Data: 2012-07-01 16:27:24 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Sygnalizacje z pętlą indukcyjną | |
PK, 01 Jul 2012 11:01:45 GMT, pl.rec.rowery:
A rozwi±zanie wydaje się do¶ć proste. Wystarczyłby DUŻY PRZYCISK przy Przyciski s± niezgodne z przepisami, więc: nie, nie byłoby pro¶ciej. Inna sprawa, że moja wiara w urzędasów sprawia, że mam wizję słupka z przyciskiem... Nie pro¶ciej zrobić fotokomórkę? :-/ -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarcz±. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci± | A potem kilkana¶cie drugich. |
|
Data: 2012-07-01 15:01:52 | |
Autor: PK | |
Sygnalizacje z pętlą indukcyjną | |
On 2012-07-01, Marek 'marcus075' Karweta
<m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote: Nie prościej zrobić fotokomórkę? :-/ Prościej, ale mógłby być problem ze śniegiem itp. Gdyby fotokomórki nie miały wad, to by się je stosowało zamiast indukcji czy mikrofal, a jednak nie są tak powszechne (i to nie wynika z polskiej specyfiki przetargów - za granicą też rządzą rozwiązania z pętlami indukcyjnymi, choć najczęściej działające trochę inaczej). pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-07-01 18:57:36 | |
Autor: keramp z Pyrlandii | |
Sygnalizacje z pętlą indukcyjną | |
Użytkownik "PK" <kosu@nospam.pl> napisał w wiadomości news:slrnjv0pmm.5l2.kosulocalhost.localdomain...
On 2012-07-01, Marek 'marcus075' Karweta I podobnie "guzik" w asfalcie, może mieć problem ze śniegiem śmieciami .... Zdrówka |
|
Data: 2012-07-01 20:36:43 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Sygnalizacje z pętlą indukcyjną | |
PK, 01 Jul 2012 15:01:52 GMT, pl.rec.rowery:
On 2012-07-01, Marek 'marcus075' Karweta No to jak±¶ wideodetekcję. Jeżeli mój przygłupi aparat fotograficzny jest w stanie stierdzić: a) kiedy się u¶miechasz b) gdzie masz głowę to my¶lę, że bez większych problemów można stworzyć program, który stwierdzi, czy to, co podjechało na skrzyżowanie to rowerzysta, krowa czy ¶nieg (szczególnie, że byłby on sterowany normalnym komputerem przemysłowym, a nie mikrocipk± z aparatu, który wytrzymuje kilkaset zdjęć). -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarcz±. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci± | A potem kilkana¶cie drugich. |
|
Data: 2012-07-01 19:46:58 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Sygnalizacje z pętl± indukcyjn± | |
A skoro z każdym pomysłem jest jakiś problem to dlaczego nie zrezygnują w ogóle z detekcji? Jakieś korzyści?
-- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-07-01 13:04:14 | |
Autor: rmikke | |
Sygnalizacje z pętl± indukcyjn± | |
On Sunday, July 1, 2012 9:46:58 PM UTC+2, piecia aka dracorp wrote:
A skoro z każdym pomysłem jest jaki¶ problem to dlaczego nie zrezygnuj± w ogóle z detekcji? Jakie¶ korzy¶ci? Na lewoskrętach - na pewno. |
|
Data: 2012-07-01 20:31:54 | |
Autor: PK | |
Sygnalizacje z pętlą indukcyjną | |
On 2012-07-01, piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:
A skoro z każdym pomysłem jest jakiś problem to dlaczego nie zrezygnują w ogóle z detekcji? Jakieś korzyści? Oczywiście tak - ogromne. Te na jezdni udrożniły sytuację przy niepopularnych lewoskrętach, drogach prowadzących do biur i osiedli (ruchliwych 2 razy dziennie). Na tej zasadzie działa także wiele skrzyżowań tras różnej klasy. Dzięki temu można zrobić sygnalizację w miejscu, gdzie na ruchliwą szosę co jakiś czas wyskakuje traktor albo jakiś wrak wypakowany robotnikami z pola (to taki klasyczny Czarny Punkt). W przypadku chodników i ścieżek rowerowych (czyli przycisków) bywa różnie. Czasem jest to kwestia mody - samochody i tak stoją, a pieszy/rowerzysta musi wcisnąć, więc w nagrodę poczeka na kolejny cykl. Ale o ile dobrze pamiętam przyciski wprowadzono najpierw na przejściach "szkolnych" i tu są niezastąpione. Poza tym dzięki detektorom powstało wiele przejść/przejazdów przez ruchliwe trasy (np. tam gdzie przecinają je szlaki turystyczne albo po dwóch stronach szosy są wiochy, ale monopolowy jest tylko w jednej itp itd). Także generalnie detekcja jest dobra. Nie rozumiem tylko co tak bardzo urąga dumie rowerzystów, że nie mogą używać przycisków. Rzadko tu widuję takie zamiłowanie do przepisów :D. pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-07-02 06:27:35 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Sygnalizacje z pętl± indukcyjn± | |
Dnia Sun, 01 Jul 2012 20:31:54 +0000, PK napisał(a):
Także generalnie detekcja jest dobra. Nie rozumiem tylko co tak bardzoMnie jako pieszego też denerwują. A na rowerze to szkoda gadać. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-07-02 10:35:21 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Sygnalizacje z pętlą indukcyjną | |
On 2012-07-01, PK wrote:
On 2012-07-01, piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:[..] Także generalnie detekcja jest dobra. Nie rozumiem tylko co tak bardzo A widziałeś GDZIEKOLWIEK dobrze zrobione przyciski dla rowerów? Bo przyznam, że nie znam przejazdu rowerowgo w Polsce, na którym zielone dla rowerów włączałoby się automatycznie gdy odpowiednie kierunki przecinające stoją. A do tego, rowerzysta jest pojazdem. W przypadku przecinania drogi na której nie ma ruchu, dla samochodów sygnalizacja potrafi się przełączać automatycznie bez konieczności zatrzymywania samochodu. Przyciski dla rowerzystów to uniemożliwiają, czyli uniemożliwiają płynną jazdę rowerem po mieście. Rozumiesz chyba zalety płynności jazdy, prawda? I nie chodzi o urąganie dumie, tylko o urąganie zdrowemu rozsądkowi. Ponieważ sygnalizacja wymaga idiotycznych akcji, to jest zwyczajnie notorycznie ignorowana. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2012-07-02 13:58:36 | |
Autor: BoDro | |
Sygnalizacje z pętl± indukcyjn± | |
Dnia 02-07-2012 o 12:35:21 Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał(a):
Rozumiesz chyba zalety płynno¶ci jazdy, prawda? najwyraĽniej niektórzy płynno¶ć ruchu rozumiej± wył±cznie w kontek¶cie ruchu samochodowego I nie chodzi o ur±ganie dumie, tylko o ur±ganie zdrowemu rozs±dkowi. otóż to: nie chodzi o dumę, ale ewidentn±, bezsensowan± dyskryminację. A dla przykładu zupełnie nie czuję się dyskryminowany stosowaniem przycisków na przejazdach przez ruchliwe hajłeje poza skrzyżowaniami. Ponieważ sygnalizacja wymaga idiotycznych akcji, to jest zwyczajnie To chyba jedna z niewielu sytuacji, gdy ignoruję czerwone - je¶li przycisk nie wyzwoli zielonego, gdy zielone dostaje równoległy strumień samochodów... -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2012-07-02 18:58:32 | |
Autor: PK | |
Sygnalizacje z pętlą indukcyjną | |
On 2012-07-02, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:
A widziałeś GDZIEKOLWIEK dobrze zrobione przyciski dla rowerów? Bo Zapewne widziałem, ale nie umiem podać przykładu :). Staram się unikać ścieżek w miastach. W Warszawie jest tylko kilka, których używam (Trasa Siekierkowska, Aleje Jerozolimskie, lewe nabrzeże Wisły i KEN). Od niedawna mam równiutką asfaltową ścieżkę tuż pod dom i jeżdże na około :). Ale to nie jest wina idei "przycisk" tylko głupich projektantów i niedbałych wykonawców. Idąc tym tropem moglibyśmy podważyć sens wielu innych rzeczy: asfaltu, telefonu, poczty, publicznej przychodni... :) A do tego, rowerzysta jest pojazdem. W przypadku przecinania drogi na To dlatego, że ruch samochodów jest uporządkowany. Dzięki temu można zrobić pętle nie tylko przy