System rachunków w USA

Data: 2021-01-16 15:37:43
Autor: Robert Tomasik
System rachunków w USA
Czy ktoś z kolegów orientuje się w realiach banków USA. Mam 7 przelewów
do USA, w których jest jakaś tożsamość, adres banku oraz kilka cyferek -
pewnie numer rachunku, albo inny. Cyferki, to grupa 9 ~13 cyfr. Na
pierwszy rzut oka wygląda mi to na jakieś przelewy "Poste Restant". Czy
ktoś jest w stanie coś więcej na ten temat napisać?

--
Robert Tomasik

Data: 2021-01-17 17:53:09
Autor: Robert Tomasik
System rachunków w USA
[...]

Sam sobie odpowiem. W USA numer rachunku bankowego i adres oddziału
banku spełnia to, co u nas pełen numer rachunku.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-01-17 10:50:58
Autor: Dawid Rutkowski
System rachunków w USA
niedziela, 17 stycznia 2021 o 17:53:12 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
Sam sobie odpowiem. W USA numer rachunku bankowego i adres oddziału banku spełnia to, co u nas pełen numer rachunku.

Mi się coś kołacze, że w USA banki mają jakieś numeryczne kody. Tylko nie pamiętam, czy to się stosuje przy przelewach krajowych czy zagranicznych. Bo w sumie BIC również identyfikuje oddział (nie tylko bank, ale oddział) - i w sumie nie ma sensu wymyślać czegoś, co już na całym świecie jest. Bo oczywiście IBAN to dla Jankesów jakiś tam wymysł z Europy.

System rachunków w USA