Sygnał z HB

Data: 2010-04-13 08:20:23
Autor: Bartłomiej Zieliński
Sygnał z HB
Użytkownik GreGG napisał:
jak można sprawdzić, czy zamontowana na balkonie antena będzie łapać
sygnał z HB?

Polecam stronkę:
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/
a szczególnie dział "Dwa razy rocznie - czyli olśnienie słoneczne.
Jak znaleźć najlepsze miejsce na antenę satelitarną".
Pozdrawiam,

Data: 2010-04-13 12:38:21
Autor: adresss
Sygnał z HB
On Tue, 13 Apr 2010 08:20:23 +0200, Bartłomiej Zieliński
<Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> wrote:

Użytkownik GreGG napisał:
[...]

popieram pomysl. Jak zobaczysz tarcze slonca o wskazanej godzinie, to
masz szanse na to, ze twoja czasza widzi HB, wylicz sobie takze na
Astre 19.2 (przy okazji).

A tak przy okazji, to kolejny przyklad (projektanta, dewelopera) co
(przypuszczenie) ma blade pojecie co potrzeba ludziom w nowych domach.
Tam powinno byc wszystko co potrzeba, a teraz sie zaczyna myslenie:
jak zamontowac talerz do satelity, a skad ja bede mial Internet, skad
bede mial telefon i za chwile jeszcze anteny pod telewizje naziemna
pojawia sie na balkonach !!! Paranoja 21 wieku.

--
ThinkXtra

Data: 2010-04-13 12:52:25
Autor: pawell32
Sygnał z HB
adresss@poczta.pl pisze:
[...]

ja tez z tym walcze, ale każdy liczy koszta i chce zarabiać tyle co na
zachodzie (europy).

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-04-13 16:57:43
Autor: adresss
Sygnał z HB
On Tue, 13 Apr 2010 12:52:25 +0200, pawell32 <pawell@net-sat.pl>
wrote:

adresss@poczta.pl pisze:
[...]

ale koszt projekt pod "media" i jego wykonania w czesci (kanaly,
przepusty, rurki pod kable - aby pozniej nie bylo problemu z
wciagnieciem kilku koncentrykow, kilku skretek. A urzadzenia jak
potrzeba. Ale generalnie to wiadomo co potrzeba:

tv satelitarna (Astra, HotBird) - min. 2 niezalezne kable (bo
urzadzenia z nagrywaniem)

tv naziemna - dvb-t

tv kablowa - pod kablowke (moze byc ich nawet kilka - jak sie maja
zamontowac w jednym centralnym punkcie, gdzie dochodza wszystkie kable
ze wszystkich mieszkan)

telefony - kilka par pod typowe telefony (nawet mozna w bloku zalozyc
centralke, aby koszty abonamentow pominac)

Internet - siec w bloku (dobrosasiedzka wymiana materialow) i dostep
do swiata.

no i miejsce na instalacje ekstra anteny, jakby komus bylo za malo,
ale sam ponosi koszty - i zakaz instalowania na balkonach.

W kosztach domu (mieszkan) to byloby pomijalne!

--
ThinkXtra

Data: 2010-04-14 07:12:18
Autor: pawell32
Sygnał z HB
adresss@poczta.pl pisze:
[...]

wystarczy hotbird

[...]

ale ja to wiem, tylko właściciele jakoś nie bardzo chcą zmusić się do myslenia.

