Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?

Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?

Data: 2010-08-29 18:50:55
Autor: Tomasz Pyra
Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?
Jan pisze:

Cienko to wygląda, jak słynne Bolka trampki.
Cała moja nadzieja w nieautoryzowanych
amatorach motoryzacji, takich o zacięciu
detektywistycznym.

Czy ten błąd cewki/zapłonu wskazuje o którą cewkę albo cylinder chodzi?

Bo tam masz w jednej obudowie dwie, podwójne cewki - w sumie 4 obwody WN.

Jedna z cewek obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3.

Więc jeżeli miałbyś informację że problem dotyczy np. cylindra nr 3, to dla próby możesz zamienić miejscami przewody WN przy cewce dla drugiego i trzeciego cylindra i obserwować czy błąd przeniósł się na drugi cylinder, czy pozostał nadal na trzecim.

Analogicznie jeżeli komputer mówi że błąd dotyczy cewki numer jeden, to zamieniasz podłączasz przewody WN cylindrów 1-4 do cewki 2-3 i odwrotnie.
Tak samo zamieniasz przyłącza niskiego napięcia (tam może być trochę kombinacji z niepasującymi wtyczkami).

I jeżeli błąd będzie wykrywany nadal na tej samej cewce to problem ewidentnie po stronie sterowania na niskim napięciu.

Po prostu masz tam dwie takie same cewki, a potem 4 zestawy przewód - świeca. Odpowiednio to podmieniając powinno udać się dość precyzyjnie znaleźć przyczynę problemu jeżeli ten komputer podaje Ci jakieś dokładniejsze informacje co do tego która to cewka albo który cylinder.

Data: 2010-08-30 10:13:23
Autor: Jan
Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?
Tomasz Pyra pisze:

Czy ten błąd cewki/zapłonu wskazuje o którą cewkę albo cylinder chodzi?

Bo tam masz w jednej obudowie dwie, podwójne cewki - w sumie 4 obwody WN.

Komputer nie mówi niestety niczego poza tym, że to
sporadyczny błąd zapłonu. Jeśli powód jest po
stronie niskiego napięcia, to chyba muszę
sprawdzić kable?

Dziś zaobserwowałem, że wada ta się nasila
podczas hamowania, a znika na dłuższym odcinku,
kiedy jadę ze stałą prędkością. To mi sugeruje
przerwę w którymś kabelku, pod izolacją.
Wtedy tak bywa, że przerwa drutu pod izolacją się
otwiera, kiedy kabelek się napina podczas hamowania.
Ale szukanie miejsca, gdzie to jest, to żmudne
zajęcie. Może komuś trafiło się coś podobnego?

Jan

Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona