Symbian, WindowsMobile, Android?

Data: 2010-01-25 04:19:16
Autor: Alojzy Zakalec
Symbian, WindowsMobile, Android?
Chcę sobie kupić smartfona a nie wiem z którym systemem operacyjnym.
Rozważmy "wyższośc świąt bożego narodzenia nad wielkanocnymi", który
system jest:
1.) NAJELASTYCZNIEJSZY - umożliwia na daleko idące modyfikacje  pod
najoryginalniejsze nawet potrzeby użytkownika?
2.) NAJWYDAJNIEJSZY - zoptymalizowany, nie zamula niepotrzebnie?
i w sumie najważniejsze:
3.) NAJPOPULARNIJESZY wśród producentów programików - tj. że jest
najwięcej na niego różnorodnych aplikacji, najlepiej darmowych ;)
4.) Nie ma durnych zabezpieczeń i utrudnień dla użytkownika... itd.
które by uniemożliwiały zrobienia tego co akurat najbardziej
potrzebne.

Data: 2010-01-25 12:43:10
Autor: Jakub Danecki
Alojzy Zakalec wrote:
Chcę sobie kupić smartfona a nie wiem z którym systemem operacyjnym.
Rozważmy "wyższośc świąt bożego narodzenia nad wielkanocnymi", który
system jest:

Flejm, flejm! Yes Yes Yes!

1.) NAJELASTYCZNIEJSZY - umożliwia na daleko idące modyfikacje  pod
najoryginalniejsze nawet potrzeby użytkownika?

maemo.

2.) NAJWYDAJNIEJSZY - zoptymalizowany, nie zamula niepotrzebnie?

hm... EPOC 32? Procesory 33MHz, a całość śmiga niemiłosiernie. PalmOS
może też był całkiem zoptymalizowany, ale trudno go nazwac OSem.
Oczywiście mówię tu o ciężarze gatunkowym OSa, a nie o szybkości
międzymordzia. Bo międzymordzie najbardziej płynnie chodzi w iphoneOS.

i w sumie najważniejsze:
3.) NAJPOPULARNIJESZY wśród producentów programików - tj. że jest
najwięcej na niego różnorodnych aplikacji, najlepiej darmowych ;)

iphoneOS.

4.) Nie ma durnych zabezpieczeń i utrudnień dla użytkownika... itd.
które by uniemożliwiały zrobienia tego co akurat najbardziej
potrzebne.

maemo, z rzadka tu i ówdzie podchodzi pod to Windows Mobile, ale ten
jest na wymarciu.

rgrds,
Jakub

PS: czekam na solidnego, soczystego flejma :)

Data: 2010-01-25 12:45:15
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 25 Jan 2010 12:43:10 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

PS: czekam na solidnego, soczystego flejma :)

Zaraz tu przyjdzie ten kolejowy iTroll, w końcu siedzi na państwowym stołku
za pieniądze wszystkich tu obecnych, więc co innego będzie robił.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-26 13:15:59
Autor: Jeremiasz
Symbian, WindowsMobile, Android?
Zaraz tu przyjdzie ten kolejowy iTroll, w końcu siedzi na państwowym stołku
za pieniądze wszystkich tu obecnych, więc co innego będzie robił.

Swoja drogą...niezle musza placic na tej kolei, ze gosciu ma tyle fonow pod reka;-)

JA

Data: 2010-01-26 14:32:58
Autor: Jan Strybyszewski
Waldek Godel pisze:
[...]

Waldus nieudaczniku masz dyzur na zmywaku wiec idz juz sobie.
Zawsze wiedzialem ze brak ci argumentow wiec zaczniesz czepiac sie zony dzieci i bog wie czegos jeszcze..... ale tupaj se nozka dalej....

Data: 2010-01-29 12:12:59
Autor: TGor
W dniu 2010-01-26 14:32, Jan Strybyszewski pisze:

Waldus nieudaczniku masz dyzur na zmywaku wiec idz juz sobie.
Zawsze wiedzialem ze brak ci argumentow wiec zaczniesz czepiac sie zony
dzieci i bog wie czegos jeszcze..... ale tupaj se nozka dalej....

Ty raczej krótko na grupie, więc zerknij w archiwum i historię pyskacza, któremu grupowicze zrobili kuku. Też niefrasobliwie pyszczył na grupie z firmowej sieci.

TG

Data: 2010-01-29 12:20:13
Autor: Jan Strybyszewski
Symbian, WindowsMobile, Android?

Ty raczej krótko na grupie, więc zerknij w archiwum i historię pyskacza, któremu grupowicze zrobili kuku.

Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala.
A pyskacza mozesz sobie w rodzinie poszukac , swojej albo waldusia

Data: 2010-01-29 13:12:54
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 29 Jan 2010 12:20:13 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala.
A pyskacza mozesz sobie w rodzinie poszukac , swojej albo waldusia

Przypomnę nieobeznanym - głosowałeś jako Paweł Kamiński, obecnie
reprezentujący kulturę korporacyjną TK Telekom ze służbowego komputera w
godzinach pracy. I później pisząc pod swoim nazwiskiem nie byłeś tak
chamski i bezczelny jak teraz, kiedy ci się wydaje że jesteś anonimowy.
Odbija na starość?

--
Nie pozdrawiam, Waldek Godel

Data: 2010-01-29 14:27:10
Autor: Jan Strybyszewski
Waldek Godel pisze:
Dnia Fri, 29 Jan 2010 12:20:13 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala.
A pyskacza mozesz sobie w rodzinie poszukac , swojej albo waldusia

Przypomnę nieobeznanym -

Coz Godel jestes idiota, wiesz co to proxy,
wiec informuje sie iz jestem na urlopie ?

Data: 2010-01-29 14:28:24
Autor: Jan Strybyszewski
Symbian, WindowsMobile, Android?
Jan Strybyszewski pisze:

Coz Godel jestes idiota, wiesz co to proxy klientow TK,
wiec informuje sie iz jestem na urlopie ?

I nazywam sie Jan Strybyszewski.

Data: 2010-01-29 14:14:44
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 29 Jan 2010 14:28:24 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

Jan Strybyszewski pisze:

Coz Godel jestes idiota, wiesz co to proxy klientow TK,
wiec informuje sie iz jestem na urlopie ?

I nazywam sie Jan Strybyszewski.

Tak jest trollu Pawle Kamiński trollujący ze służbowego komputera TK
Telekom w godzinach pracy. http://groups.google.com/group/pl.internet.polip/msg/e9499758f44ce0e8
http://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/msg/d100c6e7fdebd43c
http://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/msg/1d9407ab89a6b1ff
http://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/msg/c239904409c2b38d
http://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/msg/f2baf08777f2d1c5
http://groups.google.com/group/pl.misc.kolej/msg/709cc7160cd525b4

Zupełnie przypadkiem też tandetne wideoteściki którymi spamujesz grupę są
podpisane jako robbo2k
Zupełnie przypadkiem twoja galeria do której linki podajesz podpisana jest
robbo http://groups.google.com/group/pl.misc.kolej/msg/bad217b5634646e6
http://groups.google.com/group/pl.misc.telefonia.gsm/msg/341d28e30c4d1f66

Pawle "Robbo" Kamiński z byłym mailem w tej samej domenie co galeria:
http://www.man.lodz.pl/LISTY/POLIP/2000/04/0137.html

http://www.goldenline.pl/pawel-kaminski6

Już wielokrotnie pisano - tylko skończony debil wierzy w anonimowość w
internecie, Pawle Kamiński, robiący syf w usenecie ze służbowego komputera
w TK Telekom w godzinach pracy

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-29 15:35:59
Autor: Jan Strybyszewski
Symbian, WindowsMobile, Android?
Jestem pod wrazeniem godlu idioty jakiego z siebie robisz.

Data: 2010-01-29 18:30:38
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 29 Jan 2010 15:35:59 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

Jestem pod wrazeniem godlu idioty jakiego z siebie robisz.

Pawełek, przypomnij sobie, że ja mam parę zdjęc z Tobą... --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2010-01-29 18:45:49
Autor: Adramelech
Symbian, WindowsMobile, Android?
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> Odpowiedz na news:1uu7etupw5mbm.dlglepper.institute.com:

Już wielokrotnie pisano - tylko skończony debil wierzy w anonimowość w
internecie, Pawle Kamiński, robiący syf w usenecie ze służbowego komputera
w TK Telekom w godzinach pracy

Szacun że ci się chciało przeprowadzić takie dochodznie.
Pozdrowienia dla Pawła i jego przełożonego;))) Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-01-29 20:36:33
Autor: Jan Strybyszewski
Adramelech pisze:
[...]

Po pierwsze dajesz sie nabrac na kretyna Godela ktory te dane mial z pmtz jawnie wiec wysilku zadnego nie zrobil, za to zlamal regulamin tamtej grupy. Po drugie od 1 lutego miedzy innymi dzieki mojemu blogowi pracuje w nowym miejscu (ciekawe czy godelus wytropi dzielnie), wiec zasadniczo Godelek z kapusiowaniem sie spoznil nieco jak kazdy malo rozgarniety pracownik zmywaka.

Pozdrawiam szczerze ubawiony. Zapytaj swojego idola jak na kolanach w 2001 blagal PTK Centertel  zeby sprawa pomowienia  nie poszla do sadu.

Data: 2010-01-29 23:49:50
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 29 Jan 2010 20:36:33 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

Po pierwsze dajesz sie nabrac na kretyna Godela ktory te dane mial z pmtz jawnie wiec wysilku zadnego nie zrobil, za to zlamal regulamin

Pawełek, nie ściemniaj. --

Data: 2010-01-29 18:43:25
Autor: Adramelech
Symbian, WindowsMobile, Android?
Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> Odpowiedz na news:hjunsd$8fb$5inews.gazeta.pl:

Jan Strybyszewski pisze:

Coz Godel jestes idiota, wiesz co to proxy klientow TK,
wiec informuje sie iz jestem na urlopie ?

I nazywam sie Jan Strybyszewski.

