Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Synek Tuska

Synek Tuska

Data: 2012-07-31 20:59:49
Autor: u2
Synek Tuska
.... czyli jak po socjologii zostac wybitnym specem od transportu :-)

http://www.kontrowersje.net/tresc/dlaczego_mlody_wyksztalcony_z_duzego_miasta_gdanska_nie_pracuje_co_najmniej_w_lufthansie

Dlaczego, m艂ody, wykszta艂cony, z du偶ego miasta Gda艅ska, nie pracuje co
najmniej w Lufthansie?


Zaczn臋 od przyk艂adu, dopiero potem podam regu艂臋, powtarzaln膮 do b贸lu.
Gdy Leszek Balcerowicz, jako jedyny w Europie czynny szef partii,
zostawa艂 prezesem NBP, na obrze偶ach dyskusji co do zasadno艣ci samej
nominacji, dyskutowano o wysoko艣ci zarobk贸w. Argumentem rozstrzygaj膮cym
mia艂o by膰 stwierdzenie, 偶e Leszek Balcerowicz jest takim fachowcem, o
kt贸rego wszystkie 艣wiatowe banki zabija艂yby si臋 i wyp艂aci艂yby sumy
kilkukrotnie wy偶sze, 偶eby tylko mie膰 Balcerowicza w swoim zarz膮dzie. Na
szcz臋艣cie dla Polski, Balcerowicz nie dba艂 o stawki i po艣wi臋ci艂 si臋
Ojczy藕nie. No i? Gdzie jest ta kolejka pracodawc贸w z zachodnich bank贸w,
a gdzie jest towarzysz Leszek? Tam gdzie zawsze, bankierzy takich
Balcerowicz贸w wid艂ami na przyczep臋 mog膮 艂adowa膰, za艣 sam Balcerowicz
zn贸w 偶yje, z tego co wy偶ebrze/ukradnie, w jakie艣 fundacji, jak na
neolibera艂a przysta艂o. Przek艂ad jest, teraz regu艂a. Od lat s艂ysz臋 o tym,
偶e istniej膮 w Polsce niezwykle wybitni i kompetentni ludzie, tak zwani
ludzie sukcesu, kt贸rzy s膮 zaszczuwani przez sfrustrowanych
nieudacznik贸w. Do tego zawo艂ania dochodzi pal膮cy problem powi膮za艅 i
wcale nie musi chodzi膰 o powi膮zania polityczne, ale takie w og贸le. Za
ka偶dym razem gdy si臋 oka偶e, 偶e jaki艣 tatu艣 posadzi艂 swoj膮 pociech臋 na
wygodnym sto艂ku, rozpoczyna si臋 schemat dzia艂a艅. Ono (dziecko) jest
bardzo zdolne, to po pierwsze, po drugie i tak naprawd臋 jest ofiar膮
swojego nazwiska, po trzecie, gdzie ma pracowa膰, 偶eby wszystkich
zadowoli膰, po czwarte mamy panik臋 pracownika, kt贸ry pod wp艂ywem
spo艂ecznych nacisk贸w z pracy ma wylecie膰. Balcerowicz by艂 jednym z
pierwszy kowali ludzi sukcesu, potem do艂膮czyli pomniejsi beneficjenci,
cho膰by taki Tusk czy Kalemba, bo rzecz jasna trzeba m贸wi膰 o klanach, nie
o przypadkach jednostkowych. Nie b臋dzie te偶 specjaln膮 z艂o艣liwo艣ci膮,
je艣li dodam, 偶e niemal ka偶dy zdeklarowany 鈥瀕ibera艂鈥, kt贸ry si臋 obraca w
polityce, wcze艣niej ni偶 p贸藕niej ko艅czy w pa艅stwowej firmie lub urz臋dzie,
ale to tylko dygresja.

Zosta艅my przy m艂odym Tusku, poniewa偶 jest doskona艂ym przyk艂adem, zatem
namierza si臋 i zaszczuwa biednego m艂odego Tuska, kt贸ry p艂aci cen臋 za
swoje nazwisko. Tak post臋puj膮 ludzie podli, ludzie rozs膮dni sprawdzaj膮
kim jest i co robi tatu艣 m艂odego, a cz臋艣ciej z g贸ry wiadomo i zaraz si臋
okazuje, 偶e m艂ody Tusk to niezwykle wybitny ekspert. Od czego? Przede
wszystkim od uratowania dupy zarz膮dowi sp贸艂ki pa艅stwowej. Taki zarz膮d
je艣li zatrudni m艂odego Tuska mo偶e spa膰 spokojnie, dop贸ki nie nast膮pi
konflikt interes贸w, czyli wymiana kadrowa lub przepychanki polityczne.
Tusk robi na lotnisku od 16 kwietnia i siedzia艂 tam sobie jak u Pana
Boga za piecem, dopiero jak si臋 tatu艣 po偶ar艂 z wujkiem W艂adkiem, zacz臋艂y
lecie膰 wi贸ry. Jest m艂ody fachowcem w roli bufora, ale rzecz jasna ma
swoje osobiste kompetencyjne przymioty. Od dziennikarstwa, pierwsza
robota w GW, przez kolej, bo jego dziadek by艂 kolejarzem, a偶 po
lotnictwo. Wierc膮c w CV Tuska dowiadujemy si臋, 偶e m艂oda pociecha
premiera sko艅czy艂a socjologi臋. Tymczasem w ci膮gu kilku lat swojej
burzliwej kariery by艂a pociecha tak zdolna, 偶e zaczyna艂a jako
dziennikarz bez dziennikarskiego wykszta艂cenia i na koszt pa艅stwowego
PKP pojecha艂a do Chin, 偶eby zbiera膰 materia艂y kolejarskie, bez
wykszta艂cenia kolejarskiego. Gdy ju偶 pa艅stwo ponios艂o te wszystkie
inwestycje szkoleniowe, socjolog Tusk odkry艂 w sobie niezwyk艂e
kompetencje lotnicze, bez wykszta艂cenia lotniczego. Pasja zdecydowa艂a o
zatrudnieniu, co w tym dziwnego? W telewizji nie ma dziwne, ale prosz臋
sobie wej艣膰 na dowolny serwis pracuj.pl i sprawdzi膰 wymagania dla
przeci臋tnego seles menagera, takiego co ma Seicento rozwozi膰 tonery albo
pr贸bki kosmetyk贸w.

Na stracie mamy barier臋, kt贸rej m艂ody Tusk nie przeskoczy: co najmniej
roczne do艣wiadczenie w bran偶y, na stanowisku handlowca. Dalej, w
zale偶no艣ci od firmy, dopisywane s膮 rozmaite fanaberie, wykszta艂cenie
kierunkowe, znajomo艣膰 j臋zyk贸w, prawo jazdy, dyspozycyjno艣膰 i tak dalej.
Ca艂y czas trzeba pami臋ta膰, 偶e m贸wimy od firmach takich og贸lnie
dost臋pnych na rynku pracy, chocia偶 markowych, jak Volvo, czy Michelin.
Te firmy maj膮 takie kryteria rekrutacji, 偶e ka偶dy, kto cho膰 raz wys艂a艂
jakie艣 CV wie, 偶e szkoda kasy na znaczki, 偶eby pisa膰 o swojej pasji,
marzeniach z dzieci艅stwa i dziadku kolejarzu. 鈥炁乷wcy g艂贸w鈥 maj膮 proste
kryteria, kt贸re wymieni艂em powy偶ej i zawsze wygrywa ten, kt贸ry jest
鈥瀏otowym鈥 pracownikiem. Innymi s艂owy w Michelinie wygrywa handlowiec,
kt贸ry przez ostatnie 5 lat pracowa艂 w Continentalu, a w Volvo handlowiec
Mercedesa z 4 letnim sta偶em. Cz艂owiek, kt贸ry przyjmowa艂 m艂odego Tuska,
do tak specyficznej pracy jak膮 jest obs艂uga portu lotniczego, by艂 w
bezczelno艣ci swojej 艂askaw powiedzie膰, 偶e nie organizowa艂 偶adnej
rekrutacji, ani konkurs贸w, bo m艂ody Tusk i tak by wygra艂. Wybitnie
zdolny socjolog z kilkuletnim sta偶em w GW, gdzie pisywa艂 artyku艂y o
komunikacji publicznej, zosta艂 lotnikiem, bo mia艂 pasj臋 przej臋t膮 od
dziadka kolejarza. Na reszt臋 rubryk nikt nie spogl膮da艂, nazwisko i pasja
wystarczy艂o do zatrudnienia w dziale marketingu i zarz膮dzania, co
dope艂nia niezawodny schemat. Od wielu lat dla wybranych, czyli
najzdolniejszych, cierpi膮cych z powodu swoich nazwisk, stworzono
specjalne dzia艂y marketingu i zarz膮dzania i chocia偶 jak kraj d艂ugi i
szeroki, w ka偶dym zadupiu mamy anegdotyczne ju偶 Szko艂y
Marketingu-Zarz膮dzania, to na fuchy dostaj膮 si臋 psycholodzy, filozofowie
i socjolodzy.

