System poboru opłat - ciekawa liczba

Data: 2012-10-01 09:16:29
Autor: Marcin N
System poboru opłat - ciekawa liczba
Cytat:

Cztery i pół miliona razy próbowano w ubiegłym roku oszukać system poboru elektronicznego myta - informuje "Dziennik Gazeta Prawna”. Z tytułu samych kar Krajowy Fundusz Drogowy powinien wzbogacić się o około 5,4 miliarda złotych.

Trudno mi w to uwierzyć, zwłaszcza gdy czytam, ile to razy system poboru przysyła wadliwe mandaty do osób, które jeżdżą legalnie.

--
MN

Data: 2012-10-01 14:04:42
Autor: J.F
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup
[...]

Twoja komsomolska czujnosc moze byc sluszna.
Z jednej strony - system sie wielokrotnie mylil, wiec pewnie podobna liczbe zapisano tez w "oszustwa".

Z drugiej - jak jedzie ciezarowka 500km trase, to tych bramek kilkadziesiat chyba zaliczala. I na kazdej "oszustwo".
A powodow moze byc bez liku - niesprawny transceiver, z innego kraju, blad w programie, elektronika tez pewnie czasem lapala zaklocenia.
A moze Litwini, co to "nic nie wiedza" o zadnym mycie :-)

Ciekawe ile naprawde jest oszustow ... bo na oko to najprosciej uzywac pudelka wydanego na inna, lzejsza ciezarowke ..

J.

Data: 2012-10-01 14:32:07
Autor: Marcin N
W dniu 2012-10-01 14:04, J.F pisze:

Ciekawe ile naprawde jest oszustow ... bo na oko to najprosciej uzywac
pudelka wydanego na inna, lzejsza ciezarowke ..

Niedaleko mnie jest taka bramka, która nie pobiera opłaty, za to sprawdza, czy samochód ma wszystko to, co mieć powinien. Zgaduję, że odczytuje też rejestrację i porównuje dane pojazdu z nadajnikiem.

Pewnie to nie jedyna taka bramka w Polsce.

--
MN

Data: 2012-10-01 14:44:33
Autor: Ergie
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k4c2fs$ref$1@news.task.gda.pl...

[...]

Jakby jeszcze na co drugiej bramce zamontowali wagę to byłoby super.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-10-01 14:49:29
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-10-01 14:44, Ergie pisze:
[...]

Nie ma takiej potrzeby - wystarczą tylko w pewnych miejscach i takowe
są budowane :)

Data: 2012-10-01 14:56:52
Autor: J.F
Użytkownik "Artur Maśląg"  napisał w wiadomości
[...]

Jest maly niuans - takie wagi sa z natury bardzo nieprecyzyjne.

No i moze stad te 4.5mln "oszustw".

J.

Data: 2012-10-01 16:39:11
Autor: Marcin N
W dniu 2012-10-01 14:56, J.F pisze:
[...]

To nie jest poważna wada. One mają wyłapać tych, którzy wiozą 60 ton. A znam takich. Jak się trafi taki, co przekracza nacisk o 1 tonę na oś - można machnąć ręką, choć oczywiście i tacy nie są mile widziani.

--
MN

Data: 2012-10-01 17:13:01
Autor: Artur Maśląg
[...]

Ta wag preselekcyjnych "nieprecyzyjność" to jaki procent? 20%?
Nawet gdyby taki przyjąć to w zupełności wystarczy - zestawy
(i nie tylko) potrafią być przeładowane o 50%.

No i moze stad te 4.5mln "oszustw".

Jakim cudem, skoro tych wag jest w sumie mało?

Data: 2012-10-01 17:49:40
Autor: J.F
[...]

Na naszych drogach ? Obawiam sie ze 50%, jesli nie wiecej.

Nawet gdyby taki przyjąć to w zupełności wystarczy - zestawy
(i nie tylko) potrafią być przeładowane o 50%.

No i moze stad te 4.5mln "oszustw".
Jakim cudem, skoro tych wag jest w sumie mało?

Jak przez kazda wage przejezdza 10 tys samochodow dziennie, a ona sie myli znaczaco w 10% przypadkow,
to mamy 365 tys "oszustw" na kazda wage ..

J.

Data: 2012-10-01 18:39:14
Autor: JK
System poboru opat - ciekawa liczba
W dniu 2012-10-01 17:49, J.F pisze:

Jak przez kazda wage przejezdza 10 tys
samochodow dziennie, a ona sie myli znaczaco w
10% przypadkow,
to mamy 365 tys "oszustw" na kazda wage ..

Chyba Macierewicz uczy ci matematyki :->
10 000 dziennie = jeden pojazd co okoo 8,5 sekundy, 24 godziny na dob. No chyba, e *dziennie* wtedy jest jeszcze lepiej, bo jeden pojazd co 4 sekundy.
Wysoce prawdopodobne :-/

JK

Data: 2012-10-01 19:04:50
Autor: Artur Maśląg
[...]

To ja poproszę w takim razie o jakieś źródło tych wielkości.

[...]

Ekhem - z Twoich wyliczeń wynikałoby, że pojazdy podpadające pod
Viatoll (i pod wagi) przejeżdżają przez nie co 8,64 sekundy.
Przypomina mi to opowieść imć doktorka, co to się pięknie
sprzedała medialnie "Morderca jest kim innym niż to opisują media".
Z jego opowieści wynikało, że trzeźwe kobiety w wieku 30-40 lat
są największym zagrożeniem na drogach i dodatkowo sieją taki
armagiedon na drogach, że w DC to w przeciągu roku powinno nam
pieszych zabraknąć do przejeżdżania.

Data: 2012-10-01 20:02:37
Autor: J.F
Użytkownik "Artur Maśląg"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5069cd33$0$1210$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Proste - taka waga dziala precyzyjnie, o ile:
a) reaguje na szybko zmienne obciazenie - ok, zakladamy ze producent taka zrobil,
b) kierowca jedzie rowno, bez zwalniania i przyspieszania, a wiec bez przenoszenia ciezaru na rozne osie,

c) droga w okolicy wagi jest idealnie plaska, przez co pionowa pozycja pojazdu sie stabilizuje,
d) waga jest dokladnie w plaszczyznie jezdni, zeby kolo nie musialo na niej skakac.

To teraz pokaz mi plaska droge w kraju i dobrze w nia wpasowana studzienke kanalizacyjna :-)

No dobra, na ciezarowkach sie nie znam, ale jak jade osobowym i slysze "lup lup" na roznych pokrywach - to nie moze byc dokladne :-)

[...]

Ale sa drogi w kraju, przez ktore przejezdza ponad 30 tys samochodow na dobe.
W tym ponad 10 tys ciezarowek.  Zrodlo - GPR 2010.
Zakladam ze wage najrozsadniej tam zainstalowac

No dobra, przesadzilem - to chyba w dwie strony.

J.

Data: 2012-10-01 20:51:39
Autor: jerzu
System poboru opat - ciekawa liczba
On Mon, 1 Oct 2012 20:02:37 +0200, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

No dobra, przesadzilem - to chyba w dwie strony.

Nie chyba, ale na 100%. SDR to ruch w obu kierunkach.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-10-01 21:44:22
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-10-01 20:02, J.F pisze:
[...]
                          ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

To ja poproszę w takim razie o jakieś źródło tych wielkości.
Proste - taka waga dziala precyzyjnie, o ile:
(...)

Ja nie pytałem co Tobie się wydaje, tylko o źródło tej
"nieprecyzyjności" w granicach 50%, bądź więcej.

To teraz pokaz mi plaska droge w kraju i dobrze w nia wpasowana
studzienke kanalizacyjna :-)

A co ma studzienka do wagi preselekcyjnej?

No dobra, na ciezarowkach sie nie znam, ale jak jade osobowym i slysze
"lup lup" na roznych pokrywach - to nie moze byc dokladne :-)

Widziałeś konstrukcję takiej wagi? Przejedź się choćby do Kudowy, tam
jest nowa, którą spotkałem niedawno, ponieważ trafiłem akurat na
jej budowę.

Tutaj coś znalazłem:
http://www.imm.org.pl/imm/biblioteka/pubinne/elektroniczne122011.pdf
Może się komuś przyda. Żeby było śmieszniej, to w swoim czasie nawet
popełniłem pewne opracowanie ze "zjawisk tensometrycznych", konstrukcji
itd. Taka "głupota" z metrologii ;)

[...]

Tak, wielopasmowe itd. Tyle, że dane na które się powołujesz to ruch
na drodze, a nie na jezdni. O jego strukturze już nie wspomnę.

Zakladam ze wage najrozsadniej tam zainstalowac

Czemu akurat tam? Nie lepiej na zjazdach, drogach niższych klas?
Koszt instalacji niższy, prędkości niższe itd.

No dobra, przesadzilem - to chyba w dwie strony.

:P

Data: 2012-10-01 21:56:58
Autor: Tom N
Artur Malg w <news:5069f298$0$1214$65785112news.neostrada.pl>:

W dniu 2012-10-01 20:02, J.F pisze:
Obawiam sie ze 50%, jesli nie wiecej.
   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
To ja poprosz w takim razie o jakie rdo tych wielkoci.
Proste - taka waga dziala precyzyjnie, o ile:
Ja nie pytaem co Tobie si wydaje, tylko o rdo tej
"nieprecyzyjnoci" w granicach 50%, bd wicej.
[...]
Widziae konstrukcj takiej wagi? Przejed si choby do Kudowy, tam
jest nowa, ktr spotkaem niedawno, poniewa trafiem akurat na
jej budow.

Wychodzi, e semka dla J.F jest nieznana nie tylko po stronie pnocnej od
Wrocawia, ale i po stronie poudniowej ;-)

--
'Tom N'

Data: 2012-10-02 00:31:23
Autor: J.F.
System poboru opłat - ciekawa liczba
Dnia Mon, 01 Oct 2012 21:44:22 +0200, Artur Malg napisa(a):
W dniu 2012-10-01 20:02, J.F pisze:
To teraz pokaz mi plaska droge w kraju i dobrze w nia wpasowana
studzienke kanalizacyjna :-)
A co ma studzienka do wagi preselekcyjnej?

Studzienki sie zapadaja lub wystaja na pare centymetrow, a wage ci wmontuja
co do milimetra, akurat uwierze :-P

Tutaj co znalazem:
http://www.imm.org.pl/imm/biblioteka/pubinne/elektroniczne122011.pdf

Szkoda ze do odnosnikow nie ma dostepu - moze by sie znalazlo rzeczywiste
dane.

Ale sa drogi w kraju, przez ktore przejezdza ponad 30 tys samochodow na
dobe.W tym ponad 10 tys ciezarowek.  Zrodlo - GPR 2010.

Tak, wielopasmowe itd. Tyle, e dane na ktre si powoujesz to ruch
na drodze, a nie na jezdni. O jego strukturze ju nie wspomn.

O jakiej strukturze ?
Zakladam ze wage najrozsadniej tam zainstalowac
Czemu akurat tam? Nie lepiej na zjazdach, drogach niszych klas?
Koszt instalacji niszy, prdkoci nisze itd.

Ale zysk tam najwiekszy, i czas amortyzacji najkrotszy :-)

No dobra, przesadzilem - to chyba w dwie strony.
:P

Ale sa miejsca gdzie sie podaje 20 tys ciearowek :-)

J.

Data: 2012-10-02 02:10:52
Autor: bruner
System poboru opat - ciekawa liczba
Studzienki sie zapadaja lub wystaja na pare centymetrow, a wage ci wmontuja

co do milimetra, akurat uwierze :-P

To uwierz, bo jak chc to potrafi, tego typu wag jest troch w Polsce i s montowane idealnie. Pewnie dlatego, e nie robi tego papudraki od przyklepywania opat at ze smoy na usugach GDDKiA czy innych PZD. Jak masz tak w swojej okolicy to podjed i zobacz jak to wyglda.

Data: 2012-10-02 09:23:43
Autor: Jakub Witkowski
System poboru opłat - ciekawa liczba
W dniu 2012-10-01 20:02, J.F pisze:

No dobra, na ciezarowkach sie nie znam, ale jak jade osobowym i slysze "lup lup" na roznych pokrywach - to nie moze byc dokladne :-)

Wiesz, jam inżynier i automatyk, a jednak często technologia mnie zadziwia.
Na zdrowy rozsądek coś tam nie ma prawa działać, a jednak - działa :)

System poboru opłat - ciekawa liczba