System na USB - jaki BIOS?

Data: 2011-11-16 21:06:19
Autor: ToMasz
System na USB - jaki BIOS?
W dniu 15.11.2011 07:58, Yarroll pisze:
Witam!
Próbowałem zainstalować sobie system (Windows XP) na pendrive'ie. Fajnie
byłoby mieć go z sobą, i zresztą główne programy - mógłbym (powiedzmy)
butować się do wielu kompów u znajomych.
Dostęp do pendrive'a na USB 3 powinien być szybszy niż do dysku
zwykłego. W sumie rozwiązanie może pozwali zostawić "normalne" dyski
jako magazyny danych.
Poza tym mam gwarancję, że nikt nie wystartuje mi kompa beze mnie co nie
jest bez znaczenia w domu z niecałkiem dorosłymi domownikami :-)) -
takimi co nie zawsze wiedzą co robią :-))
Instalator XP nawet rozpoznaje pendrive jako dysk i widzi na nim
partycję. Ale nie może "uzyskać do niego dostępu" :-((
Powyższe to chyba nic nowego, bo już dawniej słyszałem że dostęp do
USB-drive przy instalacji systemu zależy od rodzaju BIOS-u.
I tu pytanie: jaki to musi być BIOS?
Sory jeśli NTG. Dzięki - Yarroll

jest coś takiego jak ultimate boot cd. Jego odmianą jest wersja z windowsem. Jak masz windowsa to jest to kwestia wyklikania zeby dostać botowalna płytę cd z windowsem. widziałem już (google również) zapytania o UBCD na USB - tak wiec ktoś chyba już "dał radę". JEdnakże z tego co ja znam ubcd dla winodws to jest to jakieś nieporozumienie. to się nadaje zeby pliki z ntfs przegrać na inny nośnik. SZczytem wykyrania sprzętu na innym kompie jest znalezienie sterownika do karty sieciowej.
To samo dla linuksa - niebo a ziemia. Poprostu działa. Wiem ze 99% ludzi nie strawi linuksowej (klikanej) kopii PQ Magica, albo norton commandera, ale moze Ty jesteś w tym 1%?
ToMasz

Data: 2011-11-17 17:39:16
Autor: Tomaszek
System na USB - jaki BIOS?
W dniu 2011-11-16 21:06, ToMasz pisze:
jest coś takiego jak ultimate boot cd. Jego odmianą jest wersja z
windowsem.

Z postu autora wynika, że autor poszukuje systemu do użytku. UBCD for Windows jest tylko do diagnostyki i naprawy. Normalnie z tego korzystać ciężko, trudno i niewygodnie.

  Jak masz windowsa to jest to kwestia wyklikania zeby dostać
botowalna płytę cd z windowsem. widziałem już (google również) zapytania
o UBCD na USB - tak wiec ktoś chyba już "dał radę".

Ano dali radę;)

  JEdnakże z tego co
ja znam ubcd dla winodws to jest to jakieś nieporozumienie. to się
nadaje zeby pliki z ntfs przegrać na inny nośnik.

Oj, mylisz się. Ja tym narzędziem robię wszystko. Od przywracania MBR-ów po grzebanie w rejestrze systemu macierzystego.

  SZczytem wykyrania
sprzętu na innym kompie jest znalezienie sterownika do karty sieciowej.

No, można sobie inny podłożyć. To zaleta, a nie wada moim zdaniem. Choć trzeba przyznać, że jeszcze nie musiałem.
--
| TOMASZEK te miejsca omija:
| gazeta.pl*tvn24.pl*facebook.pl*nk.pl
| Niestety, Polska to kraj totalitarny :(