Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Sygnalizacje z pętl± indukcyjn±

Sygnalizacje z pętl± indukcyjn±

Data: 2012-07-02 16:22:34
Autor: Marcin Hyła
Sygnalizacje z pętl± indukcyjn±
On 2012-07-01 13:01, PK wrote:
A rozwi±zanie wydaje się do¶ć proste. Wystarczyłby DUŻY PRZYCISK przy
krawędzi jezdni, na który można by było wjechać albo docisn±ć nog±
(żeby unikn±ć kolejnych paskudnych słupków). Koszt maleńki w porównaniu
z sam± sygnalizacj± i pętl±.

Sorry, ale twój problem nie rozwi±zuje niczego. Fajne ale całkowicie oderwane od rzeczywisto¶ci, przepisów i potrzeb.

Po pierwsze - rowerzysta i tak musi się zatrzymać, aby zostać wykrytym a to jest główny problem z akomodacj± rowerzystów na sygnalizacji. Zatrzymywanie i ponowne ruszanie powoduje straty czasu i nieracjonalny wzrost zużycia energii przez rowerzystę, może też pogarszać bezpieczeństwo (!).

Po drugie - sk±d wiesz, że koszt "maleńki"? To jest budowla, trzeba ryć ziemię i umie¶cić w niej co¶, co zadziała przy przej¶ciach przez zero, przy minus 30 i plus 40, w deszczu i pod ¶niegiem. Musi wyczuwać dziecko 10 letnie i 150 kilogramowego rowerzystę.

Po trzecie zgodnie z przepisami detekcja pojazdów musi być automatyczna, a to oznacza że nie wolno od kieruj±cego wymagać jakichkolwiek dodatkowych działań. I tak wła¶nie - bez dodatkowych działań - funkcjonuj± pętle oraz wideodetekcja (a także inne systemy zdalne). Natomiast przyciski czy za przeproszeniem pedał jaki proponujesz nie stanowi± detekcji automatycznej. I tak trzeba się będzie zatrzymać, co¶ nacisn±ć, czekać na przyznanie sygnału zielonego i ponownie rozpędzić się.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-07-02 16:29:20
Autor: johnkelly
Sygnalizacje z pętl± indukcyjn±
W dniu 2012-07-02 16:22, Marcin Hyła pisze:
[...]

Po trzecie zgodnie z przepisami detekcja pojazdów musi być automatyczna,
a to oznacza że nie wolno od kieruj±cego wymagać jakichkolwiek
dodatkowych działań. I tak wła¶nie - bez dodatkowych działań -
funkcjonuj± pętle oraz wideodetekcja (a także inne systemy zdalne).
Natomiast przyciski czy za przeproszeniem pedał jaki proponujesz nie
stanowi± detekcji automatycznej. I tak trzeba się będzie zatrzymać, co¶
nacisn±ć, czekać na przyznanie sygnału zielonego i ponownie rozpędzić się.

Ależ Marcinie, przecież pod wjechaniu na przycisk detekcja byłaby automatyczna tak jak po wjechaniu na pętle jest automatyczna.

BP,NMSP

marcin ha


Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................
................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl ..................
.................... fotoblog: foto.maciejrozalski.eu ...................

Data: 2012-07-02 17:52:06
Autor: Marcin Hyła
Sygnalizacje z pętl± indukcyjn±
On 2012-07-02 16:29, johnkelly wrote:

Ależ Marcinie, przecież pod wjechaniu na przycisk detekcja byłaby
automatyczna tak jak po wjechaniu na pętle jest automatyczna.

W sumie tak, je¶li by to nie wymagało żadnych _dodatkowych_ działań. Ale autor pisze o "przycisku" (na który trzeba jako¶ trafić) i "dociskaniu nog±" i do tego się odnosiłem.