Dawaj skan/fote dowodu. Możesz zamazać PESELa jesli wstydzisz się swego wieku;)

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-01-29 20:39:24
Autor: Jan Strybyszewski

Jan Strybyszewski pisze:

Coz Godel jestes idiota, wiesz co to proxy klientow TK,
wiec informuje sie iz jestem na urlopie ?
I nazywam sie Jan Strybyszewski.

Dawaj skan/fote dowodu. Możesz zamazać PESELa jesli wstydzisz się swego wieku;)

Popros Adasia P to ci wysle :) Swoja droga chlopaki nie potrafia sie bawic w trolowanie a wodke z nimi pilem. Pozdrawiam rozbawiony

Niestety nowe obowiazki od 1 lutego w nowej firmie spowoduja mie trolowania i pilnowania glupot Godela ale to sie zobaczy na prostowanie glupot moze i w nowym miejscu bedzie czas w koncu stanowisko kierownicze.

Oglaszam zagadke ktos pierwszy odkryje moje nowe miejsce pracy ten dostanie .... cos wartosciowego serio serio.

Pozdrawiam

Data: 2010-01-29 23:50:20
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 29 Jan 2010 20:39:24 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

Dawaj skan/fote dowodu. Możesz zamazać PESELa jesli wstydzisz się swego wieku;)

Popros Adasia P to ci wysle :) Swoja droga chlopaki nie potrafia sie bawic w trolowanie a wodke z nimi pilem. Pozdrawiam rozbawiony

Spoko :D

Oglaszam zagadke ktos pierwszy odkryje moje nowe miejsce pracy ten dostanie .... cos wartosciowego serio serio.

POśredniak?

Data: 2010-02-01 11:08:24
Autor: Adramelech
Symbian, WindowsMobile, Android?
Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> Odpowiedz na news:hjvdhj$68f$2news.onet.pl:

Jan Strybyszewski pisze:

[...]

Ja proszę ciebie, bo są poważna wątpliwości co do twojej toższamości. Możesz je prosto rowzwiać wrzucając skan dowodu z twoim prawdziwym nazwiskiem.
Albo uciec z podtulonmy ogonem, przyznając sie do oszustwa.

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-01-29 18:29:43
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 29 Jan 2010 14:27:10 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

Coz Godel jestes idiota, wiesz co to proxy,
wiec informuje sie iz jestem na urlopie ?

Pawełku, myślę, że Twój szef nie będzie miał problemu, ze sprawdzeniem
tego, kiedy byłeś w pracy. --

Data: 2010-01-29 20:40:33
Autor: Jan Strybyszewski
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Mysle ze nie.... od dwoch tygodni jestem na przymusowym urlopie.
Od 1 lutego zmieniam prace. Czy taka dostales informacje ?

No to sie ciesze :) Buzka pa

Data: 2010-01-29 23:50:38
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 29 Jan 2010 20:40:33 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

[...]

Oj, wywalili CIe z robótki? --

Data: 2010-01-30 16:02:17
Autor: Jan Strybyszewski
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Oj, wywalili CIe z robótki?

Dlaczego zaraz tam wywalili, powiedzmy awansowalem.

Data: 2010-01-30 18:09:00
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 30 Jan 2010 16:02:17 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

Oj, wywalili CIe z robótki?

Dlaczego zaraz tam wywalili, powiedzmy awansowalem.

Oj, PAwełku Kamiński, na konserwatora powierzchni płaskich?

Data: 2010-01-31 09:35:24
Autor: TGor
Symbian, WindowsMobile, Android?

Oj, PAwełku Kamiński, na konserwatora powierzchni płaskich?

A dzie. Są jeszcze firmy, gdzie awans polega na przeniesieniu do pomieszczeń z telefonem w jedną stronę. ;-)
Tańsze to, niż wypłata odprawy. ;-)

TG

Data: 2010-01-31 09:56:59
Autor: Jan Strybyszewski
TGor pisze:

Oj, PAwełku Kamiński, na konserwatora powierzchni płaskich?

A dzie. Są jeszcze firmy, gdzie awans polega na przeniesieniu do pomieszczeń z telefonem w jedną stronę. ;-)
Tańsze to, niż wypłata odprawy. ;-)

Trolujesz niemożebnie. Twoje frustracje mysle nikogo nie interesuja :)

Data: 2010-01-29 16:26:29
Autor: TGor
W dniu 2010-01-29 12:20, Jan Strybyszewski pisze:

Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala.
A pyskacza mozesz sobie w rodzinie poszukac , swojej albo waldusia

Tjaa. A ja serwowałem (jako kelner-ochotnik) wszystkim chętnym posty jak jeszcze grupa nie miała serwera...

Jak jesteś dawno na grupie, to przynajmniej zachowuj się, jak przystoi.

TG

Data: 2010-01-29 18:28:55
Autor: Adam Płaszczyca
[...]

Wiesz, Pawełku, ja jednak chyba sprawdzę co Twój pracodawca sądzi o
pomnawianiu innych...

Data: 2010-01-29 20:42:41
Autor: Jan Strybyszewski
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Nowy czy stary ? A tak apropo pomawiania czy masz jeszcze ten uraz za okradanie warszawiakow. Czekam na pozew .... nawet proponowalem dane osobowe i nic

Data: 2010-01-29 23:51:04
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 29 Jan 2010 20:42:41 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

[...]

Nowy. A wiesz, za pomówienia też bekniesz.

Data: 2010-01-30 16:03:04
Autor: Jan Strybyszewski
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Marudzisz ... niczym Dynda

Data: 2010-01-26 00:43:24
Autor: Alojzy Zakalec
On Jan 25, 1:43 pm, "Jakub Danecki" <j...@danecki.net> wrote:
> [...]
> potrzebne.

        maemo, z rzadka tu i ówdzie podchodzi pod to Windows Mobile, ale ten

Ale w którą stronę podchodzi, że WM jest BEZ tych zabezpieczeń i
utrudnień czy wprost przeciwnie?
Bo coś tam słyszałem, że właśnie Symbian zawarł w sobie jakieś tam
inwencyje co mają utrudnić instalowanie aplikacji itp. Jak to jest?

Data: 2010-01-26 09:02:25
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 26 Jan 2010 00:43:24 -0800 (PST), Alojzy Zakalec napisał(a):

Bo coś tam słyszałem, że właśnie Symbian zawarł w sobie jakieś tam
inwencyje co mają utrudnić instalowanie aplikacji itp. Jak to jest?

Symbian wymaga podpisu cyfrowego pliku przy instalacji programu. Co
automatycznie likwiduje wszelkie modyfikacje (i piractwo) oraz amatorów
piszących darmowe programy, bo certyfikat jest płatny.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-26 01:56:29
Autor: Alojzy Zakalec
On Jan 26, 10:02 am, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Symbian wymaga podpisu cyfrowego pliku przy instalacji programu. Co
automatycznie likwiduje wszelkie modyfikacje (i piractwo) oraz amatorów
piszących darmowe programy, bo certyfikat jest płatny.

Ojej! Tego się właśnie obawiałem. Nie ma nic bardziej uroczego niż te
tysiące amatorów co zupełnie bezpretensjonalnie, "przy okazji",
popełnią jakiś fajny programik i potem odostępnią go za darmo na swym
blogu...
Takie mam doświadczenia z używania WM i nie mam pojęcia dlaczego Nokia
wprowadziła taką zaporę co zabija ten cenny żywioł?

No w każdym razie teraz wyraźnie widzę czego by mi baaardzo brakowało
gdybym zdecydował się na smartfona z Symbianem... :(

Data: 2010-01-26 17:28:28
Autor: Maciej Muran
Symbian, WindowsMobile, Android?
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał

Symbian wymaga podpisu cyfrowego pliku przy instalacji programu. Co
automatycznie likwiduje wszelkie modyfikacje (i piractwo) oraz amatorów
piszących darmowe programy, bo certyfikat jest płatny.

To ja się już zgubiłem...
Mam bezpłatny certyfikat do podpisywania aplikacji. Ten z wiadomego chińskiego forum. I działa.
Powinienem się czegoś obawiać?

M.

Data: 2010-01-26 16:37:27
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 26 Jan 2010 17:28:28 +0100, Maciej Muran napisał(a):

To ja się już zgubiłem...
Mam bezpłatny certyfikat do podpisywania aplikacji. Ten z wiadomego chińskiego forum. I działa.
Powinienem się czegoś obawiać?

Niczego.. ale ten certyfikat służy wyłącznie tobie i na jeden telefon.
Jakbys chciał napisać jakąś aplikację i ją rozpowszechniać, to będzie ZUS
warty. Musisz wykupić certyfikat developerski.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-26 17:44:05
Autor: Tomek
[...]

Bzdura. Kiedy w końcu przestaniesz się wymądrzać? Certyfikat od zawsze można
było wyrobic sobie za free. Najpierw na symbian-signed, poźniej na OPDA, a
teraz na co drugim polskim forum. Poza tym, hack symbiana otwiera wszystko,
nie trzeba się już bawić z żadne podpisywanie. Nie chcesz chyba wszystkim
wmówić, że o tym też nie wiedziałeś?

Jakbys chciał napisać jakąś aplikację i ją rozpowszechniać, to będzie ZUS
warty. Musisz wykupić certyfikat developerski.

A po co wykupić? Co za kolejna bzdura. To ten, co sobie instaluje aplikacje, może wyrobić certa za free w 12h. O ile oczywiście aplikacje tego wymaga. A jest mnogość takich, co się instalują bez konieczności podpisywania. Widzisz w tym jakiś problem, czy tradycyjnie lubisz sobie poklikać?

Data: 2010-01-26 16:53:23
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 26 Jan 2010 17:44:05 +0100, Tomek napisał(a):

[...]

ta... "rozpowszechniać" trudne słowo... przynajmniej dla nieuków.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-26 23:58:41
Autor: Endi
Symbian, WindowsMobile, Android?

Użytkownik "Szadzik" <w_szadziuk_nospam@o2.pl> napisał

Czyli jeśli mi się nagle w pociągu, na lotnisku przypomni, że potrzebna mi taka aplikacja
i ją znajdę na necie, to muszę, jeszcze 12h odczekać aż certyfikat będę miał? Geee, umarłbym chyba.

