System na USB - jaki BIOS?

Data: 2011-11-15 07:58:06
Autor: Yarroll
System na USB - jaki BIOS?
Witam!
Próbowałem zainstalować sobie system (Windows XP) na pendrive'ie. Fajnie byłoby mieć go z sob±, i zreszt± główne programy - mógłbym (powiedzmy) butować się do wielu kompów u znajomych.
Dostęp do pendrive'a na USB 3 powinien być szybszy niż do dysku zwykłego. W sumie rozwi±zanie może pozwali zostawić "normalne" dyski jako magazyny danych.
Poza tym mam gwarancję, że nikt nie wystartuje mi kompa beze mnie co nie jest bez znaczenia w domu z niecałkiem dorosłymi domownikami :-)) - takimi co nie zawsze wiedz± co robi± :-))
Instalator XP nawet rozpoznaje pendrive jako dysk i widzi na nim partycję. Ale nie może "uzyskać do niego dostępu" :-((
Powyższe to chyba nic nowego, bo już dawniej słyszałem że dostęp do USB-drive przy instalacji systemu zależy od rodzaju BIOS-u.
I tu pytanie: jaki to musi być BIOS?
Sory je¶li NTG. Dzięki - Yarroll

Data: 2011-11-15 13:45:28
Autor: Vituniu
System na USB - jaki BIOS?

Próbowałem zainstalować sobie system (Windows XP) na pendrive'ie. Fajnie
byłoby mieć go z sob±, i zreszt± główne programy - mógłbym (powiedzmy)
butować się do wielu kompów u znajomych.

Wszyscy Twoi znajomi maja identyczy hardware??

Dostęp do pendrive'a na USB 3 powinien być szybszy niż do dysku zwykłego.

Polecam sprawdzic jakie predkosci zapisu/odczytu zapewniaja popularne
pendrive'y.

Poza tym mam gwarancję, że nikt nie wystartuje mi kompa beze mnie co nie
jest bez znaczenia w domu z niecałkiem dorosłymi domownikami :-)) - takimi
co nie zawsze wiedz± co robi± :-))

Przyniosa sobie livecd jakies od kumpli w szkole i tyle.

I tu pytanie: jaki to musi być BIOS?

BIOS musi tylko udostepniac boot z USB.
Reszte masz na dziesiatkach stron w Googlach.

Sory je¶li NTG. Dzięki - Yarroll

Przeprosiny przyjete.

Przeczytaj

http://www.techit.pl/Artykuly/Instalacja-systemow-Windows-XP-i-Windows-Server-2003-na-zewnetrznych-dyskach-USB,1125.html

a pozniej idz na pl.comp.os.ms-windows.winnt

pozdrawiam,
Vituniu

Data: 2011-11-15 21:14:45
Autor: Animka
System na USB - jaki BIOS?
W dniu 2011-11-15 07:58, Yarroll pisze:
Instalator XP nawet rozpoznaje pendrive jako dysk i widzi na nim partycjÄ™.
Ale nie może "uzyskać do niego dostępu" :-((

Pewnie uprawnień nie masz ;-)

animka
--
Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w okrucieństwie, ale przyjdzie czas, kiedy będzie traktował mordowanie zwierząt w ten sam sposób, w jaki obecnie traktuje zabijanie ludzi. Ten, kto nie szanuje i nie ceni życia, nie zasługuje na to, aby żyć".
Leonardo da Vinci

Data: 2011-11-15 21:39:09
Autor: BQB
System na USB - jaki BIOS?
W dniu 2011-11-15 21:14, Animka pisze:
[...]

Animka!!! Twoje porady są porażające, czyżbyś swoją wiedzę czerpała z ilustrowanej encyklopedii kosmosu? (Red Dwarf)

Data: 2011-11-15 22:51:22
Autor: Animka
System na USB - jaki BIOS?
W dniu 2011-11-15 21:39, BQB pisze:
[...]

To sobie sprawdĹş jak masz ustawione uprawnienia do tego konkretnego "dysku" (czy je masz czy nie masz) i dopiero siÄ™ mÄ…drzyj.

animka

Data: 2011-11-17 07:35:51
Autor: Piotr Rezmer
System na USB - jaki BIOS?
Animka pisze:

To sobie sprawdĹş jak masz ustawione uprawnienia do tego konkretnego
"dysku" (czy je masz czy nie masz) i dopiero siÄ™ mÄ…drzyj.

Mówisz o bootowalnym instalatorze Windows? Ten przecież nie wspiera żadnej autentykacji, nie może zatem zweryfikować czy masz prawo do konkretnego dysku. Uzywając płytki instalacyjnej zainstalujesz system na dowolnym dysku, nieważne czy jest na nim FAT, NTFS.
Autoryzacja jest zapewniana przez system operacyjny a nie fizyczne urzÄ…dzenie jakim jest dysk twardy.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-11-17 14:08:37
Autor: DooMiniK
System na USB - jaki BIOS?
On 17/11/2011 06:35, Piotr Rezmer wrote:
Animka pisze:

To sobie sprawdĹş jak masz ustawione uprawnienia do tego konkretnego
"dysku" (czy je masz czy nie masz) i dopiero siÄ™ mÄ…drzyj.

MĂłwisz o bootowalnym instalatorze Windows? Ten przecieĹĽ nie wspiera
żadnej autentykacji, nie może zatem zweryfikować czy masz prawo do
konkretnego dysku. Uzywając płytki instalacyjnej zainstalujesz system na
dowolnym dysku, niewaĹĽne czy jest na nim FAT, NTFS.
Autoryzacja jest zapewniana przez system operacyjny a nie fizyczne
urzÄ…dzenie jakim jest dysk twardy.

Używasz słów, których znaczenia nie rozumiesz, zmiłuj się proszę.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-11-17 19:26:26
Autor: Piotr Rezmer
[OT] Re: System na USB - jaki BIOS?
DooMiniK pisze:
Używasz słów, których znaczenia nie rozumiesz, zmiłuj się proszę.

Których słów nie rozumiem? chciałbym się poprawić.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-11-17 20:18:13
Autor: Animka
System na USB - jaki BIOS?
W dniu 2011-11-17 07:35, Piotr Rezmer pisze:
Animka pisze:

[...]

Nie mówię o bootowalnym instalatorze dysku. Nowo zamontowane fizyczne urządzenie, tj. dysk twardy trzeba włączyć w Biosie, żeby system zobaczył. Może być i tak, że system nie widzi, nie udostępnia, bo nie ustawione są uprawnienia w Zabezpieczeniach.

animka

Data: 2011-11-17 20:40:57
Autor: Przemysław Ryk
System na USB - jaki BIOS?
Dnia Thu, 17 Nov 2011 20:18:13 +0100, Animka napisał(a):

Nie mówię o bootowalnym instalatorze dysku. Nowo zamontowane fizyczne urz±dzenie, tj. dysk twardy trzeba wł±czyć w Biosie, żeby system zobaczył. Może być i tak, że system nie widzi, nie udostępnia, bo nie ustawione s± uprawnienia w Zabezpieczeniach.

Tia. Bo Windows nigdy, przenigdy, ale to absolutnie nigdy nie potrafił sobie
znaleĽć dysku, którego wykrywanie w BIOS było wył±czone. Ot - wiedza Animki
odcinek kolejny.

[ Zdolno¶ć precyzyjnej obserwacji jest zwykle nazywana cynizmem przez      ]
[ tych, którzy jej nie posiadaj±.                    (George Bernard Shaw) ]

Data: 2011-11-17 21:39:08
Autor: Piotr Rezmer
System na USB - jaki BIOS?
Animka pisze:

Nie mĂłwiÄ™ o bootowalnym instalatorze dysku.
A o tym raczej pisał Yaroll (pierwszy post wątku)
Nowo zamontowane fizyczne urządzenie, tj. dysk twardy trzeba włączyć w Biosie, żeby system
zobaczył.

Ustawienie w BIOSie ma wpływ tylko na możliwość bootowania systemu z danego dysku. OS Windows nie sprawdza ustawień BIOS i pozwala na dostęp do dysków nieskonfigurowanych w BIOS.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-11-18 00:28:06
Autor: Animka
System na USB - jaki BIOS?
W dniu 2011-11-17 21:39, Piotr Rezmer pisze:
Animka pisze:

[...]

do dyskĂłw nieskonfigurowanych w BIOS.

W takim razie dziękuję.

Dodam tylko, że jak dokładałam kiedyś pamięci, to trzeba było ją w Biosie włączyć/ustawić, bo komputer piszczał i startował z błędami.

animka

Data: 2011-11-17 21:50:23
Autor: Tomaszek
System na USB - jaki BIOS?
W dniu 2011-11-17 20:18, Animka pisze:
Nowo zamontowane fizyczne
urz±dzenie, tj. dysk twardy trzeba wł±czyć w Biosie, żeby system
zobaczył. Może być i tak, że system nie widzi, nie udostępnia, bo nie
ustawione s± uprawnienia w Zabezpieczeniach.

A jak w biosie nie będzie ustawione to Windows nie zobaczy?
Do garów!

Data: 2011-11-18 00:29:22
Autor: Animka
System na USB - jaki BIOS?
W dniu 2011-11-17 21:50, Tomaszek pisze:
W dniu 2011-11-17 20:18, Animka pisze:
Nowo zamontowane fizyczne
urządzenie, tj. dysk twardy trzeba włączyć w Biosie, żeby system
zobaczył. Może być i tak, że system nie widzi, nie udostępnia, bo nie
ustawione sÄ… uprawnienia w Zabezpieczeniach.

A jak w biosie nie będzie ustawione to Windows nie zobaczy?
Do garĂłw!

Ale żryć ci nie dam. Nie żryj.

animka

Data: 2011-11-15 23:58:01
Autor: Mariusz
System na USB - jaki BIOS?
On Tue, 15 Nov 2011 07:58:06 +0100, Yarroll wrote:

Próbowałem zainstalować sobie system (Windows XP) na pendrive'ie.
[...]
Instalator XP nawet rozpoznaje pendrive jako dysk i widzi na nim partycję. Ale nie może "uzyskać do niego dostępu" :-((

A wystarczyło wcze¶niej użyć Googla.

Sory je¶li NTG. Dzięki - Yarroll

Nie wiem sk±d te w±tpliwo¶ci. W 100% NTG.

--
Mar.

Data: 2011-11-16 10:24:10
Autor: Andrzej Lawa
System na USB - jaki BIOS?
W dniu 15.11.2011 07:58, Yarroll pisze:

Próbowałem zainstalować sobie system (Windows XP) na pendrive'ie. Fajnie
byłoby mieć go z sob±, i zreszt± główne programy - mógłbym (powiedzmy)
butować się do wielu kompów u znajomych.

Wszyscy maj± identyczny sprzęt?

Generalnie - z XP nie ma to najmniejszego sensu.

Data: 2011-11-16 10:28:08
Autor: Mariusz Kruk
System na USB - jaki BIOS?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Lawa"
[...]

Zawsze zostaje wersja "linux live + host jakiej¶ wirtualizacji + guest
z Windows XP". Ale to straszna rzeĽba i wydajno¶ć mocno suboptymalna.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   |

Data: 2011-11-16 12:58:21
Autor: Andrzej Lawa
System na USB - jaki BIOS?
W dniu 16.11.2011 10:28, Mariusz Kruk pisze:

Zawsze zostaje wersja "linux live + host jakiej¶ wirtualizacji + guest
z Windows XP". Ale to straszna rzeĽba i wydajno¶ć mocno suboptymalna.

W sumie najważniejsze pytanie brzmi: do czego to ma służyć? Bo je¶li
chce mieć "komputer w kieszeni" z poczt±, biurem, multimediami itepe to
wtedy wystarczy zatrzymać się na "linux live" i po problemie ;)

W przeciwieństwie do XP one były do tego projektowane i nie będzie
ryzyka szybkiego "zżerania" flasha przez intensywnie zapisuj±cy jakie¶
duperele XP.

Swoj± szos± widziałem też wersje live windowsa (od visty w górę, o ile
pamiętam), ale to zdaje się "for repairs and diagnostics only",
przynajmniej tak głosił napis na widzianej przeze mnie płytce.

Bo z XP, nawet pomijaj±c idiotyczny problem z licencjami, będzie bardzo
duży problem z niekompatybilno¶ci± konfiguracji sterowników - przy
padzie płyty głównej w 2/3 przypadków kończyło się reinstalacj±, w 1/4
pomogło "naprawienie" systemu z płyty instalacyjnej, a tylko w
nielicznej reszcie ruszył bez większych zgrzytów (chociaż aktywować to
chciał się zawsze, bo np. MAC zintegrowanej karty sieciowej się zmienił
i uznał to za poważn± zmianę konfiguracji)

Data: 2011-11-16 13:02:12
Autor: Mariusz Kruk
System na USB - jaki BIOS?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Lawa"
Bo z XP, nawet pomijaj±c idiotyczny problem z licencjami, będzie bardzo
duży problem z niekompatybilno¶ci± konfiguracji sterowników

Dlatego wła¶nie proponowałem rozwi±zane z maszyn± wirtualn± i hostem
w linuksie. On sobie powinien w większo¶ci przypadków poradzić ze
sprzętem.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   |

Data: 2011-11-16 21:06:19
Autor: ToMasz
System na USB - jaki BIOS?
[...]

jest co¶ takiego jak ultimate boot cd. Jego odmian± jest wersja z windowsem. Jak masz windowsa to jest to kwestia wyklikania zeby dostać botowalna płytę cd z windowsem. widziałem już (google również) zapytania o UBCD na USB - tak wiec kto¶ chyba już "dał radę". JEdnakże z tego co ja znam ubcd dla winodws to jest to jakie¶ nieporozumienie. to się nadaje zeby pliki z ntfs przegrać na inny no¶nik. SZczytem wykyrania sprzętu na innym kompie jest znalezienie sterownika do karty sieciowej.
To samo dla linuksa - niebo a ziemia. Poprostu działa. Wiem ze 99% ludzi nie strawi linuksowej (klikanej) kopii PQ Magica, albo norton commandera, ale moze Ty jeste¶ w tym 1%?
ToMasz

Data: 2011-11-17 17:39:16
Autor: Tomaszek
System na USB - jaki BIOS?
W dniu 2011-11-16 21:06, ToMasz pisze:
jest co¶ takiego jak ultimate boot cd. Jego odmian± jest wersja z
windowsem.

Z postu autora wynika, że autor poszukuje systemu do użytku. UBCD for Windows jest tylko do diagnostyki i naprawy. Normalnie z tego korzystać ciężko, trudno i niewygodnie.

  Jak masz windowsa to jest to kwestia wyklikania zeby dostać
botowalna płytę cd z windowsem. widziałem już (google również) zapytania
o UBCD na USB - tak wiec kto¶ chyba już "dał radę".

Ano dali radę;)

  JEdnakże z tego co
ja znam ubcd dla winodws to jest to jakie¶ nieporozumienie. to się
nadaje zeby pliki z ntfs przegrać na inny no¶nik.

Oj, mylisz się. Ja tym narzędziem robię wszystko. Od przywracania MBR-ów po grzebanie w rejestrze systemu macierzystego.

  SZczytem wykyrania
sprzętu na innym kompie jest znalezienie sterownika do karty sieciowej.

No, można sobie inny podłożyć. To zaleta, a nie wada moim zdaniem. Choć trzeba przyznać, że jeszcze nie musiałem.