[fotki] Sylwester w Beskidzie Niskim.

Data: 2014-01-02 11:08:21
Autor: Paweł Pontek
[fotki] Sylwester w Beskidzie Niskim.
Wszystkiego dobrego w nowym roku!

Stary rok (w ramach Nowej Świeckiej Tradycji) żegnaliśmy w Beskidzie Niskim. W ramach nostalgii nad upływającym czasem odwiedziliśmy kilka chatek studenckich (Zawadka Rymanowska, Zyndranowa, Polany Surowiczne, Ropianka), gdzie mogliśmy przypomnieć sobie "stare czasy" oraz pokazać następnemu pokoleniu taki model turystyki. Bywalcy niestety utwierdzili nas w przekonaniu o naszej starości. Pomiędzy chatkami brnęliśmy w błocie i mokrym śniegu zachłystując się widokiem buczyny i racząc się świeżymi bukowymi orzeszkami.

Pogoda dopisała, za to zima nie bardzo. Do samego Sylwestra temperatura była na poziomie znaczenie powyżej zera. W ostatniej chwili trzeba było zrezygnować z wędrówki na nartach i przeprosić się z czekającymi na wiosnę butami.

Śnieg zalegał w wyższych partiach i tam było go całkiem sporo. Niestety był mokry.

Zapraszam do obejrzenia krĂłtkiej fotorelacji:

https://picasaweb.google.com/klubik.karpacki/Sylwester2013

PABLO
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Zapraszam na stronÄ™ WWW Klubu Karpackiego: http://www.klub-karpacki.org

Data: 2014-01-09 11:19:40
Autor: Slawomir Gorniak
[fotki] Sylwester w Beskidzie Niskim.
W dniu czwartek, 2 stycznia 2014 12:08:21 UTC+2 użytkownik Paweł Pontek napisał:
Stary rok (w ramach Nowej ¦wieckiej Tradycji) żegnali¶my w Beskidzie Niskim. W ramach nostalgii nad upływaj±cym czasem odwiedzili¶my kilka chatek studenckich (Zawadka Rymanowska, Zyndranowa, Polany Surowiczne, Ropianka), gdzie mogli¶my przypomnieć sobie "stare czasy" oraz pokazać następnemu pokoleniu taki model turystyki. Bywalcy niestety utwierdzili nas w przekonaniu o naszej staro¶ci. Pomiędzy chatkami brnęli¶my w błocie i mokrym ¶niegu zachłystuj±c się widokiem buczyny i racz±c się ¶wieżymi bukowymi orzeszkami.

Fajne zdjecia! Szkoda ze nie wiecej :) Nie wiedzialem ze szlak Krzysionia zostal zmieniony - w sierpniu wydawalo mi sie ze odbijal od zoltego z Tylawy w bok w tym samym miejscu..

Swoja droga, swieze bukowe orzeszki?

S.

Data: 2014-01-10 10:29:18
Autor: Paweł Pontek
W dniu 2014-01-09 20:19, Slawomir Gorniak pisze:

> Fajne zdjecia! Szkoda ze nie wiecej :)

Dzięki!

> Nie wiedzialem ze szlak Krzysionia zostal zmieniony - w sierpniu wydawalo mi sie ze odbijal od zoltego z Tylawy w bok w tym samym miejscu..

Aktualny (od dłuższego już czasu) szlak do chatki jest poprowadzony - moim skromnym zdaniem - dziwnie. Idzie wschodnimi zboczami Wadernika, tn±c wiele jarów, po czym doprowadza do stokówki z Mszany (na przeł±czce schodzi się ze stokówki i ł±kami można doj¶ć do chatki).

Znakowanie jest też nietypowe:
https://picasaweb.google.com/112219045945291407894/Sylwester1314WBeskidzieNiskim?noredirect=1#5964610505829742066

Szlak Krzysionia - z tego co pamiętam, zaczynał się nieco powyżej przełęczy, bardziej na zachód od miejsca, gdzie zaczyna się aktualny szlak. W spodziewanym miejscu był znak, którego zdjęcie zapodałem:

https://picasaweb.google.com/klubik.karpacki/Sylwester2013#5964048040535318818

https://picasaweb.google.com/112219045945291407894/Sylwester1314WBeskidzieNiskim?noredirect=1#5964610448938249138

Nowym szlakiem poszedłem z ciekawo¶ci, bo z natury chodzę po prostu grzbietem Wadernika bez szlaku.

> Swoja droga, swieze bukowe orzeszki?

¦wieżutkie i naprawdę smaczne. Dawno się tylu nie najadłem.

PABLO

Data: 2014-01-10 11:16:17
Autor: Olin
Dnia Fri, 10 Jan 2014 10:29:18 +0100, Paweł Pontek napisał(a):

 > Swoja droga, swieze bukowe orzeszki?
¦wieżutkie i naprawdę smaczne. Dawno się tylu nie najadłem.

Głód w Podkarpackim musi być zaiste straszny, skoro trzeba przechodzić na
dietę jaskiniowców. Co prawda oni preferowali szyszki sosnowe tudzież
słodkie żołędzie, ale obawiam się, że zgubny wpływ na uzębienie jest
podobny:
http://wyborcza.pl/1,75476,15239742,Jaskiniowcow_tez_bolaly_zeby__Prochnica_towarzyszy.html

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Jeżeli chodzi o materiały wybuchowe i skutki ich użycia, to zeznaję, że
byłem w wojsku, gdzie miałem do czynienia np. z broni± strzeleck±,
granatami czy ¶rodkami strzeleckimi przeciwpancernymi. Dodatkowo, jako
dziecko ogl±dałem wybuchaj±ce stodoły w czasie pożarów po wojnie."
prof. Jan Obrębski

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2014-01-09 11:35:48
Autor: Lupus
W dniu czwartek, 2 stycznia 2014 11:08:21 UTC+1 użytkownik Paweł Pontek napisał:
[...]

Pogoda dopisała, za to zima nie bardzo. Do samego Sylwestra temperatura była na poziomie znaczenie powyżej zera. W ostatniej chwili trzeba było zrezygnować z wędrówki na nartach i przeprosić się z czekaj±cymi na wiosnę butami.

¦nieg zalegał w wyższych partiach i tam było go całkiem sporo. Niestety był mokry.

Zapraszam do obejrzenia krótkiej fotorelacji:

[...]

Zapraszam na stronę WWW Klubu Karpackiego: http://www.klub-karpacki.org

Jak zwykle swietne zdjecia, byliscie w moich stronach szkoda ze w chatce na Darowie mnie nie bylo jade tam w styczniu. Pozdrawiam Was !!
Daniel J

Data: 2014-01-10 10:32:51
Autor: Paweł Pontek
[fotki] Sylwester w Beskidzie Niskim.
W dniu 2014-01-09 20:35, Lupus pisze:

Jak zwykle swietne zdjecia,

Dzięki!

byliscie w moich stronach szkoda ze w chatce na Darowie mnie nie bylo jade tam w styczniu.

Napisz na priva kiedy będziesz.

W Niskim planuję być parę razy tej "zimo-jesienio-wiosny" to może będzie okazja żeby się spotkać.

PABLO

[fotki] Sylwester w Beskidzie Niskim.