Gdyby to miało szeroko¶ć drogi dla rowerów to owszem, mogłoby stać sie automatyczne. Ale tu się pojawia problem - bo drogi dla rowerów s± dwukierunkowe zwykle, więc albo by liczyło podwójnie albo trzeba by to jako¶ dodatkowo oznakować i przewalczyć typowe zachowania rowerzystów którzy po ddr jeżdż± często jak im się żywnie ale często maj± do tego istotne powody, np. wynikaj±ce z krzaków właż±cych w skrajnię czy z geometrii.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-07-02 19:19:33
Autor: PK
Sygnalizacje z pętlą indukcyjną
On 2012-07-02, Marcin Hyła <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.pi> wrote:
Gdyby to miało szerokość drogi dla rowerów to owszem, mogłoby stać sie automatyczne. Ale tu się pojawia problem - bo drogi dla rowerów są dwukierunkowe zwykle, więc albo by liczyło podwójnie albo trzeba by to

Absolutnie nie chodziło mi o takie "przyciski" na całą szerokość
ścieżki, ale to co piszesz akurat nie jest problemem. Wszak rowerzysta
jadący od strony sygnalizacji najpewniej przejechał właśnie przez
jezdnię. Sygnały w trakcie "zielonego" i tak musiałyby być ignorowane.
Dorzucasz jeszcze okres kilku sekund po zmianie i masz całkiem
"szczelne" rozwiÄ…zanie.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-02 19:13:56
Autor: PK
Sygnalizacje z pętlą indukcyjną
On 2012-07-02, Marcin Hyła <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.pi> wrote:
Po pierwsze - rowerzysta i tak musi się zatrzymać, aby zostać wykrytym a to jest główny problem z akomodacją rowerzystów na sygnalizacji.

W sytuacji, którą opisałem, samochody też muszą się zatrzymać. Mówię
o skrzyżowaniach z pętlami przy linii zatrzymania.

Zatrzymywanie i ponowne ruszanie powoduje straty czasu i nieracjonalny wzrost zużycia energii przez rowerzystę, może też pogarszać bezpieczeństwo (!).

OMG! Rowerzyści nie potrafią się zatrzymywać?! To chyba w Krakowie :P.
Czy jakiś inny mieszkaniec Małopolski może to potwierdzić? :P

Po drugie - skąd wiesz, że koszt "maleńki"? To jest budowla, trzeba ryć ziemię i umieścić w niej coś, co zadziała przy przejściach przez zero, przy minus 30 i plus 40, w deszczu i pod śniegiem. Musi wyczuwać dziecko 10 letnie i 150 kilogramowego rowerzystę.

Bo przeciętny student elektroniki (lub pokrewnej dziedziny) zaprojektuje
i wykona coś takiego za 100 zł/sztuka. Ja bym tyle wziął :].

To jest pryszcz w porównaniu z resztą instalacji (pętlą, układem
sterujÄ…cym czy samÄ… sygnalizacjÄ…).

I tak: zdajÄ™ sobie sprawÄ™, ĹĽe w oferty w publicznym przetargu
opiewałyby pewnie na tysiąc złotych. Do przełknięcia. Dzisiejsze
przyciski pewnie teĹĽ kosztujÄ… krocie.

Po trzecie zgodnie z przepisami detekcja pojazdów musi być automatyczna, a to oznacza że nie wolno od kierującego wymagać jakichkolwiek dodatkowych działań. I tak właśnie - bez dodatkowych działań - funkcjonują pętle oraz wideodetekcja (a także inne systemy zdalne).

Wiem - przecież ciągle o tym piszemy! I ciągle piszę, że to jest głupi
przepis, bo ktoś zapomniał, że rower jest pojazdem. Tyle że teraz
akurat to jest wygodne, to bronisz :].

Natomiast przyciski czy za przeproszeniem pedał jaki proponujesz nie stanowią detekcji automatycznej. I tak trzeba się będzie zatrzymać, coś nacisnąć, czekać na przyznanie sygnału zielonego i ponownie rozpędzić się.

Wykonanie instalacji wykrywajÄ…cej zbliĹĽajÄ…cych siÄ™ rowerzystĂłw jest tak
skomplikowane, że i tak będziesz się musiał zatrzymać. Tylko teraz
musisz wcisnąć przycisk, a w przyszłości będziesz jak panisko stał
i czekał na fotokomórkę - bez brudzenia rąk jakimś plebejskim
przyciskiem. Zauważam tylko jeden plus: Żydzi będą mogli używać ich
w soboty. Stąd wskazówka dla Ciebie - może ew. wzorców warto poszukać
w Izraelu, a nie zachodniej Europie? Znając życie (i Żydów) będzie
solidniej i taniej.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-03 00:49:05
Autor: Marcin Hyła
Sygnalizacje z pętl± indukcyjn±
On 2012-07-02 21:13, PK wrote:

W sytuacji, któr± opisałem, samochody też musz± się zatrzymać. Mówię
o skrzyżowaniach z pętlami przy linii zatrzymania.

Tradycyjnie masz duży problem z rozumieniem tekstu pisanego (i nie tylko). Samochody _nie_ musz± się zatrzymywać w celu zostania automatycznie wykrytymi.

OMG! Rowerzy¶ci nie potrafi± się zatrzymywać?! To chyba w Krakowie :P.
Czy jaki¶ inny mieszkaniec Małopolski może to potwierdzić? :P

Potrafi±, ale nie wszyscy potrafi± z faktu zatrzymywania rowerzystów wysnuć wnioski, o konsekwencjach tego nie wspominaj±c.

Po drugie - sk±d wiesz, że koszt "maleńki"? To jest budowla, trzeba ryć
ziemię i umie¶cić w niej co¶, co zadziała przy przej¶ciach przez zero,
przy minus 30 i plus 40, w deszczu i pod ¶niegiem. Musi wyczuwać dziecko
10 letnie i 150 kilogramowego rowerzystę.

Bo przeciętny student elektroniki (lub pokrewnej dziedziny) zaprojektuje
i wykona co¶ takiego za 100 zł/sztuka. Ja bym tyle wzi±ł :].

I szczerze mówi±c na tyle cię wyceniam. Nie więcej.

Stosowanie UBRD i urz±dzeń bez homologacji na drogach publicznych jest ciekawym założeniem, popatrz na to w kontekscie orientacyjnych warunków które podałem.

Wykonanie instalacji wykrywaj±cej zbliżaj±cych się rowerzystów jest tak
skomplikowane, że i tak będziesz się musiał zatrzymać. Tylko teraz
musisz wcisn±ć przycisk, a w przyszło¶ci będziesz jak panisko stał
i czekał na fotokomórkę - bez brudzenia r±k jakim¶ plebejskim
przyciskiem. Zauważam tylko jeden plus: Żydzi będ± mogli używać ich
w soboty. St±d wskazówka dla Ciebie - może ew. wzorców warto poszukać
w Izraelu, a nie zachodniej Europie? Znaj±c życie (i Żydów) będzie
solidniej i taniej.

Przepraszam, a co do tego maj± żydzi? Or muzułmanie w pi±tek, żeby było rozszerzaj±co jako mrugnięcie okiem że rozumiem o co ci naprawdę chodziło?

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-07-03 18:27:44
Autor: PK
Sygnalizacje z pętlą indukcyjną
On 2012-07-02, Marcin Hyła <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.pi> wrote:
Tradycyjnie masz duży problem z rozumieniem tekstu pisanego (i nie tylko). Samochody _nie_ muszą się zatrzymywać w celu zostania automatycznie wykrytymi.

Jechałeś w życiu samochodem?

Potrafią, ale nie wszyscy potrafią z faktu zatrzymywania rowerzystów wysnuć wnioski, o konsekwencjach tego nie wspominając.

W związku z tym co? Zamierzasz walczyć aż rowerzyści nie będą się
musieli w ogóle nigdzie zatrzymywać?

Przepraszam, a co do tego mają żydzi? Or muzułmanie w piątek, żeby było rozszerzająco jako mrugnięcie okiem że rozumiem o co ci naprawdę chodziło?

LOL. A o co mi naprawdę chodziło?

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-07 10:30:44
Autor: Gotfryd Smolik news
Sygnalizacje z pętlą indukcyjną
On Mon, 2 Jul 2012, PK wrote:

On 2012-07-02, Marcin Hyła <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.pi> wrote:
Zatrzymywanie i ponowne ruszanie powoduje straty czasu i nieracjonalny
wzrost zużycia energii przez rowerzystę, może też pogarszać
bezpieczeństwo (!).

OMG! Rowerzy¶ci nie potrafi± się zatrzymywać?!

  A co "potrafienie" ma do występowania niepoż±danych skutków ubocznych?

  Do¶ć pokrętna jest Twoja argumentacja.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-07-07 15:37:40
Autor: PK
Sygnalizacje z pętlą indukcyjną
On 2012-07-07, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:
  A co "potrafienie" ma do wystÄ™powania niepoĹĽÄ…danych skutkĂłw ubocznych?

No błagam. Zatrzymywanie się jest normalnym elementem jazdy
w ruchu ulicznym. Ktoś musi stać, żeby ktoś inny jechał - powoduje to okrutny wynalazek zwany "skrzyżowaniem"...

Ale jeśli zamierzacie ograniczać to zjawisko w przypadku rowerzystów,
to znaczy, że kierowcy będą stali więcej. I to jest niby fair? :)

Jeździłem dziś koło południa i o dziwo znowu nie miałem żadnych
problemów z przyciskami... Może jakoś niewłaściwie je obsługuję ^^.
Miałem za to spory problem ze słońcem, tzn. wróciłem lekko zagotowany.
Myślę, że powinniście się skupić na zadaszaniu ścieżek - może nawet
zacząłbym ich używać :].

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-07 18:18:43
Autor: piecia aka dracorp
Sygnalizacje z pętl± indukcyjn±
Dnia Sat, 07 Jul 2012 15:37:40 +0000, PK napisał(a):

No błagam. Zatrzymywanie się jest normalnym elementem jazdy w ruchu
ulicznym. Ktoś musi stać, żeby ktoś inny jechał -
powoduje to okrutny wynalazek zwany "skrzyĹĽowaniem"...
Jak najbardziej. Ale przyciski to dalej przegięcie. --
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2012-07-08 14:17:57
Autor: Leszek Karlik
Sygnalizacje z pętlą indukcyjną
On Sat, 07 Jul 2012 17:37:40 +0200, PK <kosu@nospam.pl> wrote:

[...]
No błagam. Zatrzymywanie się jest normalnym elementem jazdy
w ruchu ulicznym. Ktoś musi stać, żeby ktoś inny jechał -
powoduje to okrutny wynalazek zwany "skrzyĹĽowaniem"...

Ale jeśli zamierzacie ograniczać to zjawisko w przypadku rowerzystów,
to znaczy, że kierowcy będą stali więcej. I to jest niby fair? :)

I dlatego nie ma sensu robić skrzyżowań z pętlami indukcyjnymi,
jak ktoś jeździ, to musi pogodzić się z faktem, że będzie stać
na skrzyżowaniach, nawet jeżeli w jak okiem sięgnąć nie ma żadnego
innego uczestnika ruchu. Logiczne.

(Innymi słowy, Twój argument byłby sensowny gdyby ulice nigdy nie
były puste. Ale bywają, więc nie jest.)

--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2012-07-08 13:54:17
Autor: PK
Sygnalizacje z pętlą indukcyjną
On 2012-07-08, Leszek Karlik <leslie@hell.pl> wrote:
I dlatego nie ma sensu robić skrzyżowań z pętlami indukcyjnymi,
jak ktoś jeździ, to musi pogodzić się z faktem, że będzie stać
na skrzyżowaniach, nawet jeżeli w jak okiem sięgnąć nie ma żadnego
innego uczestnika ruchu. Logiczne.

(Innymi słowy, Twój argument byłby sensowny gdyby ulice nigdy nie
były puste. Ale bywają, więc nie jest.)

Widać, że nie śledzisz wątku albo nie rozumiesz sytuacji.
Ja nie jestem przeciwny skrzyĹĽowaniom z detekcjÄ… pojazdĂłw. Jestem
wręcz "orędownikiem" przycisków. Jestem przeciwny pętlom indukcyjnym,
bo one siÄ™ po prostu nie sprawdzÄ… w przypadku rowerzystĂłw i nie ma
raczej sensu o tym dyskutować. Rozmowa przeszła na ogólną ideę i inne
możliwości. I nie czepiam się ich praktyczności, bo na pewno by
działały. Po prostu uważam, że są niepotrzebnym skomplikowaniem dobrze
działającego systemu.

W ostatnim zdaniu chodziło o to, że jeśli udałoby się zrobić jakiś
system wykrywajÄ…cy zbliĹĽajÄ…cego siÄ™ rowerzystÄ™, to jego faza
w sumie musiałaby trwać dłużej, czyli samochody by dłużej stały.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-13 07:46:49
Autor: Bartłomiej Zieliński
Sygnalizacje z pętl± indukcyjn±
Użytkownik PK napisał:
Ale je¶li zamierzacie ograniczać to zjawisko w przypadku rowerzystów,
to znaczy, że kierowcy będ± stali więcej. I to jest niby fair? :)

Tu chodzi o to, że samochód na ogół ma co najmniej 4 punkty podparcia, więc stanie nie sprawia jakiego¶ problemu. W przypadku roweru owych punktów jest 2, st±d potrzeba "zsi±dnięcia" z siodełka i ponownego "wsi±dnięcia" na nie, co może powodować chwilowe zachwianie równowagi przy ruszaniu. Ewentualnie można podeprzeć się nog± nie zsiadaj±c z siodełka, ale to raczej przy krawężniku tylko.

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2012-07-13 06:13:04
Autor: PK
Sygnalizacje z pętlą indukcyjną
On 2012-07-13, Bartłomiej Zieliński <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> wrote:
Tu chodzi o to, że samochód na ogół ma co najmniej 4 punkty podparcia, więc stanie nie sprawia jakiegoś problemu. W przypadku roweru owych punktów jest 2, stąd potrzeba "zsiądnięcia" z siodełka i ponownego "wsiądnięcia" na nie, co może powodować chwilowe zachwianie równowagi przy ruszaniu. Ewentualnie można podeprzeć się nogą nie zsiadając z siodełka, ale to raczej przy krawężniku tylko.

Nadal nie wiem w czym problem. Jak ruszasz z domu rowerem to jak na
niego wsiadasz? Często udaje Ci się przewrócić w takiej sytuacji?

Ale piszcie takie rzeczy dalej - może trafi to do posłów i pewnego dnia
postanowią nam pomóc nakazując używanie bocznych kółek :).
Ileż problemów by to rozwiązało!

Teraz już mam pewność: pewnego dnia usłyszę od rowerzysty, że ścieżki
(a przynajmniej postoje przed światłami) powinny być zadaszane.
Bo samochód ma dach, a rowerzyście grzeje w głowę - może zasłabnąć
w czasie jazdy, więc nawet dodatkowe kółka go nie uratują!

I jak inaczej będę mógł na to odpowiedzieć, niż "Tak. Grzeje w głowę."
:D

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-13 08:34:19
Autor: Bartłomiej Zieliński
Sygnalizacje z pętl± indukcyjn±
Użytkownik PK napisał:
Nadal nie wiem w czym problem. Jak ruszasz z domu rowerem to jak na
niego wsiadasz? Często udaje Ci się przewrócić w takiej sytuacji?

Przewrócić nie, ale sporadycznie co¶ nie idzie tak jak bym chciał.
Rower ma to do siebie, że im wolniej jedzie, tym jest _mniej_ stabilny. Samochód tej cechy nie ma. I dlatego zmniejszenie liczby zatrzymań roweru sprzyja bezpieczeństwu. Nie tylko rowerzysty.

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2012-07-13 07:47:22
Autor: PK
Sygnalizacje z pętlą indukcyjną
On 2012-07-13, Bartłomiej Zieliński <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> wrote:
Samochód tej cechy nie ma. I dlatego zmniejszenie liczby zatrzymań roweru sprzyja bezpieczeństwu. Nie tylko rowerzysty.

Ależ wręcz przeciwnie. Wiele samochodów traci przyczepność przy dużych
bądź małych prędkościach. Wiele staje się mniej lub bardziej
przewidywalnych przy hamowaniu i przyspieszani. NiektĂłre przewracajÄ…
się w szybkich skrętach (ale to głównie w USA :)).
Samochody także słabo (nawet gorzej niż rowery!) radzą sobie ze stojącą
wodą, oblodzeniem, dużymi nachyleniami, błotem i nierównym podłożem :).
To nie jest tak, że masz 4 koła i jesteś superbezpieczny. Wypadki nie
biorÄ… siÄ™ z nikÄ…d :).

Tyle ĹĽe to, co teraz robimy, to po prostu wymiana absurdalnych
argumentĂłw. Elementem jazdy kaĹĽdym pojazdem jest stawanie.
Tak naprawdę dyskusja skupiła się na skrzyżowaniach z sygnalizacją,
które są tylko niewielkim fragmentem sytuacji, gdy stanąć trzeba.

Kierowcy mają przynajmniej tyle godności, żeby powiedzieć: nie chcemy
stawać, bo to strata czasu i paliwa. Rowerzyści jak zwykle bronią się
bezpieczeństwem...

Powiedzmy, że powstaną te światła rozpoznające rowerzystę odpowiednio
wcześniej. Co dalej? Skrzyżowania równoległe? Skrzyżowania z wyznaczonym
pierwszeństwem? Włączanie się do ruchu z chodnika? To wszystko są
sytuacje bardziej niebezpieczne i statystycznie częstsze niż pokonywanie
przejazdu rowerowego z sygnalizacjÄ….

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-13 08:53:12
Autor: piecia aka dracorp
Sygnalizacje z pętl± indukcyjn±
Dnia Fri, 13 Jul 2012 07:47:22 +0000, PK napisał(a):

Kierowcy mają przynajmniej tyle godności, żeby powiedzieć: nie chcemy
stawać, bo to strata czasu i paliwa. Rowerzyści jak zwykle bronią się
bezpieczeństwem...
No to ja siÄ™ przyznajÄ™, ĹĽe stawanie to strata czasu. Aczkolwiek postĂłj z spd bywa czasem nieprzewidywalny.

Powiedzmy, że powstaną te światła rozpoznające rowerzystę odpowiednio
wcześniej. Co dalej? Skrzyżowania równoległe? Skrzyżowania z wyznaczonym
pierwszeństwem? Włączanie się do ruchu z chodnika? To wszystko są
sytuacje bardziej niebezpieczne i statystycznie częstsze niż pokonywanie
przejazdu rowerowego z sygnalizacjÄ….
Ja jestem za zlikwidowaniem wszelkich takich automatów. Najlepsze są asynchroniczne światła i dla samochodów i dla rowerów.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2012-07-13 10:41:48
Autor: Gotfryd Smolik news
Sygnalizacje z pętlą indukcyjną
On Fri, 13 Jul 2012, PK wrote:

Tyle że to, co teraz robimy, to po prostu wymiana absurdalnych
argumentów. Elementem jazdy każdym pojazdem jest stawanie.

  Ale elementem zatrzymywania nie jest już celowanie w przycisk.

  Zreszt±...
  Podstawowym "problemem przycisku" (również dla pieszych!) jest
ponadto element uboczny: fakt, że we wszystkich widzianych
konstrukcjach "nie przywraca fazy".
  Krótko mówiac, wjeżdżaj±c lub wchodz±c na zwyczajnie sterowane
skrzyżowanie podczas zielonego, przejeżdżasz lub przechodzisz i tyle.
  A w "oprzyciskowanym" przypadku, je¶li nie wci¶niesz PRZED
rozpoczęciem "zielonego", to stoisz cały cykl.

Tak naprawdę dyskusja skupiła się na skrzyżowaniach z sygnalizacj±,
które s± tylko niewielkim fragmentem sytuacji, gdy stan±ć trzeba.

Kierowcy maj± przynajmniej tyle godno¶ci, żeby powiedzieć: nie chcemy
stawać, bo to strata czasu i paliwa. Rowerzy¶ci jak zwykle broni± się
bezpieczeństwem...

  Mów za siebie.
  Bo ja NIE widzę argumentu "bezpieczeństwa", za to utrudnienie tak.

  Jak rozumiem, Ty jeĽdzisz jedynie rowerem w celach rekreacyjnych.
  Mnie nie stać (za mało czasu, nie pojeĽdziłbym sobie), a już
podjechanie rowerem z ładunkiem nie zawsze jest wygodne.

Powiedzmy, że powstan± te ¶wiatła rozpoznaj±ce rowerzystę odpowiednio wcze¶niej. Co dalej?

  Skasować DDR.
  W razie konieczno¶ci - pas w jezdni.
  I wszystkie wałkowane problemy znikaj±.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-07-13 11:50:20
Autor: Bartłomiej Zieliński
Sygnalizacje z pętl± indukcyjn±
Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
Skasować DDR.
W razie konieczno¶ci - pas w jezdni.

Jestem za.

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2012-07-13 13:14:43
Autor: PK
Sygnalizacje z pętlą indukcyjną
On 2012-07-13, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:
  KrĂłtko mĂłwiac, wjeĹĽdĹĽajÄ…c lub wchodzÄ…c na zwyczajnie sterowane
skrzyĹĽowanie podczas zielonego, przejeĹĽdĹĽasz lub przechodzisz i tyle.
  A w "oprzyciskowanym" przypadku, jeĹ›li nie wciĹ›niesz PRZED
rozpoczęciem "zielonego", to stoisz cały cykl.

Oczywiście. Ale to jest argument przeciw jakimkolwiek detektorom
na zwyczajnych skrzyĹĽowaniach z fazami na przecinajÄ…cych siÄ™ kierunkach,
o czym piszę cały czas. Spór dotyczy linii "przycisk" vs "bezdotykowa
magia fizyki".

  Skasować DDR.

