Sygnalizowanie zamiaru skrętu

Data: 2018-08-05 22:56:53
Autor: Jacek
Sygnalizowanie zamiaru skrętu
W dniu 05.08.2018 o 12:54, Akarm pisze:
Okazuje się, że nie dla wszystkich skręt na skrzyżowaniu z pierwszeństwem łamanym jest skrętem. Niektórzy uważają, że jeśli na skrzyżowaniu skręcają w drogę poprzeczną zgodnie z pierwszeństwem na znakach, to jadą prosto. Jeśli przejeżdżają takie skrzyżowanie na wprost, to znaczy że skręcają.
Absurd? Niemożliwe?
Nie!
Poczytajcie sobie, takie idiotyczne stwierdzenia wypisują w komentarzach:
http://www.auto-swiat.pl/prawo/mi-doprecyzowuje-zasady-uzywania-kierunkowskazow/k552jv
No nie jest to wcale takie proste, jakbyś chciał. Są sytuacje, gdzie mam spore wątpliwości, jak używać kierunkowskazów.
Przykład:
https://tinyurl.com/yayzb6wt

Można tu jechać lekko w lewo, tak jak droga z pierwszeństwem, można prosto, co wiąże się ze zmianą pasa i opuszczeniem drogi "głównej", można w lewo 90 stopni i w prawo 90 stopni.
IMO przydałby tu się kierunkowskaz "stopniowy" czyli taki, że inaczej sygnalizuję skręt łagodny, a inaczej ostry ;-)

Ja robiłem prawo jazdy jeszcze wtedy, jak trzeba było sygnalizować prawym kierunkowskazem zamiar zatrzymania się na swoim pasie ruchu. Teraz tego nie ma i uważam, że była to zmiana na gorsze.

Jacek

PS
Tutaj artykuł na te tematy:
http://prawko-torun.pl/jak-prawidlowo-uzywac-kierunkowskazu

Data: 2018-08-05 23:36:43
Autor: Akarm
W dniu 2018-08-05 o 22:56, Jacek pisze:
[...]

Czasem zdarzy się sytuacja nietypowa, dziwna, ale to ewenement. Zawsze należy sygnalizować zamiar skrętu.

Przykład:
https://tinyurl.com/yayzb6wt

Można tu jechać lekko w lewo, tak jak droga z pierwszeństwem, można prosto, co wiąże się ze zmianą pasa i opuszczeniem drogi "głównej",

Nic podobnego, nie wiąże się z opuszczeniem drogi z pierwszeństwem, wyraźnie widać znak:
https://goo.gl/maps/xtEukiUn2i82

[...]

Nie.
Nie było takiego wymogu. Chyba, ze piszesz o pierwszej połowie ubiegłego wieku. Tego już nie pamiętam.

Nie dawałbym tego jako wzór. ;)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-08-06 00:01:23
Autor: Stefan
Sygnalizowanie zamiaru zmiany kierunku jazdy.
Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości

[...]

Tu jest skrzyżowanie i rozwidlenie.
Jadąc drogą z pierwszeństwem, należy włączyć lewy kierunkowskaz przed
rozwidleniem, zaraz po minięciu środka skrzyżowania.

Data: 2018-08-06 08:31:57
Autor: Jacek
W dniu 06.08.2018 o 00:01, Stefan pisze:

Tu jest skrzyżowanie i rozwidlenie.
Jadąc drogą z pierwszeństwem, należy włączyć lewy kierunkowskaz przed
rozwidleniem, zaraz po minięciu środka skrzyżowania.
Toś Kolego doradził.
Jak ktoś tak zrobi, to pierwsze mignięcie kierunkowskazu będzie już po całym manewrze. Tam się jeździ w prędkością ok. 15 metrów na sekundę.
Jakby już dzielić włos na czworo i wyodrębnić, jak chcesz skrzyżowanie i rozwidlenie, to między nimi jest kilkanaście metrów.
Kierunkowskaz służy do sygnalizacji zamiaru, a nie chwalenia się, że przed chwilą skręcałem.
Jacek

Data: 2018-08-07 08:52:09
Autor: Stefan
[...]

Wybrzydzać każdy potrafi.

 Napisz coś konstruktywnego, czyli jak to należy zrobić lepiej.

Data: 2018-08-07 11:05:28
Autor: Jacek
W dniu 07.08.2018 o 08:52, Stefan pisze:
Wybrzydzać każdy potrafi.
Napisz coś konstruktywnego, czyli jak to należy zrobić lepiej.
Odpowiadam: nie wiem.
Proste narzędzie, jakim jest kierunkowskaz nie nadaje się do każdej sytuacji. Proste narzędzie, jakim jest młotek tylko w Armii Czerwonej nadawało się do naprawy "wszystkiego".
Są miejsca, gdzie nie wiadomo, jak sygnalizować i do tego dochodzi jeszcze jak to odbiorą inni uczestnicy ruchu. Nie zawsze jest to oczywiste.
Przypomniał mi się stary pomysł bodajże od Audi, gdzie wymyślono, aby światło stop było pulsacyjne, a częstotliwość pulsowania zależna od siły hamowania.
Przez analogię tu my trzeba było zrobić na przykład kierunkowskaz z dwoma strzałkami (lampami). Miga jedna = skręcam lekko. Migają dwie = skręcam mocno.
Jacek

Data: 2018-08-07 12:16:42
Autor: Akarm
W dniu 2018-08-07 o 11:05, Jacek pisze:
W dniu 07.08.2018 o 08:52, Stefan pisze:
Wybrzydzać każdy potrafi.
Napisz coś konstruktywnego, czyli jak to należy zrobić lepiej.
Odpowiadam: nie wiem.

Akurat w tym konkretnym wypadku sytuacja jest podobna do skrętu w jezdnię wielopasmową, kiedy to możesz zająć każdy pas. Tutaj też masz trzy pasy do jazdy na wprost. Jeden w "lewe prosto" i dwa w "prawe prosto". ;)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Sygnalizowanie zamiaru skrętu