Większość użytkowników symbiana posiada certa, bo posiadanie go nie boli. Więc zanim umrzesz od czekania, wyrób go sobie zawczasu.

Data: 2010-01-26 23:00:11
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 26 Jan 2010 23:58:41 +0100, Endi napisał(a):

Większość użytkowników symbiana posiada certa, bo posiadanie go nie boli. Więc zanim umrzesz od czekania, wyrób go sobie zawczasu.

Nie wszyscy muszą używac pirackiego oprogramowania.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-26 23:06:55
Autor: Alojzy Zakalec
On Jan 27, 12:00 am, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
> [...]

> Więc zanim umrzesz od czekania, wyrób go sobie zawczasu.

Nie wszyscy muszą używac pirackiego oprogramowania.

I amatorskiego też NIE WOLNO!! Bo amatorom NIE WOLNO produkować
oprogramowania gdyż jeszcze mogliby naiwnie wyprodukować coś darmowego
co okaże się bardziej potrzebne użytkownikom niż to PROFESJONALNE z $$
$ namaszczeniem Nokii :P

Data: 2010-01-27 09:22:33
Autor: Jan Strybyszewski
Alojzy Zakalec pisze:
[...]

No wybacz to kwestia ceny "tego namaszczenia" w Apple 100USD/rocznie.
Pozatym amatorski program moze zrobic kuku twoim danym szczegolnie jak system jest do bani (patrz WM)

Data: 2010-01-27 07:50:15
Autor: Alojzy Zakalec
On Jan 27, 9:22 am, Jan Strybyszewski <k...@w.pl> wrote:

> [...]

No wybacz to kwestia ceny "tego namaszczenia" w Apple 100USD/rocznie.
Pozatym amatorski program moze zrobic kuku twoim danym szczegolnie jak

No wybacz ale użytkowałem wm5-6 przez parę lat i wgrywałem i
eksperymentowałem i próbowałem różnych "społecznościowych" ROMów i
jakoś wszystko było fajnie!
Więc strachy na lachy.

Potem zrobiłem sobie przerwę, chciałem "normalnego"
bezpretensjonalnego telefonu, który by miał choć kilka podstawowych
rzeczy NARAZ których potrzebuję i... NI MA!!!
Więc dlatego skłaniam się wrócić do smartfonów...

Data: 2010-01-27 14:39:34
Autor: Adramelech
Pozatym amatorski program moze zrobic kuku twoim danym szczegolnie jak system jest do bani (patrz WM)

A słyszałeś o takim przypadku?

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-01-27 09:20:51
Autor: Jan Strybyszewski
Endi pisze:
[...]

Ale ja nie rozumiem .... jesli wgrywam lewego certa to instaluje wszystko co chce i moj system jest tak samo do dupy jak WIndows Mobile.
Jesli nie wgrywam to moge instalowac aplikacje z Ovi Store i te podpisane przez oficjalnego czlonka developera Symbiana.

W WM nawet nie ma takiego wyboru jak  "instaluj zaufane programy"

Data: 2010-01-27 12:48:42
Autor: Tomek
Symbian, WindowsMobile, Android?

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał

Ale ja nie rozumiem .... jesli wgrywam lewego certa to instaluje wszystko co chce i moj system jest tak samo do dupy jak WIndows Mobile.

Rzeczywiście nie rozumiesz, ktoś ci każe wszystko instalować? Winde na PC też masz do dupy, bo MOŻESZ wszystko instalować?

Data: 2010-01-27 12:57:57
Autor: Jan Strybyszewski
Tomek pisze:
[...]

Ty nie rozumiesz..... ale nie szkodzi. Wgranie lewgo certa to jest zrobienie sobie bagna o nazwie Windows Mobile.... poki przecietna liczba aplikacji na telefonie z WM to "2" nie stanowi to problemu do czasu az sypnie sie efektownym bluescreenem.

Data: 2010-01-29 17:26:22
Autor: Grzegorz S
Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> wrote:
Tomek pisze:
> [...]

Ty nie rozumiesz..... ale nie szkodzi. Wgranie lewgo certa to jest zrobienie sobie bagna o nazwie Windows Mobile.... poki przecietna liczba aplikacji na telefonie z WM to "2" nie stanowi to problemu do czasu az sypnie sie efektownym bluescreenem.

Dlaczego znowu bagna? Toż to są te same aplikacje co ich podpisane wersje ;-)
Tyle, że bez podpisu.

--
gs

Data: 2010-01-27 12:51:25
Autor: Tomek
Symbian, WindowsMobile, Android?

Użytkownik "Szadzik" <w_szadziuk_nospam@o2.pl> napisał

No cóż, przy oboecnym stanie rynku smartfonów, kupowanie symbiana to jednak trochę porażka.

Porażką jest robienie z siebie kaleki, który tego nie ogarnia.

Data: 2010-01-27 22:33:06
Autor: Jakub Danecki
Tomek wrote:
> No cóż, przy oboecnym stanie rynku smartfonów, kupowanie symbiana to
> jednak trochę porażka.
Porażką jest robienie z siebie kaleki, który tego nie ogarnia.

Czego? Badziewnego interfejsu z poprzedniej epoki, który wygląda coraz
bardziej podobnie do syfu rodem z BlackBerry, czy może coraz mniejszego i
stale topniejącego wsparcia ekip i firm towrzoacych oprogramowanie?

Jakub

Data: 2010-01-28 14:10:08
Autor: Jakub Danecki
Symbian, WindowsMobile, Android?
Szadzik wrote:
Miałem symbiana i jakoś go ogarniałem, to on nie był w stanie
sprostać moim wymaganiom. Mam WM i również wyśmienicie sobie z nim
radzę.

Ogranianie nie jest naszym problemem :)

Moje stwierdzenie dotycyzło tego, że jako smartpfon Symbian to
porażka, bo zarówno WM jak i Android mają o wiele więcej
możliwości, pod każdym względem.

BARDZO ciekawa teoria, szkoda, że tylko teoria. Proszę bardzo -
nieskomplikowane zadanie dla Androida i WM: Push Mail - na ułatwienia
wybierzmy prosty, zabytkowy (ale jakże sprawny) protokół IMAP Idle.
Symbian przez Nokia Messaging jak i bezpośrednio obsługuje to z palca.
WM dopiero po opłaceniu jakiejś aplikacji, a Android... no właśnie.

Jakub

Data: 2010-01-28 15:14:55
Autor: Jan Strybyszewski
Jakub Danecki pisze:

[...]

Pan wybaczy ale o co chodzi.... Android nie jest telefonem stricte biznesowym podobnie jak iphone i zasadniczo "end usera" wali IMAP Idle gdyz zaden z duzych dostawcow tego nie oferuje, chodz obsluge Exchange Android od 2.0 ma (w 1.6 jest od HTC).

A nokia nie ma Google Goggles, itd.  Push maila oczywiscie Android obsluguje

Data: 2010-01-28 17:13:16
Autor: Jakub Danecki
Jan Strybyszewski wrote:
[...]

No tak, google to Ĺźaden dostawca. O taki jakis nieznany szerzej, sorry,
że zawracam gitarę tak małym rynkiem, jak push mail po protokole IMAP
IDLE.

A nokia nie ma Google Goggles, itd.

A ja mówiłem, że ma? :D

Push maila oczywiscie Android
obsluguje

Tylko drogiego, biznesowego Exchange, co jak na (wg ciebie) rozrywkowy
telefon do domu to wydaje się dziwne. Co do IMAP IDLE znalazłem tylko
starą betę modyfikacji K-9 mail:
http://blog.patshead.com/blog/2009/10/android-k-9-mail-and-imap-idle-push-
email.html

rgrds,
Jakub

Data: 2010-01-29 09:37:42
Autor: Jan Strybyszewski
Jakub Danecki pisze:
Jan Strybyszewski wrote:
[...]

Przeciez mowilem ze Google ma wlasna aplikacje nazywa sie Google Mail i jest na wszystko co sie rusza lacznie z Java.

[...]

Obsluguje Google Mail, Kalendarz i Zadania i zasadniczo wystarczy.
Exchange został diodano w Androidzie w wersji 2.0 bodaj (wczesniej dodalo go HTC). Akurat obsluga danego typu nie ma znaczenia bo na kazdym systemie robi to lepiej soft zewnetrzny.

Data: 2010-01-29 14:32:59
Autor: Jakub Danecki
Jan Strybyszewski wrote:
Przeciez mowilem ze Google ma wlasna aplikacje nazywa sie Google Mail i
jest na wszystko co sie rusza lacznie z Java.

No moĹźe poza Push Mail ;P

[...]

Ale push mail po IMAP IDLE ciągle nie ma :)

Jakub

Data: 2010-01-25 19:26:43
Autor: ToMasz
Alojzy Zakalec pisze:
[...]
mam ochote odpowiedzieć na tego posta, ale boje sie kłótni i obelg.
Tak wiec sie zastanwiam. Po co Ci najwydajniejszy system, na którym nie
uruchomisz koniecznego dla Ciebie programu? Najwydajniejszy telefon nie
bedzie mial wcale "systemu operacyjnego"! NAjpopularniejszy? Znowu - po
co ta konkurencja, skoro moze zabraknąć softu?
Ja bym na twoim miejscu zwrócił uwage najeszcze jeden mały problem.
Dostosowanie urządzeń do systemu. Bez tego... nawet najlepszy system
bedzie mocno upośledzony.

ToMasz

Data: 2010-01-25 20:09:38
Autor: Jakub Danecki
ToMasz wrote:
mam ochote odpowiedzieć na tego posta, ale boje sie kłótni i obelg.

No przecież o to chodzi, to jest prawdzi flejm, na tym to polega! No
ludzie, co jest...

[...]

Bosz, i po co nam we flejmie głos rozsądku...

Jakub

Windows mobile opsysa.
iPoo też.

Data: 2010-01-25 22:39:01
Autor: ToMasz
Jakub Danecki pisze:
ToMasz wrote:
mam ochote odpowiedzieć na tego posta, ale boje sie kłótni i obelg.

