Sygna艂 --> rzutnik

Data: 2016-03-10 13:22:47
Autor: AlexY
Sygna艂 --> rzutnik
BaSk pisze:
Cho膰 temat nie dotyczy bezpo艣redni PC-ta, to z pewn膮 tak膮 nie艣mia艂o艣ci膮
pozwalam sobie na pl.comp.pecet te偶 go wrzuci膰 (i na
pl.misc.elektronika), mo偶e szybciej znajdzie si臋 cz艂ek uczynny, i
podrzuci odpowied藕, a mo偶e nawet linka?

Do rzeczy: tak si臋 zastanawiam nad kupnem rzutnika, zamiast du偶ego
monitora. Z takiego da si臋 wy艣wietli膰 na bia艂ej p艂aszczy藕nie obraz nawet
o rozmiarach kilku metr贸w, co ma sw贸j urok. Ale w zwi膮zku z tym mam
w膮tpliwo艣膰 dotycz膮c膮 艂atwo艣ci / trudno艣ci przesy艂ania sygna艂u pomi臋dzy
PC-tem a rzutnikiem. Bo przecie偶 ten najch臋tniej umieszcza si臋 na
suficie. A tam raczej cz臋sto do sieci 230V da si臋 pod艂膮czy膰, ale co z
sygna艂em? Bo ci膮gn膮膰 tam gruby kabel - to jest dosy膰 upierdliwe! Czy te偶
mo偶e da si臋 go przes艂a膰 bez jego (kabla) k艂adzenia? Albo bezprzewodowo,
albo znanym rozwi膮zaniem pozwalaj膮cym na przekaz sygna艂u cyfrowego przez
sie膰 230V.

Wie kto艣 cosik?

HDMI

--
AlexY
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Data: 2016-03-10 17:24:37
Autor: BaSk
Sygna艂 --> rzutnik
W dniu 2016-03-10 o 14:22, AlexY pisze:

Wie kto艣 cosik?

HDMI

Dzi臋ki za namiar, zerkam w 藕r贸d艂a, i czytam:
"Maksymalna odleg艂o艣膰 transmisji to 15 metr贸w" - no niby sporo, ale. Konfiguracja mebli i r贸偶nych element贸w architektonicznych sprawia, 偶e ci膮gni臋cie kabla b臋dzie bardzo zawi艂e: pod oknem, skr臋t, przez dwie 艣ciany (偶eby kabel by艂 malo widoczny), do g贸ry, kawa艂ek sufitu. Wyjdzie z 7 metr贸w, mo偶e 9. I jednak ciut szpetnie taki kabel po wierzchu, a pru膰 艣ciany? Wyjdzie, 偶e trzeba do艂o偶y膰 tyle, co za najta艅szy rzutnik. A ja widzia艂em sal臋 wyk艂adow膮, gdzie by艂 taki na suficie, i naprawd臋 spoooro oddalony od katedry, gdzie sta艂 komputer. I wydawa艂o mi si臋, 偶e 艣lad贸w kabla nie by艂o, no ale mo偶e go "wkopali" w tynk. No bo elektryczne to zak艂adano podczas budowy, to nic dziwnego, 偶e bez艣ladowo. Mia艂em nadziej臋, 偶e je艣li nie Wi-Fi, to mo偶e via sie膰 230V?

Co do Wi-Fi, to czy mo偶e s膮 telewizory w to wyposa偶one? Kt贸ry艣 z koleg贸w napisa艂, 偶e "nie to pasmo" - hm, to chyba tylko kwestia kaprysu producent贸w? Czemu to mog臋 odbiera膰 na kompie via Wi-Fi cyfrow膮, internetow膮 TV, z du偶膮 cz臋sto rozdzielczo艣ci膮 (sygna艂 zapewne "zag臋szczony" kodekiem), a nie mog臋 go pos艂a膰 zbli偶on膮 technologi膮 (Wi_Fi + kodek) do rzutnika na suficie? CZy to z PC, czy te偶 z TV-tunera. Nie rozumiem polityki producent贸w. Bo to problem marketingowy jest, a nie techniczny.

--
  Powiedzenie oddaj膮ce ducha Ameryki:

"Cokolwiek robisz
    -   r贸b to dobrze!"

Data: 2016-03-10 19:13:26
Autor: Piotr Dmochowski
Sygna艂 --> rzutnik
W dniu 2016-03-10 o 17:24, BaSk pisze:

[...]

Techniczny jednak. Na przes艂anie 1080p/30Hz/8bit w HDMI potrzebujesz minimum 2,2 Gb/s,
w WiFi masz o rz膮d wielko艣ci mniej, w dodatku wsp贸艂dzielone z s膮siadami.
Mo偶e 艂atwiej "przyklei膰" jaki艣 ma艂y komputerek albo odtwarzacz sieciowy do rzutnika i po艂膮czy膰 to wszystko kr贸tkimi kabelkami. Pozostaje transmisja d藕wi臋ku do amplitunera (kabel coaxial albo bluetooth), materia艂y do odtwarzania mo偶na wgrywa膰 do komputera przez wi-fi.

Piotrek

Data: 2016-03-10 20:40:10
Autor: Micha艂 Jankowski
Sygna艂 --> rzutnik
S膮 sposoby na przesy艂anie HDMI radiem.

Na przyk艂ad takie co艣:

http://proteko.pl/aktualnosci/bezprzewodowa-transmisja-full-hd-na-odleglosc-do-30-metrow/32

..
..
..
..
..
..
..
Nie sta膰 ci臋.

   MJ
PS. W salach konferencyjnych itp. na og贸艂 s膮 kable pochowane w 艣cianach/pod艂ogach/sufitach.

Data: 2016-03-10 21:21:46
Autor: BaSk
Sygna艂 --> rzutnik
W dniu 2016-03-10 o 20:40, Micha艂 Jankowski pisze:
S膮 sposoby na przesy艂anie HDMI radiem.

Na przyk艂ad takie co艣:

http://proteko.pl/aktualnosci/bezprzewodowa-transmisja-full-hd-na-odleglosc-do-30-metrow/32

.
Nie sta膰 ci臋.

O! W艂a艣nie o takie rozwi膮zanie mi chodzi艂o. Ale nie widz臋 tam ceny. Skoro twierdzisz, 偶e mnie nie sta膰 (pewnie masz racj臋) to gdzie艣 tam cen臋 znalaz艂e艣 - ile to kosztuje??

   MJ
PS. W salach konferencyjnych itp. na og贸艂 s膮 kable pochowane w
艣cianach/pod艂ogach/sufitach.

Z jakim zapasem (na przysz艂o艣膰), pi臋ciokrotnym? ;)

Data: 2016-03-11 00:42:22
Autor: Micha艂 Jankowski
Sygna艂 --> rzutnik
W dniu 2016-03-10 o 21:21, BaSk pisze:

O! W艂a艣nie o takie rozwi膮zanie mi chodzi艂o. Ale nie widz臋 tam ceny.
Skoro twierdzisz, 偶e mnie nie sta膰 (pewnie masz racj臋) to gdzie艣 tam
cen臋 znalaz艂e艣 - ile to kosztuje??

500 dolar贸w, mniej wi臋cej.

   MJ

Data: 2016-03-11 00:48:17
Autor: BaSk
Sygna艂 --> rzutnik
W dniu 2016-03-11 o 00:42, Micha艂 Jankowski pisze:
[...]

