Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?

Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?

Data: 2010-08-29 13:25:11
Autor: Agent
Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?

Użytkownik "Jan" <j.kazmierski@wp.pl> napisał w wiadomości news:i5dbbv$5i4$1news.task.gda.pl...
Już wspomniałem tutaj, zwracając się do
P.T. Znawców samochodów, o lampce kontrolnej
sygnalizującej awarię silnika w chevrolecie
lacetti 1.4, 4-letnim. Teraz mam pytanie
kolejne. Co zrobić, kiedy obwód wysokiego
napięcia jest w porządku, a lampka zapala
się nadal? A tester melduje błąd zapłonu?
I samochód sporadycznie szarpie? Nawet dwa
razy zgasł silnik na skrzyżowaniu, ale dał
się uruchomić od razu? I kiedy lampka czasem
gaśnie, czasem mruga, ale ostatnio najczęściej
się pali?

Sprawdziłem metodą prób, że cewka, przewody
i świece są w porządku. Wygląda mi na to, że
przyczyna leży po stronie niskiego napięcia.
Czyli pewnie gdzieś w kablach...
Niestety tutaj nie da się tego ustalić tak
łatwo jak np. w maluchu, gdzie powodem przerw
w zapłonie był (najczęściej) osławiony czarny
kabelek doprowadzający prąd do cewki zapłonowej.

Jakie jeszcze mogą być tutaj powody?
Niestety warsztaty serwisowe tego nie wiedzą.
A autoryzowany serwis chevroleta (w Gdańsku)
odesłał mnie do konkurencji z powodu
"awarii komputera". Od razu też mnie uprzedzono,
że ta awaria (ich komputera) zostanie usunięta
najwcześniej za dwa tygodnie (!!!).

Cienko to wygląda, jak słynne Bolka trampki.
Cała moja nadzieja w nieautoryzowanych
amatorach motoryzacji, takich o zacięciu
detektywistycznym.

Ale tu nie ma co dumać. Kontrolka się pali więc jest błąd który musisz zczytać. Jak nie w ASO Gdańsk to gdziekolwiek indziej gdzie da się ten błąd zczytać. I nie musi to byc tylko warsztat zajmujący sie Chevroletami. Sam odczyt błędu możliwy jest na wielu softach. Potem albo zostawiasz auto u tego co Ci odczyta albo sam dłubiesz dalej.

Data: 2010-08-29 18:22:12
Autor: Jan
Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?
Agent pisze:

Ale tu nie ma co dumać. Kontrolka się pali więc jest błąd który musisz zczytać. Jak nie w ASO Gdańsk to gdziekolwiek indziej gdzie da się ten błąd zczytać. I nie musi to byc tylko warsztat zajmujący sie Chevroletami. Sam odczyt błędu możliwy jest na wielu softach. Potem albo zostawiasz auto u tego co Ci odczyta albo sam dłubiesz dalej.

Jak już napisałem, tester, czyli program czytający
poprzez interfejs, pokazał tylko tyle: Sporadyczny
błąd zapłonu. Mój problem to kierunek dalszych
poszukiwań. Co teraz sprawdzać, czyli. Gdzie może
być przerwa w elektryce. Na razie wiem tyle, że
raczej po stronie niskiego napięcia. Kto wie więcej
o takim zjawisku?

Jan

Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona