Symbolika buraka.

Data: 2010-07-01 14:37:21
Autor: mkałrwan jest debilem
Symbolika buraka.
Załatwili nas. Stracę rok, lecz gdybym nie protestował, straciłbym szacunek do siebie - mówi Kamil

W LO im. Eugeniusza Romera w Rabce - ukończyła je m.in. Maria Kaczyńska - od wprowadzenia nowej matury w 2005 r. nikt nie oblał egzaminu ustnego z polskiego. Aż do teraz. Nie zdało pięciu uczniów, w tym czterech twórców studniówkowego kabaretu.

Tuż po studniówce na stronie szkoły ukazuje się oświadczenie: "Rada Pedagogiczna Romera podjęła decyzję o ukaraniu autorów części >artystycznej < balu (...). Żaden z wybranych do >zabawy < nauczycieli nie przypuszczał, że zostanie potraktowany jak >debil <".

Lekcja pierwsza: trzy razy trzy

Quiz "w konwencji wiejskiej" był przerywnikiem studniówki. W nagrodę nauczyciele mieli dostać m.in. buraki:

- Jak miał na imię Napoleon?

- Bonaparte - odparł nauczyciel.

- Czy trzy razy trzy jest sześć, czy są sześć?

- Jest sześć - wypaliła polonistka.

Uczniowie mówią, że właściwie to nie wiedzieli, czy nauczyciele podjęli żart, czy nie.

Dwójka prowadzących quiz dostała nagany. Dyrektor liceum Marek Świder: - 200 osób na sali, wystrojeni, polonez, ta oprawa wymaga chyba kultury? To nie miejsce na szopkę. Nauczyciele zostali obrażeni, a moim zadaniem jest występować w ich obronie.

Szymon Czyszczoń z klasy 3d, która przygotowała skecz: - Do końca balu nauczyciele bawili się świetnie.

Ale na filmie ze studniówki skeczu nie ma. Firma, która bal nagrała, tłumaczy, że wycięła skecz na żądanie dyrekcji. Próby rozpowszechniania go skończą się doniesieniem do prokuratury - zapowiedział dyrektor. A klasie 3d nie dał zgody na start w zawodach narciarskich.

Uczniowie urządzili przed szkołą protest, było ok. 50 osób, w tym kilkoro rodziców. Prosili o pomoc starostę i małopolskie kuratorium oświaty. Starosta nie zrobił nic. Kurator uznał, że sprawę trzeba wyjaśnić, ale "w stosownym czasie", by nie zakłócać przygotowań do matur.

Matur uczniowie obawiali się najbardziej, poprosili więc kuratorium o przysłanie obserwatora.

Szymon Czyszczoń dostał list. Wycięte z gazety litery naklejone na kartkę układały się w zdanie: "Załatwimy was".

Lekcja druga: dowodu nie ma

Uczniów egzaminowała Magdalena Tomalak, polonistka, która na balu powiedziała, że "trzy razy trzy jest sześć". Nie zdali. Tomalak: - Śmiałam się na studniówce do łez, dlatego bardzo boli mnie, że niezdane matury ktoś łączy z zemstą. Oni oblali, bo byli do egzaminu nieprzygotowani.

- Jeden z uczniów uczestniczących w przedstawieniu zdobył za ustny polski maksymalną liczbę punktów - mówi dyr. Świder. Ale nie dodaje, że chłopak ten nie protestował - w przeciwieństwie do kolegów.

Fakt, że oblani nie byli orłami z polskiego. Marzena ma na świadectwie ocenę dopuszczającą, dwóch Szymonów - podobnie, Kamil ma trójkę.

Do prezentacji przygotowywaliśmy się solidnie, tyle że to nic nie dało - mówi Szymon Czyszczoń.

By zdać, trzeba było dostać 6 pkt. na 20 możliwych. Szymon dostał 4, drugi Szymon - 3, Kamil - 0. Marzena zdobyła 5, w tym 0 za język wypowiedzi. Wizytator orzekł, że egzamin przebiegł zgodnie z procedurami.

Jednak ocenę Marzeny podważyła Okręgowa Komisja Egzaminacyjna, bo uznała za niemożliwe, by uczeń dostał 0 pkt. za język. Uczennica miała poprawkę, którą też oblała - tym razem za język dostała 1 pkt.

Odwołania do OKE napisali wszyscy. Mają dowód, jak naprawdę poszła im matura - nagrali egzaminy na dyktafony. - Chcieliśmy się zabezpieczyć przed zarzutami, że oblaliśmy, bo nie byliśmy przygotowani - tłumaczy Kamil Smoleń.

Nauczyciele przysłali do redakcji oświadczenie: "Informujemy, że jest to złamanie procedur egzaminacyjnych".

Zaprzecza temu Krzysztof Konarzewski, szef Centralnej Komisji Egzaminacyjnej: - Uczniowie mogli nagrać swój egzamin. Tyle że nagranie nie ma żadnej wartości dowodowej. Przepisy mówią, że jeśli podczas egzaminu nie zostały złamane żadne procedury, ocena wystawiona przez egzaminatora jest ostateczna. Ja nad takim prawem ubolewam. Wiem, że 99 proc. skarg uczniów jest niesłusznych, ale znam też historie nauczycieli, którzy potrafili mścić się na niepokornych. Jestem za rejestrowaniem przebiegu egzaminów i wprowadzeniem przepisów, by ocenę postawioną przez szkolną komisję można było podważać.

Lekcja trzecia: symbolika buraka

OKE poinformowała już maturzystów, że wynik matury jest ostateczny. Zaproponowała oblanym poprawkę w sierpniu przed komisją spoza liceum.

Jednak tak późny termin uniemożliwi im udział w rekrutacji na studia. Szymon - celujący z matematyki - chciał ją studiować na krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej. Kamil - inżynierię biomedyczną, drugi Szymon - budownictwo, Marzena - ekonomię.

Grono pedagogiczne komentuje zatarg na oficjalnej stronie internetowej LO im. Romera. Tam odsyła nas dyr. Świder.

O decyzji OKE szkoła napisała: "Wiarygodność i kompetencje nauczycieli naszego liceum zostały potwierdzone".

Mimo że nauczyciele zapewniają, iż matura nie miała nic wspólnego ze skeczem na studniówce, w oświadczeniu czytamy: "Żyjemy w kulturze, w której ważną rolę odgrywa symbolika przedmiotów, roślin, kolorów i nawet liczb - trudno nam uwierzyć, że symbolika buraka nie była znana prowadzącym >teleturniej <".

Wczoraj prokuratura w Nowym Targu powiadomiła, że dyrekcja liceum złożyła dwa zawiadomienia o zniesławieniu nauczycieli przez maturzystów.

*konserwatywny belfer z powieści Witolda Gombrowicza "Ferdydurke"

"Kochana młodzieży! Nie sądźcie, że nie wiem, iż używacie między sobą nieprzyzwoitych i brzydkich wyrazów. Wiem o tym doskonale. Ale nie obawiajcie się, żadne, nawet najgorsze wybryki nie zdołają we mnie naruszyć tego głębokiego przekonania, że jesteście w gruncie skromni i niewinni. Stary wasz przyjaciel będzie was miał zawsze za czystych, skromnych i niewinnych" - mawiał.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75478,8085834,Profesor_Pimko__bierze_odwet.html?as=2&startsz=x#ixzz0sQwLIoBg

Przemysław Warzywny

--

"Jeśli już mamy być złośliwi, to niech ten, kto mówi o wpadkach najpierw nauczy Kaczyńskiego polskiego hymnu. O większej wpadce nie słyszałem w swoim długim życiu"

Daniel Olbrychski

Data: 2010-07-01 05:48:17
Autor: DJ MC Donald Musk
Symbolika buraka.
On 1 Lip, 14:37, "mka rwan jest debilem" <Bro my RP przed pisem@..pl>
wrote:
Za atwili nas. Strac rok, lecz gdybym nie protestowa , straci bym szacunek
do siebie - m wi Kamil

W LO im. Eugeniusza Romera w Rabce - uko czy a je m.in. Maria Kaczy ska - od
wprowadzenia nowej matury w 2005 r. nikt nie obla egzaminu ustnego z
polskiego. A do teraz. Nie zda o pi ciu uczni w, w tym czterech tw rc w
studni wkowego kabaretu.

Tu po studni wce na stronie szko y ukazuje si o wiadczenie: "Rada
Pedagogiczna Romera podj a decyzj o ukaraniu autor w cz ci >artystycznej
< balu (...). aden z wybranych do >zabawy < nauczycieli nie przypuszcza ,
e zostanie potraktowany jak >debil <".

Lekcja pierwsza: trzy razy trzy

Quiz "w konwencji wiejskiej" by przerywnikiem studni wki. W nagrod
nauczyciele mieli dosta m.in. buraki:

- Jak mia na imi Napoleon?

- Bonaparte - odpar nauczyciel.

- Czy trzy razy trzy jest sze , czy s sze ?

- Jest sze - wypali a polonistka.

Uczniowie m wi , e w a ciwie to nie wiedzieli, czy nauczyciele podj li
art, czy nie.

Dw jka prowadz cych quiz dosta a nagany. Dyrektor liceum Marek wider: - 200
os b na sali, wystrojeni, polonez, ta oprawa wymaga chyba kultury? To nie
miejsce na szopk . Nauczyciele zostali obra eni, a moim zadaniem jest
wyst powa w ich obronie.

Szymon Czyszczo z klasy 3d, kt ra przygotowa a skecz: - Do ko ca balu
nauczyciele bawili si wietnie.

Ale na filmie ze studni wki skeczu nie ma. Firma, kt ra bal nagra a,
t umaczy, e wyci a skecz na danie dyrekcji. Pr by rozpowszechniania go
sko cz si doniesieniem do prokuratury - zapowiedzia dyrektor. A klasie 3d
nie da zgody na start w zawodach narciarskich.

Uczniowie urz dzili przed szko protest, by o ok. 50 os b, w tym kilkoro
rodzic w. Prosili o pomoc starost i ma opolskie kuratorium o wiaty.
Starosta nie zrobi nic. Kurator uzna , e spraw trzeba wyja ni , ale "w
stosownym czasie", by nie zak ca przygotowa do matur.

Matur uczniowie obawiali si najbardziej, poprosili wi c kuratorium o
przys anie obserwatora.

Szymon Czyszczo dosta list. Wyci te z gazety litery naklejone na kartk
uk ada y si w zdanie: "Za atwimy was".

Lekcja druga: dowodu nie ma

Uczni w egzaminowa a Magdalena Tomalak, polonistka, kt ra na balu
powiedzia a, e "trzy razy trzy jest sze ". Nie zdali. Tomalak: - mia am
si na studni wce do ez, dlatego bardzo boli mnie, e niezdane matury kto
czy z zemst . Oni oblali, bo byli do egzaminu nieprzygotowani.

- Jeden z uczni w uczestnicz cych w przedstawieniu zdoby za ustny polski
maksymaln liczb punkt w - m wi dyr. wider. Ale nie dodaje, e ch opak ten
nie protestowa - w przeciwie stwie do koleg w.

Fakt, e oblani nie byli or ami z polskiego. Marzena ma na wiadectwie ocen
dopuszczaj c , dw ch Szymon w - podobnie, Kamil ma tr jk .

Do prezentacji przygotowywali my si solidnie, tyle e to nic nie da o -
m wi Szymon Czyszczo .

By zda , trzeba by o dosta 6 pkt. na 20 mo liwych. Szymon dosta 4, drugi
Szymon - 3, Kamil - 0. Marzena zdoby a 5, w tym 0 za j zyk wypowiedzi.
Wizytator orzek , e egzamin przebieg zgodnie z procedurami.

Jednak ocen Marzeny podwa y a Okr gowa Komisja Egzaminacyjna, bo uzna a za
niemo liwe, by ucze dosta 0 pkt. za j zyk. Uczennica mia a poprawk , kt r
te obla a - tym razem za j zyk dosta a 1 pkt.

Odwo ania do OKE napisali wszyscy. Maj dow d, jak naprawd posz a im
matura - nagrali egzaminy na dyktafony. - Chcieli my si zabezpieczy przed
zarzutami, e oblali my, bo nie byli my przygotowani - t umaczy Kamil
Smole .

Nauczyciele przys ali do redakcji o wiadczenie: "Informujemy, e jest to
z amanie procedur egzaminacyjnych".

Zaprzecza temu Krzysztof Konarzewski, szef Centralnej Komisji
Egzaminacyjnej: - Uczniowie mogli nagra sw j egzamin. Tyle e nagranie nie
ma adnej warto ci dowodowej. Przepisy m wi , e je li podczas egzaminu nie
zosta y z amane adne procedury, ocena wystawiona przez egzaminatora jest
ostateczna. Ja nad takim prawem ubolewam. Wiem, e 99 proc. skarg uczni w
jest nies usznych, ale znam te historie nauczycieli, kt rzy potrafili m ci
si na niepokornych. Jestem za rejestrowaniem przebiegu egzamin w i
wprowadzeniem przepis w, by ocen postawion przez szkoln komisj mo na
by o podwa a .

Lekcja trzecia: symbolika buraka

OKE poinformowa a ju maturzyst w, e wynik matury jest ostateczny.
Zaproponowa a oblanym poprawk w sierpniu przed komisj spoza liceum.

Jednak tak p ny termin uniemo liwi im udzia w rekrutacji na studia.
Szymon - celuj cy z matematyki - chcia j studiowa na krakowskiej Akademii
G rniczo-Hutniczej. Kamil - in ynieri biomedyczn , drugi Szymon -
budownictwo, Marzena - ekonomi .

Grono pedagogiczne komentuje zatarg na oficjalnej stronie internetowej LO
im. Romera. Tam odsy a nas dyr. wider.

O decyzji OKE szko a napisa a: "Wiarygodno i kompetencje nauczycieli
naszego liceum zosta y potwierdzone".

Mimo e nauczyciele zapewniaj , i matura nie mia a nic wsp lnego ze skeczem
na studni wce, w o wiadczeniu czytamy: " yjemy w kulturze, w kt rej wa n
rol odgrywa symbolika przedmiot w, ro lin, kolor w i nawet liczb - trudno
nam uwierzy , e symbolika buraka nie by a znana prowadz cym >teleturniej <".

Wczoraj prokuratura w Nowym Targu powiadomi a, e dyrekcja liceum z o y a
dwa zawiadomienia o znies awieniu nauczycieli przez maturzyst w.

*konserwatywny belfer z powie ci Witolda Gombrowicza "Ferdydurke"

"Kochana m odzie y! Nie s d cie, e nie wiem, i u ywacie mi dzy sob
nieprzyzwoitych i brzydkich wyraz w. Wiem o tym doskonale. Ale nie
obawiajcie si , adne, nawet najgorsze wybryki nie zdo aj we mnie naruszy
tego g bokiego przekonania, e jeste cie w gruncie skromni i niewinni.
Stary wasz przyjaciel b dzie was mia zawsze za czystych, skromnych i
niewinnych" - mawia .

Wi cej...http://wyborcza.pl/1,75478,8085834,Profesor_Pimko__bierze_odwet.html?...

Przemys aw Warzywny

--

"Je li ju mamy by z o liwi, to niech ten, kto m wi o wpadkach najpierw
nauczy Kaczy skiego polskiego hymnu. O wi kszej wpadce nie s ysza em w swoim

Daniel Olbrychski

ale co to ma wspolnego z polityka?
no chyba, ze nauczyciele sa z PO!

Data: 2010-07-01 14:54:32
Autor: mkałrwan jest debilem
Symbolika buraka.

Użytkownik "DJ MC Donald Musk" <iratmor@gmail.com> napisał

ale co to ma wspolnego z polityka?

To, że pisuary, w zdecydowanej większości są burakami.

Przemysław Warzywny

Data: 2010-07-01 06:25:46
Autor: DJ MC Donald Musk
Symbolika buraka.
On 1 Lip, 14:54, "mka rwan jest debilem" <Bro my RP przed pisem@..pl>
wrote:
U ytkownik "DJ MC Donald Musk" <irat...@gmail.com> napisa

> ale co to ma wspolnego z polityka?

To, e pisuary, w zdecydowanej wi kszo ci s burakami.

Przemys aw Warzywny

--

acha!
ale nie wszystkie czy wszystkie?

Data: 2010-07-01 15:30:37
Autor: mkałrwan jest debilem
Symbolika buraka.
wrote:
> [...]

nauczy Kaczy skiego polskiego hymnu. O wi kszej wpadce nie s ysza em w swoim

Zdecydowana większośc to wszystkie, czy nie?

Przemysław Warzywny

Data: 2010-07-01 15:32:40
Autor: Bogdan Idzikowski
Symbolika buraka.

Uzytkownik "DJ MC Donald Musk" <iratmor@gmail.com> napisal w wiadomosci news:28f2a17b-d72d-4408-8da7-a7bd7c7fd283w31g2000yqb.googlegroups.com...
wrote:
> [...]

nauczy Kaczy skiego polskiego hymnu. O wi kszej wpadce nie s ysza em w swoim

Mam do Ciebie prosbe. Chce zebys zmienil kodowanie. Masz  ISO-8859-1. Zmien na  ISO-8859-2.

Data: 2010-07-01 15:32:13
Autor: 954
Symbolika buraka.

Użytkownik "mkałrwan jest debilem" <Brońmy RP przed pisem@..pl> napisał w wiadomości news:i0i36a$773$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "DJ MC Donald Musk" <iratmor@gmail.com> napisał

ale co to ma wspolnego z polityka?

To, że pisuary, w zdecydowanej większości są burakami.

Przemysław Warzywny

Ales kurwa blyskotliwy. A pojebow jakie warzywo reprezentuje Warzywny ?

Data: 2010-07-01 15:40:15
Autor: mkałrwan jest debilem
Symbolika buraka.

Użytkownik "954" <marek.zmylka@raptor.pl> napisał w wiadomości news:i0i5ea$njc$1news.onet.pl...

[...]

No przecież napisałem, że buraki. Cytat: pisuary, w zdecydowanej większości są burakami. Jeszcze coś?

Przemysław Warzywny

Data: 2010-07-01 15:56:19
Autor: 954
Symbolika buraka.

Użytkownik "mkałrwan jest debilem" <Brońmy RP przed pisem@..pl> napisał w wiadomości news:i0i5s1$hh8$1inews.gazeta.pl...

[...]

Pisales o pisuarach, ja pytam o pojebow, czyzby powstala koalicja popisu ze uogolniasz ?

Data: 2010-07-01 18:15:23
Autor: mkałrwan jest debilem
Symbolika buraka.
Użytkownik "954" <marek.zmylka@raptor.pl> napisał

Pisales o pisuarach, ja pytam o pojebow, czyzby powstala koalicja popisu ze uogolniasz ?

Pojeb i pisuar, na jedno wychodzi. Nie wierzysz, to masz:

http://www.youtube.com/watch?v=3KGvkYamqHE

Przemysław Warzywny

Data: 2010-07-01 18:33:13
Autor: awe
Symbolika buraka.
Nie rob sobie jaj przeciez to wiadomo ze to lewackie buraki z wioch co to w dohtory poszly
awe

Data: 2010-07-01 18:32:22
Autor: awe
Symbolika buraka.
Faktycznie buraki. Kiedys egzaminator zamiast zadac mi normalne pytanie zaskoczyl mnie i przez chwile poczulem sie zdezorientowany ale natychmiast odpowiedzialem prawidlowo. Przyznal ze wiekszosc osob nie potrafila odpowiedziec prawidlowo. Brzmialo mniej wiecej tak "Prosze podac stopien ,imie oraz nazwisko majora Henryka Sucharskiego"

awe

Data: 2010-07-01 18:43:45
Autor: mkałrwan jest debilem
Symbolika buraka.

Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał

[...]

Natychmiast odpowiedziałeś prawidłowo? Podziwiam cię. Nigdy nie przyszłoby mi do głowy, że major Suchaski był majorem i nazywał się Henryk Sucharski

 Przemysław Warzywny

Data: 2010-07-02 00:17:23
Autor: awe
Symbolika buraka.

Użytkownik "mkałrwan jest debilem" <Brońmy RP przed pisem@..pl> napisał w wiadomości news:i0igk3$24e$1inews.gazeta.pl...

[...]

jak widzisz te nauczycielki odpowiedzialy blednie. Przedmiot z ktorego mnie pytano nie mial nic wspolnego z wojskowoscia ani historia tylko z zarzadzaniem, stad w pierwszym momencie szok.
awe

Symbolika buraka.