Nadajniczek na falach radiowych, wraz naprawd臋 licznymi bajerami, kosztuje 10,99 z艂otych! To i ten do monitora powinien z czasem by膰 w zasi臋gu ludzi nawet ma艂o rozrzutnych.
http://allegro.pl/transmiter-fm-lcd-mp3-usb-sd-eq-16gb-czarny-od-sa-i4952796972.html

Data: 2016-03-14 03:24:51
Autor: ACMM-033
Sygna艂 --> rzutnik

U偶ytkownik "BaSk" <piszcie.sobie.n@berdyczow> napisa艂 w wiadomo艣ci news:56e207bd$0$22832$65785112news.neostrada.pl...
Nadajniczek na falach radiowych, wraz naprawd臋 licznymi bajerami,

Dobrze piszesz, "nadajniCZEK". Takie ma艂e g贸wno...

kosztuje 10,99 z艂otych! To i ten do monitora powinien z czasem by膰 w zasi臋gu ludzi nawet ma艂o rozrzutnych.
http://allegro.pl/transmiter-fm-lcd-mp3-usb-sd-eq-16gb-czarny-od-sa-i4952796972.html

A偶 musia艂em naskroba膰, co nast臋puje: (przy czym nie bierz tego do siebie, chc臋 po prostu zwr贸ci膰 uwag臋 na pewien problem)
Przypuszczam, 偶e jak bym go wzi膮艂 na analizator widma, to powiedzmy, homologacji by to nie dosta艂o. Takie rzeczy s膮 z pewno艣ci膮 maksymalnie upraszczane dla obni偶ki koszt贸w, wi臋c i mam mocne przypuszczenia, 偶e delikatnie m贸wi膮c, produkt tej skrzyneczki sinusoid膮 (czyst膮) nie jest i tylko dzi臋ki mikrej mocy, nie zasiewa po艂owy dzzielnicy. St膮d pewnie taki tani. Bo i obwod贸w stronojych pewnie (prawie) nie ma.
Z pewno艣ci膮, w miar臋 polepszania si臋 materia艂贸w b臋dzie male膰 rozmiar i poprawia膰 si臋 jako艣膰 podzespo艂贸w, ale fizyki nie przeskoczymy. Dla uproszczenia konstrukcji i pomniejszenia poboru pr膮du wzmacniacz w.cz. pewnie b臋dzie w klasie "C", a co za tym idzie, chyba nie musz臋 dodawa膰? Stosuje si臋, a i owszem, klas臋 "C" w nadajnikach, ale obwarowane jest to porz膮dnym obstawieniem filtrami, aby harmoniczne nie wysz艂y zwiedza膰 艣wiata. 呕eby ten nadajniczek nie by艂, sprzedawanym chyyyyba w "Oszo艂omie" wzmacniaczYKIem antenowym 95 dB (w ka偶dym razie, bardzo du偶ym), kosztuj膮cym 20 PLN, bez ekranowania... Wystarczy kalkulator z logarytmami i odrobina czucia, 偶eby stwierdzi膰, i偶 fizycznie niemo偶liwe jest tyle uzyska膰.
Skoro艣my przy temacie, to mam par臋 kwiatuszk贸w:
http://allegro.pl/wzmacniacz-antenowy-mc-9102-ceramic-45-db-dvb-t-i5805876335.html Manipulacja, z nie艣wiadomo艣ci? Zn贸w kto艣 wy偶ej p臋pka skacze z parametrami? Ceramic i ju偶 dzwoni膰 do Reni G.? Zobaczcie, gdzie i jak jest transformatorek, oraz co le偶y w 艣rodku. Manipulacja na ca艂ego.
http://allegro.pl/wzmacniacz-antenowy-dvb-t-mpeg-4-ekranowany-150km-i6040874971.html Zasi臋g 150 km... odkrywamy nowe w艂a艣ciwo艣ci fal radiowych? Defa艂bete, heh, nokom臋t... No, ekranowany, ale do jakiej anteny... UKE nie przyjedzie do anteny siatkowej :P I ta terminologia z ortografi膮 (dobra, nie czepiajmy si臋, szwagier pewnie pisa艂 tre艣膰, nie myli si臋 tylko ca艂kowity le艅)...
http://allegro.pl/wzmacniacz-antenowy-dvb-t-swa-9701-45db-i4871224922.html Co ja paczem panowie...
http://allegro.pl/wzmacniacz-antenowy-dvb-t-swa-9701-45db-mega-moc-i6000809181.html 艂a艂
http://allegro.pl/wzmacniacz-antenowy-34-db-duze-wzmocnienie-i5975103463.html q贸p贸jcie
http://allegro.pl/wzmacniacz-antenowy-swa-6000-przedwzmacniacz-i5491392110.html Elektrony szeroko wype艂niaj膮 baz臋, wi臋c mediana b臋dzie du偶o mi臋ksza i plastyczniejsza... qr... to nie audiovoodoo...
O "wzmacniaczach" sygna艂u GSM w postaci przyklejanej p艂ytki z nadrukowanymi esami-floresami nie wspominam, bo to 偶enada. I sprawdzone na w艂asnym telefonie (dosta艂em jako bonus do jednego z zakup贸w w Alledrogo), g贸wno daje.

O co wi臋c mi chodzi艂o - tak tani nadajniczek za 10.99, mo偶na si臋 spodziewa膰, 偶e w 艣rodku jest r贸wnie "bogaty", jak te wzmacniaczyki. A takie uproszczenie konstrukcji, to mo偶e spowodowa膰 wzbudzenie uk艂adu wskutek lokalnych, nieodekranowanych (lub odekranoanych 藕le) sprz臋偶e艅 i wtedy naprawd臋 mo偶e zasia膰 po okolicy. Jak mia艂o by si臋 to prze艂o偶y膰 na transport HDMI - z tak膮 jako艣cia konstrukcji, bo wykonane wida膰 nawet, jako takie, nienajgorzej... Raczej by si臋 co rusz sypa艂o, zanim by ruszy艂o... albo i nie ruszy艂o, posprz臋ga艂o by si臋, odbicia sygna艂u ograniczy艂y by przep艂ywno艣膰, pewnie te偶 rwa艂o by na pot臋g臋, ergo, by艂o by takim elektronicznym wyrzuceniem pere艂 (sygna艂u HDMI) przed wieprze (niedoskona艂o艣ci konstrukcji, oraz zak艂贸cenia zwi膮zane z tym, jak i niezwi膮zane).
Wi臋c z pewno艣ci膮, uk艂ad tak do ko艅ca nie stanieje, mo偶e przy automatyzacji koszt wytworzenia b臋dzie mniejszy, je艣li mia艂by utrzyma膰 parametry takie, by korzystanie z takiego rozwi膮zania mia艂o sens.
Fale radiowe, czy to z taniego "transmitera", czyli te偶 nadajnika, czy to b臋d膮ce transportem dla tre艣ci HDMI, czy to wchodz膮ce do takiego wzmacniaczyka nie maj膮cego nawet obwod贸w strojonych, lub je艣li, to maj膮cego je bardzo uproszczone... Fale radiowe, przy tych czestotliwo艣ciach, to raczej d膮偶y膰 b臋d膮 do pomieszania si臋 wszystkiego ze wszystkim. To nie cz臋stotliwo艣膰 Warszawy Pierwszej, gdzie w zasadzie wystarczy dobrze poodsprz臋ga膰 poszczeg贸lne stopnie uk艂adu i b臋dzie on dzia艂a膰, przy cz臋stotliwo艣ciach z nadajniczka, czy we wzmacniaczyku antenowym, czy bezprzewodowym transporcie do HDMI, powa偶nym problemem staj膮 sie zjawiska falowe et consortes. Samo odsprz臋偶enie stopni mo偶e ju偶 nie wystarczy膰.

Nie bierz tego do siebie, napisa艂e艣 w dobrej wierze, takowo偶 i ja si臋 dopisuj臋. Obserwuj臋 otoczenie i widz臋, na co ludzie sie nie艣wiadomie 艂api膮, na wnuczka, na policjanta, na po偶yczk臋, na reklam臋 (to chyba jest najgorsze), na tanizn臋, wystarczy g贸wno owin膮膰 kolorowym papierkiem i ju偶 udaje cukierek.
Nie powiem, sam czasem z takich tanio艣ci korzystam, je艣li np., jest potrzeba, b膮d藕 nie oczekuj臋 od rzeczy wi臋kszych cud贸w, ni偶 niespalenie mi chaty jak wyjd臋 do kibla, ze 艣wiadomo艣ci膮 jednak偶e konsekwencji takiego, a nie innego uk艂adu. Cho膰by kasy niewiele, a rzecz taka tania, 偶e jak si臋 lepsze kupi, to si臋 tani膮 rozbierze, szkoda nie b臋dzie, bo taniej wyniesie kupno i rozbi贸rka, ni偶 kupowanie pojedynczo cz臋艣ci sk艂adowych... i zrobi cos fajniejszego, ni偶 dotychczas.
Dlatego chc膮c mie膰 uk艂ad DZIA艁AJ膭CY, szuka艂bym raczej jednak w艣r贸d rzeczy nienajta艅szych, cho膰 nie musi by膰 od razu "premium" :)

Tyle na razie, nie wszystkie liter贸wki uda艂o mi si臋 poporawi膰, przepraszam za nie.