sygnalizacji, ale także kilkaset metrów dalej i "przygotować" kierowcy zielone. Ruch rowerowy (na ścieżkach) wygląda jak samochodowy na początku wieku (ew. na współczesnych wsiach). MAX czego możesz oczekiwać od statystycznego rowerzysty na ścieżce, to zjechanie do prawej przy wymijaniu. Stąd zrobienie niezawodnego systemu dla pedałujących jest trudniejsze. Pętle zupełnie odpadają. Można robić radary wyczuwające zbliżanie się, ale jest to dosyć skomplikowane. Poza tym mówimy o rozwiązaniach naprawdę drogich. Można je zastosować na jakichś wybranych i popularnych trasach, ale nie powszechnie. Polski po prostu na to nie stać :). I nie chodzi o urąganie dumie, tylko o urąganie zdrowemu rozsądkowi. Uchodzę za osobę bardzo racjonalną i mi jakoś te przyciski nie przeszkadzają :). Tam gdzie są potrzebne działają bardzo dobrze. Tam gdzie nie są potrzebne (czyli prawie wszędzie w miastach), należy je usunąć. Ale nie dlatego, że są złe. Po prostu w większości przypadków w ogóle nie powinno tam być żadnych detektorów, a montuje się je "na siłę", bo aktualnie panuje taki trend. pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-07-02 21:54:47 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Sygnalizacje z pętlą indukcyjną | |
PK, 02 Jul 2012 18:58:32 GMT, pl.rec.rowery:
Id±c tym tropem mogliby¶my podważyć sens wielu Chybiony przykład, albo uwertura do flejma... -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarcz±. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci± | A potem kilkana¶cie drugich. |
|
Data: 2012-07-02 20:08:27 | |
Autor: PK | |
Sygnalizacje z pętlą indukcyjną | |
On 2012-07-02, Marek 'marcus075' Karweta
<m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote: Chybiony przykład, albo uwertura do flejma... Za 20 minut kończą mi się obliczenia i wyłączam usenet, więc na flame'a i tak nie miałbym czasu :). Poza tym nie - to miał być taki element humorystyczny. Dla ludzi z poczuciem humoru :). pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-07-03 09:30:11 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Sygnalizacje z pętlą indukcyjną | |
On 2012-07-02, PK wrote:
On 2012-07-02, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote: Ale pytałeś o to, dlaczego rowerzyści nie lubią przycisków, a nie idei przycisku. A przyciski w praktyce są jakie są i nienawiść do nich nie ma nic wspólnego z dumą. Mam wrażenie, że wycofujesz się trochę okrakiem. Bądź inaczej: dziwiłeś się rowerzystom protestującym przeciwko przyciskom bez zająknięcia o tym, co poniżej - że tych sygnalizacji wzbudzanych (i w konsekwencji przycisków) w zdecydowanej większości być nie powinno. [..] I nie chodzi o urąganie dumie, tylko o urąganie zdrowemu rozsądkowi. Jakby przyciski występowały faktycznie tylko w miejscach, gdzie rzadko uczęszczana trasa przecina coś ruchliwego, to nie sądzę, żeby ktokolwiek miał do nich jakieś większe awizo. Ale rzeczywistość jest jaka jest i przyciski wzbudzają złość i prowokują do ogólnego olewania świateł. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2012-07-02 16:51:17 | |
Autor: Marcin Hyła | |
Sygnalizacje z pętl± indukcyjn± | |
On 2012-07-01 22:31, PK wrote:
