Syn Komorucha prokurentem w spółce WSI

Data: 2015-03-16 05:21:11
Autor: Mark Woydak
Syn Komorucha prokurentem w spółce WSI

"Syn prezydenta prokurentem w spółce prowadzonej przez byłego oficera WSI?"

Burzliwy przebieg miał dzisiejszy "Kontrwywiad" na antenie RMF FM.
Gospodarz programu Konrad Piasecki chciał rozmawiać o rzekomej aferze w
SKOKach, jednak temat zszedł na Bronisława Komorowskiego. Jacek Kurski
opowiedział o działalności SKOK Wołomin i roli oficerów WSI w tej
instytucji. - Zapytajcie pana Komorowskiego, czy pan Polaszczyk, który
doprowadził do ruiny i do setek milionów wyprowadzek z Wołomina bywa u pana
prezydenta, czy kupował mu wino - mówił Jacek Kurski.

Najpierw było o kampanii wyborczej, Andrzeju Dudzie, dołujących sondażach
Bronisława Komorowskiego, aż w końcu Konrad Piasecki zaczął wątek SKOK-ów.
Od pytania z tezą: "No dobrze, ale gdy okazuje się, że senator Prawa i
Sprawiedliwości wyprowadza pieniądze do jakiejś fundacji... Nie ma w tym
nic chlubnego dla PiS-u".

- Co to znaczy, że wyprowadza? Czy twierdzi pan, że senator Bierecki coś
ukradł? - zapytał Kurski. - Twierdzę na podstawie listu szefa KNF do
premiera, że wyprowadzał pieniądze. Pytanie, czy nazwiemy to kradzieżą czy
nie, to powierzam panu - odparł Piasecki. A że nie ma prokuratorskich
zarzutów, czy nawet śledztwa... Obiektywizm.

Dyskusja toczyła się również o SKOK Wołomin, o którym pisaliśmy
wielokrotnie, chociażby w grudniu 2014 r. Był wątek prezesa Fundacji Pro
Civili zamieszanego w pobicie wiceszefa KNF, WSI, o Bronisława
Komorowskiego.

Zacytujemy wiernie ten fragmnet rozmowy (transkrypcja ze strony rmf24.pl)

No to jak się mogło w SKOK-i zaplątać WSI?
No, w taki sposób, że SKOK-i może zakładać proszę pana każdy, to nie jest
jakiś kartel prywatny.

To co tam Bierecki robił, skoro tam oficerowie WSI też byli?
Bierecki zarządzał SKOK-iem Stefczyka, czyli tej kasy, w której nie ma
żadnych nieprawidłowości. Natomiast nie miał wpływu na to, kto założy SKOK
Wołomin. Założyli to dawni ubecy, dawni ludzie WSI. Doprowadzili tutaj do
setek milionów nadużyć i Bierecki, z tego co wiem, informował,  i KNF i
informował organy nadzoru, żeby zrobić z tym porządek. I co się dzieje?
Tenże w styczniu, przepraszam, w czerwcu 2013 roku KNF informuje
prokuraturę o nieprawidłowościach. Przez półtora roku tenże KNF zarządzany
teraz przez zastępcę Hanny Gronkiewicz-Waltz, czyli prominentnego
aparatczyka Platformy Obywatelskiej,  nic nie robi w sprawie Wołomina.
Wołomin kradnie setki milionów złotych, doprowadza to do upadłości. A
dzisiaj próbuje się obciążyć tym Prawo i Sprawiedliwość i SKOK-i. No
śmieszne, bezczelne. Przez półtora roku nic nie robili, przez półtora roku
zamiast nadzorować pozwalali kraść, a dzisiaj chcą, żeby za to odpowiadał
SKOK. Mało tego  i to jest istota sprawy... Tenże Polaszczyk okazuje się,
że jest w bliskiej komitywie z panem prezydentem Komorowskim. Chciałbym się
dowiedzieć, chciałbym, żeby dziennikarze zapytali  dzisiaj pana prezydenta
Komorowskiego czy prawdą jest, że pan Polaszczyk bywał w Pałacu
Prezydenckim...

A ma pan na to jakieś dowody, czy pan tylko pyta, jak śp. Andrzej Lepper
niegdyś?
Ja mam na ten temat wiedzę, natomiast chcę, żeby dziennikarze zdobyli tę
wiedzę już publicznie. Ja słyszałem przed chwilą jak pan Tyszkiewicz się
tłumaczył z tego w TOK FM, nie zaprzeczył, nie był w stanie zaprzeczyć.
Czyli zapytajcie pana Komorowskiego, czy pan Polaszczyk, który doprowadził
do ruiny i do setek milionów wyprowadzek z Wołomina bywa u pana prezydenta,
czy kupował mu wino, czy pieniądze na to wino pochodziły...

A pan twierdzi, że był i kupował mu wino?
Ja proszę żeby państwo, żeby dziennikarze zapytali. Ja na ten temat mam
swoją wiedzę, ale wy zadajcie to pytanie i...

Widzę panie pośle, że wziął pan na siebie trudną rolę wrzucacza granatów i
szczurów, jak pan to mówi, w tę kampanie wyborczą.
Nie mam na to specjalnej ochoty, natomiast jeżeli Platforma próbuje zabić
SKOK-ami PIS to jest to kulą w płot, ponieważ ma tutaj pewne rzeczy do
wyjaśnienia. Czy prawdą jest, że syn pana prezydenta Komorowskiego, Jakub
Komorowski (właściwie Tadeusz Komorowski - red.) był prokurentem w jednej
ze spółek prowadzonych przez pana Piotra Polaszczyka, byłego oficera WSI...

Musimy kończyć, bo czas goni.
Krótko mówiąc,  panie redaktorze, miało to zabić PIS, a obawiam się że
odłamki pójdą na Platformę. I niechże się zacznie tłumaczyć pan prezydent
Komorowski z afery SKOK-u Wołomin, jak również SKOK-u Kopernik,
doprowadzonego do upadłości przez byłych działaczy Platformy Obywatelskiej,
z panem Chaberko na czele.