No przecież o to chodzi, to jest prawdzi flejm, na tym to polega! No
ludzie, co jest...
napisałeś: symbian, WM, android.

po czym po 3 liscie wyskakujesz z Maemo! to ja przebijam wszystko Linuksem.
i masz po flejmie. Wszystkie problemy rozwiazane. a ze linuks w
telefonach to marginalny margines... kogo to w flejmie obchodzi?

ToMasz

Data: 2010-01-26 01:06:52
Autor: Alojzy Zakalec
On Jan 25, 10:39 pm, ToMasz <twit...@gazzeetta.pl> wrote:

to ja przebijam wszystko Linuksem.
i masz po flejmie. Wszystkie problemy rozwiazane.

Ale które smartfony na rynku są w niego wyposażone? Zauważyłem, że
Plus proponuje Motorolę VE66 z Linux Montavista,
ale nie spotkała się ona z dobrymi recenzjami (ze względu na hardware,
ponoć wyświetlacz ma jakiś blady), i jest gruba 15,20 mm np. w
porównaniu z E52 9,90 mm...

Data: 2010-01-26 10:19:24
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "Alojzy Zakalec" <alojzy.zakalec@gmail.com> napisał w wiadomości news:c2f0fa3b-f622-45a0-aa9a-21d7ccbaec6by12g2000yqh.googlegroups.com...
On Jan 25, 10:39 pm, ToMasz <twit...@gazzeetta.pl> wrote:

to ja przebijam wszystko Linuksem.
i masz po flejmie. Wszystkie problemy rozwiazane.

Ale które smartfony na rynku są w niego wyposażone?

ANDROID :)
Ale ja bym tego raczej nie kupuil :(

Data: 2010-01-27 22:31:16
Autor: Jakub Danecki
cpt. Nemo wrote:
Ale które smartfony na rynku są w niego wyposażone?

N900, wszystkie androidy (polecam te, które da się zrootować)

ANDROID :)
Ale ja bym tego raczej nie kupuil :(

Czemu? To kawał porządnie zrobionego OSa. Otwarty, szybki, niezawodny, w
przypadku niektórych urządzeń bardzo, ale to bardzo owtarty. Można nawet
na nim lub obok niego zainstalowac debiana.
Czego chcieć więcej? Symbiana, w którym trzeba pieprzyć się bez sensu z
certami? czy iPoo, w którym każda aplikacja wymaga zgody jego światości
Dżopsa?

Jakub

Data: 2010-01-27 22:35:14
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 27 Jan 2010 22:31:16 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

Czemu? To kawał porządnie zrobionego OSa. Otwarty, szybki, niezawodny, w
przypadku niektórych urządzeń bardzo, ale to bardzo owtarty. Można nawet
na nim lub obok niego zainstalowac debiana.

Kawał porządnie zrobionego OS pozwala uruchamiać natywne programy a nie
skrypciki w Javie.

Czego chcieć więcej? Symbiana, w którym trzeba pieprzyć się bez sensu z
certami? czy iPoo, w którym każda aplikacja wymaga zgody jego światości
Dżopsa?

Systemu którego nie trzeba hackowac, jeżeli chce się zrobić coś, co
ingeruje w sprawy systemowe? Systemu który pozwala wysłać i odebrać
wizytówkę albo plik muzyczny przez Bluetooth?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-28 00:21:20
Autor: Jakub Danecki
Waldek Godel wrote:
Kawał porządnie zrobionego OS pozwala uruchamiać natywne programy a nie
skrypciki w Javie.

No tak, nie ma przecież ani jednej aplikacji natywnej na Androida...

> Czego chcieć więcej?
Systemu którego nie trzeba hackowac, jeżeli chce się zrobić coś, co
ingeruje w sprawy systemowe?

No właśnie. N900.

Systemu który pozwala wysłać i odebrać
wizytówkę albo plik muzyczny przez Bluetooth?

Przecież to nie jest właściwość systemu, a aplikacji i rozszerzeń do
niego dodanych. Za chwilę N900 może umieć cokolwiek będziesz chciał.
Teraz ma wady, i to duże, ale wszystko jest do przeskoczenia.
A interfejs na ludzi dla WM6x nie jest do przeskoczenia. Trzeba wymienic
wszystko ground-up - a to, jak sam M$ powiedział - wymaga zerwania ze
zgodnością (nareszcie moze coś się ruszy, choć to już i tak za późno).

Jakub

Data: 2010-01-28 00:39:23
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 28 Jan 2010 00:21:20 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

No tak, nie ma przecież ani jednej aplikacji natywnej na Androida...

Tak, to jest prawda, nie ma ani jednej aplikacji natywnej na androida.

No właśnie. N900.

Lub Windows Mobile.

Przecież to nie jest właściwość systemu, a aplikacji i rozszerzeń do
niego dodanych. Za chwilę N900 może umieć cokolwiek będziesz chciał.

Za chwilę babcia może mieć pantograf i być tramwajem. A póki co tego nie
potrafi ani N900, ani Android, ani iPoo.

A interfejs na ludzi dla WM6x nie jest do przeskoczenia. Trzeba wymienic

Nie wiem, nie próbowałem skakać, tylko po prostu używam i jestem bardzo
zadowolony. --
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-28 14:18:44
Autor: Jakub Danecki
Waldek Godel wrote:
> No tak, nie ma przecież ani jednej aplikacji natywnej na Androida...
Tak, to jest prawda, nie ma ani jednej aplikacji natywnej na androida.

http://developer.android.com/sdk/ndk/1.5_r1/index.html i ta cała chmara
softu na XDA...

> No właśnie. N900.
Lub Windows Mobile.

No chyba, że to phone edition lub model z USA - wtedy walka z
certyfikatami i innymi.

> [...]
Za chwilę babcia może mieć pantograf i być tramwajem. A póki co tego nie
potrafi ani N900, ani Android, ani iPoo.

Android nie umie, bo iPoo nie potrafi - chyba tylko dlatego. N900 to
kwestia czasu, na razie to jest jednak badanie rynku, niż produkt masowy.

> A interfejs na ludzi dla WM6x nie jest do przeskoczenia. Trzeba
> wymienic
Nie wiem, nie próbowałem skakać, tylko po prostu używam i jestem bardzo
zadowolony.

Ale to nie jest interfejs dla ludzi, tylko od informatyków dla
informatyków. Dlatego iPoo jest taki popularny.

Jakub

PS: Ty nie jesteś celem flejma, bo z tobą gada się konkretami, ale flejm
polega na czystych, nieukrywanych emocjach :) Podejście do tematu mamy
niestety podobne.

Data: 2010-01-28 14:36:08
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 28 Jan 2010 14:18:44 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

http://developer.android.com/sdk/ndk/1.5_r1/index.html i ta cała chmara
softu na XDA...

SDK uruchamiasz bezpośrednio ze shella na Androidzie? Ciekawe, to jakaś
nowa koncepcja SDK

No chyba, że to phone edition lub model z USA - wtedy walka z
certyfikatami i innymi.

Walka? Jak dla ciebie kliknięcie na plik .reg to walka, to owszem, masz
rację.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-28 17:14:58
Autor: Jakub Danecki
Waldek Godel wrote:
SDK uruchamiasz bezpośrednio ze shella na Androidzie? Ciekawe, to jakaś
nowa koncepcja SDK

No tak, groźnyś konkurent na flejmy :)
Oczywiście chodziło mi o to, że jest natywne SDK.

> No chyba, że to phone edition lub model z USA - wtedy walka z
> certyfikatami i innymi.
Walka? Jak dla ciebie kliknięcie na plik .reg to walka, to owszem, masz
rację.

Tak samo, jak zamówienie certa do Symbiana, zrootowanie Androida, czy
jailbreak iPoo.

Wszystko zależy, o jakiem targecie mówimy :)

rgrds,
Jakub

Data: 2010-01-28 17:21:22
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 28 Jan 2010 17:14:58 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

No tak, groźnyś konkurent na flejmy :)
Oczywiście chodziło mi o to, że jest natywne SDK.

A od kiedy to natywne SDK produkuje natywne linuxowe oprogramowanie? Coś
się zmieniło ostatnio?

Tak samo, jak zamówienie certa do Symbiana, zrootowanie Androida, czy
jailbreak iPoo.

zamówienie certa na chińskiej stronie to jest dla ciebie to samo co
kliknięcie w jeden plik który można wysłać mailem? To ja nie mam więcej
pytań...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-29 10:59:25
Autor: Tomek
[...]

To już na polskiej stronie nie można zamówić? Pisałem, że co drugie FORUM wyrabia certa za free, nie doczytałeś geniuszu? Też nie mam więcej pytań, tylko umiesz biadolić, nic więcej.

Data: 2010-01-29 10:59:33
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 29 Jan 2010 10:59:25 +0100, Tomek napisał(a):

To już na polskiej stronie nie można zamówić? Pisałem, że co drugie FORUM wyrabia certa za free, nie doczytałeś geniuszu? Też nie mam więcej pytań, tylko umiesz biadolić, nic więcej.

Specjalnie sprawdziłem kilka stron, w tym wszystkie ważne. I wszystkie
zgodnie odsyłają do chińskiej strony, opcjonalnie proponują załatwienie
certyfikatu z chińskiej strony za kasę. Pokaż paluszkiem, gdzie generują w
Polsce certyfikat?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-29 12:05:18
Autor: Tomek
Symbian, WindowsMobile, Android?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał

Pokaż paluszkiem, gdzie generują w
Polsce certyfikat?

http://forum.gsmcenter.pl/a-f118/tutaj-piszcie-swoje-zg-oszenia-t10784.html

Szukałeś? Największa brednia internetu. Szukałem - nie ma.

Data: 2010-01-29 13:13:58
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 29 Jan 2010 12:05:18 +0100, Tomek napisał(a):

http://forum.gsmcenter.pl/a-f118/tutaj-piszcie-swoje-zg-oszenia-t10784.html

Szukałeś? Największa brednia internetu. Szukałem - nie ma.

