Data: 2010-08-30 10:36:07 | |
Autor: Jan | |
Sygnalizacja awarii silnika i co dalej? | |
Uwaga! Trafiłem w sieci na opis podobnego problemu.
A może nawet takiego samego? CYTAT: ===================================================================== Kontrolka silnika w lacetti, temat drażniący nie tylko z uwagi samego światełka ale i podawanych kosztów, postaram się ulżyc wszystkim którzy maja wydać te 2000zł, otóż miałem ten sam problem, w necie naczytałem się o wypadaniu zapłinów i rożnych innych rzeczach, a tu przosze koszt naprawy UWAGA 150ZŁ !!! TAK TAK, TYLKO 150 ZŁ. Problem pojawił się zaraz po kupnioe lacetti, pojechałem do zaufanego i dobrze cenionego zakładu który to był przez kilka lat podwykonawcą opla w krośnie, pozniej. Otóż pan podłączył mi chevi odczytał błąd zapłonu pomyślał i mówi tak" to napewno zawór recyrkulacji spalin, one tak maja, przeczyścimy" zawór odbył kompiel i w czymśtam ultradzieki go pomasowały ale jak się okazało nie był i tak zdolny do dalszej pracy, więc mój fachura mówi" szczerze on tu nie jest potzrebny więc go wyłączymy". Od TAMTEJ PORY NIC ZADNYCH SPADKOW MOCY KONTROLKA PO TZRJECHANIU 10000 ZASWIECILA SIE 2 RAZY, LECZ PO 3 URUCHOMIENIACH SILNIKA ZGASLA NA DOBRE, PO KLOPOCIE. ====================================================================== Czy wie ktoś z kolegów, co to takiego ten zawór recyrkulacji spalin? Jan |
|
Data: 2010-08-30 11:41:25 | |
Autor: huri_khan | |
Sygnalizacja awarii silnika i co dalej? | |
Dnia Mon, 30 Aug 2010 10:36:07 +0200, Jan napisał(a):
Czy wie ktoś z kolegów, co to takiego ten EGR poczytaj tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/System_recyrkulacji_spalin -- [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094] [Astra G '1,6 16V] [SY] |
|
Data: 2010-08-30 13:42:47 | |
Autor: Janusz Kaźmierski | |
Sygnalizacja awarii silnika i co dalej? | |
W dniu 30.08.2010 11:41, huri_khan pisze:
EGR poczytaj tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/System_recyrkulacji_spalin Dziękuję. Teraz tylko sprawdzić jego stan, tego zaworka. Jak wynika z sieciowych dniesień, trzeba "tylko" trafić na kompetentnego fachowca. Moje przypuszczenia co do winy kabli nie znajdują potwierdzenia na forach dyskusyjnych. Najczęściej wymienianą przyczyną jest ww. zawór recyrkulacji spalin, a zaraz po nim kiepska jakość zaworów do oprózniania cylindrów silnika. Niestety, nowy zawór recyrkulacji spalin kosztuje 1650 zł, a naprawa zaworów silnika około 2000 zł. Jedno co mnie przy tym zastanawia, to komunikat programu diagnostycznego, że przyczyna tkwi w układzie zapłonowym. Może jednak to kabelek? Tak sobie dodaję otuchy, zanim wydam te 4000 PLN na naprawę... Jan |
|
Data: 2010-09-02 20:22:23 | |
Autor: cef | |
Sygnalizacja awarii silnika i co dalej? | |
Janusz Kaźmierski wrote:
EGRNiestety, Naprawdę? |
|
Data: 2010-09-03 09:43:26 | |
Autor: Jan | |
Sygnalizacja awarii silnika i co dalej? | |
W dniu 2010-09-02 20:22, cef pisze:
Janusz Kaźmierski wrote:To była pierwsza cena, na jaką trafiłem w sieci. Wczoraj widziałem cenę znacznie niższą, poniżej 600 zł. Też drogo, ale jednak tysiąc sto mniej. A w ogóle zaczynam podejrzewać, że to właśnie praca na niskich obrotach jest sprawdzianem jakości i stanu napędu. A że znawców tematu jest wielu słabszych, a mało dobrych, trzeba się uczyć samemu. Albo znaleźć życzliwego mechanika w dalszej rodzinie. Jan |
|