System liczby Pi

Data: 2009-03-13 17:18:26
Autor: Gonzo
System liczby Pi
Witam,
Jak wiadomo jutro jest 3/14 wiec postanowilem sprawdzic jak sobie radzi liczba Pi na gieldzie ;-)
Odwrotnosc 3.14 to 0.318 a wiec jakies 32%.
Reguly handlu:
Kupujemy akcje gdy wzrosnie przynajmniej 32 procent od dolka, sprzedajemy gdy spadnie 32 od gorki (liczonej jako max od momentu zakupu).

Okazuje sie, ze taki system zarabia calkiem przyzwoicie. Za ostatnie 10 wykonal 1282 transakcje, profit factor to 2.52 a zysk calkowity podzielony przez max DD to 4.64. Duzo lepiej niz WIG - tutaj zysk z ostatnich 10 lat podzielony przez DD to raptem 0.18.

Milego weekendu,

Data: 2009-03-13 17:32:32
Autor: Gonzo
System liczby Pi

"Gonzo" <gonzo@ned.net> wrote in message news:gpe4h7$695$1news.onet.pl...
Okazuje sie, ze taki system zarabia calkiem przyzwoicie. Za ostatnie 10 wykonal 1282 transakcje, profit factor to 2.52 a zysk calkowity podzielony

" Za ostatnie 10 lat" mialo byc ;-)

Data: 2009-03-13 17:37:12
Autor: kc
System liczby Pi
Gonzo <gonzo@ned.net> napisał(a): Czy musisz brać do obliczeń liczbę pi i ją odwracać? Weź po prostu 32%. Wynik powinien być ten sam.

kc

Data: 2009-03-13 17:47:57
Autor: Gonzo
System liczby Pi

" kc" <kc59@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:gpe5k8$57g$1inews.gazeta.pl...
Gonzo <gonzo@ned.net> napisał(a):

Czy musisz brać do obliczeń liczbę pi i ją odwracać? Weź po prostu 32%.
Wynik powinien być ten sam.

No tak, ale wtedy bym zostal posadzony o optymalizacje.

Data: 2009-03-13 17:56:54
Autor: kc
System liczby Pi
Gonzo <gonzo@ned.net> napisał(a): Widzę, że też jesteś na etapie poszukiwań. Ja w tej chwili szukam natchnienia nie w liczbie pi a tu:

http://blogs.myspace.com/markorodin

kc

Data: 2009-03-13 18:04:53
Autor: Gonzo
System liczby Pi

" kc" <kc59@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:gpe6p6$ai9$1inews.gazeta.pl...
Widzę, że też jesteś na etapie poszukiwań.
Juz dawno nie, ale trzeba zachowac chec nauki, otwarty umysl i czasem cos sprawdzic dla zabawy.

Data: 2009-03-13 18:09:14
Autor: kc
System liczby Pi
Gonzo <gonzo@ned.net> napisał(a):
Juz dawno nie,

Zrezygnowałeś, czy znalazłeś system doskonały?

kc

Data: 2009-03-13 18:23:35
Autor: Gonzo
System liczby Pi

" kc" <kc59@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:gpe7ga$dum$1inews.gazeta.pl...
Gonzo <gonzo@ned.net> napisał(a):

Juz dawno nie,

Zrezygnowałeś, czy znalazłeś system doskonały?

Mysle, ze znalazlem system, ktory jest bliski doskonalosci. Chociaz CAGR za ostatnie kilka lat to tylko 60%, niektorzy pewnie chcieli by wiecej.

Data: 2009-03-16 11:34:05
Autor: DJ
System liczby Pi
[...]

To jeszcze napisz na jakich instrumentach. Jesli to rynki z lewarem jak np. kontrakty czy waluty to mysle, ze jeszcze mozna wiecej wyciagnac.
A swoja droga to jestem ciekaw jeszcze jaki jest np. maksymalny DD, bo tak naprawde to sam CAGR niewiele mowi o systemie. Wiele zalezy od ponoszonego ryzyka. Nie jest wielkim problemem osiaganie duzych zyskow przy wysokim ryzyku.

