Syria i niewypłacalność USA...

Data: 2013-10-01 12:01:59
Autor: J.F
Syria i niewypłacalność USA...
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w
[Wojny w Syrii nie ma, zatem pozostaje pytanie:]
Czy USA już zbankrutowały, czy jeszcze nie?
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/usa-na-granicy-niewyplacalnosci-obama-wsciekly-nie-jestesmy-bananowa-republika,356371.html

My tu gadu gadu, a brak budzetu stal sie faktem.

I co teraz ? nie ma pieniedzy na wojne ?

http://metromsn.gazeta.pl/Wydarzenia/1,133290,14699732,USA_nie_przyjely_budzetu__Paraliz_rzadu_i_administracji.html

"Kongres USA nie uchwalił budżetu. Państwo nie ma pieniędzy na utrzymanie administracji. 800 tys. urzędników zostanie wysłanych na przymusowy urlop. Zamknięte zostaną m.in. parki narodowe, muzea i Statua Wolności. Osoby przebywające na kempingach w parkach i lasach mają 48 godzin na ich opuszczenie. Ograniczona zostanie działalność "sanepidu", NASA i Pentagonu.
Parlament USA nie zdołał przyjąć nowego budżetu przed 1 października, czyli początkiem nowego roku budżetowego. Oznacza częściowy paraliż rządu i administracji. Biały Dom już nakazał wstrzymanie pracy części instytucji federalnych."

To chyba jednak wole polski model, gdzie muzeum ma swoj budzet, moze dalej sprzedawac bilety :-)

J.

Data: 2013-10-01 12:56:05
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:524a9d97$0$2184$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ale gdyby osiągnięcie progu ostrożnościowego zamiast skutkować jego przesuwaniem skutkowało by automatycznym uproszczeniem systemu podatkowego tak, aby można było zwolnić 70% urzędników aparatu fiskalnego to ja bym nie miał nic przeciwko (mimo poświęcenia na to sporego czasu nie udało mi się dowiedzieć jak mam dokładnie rozliczać wynajmowanie mieszkania i uważam, że to świadczy o chorym systemie).
P.G.

Data: 2013-10-01 13:16:07
Autor: J.F
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
"Kongres USA nie uchwalił budżetu. Państwo nie ma pieniędzy na utrzymanie administracji. 800 tys. urzędników zostanie wysłanych na przymusowy urlop. To chyba jednak wole polski model, gdzie muzeum ma swoj budzet, moze dalej
..> sprzedawac bilety :-)

Ale gdyby osiągnięcie progu ostrożnościowego zamiast skutkować jego przesuwaniem skutkowało by automatycznym uproszczeniem systemu podatkowego

Chyba za duzo wymagasz.

[...]

System jest chory, ale jednoczesnie w pewnym sensie normalny.
Podatki sie nalicza zgodnie z ustawa. Urzednik dziala zgodnie z ustawa.
Urzednik niskiego szczebla nie jest poprawiania ustawy.
Ani od liczenia za petenta podatkow.

Owszem, brakuje jakiejs instytucji wyjasniajacej ... ale jakich sobie poslow wybrales, takie masz ustawy :-)

Tylko ze ... w USA prawnicy zarabiaja duzo. Widac prawo jeszcze bardziej nieprecyzyjne :-)

J.

Data: 2013-10-01 15:38:52
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:524aaef8$0$2213$65785112news.neostrada.pl...

Owszem, brakuje jakiejs instytucji wyjasniajacej ... ale jakich sobie poslow wybrales, takie masz ustawy :-)

Ależ instytucja jest: "Krajowa Informacja Podatkowa.". Nawet mi odpisali - 7 stron a w tym tylko jeden akapit (kilka linijek) na temat i w tym jednym akapicie co innego można wywnioskować z pierwszego zdania, a co innego z ostatniego.

Tylko ze ... w USA prawnicy zarabiaja duzo. Widac prawo jeszcze bardziej nieprecyzyjne :-)

Jak ktoś wsadza kota do mikrofalówki a potem dostaje odszkodowanie od producenta.
Jak ktoś się sądzi z TV że prognoza pogody była nietrafna.
Jak ktoś nie wie, że herbata jest gorąca.
To myślę, że nasze prawo też by się okazało równie nieprecyzyjne :-).
P.G.

Syria i niewypłacalność USA...