--
To nie wstyd by膰 biedakiem, ale, 偶eby to by艂 zaszczyt,
to ja tego te偶 nie powiem!

Data: 2016-03-14 08:11:41
Autor: JaNus
Sygna艂 --> rzutnik
W dniu 2016-03-14 o 03:24, ACMM-033 pisze:
[...]

Przypomn臋, 偶e ACM-033 komentuje powy偶ej "transmiter do radia", czyli przesy艂aj膮cy tylko d藕wi臋k. A wi臋c urz膮dzenie prostsze w konstrukcji, ni偶 taki, jaki potrzebny jest do rzutnika. A co do tego drugiego, to dyskutanci straszyli cen膮 ~450$, raczej zniech臋caj膮c膮. Lecz znalaz艂em na Allegro ta艅szy, i og艂osi艂em mini-konkurs na to, kto bez zagl膮dania w wyszukiwark臋 - zgadnie cen臋 cho膰by w przybli偶eniu. Nikt nawet nie pr贸bowa艂, no to podrzucam sznureczek:
http://allegro.pl/onyx-midia-stream-it-miracast-hdmi-tv-transmiter-i6031487550.html   - wraz z pytaniem: co o tym wyrobie s膮dzi膰. Zapewne te偶 troch臋 艣mieci w eterze? No ale to ju偶 zmartwienie s膮siad贸w  8)
Troch臋 mnie zastanawia to, 偶e w opisie jest mowa o r贸偶nych trybach pracy, np. 偶e obs艂uguje Wi-Fi, hm, ciekawe w kt贸rym kierunku? Je艣liby po lekturze kto艣 mia艂 jakie艣 uwagi, to niech je tu wrzuci, koniecznie!

Dobre rady nic nie kosztuj膮

    i przewa偶nie warte s膮
                 swojej... ceny!

Data: 2016-03-14 03:17:34
Autor: Konrad Anikiel
Sygna --> rzutnik
W dniu poniedzia砮k, 14 marca 2016 08:11:43 UTC+1 u縴tkownik JaNus napisa:
W dniu 2016-03-14 o 03:24, ACMM-033 pisze:
> Takie rzeczy s z pewno禼i maksymalnie upraszczane dla obni縦i koszt體,
> wi阠 i mam mocne przypuszczenia, 縠 delikatnie m體i眂, produkt tej
> skrzyneczki sinusoid (czyst) nie jest i tylko dzi阫i mikrej mocy, nie
> zasiewa po硂wy dzzielnicy. St眃 pewnie taki tani. Bo i obwod體
> stronojych pewnie (prawie) nie ma.

Przypomn, 縠 ACM-033 komentuje powy縠j "transmiter do radia", czyli przesy砤j眂y tylko d紈i阫. A wi阠 urz眃zenie prostsze w konstrukcji, ni taki, jaki potrzebny jest do rzutnika. A co do tego drugiego, to dyskutanci straszyli cen ~450$, raczej zniech阠aj眂. Lecz znalaz砮m na Allegro ta駍zy, i og硂si砮m mini-konkurs na to, kto bez zagl眃ania w wyszukiwark - zgadnie cen cho鎎y w przybli縠niu. Nikt nawet nie pr骲owa, no to podrzucam sznureczek:
http://allegro.pl/onyx-midia-stream-it-miracast-hdmi-tv-transmiter-i6031487550.html   - wraz z pytaniem: co o tym wyrobie s眃zi. Zapewne te troch 秏ieci w eterze? No ale to ju zmartwienie s眘iad體  8)
Troch mnie zastanawia to, 縠 w opisie jest mowa o r罂nych trybach pracy, np. 縠 obs硊guje Wi-Fi, hm, ciekawe w kt髍ym kierunku? Je秎iby po lekturze kto mia jakie uwagi, to niech je tu wrzuci, koniecznie!

To jest pro禼iutki tv box. Z wifi i jakim linuksem do wy秝ietlania obrazu. Wy秝ietla swoj wbudowan grafik 60Hz, ale spr骲uj mu tyle przes砤 w czasie rzeczywistym. Takie cu to maj tanie projektory wbudowane do 秗odka, tyle 縠 z normalnym adroidem, jakim USB do pod潮czenia dysku itd.

Data: 2016-03-14 15:03:32
Autor: Wielebny
Sygna艂 --> rzutnik
On 03/14/2016 08:11 AM, JaNus wrote:
[...]

To tylko odbiornik. Nie zawiera w sobie nadajnika kt贸ry m贸g艂by艣 wpi膮膰 w
dowolne urz膮dzenie z wyj艣ciem HDMI, tak jak te rozwi膮zanie za ~450$.

Poza tym, transmitowany obraz jest poddawany kompresji. St膮d nie jest
potrzebne pe艂ne pasmo, ale wi膮偶e si臋 to oczywi艣cie z gorsz膮 jako艣ci膮 ni偶
go艂e HDMI.

Sygna艂 mo偶na odbiera膰 za pomoc膮 takich protoko艂贸w jak DLNA, czyli
udost臋pniamy film na swoim komputerze, a na tym urz膮dzeniu, za pomoc膮
pilota go w艂膮czamy.

Nie wiem czy tym urz膮dzeniem da si臋 przekaza膰 np. obraz z monitora, tak
jakby telewizor by艂 dodatkowym wyj艣ciem graficznym.

Data: 2016-03-14 18:44:12
Autor: JaNus
Sygna艂 --> rzutnik
W dniu 2016-03-14 o 15:03, Wielebny pisze:
To tylko odbiornik. Nie zawiera w sobie nadajnika kt贸ry m贸g艂by艣 wpi膮膰 w
dowolne urz膮dzenie z wyj艣ciem HDMI,

Ano w艂a艣nie tak podejrzewa艂em, 偶e jest to tylko jeden sk艂adnik. No ale przecie偶 dystrybutor zachwala:
"Przesy艂aj bezprzewodowo obrazy, muzyk臋, filmy na ekran TV" - i jak tu przesy艂a膰, je艣li brakuje drugiego sk艂adnika? Logika podpowiada, 偶e "jaki艣" - powinien by膰 do kupienia, ale za ile? A do tego nazwa "Transmiter" - sugeruje racze nadajnik, i偶 odbiornik.
A z czego wnioskujesz, 偶e nie wystarczy u偶y膰 (dajmy na to) dw贸ch takich, aby jednak sygna艂 bezprzewodowo przekaza膰? No i co tu robi Wi-Fi, wszak bez komputera to ono zda si臋 psu na bud臋?

Dobre rady nic nie kosztuj膮

    i przewa偶nie warte s膮
                 swojej... ceny!

Data: 2016-03-14 11:24:22
Autor: Konrad Anikiel
Sygna --> rzutnik
W dniu poniedzia砮k, 14 marca 2016 18:44:14 UTC+1 u縴tkownik JaNus napisa:
W dniu 2016-03-14 o 15:03, Wielebny pisze:
> To tylko odbiornik. Nie zawiera w sobie nadajnika kt髍y m骻砨y wpi辨 w
> dowolne urz眃zenie z wyj禼iem HDMI,

Ano w砤秐ie tak podejrzewa砮m, 縠 jest to tylko jeden sk砤dnik. No ale przecie dystrybutor zachwala:
"Przesy砤j bezprzewodowo obrazy, muzyk, filmy na ekran TV" - i jak tu przesy砤, je秎i brakuje drugiego sk砤dnika?

No jak to? Masz wifi, widzisz to w domowej sieci jako jaki tam udzia, wysy砤sz to co tam potrzebujesz i dzia砤. Ka縠sz mu odtworzy film z NASa, ka縠sz mu wy秝ietli desktop np przez Miracasta, czy Airplay, ka縠sz mu odbiera (i wy秝ietla) kana硑 przez Kodi, czy co tam mo縠 jeszcze na tym dzia砤. TV box. Nic wi阠ej. Ka縟y uk砤d grafiki wbudowany we wsp蟪czesnego ARMa da rad wy秝ietli HD 60fps. Nic nie k砤mi.

 Logika podpowiada, 縠
"jaki" - powinien by do kupienia, ale za ile? A do tego nazwa "Transmiter" - sugeruje racze nadajnik, i odbiornik.
A z czego wnioskujesz, 縠 nie wystarczy u縴 (dajmy na to) dw骳h takich, aby jednak sygna bezprzewodowo przekaza? No i co tu robi Wi-Fi, wszak bez komputera to ono zda si psu na bud?

Chyba chcia砮 napisa psu na buty, bo buda to akurat psu ca砶iem do rzeczy.

Data: 2016-03-14 19:19:53
Autor: J.F.
Sygna艂 --> rzutnik
U偶ytkownik "JaNus"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:56e6f86c$0$22834$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No, jesli komputer/tablet/telefon masz z DLNA/Miracast/AirPlay, to nie brakuje ... w telewizorze moze brakowac odbiornika :-)

Logika podpowiada, 偶e "jaki艣" - powinien by膰 do kupienia, ale za ile? A do tego nazwa "Transmiter" - sugeruje racze nadajnik, i偶 odbiornik.

A zapytac sprzedawce - niech wyjasnia :-)

Przy okazji spytac jak to jest z tym wifi hotspot ...

Tu chyba to samo
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5910240542

ale sprzedawca opisal nieco inaczej
"Dzi臋ki MIDIA StreamIT HDMI mo偶esz po艂膮czy膰 ka偶de urz膮dzenie mobilne wyposa偶one w WiFi z telewizorem. Szybko, 艂atwo i bez zb臋dnych kabli."

Hm, kazde ?

A z czego wnioskujesz, 偶e nie wystarczy u偶y膰 (dajmy na to) dw贸ch takich, aby jednak sygna艂 bezprzewodowo przekaza膰? No i co tu robi Wi-Fi, wszak bez komputera to ono zda si臋 psu na bud臋?

Miracast i DLNA pracuja na WiFi.

J.

Data: 2016-03-14 22:01:37
Autor: JaNus
Sygna艂 --> rzutnik
W dniu 2016-03-14 o 19:19, J.F. pisze:
[...]

Czytam w Wikipedii:
"Jako medium w komunikacji u偶ywana jest technologia Wi-Fi Direct "

  - a ja w kompie nie mam "Direct", tylko zwyk艂e Wi-Fi. Czy pomimo tego b臋d臋 m贸g艂 jako艣 wys艂a膰 sygna艂, kt贸ry podlinkowany przeze mnie "transmiter" - odbierze?

Reasumuj膮c: komputer mam, kupuj臋 ten "transmiter", i? Co jeszcze potrzebuj臋, aby przesy艂a膰 obraz na TV-set z HDMI? Oprogramowania DLNA/Miracast/AirPlay - ile taki soft za-kosztuje?

Data: 2016-03-14 22:13:59
Autor: J.F.
Sygna艂 --> rzutnik
U偶ytkownik "JaNus"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:56e726b1$0$687$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A musisz kupowac ? Moze TV masz z wifi i gotowym odbiornikiem ?

Co jeszcze potrzebuj臋, aby przesy艂a膰 obraz na TV-set z HDMI? Oprogramowania DLNA/Miracast/AirPlay - ile taki soft za-kosztuje?

Ja mam DLNA w telefonie i laptopie, ale ch* wie, co za to odpowiada i co zrobic, jakbym nie mial.

J.

Data: 2016-03-14 20:28:08
Autor: ACMM-033
Sygna艂 --> rzutnik

U偶ytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisa艂 w wiadomo艣ci news:56e6642d$0$680$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Od niego wychodz臋.

[...]

Z pocz膮tku postawi艂em ok. 400 peelen贸w. Ale za 49 zyla, nie spodziewam si臋 w 艣rodku zawarto艣ci, pozwalaj膮cej bez kompresji przerzuca膰 full HD. Mo偶e jako WiFi jest to w miar臋 sprawne, ale skoro wifi ma tu towarzystwo, to do艣膰 krzywo widz臋 nadawanie. Ch臋tnie wzi膮艂bym to na "widmo", zobaczy膰, czy emituje tylko tam, gdzie powinno, czy jeszcze gdzie艣. Szczerze i mocno interesuj膮 mnie produkty niepo偶膮dane, jak harmoniczne, produkty mieszania, stabilno艣膰, itd.

 - wraz z pytaniem: co o tym wyrobie s膮dzi膰. Zapewne te偶 troch臋 艣mieci w eterze? No ale to ju偶 zmartwienie s膮siad贸w  8)

Zgodnie z prawem niestety te偶 twoje, jako u偶ytkownika urz膮dzenia siej膮cego sygna艂ami niepo偶膮danymi. Jak b臋dzie 艣mieci膰, przyturla si臋 UKE, dostaniesz urz臋dowy zakaz korzystania z urz膮dzenia (nie 偶artuj臋, przerabia艂em to). Miejmy nadziej臋, 偶e podtraktuj膮 to jako "w dobrej werze" i na pouczeniu si臋 sko艅czy. Nawet, je艣li sprz臋t wype艂nia norm臋 niepo偶膮danych sygna艂贸w, to gdy b臋dzie zak艂贸ca膰, zakaz murowany, chyba, 偶e antena siatkowa i urz膮dzenie u s膮siada, nie spe艂niaj膮ce wymaganych parametr贸w.

Troch臋 mnie zastanawia to, 偶e w opisie jest mowa o r贸偶nych trybach pracy, np. 偶e obs艂uguje Wi-Fi, hm, ciekawe w kt贸rym kierunku? Je艣liby po lekturze kto艣 mia艂 jakie艣 uwagi, to niech je tu wrzuci, koniecznie!

Modulik pewnie tani, specjalizowany uk艂ad, cewki mo偶e nieco kosztuj膮, ale pewnie niewiele. Gorzej z dostrojeniem, porozci膮ga膰, po艣ciska膰, troch臋 potrwa, wi臋c pewnie obwody w miar臋 szerokopasmowe, aby pogodzi膰 dostrojenie i pasmowoprzepustowo艣膰. Nie wiem, nie znam cen. Jednak偶e, cho膰by rozeznanie kilku tuner贸w DVB-T, gdzie logiki napieprzone, 偶e hej, a modu艂 radiowy, to male艅ki scalaczek i dwa kondzio艂ki z anteny, 艂atwo imho b臋dzie to zak艂贸ci膰. Je艣li kto艣 ma taki odbiornik, to jego problem o tyle,  偶e wejdzie mu wszystko, co wej艣膰 mo偶e, bo filtry nie odetn膮. Gorzej z nadajnikiem - wszelkie paso偶yty polec膮 w eter, bo ich filtry te偶 nie odetn膮, a ko艅c贸wka mocy raczej nie w klasie A... A jak nie, to wszelkie harmoniczne, takie tam...
Ko艅cz膮c powiem tyle, 偶e natychmiast odszczekam, jak zobacz臋 to w akcji sprawnie dzia艂aj膮ce i nie zak艂贸caj膮ce.

Data: 2016-03-14 14:05:36
Autor: J.F.
Sygna艂 --> rzutnik
U偶ytkownik "ACMM-033"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:nc57et$2sb$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Ma nastawienie czestotliwosci, a w tym zakresie to prawie na pewno przez PLL.
Czyli moze miec calkiem ladna sinusoide, aczkolwiek dalszych prazkow wyniklych z samej modulacji to juz pewnie nie wycinaja.

