Symbian, WindowsMobile, Android?

Data: 2010-01-25 19:26:43
Autor: ToMasz
Symbian, WindowsMobile, Android?
Alojzy Zakalec pisze:
Chcę sobie kupić smartfona a nie wiem z którym systemem operacyjnym.
Rozważmy "wyższośc świąt bożego narodzenia nad wielkanocnymi", który
system jest:
1.) NAJELASTYCZNIEJSZY - umożliwia na daleko idące modyfikacje  pod
najoryginalniejsze nawet potrzeby użytkownika?
2.) NAJWYDAJNIEJSZY - zoptymalizowany, nie zamula niepotrzebnie?
i w sumie najważniejsze:
3.) NAJPOPULARNIJESZY wśród producentów programików - tj. że jest
najwięcej na niego różnorodnych aplikacji, najlepiej darmowych ;)
4.) Nie ma durnych zabezpieczeń i utrudnień dla użytkownika... itd.
które by uniemożliwiały zrobienia tego co akurat najbardziej
potrzebne.
mam ochote odpowiedzieć na tego posta, ale boje sie kłótni i obelg.
Tak wiec sie zastanwiam. Po co Ci najwydajniejszy system, na którym nie
uruchomisz koniecznego dla Ciebie programu? Najwydajniejszy telefon nie
bedzie mial wcale "systemu operacyjnego"! NAjpopularniejszy? Znowu - po
co ta konkurencja, skoro moze zabraknąć softu?
Ja bym na twoim miejscu zwrócił uwage najeszcze jeden mały problem.
Dostosowanie urządzeń do systemu. Bez tego... nawet najlepszy system
bedzie mocno upośledzony.

ToMasz

Data: 2010-01-25 20:09:38
Autor: Jakub Danecki
ToMasz wrote:
mam ochote odpowiedzieć na tego posta, ale boje sie kłótni i obelg.

No przecież o to chodzi, to jest prawdzi flejm, na tym to polega! No
ludzie, co jest...

[...]

Bosz, i po co nam we flejmie głos rozsądku...

Jakub

Windows mobile opsysa.
iPoo też.

Data: 2010-01-25 22:39:01
Autor: ToMasz
Jakub Danecki pisze:
ToMasz wrote:
mam ochote odpowiedzieć na tego posta, ale boje sie kłótni i obelg.

No przecież o to chodzi, to jest prawdzi flejm, na tym to polega! No
ludzie, co jest...
napisałeś: symbian, WM, android.

po czym po 3 liscie wyskakujesz z Maemo! to ja przebijam wszystko Linuksem.
i masz po flejmie. Wszystkie problemy rozwiazane. a ze linuks w
telefonach to marginalny margines... kogo to w flejmie obchodzi?

ToMasz

Data: 2010-01-26 01:06:52
Autor: Alojzy Zakalec
On Jan 25, 10:39 pm, ToMasz <twit...@gazzeetta.pl> wrote:

to ja przebijam wszystko Linuksem.
i masz po flejmie. Wszystkie problemy rozwiazane.

Ale które smartfony na rynku są w niego wyposażone? Zauważyłem, że
Plus proponuje Motorolę VE66 z Linux Montavista,
ale nie spotkała się ona z dobrymi recenzjami (ze względu na hardware,
ponoć wyświetlacz ma jakiś blady), i jest gruba 15,20 mm np. w
porównaniu z E52 9,90 mm...

Data: 2010-01-26 10:19:24
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "Alojzy Zakalec" <alojzy.zakalec@gmail.com> napisał w wiadomości news:c2f0fa3b-f622-45a0-aa9a-21d7ccbaec6by12g2000yqh.googlegroups.com...
On Jan 25, 10:39 pm, ToMasz <twit...@gazzeetta.pl> wrote:

to ja przebijam wszystko Linuksem.
i masz po flejmie. Wszystkie problemy rozwiazane.

Ale które smartfony na rynku są w niego wyposażone?

ANDROID :)
Ale ja bym tego raczej nie kupuil :(

Data: 2010-01-27 22:31:16
Autor: Jakub Danecki
cpt. Nemo wrote:
Ale które smartfony na rynku są w niego wyposażone?