W tych dzia艂ach nie liczy si臋 wykszta艂cenie, kompetencje, zawodowe
do艣wiadczenie, ale najwa偶niejsze jest, 偶eby by膰 鈥瀌obrym mened偶erem鈥. Jak
donosz膮 w艣cibscy ludzie, m艂ody Tusk zarabia w nowej robocie, na pe艂nym
etacie, oko艂o 3.5 tysi膮ca z艂otych. Dla niego to musi by膰 post臋p, po
艣mieciowej umowie w GW, ale dwie rzeczy uk艂adaj膮ce wisienki na schemacie
nie daj膮 mi spokoju. Skoro Tusk jest tak wybitnym fachowcem od
marketingu lotniczego, to dlaczego zarabia tak n臋dzne grosze w
pa艅stwowej firmie? Przy jego zdolno艣ciach nie wymagaj膮cych kierunkowego
wykszta艂cenia i kosztownych rekrutacji, nie lokalne lotnisko w Gda艅sku,
ale Lufthansa z American Airlines powinny si臋 ustawi膰 w kolejce, tym
bardziej, 偶e mieliby pracownika z marketingowym nazwiskiem. A druga
rzecz, dlaczego m艂ody Tusk, czy inny Kalemba, na sam膮 my艣l, 偶e mogliby
straci膰 robot臋 w pa艅stwowej firmie, za marne 3,5 tysi膮ca, dostaj膮
sraczki? Przecie偶 z ich kompetencjami i wybitnymi talentami znajd膮
robot臋 wsz臋dzie albo za艂o偶膮 w艂asne wybitne agencje rolne i lotniska, z
kt贸rych mog膮 偶y膰 jak ludzie, na miar臋 swojej wybitno艣ci. Pomijaj膮c
wszelki nepotyzm, polityk臋 i inne koligacje, takiego Tuska, czy Kalemb臋
wypierdoli艂bym z roboty za przeci臋tno艣膰, za brak ambicji, za
asekuranctwo, co wszystko razem nie mo偶e si臋 z艂o偶y膰 na kreatywno艣膰.
Najwi臋kszym problem nie jest to, 偶e Kalemba z Tuskiem siedz膮 na
pa艅stwowym wikcie, dzi臋ki znajomo艣ciom tatusi贸w. Najwi臋kszym problemem
jest to, 偶e ich nikt inny do roboty nie chcia艂, co znaczy, 偶e pa艅stwowe
sp贸艂ki uginaj膮 si臋 od ignorant贸w z medialnymi nazwiskami. A te wszystkie
moralitety i pi臋trowe apoteozy kompetencji brakorob贸w, s膮 dodatkowym
kosztem spo艂ecznym 鈥 wkurwiaj膮 ludzi.

Data: 2012-07-31 15:49:11
Autor: Marek
Synek Tuska
On Jul 31, 8:59 pm, u2 <u...@o2.pl> wrote:
... czyli jak po socjologii zostac wybitnym specem od transportu :-)

http://www.kontrowersje.net/tresc/dlaczego_mlody_wyksztalcony_z_duzeg...

Dlaczego, m硂dy, wykszta砪ony, z du縠go miasta Gda駍ka, nie pracuje co
najmniej w Lufthansie?

Zaczn od przyk砤du, dopiero potem podam regu酬, powtarzaln do b髄u.
Gdy Leszek Balcerowicz, jako jedyny w Europie czynny szef partii,
zostawa prezesem NBP, na obrze縜ch dyskusji co do zasadno禼i samej
nominacji, dyskutowano o wysoko禼i zarobk體. Argumentem rozstrzygaj眂ym
mia硂 by stwierdzenie, 縠 Leszek Balcerowicz jest takim fachowcem, o
kt髍ego wszystkie 秝iatowe banki zabija硑by si i wyp砤ci硑by sumy
kilkukrotnie wy縮ze, 縠by tylko mie Balcerowicza w swoim zarz眃zie. Na
szcz甓cie dla Polski, Balcerowicz nie dba o stawki i po秝i阠i si
Ojczy糿ie. No i? Gdzie jest ta kolejka pracodawc體 z zachodnich bank體,
a gdzie jest towarzysz Leszek? Tam gdzie zawsze, bankierzy takich
Balcerowicz體 wid砤mi na przyczep mog 砤dowa, za sam Balcerowicz
zn體 縴je, z tego co wy縠brze/ukradnie, w jakie fundacji, jak na
neolibera砤 przysta硂. Przek砤d jest, teraz regu砤. Od lat s硑sz o tym,
縠 istniej w Polsce niezwykle wybitni i kompetentni ludzie, tak zwani
ludzie sukcesu, kt髍zy s zaszczuwani przez sfrustrowanych
nieudacznik體. Do tego zawo砤nia dochodzi pal眂y problem powi眤a i
wcale nie musi chodzi o powi眤ania polityczne, ale takie w og髄e. Za
ka縟ym razem gdy si oka縠, 縠 jaki tatu posadzi swoj pociech na
wygodnym sto砶u, rozpoczyna si schemat dzia砤. Ono (dziecko) jest
bardzo zdolne, to po pierwsze, po drugie i tak naprawd jest ofiar
swojego nazwiska, po trzecie, gdzie ma pracowa, 縠by wszystkich
zadowoli, po czwarte mamy panik pracownika, kt髍y pod wp硑wem
spo砮cznych nacisk體 z pracy ma wylecie. Balcerowicz by jednym z
pierwszy kowali ludzi sukcesu, potem do潮czyli pomniejsi beneficjenci,
cho鎎y taki Tusk czy Kalemba, bo rzecz jasna trzeba m體i o klanach, nie
o przypadkach jednostkowych. Nie b阣zie te specjaln z硂秎iwo禼i,
je秎i dodam, 縠 niemal ka縟y zdeklarowany "libera", kt髍y si obraca w
polityce, wcze秐iej ni p蠹niej ko馽zy w pa駍twowej firmie lub urz阣zie,
ale to tylko dygresja.

Zosta駇y przy m硂dym Tusku, poniewa jest doskona硑m przyk砤dem, zatem
namierza si i zaszczuwa biednego m硂dego Tuska, kt髍y p砤ci cen za
swoje nazwisko. Tak post阷uj ludzie podli, ludzie rozs眃ni sprawdzaj
kim jest i co robi tatu m硂dego, a cz甓ciej z g髍y wiadomo i zaraz si
okazuje, 縠 m硂dy Tusk to niezwykle wybitny ekspert. Od czego? Przede
wszystkim od uratowania dupy zarz眃owi sp蟪ki pa駍twowej. Taki zarz眃
je秎i zatrudni m硂dego Tuska mo縠 spa spokojnie, dop髃i nie nast眕i
konflikt interes體, czyli wymiana kadrowa lub przepychanki polityczne.
Tusk robi na lotnisku od 16 kwietnia i siedzia tam sobie jak u Pana
Boga za piecem, dopiero jak si tatu po縜r z wujkiem W砤dkiem, zacz瓿y
lecie wi髍y. Jest m硂dy fachowcem w roli bufora, ale rzecz jasna ma
swoje osobiste kompetencyjne przymioty. Od dziennikarstwa, pierwsza
robota w GW, przez kolej, bo jego dziadek by kolejarzem, a po
lotnictwo. Wierc眂 w CV Tuska dowiadujemy si, 縠 m硂da pociecha
premiera sko馽zy砤 socjologi. Tymczasem w ci眊u kilku lat swojej
burzliwej kariery by砤 pociecha tak zdolna, 縠 zaczyna砤 jako
dziennikarz bez dziennikarskiego wykszta砪enia i na koszt pa駍twowego
PKP pojecha砤 do Chin, 縠by zbiera materia硑 kolejarskie, bez
wykszta砪enia kolejarskiego. Gdy ju pa駍two ponios硂 te wszystkie
inwestycje szkoleniowe, socjolog Tusk odkry w sobie niezwyk砮
kompetencje lotnicze, bez wykszta砪enia lotniczego. Pasja zdecydowa砤 o
zatrudnieniu, co w tym dziwnego? W telewizji nie ma dziwne, ale prosz
sobie wej舵 na dowolny serwis pracuj.pl i sprawdzi wymagania dla
przeci阾nego seles menagera, takiego co ma Seicento rozwozi tonery albo
pr骲ki kosmetyk體.

Na stracie mamy barier, kt髍ej m硂dy Tusk nie przeskoczy: co najmniej
roczne do秝iadczenie w bran縴, na stanowisku handlowca. Dalej, w
zale縩o禼i od firmy, dopisywane s rozmaite fanaberie, wykszta砪enie
kierunkowe, znajomo舵 j陑yk體, prawo jazdy, dyspozycyjno舵 i tak dalej.
Ca硑 czas trzeba pami阾a, 縠 m體imy od firmach takich og髄nie
dost阷nych na rynku pracy, chocia markowych, jak Volvo, czy Michelin..
Te firmy maj takie kryteria rekrutacji, 縠 ka縟y, kto cho raz wys砤
jakie CV wie, 縠 szkoda kasy na znaczki, 縠by pisa o swojej pasji,
marzeniach z dzieci駍twa i dziadku kolejarzu. "wcy g丑w" maj proste
kryteria, kt髍e wymieni砮m powy縠j i zawsze wygrywa ten, kt髍y jest
"gotowym" pracownikiem. Innymi s硂wy w Michelinie wygrywa handlowiec,
kt髍y przez ostatnie 5 lat pracowa w Continentalu, a w Volvo handlowiec
Mercedesa z 4 letnim sta縠m. Cz硂wiek, kt髍y przyjmowa m硂dego Tuska,
do tak specyficznej pracy jak jest obs硊ga portu lotniczego, by w
bezczelno禼i swojej 砤skaw powiedzie, 縠 nie organizowa 縜dnej
rekrutacji, ani konkurs體, bo m硂dy Tusk i tak by wygra. Wybitnie
zdolny socjolog z kilkuletnim sta縠m w GW, gdzie pisywa artyku硑 o
komunikacji publicznej, zosta lotnikiem, bo mia pasj przej阾 od
dziadka kolejarza. Na reszt rubryk nikt nie spogl眃a, nazwisko i pasja
wystarczy硂 do zatrudnienia w dziale marketingu i zarz眃zania, co
dope硁ia niezawodny schemat. Od wielu lat dla wybranych, czyli
najzdolniejszych, cierpi眂ych z powodu swoich nazwisk, stworzono
specjalne dzia硑 marketingu i zarz眃zania i chocia jak kraj d硊gi i
szeroki, w ka縟ym zadupiu mamy anegdotyczne ju Szko硑
Marketingu-Zarz眃zania, to na fuchy dostaj si psycholodzy, filozofowie
i socjolodzy.

W tych dzia砤ch nie liczy si wykszta砪enie, kompetencje, zawodowe
do秝iadczenie, ale najwa縩iejsze jest, 縠by by "dobrym mened縠rem". Jak
donosz w禼ibscy ludzie, m硂dy Tusk zarabia w nowej robocie, na pe硁ym
etacie, oko硂 3.5 tysi眂a z硂tych. Dla niego to musi by post阷, po
秏ieciowej umowie w GW, ale dwie rzeczy uk砤daj眂e wisienki na schemacie
nie daj mi spokoju. Skoro Tusk jest tak wybitnym fachowcem od
marketingu lotniczego, to dlaczego zarabia tak n阣zne grosze w
pa駍twowej firmie? Przy jego zdolno禼iach nie wymagaj眂ych kierunkowego
wykszta砪enia i kosztownych rekrutacji, nie lokalne lotnisko w Gda駍ku,
ale Lufthansa z American Airlines powinny si ustawi w kolejce, tym
bardziej, 縠 mieliby pracownika z marketingowym nazwiskiem. A druga
rzecz, dlaczego m硂dy Tusk, czy inny Kalemba, na sam my秎, 縠 mogliby
straci robot w pa駍twowej firmie, za marne 3,5 tysi眂a, dostaj
sraczki? Przecie z ich kompetencjami i wybitnymi talentami znajd
robot wsz阣zie albo za硂勘 w砤sne wybitne agencje rolne i lotniska, z
kt髍ych mog 縴 jak ludzie, na miar swojej wybitno禼i. Pomijaj眂
wszelki nepotyzm, polityk i inne koligacje, takiego Tuska, czy Kalemb
wypierdoli砨ym z roboty za przeci阾no舵, za brak ambicji, za
asekuranctwo, co wszystko razem nie mo縠 si z硂縴 na kreatywno舵.
Najwi阫szym problem nie jest to, 縠 Kalemba z Tuskiem siedz na
pa駍twowym wikcie, dzi阫i znajomo禼iom tatusi體. Najwi阫szym problemem
jest to, 縠 ich nikt inny do roboty nie chcia, co znaczy, 縠 pa駍twowe
sp蟪ki uginaj si od ignorant體 z medialnymi nazwiskami. A te wszystkie
moralitety i pi阾rowe apoteozy kompetencji brakorob體, s dodatkowym
kosztem spo砮cznym - wkurwiaj ludzi.




Teraz proponuje liste pozytywna: dzieci politykow na bezrobociu, lub
na zmywaku...

Data: 2012-08-01 17:06:37
Autor: u2
Synek Tuska
W dniu 2012-08-01 00:49, Marek pisze:
Teraz proponuje liste pozytywna: dzieci politykow na bezrobociu, lub
na zmywaku.


Sadzisz ze synalek Tuska cokolwiek robi w swojej pracy oprocz zbijania
bakow ? :-)

Data: 2012-08-08 14:41:02
Autor: Ed
Synek Tuska
W dniu 2012-07-31 20:59, u2 pisze:
... czyli jak po socjologii zostac wybitnym specem od transportu :-)

http://www.kontrowersje.net/tresc/dlaczego_mlody_wyksztalcony_z_duzego_miasta_gdanska_nie_pracuje_co_najmniej_w_lufthansie

Dlaczego, m艂ody, wykszta艂cony, z du偶ego miasta Gda艅ska, nie pracuje co
najmniej w Lufthansie?