Tylko ... jego podstawowa czestotliwosc w samochodzie konkuruje moca z co blizszymi nadajnikami, wiec te "harmoniczne" to juz bardzo slabe sa.

W kazdym badz razie nikt go nie podkablowal do rejestru produktow niebezpiecznych :-)

[...]

Akurat tu pradu oszczedzac nie trzeba.

Stosuje si臋, a i owszem, klas臋 "C" w nadajnikach, ale obwarowane jest to porz膮dnym obstawieniem filtrami, aby harmoniczne nie wysz艂y zwiedza膰 艣wiata.

A nie bylo to tak, ze stosowalo sie na AM, gdzie przy okazji i modulator z tego wychodzil ?

http://allegro.pl/wzmacniacz-antenowy-dvb-t-mpeg-4-ekranowany-150km-i6040874971.html Zasi臋g 150 km... odkrywamy nowe w艂a艣ciwo艣ci fal radiowych? Defa艂bete, heh, nokom臋t...

No wiesz - na Rysach w komorce pojawily mi sie do wyboru wegierskie sieci.
Wiec te fale nie takie zle.
Tylko po wybraniu niestety nie zadzialalo :-)

(na Baltyku Plus wydluzyl zasieg GSM do 70 km).

O "wzmacniaczach" sygna艂u GSM w postaci przyklejanej p艂ytki z nadrukowanymi esami-floresami nie wspominam, bo to 偶enada.

A antena Yagi to co to jest ? Dipol z doklejonymi ... no, esy-floresy to nie sa :-)

Ale jak lubisz esy-floresy
https://en.wikipedia.org/wiki/Evolved_antenna

I sprawdzone na w艂asnym telefonie (dosta艂em jako bonus do jednego z zakup贸w w Alledrogo), g贸wno daje.

Na telefonie to trudno sprawdzic. Za duzo BTS w okolicy.

[...]

Predzej ci sie wzmacniacz wzbudzi.
Generatorek juz jest wzbudzony ... na wlasciwej czestotliwosci :-)

[...]

Fale jak fale - raczej odbiorniki.
Pisalem tu o przypadku - siedze w poblizu nadajnika sredniej mocy FM, i radio mi inne stacje odbiera na calkiem innych czestotliwosciach.

J.

Data: 2016-03-17 06:25:59
Autor: ACMM-033
Sygna艂 --> rzutnik

U偶ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:56e6b721$0$658$65785112news.neostrada.pl...
Ma nastawienie czestotliwosci, a w tym zakresie to prawie na pewno przez PLL.
Czyli moze miec calkiem ladna sinusoide, aczkolwiek dalszych prazkow wyniklych z samej modulacji to juz pewnie nie wycinaja.

No, skoro si臋 rozmienia na sk艂adowe, to ju偶 nie taka 艂adna... Jak stopie艅 jest nieliniowy, a zw艂aszcza w klasie C, to porz膮dne filtry usun膮, co ma pozosta膰, a wypuszcz膮, co ma wylecie膰. I wtedy sinusoida b臋dzie 艂adna. A co do pr膮偶k贸w, to tak, g艂贸wnie o nie mi chodzi, z praktyki )po艣redniej) znam, 偶e poziom tych nie艂adnych sinusoid by艂 taki, i偶 zabiera艂 energi臋 tej dobrej. Dopiero jak kolega obni偶y艂 zasilanie ko艅cowki mocy, energia wr贸ci艂a i mimo spadku mocy zasilaj膮cej, poziom sygna艂u po偶膮danego, stwierdzi艂em, 偶e wzr贸s艂, a s艂yszalne (na trasie ok. 13 km) pr膮chy, znikn臋艂y.

Tylko ... jego podstawowa czestotliwosc w samochodzie konkuruje moca z co blizszymi nadajnikami, wiec te "harmoniczne" to juz bardzo slabe sa.

Powiem tyle, 偶e na dystansie 13 km, cel blisko miejsca nadmienianego kolegi, wchodzi艂em czytelnie na umieszczony tam przemiennik radiowy, moc by艂a 5 mW.
Wi臋c nawet s艂abe harmoniczne potrafi膮 napsu膰 szyk贸w. Tak wi臋c, wycina艂bym je jednak u 藕r贸d艂a. Poza tym, gdy uk艂ad nie ob艂o偶ony filtrami, to b臋dzie sie na nim miesza膰 wsio so wsiom. I mo偶e sobie dawa膰 najpi臋kniejszy sinus na 艣wiecie. Ale p贸艂przewodniki to nieliniowo艣膰.

W kazdym badz razie nikt go nie podkablowal do rejestru produktow niebezpiecznych :-)

Przy tak niewielkiej mocy, to niczego nie usma偶y. Ale na艣mieci膰 mo偶e. W艂a艣nie wczoraj, czy przedwczoraj, w "Nowym Gad偶ecie" by艂o por贸wnanie 3 modeli tego偶. Najdalej posz艂o ok. 100 m, najs艂abszy chyba ok. 50.

[...]

Przypuszczam, 偶e w膮tpi臋 - nieliniowo艣膰 wzmacniacza mog艂a by wp艂yn膮膰 na liniowo艣膰 sygna艂u, skoro zale偶no艣膰 we/wy wzgl臋dem poziom贸w nie jest liniowa, to mo偶e by nie zgrzypi艂o jak z upalonego proszku w mikrofonie w臋glowym, ale sygna艂... Mo偶e w ukadzie przeciwsobnym... Ja si臋 z tym prze艣pi臋, 偶eby czego艣 za bardzo nie namiesza膰. W ka偶dym razie widz臋 to raczej tam, gdzie amplituda no艣nej nie ulega zmianie, czyli np., w FM. Dobra, przekimam si臋 z tym, zobaczcie kt贸ra godzina, a ja jeszcze nie kimam. Da艂e艣 mi inspiracj臋 g艂臋bszego wej艣cia w szczeg贸艂y :) A przy艣ni膰 si臋 ju偶 mi si臋 zdarza艂o, czekam na ponowny sen o centrali telefonicznej, dawno nie s艂ucha艂em klapi膮cych przeka藕nik贸w i terkoc膮cych wybierak贸w 32A, oraz sygna艂贸w, jakich si臋 s艂ucha艂o w s艂uchawce dawniejszego, analogowego telefonu pod analogow膮 central膮. Na tyle wyra藕nie, 偶e we 艣nie potrafi臋 okre艣li膰, co to za centrala klapie i pod jak膮 jest telefon podpi臋ty, a zniekszta艂cenia sygna艂u, t艂umienie, pozwalaj膮 mi wypowiedzie膰 sie o 艂膮czach mi臋dzycentralowych.

[...]

Wiesz, wy偶ej podejdziesz, to daleko polecisz.

Tylko po wybraniu niestety nie zadzialalo :-)

(na Baltyku Plus wydluzyl zasieg GSM do 70 km).

Przez ograniczenie slot贸w z 8 (a 35 km), do 4 (a 70), a co za tym idzie, przepustowo艣膰 takiej stacji bazowej maleje wi臋cej, ni偶 o po艂ow臋, do 3/7 warto艣ci normalnej.

O "wzmacniaczach" sygna艂u GSM w postaci przyklejanej p艂ytki z nadrukowanymi esami-floresami nie wspominam, bo to 偶enada.

A antena Yagi to co to jest ? Dipol z doklejonymi ... no, esy-floresy to nie sa :-)

Dobra "jaga", to towar przez kr贸tkofalowc贸w ze wszechmiar po偶膮dany. Ale plastikowe g贸wno udaj膮ce anten臋, to mi tylko klejem kiesze艅 na bateri臋 zasyfi.

I sprawdzone na w艂asnym telefonie (dosta艂em jako bonus do jednego z zakup贸w w Alledrogo), g贸wno daje.

Na telefonie to trudno sprawdzic. Za duzo BTS w okolicy.

Postara艂em si臋, wp艂yw zerowy.