Pozdrawiam

Darek

Data: 2009-03-16 17:29:37
Autor: Gonzo
System liczby Pi

"DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> wrote in message news:gpl9ug$uib$1news.onet.pl...
To jeszcze napisz na jakich instrumentach.
Longi na akcjach, shorty na FW. Bez lewaru.

A swoja droga to jestem ciekaw jeszcze jaki jest np. maksymalny DD, bo tak naprawde to sam CAGR niewiele mowi o systemie. Wiele zalezy od ponoszonego

Historyczny DD okolo 28% (Obecnie 7% bo ciagle siedzi na krotkich).

Data: 2009-03-13 18:07:57
Autor: Gonzo
System liczby Pi

" kc" <kc59@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:gpe6p6$ai9$1inews.gazeta.pl...
http://blogs.myspace.com/markorodin

Olej. Szkoda czasu.

Data: 2009-03-13 18:12:02
Autor: kc
System liczby Pi
Gonzo <gonzo@ned.net> napisał(a):
Olej. Szkoda czasu.

Zaintrygowały mnie ciągi. Przerabiałem Fibonacciego, Lucasa itp z doś dobrym skutkiem.

kc --

Data: 2009-03-13 19:50:17
Autor: Hister
System liczby Pi
Zaintrygowały mnie ciągi. Przerabiałem Fibonacciego, Lucasa itp z doś
dobrym skutkiem.

I do czego doszedłeś?

Data: 2009-03-13 23:37:27
Autor: Hister
System liczby Pi
Hister napisał(a):

Zaintrygowały mnie ciągi. Przerabiałem Fibonacciego, Lucasa itp z doś
dobrym skutkiem.

I do czego doszedłeś?

Pytam oczywiście nie o majątek lecz wiedzę.

Data: 2009-03-13 22:44:34
Autor: kc
System liczby Pi
Hister <rafalskonecki@gazeta.pl> napisał(a):
Pytam oczywiście nie o majątek lecz wiedzę.

Mam dość interesujące obserwacje, ale z oczywistych względów nie mogę dzielić się nimi na forum.

kc --

Data: 2009-03-14 00:33:24
Autor: Hister
System liczby Pi
Mam dość interesujące obserwacje, ale z oczywistych względów nie mogę
dzielić się nimi na forum.

kc

Moje obserwacje są takie, że ciąg Fib jest niedokładny bo oparty na liczbach naturalnych. A więc zniesienia z których korzystają miliony amatorów AT są niewłaściwe :) Dlatego też Carolan nazwał swoją metodę "okienkami". Z prawidłowym ciągiem nie ma okienek tylko konkretne punkty w czasie :)
Na tym zakończyłem prace nad ciągiem Fib.

Data: 2009-03-14 00:40:12
Autor: skippy
System liczby Pi

Użytkownik "Gonzo" <gonzo@ned.net> napisał w wiadomości news:gpe68j$b3n$1news.onet.pl...

[...]

Opttmalnie odejmij te 32 wynikajace z pi od 1 i masz złoty podział.
Po prostu.

Data: 2009-03-13 20:52:59
Autor: root
System liczby Pi
[...]

Fajne ;)
Nie rozumiem jednak drugiej czesci zdania: sprzedajesz.... kiedy? Jesli kurs rosnie to w kazdej sekundzie mam max wzgledem momentu zakupu, czekam wiec na spadek. Wszystko ok jesli przed spadkiem kurs urosl ponad 32% - mam zysk. Jesli zacznie spadac wczesniej, to rozumiem ze czekasz az osiagnie -32% od maxa, tak? (taki dynamiczny stop loss).
Jakos nie moge uwierzyc ze to ma sens, ale nie upieram sie

pozdawiam

Data: 2009-03-13 21:07:40
Autor: Gonzo
System liczby Pi

"root" <root1@vp.pl> wrote in message news:gpediu$vlj$1news.onet.pl...
Jesli zacznie spadac wczesniej, to rozumiem ze czekasz az osiagnie -32% od maxa, tak? (taki dynamiczny stop loss).