Data: 2010-04-14 07:59:43
Autor: Bartłomiej Zieliński
Sygnał z HB
Użytkownik pawell32 napisał:
wystarczy hotbird

Dla platform - owszem. Ale są polskie programy (w tym FTA), które nie są nadawane z HotBirda, tylko z Astry (choćby TVP Historia, TVP Info w wersji FTA). IMO sam Hotbird rozwiązuje sprawę podobnie, jak pomalowanie pasa wzdłuż chodnika i nazwanie połowy tego chodnikiem, a połowy ścieżką rowerową ;-)

Data: 2010-04-14 08:43:36
Autor: pawell32
Sygnał z HB
Bartłomiej Zieliński pisze:
[...]

tvp info jest na wszystkich platformach, poza tym ci którzy oglądają
ten program to mają go z naziemnej by nie widzieć wyłącznie wiadomości ze stolicy tylko z regionu. tvp historia - no cóż jest tylko na jednej
platformie, choć nie wiem dlaczego.
poza nimi nie ma nic godnego uwagi z polskich kanałów.
koszt instalacji w zależności od sposobu wykonania może się znacznie
różnić przy podziale hb i astra-hb.
i jeszcze jedno - nie wszystkie dekodery mają konfiguracje diseqc

Data: 2010-04-14 09:17:09
Autor: Bartłomiej Zieliński
Sygnał z HB
Użytkownik pawell32 napisał:
tvp info jest na wszystkich platformach, poza tym ci którzy oglądają
 ten program to mają go z naziemnej by nie widzieć wyłącznie
wiadomości ze stolicy tylko z regionu.

Wydaje mi się, że zasięg naziemny TVP Info jest mniejszy, niż
pozostałych programów - wg Wikipedii 60% obszaru i 75% ludności Polski.

tvp historia - no cóż jest tylko na jednej platformie, choć nie wiem
dlaczego.

Pewnie chodzi o kasę ;-)

poza nimi nie ma nic godnego uwagi z polskich kanałów.

Dla niektórych istotny będzie odbiór TV TRWAM ;-)

instalacji w zależności od sposobu wykonania może się znacznie
różnić przy podziale hb i astra-hb.

Pytanie tylko, czy lepiej zrobić od razu przyzwoitą instalację, czy też
za kilka lat ją modernizować bądź też stwierdzić, że nikt jej nie używa,
bo i tak wszyscy mają swoje anteny.

i jeszcze jedno - nie wszystkie dekodery mają konfiguracje diseqc

Wychodząc z tego założenia, należałoby ograniczyć prędkość na autostradzie do 90 km/h, bo nie każde auto może ją rozwinąć. ;-)

Data: 2010-04-14 09:35:38
Autor: pawell32
Sygnał z HB
Bartłomiej Zieliński pisze:
  > Wydaje mi się, że zasięg naziemny TVP Info jest mniejszy, niż
pozostałych programów - wg Wikipedii 60% obszaru i 75% ludności Polski.

nie robiłem takich badań więc nie będę dyskutował.

tvp historia - no cóż jest tylko na jednej platformie, choć nie wiem
dlaczego.

Pewnie chodzi o kasę ;-)

pewnie tak

poza nimi nie ma nic godnego uwagi z polskich kanałów.

Dla niektórych istotny będzie odbiór TV TRWAM ;-)

aha...

[...]

dla mnie jak najbardziej, ale uwierz mi, że ciężko się przebić
ze zbiorczą satelitarną po minimalnych kosztach a co dopiero
na dwie sat.

i jeszcze jedno - nie wszystkie dekodery mają konfiguracje diseqc

Wychodząc z tego założenia, należałoby ograniczyć prędkość na autostradzie do 90 km/h, bo nie każde auto może ją rozwinąć. ;-)

ile wiem dopuszczalna jest niewiele większa ;-)
tak serio piję tylko do dekoderów cyfry, które na sztywno mają
astre na diseqc b.
oczywiście to nie jest wielka przeszkoda.

Data: 2010-04-13 15:42:55
Autor: Bartłomiej Zieliński
Sygnał z HB
Użytkownik Bartłomiej Zieliński napisał:
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/

Może się jeszcze przydać:
http://www.dishpointer.com/
Można tu obliczyć nie tylko kierunek ustawienia anteny, ale także największą (nie przeszkadzającą w odbiorze) wysokość ewentualnej przeszkody.

Sygnał z HB