Jestem za. I na tej grupie jest pełno osób z podobnymi poglądami.
To czemu nas nikt nie reprezentuje tylko trwa festiwal pomysłów z grupy
"utrudnijmy sobie ĹĽycie, bo tak jest w Holandii"?
:D

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-13 14:00:53
Autor: BoDro
Sygnalizacje z pętl± indukcyjn±
Dnia 13-07-2012 o 10:41:48 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl>  napisał(a):

A w "oprzyciskowanym" przypadku, je¶li nie wci¶niesz PRZED
rozpoczęciem "zielonego", to stoisz cały cykl.

Nie wystarczy wcisn±ć przed rozpoczęciem zielonego. U mnie trzeba wcisn±ć  nie póĽniej, niż przed upływem  połowy fazy poprzedzaj±cej.

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E
bodro_malpa_wp.pl

Data: 2012-07-13 11:49:23
Autor: Bartłomiej Zieliński
Sygnalizacje z pętl± indukcyjn±
Użytkownik PK napisał:
Ależ wręcz przeciwnie. Wiele samochodów traci przyczepno¶ć przy dużych
b±dĽ małych prędko¶ciach. Wiele staje się mniej lub bardziej
przewidywalnych przy hamowaniu i przyspieszani. Niektóre przewracaj±
się w szybkich skrętach (ale to głównie w USA :)).

Ja mam na my¶li samochód stoj±cy. Je¶li nie wydarzy się tr±ba powietrzna, trzęsienie ziemi, powódĽ itp., a także złodziej, samochód raz postawiony stać będzie i nie wywróci się. Rower trzeba podeprzeć.

Samochody także słabo (nawet gorzej niż rowery!) radz± sobie ze stoj±c±
wod±, oblodzeniem, dużymi nachyleniami, błotem i nierównym podłożem :).

Zależy od ilo¶ci wody :-) Jako¶ nie wyobrażam sobie pokonywania rozlewiska w masce do nurkowania ;-)
Co do oblodzenia - w samochodach s± różne systemy typu ABS, ESP itp. W rowerze nie.
Zgoda, że w warunkach terenowych rower może być lepszy od większo¶ci aut (nie od wszystkich), ale tam raczej trudno znaleĽć sygnalizację ¶wietln± i pętle indukcyjne.

To nie jest tak, że masz 4 koła i jeste¶ superbezpieczny. Wypadki nie
bior± się z nik±d :).

A czy ja twierdzę, że samochód jest superbezpieczny? Tym niemniej bezpieczniejszy od roweru.

Tyle że to, co teraz robimy, to po prostu wymiana absurdalnych
argumentów. Elementem jazdy każdym pojazdem jest stawanie.

Zgoda.
Co nie zmienia faktu, że zmniejszenie liczby "stawań" jest korzystne. Choćby po to, aby ruch drogowy nie zmienił się w bezruch. Poza tym, każde hamowanie jest w jaki¶ sposób niebezpieczne. A co będzie je¶li nie wyhamuję? Obojętnie, rowerem, samochodem, TIR-em czy czołgiem.
IMO płynna jazda jest jednym ze sposobów na podniesienie bezpieczeństwa. Np. zielona fala, która jest zielona, ale przy okre¶lonej (czytaj: dozwolonej) prędko¶ci.

Tak naprawdę dyskusja skupiła się na skrzyżowaniach z sygnalizacj±,
które s± tylko niewielkim fragmentem sytuacji, gdy stan±ć trzeba.

I dobrze by było, aby ¶wiatła te działały w miarę inteligentnie. Wtedy i bezpiecznie, i wygodnie.

Kierowcy maj± przynajmniej tyle godno¶ci, żeby powiedzieć: nie chcemy
stawać, bo to strata czasu i paliwa. Rowerzy¶ci jak zwykle broni± się
bezpieczeństwem...

W przypadku roweru trudno mówić o stracie paliwa ;-)

Powiedzmy, że powstan± te ¶wiatła rozpoznaj±ce rowerzystę odpowiednio
wcze¶niej. Co dalej? Skrzyżowania równoległe? Skrzyżowania z wyznaczonym
pierwszeństwem? Wł±czanie się do ruchu z chodnika? To wszystko s±
sytuacje bardziej niebezpieczne i statystycznie częstsze niż pokonywanie
przejazdu rowerowego z sygnalizacj±.