Trailing stop 32% liczony od max po zakupie.

Data: 2009-03-14 09:40:16
Autor: Wojciech Frybyśu
System liczby Pi
root pisze:
[...]

I tu wracamy do mojego pytania o system idealny.
Jak to policzyć. A zauważ, że ten system nie przewiduje sprzedaj
gdy idzie w górę bo gdzie indziej idzie lepiej

Data: 2009-03-14 10:58:50
Autor: Gonzo
System liczby Pi

"Wojciech Frybyśu" <wfru8548222@pocztaNO-SPAM.iUSUNTOnteria.pl> wrote in message news:gpfr2d$q1t$1nemesis.news.neostrada.pl...
Jak to policzyć. A zauważ, że ten system nie przewiduje sprzedaj
gdy idzie w górę bo gdzie indziej idzie lepiej
Bo chodzilo mi o pokazanie systemu liczby pi. W moim prawdziwym systemie tak robie.

Data: 2009-03-14 13:08:15
Autor: root
System liczby Pi
Bo chodzilo mi o pokazanie systemu liczby pi. W moim prawdziwym systemie tak robie.

Żeby pokazać, że akurat pi ma jakies tajemne własności rządzące rynkiem, musiałbys pokazać, że analogiczne systemy o innych wartościach nie dają pozytywnych rezultatów. Pewnie sam trochę traktujesz to Pi z przymrużeniem oka. Ale dobrze. Zauwazyłem, że interesujesz się cyklami, czy potrafiłbyś mi w miarę ścisły sposób zdefiniować czym jest cykl (do tej pory spotałem się z definicją będąca twierdzeniem, np. "cykl jest bo wszyscy go widzą"). Ale co to cykl?

Data: 2009-03-14 12:21:00
Autor: kc
System liczby Pi
root <root1@vp.pl> napisał(a):  Ale co
to cykl?

może to:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Cykl_koniunkturalny

kc

Data: 2009-03-14 16:52:47
Autor: root
System liczby Pi
może to:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Cykl_koniunkturalny

No może. Tyle, ze te cykle są tłumaczone w sposób fundamentalny (ekonomiczny). Ja sadzilem, ze cykle sa widoczne w wykresach. A jesli tak to jaka jest scisla definicja. Chodzi mi o to zeby np. napisac program wykrywajacy "cykle" w wykresie cen. Ale po Waszych odpowiedziach chyba juz mniej wiecej wiem o co chodzi wyznawcom AT gdy mowia o cyklach.

Data: 2009-03-14 13:22:51
Autor: Gonzo
System liczby Pi

"root" <root1@vp.pl> wrote in message news:gpg6ni$p6m$1news.onet.pl...
Żeby pokazać, że akurat pi ma jakies tajemne własności rządzące rynkiem, musiałbys pokazać, że analogiczne systemy o innych wartościach nie dają pozytywnych rezultatów.
Albo porownac z systemem losowym, tzn sprzedaje i kupuje w dniach wybranych losowo. Pi sprawdza sie lepiej.

Pewnie sam trochę traktujesz to Pi z przymrużeniem oka.
Oczywiscie, to taki zart z okazji Miedzynarodowego Dnia Pi (dzisiaj). Poza tym chodzilo mi o pokazanie sily podazania za trendem - wystarczy ciac straty i jechac na zyskach, nawet jesli jedynym parametrem systemu jest liczba Pi ;-)

Ale dobrze. Zauwazyłem, że interesujesz się cyklami, czy potrafiłbyś mi w miarę ścisły sposób zdefiniować czym jest cykl.
Dla mnie cykl wystepuje wtedy gdy kupujac i sprzedajac w regularnych odstepach czasu mozna osiagnac pozytywne wyniki.

Data: 2009-03-14 17:01:07
Autor: root
System liczby Pi

Dla mnie cykl wystepuje wtedy gdy kupujac i sprzedajac w regularnych
odstepach czasu mozna osiagnac pozytywne wyniki.
Rozumiem ze "reguralne odstępy" to równe odstępy czasu. Jesli tak to zaręczam ci że dla każdego wykresu znajdziesz nie jeden cykl (im dłuższy bedzie ten wykres tym łatwiej to zrobić). Problem chyba w tym, że nawet jesli znajdziesz cykl a scislej odpowiedni odstęp czasu, to wcale nie masz pewności, że kontynuując taką zabawe w przyszłości osiagniesz dobre rezultaty.
Jesli ja wpadam na nowa idee "systemu" badam go nie tylko na jak najdłuższym odcinku czasu ale tez na krotszych odcinkach. Na przyklad system daje piekne wyniki w latach 2000-2004 ale juz 2004-2008 okazuje sie byc kompletną klapą.

Data: 2009-03-14 17:05:48
Autor: Gonzo
System liczby Pi
Gwarancji nie ma nigdy, czy to na cyklach czy AT, AF czy cokolwiek. Druga sprawa - jak znajduje system to zawsze sprawdzam jaka jest szansa, ze da sie tyle samo zarobic losowo - jesli praktycznie nie ma szans to system powinien byc OK.

Data: 2009-03-14 19:28:56
Autor: root
System liczby Pi
sprawa - jak znajduje system to zawsze sprawdzam jaka jest szansa, ze da sie tyle samo zarobic losowo - jesli praktycznie nie ma szans to system powinien byc OK.
A nigdy nie zdarzyło ci się zrobić systemu, który sie załapał na jakies niesamowite zbiegi okolicznosci, jakis gigantyczny skok cen, ktory juz byc moze nigdy nie wystapi. To cos jak wygrana w totku: teroretycznie gra jest nieoplacalna ale systemowi sie udało. Wtedy twoj system okaze sie ok a losowy do d.... Mimo to czy uwierzysz w system na totka? Stad wynika ze Twoje kryterium do konca poprawne nie jest.
 Nie wiem kto tu ma racje. Jakos w te systemy nie wierze ale sam ciagle wynajduje nowy ;).

Data: 2009-03-14 19:05:06
Autor: Gonzo
System liczby Pi

"root" <root1@vp.pl> wrote in message news:gpgtbd$mie$1news.onet.pl...
losowy do d.... Mimo to czy uwierzysz w system na totka? Stad wynika ze Twoje kryterium do konca poprawne nie jest.

Jeden z etapow oceniania systemu to zobaczenie wynikow gdyby odrzucic 5% najlepszych i najgorszych transakcji.
Wtedy system na totolotka, ktory przypadkowo raz trafil szostke, wysiadzie.

Data: 2009-03-14 22:42:00
Autor: Boguś
System liczby Pi
Użytkownik Gonzo napisał:

Odwrotnosc 3.14 to 0.318 a wiec jakies 32%.
Reguly handlu:
Kupujemy akcje gdy wzrosnie przynajmniej 32 procent od dolka, sprzedajemy gdy spadnie 32 od gorki (liczonej jako max od momentu zakupu).

Precyzją twój opis nie grzeszy.
Przykład : dołek 1.00 zł. Jak urośnie do 1.32 to system kupi akcję.
Potem jest górka 2.00 zł . System sprzeda kiedy :
a) 2*(1-0.32) = 1.36 zarobi 0.04 zł
b) ???

jak górka będzie na 1.5 to system sprzeda gdy 1.5(1-0.32)=1.02
dopłacimy 0.30 !

Nie oto chyba chodzi. Sprecyzuj więc dokładniej swój pomysł

--
Boguś

Data: 2009-03-16 11:37:14
Autor: Wojciech Frybyśu

[...]