Także generalnie detekcja jest dobra. Nie rozumiem tylko co tak bardzo Ale sam przepisów nie znasz - rower jest pojazdem i stosuj± się wymagania dla pojazdów: ich detekcja musi być automatyczna. Ale jakakolwiek automatyczna detekcja rowerzystów (w sensie odrębnej fazy, grupy itp.) na drogach dla rowerów nie jest specjalnie szczę¶liwym pomysłem - bo albo nie da się wykryć zamiaru rowerzysty (czy jedzie na wprost, w prawo/lewo czy w ogóle omija skrzyżowanie) albo je wykrywa za póĽno albo też wymaga działań zupełnie kosmicznych (np. pasy ruchu na _drodze_ dla rowerów, poszerzaj±ce j± z 2-2,5 m do co najmniej 6 metrów!). Dlatego podstawowym rozwi±zaniem dla sygnalizacji rowerowej w drogach dla rowerów (sygnalizatory S-6, notabene _NIELEGALNE_ bo dwu a nie trójkomorowe, wymagane dla pojazdów przepisami wyższego niż rozporz±dzenie rzędu) jest zwyczajne spięcie ich na sztywno z niekolizyjn± grup± sygnalizacji dla samochodu. Po prostu S-6 (rowerowe) powinny być wzbudzane przez samochody (!!!!!!) na jezdni obok (równoległej). Unika się ekstra kosztów a przede wszystkim sytuacji w której rower dojeżdża do skrzyżowania i przejazdu dla rowerzystów już kiedy równoległe samochody maj± sygnał zielony i jad±, w tym skrecaj± i przecinaj± przejazd dla rowerzystów. Wtedy albo się nagle zapala zielone dla rowerzystów, co nie jest szczególnie fajne z punktu widzenia BRD (bo pojazdy zmieniaj±ce kierunek na sygnalizatorze S-1 widziały sygnał czerwony na kolizyjnym przejeĽdzie dla rowerzystów) albo też dyskryminuje rowerzystów, bo pomimo prawidłowego zgłoszenia program daje sygnał zielony w następnym cyklu, co w PL może oznaczać nawet 3 minuty czekania (choć nie jest to szczególnie zgodne ze sztuk± a nawet zdaje się przepisami). Problemem takiego rozwi±zania (sprzęgnięcie na sztywno sygnalizacji ogólnej i niekolizyjnej rowerowej) jest sytuacja z niewielkim ruchem samochodowym lub jego brakiem (szczególnie noc). Ale s± możliwo¶ci rozwi±zania - np. sygnał czerwony na wszystkich wlotach "samochodowych" i zielone na wszystkich przejazdach dla rowerzystów, dopiero zbliżaj±cy się samochód powoduje czerwone dla rowerzystów. Wtedy można też stosować rozwi±zania takie jak detekcja zdalna, a nawet przyciski dla rowerzystów, ale wyj±tkowo i tylko jako rozwi±zanie _wspieraj±ce_ (zapasowe). Przyciski w zasadzie s± do zaakceptowania _wył±cznie_ w przypadku izolowanych przejazdów dla rowerzystów (poza skrzyżowaniami ogólnodostępnymi) kiedy drogi dla rowerów biegn± wzdluż jezdni i nie można wykryć automatyk± ich zamiaru (czy chca przekroczyć jezdnię, czy jechać nadal na wprost). Ale już w sytuacji gdy droga dla rowerów biegnie poprzecznie do drogi ogólnodostępnej, wskazana jest detekcja automatyczna, wykrywaj±ca rowerzystę _zbliżaj±cego_ się do skrzyżowania, tak, aby na dojeĽdzie dostawał już zielone i nie musiał się zatrzymywać, albo przynajmniej żeby zminimalizować czas oczekiwania na zielone. Przy okazji - pętle indukcyjne maj± tę wadę, że ich naprawa wymaga zamknięcia ulicy i robót drogowych (trzeba wyci±ć asfalt, wyj±ć stare druty, założyć nowe itp.). Zgodnie z przepisami, systemy detekcji automatycznej _musza_ wykrywać rowery. Niestety, czuło¶ć i kalibracja polskich pętli zostawia dużo do życzenia. Systemy "radarowe" s± bardzo czułe na deszcz (lektura fabrycznej instrukcji obsługi jednego takiego urz±dzenia była dla mnie niezwykle pouczaj±ca - spadek skuteczno¶ci nawet o 90%). Największy potencjał ma wideodetekcja - raz, że bardzo szybko tanieje, dwa że jest łatwa do naprawy (nie trzeba zamykać ruchu, a je¶li - to na paręna¶cie minut żeby wymienić kamerę) a trzy, że soft do analizy obrazu jest obecnie tak rozwinięty, że może wykrywać sygnalizowanie zamiaru skrętu przez wystawienie ręki (nie pisze o komercyjnie dostępnym sofcie do detekcji, ale ogólnie o stanie rozwoju softu). marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl |
|
Data: 2012-07-01 21:36:50 | |
Autor: Michał \"Mhrok\" Kalida | |
Sygnalizacje z pętl± indukcyjn± | |
W dniu 2012-07-01 20:36, Marek 'marcus075' Karweta pisze:
to my¶lę, że bez większych problemów można stworzyć program, który Aktualnie kamery maj± problem z ciemnymi ubraniami (zdaje się okolice Narodowego w WAW). Także to nie jest takie proste :D |