Nie, po prostu nie czytam forum prowadzonego przez bezczelnych złodziei. I
nie podam im dobrowolnie swoich danych, wystarczy mi to co już mi ukradli.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-29 14:27:46
Autor: Jan Strybyszewski
Waldek Godel pisze:
[...]

Kolejne pomowienia ... szalonego Godela... w UK na zmywaku ci sie pogorszylo.

Data: 2010-01-29 17:22:25
Autor: Grzegorz S
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:
> [...]

certyfikatu z chińskiej strony za kasę. Pokaż paluszkiem, gdzie generują w

A tak w ogóle to po co posługiwać się jakimiś pośrednikami, skoro w parę minut
można sobie na chińskiej stronie samemu _za darmo_ wyrobić certyfikat?

--
gs

Data: 2010-01-29 17:40:17
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 29 Jan 2010 17:22:25 +0000 (UTC), Grzegorz S napisał(a):

A tak w ogóle to po co posługiwać się jakimiś pośrednikami, skoro w parę minut
można sobie na chińskiej stronie samemu _za darmo_ wyrobić certyfikat?

A jest już taka co robi w parę minut? Bo jeszcze na jesieni to trwało parę
godzin.. Patrzcie jak to się rozwija.
I teraz wytłumacz mi jeszcze, jak to jest, że przeciętny użytkownik (taki
ogólnie przeciętny, nie z tej grupy) którego często przerasta instalacja
podpisanego już oprogramowania, (dlatego Nokia mu zrobiła klikalną opcję z
peceta) ale będzie otwierał forum gdzie piszą krzaczkami i wyklika sobie
certyfikat, podpisze coś i zainstaluje?

Bo rozmowa wyszła od tego. Żeby unaocznić problem - załóżmy, że ja, ty,
albo ktoś inny ma znajomego, którego przerasta cokolwiek technicznego, ale
jest na tyle orłem że potrafi ustawić konkretny program (co nie jest
trywialne w realnym świecie). Jest program który robi konkretną
funkcjonalność, załóżmy, ze wspomniany GpsMoDriver. W windows mobile
wysyłam takiemu delikwentowi plik CAB mailem z informacją - "tapnij na
załącznik, potwierdź wszystkie pytania, przestaw twój program nawigacyjny,
zrobione."
Całość operacji można przeprowadzić z poziomu urządzenia, poniżej 3 minut.
A teraz zademontruj proszę podobny opis operacji w Symbianie z
podpisywaniem własnym certyfikatem, który trzeba uzyskać. I zastanów się
nad różnicą w tych postępowaniach

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-29 18:26:38
Autor: Grzegorz S
> [...]

> można sobie na chińskiej stronie samemu _za darmo_ wyrobić certyfikat?

Niestety.
Za dobrze by było, parę minut trwa wypełnienie formularza który jest już na
szczęście po angielsku. Na sam certyfikat czeka się 1-2 dni...

[...]

Akurat http://cer.opda.cn jest po angielsku, po zalogowaniu jest dostępny nasz certyfikat
i poprzez wygodny web interface możemy przesłać tam dowolną aplikację, którą
system nam podpisze i udostępni gotową podpisaną do ściągnięcia i zainstalowania.
Po kliknięciu na plik .sis lub .sisx uruchomi się instalator Nokia PC Suite który
nam tę aplikację w telefonie zainstaluje.

[...]

Nokią wybrała taką a nie inną strategię i nigdy nie będzie tak łatwo jak w całkowicie otawartym systemie.

Ale nie wygląda to aż tak źle. Jak ktoś potrafi wysłać załącznik przez
webmail to z dużym prawdopodobieństwem po kilka wskazówkach poradzi sobie
z instalacją oprogramowania.

Wciąż mam też telefon z WM (HTC Trinity), telefony z WM (spv c500, spv c550,
mda III) używałem przez wiele lat, teraz mam też Nokię i nie ma aż takiej
tragedii. Oprogramowania na Symbiana jest jak na moje potrzeby aż nadto.
Na WM faktycznie wszystko instaluje się prościej, ale z drugiej strony oprogramowania w telefonie nie instaluje się aż tak często - chyba że po
Hard Resecie telefonu. A do tego możesz miec na karcie pamięci folder z podpisanymi
aplikacjami i robić jak w WM - klik klik next i gotowe.

(Mam też iPhone ale od roku leży nieużywany w szufladzie - od kiedy zacząłem
używać Nokii iPhone jakoś nagle stracił swoje atuty).
 --
gs

Data: 2010-01-30 03:49:05
Autor: Marcin Szumilas
Symbian, WindowsMobile, Android?
Quoted:
Waldek Godel (nospam@orangegsm.info)
in news:gtym3gg5zdjg.dlglepper.institute.com

[...]

Kiedyś coś podpisałem na symbiansigned, ale ostatnio kupiłem certyfikat na Allegro za 1,5zł. Podałem IMEI i dostałem certyfikat, programik na peceta i dodatkowo na Symbiana, jakby kto chciał to robić bez użycia komputera.

Pozdrawiam,
Marcin Sz.

Data: 2010-01-29 09:40:37
Autor: Jan Strybyszewski
Jakub Danecki pisze:
Waldek Godel wrote:
[...]

Android moze instalowac aplikacje spoza marketu wystarczy odfistaszkowac pozycje w menu. Jest to moim zdaniem najlepsze rozwiazanie.

W wypadku WM niestety jest tak ze "robta co chcete" co w polaczeniu z nienajlepsza odpornoscia na "wgori soft" czyni platforme "nie stabilna"

Data: 2010-01-29 09:49:54
Autor: Adramelech
Symbian, WindowsMobile, Android?
Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> Odpowiedz na news:hju70r$2jg$2inews.gazeta.pl:

W wypadku WM niestety jest tak ze "robta co chcete" co w polaczeniu z nienajlepsza odpornoscia na "wgori soft" czyni platforme "nie stabilna"

Cały czas piszesz o jakis wrogim sofcie itp. Po raz kolejny prosze cię byś podał przykład takiego przypadku. Kiedy, kto, gdzie miał taki problem. Pokaż taki wrogi soft. Cokolwiek co by poprało twoje wymysły o "wrogim sofcie"?

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-01-29 10:52:41
Autor: Jan Strybyszewski
Adramelech pisze:
[...]

Pokaz mi chodz jedna osobe nie robiaca w zyciu hard reseta instalujaca wiecej niz 10 aplikacji.  Nie ma upssss.. a to niespodzianka.

\

Data: 2010-01-29 11:30:01
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Symbian, WindowsMobile, Android?
On Fri, 29 Jan 2010 10:52:41 +0100, Jan Strybyszewski <ktos@w.pl>
wrote:

Adramelech pisze:
[...]

Niespodzianka chyba dla Ciebie. Ponad rok używania - intensywnego -
HTC Touch Pro. Oryginalny soft, na szybko policzyłem że miałem
zainstalowane minimum 17 aplikacji. Zero resetów przez ten rok.
Wcześniej Acer n321 (akurat nie telefona ale też WM - wpierw 5 a potem
6). Ponad 3 lata używania, grubo ponad 40 aplikacji zainstalowanych,
zero hard-resetów przez ten czas. Wiec juz jedną osobę masz - mnie. I
co? Głupio ci jasiu? Upssss.. a to niespodzianka.

Zdrówko

Data: 2010-01-29 12:53:52
Autor: Adramelech
[...]

A to ciekawe. Po świeżym (wczoraj wieczorem) wgraniu romu i zainstalowania najpotrzebniejszych rzeczy mam już zainstalowane 15 aplikacji. Za tydzień pewnie bedzie ponad 30 jak mi się przypomni co mi jeszcze brakuje.
Do tego należy doliczyć jeszcze 10 aplikacji (AM, gry itp)których nie chciało mi się instalować, a tylko z robiłem skróty w Menu start bo zostały w Mojej Pamieci po wgraniu romu z poprzedniego systemu.
W starej Omni po 3 miesiącach miałem ponad 50 aplikacji. i900 leży sobie nadal w kartoniku, działa, co tydzień podładowuje jej baterie jak sobie przypomnę;)

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-01-29 14:12:29
Autor: Jan Strybyszewski
Adramelech pisze:
[...]

Kluczowe słowo brzmi "WCZORAJ" i "NOWY ROM"....

[...]

Oj chlopie.... "w pudełku" jest znów swoistym żartem.

Data: 2010-01-29 13:57:53
Autor: Adramelech
Adramelech pisze:
[...]

Poprzedni rom miałem 2 tygodnie, nie było żadnych problemów.

[...]

Problem z czytaniem? Zanim trafiła do pudełka miała ponad 50 aplikacji, zebrało się to przez jakies 3 miesiące. Cały czas działa, nic sie nie muli.
Wiec swoją wyssaną z palca teorie możesz włożyć sobie tak gdzie najcześciej ten palec ląduje;)))

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-01-29 15:06:18
Autor: Jan Strybyszewski
Adramelech pisze:

Kluczowe słowo brzmi "WCZORAJ" i "NOWY ROM"....

Poprzedni rom miałem 2 tygodnie, nie było żadnych problemów.

Dwa tygodnie :) dobre... ja mowie o pol roku/roku. Pozatym ty jestes swiadomym powerusera to jednak co innego niz pan Henio .... o fajna gierka na warezie zainstaluje sobie.

[...]

E tam nie muli :) pokaz /windows/system i rejestr

Data: 2010-01-29 18:37:38
Autor: Adramelech
Adramelech pisze:

Kluczowe słowo brzmi "WCZORAJ" i "NOWY ROM"....

Poprzedni rom miałem 2 tygodnie, nie było żadnych problemów.

Dwa tygodnie :) dobre... ja mowie o pol roku/roku.

Na i8000 ciągle wychodzą nowe fajne romy, nie da się wytrzymać na jednym robie dłużej niż 2 tygodnie.  W tym tygodniu zaliczyłem już 3 romu;)

Pozatym ty jestes swiadomym powerusera to jednak co innego niz pan Henio .... o fajna gierka na warezie zainstaluje sobie.

A myślisz że ja na mojej poprzednij omni(gdzie wytrzymałem 3 miesiące z jednym romem) nie instalowałem wszystkiego jak leci? Jakoś to 50 aplikacji się uzbierało. A było dużo wiecej bo sporo po kilku dniach odinstalowywałem jak mi się znudziły. Nie ma żadnych problemów. i900 ciągle śmiga.

[...]

A co ja mam ci pokazywać? Działa szybko, jak świeżo po wgraniu nowego romu.

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-01-29 15:19:09
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Symbian, WindowsMobile, Android?
On Fri, 29 Jan 2010 13:57:53 +0000 (UTC), Adramelech
<adresu@tu.nie.ma> wrote:

Problem z czytaniem? Zanim trafiła do pudełka miała ponad 50 aplikacji, zebrało się to przez jakies 3 miesiące. Cały czas działa, nic sie nie muli.

Zwróciłeś uwagę że posta gdzie napisałem o moich urządzeniach iJasiu
pominął i do ciebie się przypiął? Bo obaliłem jego teorię że wszyscy
flashują, smażą nowe ROM-y i na okrągło hard-resetują. ;-) A mi to nie
jest po prostu potrzebne. Podobnie jak niepotrezben mi łamanie
iPhoneOS-a na telefonie który głównie leży w szufladzie. Podobnie jak
Symbiana na E61 i N95 które miałem. Podobnie jak mam nie zrootowany
mój jeden z telefonów z Androidem. Mimo ze wiedzę i umiejętności do
tych czynności mam. Więcej - uczestniczę w tworzeniu dość
specyficznego systemu sprzedaży który jako terminale mobilne będzie
mógł wykorzystywać telefony z WM, Androidem czy iPhoneOS-em - byle
system miał WiFi i ekran dotykowy. W ogóle w urządzniach mobilnych
"siedzę" od ładnych paru lat - jeszce gdy Palm to był 3COM. Tyllko
mnie nie podnieca wymyślanie że jakaś zabawka jest "lepsza" od innych.
Ja je traktuję tym czym są - narzędziem pracy a nie fetyszem do
niezdrowej podniety.

Zdrówko

Data: 2010-01-29 18:42:02
Autor: Adramelech
Symbian, WindowsMobile, Android?
"Maciek \"Babcia\" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> Odpowiedz na news:foq5m5tn2gi49r066ahfp00gil9mr2r84f4ax.com:

<adresu@tu.nie.ma> wrote:

[...]

On nie pominął. Ma pewnie selektywną percepcje rzeczywistości. Jeżeli coś gryzie się z jego wizją świata, to znaczy że to nie istnieje.
Chłop się marnuje, był by wspaniałym politykiem.

Ja je traktuję tym czym są - narzędziem pracy a nie fetyszem do
niezdrowej podniety.

Prawdopodobnie takie jest własnie większość użytkowników. Kupuja i używają i nie piszą na grupy dyskusyjne bo po co, są zadowoleni, działa mi.
Tylko takie zwyrole jak ja któch po prostu skęca na widok niepodkręconego procesora, czy nie zmodowanego softu w fonie, udzielają się w dyskusjach;)

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-01-29 18:45:22
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 29 Jan 2010 18:42:02 +0000 (UTC), Adramelech napisał(a):

On nie pominął. Ma pewnie selektywną percepcje rzeczywistości. Jeżeli coś gryzie się z jego wizją świata, to znaczy że to nie istnieje.

Jemu się po prostu stan zaostrzył bo trudniej teraz jest. 10 lat temu było
prosto - Ericsson był dobry, a Nokia to zło.
Teraz Microsoft to jest zło, ale ciężko się na coś dobrego zdecydować, więc
chyba powoli dostaje stanu zapalnego, w efekcie zieje jadem.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-29 20:44:41
Autor: Jan Strybyszewski
Waldek Godel pisze:
[...]

Czy jest tu jakis psychiatra ?

Data: 2010-01-29 20:13:21
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 29 Jan 2010 20:44:41 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

[...]

Niestety, obawiam się, że tak łatwo nie będzie, będziesz musiał sie ze
swoim problemem do przychodni udać. Ale będziemy za ciebie trzymali kciuki
Pawełku.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-29 21:36:19
Autor: Jan Strybyszewski
Symbian, WindowsMobile, Android?

Niestety, obawiam się, że tak łatwo nie będzie, będziesz musiał sie ze
swoim problemem do przychodni udać. Ale będziemy za ciebie trzymali kciuki
Pawełku.

Marudzisz jak stara panna. Nie mowiac o NTG

Data: 2010-01-28 04:27:58
Autor: Alojzy Zakalec
On Jan 27, 11:35 pm, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
> [...]

ingeruje w sprawy systemowe? Systemu który pozwala wysłać i odebrać
wizytówkę albo plik muzyczny przez Bluetooth?

Kolega ma na myśli "idiot-proof"... Ale tak się składa, że klientami
smartfonów docelowo nie są raczej ci z segmentu "idioci"...

Data: 2010-01-28 12:07:03
Autor: Jan Strybyszewski
Waldek Godel pisze:
[...]

I pewnie dlatego na Androida juz jest wiecej softu i lepiej ocenianego niz na WM. Kompromituj sie dalej.

Systemu którego nie trzeba hackowac, jeżeli chce się zrobić coś, co
ingeruje w sprawy systemowe? Systemu który pozwala wysłać i odebrać
wizytówkę albo plik muzyczny przez Bluetooth?

Ale po co krasc przez blutooth od kogos muzyke ?

Data: 2010-01-28 11:54:50
Autor: Adramelech
Waldek Godel pisze:
[...]

Oczywiście ty twierdzisz że WM na 28 aplikacji;)))

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-01-28 12:59:53
Autor: Jan Strybyszewski
Symbian, WindowsMobile, Android?

I pewnie dlatego na Androida juz jest wiecej softu i lepiej ocenianego niz na WM. Kompromituj sie dalej.

Oczywiście ty twierdzisz że WM na 28 aplikacji;)))

Chodzbys policzyl wszystkie znane ci strony, bramy i stadiony i tak wiecej niz na iphona i Androida nie uzbierasz

Pozdrawiam!

Data: 2010-01-26 09:16:48
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 25 Jan 2010 22:39:01 +0100, ToMasz napisał(a):

po czym po 3 liscie wyskakujesz z Maemo! to ja przebijam wszystko Linuksem.

Maemo to jest Linux. I poczytaj jakiekolwiek forum użytkowników z jakimi
problemami się borykają. I to dotyczy w zasadzie każdej linuxowej komórki,
chyba, że linux został kompletnie zasłonięty - jak w iPhone czy Androidzie.
Ale wtedy jaka jest korzyść z tego linuxa?
--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-26 05:23:32
Autor: Alojzy Zakalec
On Jan 26, 10:16 am, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Maemo to jest Linux.
I poczytaj jakiekolwiek forum użytkowników z jakimi problemami się borykają.

Jakimi? Takimi znów dużymi? Ciekawi mnie jak się tam wgrywa i
instaluje aplikacje? Jest jakiś manadżer pakietów jak np. w Debianie?

I to dotyczy w zasadzie każdej linuxowej komórki,

A czy mógłby ktoś odnieść się do tej Plusowej Motoroli VE66 z Linux
Montavista? Jest bardzo tania...
Czy są inne (lepsze) modele z linuksem w ofercie operatorów w Polsce?
Jakie?

Data: 2010-01-27 22:28:23
Autor: Jakub Danecki
Alojzy Zakalec wrote:
> I poczytaj jakiekolwiek forum użytkowników z jakimi problemami się
> borykają.
Jakimi? Takimi znów dużymi?

Specyficznymi. Niedługo ruszam z drugą turą testów video N900.

Ciekawi mnie jak się tam wgrywa i
instaluje aplikacje?

Bezpłatne przez klik na liście (i/lub ew. dodadanie repozytorium
niestandardowego), a płatne przez Ovi store (na razie pustawy).

Jest jakiś manadżer pakietów jak np. w Debianie?

Application manager, oparty na starym, dobrym apt-get.

Czy są inne (lepsze) modele z linuksem w ofercie operatorów w Polsce?
Jakie?

Nie stwierdzono :)

Jakub

Data: 2010-01-26 12:42:02
Autor: ToMasz
Waldek Godel pisze:
[...]

ja nie w tą strone. Twóra wątku najpierw podaje 3 systemy do wyboru,
potem wyskakuje z czwartym, a nigdize nie pisze ze sprawa dotyczy
telefonów. chciał flejma, to dostał-nawet z zakonczeniem. chciał
najlepszego OSa to dostał. a ze ani automapa ani gry(hity), ani ms
office na linuksie nie wystartują-kogo to we flejmach interesuje?

ToMasz

Data: 2010-01-27 22:29:22
Autor: Jakub Danecki
ToMasz wrote:
chciał flejma, to dostał-nawet z zakonczeniem.

Wreszcie ktoś docenił moje wysiłki :) Nie, ja nie jestem autorem :)

Jakub

Data: 2010-01-26 13:13:04
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 26.01.2010 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał/a:
[...]

Hmm, niech no popatrzę (w iPo):
- router gprs,3g->(bt,wifi,kabel + dhcpd na tym) imo wygodne
- dostęp do ipo po ssh+scp (jakiś tuning dla PU, a dla śmiertelnika wifidongle)
- np lokalna webowa aplikacja (własny serwer www i własne strony - dla
śmiertelnika - ten wifidongle jest dostępny przez www w sieci lokalnej i...
gprs - pomiędzy 2 iPo w sieci 1 operatora - sprawdzałem na moich iPo, podejrzewam
że dowolnym kompem/komórką z PTC się pod niego podepnę)
- narzędzia gnu, coś spakować/rozpakować, zaszyfrować, wysłać, pobrać (tar, gpg,
wget - to w sumie dla PU, ale raj zrobione i opakowane użyje i ZU) i wiele innych
gotowych narządzi czekających na zastosowanie.
- pozostawianie daemonów w tle i w sleepie - a okładka w iNterface iPo - tak działa
np dtunes z pobieraniem plików mp3 z sieci.
- backup Ipo na sieć (rsync, w sumie podchodzi pod gnu, ale to ważne i ciekawe
zastosowanie)

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2010-01-25 20:17:23
Autor: qwerty
Użytkownik "Alojzy Zakalec" <alojzy.zakalec@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:89e96c28-2bc2-499c-85fa-fbfd4a563879@h2g2000yqj.googlegroups.com...
1.) NAJELASTYCZNIEJSZY - umożliwia na daleko idące modyfikacje  pod
najoryginalniejsze nawet potrzeby użytkownika?