My¶lę, że zbyt dużo ułatwień dla ruchu rowerowego powoduje de facto utrudnienie tego ruchu. Osobi¶cie - bior±c pod uwagę sposób wykonania i działania owych "ułatwień" - nie jestem ich zwolennikiem i najchętniej bym z nich nie korzystał. Rozumiem jednak, że s± tacy, którzy boj± się jeĽdzić rowerem między autami. Ale w tym spora wina kierowców, którzy roweru nie widz± "programowo".

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2012-07-13 13:33:56
Autor: PK
Sygnalizacje z pętlą indukcyjną
On 2012-07-13, Bartłomiej Zieliński <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> wrote:
Zależy od ilości wody :-) Jakoś nie wyobrażam sobie pokonywania rozlewiska w masce do nurkowania ;-)

W większości samochodów też potrzebowałbyś maski. I dźwigu :D.

Co do oblodzenia - w samochodach są różne systemy typu ABS, ESP itp. W rowerze nie.

Bo 80% masy roweru z kierującym stanowi kierujący. Ty balansem ciała
zastępujesz ESP i jemu podobne. I nie potrzebujesz ABS, bo masz dużo
lepsze czucie hamulców i - co najważniejsze - sterujesz przodem i tyłem
oddzielnie.

Wszystkie "systemy" w samochodach wymyśla się dlatego, że samochód to
duży i bezwładny metalowy kloc i poza kilkoma dźwigienkami i kierownicą
nie masz nad nim ĹĽadnej kontroli. Nawet stare holenderki nie sÄ… tak
beznadziejne :).

Zgoda.
Co nie zmienia faktu, że zmniejszenie liczby "stawań" jest korzystne.

Ale nie kosztem zwiększenia liczby "stawań" innych użytkowników dróg.

Czym innym jest optymalizacja rozwiązań, a czym innym dążenie do
ułatwiej dla jednych kosztem drugich.

Np. zielona fala, która jest zielona, ale przy określonej (czytaj: dozwolonej) prędkości.

Zielona fala nie jest rozwiÄ…zaniem uniwersalnym. MĂłwiÄ…c inaczej:
ustawienie zielonej fali na jakimĹ› kierunku zawsze dyskryminuje te,
ktĂłre siÄ™ z nim przecinajÄ…, a przede wszystkim: jadÄ…cych w przeciwnÄ…
stronę. "Zielona fala" jest wyłącznie metodą na szybkie przepychanie
największych zagęszczeń kierowców (czyli np. trasy wlotowe do miast
rano i wieczorem).

Na znanych odcinkach najlepszÄ… "zielonÄ… falÄ…" jest po prostu
zapamiętanie prędości pozwalającej na płynną jazdę.

W przypadku roweru trudno mówić o stracie paliwa ;-)

No co Ty... Proponuję przy następnej przejażdżce zrobić 10km
ciągiem po pętli, a potem 10 km stając i ruszając co 200m, ale
starając się utrzymać taką samą średnią :D.

Tak właśnie wygląda różnica w jeździe samochodem między np.
centrum miasta, a obwodnicÄ… :)

bym z nich nie korzystał. Rozumiem jednak, że są tacy, którzy boją się jeździć rowerem między autami. Ale w tym spora wina kierowców, którzy roweru nie widzą "programowo".

Kiedyś nie było ścieżek i jakoś się nie bali. Było mniej rowerzystów,
ale być może to właśnie (z poprawką na zarobki i możliwość kupienia
roweru) była wartość fundamentalna. Budowanie ścieżek i panująca
moda na rower to takie typowe kreowanie "bańki" na rynku. Pewnego
dnia w sklepach pojawią się pojazdy typu Segway za równowartość
taniego MTB, w TV pokaĹĽÄ… jak jeĹşdzi na nich hologram Steve'a Jobs'a
albo Bieber, a populacja rowerzystĂłw zostanie zdziesiÄ…tkowana :P.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-04 14:31:27
Autor: Bartłomiej Zieliński
Sygnalizacje z pętl± indukcyjn±
Użytkownik Marcin Hyła napisał:
Po trzecie zgodnie z przepisami detekcja pojazdów musi być automatyczna,
a to oznacza że nie wolno od kieruj±cego wymagać jakichkolwiek
dodatkowych działań.

Czasami zdarza się, że jak przejadę zbyt blisko krawężnika, to pętla mnie nie widzi. Czy ponowny przejazd dalej od krawężnika jest, czy nie jest, dodatkowym działaniem? ;-)

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Sygnalizacje z pętl± indukcyjn±

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona