System obsługi biznesu MLM i klienta on-line - jakie rozwiązania, jakie koszty?

Data: 2011-03-18 19:34:00
Autor: yarcioo
System obsługi biznesu MLM i klienta on-line - jakie rozwiązania, jakie koszty?
Witam!
Możne ktoś podpowie coś, choćby w ogólnym zarysie.
Mam biznes polegający na sprzedaży produktów głównie finansowych i ubezpieczeniowych w systemie wielopoziomowego marketingu. W tej chwili aktywnych jest około 1000 sprzedawców na różnych poziomach. Chcę powiększyć biznes poprzez poszerzenie oferty produktowej oraz pozyskanie wielokrotnie większej liczby sprzedawców.
Chcę aby całość obsługi przejął system IT - aplikacja w systemie on-line, która będzie realizować wszelkie funkcje tego biznesu, m. in.:
- rejestrację i ewidencję sprzedawców ich poziomu w strukturze zależną od wyników sprzedaży,
- rejestrację i ewidencję klientów, wykupionych produktów oraz wszelkie dane i/w powiązaniu ze sprzedawcami,
- naliczanie prowizji sprzedawcom, automatyczne przenoszenie między poziomami w strukturze w zależności od wyników sprzedaży
- generowanie wszelkich dokumentów dla klientów, umów, powiadomień itp,
- dostęp do ustalonych informacji z poziomu kont sprzedawców i klientów, wyników sprzedaży, wyników finansowych produktów,stanów kont itp.
- prowadzenie kampanii marketingowych poprzez mailing, itp,
- prowadzenie wideokonferencji-szkoleń dla sprzedawców i dla klientów
- analizy i raporty automatyczne i definiowane dla poziomów dyrektorskich
- obsługa płatności on-line dla klientów

System ma być narzędziem moim, menedżerów i sprzedawców do prowadzenia tego biznesu oraz narzędziem do korzystania z niego przez klientów.
W tym biznesie klient może zostać również sprzedawcą i budować swoją gałąź w strukturze z czego będzie miał naliczane prowizje i finansowanie nabytych produktów.
System musi więc mieć uwzględniać możliwość przyrostu wykładniczego ilości danych.

W związku z tym moje 3 podstawowe pytania:
1. Czy konieczne będzie uruchamianie serwerowni? Jakiej?
     Czy lepiej wydzierżawić serwer, dedykowany, wirtualny?
     Jakie koszty się z tym wiążą? Jakie łącza trzeba opłacić?
2. Z jakich narzędzi skorzystać?
     NetFramework, WinSrv2008, SQLSrv2008?
     PHP, MySQL?
3. Ile to może kosztować zakładając, że docelowo aktywnych klientów będzie 2 miliony, a sprzedawców 100 tys.?

Pozdrawiam,
Yarcioo

System obsługi biznesu MLM i klienta on-line - jakie rozwiązania, jakie koszty?