Symulacja zerowej grawitacji

Data: 2011-04-25 23:34:44
Autor: Tomasz Pyra
Symulacja zerowej grawitacji
W dniu 2011-04-25 23:17, Tomasz W贸jtowicz pisze:

Moim zdaniem jest to niemo偶liwe, bo nawet zak艂adaj膮c pr臋dko艣膰 pionow膮
pocz膮tkow膮 r贸wn膮 0, przy a=10 m/s^2 po 34 s samolot przekracza barier臋
d藕wi臋ku.

Zacz膮膰 mo偶na w chwili kiedy samolot wznosi si臋 z maksymaln膮 pr臋dko艣ci膮 wznoszenia, co wyd艂u偶a ten czas.

Je偶eli zacznie si臋 manewr maj膮c pr臋dko艣膰 wznoszenia 50m/s, to po pi臋ciu sekundach samolot wyr贸wna lot, a po kolejnych 5s b臋dzie na pu艂apie na kt贸rym zaczyna艂.

Wydaje mi si臋 偶e ta niewa偶ko艣膰 w samolotach uzyskiwana jest w艂a艣nie g贸ra na kilkana艣cie sekund, utrzymanie tego stanu d艂u偶ej wymaga艂oby albo ogromne pocz膮tkowej pr臋dko艣ci wznoszenia, albo ogromnej pr臋dko艣ci opadania na ko艅cu.

Data: 2011-04-26 00:53:35
Autor: Jaroslaw Berezowski
Symulacja zerowej grawitacji
Dnia Mon, 25 Apr 2011 23:34:44 +0200, Tomasz Pyra napisa艂(a):

Wydaje mi si臋 偶e ta niewa偶ko艣膰 w samolotach uzyskiwana jest w艂a艣nie g贸ra
na kilkana艣cie sekund, utrzymanie tego stanu d艂u偶ej wymaga艂oby albo
ZTCP maksymalne czasy to 30-40s.

BTW do Twojego przedpiscy - to nie jest symulowana niewazkosc, to jest pelnoprawna, prawdziwa niewazkosc taka sama jak na orbicie. Symulowana niewazkosc to dla mnie np. lewitacja diamagnetyczna.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-05-01 23:15:49
Autor: Tomasz W贸jtowicz
W dniu 2011-04-26 00:53, Jaroslaw Berezowski pisze:
[...]

Nie powiedzia艂em "symulowana niewa偶ko艣膰", tylko "symulowana zerowa grawitacja". Prawdziwa zerowa grawitacja istnieje tylko w pustkach kosmosu mi臋dzy galaktykami, daleko od wp艂yw贸w grawitacyjnych jakichkolwiek gwiazd.

Natomiast niewa偶ko艣膰, na orbicie czy w samolocie, jest "symulowan膮 zerow膮 grawitacj膮", poniewa偶 nawet na orbicie ISS grawitacja wynosi 88% tego co na powierzchni ziemi.

Ale w zasadzie to termin niewa偶ko艣膰 jest lepszy ni偶 "symulowana zerowa grawitacja".

Symulacja zerowej grawitacji