(nieekranowany uk艂ad)
Predzej ci sie wzmacniacz wzbudzi.
Generatorek juz jest wzbudzony ... na wlasciwej czestotliwosci :-)

Znasz zjawisko przeci膮gania heterodyny?
Je艣li tylko przeci膮gnie, to masz szcz臋艣cie, Gorzej, gdy od silnego obcego pola jaki艣 punkt pracy zanadto si臋 przesunie i albo si臋 pomiesza, ale wzbudzi cokolwiek.

Fale jak fale - raczej odbiorniki.

Na zardzewia艂ej rynnie, na przyduszonym mieszaczu (bo heterodyna male艅kiej mocy i odporno艣ci wtedy nie ma to 偶adnej, a mieszacz z za艂o偶enia jest raczej nieliniowy), kt贸ry nie wytrzymma艂 nat艂oku ca艂ej rzeszy okolicznych emisji po偶膮danych i niepo偶膮danych, na jakim艣 nieliniowym stopniu. Jaki艣 uk艂ad elektroniczny w urz膮dzeniu obok, co go sygna艂 g艂贸wny przyt艂acza, na samo urz膮dzenie wp艂yw niewielki, mo偶e nawet si臋 nie zauwa偶y, ale, nie os艂oni臋ty filtrami stopie艅, czy chocia偶 bez  ma艂ego kondzio艂ka na wej艣ciu m.cz., b膮d藕 w innym, wra偶liwym miejscu uk艂adu, mo偶e naprodukowa膰 syfu z dostarczonych "danych" (pami臋tacie zjawisko, 偶e w odbiorniku AM, przy odbiorze silnych sygna艂贸w, radio zasilane z sieci mocno brumi? A na s艂abszych sygna艂ach tego nie ma... To w艂a艣nie wskutek takiego zjawiska. W radiu akurat wp艂yw jest na urz膮dzenie, na kt贸rym s艂uchamy przekazu, ale jak najbardziej mo偶e on zostac przes艂any kawa艂ek dalej i te偶 powodowa膰 brum na odbieranym przekazie.

Pisalem tu o przypadku - siedze w poblizu nadajnika sredniej mocy FM, i radio mi inne stacje odbiera na calkiem innych czestotliwosciach.

I przyczyna dwojaka - nieodporne stopnie wej艣ciowe, tu raczej nie rezygnuje si臋 ze wzmacniacza w.cz., wystarczy nieliniowo艣膰 i ju偶 masz. Drugie - mieszacz nie wytrzymuje sygna艂u, niekoniecznie odbieranego, mo偶e jaki艣 inny by膰 si艂膮 sprawcz膮. Trzecie - przeciaganie heterodyny w艂a艣nie, czwarte, da艂o by si臋 wkomponowa膰 w poprzednie - obcy, silny sygna艂, albo nawet ich kombinacja. Nawet do艣膰 odleg艂e od odbieranej stacji sygna艂y, je艣li akurat zostan膮 nadane jednocze艣nie i odleg艂e b臋d膮 o p.cz. odbiornika, to objawi膮 si臋 jednym wielkim be艂tem w g艂o艣niku - i od takiej mieszanki nie odstroisz si臋. To, co w odbiornikach TV korzystne, bo do tego zosta艂o stworzone, w radiofonii jest szkodliwym paso偶ytem - cz臋stotliwo艣膰 r贸znicowa fonii, upraszcza konstrukcj臋 toru fonii telewizora, ale to samo zjawisko zasra odbi贸r radia, co objawi si臋 gwizdem, zniekszta艂ceniem sygna艂u, itd., wreszcie, us艂yszeniem dw贸ch spiker贸w naraz. A to absolutnie nie jedyna mo偶liwo艣膰 pomieszania si臋 czego艣 z czym艣. Kombinacji tego, co ostatecznie wp艂ywa na jako艣膰 odbioru jest tyle, 偶e do nast臋pnego wieczora nie starczy艂o by mi czasu o tym opowiedzie膰. To, co napisa艂em, to ledwie li藕ni臋cie czubka g贸ry lodowej.

Jak wcze艣niej wspoomnia艂em, postaram sie przekima膰 z tym modulowaniem sygna艂u przy udziale uk艂adu w klasie C, bo rzeczywi艣cie, jeden rodzaj modulacji kojarzy mi si臋 z tym...

--
To nie wstyd by膰 biedakiem, ale, 偶eby to by艂 zaszczyt,
to ja tego te偶 nie powiem!
(C) Tewje do Pana Boga.

PS za liter贸wki kt贸rych nie poprawi艂em przepraszam. Oczy ju偶 domagaj膮 si臋 kimania, wprawdzie poch艂oni臋ty aktywno艣ci膮 jeszcze nie 艣pi膮c, nie odczuwam tak zm臋czenia, ale, zapewne jak odejd臋 i walne si臋 na wyro, to zakimam niemal od razu... Nie da艂em rady wszystkich poprawi膰.

Data: 2016-03-17 09:45:01
Autor: J.F.
Sygna艂 --> rzutnik
[...]

To jest modulacja FM, wiec wstegi boczne sa nieuknione. Mozna wycinac porzadnym filtrem, ale pewnie go nie ma - zreszta musialby przestrajany byc.
Hm, a moze mozna i cyfrowo modulowac ?

jest nieliniowy, a zw艂aszcza w klasie C, to porz膮dne filtry usun膮, co ma pozosta膰, a wypuszcz膮, co ma wylecie膰. I wtedy sinusoida b臋dzie 艂adna.

Mozliwe, ze tam jest generator bez wzmacniacza. Po co do takiej mocy wzmacniacz :-)

[...]

Z porzadna antena itp.

Wi臋c nawet s艂abe harmoniczne potrafi膮 napsu膰 szyk贸w.

Ja mam taki nadajniczek z allegro - problemem jest jazda po kraju, gdy sie okazuje ze na wybranej pustej czestotliwosci coraz to nowe stacje wchodza i przeszkadzaja, bo ich po drodze troche sie mija.

Czyli on na podstawowej ma klopoty z dodarciem do odbiornika 15 cm dalej, a  harmoczne sa znacznie slabsze.
No chyba ze na harmonicznej nadajniki tez znacznie slabsze.
Takie 0.01mW 100m od przemiennika pewnie by zagluszylo Twoje 5mW z 13 km :-)

[...]

No i wystarczy, aby badan nie przejsc i certyfikat stracic.

[...]

O ile pamietam, to wlasnie na AM stosowano.
od przepuszczonej czesci okresu zalezy moc prazka podstawowego.

Na FM tez moglyby sie sprawdzic, ale tam moce mniejsze, to moze nie trzeba :-)

[...]

Chyba przez przesuniecie do kolejnego slotu, ale moze sie myle.

[...]

Mieszacz nieliniowy, wszystko miesza, i wychodzi rezultat na p.cz  :-)

J.

Data: 2016-03-17 12:53:08
Autor: ACMM-033
Sygna艂 --> rzutnik

U偶ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:56ea6e8e$0$652$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W ka偶dym porz膮dnym nadajniku jaki艣 filtr by膰 powinien. Teoretycznie ilo艣膰 kolejnych harmonicznych" jest niesko艅czona, ale praktycznie, istotne jest to, co ma w sobie ponad 1% ca艂kowitego sygna艂u, nie pomn臋 dok艂adnie, to jakie艣 ok. 8 x f.mod. Przy mono ujdzie, ale przy stereo ju偶 musimy si臋 kompromisowa膰.

Hm, a moze mozna i cyfrowo modulowac ?

Skoro ma to odwzorowanie matematyczne, to nie widz臋 przeszk贸d. DSP w r臋k臋, program - i jadziem. Jednak produkt贸w szkodliwych raczej matm膮 nie ubijesz.

[...]

Cho膰by dla odfiltrowania baboli. Przyfiltrowa膰, aby wzmocni膰 sygna艂 u偶yteczny, a st艂umi膰 szkodliwy. To po prostu bardzo nieeleganckie, aby pozwoli膰 babolom lata膰 w eterze w niekontrolowany spos贸b.