Zaczn臋 od przyk艂adu, dopiero potem podam regu艂臋, powtarzaln膮 do b贸lu.
Gdy Leszek Balcerowicz, jako jedyny w Europie czynny szef partii,
zostawa艂 prezesem NBP, na obrze偶ach dyskusji co do zasadno艣ci samej
nominacji, dyskutowano o wysoko艣ci zarobk贸w. Argumentem rozstrzygaj膮cym
mia艂o by膰 stwierdzenie, 偶e Leszek Balcerowicz jest takim fachowcem, o
kt贸rego wszystkie 艣wiatowe banki zabija艂yby si臋 i wyp艂aci艂yby sumy
kilkukrotnie wy偶sze, 偶eby tylko mie膰 Balcerowicza w swoim zarz膮dzie. Na
szcz臋艣cie dla Polski, Balcerowicz nie dba艂 o stawki i po艣wi臋ci艂 si臋
Ojczy藕nie. No i? Gdzie jest ta kolejka pracodawc贸w z zachodnich bank贸w,
a gdzie jest towarzysz Leszek? Tam gdzie zawsze, bankierzy takich
Balcerowicz贸w wid艂ami na przyczep臋 mog膮 艂adowa膰, za艣 sam Balcerowicz
zn贸w 偶yje, z tego co wy偶ebrze/ukradnie, w jakie艣 fundacji, jak na
neolibera艂a przysta艂o. Przek艂ad jest, teraz regu艂a. Od lat s艂ysz臋 o tym,
偶e istniej膮 w Polsce niezwykle wybitni i kompetentni ludzie, tak zwani
ludzie sukcesu, kt贸rzy s膮 zaszczuwani przez sfrustrowanych
nieudacznik贸w. Do tego zawo艂ania dochodzi pal膮cy problem powi膮za艅 i
wcale nie musi chodzi膰 o powi膮zania polityczne, ale takie w og贸le. Za
ka偶dym razem gdy si臋 oka偶e, 偶e jaki艣 tatu艣 posadzi艂 swoj膮 pociech臋 na
wygodnym sto艂ku, rozpoczyna si臋 schemat dzia艂a艅. Ono (dziecko) jest
bardzo zdolne, to po pierwsze, po drugie i tak naprawd臋 jest ofiar膮
swojego nazwiska, po trzecie, gdzie ma pracowa膰, 偶eby wszystkich
zadowoli膰, po czwarte mamy panik臋 pracownika, kt贸ry pod wp艂ywem
spo艂ecznych nacisk贸w z pracy ma wylecie膰. Balcerowicz by艂 jednym z
pierwszy kowali ludzi sukcesu, potem do艂膮czyli pomniejsi beneficjenci,
cho膰by taki Tusk czy Kalemba, bo rzecz jasna trzeba m贸wi膰 o klanach, nie
o przypadkach jednostkowych. Nie b臋dzie te偶 specjaln膮 z艂o艣liwo艣ci膮,
je艣li dodam, 偶e niemal ka偶dy zdeklarowany 鈥瀕ibera艂鈥, kt贸ry si臋 obraca w
polityce, wcze艣niej ni偶 p贸藕niej ko艅czy w pa艅stwowej firmie lub urz臋dzie,
ale to tylko dygresja.

Zosta艅my przy m艂odym Tusku, poniewa偶 jest doskona艂ym przyk艂adem, zatem
namierza si臋 i zaszczuwa biednego m艂odego Tuska, kt贸ry p艂aci cen臋 za
swoje nazwisko. Tak post臋puj膮 ludzie podli, ludzie rozs膮dni sprawdzaj膮
kim jest i co robi tatu艣 m艂odego, a cz臋艣ciej z g贸ry wiadomo i zaraz si臋
okazuje, 偶e m艂ody Tusk to niezwykle wybitny ekspert. Od czego? Przede
wszystkim od uratowania dupy zarz膮dowi sp贸艂ki pa艅stwowej. Taki zarz膮d
je艣li zatrudni m艂odego Tuska mo偶e spa膰 spokojnie, dop贸ki nie nast膮pi
konflikt interes贸w, czyli wymiana kadrowa lub przepychanki polityczne.
Tusk robi na lotnisku od 16 kwietnia i siedzia艂 tam sobie jak u Pana
Boga za piecem, dopiero jak si臋 tatu艣 po偶ar艂 z wujkiem W艂adkiem, zacz臋艂y
lecie膰 wi贸ry. Jest m艂ody fachowcem w roli bufora, ale rzecz jasna ma
swoje osobiste kompetencyjne przymioty. Od dziennikarstwa, pierwsza
robota w GW, przez kolej, bo jego dziadek by艂 kolejarzem, a偶 po
lotnictwo. Wierc膮c w CV Tuska dowiadujemy si臋, 偶e m艂oda pociecha
premiera sko艅czy艂a socjologi臋. Tymczasem w ci膮gu kilku lat swojej
burzliwej kariery by艂a pociecha tak zdolna, 偶e zaczyna艂a jako
dziennikarz bez dziennikarskiego wykszta艂cenia i na koszt pa艅stwowego
PKP pojecha艂a do Chin, 偶eby zbiera膰 materia艂y kolejarskie, bez
wykszta艂cenia kolejarskiego. Gdy ju偶 pa艅stwo ponios艂o te wszystkie
inwestycje szkoleniowe, socjolog Tusk odkry艂 w sobie niezwyk艂e
kompetencje lotnicze, bez wykszta艂cenia lotniczego. Pasja zdecydowa艂a o
zatrudnieniu, co w tym dziwnego? W telewizji nie ma dziwne, ale prosz臋
sobie wej艣膰 na dowolny serwis pracuj.pl i sprawdzi膰 wymagania dla
przeci臋tnego seles menagera, takiego co ma Seicento rozwozi膰 tonery albo
pr贸bki kosmetyk贸w.

Na stracie mamy barier臋, kt贸rej m艂ody Tusk nie przeskoczy: co najmniej
roczne do艣wiadczenie w bran偶y, na stanowisku handlowca. Dalej, w
zale偶no艣ci od firmy, dopisywane s膮 rozmaite fanaberie, wykszta艂cenie
kierunkowe, znajomo艣膰 j臋zyk贸w, prawo jazdy, dyspozycyjno艣膰 i tak dalej.
Ca艂y czas trzeba pami臋ta膰, 偶e m贸wimy od firmach takich og贸lnie
dost臋pnych na rynku pracy, chocia偶 markowych, jak Volvo, czy Michelin.
Te firmy maj膮 takie kryteria rekrutacji, 偶e ka偶dy, kto cho膰 raz wys艂a艂
jakie艣 CV wie, 偶e szkoda kasy na znaczki, 偶eby pisa膰 o swojej pasji,
marzeniach z dzieci艅stwa i dziadku kolejarzu. 鈥炁乷wcy g艂贸w鈥 maj膮 proste
kryteria, kt贸re wymieni艂em powy偶ej i zawsze wygrywa ten, kt贸ry jest
鈥瀏otowym鈥 pracownikiem. Innymi s艂owy w Michelinie wygrywa handlowiec,
kt贸ry przez ostatnie 5 lat pracowa艂 w Continentalu, a w Volvo handlowiec
Mercedesa z 4 letnim sta偶em. Cz艂owiek, kt贸ry przyjmowa艂 m艂odego Tuska,
do tak specyficznej pracy jak膮 jest obs艂uga portu lotniczego, by艂 w
bezczelno艣ci swojej 艂askaw powiedzie膰, 偶e nie organizowa艂 偶adnej
rekrutacji, ani konkurs贸w, bo m艂ody Tusk i tak by wygra艂. Wybitnie
zdolny socjolog z kilkuletnim sta偶em w GW, gdzie pisywa艂 artyku艂y o
komunikacji publicznej, zosta艂 lotnikiem, bo mia艂 pasj臋 przej臋t膮 od
dziadka kolejarza. Na reszt臋 rubryk nikt nie spogl膮da艂, nazwisko i pasja
wystarczy艂o do zatrudnienia w dziale marketingu i zarz膮dzania, co
dope艂nia niezawodny schemat. Od wielu lat dla wybranych, czyli
najzdolniejszych, cierpi膮cych z powodu swoich nazwisk, stworzono
specjalne dzia艂y marketingu i zarz膮dzania i chocia偶 jak kraj d艂ugi i
szeroki, w ka偶dym zadupiu mamy anegdotyczne ju偶 Szko艂y
Marketingu-Zarz膮dzania, to na fuchy dostaj膮 si臋 psycholodzy, filozofowie
i socjolodzy.

W tych dzia艂ach nie liczy si臋 wykszta艂cenie, kompetencje, zawodowe
do艣wiadczenie, ale najwa偶niejsze jest, 偶eby by膰 鈥瀌obrym mened偶erem鈥. Jak
donosz膮 w艣cibscy ludzie, m艂ody Tusk zarabia w nowej robocie, na pe艂nym
etacie, oko艂o 3.5 tysi膮ca z艂otych. Dla niego to musi by膰 post臋p, po
艣mieciowej umowie w GW, ale dwie rzeczy uk艂adaj膮ce wisienki na schemacie
nie daj膮 mi spokoju. Skoro Tusk jest tak wybitnym fachowcem od
marketingu lotniczego, to dlaczego zarabia tak n臋dzne grosze w
pa艅stwowej firmie? Przy jego zdolno艣ciach nie wymagaj膮cych kierunkowego
wykszta艂cenia i kosztownych rekrutacji, nie lokalne lotnisko w Gda艅sku,
ale Lufthansa z American Airlines powinny si臋 ustawi膰 w kolejce, tym
bardziej, 偶e mieliby pracownika z marketingowym nazwiskiem. A druga
rzecz, dlaczego m艂ody Tusk, czy inny Kalemba, na sam膮 my艣l, 偶e mogliby
straci膰 robot臋 w pa艅stwowej firmie, za marne 3,5 tysi膮ca, dostaj膮
sraczki? Przecie偶 z ich kompetencjami i wybitnymi talentami znajd膮
robot臋 wsz臋dzie albo za艂o偶膮 w艂asne wybitne agencje rolne i lotniska, z
kt贸rych mog膮 偶y膰 jak ludzie, na miar臋 swojej wybitno艣ci. Pomijaj膮c
wszelki nepotyzm, polityk臋 i inne koligacje, takiego Tuska, czy Kalemb臋
wypierdoli艂bym z roboty za przeci臋tno艣膰, za brak ambicji, za
asekuranctwo, co wszystko razem nie mo偶e si臋 z艂o偶y膰 na kreatywno艣膰.
Najwi臋kszym problem nie jest to, 偶e Kalemba z Tuskiem siedz膮 na
pa艅stwowym wikcie, dzi臋ki znajomo艣ciom tatusi贸w. Najwi臋kszym problemem
jest to, 偶e ich nikt inny do roboty nie chcia艂, co znaczy, 偶e pa艅stwowe
sp贸艂ki uginaj膮 si臋 od ignorant贸w z medialnymi nazwiskami. A te wszystkie
moralitety i pi臋trowe apoteozy kompetencji brakorob贸w, s膮 dodatkowym
kosztem spo艂ecznym 鈥 wkurwiaj膮 ludzi.

Syna T. czepia膰 si臋 nie powinno, bo gdyby zatrudnili zamiast niego kogo艣 z obs艂ugi lotniska w Smole艅sku, to Imo by艂oby troch臋 przegi臋cie.
A ciekawe komu na miejscu T. zaufaliby艣cie najbardziej, gdyby kiedy艣 przysz艂o l膮dowa膰 drugiemu z braci K.?

Data: 2012-08-08 17:03:36
Autor: u2
Synek Tuska
W dniu 2012-08-08 14:41, Ed pisze:
W dniu 2012-07-31 20:59, u2 pisze:
... czyli jak po socjologii zostac wybitnym specem od transportu :-)

http://www.kontrowersje.net/tresc/dlaczego_mlody_wyksztalcony_z_duzego_miasta_gdanska_nie_pracuje_co_najmniej_w_lufthansie


Dlaczego, m艂ody, wykszta艂cony, z du偶ego miasta Gda艅ska, nie pracuje co
najmniej w Lufthansie?


Zaczn臋 od przyk艂adu, dopiero potem podam regu艂臋, powtarzaln膮 do b贸lu.
Gdy Leszek Balcerowicz, jako jedyny w Europie czynny szef partii,
zostawa艂 prezesem NBP, na obrze偶ach dyskusji co do zasadno艣ci samej
nominacji, dyskutowano o wysoko艣ci zarobk贸w. Argumentem rozstrzygaj膮cym
mia艂o by膰 stwierdzenie, 偶e Leszek Balcerowicz jest takim fachowcem, o
kt贸rego wszystkie 艣wiatowe banki zabija艂yby si臋 i wyp艂aci艂yby sumy
kilkukrotnie wy偶sze, 偶eby tylko mie膰 Balcerowicza w swoim zarz膮dzie. Na
szcz臋艣cie dla Polski, Balcerowicz nie dba艂 o stawki i po艣wi臋ci艂 si臋
Ojczy藕nie. No i? Gdzie jest ta kolejka pracodawc贸w z zachodnich bank贸w,
a gdzie jest towarzysz Leszek? Tam gdzie zawsze, bankierzy takich
Balcerowicz贸w wid艂ami na przyczep臋 mog膮 艂adowa膰, za艣 sam Balcerowicz
zn贸w 偶yje, z tego co wy偶ebrze/ukradnie, w jakie艣 fundacji, jak na
neolibera艂a przysta艂o. Przek艂ad jest, teraz regu艂a. Od lat s艂ysz臋 o tym,
偶e istniej膮 w Polsce niezwykle wybitni i kompetentni ludzie, tak zwani
ludzie sukcesu, kt贸rzy s膮 zaszczuwani przez sfrustrowanych
nieudacznik贸w. Do tego zawo艂ania dochodzi pal膮cy problem powi膮za艅 i
wcale nie musi chodzi膰 o powi膮zania polityczne, ale takie w og贸le. Za
ka偶dym razem gdy si臋 oka偶e, 偶e jaki艣 tatu艣 posadzi艂 swoj膮 pociech臋 na
wygodnym sto艂ku, rozpoczyna si臋 schemat dzia艂a艅. Ono (dziecko) jest
bardzo zdolne, to po pierwsze, po drugie i tak naprawd臋 jest ofiar膮
swojego nazwiska, po trzecie, gdzie ma pracowa膰, 偶eby wszystkich
zadowoli膰, po czwarte mamy panik臋 pracownika, kt贸ry pod wp艂ywem
spo艂ecznych nacisk贸w z pracy ma wylecie膰. Balcerowicz by艂 jednym z
pierwszy kowali ludzi sukcesu, potem do艂膮czyli pomniejsi beneficjenci,
cho膰by taki Tusk czy Kalemba, bo rzecz jasna trzeba m贸wi膰 o klanach, nie
o przypadkach jednostkowych. Nie b臋dzie te偶 specjaln膮 z艂o艣liwo艣ci膮,
je艣li dodam, 偶e niemal ka偶dy zdeklarowany 鈥瀕ibera艂鈥, kt贸ry si臋 obraca w
polityce, wcze艣niej ni偶 p贸藕niej ko艅czy w pa艅stwowej firmie lub urz臋dzie,
ale to tylko dygresja.

Zosta艅my przy m艂odym Tusku, poniewa偶 jest doskona艂ym przyk艂adem, zatem
namierza si臋 i zaszczuwa biednego m艂odego Tuska, kt贸ry p艂aci cen臋 za
swoje nazwisko. Tak post臋puj膮 ludzie podli, ludzie rozs膮dni sprawdzaj膮
kim jest i co robi tatu艣 m艂odego, a cz臋艣ciej z g贸ry wiadomo i zaraz si臋
okazuje, 偶e m艂ody Tusk to niezwykle wybitny ekspert. Od czego? Przede
wszystkim od uratowania dupy zarz膮dowi sp贸艂ki pa艅stwowej. Taki zarz膮d
je艣li zatrudni m艂odego Tuska mo偶e spa膰 spokojnie, dop贸ki nie nast膮pi
konflikt interes贸w, czyli wymiana kadrowa lub przepychanki polityczne.
Tusk robi na lotnisku od 16 kwietnia i siedzia艂 tam sobie jak u Pana
Boga za piecem, dopiero jak si臋 tatu艣 po偶ar艂 z wujkiem W艂adkiem, zacz臋艂y
lecie膰 wi贸ry. Jest m艂ody fachowcem w roli bufora, ale rzecz jasna ma
swoje osobiste kompetencyjne przymioty. Od dziennikarstwa, pierwsza
robota w GW, przez kolej, bo jego dziadek by艂 kolejarzem, a偶 po
lotnictwo. Wierc膮c w CV Tuska dowiadujemy si臋, 偶e m艂oda pociecha
premiera sko艅czy艂a socjologi臋. Tymczasem w ci膮gu kilku lat swojej
burzliwej kariery by艂a pociecha tak zdolna, 偶e zaczyna艂a jako
dziennikarz bez dziennikarskiego wykszta艂cenia i na koszt pa艅stwowego
PKP pojecha艂a do Chin, 偶eby zbiera膰 materia艂y kolejarskie, bez
wykszta艂cenia kolejarskiego. Gdy ju偶 pa艅stwo ponios艂o te wszystkie
inwestycje szkoleniowe, socjolog Tusk odkry艂 w sobie niezwyk艂e
kompetencje lotnicze, bez wykszta艂cenia lotniczego. Pasja zdecydowa艂a o
zatrudnieniu, co w tym dziwnego? W telewizji nie ma dziwne, ale prosz臋
sobie wej艣膰 na dowolny serwis pracuj.pl i sprawdzi膰 wymagania dla
przeci臋tnego seles menagera, takiego co ma Seicento rozwozi膰 tonery albo
pr贸bki kosmetyk贸w.

Na stracie mamy barier臋, kt贸rej m艂ody Tusk nie przeskoczy: co najmniej
roczne do艣wiadczenie w bran偶y, na stanowisku handlowca. Dalej, w
zale偶no艣ci od firmy, dopisywane s膮 rozmaite fanaberie, wykszta艂cenie
kierunkowe, znajomo艣膰 j臋zyk贸w, prawo jazdy, dyspozycyjno艣膰 i tak dalej.
Ca艂y czas trzeba pami臋ta膰, 偶e m贸wimy od firmach takich og贸lnie
dost臋pnych na rynku pracy, chocia偶 markowych, jak Volvo, czy Michelin.
Te firmy maj膮 takie kryteria rekrutacji, 偶e ka偶dy, kto cho膰 raz wys艂a艂
jakie艣 CV wie, 偶e szkoda kasy na znaczki, 偶eby pisa膰 o swojej pasji,
marzeniach z dzieci艅stwa i dziadku kolejarzu. 鈥炁乷wcy g艂贸w鈥 maj膮 proste
kryteria, kt贸re wymieni艂em powy偶ej i zawsze wygrywa ten, kt贸ry jest
鈥瀏otowym鈥 pracownikiem. Innymi s艂owy w Michelinie wygrywa handlowiec,
kt贸ry przez ostatnie 5 lat pracowa艂 w Continentalu, a w Volvo handlowiec
Mercedesa z 4 letnim sta偶em. Cz艂owiek, kt贸ry przyjmowa艂 m艂odego Tuska,
do tak specyficznej pracy jak膮 jest obs艂uga portu lotniczego, by艂 w
bezczelno艣ci swojej 艂askaw powiedzie膰, 偶e nie organizowa艂 偶adnej
rekrutacji, ani konkurs贸w, bo m艂ody Tusk i tak by wygra艂. Wybitnie
zdolny socjolog z kilkuletnim sta偶em w GW, gdzie pisywa艂 artyku艂y o
komunikacji publicznej, zosta艂 lotnikiem, bo mia艂 pasj臋 przej臋t膮 od
dziadka kolejarza. Na reszt臋 rubryk nikt nie spogl膮da艂, nazwisko i pasja
wystarczy艂o do zatrudnienia w dziale marketingu i zarz膮dzania, co
dope艂nia niezawodny schemat. Od wielu lat dla wybranych, czyli
najzdolniejszych, cierpi膮cych z powodu swoich nazwisk, stworzono
specjalne dzia艂y marketingu i zarz膮dzania i chocia偶 jak kraj d艂ugi i
szeroki, w ka偶dym zadupiu mamy anegdotyczne ju偶 Szko艂y
Marketingu-Zarz膮dzania, to na fuchy dostaj膮 si臋 psycholodzy, filozofowie
i socjolodzy.

W tych dzia艂ach nie liczy si臋 wykszta艂cenie, kompetencje, zawodowe
do艣wiadczenie, ale najwa偶niejsze jest, 偶eby by膰 鈥瀌obrym mened偶erem鈥. Jak
donosz膮 w艣cibscy ludzie, m艂ody Tusk zarabia w nowej robocie, na pe艂nym
etacie, oko艂o 3.5 tysi膮ca z艂otych. Dla niego to musi by膰 post臋p, po
艣mieciowej umowie w GW, ale dwie rzeczy uk艂adaj膮ce wisienki na schemacie
nie daj膮 mi spokoju. Skoro Tusk jest tak wybitnym fachowcem od
marketingu lotniczego, to dlaczego zarabia tak n臋dzne grosze w
pa艅stwowej firmie? Przy jego zdolno艣ciach nie wymagaj膮cych kierunkowego
wykszta艂cenia i kosztownych rekrutacji, nie lokalne lotnisko w Gda艅sku,
ale Lufthansa z American Airlines powinny si臋 ustawi膰 w kolejce, tym
bardziej, 偶e mieliby pracownika z marketingowym nazwiskiem. A druga
rzecz, dlaczego m艂ody Tusk, czy inny Kalemba, na sam膮 my艣l, 偶e mogliby
straci膰 robot臋 w pa艅stwowej firmie, za marne 3,5 tysi膮ca, dostaj膮
sraczki? Przecie偶 z ich kompetencjami i wybitnymi talentami znajd膮
robot臋 wsz臋dzie albo za艂o偶膮 w艂asne wybitne agencje rolne i lotniska, z
kt贸rych mog膮 偶y膰 jak ludzie, na miar臋 swojej wybitno艣ci. Pomijaj膮c
wszelki nepotyzm, polityk臋 i inne koligacje, takiego Tuska, czy Kalemb臋
wypierdoli艂bym z roboty za przeci臋tno艣膰, za brak ambicji, za
asekuranctwo, co wszystko razem nie mo偶e si臋 z艂o偶y膰 na kreatywno艣膰.
Najwi臋kszym problem nie jest to, 偶e Kalemba z Tuskiem siedz膮 na
pa艅stwowym wikcie, dzi臋ki znajomo艣ciom tatusi贸w. Najwi臋kszym problemem
jest to, 偶e ich nikt inny do roboty nie chcia艂, co znaczy, 偶e pa艅stwowe
sp贸艂ki uginaj膮 si臋 od ignorant贸w z medialnymi nazwiskami. A te wszystkie
moralitety i pi臋trowe apoteozy kompetencji brakorob贸w, s膮 dodatkowym
kosztem spo艂ecznym 鈥 wkurwiaj膮 ludzi.

Syna T. czepia膰 si臋 nie powinno, bo gdyby zatrudnili zamiast niego kogo艣
z obs艂ugi lotniska w Smole艅sku, to Imo by艂oby troch臋 przegi臋cie.
A ciekawe komu na miejscu T. zaufaliby艣cie najbardziej, gdyby kiedy艣
przysz艂o l膮dowa膰 drugiemu z braci K.?





Mi zamach w Smolensku obecnie zwisa i powiewa. Sprawiedliwosci stanie
sie w koncu i tak zadosc. :-)

Ale nepotyzmu, kumoterstwa i kolesiostwa kosztem mnie nie popuszcz臋.

Data: 2012-08-08 17:05:00
Autor: Przemys砤w M.
Synek Tuska
Dnia Wed, 08 Aug 2012 17:03:36 +0200, u2 napisa艂(a):

Path: eternal-september.org!mx04.eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!goblin3!goblin2!goblin.stu.neva.ru!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 08 Aug 2012 17:03:36 +0200
From: u2 <u_2@o2.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:14.0) Gecko/20120713 Thunderbird/14.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.soc.polityka
Subject: Re: Synek Tuska
References: <50182b29$0$26689$65785112@news.neostrada.pl> <jvtmoj$fnl$1@usenet.news.interia.pl>
In-Reply-To: <jvtmoj$fnl$1@usenet.news.interia.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: avast! (VPS 120808-0, 2012-08-08), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 133
Message-ID: <50227fc8$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.20.71.31
X-Trace: 1344438216 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26707 83.20.71.31:2178
X-Complaints-To: abuse@news.neostrada.pl
Xref: mx04.eternal-september.org pl.soc.polityka:427349
X-Antivirus: avast! (VPS 120808-0, 2012-08-08), Inbound message
X-Antivirus-Status: Clean

W dniu 2012-08-08 14:41, Ed pisze:
W dniu 2012-07-31 20:59, u2 pisze:
... czyli jak po socjologii zostac wybitnym specem od transportu :-)

http://www.kontrowersje.net/tresc/dlaczego_mlody_wyksztalcony_z_duzego_miasta_gdanska_nie_pracuje_co_najmniej_w_lufthansie


Dlaczego, m墓鈥歰dy, wykszta墓鈥歝ony, z du墓慕ego miasta Gda墓鈥瀞ka, nie pracuje co
najmniej w Lufthansie?


Zaczn脛鈩 od przyk墓鈥歛du, dopiero potem podam regu墓鈥毭勨劉, powtarzaln脛鈥 do b膫艂lu.
Gdy Leszek Balcerowicz, jako jedyny w Europie czynny szef partii,
zostawa墓鈥 prezesem NBP, na obrze墓慕ach dyskusji co do zasadno墓鈥篶i samej
nominacji, dyskutowano o wysoko墓鈥篶i zarobk膫艂w. Argumentem rozstrzygaj脛鈥ym
mia墓鈥歰 by脛鈥 stwierdzenie, 墓慕e Leszek Balcerowicz jest takim fachowcem, o
kt膫艂rego wszystkie 墓鈥簑iatowe banki zabija墓鈥歽by si脛鈩 i wyp墓鈥歛ci墓鈥歽by sumy
kilkukrotnie wy墓慕sze, 墓慕eby tylko mie脛鈥 Balcerowicza w swoim zarz脛鈥zie. Na
szcz脛鈩⒛光篶ie dla Polski, Balcerowicz nie dba墓鈥 o stawki i po墓鈥簑i脛鈩i墓鈥 si脛鈩
Ojczy墓艧nie. No i? Gdzie jest ta kolejka pracodawc膫艂w z zachodnich bank膫艂w,
a gdzie jest towarzysz Leszek? Tam gdzie zawsze, bankierzy takich
Balcerowicz膫艂w wid墓鈥歛mi na przyczep脛鈩 mog脛鈥 墓鈥歛dowa脛鈥, za墓鈥 sam Balcerowicz
zn膫艂w 墓慕yje, z tego co wy墓慕ebrze/ukradnie, w jakie墓鈥 fundacji, jak na
neolibera墓鈥歛 przysta墓鈥歰. Przek墓鈥歛d jest, teraz regu墓鈥歛. Od lat s墓鈥歽sz脛鈩 o tym,
墓慕e istniej脛鈥 w Polsce niezwykle wybitni i kompetentni ludzie, tak zwani
ludzie sukcesu, kt膫艂rzy s脛鈥 zaszczuwani przez sfrustrowanych
nieudacznik膫艂w. Do tego zawo墓鈥歛nia dochodzi pal脛鈥y problem powi脛鈥a墓鈥 i
wcale nie musi chodzi脛鈥 o powi脛鈥ania polityczne, ale takie w og膫艂le. Za
ka墓慕dym razem gdy si脛鈩 oka墓慕e, 墓慕e jaki墓鈥 tatu墓鈥 posadzi墓鈥 swoj脛鈥 pociech脛鈩 na
wygodnym sto墓鈥歬u, rozpoczyna si脛鈩 schemat dzia墓鈥歛墓鈥. Ono (dziecko) jest
bardzo zdolne, to po pierwsze, po drugie i tak naprawd脛鈩 jest ofiar脛鈥
swojego nazwiska, po trzecie, gdzie ma pracowa脛鈥, 墓慕eby wszystkich
zadowoli脛鈥, po czwarte mamy panik脛鈩 pracownika, kt膫艂ry pod wp墓鈥歽wem
spo墓鈥歟cznych nacisk膫艂w z pracy ma wylecie脛鈥. Balcerowicz by墓鈥 jednym z
pierwszy kowali ludzi sukcesu, potem do墓鈥毭勨zyli pomniejsi beneficjenci,
cho脛鈥y taki Tusk czy Kalemba, bo rzecz jasna trzeba m膫艂wi脛鈥 o klanach, nie
o przypadkach jednostkowych. Nie b脛鈩zie te墓慕 specjaln脛鈥 z墓鈥歰墓鈥簂iwo墓鈥篶i脛鈥,
je墓鈥簂i dodam, 墓慕e niemal ka墓慕dy zdeklarowany 芒鈧緇ibera墓鈥毭⑩偓钮, kt膫艂ry si脛鈩 obraca w
polityce, wcze墓鈥簄iej ni墓慕 p膫艂墓艧niej ko墓鈥瀋zy w pa墓鈥瀞twowej firmie lub urz脛鈩zie,
ale to tylko dygresja.

Zosta墓鈥瀖y przy m墓鈥歰dym Tusku, poniewa墓慕 jest doskona墓鈥歽m przyk墓鈥歛dem, zatem
namierza si脛鈩 i zaszczuwa biednego m墓鈥歰dego Tuska, kt膫艂ry p墓鈥歛ci cen脛鈩 za
swoje nazwisko. Tak post脛鈩uj脛鈥 ludzie podli, ludzie rozs脛鈥ni sprawdzaj脛鈥
kim jest i co robi tatu墓鈥 m墓鈥歰dego, a cz脛鈩⒛光篶iej z g膫艂ry wiadomo i zaraz si脛鈩
okazuje, 墓慕e m墓鈥歰dy Tusk to niezwykle wybitny ekspert. Od czego? Przede
wszystkim od uratowania dupy zarz脛鈥owi sp膫艂墓鈥歬i pa墓鈥瀞twowej. Taki zarz脛鈥
je墓鈥簂i zatrudni m墓鈥歰dego Tuska mo墓慕e spa脛鈥 spokojnie, dop膫艂ki nie nast脛鈥i
konflikt interes膫艂w, czyli wymiana kadrowa lub przepychanki polityczne.
Tusk robi na lotnisku od 16 kwietnia i siedzia墓鈥 tam sobie jak u Pana
Boga za piecem, dopiero jak si脛鈩 tatu墓鈥 po墓慕ar墓鈥 z wujkiem W墓鈥歛dkiem, zacz脛鈩⒛光歽
lecie脛鈥 wi膫艂ry. Jest m墓鈥歰dy fachowcem w roli bufora, ale rzecz jasna ma
swoje osobiste kompetencyjne przymioty. Od dziennikarstwa, pierwsza
robota w GW, przez kolej, bo jego dziadek by墓鈥 kolejarzem, a墓慕 po
lotnictwo. Wierc脛鈥 w CV Tuska dowiadujemy si脛鈩, 墓慕e m墓鈥歰da pociecha
premiera sko墓鈥瀋zy墓鈥歛 socjologi脛鈩. Tymczasem w ci脛鈥u kilku lat swojej
burzliwej kariery by墓鈥歛 pociecha tak zdolna, 墓慕e zaczyna墓鈥歛 jako
dziennikarz bez dziennikarskiego wykszta墓鈥歝enia i na koszt pa墓鈥瀞twowego
PKP pojecha墓鈥歛 do Chin, 墓慕eby zbiera脛鈥 materia墓鈥歽 kolejarskie, bez
wykszta墓鈥歝enia kolejarskiego. Gdy ju墓慕 pa墓鈥瀞two ponios墓鈥歰 te wszystkie
inwestycje szkoleniowe, socjolog Tusk odkry墓鈥 w sobie niezwyk墓鈥歟
kompetencje lotnicze, bez wykszta墓鈥歝enia lotniczego. Pasja zdecydowa墓鈥歛 o
zatrudnieniu, co w tym dziwnego? W telewizji nie ma dziwne, ale prosz脛鈩
sobie wej墓鈥好勨 na dowolny serwis pracuj.pl i sprawdzi脛鈥 wymagania dla
przeci脛鈩nego seles menagera, takiego co ma Seicento rozwozi脛鈥 tonery albo
pr膫艂bki kosmetyk膫艂w.

Na stracie mamy barier脛鈩, kt膫艂rej m墓鈥歰dy Tusk nie przeskoczy: co najmniej
roczne do墓鈥簑iadczenie w bran墓慕y, na stanowisku handlowca. Dalej, w
zale墓慕no墓鈥篶i od firmy, dopisywane s脛鈥 rozmaite fanaberie, wykszta墓鈥歝enie
kierunkowe, znajomo墓鈥好勨 j脛鈩yk膫艂w, prawo jazdy, dyspozycyjno墓鈥好勨 i tak dalej.
Ca墓鈥歽 czas trzeba pami脛鈩a脛鈥, 墓慕e m膫艂wimy od firmach takich og膫艂lnie
dost脛鈩nych na rynku pracy, chocia墓慕 markowych, jak Volvo, czy Michelin.
Te firmy maj脛鈥 takie kryteria rekrutacji, 墓慕e ka墓慕dy, kto cho脛鈥 raz wys墓鈥歛墓鈥
jakie墓鈥 CV wie, 墓慕e szkoda kasy na znaczki, 墓慕eby pisa脛鈥 o swojej pasji,
marzeniach z dzieci墓鈥瀞twa i dziadku kolejarzu. 芒鈧灸孤乷wcy g墓鈥毮偱倃芒鈧 maj脛鈥 proste
kryteria, kt膫艂re wymieni墓鈥歟m powy墓慕ej i zawsze wygrywa ten, kt膫艂ry jest
芒鈧緂otowym芒鈧 pracownikiem. Innymi s墓鈥歰wy w Michelinie wygrywa handlowiec,
kt膫艂ry przez ostatnie 5 lat pracowa墓鈥 w Continentalu, a w Volvo handlowiec
Mercedesa z 4 letnim sta墓慕em. Cz墓鈥歰wiek, kt膫艂ry przyjmowa墓鈥 m墓鈥歰dego Tuska,
do tak specyficznej pracy jak脛鈥 jest obs墓鈥歶ga portu lotniczego, by墓鈥 w
bezczelno墓鈥篶i swojej 墓鈥歛skaw powiedzie脛鈥, 墓慕e nie organizowa墓鈥 墓慕adnej
rekrutacji, ani konkurs膫艂w, bo m墓鈥歰dy Tusk i tak by wygra墓鈥. Wybitnie
zdolny socjolog z kilkuletnim sta墓慕em w GW, gdzie pisywa墓鈥 artyku墓鈥歽 o
komunikacji publicznej, zosta墓鈥 lotnikiem, bo mia墓鈥 pasj脛鈩 przej脛鈩脛鈥 od
dziadka kolejarza. Na reszt脛鈩 rubryk nikt nie spogl脛鈥a墓鈥, nazwisko i pasja
wystarczy墓鈥歰 do zatrudnienia w dziale marketingu i zarz脛鈥zania, co
dope墓鈥歯ia niezawodny schemat. Od wielu lat dla wybranych, czyli
najzdolniejszych, cierpi脛鈥ych z powodu swoich nazwisk, stworzono
specjalne dzia墓鈥歽 marketingu i zarz脛鈥zania i chocia墓慕 jak kraj d墓鈥歶gi i
szeroki, w ka墓慕dym zadupiu mamy anegdotyczne ju墓慕 Szko墓鈥歽
Marketingu-Zarz脛鈥zania, to na fuchy dostaj脛鈥 si脛鈩 psycholodzy, filozofowie
i socjolodzy.

W tych dzia墓鈥歛ch nie liczy si脛鈩 wykszta墓鈥歝enie, kompetencje, zawodowe
do墓鈥簑iadczenie, ale najwa墓慕niejsze jest, 墓慕eby by脛鈥 芒鈧綿obrym mened墓慕erem芒鈧. Jak
donosz脛鈥 w墓鈥篶ibscy ludzie, m墓鈥歰dy Tusk zarabia w nowej robocie, na pe墓鈥歯ym
etacie, oko墓鈥歰 3.5 tysi脛鈥a z墓鈥歰tych. Dla niego to musi by脛鈥 post脛鈩, po
墓鈥簃ieciowej umowie w GW, ale dwie rzeczy uk墓鈥歛daj脛鈥e wisienki na schemacie
nie daj脛鈥 mi spokoju. Skoro Tusk jest tak wybitnym fachowcem od
marketingu lotniczego, to dlaczego zarabia tak n脛鈩zne grosze w
pa墓鈥瀞twowej firmie? Przy jego zdolno墓鈥篶iach nie wymagaj脛鈥ych kierunkowego
wykszta墓鈥歝enia i kosztownych rekrutacji, nie lokalne lotnisko w Gda墓鈥瀞ku,
ale Lufthansa z American Airlines powinny si脛鈩 ustawi脛鈥 w kolejce, tym
bardziej, 墓慕e mieliby pracownika z marketingowym nazwiskiem. A druga
rzecz, dlaczego m墓鈥歰dy Tusk, czy inny Kalemba, na sam脛鈥 my墓鈥簂, 墓慕e mogliby
straci脛鈥 robot脛鈩 w pa墓鈥瀞twowej firmie, za marne 3,5 tysi脛鈥a, dostaj脛鈥
sraczki? Przecie墓慕 z ich kompetencjami i wybitnymi talentami znajd脛鈥
robot脛鈩 wsz脛鈩zie albo za墓鈥歰墓慕脛鈥 w墓鈥歛sne wybitne agencje rolne i lotniska, z
kt膫艂rych mog脛鈥 墓慕y脛鈥 jak ludzie, na miar脛鈩 swojej wybitno墓鈥篶i. Pomijaj脛鈥
wszelki nepotyzm, polityk脛鈩 i inne koligacje, takiego Tuska, czy Kalemb脛鈩
wypierdoli墓鈥歜ym z roboty za przeci脛鈩no墓鈥好勨, za brak ambicji, za
asekuranctwo, co wszystko razem nie mo墓慕e si脛鈩 z墓鈥歰墓慕y脛鈥 na kreatywno墓鈥好勨.
Najwi脛鈩szym problem nie jest to, 墓慕e Kalemba z Tuskiem siedz脛鈥 na
pa墓鈥瀞twowym wikcie, dzi脛鈩i znajomo墓鈥篶iom tatusi膫艂w. Najwi脛鈩szym problemem
jest to, 墓慕e ich nikt inny do roboty nie chcia墓鈥, co znaczy, 墓慕e pa墓鈥瀞twowe
sp膫艂墓鈥歬i uginaj脛鈥 si脛鈩 od ignorant膫艂w z medialnymi nazwiskami. A te wszystkie
moralitety i pi脛鈩rowe apoteozy kompetencji brakorob膫艂w, s脛鈥 dodatkowym
kosztem spo墓鈥歟cznym 芒鈧 wkurwiaj脛鈥 ludzi.

Syna T. czepia脛鈥 si脛鈩 nie powinno, bo gdyby zatrudnili zamiast niego kogo墓鈥
z obs墓鈥歶gi lotniska w Smole墓鈥瀞ku, to Imo by墓鈥歰by troch脛鈩 przegi脛鈩ie.
A ciekawe komu na miejscu T. zaufaliby墓鈥篶ie najbardziej, gdyby kiedy墓鈥
przysz墓鈥歰 l脛鈥owa脛鈥 drugiemu z braci K.?





Mi zamach w Smolensku obecnie zwisa i powiewa. Sprawiedliwosci stanie
sie w koncu i tak zadosc. :-)

Ale nepotyzmu, kumoterstwa i kolesiostwa kosztem mnie nie popuszcz脛鈩.

Co niby zrobisz nieboraku?


--
Jaros艂aw Kaczy艅ski o艣wiadczy艂, 偶e z w艂asnej woli nie zrezygnuje ze stanowiska Prezesa PiS. - Mnie witaj膮 okrzykami: "Jaros艂aw Polsk臋 zbaw". http://tiny.pl/hlh7b

Synek Tuska

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona