi program,biblioteki,cache ale bez prywatnych danych aplikacji.  Dopiero wersja platna (link2sd Plus) ma opcje przeniesienia rowniez prywatnych danych aplikacji (czyli IMHO jest naprawde skuteczna).

Mozesz uzyc jeszcze aplikacji typu gl2sd - tez daje rade (przenosi wszystko na karte, nie potrzeba tworzyc dod. partycji, i w pamieci internal pozostawia link do przeniesionej aplikacji).
Wada: program przeniesiony odpalamy z poziomu gl2sd, u mnie ta aplikacja zachowywala sie nie zawsze stabilnie dlatego wybralem w przypadku Xperii metode z sd2link Plus, jako bardziej intuicyjna i IMHO mnie j zawodna.

Data: 2014-04-25 02:55:17
Autor: Krystek
Sygic na zewnetrznej SD

On 2014-04-24 03:49, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"AL" lj9g5u$esq$1@dont-email.me

[...]

Ale do takiego OsmAnda(+) to mapy zewnętrzne można wskazać ze ścieżki na kartę, czy nie? Tzn. bez wcześniejszej instalaacji map w pamięci urządzenia, a nie na karcie SD. Swoją drogą to Link2SD chyba od niedawna ma płatną wersję, bo gdy kiedyś go instalowałem to nie było (albo mi nie wyrzucił Google Play w aplikacjach powiązanych tej płatnej wersji).

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-04-25 13:39:07
Autor: AL
Sygic na zewnetrznej SD

On 2014-04-24 03:49, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"AL" lj9g5u$esq$1@dont-email.me

[...]

Zgadza sie, Osmand ma akurat taka opcje podania sciezki instalacji/przenoszenia map, natomiast w Sygicu nie znalazlem.
Natomiast na swoim HTC mapy Sygica sa def. zainstalowane na karcie zewnetrznej.

Data: 2014-04-25 14:36:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sygic na zewnetrznej SD

"AL" ljdhgr$q64$1@dont-email.me

Zgadza sie, Osmand ma akurat taka opcje podania sciezki instalacji/przenoszenia map, natomiast w Sygicu nie znalazlem.
Natomiast na swoim HTC mapy Sygica sa def. zainstalowane na karcie zewnetrznej.

Bo chyba w niektórych telefonach można podać,
gdzie mają lokować się aplikacje w ogóle.
(na ,,nośniuku USB'', czy na zewnętrznej ,,karcie SD'')

Data: 2014-05-14 12:19:45
Autor: Smok Eustachy
Sygic na zewnetrznej SD
W dniu 25.04.2014 02:55, Krystek pisze:
/..../
Ale do takiego OsmAnda(+) to mapy zewnętrzne można wskazać ze ścieżki na
kartę, czy nie?

Można. Można dograć ręcznie.
OsmAnd dziwnie działa jak dla mnie.

Data: 2014-05-16 16:13:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sygic na zewnetrznej SD

"Smok Eustachy" 53734341$0$2225$65785112@news.neostrada.pl

Ale do takiego OsmAnda(+) to mapy zewnętrzne można wskazać ze ścieżki na kartę, czy nie?

Można. Można dograć ręcznie.

Nawet trzeba.
I można je umieścić na zewnętrznej karcie.
(można wskazać dowolną ścieżkę do map)

OsmAnd dziwnie działa jak dla mnie.

Nie przynosi mleka -- poza tym OK. ;)

Data: 2014-04-25 09:35:24
Autor: radekp@konto.pl
Sygic na zewnetrznej SD
Thu, 24 Apr 2014 13:51:50 +0200, w <ljatsm$1pa$1@dont-email.me>, AL
<adam@skads.tam.pl> napisał(-a):

[...]

No to dzięki za informacje -- teraz będę wiedział o dodatkowych kryterium przy
wyborze następnego telefonu.
Mój Blade już starutki, ale aż strach zmieniać...

Data: 2014-04-25 00:52:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sygic na zewnetrznej SD

"AL" ljagfb$jjt$1@dont-email.me...

nie robilem. Z ciejkawosci przelecialem po ustawieniach
w Sygic i nie znalazlem opcji podania sciezki. Sam Sygic
jak i jego wszystkie dane sa przeniesione na karte.

Więc chyba to nie jest dla mnie aplikacja. :)
Sygic i CoPilot uważają, że poza ich aplikacjami niczego mi nie potrzeba?
Ile takich nawigacji zmieszczę w telefonie, gdy jego producent daje mi
1 GB? Jedną, dwie?... Trochę śmieszne rozwiązanie. Ponadto CoPilot żre
niemal całą moc CPU. Sigic nieźle maluje mapy -- wspierając się GPU.
Szkoda ciąć, ale nie dla mnie gimnastyka z przenoszeniem na własną rękę. :)

Data: 2014-04-25 13:45:20
Autor: AL
Sygic na zewnetrznej SD
On 2014-04-25 00:52, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"AL" ljagfb$jjt$1@dont-email.me...

[...]

sprobuj Osmanda - z racji na aktualizacje map, mozliwosc wyboru map samochodowych (mniejsza wielkosc) oraz dokladnych, w wersji platnej Osmand+ dodatkowe opcje z POI info z Wikipedii, i dodatkowymi wtyczkami,
b.czesto uzywam Osmanda i tam wskazujesz gdzie maja byc trzymane mapy (podajesz w opcji karte SD i po klopocie).
Dodatkowo Osmand ma opcje nakladania dwoch map na siebie (czyli masz glowna mape terenu i na nia nakladasz mape np. ze szlakami):Mapa podstawowa + nakładka.
Na wedrowki piesze jak i na rower IMHO lepiej nadaje sie Osmand.

Data: 2014-04-25 14:34:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sygic na zewnetrznej SD

"AL" ljdhsh$t45$1@dont-email.me

[...]

Mam i Osmand, i kilka innych. Osmand ma chyba licznik
ściągnięć -- nieco zepsuty, bo nie zlicza, ale ma. ;)

Data: 2014-04-25 17:38:42
Autor: AL
Sygic na zewnetrznej SD
On 2014-04-25 14:34, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"AL" ljdhsh$t45$1@dont-email.me

[...]

wersja demo - masz ograniczenie do 10 map.

Wersja pelna Osmand+ nie ma tego ograniczenia i imho warto za nia zaplacic (dodatkowo masz pare innych udogodnien w por. z wersja darmowa).
Dwa lata temu za Osmanda+ dalem ... 3PLN (słownie: trzy polskie złote), teraz widzę, że kosztuje ok 30PLN.  Może program nie jest 10razy lepszy niz byl 2 lata temu, ale np. jak byłem na Krymie i zjezdzalem Ukraine, to tylko Osmand dawal rade - mial niemal kazdy zaulek (Sygic to jakies nieporozumienie w mniejszych miejscowosciach).
Dodatkowo Osmanda uzywam w zastepstwie Garmina XT - daje rade.

Data: 2014-04-25 20:15:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sygic na zewnetrznej SD

"AL" ljdvi3$og7$1@dont-email.me

Mam i Osmand, i kilka innych. Osmand ma chyba licznik
ściągnięć -- nieco zepsuty, bo nie zlicza, ale ma. ;)

wersja demo - masz ograniczenie do 10 map.

Program gubi się w tym skomplikowanym liczeniu i choć
sporo ściągnąłem, mam nadal sporo ,,szans''. ;)
Ponadto można ściągać czymś innym -- kiedyś
ktoś tutaj to opisał.

Wersja pelna Osmand+ nie ma tego ograniczenia i imho
warto za nia zaplacic (dodatkowo masz pare innych
udogodnien w por. z wersja
darmowa).

Mam też inne bezpłatne nawigacje.

[...]

I ja widzę ,,niedoskonałości'' map Sygic, ale na razie testuję.

Data: 2014-04-27 12:04:02
Autor: Trybun
Sygic na zewnetrznej SD
W dniu 2014-04-25 17:38, AL pisze:

[...]

To nie kwestia samego OsmAnda, a dokładnej mapy dróg. Ale żeby mieć naprawdę dokładną mapę to nie należy pobierać tego badziewia z poziomu aplikacji, a pobrać ręcznie najlepszą do nawigacji drogowej map - UMP i umieścić w folderze OsmAnd..

Data: 2014-04-27 18:24:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sygic na zewnetrznej SD

"Trybun" 535cd60c$0$2375$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Pobrałem. Jest mniejszy, ale nie jest dokładniejszy.

Data: 2014-05-14 12:21:17
Autor: Smok Eustachy
Sygic na zewnetrznej SD
W dniu 25.04.2014 13:45, AL pisze:
/.../
Na wedrowki piesze jak i na rower IMHO lepiej nadaje sie Osmand.

A jak w tym zaprojektować sobie trasę?

Data: 2014-04-25 11:55:42
Autor: Trybun
Sygic na zewnetrznej SD
Nie mogę znaleźć przenośnika map z wewnętrznej
pamięci na zewnętrzną SD.

 https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sygic.aura&hl=pl

Istotnie problem, co za debil takie w sumie niewielkie pamięci dzieli na pamięć urządzenia i wewnętrzną karta SD... robi chyba tylko po to aby utrudnić życie użytkownikowi...

Data: 2014-04-26 01:12:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sygic na zewnetrznej SD

"Trybun" 535a3119$0$2360$65785112@news.neostrada.pl

Istotnie problem, co za debil takie w sumie niewielkie
pamięci dzieli na pamięć urządzenia i wewnętrzną karta
SD... robi chyba tylko po to aby utrudnić życie użytkownikowi...

A może sam Android ma jakieś ograniczenia?

Data: 2014-04-27 11:56:00
Autor: Trybun
Sygic na zewnetrznej SD

[...]

No może, ale wobec tego dlaczego nie jest to praktykowane na _wszystkich_ urządzeniach z Andkiem na pokładzie?

Data: 2014-04-27 18:25:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sygic na zewnetrznej SD

"Trybun" 535cd42a$0$2375$65785112@news.neostrada.pl

A może sam Android ma jakieś ograniczenia?

No może, ale wobec tego dlaczego nie jest to praktykowane na _wszystkich_ urządzeniach z Andkiem na pokładzie?

Acer ma wszystko jako ,,pamięć wewnętrzną''? Kilkanaście GB?

Data: 2014-04-26 01:11:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sygic na zewnetrznej SD

"Eneuel Leszek Ciszewski" lj9eev$3eu$2@node2.news.atman.pl

Nie mogę znaleźć przenośnika map z wewnętrznej
pamięci na zewnętrzną SD.

Tym razem Wam powiem, ale nie mówcie nikomu, jak to zrobić!!! ;)
Po prostu przerzuciłem dane z mapami z miejsca na
miejsce -- a Sygic znalazła nowe położenie. :)

Czy jest to efekt braku trunkowania ;) flaszki,
czy o coś lepszego chodzi -- nie wiem.

Dokonałem tego i na Overmaxie, i na Monsterze.

Być może CoPilot także tak potrafi?
(skasowałem, więc nie wiem)

Data: 2014-04-27 11:57:47
Autor: Trybun
Sygic na zewnetrznej SD

[...]

Sam znalazł czy wskazałeś ścieżkę ręcznie?

Data: 2014-04-27 18:35:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sygic na zewnetrznej SD

"Trybun" 535cd495$0$2375$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Sygic znalazł sam. Być może (jak napisałem wyżej) jest
to efekt nieskasowania, ale wątpię. Być może po prostu
Sygic szuka gdzie popadnie. ;) Jest to ciekawy pomysł. :)

Jest taka opcja -- pomimo zlecenia skasowania plików, kart
SD nadal zawiera informacje, ale IMO nie są one widziane
z poziomu aplikacji. Tak jest czasami ;) pod WXP. Pliku
od dawna nie ma -- a jest widoczny jako istniejący. :)

Trochę to wqrwiające, ale cóż...
Tak przykładowo jest z obrazami CD/DVD -- podmontowałem
inny obraz, ale nadal ,,widzę'' stary. Tyle tylko, że
próba zobaczenia zawartości ,,starych plików'' nie
zawsze kończy się powodzeniem.

Bywają i inne podobne przykłady ,,reminiscencji'' pod WXP.

Miałem też kartę (Samsunga! -- na dodatek nie ,,preparowałem''
jej) mikroSD, która wykazywała taki problem. Przyjmowała polecenie
skasowania czy zapisania pliku i przez jakiś czas pokazywała ,,nowy
układ'' po czym wracała do ,,starego''.

IMO Sygic po prostu szuka wszędzie. lub wszędzie na pniu, lub
w szczególnych miejscach. IMO pomysł warty naśladowania.

Być może tak samo jest z CoPilotem -- nie wiem, bo wywaliłem
z uwagi na wysokie zapotrzebowanie na CPU.

Sygic na zewnetrznej SD