System na USB - jaki BIOS?

Data: 2011-11-16 10:24:10
Autor: Andrzej Lawa
System na USB - jaki BIOS?
W dniu 15.11.2011 07:58, Yarroll pisze:

Próbowałem zainstalować sobie system (Windows XP) na pendrive'ie. Fajnie
byłoby mieć go z sobą, i zresztą główne programy - mógłbym (powiedzmy)
butować się do wielu kompów u znajomych.

Wszyscy mają identyczny sprzęt?

Generalnie - z XP nie ma to najmniejszego sensu.

Data: 2011-11-16 10:28:08
Autor: Mariusz Kruk
System na USB - jaki BIOS?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Lawa"
[...]

Zawsze zostaje wersja "linux live + host jakiejś wirtualizacji + guest
z Windows XP". Ale to straszna rzeźba i wydajność mocno suboptymalna.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   |

Data: 2011-11-16 12:58:21
Autor: Andrzej Lawa
System na USB - jaki BIOS?
W dniu 16.11.2011 10:28, Mariusz Kruk pisze:

Zawsze zostaje wersja "linux live + host jakiejś wirtualizacji + guest
z Windows XP". Ale to straszna rzeźba i wydajność mocno suboptymalna.

W sumie najważniejsze pytanie brzmi: do czego to ma służyć? Bo jeśli
chce mieć "komputer w kieszeni" z pocztą, biurem, multimediami itepe to
wtedy wystarczy zatrzymać się na "linux live" i po problemie ;)

W przeciwieństwie do XP one były do tego projektowane i nie będzie
ryzyka szybkiego "zżerania" flasha przez intensywnie zapisujący jakieś
duperele XP.

Swoją szosą widziałem też wersje live windowsa (od visty w górę, o ile
pamiętam), ale to zdaje się "for repairs and diagnostics only",
przynajmniej tak głosił napis na widzianej przeze mnie płytce.

Bo z XP, nawet pomijając idiotyczny problem z licencjami, będzie bardzo
duży problem z niekompatybilnością konfiguracji sterowników - przy
padzie płyty głównej w 2/3 przypadków kończyło się reinstalacją, w 1/4
pomogło "naprawienie" systemu z płyty instalacyjnej, a tylko w
nielicznej reszcie ruszył bez większych zgrzytów (chociaż aktywować to
chciał się zawsze, bo np. MAC zintegrowanej karty sieciowej się zmienił
i uznał to za poważną zmianę konfiguracji)

Data: 2011-11-16 13:02:12
Autor: Mariusz Kruk
System na USB - jaki BIOS?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Lawa"
Bo z XP, nawet pomijając idiotyczny problem z licencjami, będzie bardzo
duży problem z niekompatybilnością konfiguracji sterowników

Dlatego właśnie proponowałem rozwiązane z maszyną wirtualną i hostem
w linuksie. On sobie powinien w większości przypadków poradzić ze
sprzętem.

--
|  Kruk@epsilon.eu.org   |

System na USB - jaki BIOS?