N900, wszystkie androidy (polecam te, które da się zrootować)

ANDROID :)
Ale ja bym tego raczej nie kupuil :(

Czemu? To kawał porządnie zrobionego OSa. Otwarty, szybki, niezawodny, w
przypadku niektórych urządzeń bardzo, ale to bardzo owtarty. Można nawet
na nim lub obok niego zainstalowac debiana.
Czego chcieć więcej? Symbiana, w którym trzeba pieprzyć się bez sensu z
certami? czy iPoo, w którym każda aplikacja wymaga zgody jego światości
Dżopsa?

Jakub

Data: 2010-01-27 22:35:14
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 27 Jan 2010 22:31:16 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

Czemu? To kawał porządnie zrobionego OSa. Otwarty, szybki, niezawodny, w
przypadku niektórych urządzeń bardzo, ale to bardzo owtarty. Można nawet
na nim lub obok niego zainstalowac debiana.

Kawał porządnie zrobionego OS pozwala uruchamiać natywne programy a nie
skrypciki w Javie.

Czego chcieć więcej? Symbiana, w którym trzeba pieprzyć się bez sensu z
certami? czy iPoo, w którym każda aplikacja wymaga zgody jego światości
Dżopsa?

Systemu którego nie trzeba hackowac, jeżeli chce się zrobić coś, co
ingeruje w sprawy systemowe? Systemu który pozwala wysłać i odebrać
wizytówkę albo plik muzyczny przez Bluetooth?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-28 00:21:20
Autor: Jakub Danecki
Waldek Godel wrote:
Kawał porządnie zrobionego OS pozwala uruchamiać natywne programy a nie
skrypciki w Javie.

No tak, nie ma przecież ani jednej aplikacji natywnej na Androida...

> Czego chcieć więcej?
Systemu którego nie trzeba hackowac, jeżeli chce się zrobić coś, co
ingeruje w sprawy systemowe?

No właśnie. N900.

Systemu który pozwala wysłać i odebrać
wizytówkę albo plik muzyczny przez Bluetooth?

Przecież to nie jest właściwość systemu, a aplikacji i rozszerzeń do
niego dodanych. Za chwilę N900 może umieć cokolwiek będziesz chciał.
Teraz ma wady, i to duże, ale wszystko jest do przeskoczenia.
A interfejs na ludzi dla WM6x nie jest do przeskoczenia. Trzeba wymienic
wszystko ground-up - a to, jak sam M$ powiedział - wymaga zerwania ze
zgodnością (nareszcie moze coś się ruszy, choć to już i tak za późno).

Jakub

Data: 2010-01-28 00:39:23
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 28 Jan 2010 00:21:20 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

No tak, nie ma przecież ani jednej aplikacji natywnej na Androida...

Tak, to jest prawda, nie ma ani jednej aplikacji natywnej na androida.

No właśnie. N900.

Lub Windows Mobile.

Przecież to nie jest właściwość systemu, a aplikacji i rozszerzeń do
niego dodanych. Za chwilę N900 może umieć cokolwiek będziesz chciał.

Za chwilę babcia może mieć pantograf i być tramwajem. A póki co tego nie
potrafi ani N900, ani Android, ani iPoo.

A interfejs na ludzi dla WM6x nie jest do przeskoczenia. Trzeba wymienic

Nie wiem, nie próbowałem skakać, tylko po prostu używam i jestem bardzo
zadowolony. --
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-28 14:18:44
Autor: Jakub Danecki
Waldek Godel wrote:
> No tak, nie ma przecież ani jednej aplikacji natywnej na Androida...
Tak, to jest prawda, nie ma ani jednej aplikacji natywnej na androida.

http://developer.android.com/sdk/ndk/1.5_r1/index.html i ta cała chmara
softu na XDA...

> No właśnie. N900.
Lub Windows Mobile.

No chyba, że to phone edition lub model z USA - wtedy walka z
certyfikatami i innymi.

> [...]
Za chwilę babcia może mieć pantograf i być tramwajem. A póki co tego nie
potrafi ani N900, ani Android, ani iPoo.

Android nie umie, bo iPoo nie potrafi - chyba tylko dlatego. N900 to
kwestia czasu, na razie to jest jednak badanie rynku, niż produkt masowy.

> A interfejs na ludzi dla WM6x nie jest do przeskoczenia. Trzeba
> wymienic
Nie wiem, nie próbowałem skakać, tylko po prostu używam i jestem bardzo
zadowolony.

Ale to nie jest interfejs dla ludzi, tylko od informatyków dla
informatyków. Dlatego iPoo jest taki popularny.

Jakub

PS: Ty nie jesteś celem flejma, bo z tobą gada się konkretami, ale flejm
polega na czystych, nieukrywanych emocjach :) Podejście do tematu mamy
niestety podobne.

Data: 2010-01-28 14:36:08
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 28 Jan 2010 14:18:44 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

http://developer.android.com/sdk/ndk/1.5_r1/index.html i ta cała chmara
softu na XDA...

SDK uruchamiasz bezpośrednio ze shella na Androidzie? Ciekawe, to jakaś
nowa koncepcja SDK

No chyba, że to phone edition lub model z USA - wtedy walka z
certyfikatami i innymi.

Walka? Jak dla ciebie kliknięcie na plik .reg to walka, to owszem, masz
rację.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-28 17:14:58
Autor: Jakub Danecki
Waldek Godel wrote:
SDK uruchamiasz bezpośrednio ze shella na Androidzie? Ciekawe, to jakaś
nowa koncepcja SDK

No tak, groźnyś konkurent na flejmy :)
Oczywiście chodziło mi o to, że jest natywne SDK.

> No chyba, że to phone edition lub model z USA - wtedy walka z
> certyfikatami i innymi.
Walka? Jak dla ciebie kliknięcie na plik .reg to walka, to owszem, masz
rację.

Tak samo, jak zamówienie certa do Symbiana, zrootowanie Androida, czy
jailbreak iPoo.

Wszystko zależy, o jakiem targecie mówimy :)

rgrds,
Jakub

Data: 2010-01-28 17:21:22
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 28 Jan 2010 17:14:58 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

No tak, groźnyś konkurent na flejmy :)
Oczywiście chodziło mi o to, że jest natywne SDK.

A od kiedy to natywne SDK produkuje natywne linuxowe oprogramowanie? Coś
się zmieniło ostatnio?

Tak samo, jak zamówienie certa do Symbiana, zrootowanie Androida, czy
jailbreak iPoo.

zamówienie certa na chińskiej stronie to jest dla ciebie to samo co
kliknięcie w jeden plik który można wysłać mailem? To ja nie mam więcej
pytań...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-29 10:59:25
Autor: Tomek
Symbian, WindowsMobile, Android?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał

zamówienie certa na chińskiej stronie to jest dla ciebie to samo co
kliknięcie w jeden plik który można wysłać mailem? To ja nie mam więcej
pytań...

To już na polskiej stronie nie można zamówić? Pisałem, że co drugie FORUM wyrabia certa za free, nie doczytałeś geniuszu? Też nie mam więcej pytań, tylko umiesz biadolić, nic więcej.

Data: 2010-01-29 10:59:33
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 29 Jan 2010 10:59:25 +0100, Tomek napisał(a):

To już na polskiej stronie nie można zamówić? Pisałem, że co drugie FORUM wyrabia certa za free, nie doczytałeś geniuszu? Też nie mam więcej pytań, tylko umiesz biadolić, nic więcej.

Specjalnie sprawdziłem kilka stron, w tym wszystkie ważne. I wszystkie
zgodnie odsyłają do chińskiej strony, opcjonalnie proponują załatwienie
certyfikatu z chińskiej strony za kasę. Pokaż paluszkiem, gdzie generują w
Polsce certyfikat?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-29 12:05:18
Autor: Tomek
Symbian, WindowsMobile, Android?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał

Pokaż paluszkiem, gdzie generują w
Polsce certyfikat?

http://forum.gsmcenter.pl/a-f118/tutaj-piszcie-swoje-zg-oszenia-t10784.html

Szukałeś? Największa brednia internetu. Szukałem - nie ma.

Data: 2010-01-29 13:13:58
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 29 Jan 2010 12:05:18 +0100, Tomek napisał(a):

http://forum.gsmcenter.pl/a-f118/tutaj-piszcie-swoje-zg-oszenia-t10784.html

Szukałeś? Największa brednia internetu. Szukałem - nie ma.

Nie, po prostu nie czytam forum prowadzonego przez bezczelnych złodziei. I
nie podam im dobrowolnie swoich danych, wystarczy mi to co już mi ukradli.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-29 14:27:46
Autor: Jan Strybyszewski
Waldek Godel pisze:
[...]

Kolejne pomowienia ... szalonego Godela... w UK na zmywaku ci sie pogorszylo.

Data: 2010-01-29 17:22:25
Autor: Grzegorz S
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:
> [...]

certyfikatu z chińskiej strony za kasę. Pokaż paluszkiem, gdzie generują w

A tak w ogóle to po co posługiwać się jakimiś pośrednikami, skoro w parę minut
można sobie na chińskiej stronie samemu _za darmo_ wyrobić certyfikat?

--
gs

Data: 2010-01-29 17:40:17
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 29 Jan 2010 17:22:25 +0000 (UTC), Grzegorz S napisał(a):

A tak w ogóle to po co posługiwać się jakimiś pośrednikami, skoro w parę minut
można sobie na chińskiej stronie samemu _za darmo_ wyrobić certyfikat?

A jest już taka co robi w parę minut? Bo jeszcze na jesieni to trwało parę
godzin.. Patrzcie jak to się rozwija.
I teraz wytłumacz mi jeszcze, jak to jest, że przeciętny użytkownik (taki
ogólnie przeciętny, nie z tej grupy) którego często przerasta instalacja
podpisanego już oprogramowania, (dlatego Nokia mu zrobiła klikalną opcję z
peceta) ale będzie otwierał forum gdzie piszą krzaczkami i wyklika sobie
certyfikat, podpisze coś i zainstaluje?

Bo rozmowa wyszła od tego. Żeby unaocznić problem - załóżmy, że ja, ty,
albo ktoś inny ma znajomego, którego przerasta cokolwiek technicznego, ale
jest na tyle orłem że potrafi ustawić konkretny program (co nie jest
trywialne w realnym świecie). Jest program który robi konkretną
funkcjonalność, załóżmy, ze wspomniany GpsMoDriver. W windows mobile
wysyłam takiemu delikwentowi plik CAB mailem z informacją - "tapnij na
załącznik, potwierdź wszystkie pytania, przestaw twój program nawigacyjny,
zrobione."
Całość operacji można przeprowadzić z poziomu urządzenia, poniżej 3 minut.
A teraz zademontruj proszę podobny opis operacji w Symbianie z
podpisywaniem własnym certyfikatem, który trzeba uzyskać. I zastanów się
nad różnicą w tych postępowaniach

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-29 18:26:38
Autor: Grzegorz S
> [...]

> można sobie na chińskiej stronie samemu _za darmo_ wyrobić certyfikat?

Niestety.
Za dobrze by było, parę minut trwa wypełnienie formularza który jest już na
szczęście po angielsku. Na sam certyfikat czeka się 1-2 dni...

[...]

Akurat http://cer.opda.cn jest po angielsku, po zalogowaniu jest dostępny nasz certyfikat
i poprzez wygodny web interface możemy przesłać tam dowolną aplikację, którą
system nam podpisze i udostępni gotową podpisaną do ściągnięcia i zainstalowania.
Po kliknięciu na plik .sis lub .sisx uruchomi się instalator Nokia PC Suite który
nam tę aplikację w telefonie zainstaluje.

[...]

Nokią wybrała taką a nie inną strategię i nigdy nie będzie tak łatwo jak w całkowicie otawartym systemie.

Ale nie wygląda to aż tak źle. Jak ktoś potrafi wysłać załącznik przez
webmail to z dużym prawdopodobieństwem po kilka wskazówkach poradzi sobie
z instalacją oprogramowania.