Powiem tyle, 偶e na dystansie 13 km, cel blisko miejsca nadmienianego kolegi, wchodzi艂em czytelnie na umieszczony tam przemiennik radiowy, moc by艂a 5 mW.
Z porzadna antena itp.

Takowo偶, cho膰 kiepsko艣膰 anteny nie musi si臋 prze艂o偶y膰 na to, 偶e to, co z niej uleci, opadnie zaraz przy drzewie za rogiem.

[...]

Ano widzisz, ju偶 cho膰by to jest problemem. Eter nie jest z gumy, dojdzie do tego, 偶e nowy albo b臋dzie musia艂 wyl膮czyc radio, albo s艂ucha膰, czego daj膮 inni.
Do tego dochodzi sytuacja, 偶emieszacz i heterodyna w radiu nieco skrewi膮 od jakiego艣 silnego innego nadawania  - przeci膮ganie heterodyny, przester mieszacza, skro艣ne...

[...]

Mo偶na by spr贸bowa膰. Swego czasu, jak w艂a艣nie mia艂em zjaran膮 ko艅c贸w臋, st膮d te 5mW, chodz膮c po Wolumenie za zakupem noweego tranzystora, zdj膮艂em anten臋 i na samym gniazdku chodzi艂em i nawet ca艂kiem niez艂e "wej艣cie" mia艂em. Czyli realna moc, to mog艂y by膰 nawet u艂amki mikrowata.
Og贸lnie, zasi臋g ro艣nie z kwadratem mocy.

W kazdym badz razie nikt go nie podkablowal do rejestru produktow niebezpiecznych :-)

Pr臋dzej on zagrozi jakiemu艣 dzieciakowi, czy ma艂emu psiakowi, kt贸remu zechce si臋 w ramach zabawy pogryza膰 urz膮dzonko, co mo偶e wi膮za膰 sie z jego dekompozycj膮.

Przy tak niewielkiej mocy, to niczego nie usma偶y. Ale na艣mieci膰 mo偶e.

No i wystarczy, aby badan nie przejsc i certyfikat stracic.

O ile to nie jest "Czajna Eksport". Kto ma s艂aby wzrok, mo偶e nie rozr贸偶ni膰.

(przy klasie C)
O ile pamietam, to wlasnie na AM stosowano.
od przepuszczonej czesci okresu zalezy moc prazka podstawowego.

Pod wszak偶e warunkiem, 偶e to, co zostanie przepuszczone, b臋dzie ju偶 w swym zakresie liniowe. Modulacja siatkowa, gdzie mamy ostawione odci臋cie, ile odci臋te, tyle po odfiltrowaniu wyjdzie na 艣wiat, daj膮c w rezultacie AM. I ju偶 mnie ciekawi, jak matematycznie przedstawi膰 to ci臋cie przy okre艣lonej warto艣ci, jak odnie艣膰 je do np. modulacji anodowej - chodzi mi o rezultat ko艅cowy, gdyby chcie膰 zrobi膰 to w DSP, to kt贸r膮 z wersji bylo by 艂atwiej...?

Na FM tez moglyby sie sprawdzic, ale tam moce mniejsze, to moze nie trzeba :-)

Tu nie trzeba by艂o by ju偶 tak bardzo bawi膰 si臋 w liniowo艣膰. Wystarczy艂o by teoretycznie otwiera膰 przep艂yw pr膮du i go zamyka膰, z odpowiedni膮 cz臋stotliwo艣ci膮, tyrystorami nawet. Po tym filtr, aby pu艣ci膰 tylko sygna艂 po偶膮dany i ju偶. W zasadzie i AM da艂o by si臋 tak zrobi膰, moduluj膮c odpowiedni sygna艂 pod wsp贸艂czynnik wype艂nienia i filtr dolnoprzepustowy. Takie 艣mieszne zastosowanie klasy D :)

[...]

Nie s膮dz臋, przynajmniej nie s艂ysza艂em o czym艣 takim. W GSM krytyczne jest zmieszczenie si臋 z obiegiem sygna艂u w czasie 3 slot贸w, tj. 偶e jak nadajnik wy艣le sygna艂 do aparatu, to odpowied藕 musi nadej艣膰 nie p贸藕niej, ni偶 przy emisji 3 slotu w kolei. I tak, jak przy dzisiejszej technice teoretycznie dalo by si臋 skacz膮c po cz臋stotliwo艣ciach, 偶eby obskoczy膰 jednak pe艂ne 8 slot贸w, emituj膮c co drugi na innej cz臋stotliwo艣ci np. 1A, 2B, 3A, 4B, 5A, 6B, 7A, 8B, gdzie ju偶 zmie艣ciliby艣my ich 8, z tym, 偶e telefon i tak musia艂by widzie膰 4, wi臋c rol臋 sygnalizacji nale偶a艂o by chyba te偶 wrzuci膰 do slotu drugiego, zapewni膰, 偶eby urz膮dzenia nie powariowa艂y, skomplikuje to te偶 odbi贸r, bo teoretycznie odbiorczo mog艂o by si臋 zag艂usza膰, wi臋c dwa odbiorniki, mo偶e komplikacja nie by艂a by zbyt wielka dla dzisiejszej cyfr贸wki, my艣l臋, 偶e wi臋cej problemu narobi艂a by tu "logistyka". No, i zamiast 3/7 pierwotnej przepustowo艣ci, mamy 6/7.

[...]

Fajnie b臋dzie, gdy zaczn膮 si臋 miesza膰 harmoniczne. Dlatego tak d膮偶臋 do zak艂adania filtr贸w, gdzie to mo偶liwe. W Warszawie, jak i zapewne innych du偶ych miastach, ilo艣膰 radio艣miecia potrafi by膰 zatrwa偶aj膮ca. Radio strojone przez kilkaset kolejnych MHz mo偶e nie znajdowa膰 zbyt du偶ej ilo艣ci wolnego miejsca.
Kilka lat temu mia艂em inne radio, Kingpo C3PO, audio dobre, odbiornik radiofonii FM rewela, czu艂o艣膰 niesamowita. ITD. Chcia艂em sobie to radio nastawi膰 na 70cm (bo z amatorskich tylko to by艂o) i z zaci膮gni臋t膮 nawet na max. blokad膮 szum贸w, co rusz odwiera艂o si臋 z g艂o艣nym zgrzyto-przypierdem. Postawi艂em na to, 偶e to jaki艣 pobliski terminal lotto, lub co艣 z tej paki i praktycznie wsz臋dzie mi ten syf w艂azi艂. Wszystko inne grzecznie si臋 t艂umi艂o, to brz臋czenie-pierdzenie przebija艂o si臋 nawet przez blokad臋 CTCSS... Troch臋 szkoda, bo mimo nieco powolnego dzia艂ania i podatno艣ci na ra偶enie bli偶ej-nieokre艣lonymi-produktami, u偶ytkowo by艂o bardzo sympatyczne i wygodne. I to pierdzenie postawi艂em na to, 偶e lecia艂y sobie 2 sygna艂y i one w艂a艣nie si臋 miesza艂y w okolicy kt贸rej艣 p.cz., co skutkowa艂o, 偶e st艂umi膰 tego by艂o nie spos贸b.

Data: 2016-04-19 17:38:52
Autor: J.F.
Sygna --> rzutnik
U縴tkownik "ACMM-033"  napisa w wiadomo禼i grup
U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i
Ma nastawienie czestotliwosci, a w tym zakresie to prawie na pewno przez  PLL.
Czyli moze miec calkiem ladna sinusoide, aczkolwiek dalszych prazkow wyniklych z samej modulacji to juz pewnie nie wycinaja.

No, skoro si rozmienia na sk砤dowe, to ju nie taka 砤dna... Jak stopie

To jest modulacja FM, wiec wstegi boczne sa nieuknione. Mozna wycinac porzadnym filtrem, ale pewnie go nie ma - zreszta musialby przestrajany byc.

W ka縟ym porz眃nym nadajniku jaki filtr by powinien.