WM, android(?)

[...]

WM

4.) Nie ma durnych zabezpieczeń i utrudnień dla użytkownika... itd.
które by uniemożliwiały zrobienia tego co akurat najbardziej
potrzebne.

WM, android (?)

Data: 2010-01-25 20:14:20
Autor: Jakub Danecki
qwerty wrote:
> 1.) NAJELASTYCZNIEJSZY - umożliwia na daleko idące modyfikacje  pod
> najoryginalniejsze nawet potrzeby użytkownika?
WM, android(?)

BARDZO ciekawa teoria. Stary i poznany, nie znaczy elastyczny. Postaw na
tym serwer apache z php i mysql. No dobra, to chociaż połącz się przez
ssh i zmień hasło użytkownikowi.

> 2.) NAJWYDAJNIEJSZY - zoptymalizowany, nie zamula niepotrzebnie?
> i w sumie najważniejsze:
iphoneos

Wydajny? Wg jakich badań? Palców usera? Przecież napisałem, że iPoo jest
fajny, bo się UI animuje, ale sam system... wygląda ładnie i szybko, bo
nie dopuszcza się do marketu aplikacji, które nie działają ładnie i
wydajnie.
Poproszę o coś takie prostego, jak test wydajności liczenia rc5.

> 3.) NAJPOPULARNIJESZY wśród producentów programików - tj. że jest
> najwięcej na niego różnorodnych aplikacji, najlepiej darmowych ;)
WM

Liczytujemy się? iPoo ma najwięcej. Ale darmowych więcej ma chyba maemo,
bo tam jest tyle, co do linuksa w zasadzie.

> 4.) Nie ma durnych zabezpieczeń i utrudnień dla użytkownika... itd.
> które by uniemożliwiały zrobienia tego co akurat najbardziej
> potrzebne.
WM, android (?)

Buhahahaha, WM bez zabezpieczeń? Android, już lepiej, ale żeby cokolwiek
zrobić, musisz zrobić root'a (a nie w każdym urządzeniu się da) 3:0 dla
maemo i nokii N900.

Jakub

Data: 2010-01-26 09:21:50
Autor: Adramelech
Symbian, WindowsMobile, Android?
"Jakub Danecki" <jak_wytnijto@danecki.net> Odpowiedz na
qwerty wrote:
> [...]

     BARDZO ciekawa teoria. Stary i poznany, nie znaczy elastyczny.
     Postaw na tym serwer apache z php i mysql. No dobra, to chociaż połącz się przez

Widziałem pare klientów telnet/ssha pod WM, wiec chyba nie powinno być problemu z ssh?

> [...]

wydajnie.
     Poproszę o coś takie prostego, jak test wydajności liczenia rc5.

No nie wiem czy rc5 będzie dobrym testem wydajności interfejsu...
A przy okazji, jest jakiś klient rc5 pod WM? Ciekawe im mój fon by złamał kluczy na sekunde;)) Porównał bym wynik do wyniku mojej ex amigi;)

> [...]

     Liczytujemy się? iPoo ma najwięcej. Ale darmowych więcej ma chyba
     maemo, bo tam jest tyle, co do linuksa w zasadzie.

Albo WM, ale rozsianych po calym internecie...

> 4.) Nie ma durnych zabezpieczeń i utrudnień dla użytkownika... itd.
> które by uniemożliwiały zrobienia tego co akurat najbardziej
> [...]

A jakie zabezpieczenia ma WM?
No, oryginalne romy przy instalacji nie m$ aplikacji mówią że aplikacja pochodzi z nieznanego źródła i pytają się czy ją zainstalować. Jakie inne zabezpieczenia masz na myśli?

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-01-26 09:36:08
Autor: qwerty
Użytkownik "Jakub Danecki" <jak_wytnijto@danecki.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hjku2s$1eb$1@news.onet.pl...
BARDZO ciekawa teoria. Stary i poznany, nie znaczy elastyczny. Postaw na
tym serwer apache z php i mysql. No dobra, to chociaż połącz się przez
ssh i zmień hasło użytkownikowi.

Czyżby nie było było odpowiedniej aplikacji? Może za słabo szukałeś?

[...]

To według Ciebie jaki jest najwydajniejszy? Bo na pewno nie WM, ani symbian.

Liczytujemy się? iPoo ma najwięcej. Ale darmowych więcej ma chyba maemo,
bo tam jest tyle, co do linuksa w zasadzie.

Co z tego, że ip ma najwięcej, skoro większość to kiepskie gry.

Buhahahaha, WM bez zabezpieczeń? Android, już lepiej, ale żeby cokolwiek
zrobić, musisz zrobić root'a (a nie w każdym urządzeniu się da) 3:0 dla
maemo i nokii N900.

No powiedz jakie są zabezpieczenia w WM, bo nie miałem najmniejszych problemów z instalacją aplikacji.

Data: 2010-01-26 09:03:46
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 26 Jan 2010 09:36:08 +0100, qwerty napisał(a):

To według Ciebie jaki jest najwydajniejszy? Bo na pewno nie WM, ani symbian.

Powiedz coś więcej o słabej wydajności WM... to ciekawe

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-26 12:51:50
Autor: qwerty
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1u189lwx2j1uj.dlg@lepper.institute.com...
Powiedz coś więcej o słabej wydajności WM... to ciekawe

Pierwszy z brzegu przykład. Ktoś do Ciebie dzwoni. Zanim telefon wyświetli mija kilka sekund.
Chcesz odpalić jakiś program - zanim wyświetli się lista też mija trochę czasu. IP jest znacznie szybszy pod tym względem.

Data: 2010-01-26 12:00:30
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 26 Jan 2010 12:51:50 +0100, qwerty napisał(a):

Pierwszy z brzegu przykład. Ktoś do Ciebie dzwoni. Zanim telefon wyświetli mija kilka sekund.
Chcesz odpalić jakiś program - zanim wyświetli się lista też mija trochę czasu. IP jest znacznie szybszy pod tym względem.

Dokładnie tak samo jak zainstalujesz Windows 95 na maszynie Core 2 Quad to
będzie działało z prędkością światła bijąc na głowę Windows 7, MacOS i
wszystkie inne. Czy to znaczy, że Win95 jest lepszy?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-26 05:16:27
Autor: Alojzy Zakalec
Symbian, WindowsMobile, Android?
On Jan 26, 1:00 pm, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Dnia Tue, 26 Jan 2010 12:51:50 +0100, qwerty napisa (a):

> Pierwszy z brzegu przyk ad. Kto do Ciebie dzwoni. Zanim telefon wy wietli mija
> kilka sekund.
> Chcesz odpali jaki program - zanim wy wietli si lista te mija troch czasu.
> IP jest znacznie szybszy pod tym wzgl dem.

Dok adnie tak samo jak zainstalujesz Windows 95 na maszynie Core 2 Quad to
b dzie dzia a o z pr dko ci wiat a bij c na g ow Windows 7, MacOS i
wszystkie inne. Czy to znaczy, e Win95 jest lepszy?

No ale są tacy co nie widzą dosłownie ŻADNEJ wyższości w7 nad wXP, a
widzą tylko wielkie zapotrzebowania sprzętowe co się bezpośrednio
przekłada na powolność tego "wynalazku" (w7) - to tak na marginesie....

A tak na temat to używałem wm5/6 i nie narzekałem na powolność,
zwłaszcza jak sobie wgrałem wersję po moddnigu/tuningu udostepnioną na
jednym z licznych blogów/forów...

Mam więc pytańsko, czy jak sobie kupię teraz coś z wm6 to też będę
potem mógł sobie wgrać inną wersję systemu operacyjnego
(tjuningowaną)?
Który model jest tutaj najbardziej popularnie "obsługiwany" przez
społeczność internetowych amatorów-eksperymentatorów?

HTC-Diamond? Samsung i780?
Bo rozumiem, że te Nokie z Symbianem 9.x to mogą sobie iść na drzewo z
tym ich hermetycznym KORPORACYJNYM błogosławieństwem? (A może jednak
się mylę? Chciałbym się mylić...)

Data: 2010-01-27 14:05:46
Autor: Adramelech
Symbian, WindowsMobile, Android?
Alojzy Zakalec <alojzy.zakalec@gmail.com> Odpowiedz na
Który model jest tutaj najbardziej popularnie "obsługiwany" przez
społeczność internetowych amatorów-eksperymentatorów?

HTC-Diamond? Samsung i780?
Diamond, Touch HD, Omnia I900...

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-01-26 14:35:14
Autor: Jan Strybyszewski
Waldek Godel pisze:
[...]

Ojej alez WM6.5 to jest to samo co WM5 wiec jakie porownanie.
Oczywiscie najwazniejsza archiotektura sredniowieczna zostala w WM6.5

Data: 2010-01-26 12:31:03
Autor: Adramelech
Symbian, WindowsMobile, Android?
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> Odpowiedz na
[...]

A to dziwne. Bo jak trzymam w ręku 2 telefony, jeden z WM, dzwonie na ten z WM to jak tylko sygnał się pojawi, to od razu ten z WM dzwoni.

Chcesz odpalić jakiś program - zanim wyświetli się lista też mija trochę
czasu. IP jest znacznie szybszy pod tym względem.

Naduszam(tapie) przycisk Start, natychmiast otwiera się ekran z programami. Nie trwa to nawet 1/2 sekundy.

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-01-26 14:36:27
Autor: Jan Strybyszewski
Adramelech pisze:
[...]

To jakis cud.... nawet uzytkownicy WM o tym wiedza. Pokazac na filmie ?

[...]