Wciąż mam też telefon z WM (HTC Trinity), telefony z WM (spv c500, spv c550,
mda III) używałem przez wiele lat, teraz mam też Nokię i nie ma aż takiej
tragedii. Oprogramowania na Symbiana jest jak na moje potrzeby aż nadto.
Na WM faktycznie wszystko instaluje się prościej, ale z drugiej strony oprogramowania w telefonie nie instaluje się aż tak często - chyba że po
Hard Resecie telefonu. A do tego możesz miec na karcie pamięci folder z podpisanymi
aplikacjami i robić jak w WM - klik klik next i gotowe.

(Mam też iPhone ale od roku leży nieużywany w szufladzie - od kiedy zacząłem
używać Nokii iPhone jakoś nagle stracił swoje atuty).
 --
gs

Data: 2010-01-30 03:49:05
Autor: Marcin Szumilas
Symbian, WindowsMobile, Android?
Quoted:
Waldek Godel (nospam@orangegsm.info)
in news:gtym3gg5zdjg.dlglepper.institute.com

[...]

Kiedyś coś podpisałem na symbiansigned, ale ostatnio kupiłem certyfikat na Allegro za 1,5zł. Podałem IMEI i dostałem certyfikat, programik na peceta i dodatkowo na Symbiana, jakby kto chciał to robić bez użycia komputera.

Pozdrawiam,
Marcin Sz.

Data: 2010-01-29 09:40:37
Autor: Jan Strybyszewski
Jakub Danecki pisze:
Waldek Godel wrote:
[...]

Android moze instalowac aplikacje spoza marketu wystarczy odfistaszkowac pozycje w menu. Jest to moim zdaniem najlepsze rozwiazanie.

W wypadku WM niestety jest tak ze "robta co chcete" co w polaczeniu z nienajlepsza odpornoscia na "wgori soft" czyni platforme "nie stabilna"

Data: 2010-01-29 09:49:54
Autor: Adramelech
Symbian, WindowsMobile, Android?
Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> Odpowiedz na news:hju70r$2jg$2inews.gazeta.pl:

W wypadku WM niestety jest tak ze "robta co chcete" co w polaczeniu z nienajlepsza odpornoscia na "wgori soft" czyni platforme "nie stabilna"

Cały czas piszesz o jakis wrogim sofcie itp. Po raz kolejny prosze cię byś podał przykład takiego przypadku. Kiedy, kto, gdzie miał taki problem. Pokaż taki wrogi soft. Cokolwiek co by poprało twoje wymysły o "wrogim sofcie"?

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-01-29 10:52:41
Autor: Jan Strybyszewski
Adramelech pisze:
[...]

Pokaz mi chodz jedna osobe nie robiaca w zyciu hard reseta instalujaca wiecej niz 10 aplikacji.  Nie ma upssss.. a to niespodzianka.

\

Data: 2010-01-29 11:30:01
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Symbian, WindowsMobile, Android?
On Fri, 29 Jan 2010 10:52:41 +0100, Jan Strybyszewski <ktos@w.pl>
wrote:

Adramelech pisze:
[...]

Niespodzianka chyba dla Ciebie. Ponad rok używania - intensywnego -
HTC Touch Pro. Oryginalny soft, na szybko policzyłem że miałem
zainstalowane minimum 17 aplikacji. Zero resetów przez ten rok.
Wcześniej Acer n321 (akurat nie telefona ale też WM - wpierw 5 a potem
6). Ponad 3 lata używania, grubo ponad 40 aplikacji zainstalowanych,
zero hard-resetów przez ten czas. Wiec juz jedną osobę masz - mnie. I
co? Głupio ci jasiu? Upssss.. a to niespodzianka.

Zdrówko

Data: 2010-01-29 12:53:52
Autor: Adramelech
[...]

A to ciekawe. Po świeżym (wczoraj wieczorem) wgraniu romu i zainstalowania najpotrzebniejszych rzeczy mam już zainstalowane 15 aplikacji. Za tydzień pewnie bedzie ponad 30 jak mi się przypomni co mi jeszcze brakuje.
Do tego należy doliczyć jeszcze 10 aplikacji (AM, gry itp)których nie chciało mi się instalować, a tylko z robiłem skróty w Menu start bo zostały w Mojej Pamieci po wgraniu romu z poprzedniego systemu.
W starej Omni po 3 miesiącach miałem ponad 50 aplikacji. i900 leży sobie nadal w kartoniku, działa, co tydzień podładowuje jej baterie jak sobie przypomnę;)

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-01-29 14:12:29
Autor: Jan Strybyszewski
Adramelech pisze:
[...]

Kluczowe słowo brzmi "WCZORAJ" i "NOWY ROM"....

[...]

Oj chlopie.... "w pudełku" jest znów swoistym żartem.

Data: 2010-01-29 13:57:53
Autor: Adramelech
Adramelech pisze:
[...]

Poprzedni rom miałem 2 tygodnie, nie było żadnych problemów.

[...]

Problem z czytaniem? Zanim trafiła do pudełka miała ponad 50 aplikacji, zebrało się to przez jakies 3 miesiące. Cały czas działa, nic sie nie muli.
Wiec swoją wyssaną z palca teorie możesz włożyć sobie tak gdzie najcześciej ten palec ląduje;)))

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-01-29 15:06:18
Autor: Jan Strybyszewski
Adramelech pisze:

Kluczowe słowo brzmi "WCZORAJ" i "NOWY ROM"....

Poprzedni rom miałem 2 tygodnie, nie było żadnych problemów.

Dwa tygodnie :) dobre... ja mowie o pol roku/roku. Pozatym ty jestes swiadomym powerusera to jednak co innego niz pan Henio .... o fajna gierka na warezie zainstaluje sobie.

[...]

E tam nie muli :) pokaz /windows/system i rejestr

Data: 2010-01-29 18:37:38
Autor: Adramelech
Adramelech pisze:

Kluczowe słowo brzmi "WCZORAJ" i "NOWY ROM"....

Poprzedni rom miałem 2 tygodnie, nie było żadnych problemów.

Dwa tygodnie :) dobre... ja mowie o pol roku/roku.

Na i8000 ciągle wychodzą nowe fajne romy, nie da się wytrzymać na jednym robie dłużej niż 2 tygodnie.  W tym tygodniu zaliczyłem już 3 romu;)

Pozatym ty jestes swiadomym powerusera to jednak co innego niz pan Henio .... o fajna gierka na warezie zainstaluje sobie.

A myślisz że ja na mojej poprzednij omni(gdzie wytrzymałem 3 miesiące z jednym romem) nie instalowałem wszystkiego jak leci? Jakoś to 50 aplikacji się uzbierało. A było dużo wiecej bo sporo po kilku dniach odinstalowywałem jak mi się znudziły. Nie ma żadnych problemów. i900 ciągle śmiga.

[...]

A co ja mam ci pokazywać? Działa szybko, jak świeżo po wgraniu nowego romu.

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-01-29 15:19:09
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Symbian, WindowsMobile, Android?
On Fri, 29 Jan 2010 13:57:53 +0000 (UTC), Adramelech
<adresu@tu.nie.ma> wrote:

Problem z czytaniem? Zanim trafiła do pudełka miała ponad 50 aplikacji, zebrało się to przez jakies 3 miesiące. Cały czas działa, nic sie nie muli.

Zwróciłeś uwagę że posta gdzie napisałem o moich urządzeniach iJasiu
pominął i do ciebie się przypiął? Bo obaliłem jego teorię że wszyscy
flashują, smażą nowe ROM-y i na okrągło hard-resetują. ;-) A mi to nie
jest po prostu potrzebne. Podobnie jak niepotrezben mi łamanie
iPhoneOS-a na telefonie który głównie leży w szufladzie. Podobnie jak
Symbiana na E61 i N95 które miałem. Podobnie jak mam nie zrootowany
mój jeden z telefonów z Androidem. Mimo ze wiedzę i umiejętności do
tych czynności mam. Więcej - uczestniczę w tworzeniu dość
specyficznego systemu sprzedaży który jako terminale mobilne będzie
mógł wykorzystywać telefony z WM, Androidem czy iPhoneOS-em - byle
system miał WiFi i ekran dotykowy. W ogóle w urządzniach mobilnych
"siedzę" od ładnych paru lat - jeszce gdy Palm to był 3COM. Tyllko
mnie nie podnieca wymyślanie że jakaś zabawka jest "lepsza" od innych.
Ja je traktuję tym czym są - narzędziem pracy a nie fetyszem do
niezdrowej podniety.

Zdrówko

Data: 2010-01-29 18:42:02
Autor: Adramelech
Symbian, WindowsMobile, Android?
"Maciek \"Babcia\" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> Odpowiedz na news:foq5m5tn2gi49r066ahfp00gil9mr2r84f4ax.com:

<adresu@tu.nie.ma> wrote:

[...]

On nie pominął. Ma pewnie selektywną percepcje rzeczywistości. Jeżeli coś gryzie się z jego wizją świata, to znaczy że to nie istnieje.
Chłop się marnuje, był by wspaniałym politykiem.

Ja je traktuję tym czym są - narzędziem pracy a nie fetyszem do
niezdrowej podniety.

Prawdopodobnie takie jest własnie większość użytkowników. Kupuja i używają i nie piszą na grupy dyskusyjne bo po co, są zadowoleni, działa mi.
Tylko takie zwyrole jak ja któch po prostu skęca na widok niepodkręconego procesora, czy nie zmodowanego softu w fonie, udzielają się w dyskusjach;)

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-01-29 18:45:22
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 29 Jan 2010 18:42:02 +0000 (UTC), Adramelech napisał(a):

On nie pominął. Ma pewnie selektywną percepcje rzeczywistości. Jeżeli coś gryzie się z jego wizją świata, to znaczy że to nie istnieje.

Jemu się po prostu stan zaostrzył bo trudniej teraz jest. 10 lat temu było
prosto - Ericsson był dobry, a Nokia to zło.
Teraz Microsoft to jest zło, ale ciężko się na coś dobrego zdecydować, więc
chyba powoli dostaje stanu zapalnego, w efekcie zieje jadem.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-29 20:44:41
Autor: Jan Strybyszewski
Waldek Godel pisze:
[...]

Czy jest tu jakis psychiatra ?

Data: 2010-01-29 20:13:21
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 29 Jan 2010 20:44:41 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

[...]

Niestety, obawiam się, że tak łatwo nie będzie, będziesz musiał sie ze
swoim problemem do przychodni udać. Ale będziemy za ciebie trzymali kciuki
Pawełku.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-29 21:36:19
Autor: Jan Strybyszewski
Symbian, WindowsMobile, Android?

Niestety, obawiam się, że tak łatwo nie będzie, będziesz musiał sie ze
swoim problemem do przychodni udać. Ale będziemy za ciebie trzymali kciuki
Pawełku.

Marudzisz jak stara panna. Nie mowiac o NTG

Data: 2010-01-28 04:27:58
Autor: Alojzy Zakalec
On Jan 27, 11:35 pm, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
> [...]

ingeruje w sprawy systemowe? Systemu który pozwala wysłać i odebrać
wizytówkę albo plik muzyczny przez Bluetooth?

Kolega ma na myśli "idiot-proof"... Ale tak się składa, że klientami
smartfonów docelowo nie są raczej ci z segmentu "idioci"...

Data: 2010-01-28 12:07:03
Autor: Jan Strybyszewski
Waldek Godel pisze:
[...]

I pewnie dlatego na Androida juz jest wiecej softu i lepiej ocenianego niz na WM. Kompromituj sie dalej.

Systemu którego nie trzeba hackowac, jeżeli chce się zrobić coś, co
ingeruje w sprawy systemowe? Systemu który pozwala wysłać i odebrać
wizytówkę albo plik muzyczny przez Bluetooth?

Ale po co krasc przez blutooth od kogos muzyke ?

Data: 2010-01-28 11:54:50
Autor: Adramelech
Waldek Godel pisze:
[...]

Oczywiście ty twierdzisz że WM na 28 aplikacji;)))

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-01-28 12:59:53
Autor: Jan Strybyszewski
Symbian, WindowsMobile, Android?

I pewnie dlatego na Androida juz jest wiecej softu i lepiej ocenianego niz na WM. Kompromituj sie dalej.

Oczywiście ty twierdzisz że WM na 28 aplikacji;)))

Chodzbys policzyl wszystkie znane ci strony, bramy i stadiony i tak wiecej niz na iphona i Androida nie uzbierasz

Pozdrawiam!