My tu o nadajniku za 1 czy 2$ :-)

Teoretycznie ilo舵 kolejnych harmonicznych" jest niesko馽zona, ale praktycznie, istotne jest to, co ma w sobie ponad 1% ca砶owitego sygna硊, nie pomn dok砤dnie, to jakie ok. 8 x f.mod. Przy mono ujdzie, ale przy stereo ju musimy si kompromisowa.

O ile pamietam (i dobrze mnie uczyli), to przy radiu FM z natury wstegi boczne maja 1%.

Tylko jakbys to chcial wyciac, to filtr trzeba ambitny i pewnie przestrajany, a tu budzet 2$ :-)

Hm, a moze mozna i cyfrowo modulowac ?
Skoro ma to odwzorowanie matematyczne, to nie widz przeszk骴. DSP w r阫, program - i jadziem. Jednak produkt體 szkodliwych raczej matm nie ubijesz.

Czemu nie ? Skoro dobry filtr je ubije, to matma powinna :-)

Ktos pewnie na to wpadl - to byc moze GFSK,

Wi阠 nawet s砤be harmoniczne potrafi napsu szyk體.
Ja mam taki nadajniczek z allegro - problemem jest jazda po kraju, gdy sie okazuje ze na wybranej pustej czestotliwosci coraz to nowe stacje wchodza i przeszkadzaja, bo ich po drodze troche sie mija.

Ano widzisz, ju cho鎎y to jest problemem. Eter nie jest z gumy, dojdzie do tego, 縠 nowy albo b阣zie musia wyl眂zyc radio, albo s硊cha, czego daj inni.

Ale to nie jest problem - jesli ja na odleglosc  ponizej metra nie slysze swojego nadajnika na bazowej czestotliwosci  - to komu on zakloci jakas wstega boczna, nawet jak ona ma 10% mocy ?

Do tego dochodzi sytuacja, 縠mieszacz i heterodyna w radiu nieco skrewi od jakiego silnego innego nadawania  - przeci眊anie heterodyny, przester mieszacza, skro秐e...

A to mam - za blisko legalnego nadajnika i chyba nawet malo siejacego.
Wystarczy kiepski odbiornik.

(przy klasie C)
O ile pamietam, to wlasnie na AM stosowano.
od przepuszczonej czesci okresu zalezy moc prazka podstawowego.

Pod wszak縠 warunkiem, 縠 to, co zostanie przepuszczone, b阣zie ju w swym zakresie liniowe.

No ba - filtr wyjsciowy w klasie C obowiazkowy. A ze mowimy o porzadnym nadajniku za duze pieniadze - to i filtr porzadny :-)

Modulacja siatkowa, gdzie mamy ostawione odci阠ie, ile odci阾e, tyle po odfiltrowaniu wyjdzie na 秝iat, daj眂 w rezultacie AM. I ju mnie ciekawi, jak matematycznie przedstawi to ci阠ie przy okre秎onej warto禼i, jak odnie舵 je do np. modulacji anodowej - chodzi mi o rezultat ko馽owy, gdyby chcie zrobi to w DSP, to kt髍 z wersji bylo by 砤twiej...?

W DSP to pomysl jak to za pomoca PWM zrobic.
W zasadzie, to nawet nie ma co myslec, no chyba, ze jeszcze cos ciekawszego wymyslimy - np PWM nadprobkowany, redukujacy harmoniczne :-)

J.

Data: 2016-03-11 13:06:34
Autor: BaSk
Sygna艂 --> rzutnik
W dniu 2016-03-11 o 07:14, Kris pisze:
W dniu czwartek, 10 marca 2016 20:40:17 UTC+1 u偶ytkownik Micha艂
Jankowski napisa艂:
S膮 sposoby na przesy艂anie HDMI radiem.

Nie sta膰 ci臋.
Pisa艂em wy偶ej, transmiter, np. Optoma HDMI WHD200, cena od 600z艂 nie
zabija

Nie zabija, ale i w eufori臋 nie wp臋dza  :<  poczeka膰 musz臋 a偶 potanieje.

Ju偶 mia艂em prosi膰 o podrzucenie keywordes do googlarki, ale zacz膮艂em myszkowa膰 po Allegro, i... mam. No nie zgadniecie za ile!! Czytam opis:
"StreamIT jest rodzajem 鈥渂ezprzewodowego kabla鈥 HDMI. Urz膮dzenie wygl膮da jak pendrive, ale w miejscu portu USB posiada z艂膮cze HDMI" - ale nie chwytam, dlaczego jest to jednosk艂adnikowe? Spodziewa艂em si臋, 偶e b臋dzie nadajnik + odbiornik. No ale za odbiornik ma zapewne s艂u偶y膰 TV-box. Czyli PC-towy monitor ju偶 sygna艂u nie odbierze.

Niejako w formie bonusu znalaz艂em te偶 rzutnik, o wiele ta艅szy ni偶 bym si臋 spodziewa艂, no ale urz膮dzenie ma bardzo mizerne parametry. Lecz jako艣 tam swoj膮 funkcj臋 spe艂nia膰 musi. Te偶 og艂aszam mini-konkurs:
  - jakiej (niskiej) ceny by艣cie si臋 mogli spodziewa膰? Prosz臋 nie myszkowa膰 za odpowiedzi膮! (co do "myszkowania", to dawno-dawniej wymy艣li膰 ten termin musia艂a jaka艣 Pytia, bo nabra艂o ono szerszego znaczenia dopiero w zestawieniu z komputerem)...

Data: 2016-04-19 16:51:40
Autor: Jacek
Sygna --> rzutnik
BaSk wrote:
W dniu 2016-03-11 o 07:14, Kris pisze:

Ju mia砮m prosi o podrzucenie keywordes do googlarki, ale zacz背em
myszkowa po Allegro, i... mam. No nie zgadniecie za ile!! Czytam
opis: "StreamIT jest rodzajem "bezprzewodowego kabla" HDMI.
Urz眃zenie wygl眃a jak pendrive, ale w miejscu portu USB posiada
z潮cze HDMI" - ale nie chwytam, dlaczego jest to jednosk砤dnikowe?
Spodziewa砮m si, 縠 b阣zie nadajnik + odbiornik. No ale za odbiornik
ma zapewne s硊縴 TV-box. Czyli PC-towy monitor ju sygna硊 nie
odbierze.
Niejako w formie bonusu znalaz砮m te rzutnik, o wiele ta駍zy ni bym
si spodziewa, no ale urz眃zenie ma bardzo mizerne parametry. Lecz
jako tam swoj funkcj spe硁ia musi. Te og砤szam mini-konkurs:
 - jakiej (niskiej) ceny by禼ie si mogli spodziewa? Prosz nie
myszkowa za odpowiedzi! (co do "myszkowania", to dawno-dawniej
wymy秎i ten termin musia砤 jaka Pytia, bo nabra硂 ono szerszego
znaczenia dopiero w zestawieniu z komputerem)...

Projektor LED 320x240?
To nawet nie sta硂 obok prawdziwego projektora nawet starego VGA.
--
pzdr, j.r.

Data: 2016-03-11 11:42:57
Autor: ToMasz
Sygna艂 --> rzutnik
Co do Wi-Fi, to czy mo偶e s膮 telewizory w to wyposa偶one?
jest co艣 takiego jak miracast. Ale pisz臋 o tym, aby艣 wiedzia艂 偶e producenci "co艣" zrobili, ale dla Ciebie - nie polecam. Kr贸tko: mo偶esz bezprzewodowo pu艣ci膰 co艣 z PC do dongla hdmi. ale nie w czasie rzeczywistym, jest op贸藕nienie konieczne do zbuforowania, wi臋c gry odpadaj膮 (chyba 偶e szachy). w zasadzie do艂膮czone oprogramowanie pozwala na transfer na ekran film贸w, fotek, obrazu z przegl膮darki internetowej i to chyba wszystko. JAko艣膰? moim zdaniem w filmach wystarczaj膮ca.
ToMasz

Sygna艂 --> rzutnik