I na tym ekranie Start nie mozna porzadkowac ikon.... bo tak.... ale podobno w 6.5.3 juz ma sie dac

Pozdrawiam!

Data: 2010-01-26 14:58:45
Autor: Adramelech
A to dziwne. Bo jak trzymam w ręku 2 telefony, jeden z WM, dzwonie na
ten z WM to jak tylko sygnał się pojawi, to od razu ten z WM dzwoni.

To jakis cud.... nawet uzytkownicy WM o tym wiedza. Pokazac na filmie ?

Na 6.1 tez miałem ten objaw.

[...]

Nie interesuje mnie to. Mam Wm6.5.5 Iconki przestawiam jak chce...

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-01-27 09:17:56
Autor: Jan Strybyszewski
Adramelech pisze:

I na tym ekranie Start nie mozna porzadkowac ikon.... bo tak.... ale podobno w 6.5.3 juz ma sie dac

Nie interesuje mnie to. Mam Wm6.5.5 Iconki przestawiam jak chce...

Rozumiem obowiazkowo po zakupie urzadzenia z WM trzeba wgrac "spolecznosciowy ROM" poprawiajacy debili z Microsoft,  no to ja juz wiem czemu ... system upada ... wyamgac od konsumenta umiejetnosci gotowania ROMow i ich wgrywania oraz pozbawiania sie gwarancji.

Data: 2010-01-27 11:22:41
Autor: Adramelech
Symbian, WindowsMobile, Android?
Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> Odpowiedz na news:hjosua$jc5$1inews.gazeta.pl:

Adramelech pisze:

[...]

Na fabrycznym WM65 też nie było problemu z dzwonieniem. O co ci chodzi?

wiem czemu ... system upada ... wyamgac od konsumenta umiejetnosci gotowania ROMow i ich wgrywania oraz pozbawiania sie gwarancji.

Wgrywając taki rom nie pozbawiam się gwarancji. To nie jest jailbreak.

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-01-27 12:55:28
Autor: Jan Strybyszewski

Adramelech pisze:

[...]

Fabryczny WM6.5 nie pozwala  ukladac ikonek w menu Start.

wiem czemu ... system upada ... wyamgac od konsumenta umiejetnosci gotowania ROMow i ich wgrywania oraz pozbawiania sie gwarancji.

Wgrywając taki rom nie pozbawiam się gwarancji. To nie jest jailbreak.

Acha to bardzo zabawne co mowisz gdyz Jailbreak jest MNIEJ INGERUJACY w system niz ROM od "Wieska z bramy".

Data: 2010-01-27 13:45:26
Autor: Adramelech
Adramelech pisze:

[...]

Tak.. i ? Przez to było rozmowy opóźnione?

[...]

Mówimy o utracie gwarnacji. Wgrywając rom nie tracisz gwarancji robiąc jailbrejka tracisz gwarancje. Nie pytałem o twoich kolegów.

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-01-27 15:04:43
Autor: Jan Strybyszewski
Adramelech pisze:

Mówimy o utracie gwarnacji. Wgrywając rom nie tracisz gwarancji robiąc jailbrejka tracisz gwarancje. Nie pytałem o twoich kolegów.

Wgrywajac lewy ROM nie dosc ze tracisz gwarancje to na dodatek idziesz siedziec z ustawy o naruszenie praw autorskich dzial proramy komputerowe.

Data: 2010-01-27 22:25:34
Autor: Jakub Danecki
Jan Strybyszewski wrote:
> [...]
Wgrywajac lewy ROM nie dosc ze tracisz gwarancje to na dodatek idziesz
siedziec z ustawy o naruszenie praw autorskich dzial proramy

A taka "d...": Tracisz gwanrację tylko w wypadku jednocześnie:
1. Oddania urządzenia ze zmodyfikowanym ROMem (nieuprawniona modyfikacja)
2. Wykrycia tego faktu przez serwis
W kwestii prawa autorskiego: To bardziej skomplikowane. Jeżeli wgrywasz
rom fabryczny z dodaną jedną (lub dwiema?) aplikacjami opensource i
zmodyfikowanymi ustawieniami, co gdzie tu jest naruszenie praw? Jedyne
jakie widzę, to fakt udostępniania tego romu bez zgody, spoko, ale
powiedzmy sobie szczerze: czy M$ odnosi tutaj jakąś stratę? Przecież
licencję na tę dokładnie wersję i tak sprzedał i kasę za nią dostał.
Identyczna sytuacja jest w przypadku rootowania w przypadku androida, z
tym, że tutaj gros systemu jest opensource, z wyjątkiem kilku dodatków. A
co do gwarancji także nie obejmuje jalibreak (to jest podstawa do
zabrania gwanracji - no chyba, że pokażesz mi tekst gwarancji, który
mówi, że taka modyfikacja jest uprawniona) ani tym bardziej rootowania w
androidzie.

Jakub

Data: 2010-01-28 12:05:16
Autor: Jan Strybyszewski
Jakub Danecki pisze:
Jan Strybyszewski wrote:
[...]

No faktycznie do serwisu zawsze trafiaja sprawne telefony. Ale moze znasz jakis patent jak w zepsutym telefonie zmienic ROM.

W kwestii prawa autorskiego: To bardziej skomplikowane. Jeżeli wgrywasz
rom fabryczny z dodaną jedną (lub dwiema?) aplikacjami opensource i
zmodyfikowanymi ustawieniami, co gdzie tu jest naruszenie praw?

Pokaz mi chodz jeden taki ROM :) I tak wiemy ze wszyscy wgrywaja Manile nie od swojego telefonu :)

[...]

A kto mowi o MS ? W wiekszosci romow jest duzo softu ... third party od HTC na ten przyklad

Data: 2010-01-28 17:19:06
Autor: Jakub Danecki
Jan Strybyszewski wrote:
No faktycznie do serwisu zawsze trafiaja sprawne telefony.

No faktycznie, jak odpadną klawisze, albo bateria nie styka to w takim
telefonie nie da się przywrócić roma.

Ale moze
znasz jakis patent jak w zepsutym telefonie zmienic ROM.

A może znasz jakiś trik, żeby sprawdzić rom w urządzeniu, w którym padła
płyta? Serwis ma ten sam problem jak ty. Oczywiście zakładam, że nie
uszkadzasz urządzenia zmianą romu - głupotę odstawmy na bok.

> [...]
> licencję na tę dokładnie wersję i tak sprzedał i kasę za nią dostał.
A kto mowi o MS ? W wiekszosci romow jest duzo softu ... third party od

99% softu na takim XDA jest włączane do romów za zgodą autorów, albo
jest to ten sam soft, który daje samo HTC. Nieco inna dyskusja jest przy
włączaniu wersji beta i przerabiania softu z wyższych urządzeń HTC do
starszych, ale... nie widzę, żeby HTC jakoś specjalnie się temu
sprzeciwiało. Bo taki Google Cyanogenowi pogroził i ten przestał dodawać
ich soft closed source.

Jakub

Data: 2010-01-28 04:22:21
Autor: Alojzy Zakalec
On Jan 27, 3:04 pm, Jan Strybyszewski <k...@w.pl> wrote:
Adramelech pisze:

> [...]

Wgrywajac lewy ROM nie dosc ze tracisz gwarancje to na dodatek idziesz
siedziec z ustawy o naruszenie praw autorskich dzial proramy komputerowe.

Powinni to powiedzieć jeszcze w REKLAMACH :))

Data: 2010-01-28 10:26:21
Autor: Adramelech
Symbian, WindowsMobile, Android?
Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> Odpowiedz na news:hjph8i$rh$1inews.gazeta.pl:

Adramelech pisze:

[...]

A to dobre. A możesz powiedzieć co naruszam wgrywając kucharzony rom?
Znasz licencje Windows Mobile? Ta licencja jest odmienni niż na komputery stacjonarne, o czym pewnie nie wiesz. Licencja w tym wypadku jest udzielana na sprzęt. M$ pozwala do urządzen wgrywać dowolne wersje windowsa i wszystko jest legalne. Czyli jakbym do mojej starusieńskiej tosi e800 jakimść cudem wgrał np WM6.5.5 to było by to całkowicie legalne, bo sprzęt posiada licencje na system windows.
Wgrywając kucharzony rom nie trace gwarancji. Tylko w sytuacji gdy wgrywanie romu spowoduje uszkodzenie urządzenie, serwis może odmówić naprawy urządzenia. Ale jeszcze zawsze pozostaje odpowiedzilność sprzedawcy za produkt z tytułu niezgodności towaru z umową.

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-01-28 10:38:36
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 28 Jan 2010 10:26:21 +0000 (UTC), Adramelech napisał(a):

[...]

Gotowanego ROM nie wgrasz bez HardSPL. Wykrycie HardSPL powoduje
unieważnienie gwarancji.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-28 11:40:01
Autor: Adramelech
[...]

W samsungach (a przynajmniej w moich i900 i i8000)nie ma czegoś takiego.

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-01-28 22:48:13
Autor: Grzegorz S
> [...]

Gotowanego ROM nie wgrasz bez HardSPL. Wykrycie HardSPL powoduje

Powinien móc wgrać, znajomy (zupełnie zielony, nie doczytał po prostu)
- nie wiedząc co to HardSPL wgrał jakiś rom z pdaclub do HTC Kaiser i się mu nawet udało. Problem może być jedynie jak coś pójdzie nie tak.

--
gs

Data: 2010-01-26 15:13:56
Autor: Jeremiasz
Symbian, WindowsMobile, Android?
Naduszam(tapie) przycisk Start, natychmiast otwiera się ekran z programami.
Nie trwa to nawet 1/2 sekundy.

Fon z WM mozna schrzanic, osobiscie tego doswiadczylem na przykladzie Samsung Omnia Lite. Dodatki Samsunga doprowadzily ten telefon do tego, ze np. majac ok. 150 sms-ow, wejscie w świeżo przybyty potrafi trwać...dwadziescia pare sekund... Nic w tle nie chodzi. Ale to tylko jeden z kwiatkow, jak znajde wiecej czasu to opisze.
HTC...please come back:-)

JA

Symbian, WindowsMobile, Android?