Sygnalizacja skrętu

Data: 2019-07-06 15:29:50
Autor: Olivander
Sygnalizacja skrętu
On Saturday, July 6, 2019 at 10:32:03 PM UTC+2, Rowerex wrote:
Czy jadąc rowerem można sygnalizować skręty nogami, a nie rękami i ew. dlaczego nie?
:-)
1. prawo nie zabrania jazdy rowerem ludziom BEZ rąk
2. PoRD w ogóle nie opisuje jak i czym sygnalizować manewry :-)

Jest co prawda KonwWiedeńska, Art14.pkt3, wspominające gest RĘKĄ,
ale to moim zdaniem tak lakoniczna wzmianka, że przy braku zakazu,
powinno się dać wybronić z sygnalizacji manewru nogą, jak pies ;-)

Data: 2019-07-06 23:01:54
Autor: Rowerex
Sygnalizacja skrętu
W dniu niedziela, 7 lipca 2019 00:29:52 UTC+2 użytkownik Olivander napisał:
> [...]
2. PoRD w ogóle nie opisuje jak i czym sygnalizować manewry :-)

Jest co prawda KonwWiedeńska, Art14.pkt3, wspominające gest RĘKĄ,

Ale nie środkowy palec? Choć z drugiej strony, czemu nie, na pewno taki gest byłby zauważony ;-)

ale to moim zdaniem tak lakoniczna wzmianka, że przy braku zakazu,
powinno się dać wybronić z sygnalizacji manewru nogą, jak pies ;-)

Można by jeszcze pomachać kolanem w takt typowego kierunkowskazu ;-)

A tak na serio, to zastanawia mnie dlaczego nikt tego jakoś nie uregulował - sygnalizacja ma być, ale jak i czym, to z grubsza nie wiadomo, po za przekazywaną z ust do ust "niepisaną tradycją" z wystawieniem ręki - a może nie da się tego zrobić, może z jakichś względów nie można?

Pozdr-
-Rowerex

Sygnalizacja skrętu