Data: 2010-01-26 09:16:48
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 25 Jan 2010 22:39:01 +0100, ToMasz napisał(a):

po czym po 3 liscie wyskakujesz z Maemo! to ja przebijam wszystko Linuksem.

Maemo to jest Linux. I poczytaj jakiekolwiek forum użytkowników z jakimi
problemami się borykają. I to dotyczy w zasadzie każdej linuxowej komórki,
chyba, że linux został kompletnie zasłonięty - jak w iPhone czy Androidzie.
Ale wtedy jaka jest korzyść z tego linuxa?
--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-26 05:23:32
Autor: Alojzy Zakalec
On Jan 26, 10:16 am, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Maemo to jest Linux.
I poczytaj jakiekolwiek forum użytkowników z jakimi problemami się borykają.

Jakimi? Takimi znów dużymi? Ciekawi mnie jak się tam wgrywa i
instaluje aplikacje? Jest jakiś manadżer pakietów jak np. w Debianie?

I to dotyczy w zasadzie każdej linuxowej komórki,

A czy mógłby ktoś odnieść się do tej Plusowej Motoroli VE66 z Linux
Montavista? Jest bardzo tania...
Czy są inne (lepsze) modele z linuksem w ofercie operatorów w Polsce?
Jakie?

Data: 2010-01-27 22:28:23
Autor: Jakub Danecki
Alojzy Zakalec wrote:
> I poczytaj jakiekolwiek forum użytkowników z jakimi problemami się
> borykają.
Jakimi? Takimi znów dużymi?

Specyficznymi. Niedługo ruszam z drugą turą testów video N900.

Ciekawi mnie jak się tam wgrywa i
instaluje aplikacje?

Bezpłatne przez klik na liście (i/lub ew. dodadanie repozytorium
niestandardowego), a płatne przez Ovi store (na razie pustawy).

Jest jakiś manadżer pakietów jak np. w Debianie?

Application manager, oparty na starym, dobrym apt-get.

Czy są inne (lepsze) modele z linuksem w ofercie operatorów w Polsce?
Jakie?

Nie stwierdzono :)

Jakub

Data: 2010-01-26 12:42:02
Autor: ToMasz
Waldek Godel pisze:
[...]

ja nie w tą strone. Twóra wątku najpierw podaje 3 systemy do wyboru,
potem wyskakuje z czwartym, a nigdize nie pisze ze sprawa dotyczy
telefonów. chciał flejma, to dostał-nawet z zakonczeniem. chciał
najlepszego OSa to dostał. a ze ani automapa ani gry(hity), ani ms
office na linuksie nie wystartują-kogo to we flejmach interesuje?

ToMasz

Data: 2010-01-27 22:29:22
Autor: Jakub Danecki
ToMasz wrote:
chciał flejma, to dostał-nawet z zakonczeniem.

Wreszcie ktoś docenił moje wysiłki :) Nie, ja nie jestem autorem :)

Jakub

Data: 2010-01-26 13:13:04
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 26.01.2010 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał/a:
[...]

Hmm, niech no popatrzę (w iPo):
- router gprs,3g->(bt,wifi,kabel + dhcpd na tym) imo wygodne
- dostęp do ipo po ssh+scp (jakiś tuning dla PU, a dla śmiertelnika wifidongle)
- np lokalna webowa aplikacja (własny serwer www i własne strony - dla
śmiertelnika - ten wifidongle jest dostępny przez www w sieci lokalnej i...
gprs - pomiędzy 2 iPo w sieci 1 operatora - sprawdzałem na moich iPo, podejrzewam
że dowolnym kompem/komórką z PTC się pod niego podepnę)
- narzędzia gnu, coś spakować/rozpakować, zaszyfrować, wysłać, pobrać (tar, gpg,
wget - to w sumie dla PU, ale raj zrobione i opakowane użyje i ZU) i wiele innych
gotowych narządzi czekających na zastosowanie.
- pozostawianie daemonów w tle i w sleepie - a okładka w iNterface iPo - tak działa
np dtunes z pobieraniem plików mp3 z sieci.
- backup Ipo na sieć (rsync, w sumie podchodzi pod gnu, ale to ważne i ciekawe
zastosowanie)

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Symbian, WindowsMobile, Android?