System zabezpieczajÄ…cy przed zabezpieczeni em.

Data: 2011-12-28 23:00:37
Autor: Rafał \"SP\" Gil
System zabezpieczajÄ…cy przed zabezpieczeni em.
www.youtube.com/watch?v=C0MtnOBJzZk

W jakich autach jest to już standardem ? W bawarach widziałem na 2012 już ma być w serii ;)

Data: 2011-12-28 22:32:46
Autor: to
System zabezpieczaj±cy przed zabezpieczeniem.
begin Rafał \"SP\" Gil
www.youtube.com/watch?v=C0MtnOBJzZk

W jakich autach jest to już standardem ? W bawarach widziałem na 2012
już ma być w serii ;)

ROTFL! Gość kupił samochód, zbudował urządzenie i przez ten cały czas nie zastanowił się co będzie, gdy złapię gumę na zakręcie?

Że nie wspomnę o tym, że auto z zablokowaną kierownicą na wprost też będzie ściągać jak opona wystrzeli...

ROTFL^2.

Po co dziennikarze naśmiewają się ze staruszka pokazując takie idiotyzmy? --

Data: 2011-12-28 22:58:52
Autor: AZ
On 2011-12-28, Rafał "SP" Gil <usenet@motopower.pl> wrote:
www.youtube.com/watch?v=C0MtnOBJzZk

W jakich autach jest to już standardem ? W bawarach widziałem na 2012 już ma być w serii ;)

A jest druga czesc z testem drogowym? Najchetniej na zakrecie ;-)

Z wynalazkow jest dobre jeszcze to:
http://www.youtube.com/watch?v=lOnjr8kYIKg

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-29 00:46:32
Autor: to
System zabezpieczaj±cy przed zabezpieczeniem.
begin AZ
A jest druga czesc z testem drogowym? Najchetniej na zakrecie ;-)

....połączona z wręczeniem nagrody Darwina. :>

Z wynalazkow jest dobre jeszcze to:
http://www.youtube.com/watch?v=lOnjr8kYIKg

Niezłe, przypomina podłużny prodiż.

Data: 2011-12-29 01:31:27
Autor: p0li
T->Dnia 2011-12-28 23:58:52 niejaki AZ napisał:
A jest druga czesc z testem drogowym? Najchetniej na zakrecie ;-)

a po co zaraz na zakręcie - wystarczy podczas wyprzedzania

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2011-12-28 23:10:37
Autor: Pan Piskorz
System zabezpieczajÄ…cy przed zabezpiecz eniem.
W jakich autach jest to juĹĽ standardem ?

W żadnym nie będzie, na szczęście.
Zablokowanie kierownicy w momencie awarii ogumienia? To raczej pewna śmierć dla kierowcy.
S.

Data: 2011-12-28 23:16:35
Autor: Sebastian Biały
On 2011-12-28 23:00, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
www.youtube.com/watch?v=C0MtnOBJzZk

A w zasadzie czy ten mimowolny skręt po wystrzale opony faktycznie następuje "bo kierownica się sama kręci"?

Czy zadaniem ESP nie jest między innymi utrzymanie toru jazdy jeśli strzeli opona?

Data: 2011-12-28 23:58:04
Autor: RoMan Mandziejewicz
System zabezpieczaj±cy przed zabezpieczeniem.
Hello Sebastian,

www.youtube.com/watch?v=C0MtnOBJzZk
A w zasadzie czy ten mimowolny skręt po wystrzale opony faktycznie
następuje "bo kierownica się sama kręci"?

Je¶li walnie przednia opona, to nawet w samochodach ze wspomaganiem
trzeba mocno trzymać kierownicę. Bez wspomagania jest dramatycznie :(

Czy zadaniem ESP nie jest między innymi utrzymanie toru jazdy je¶li strzeli opona?

Żartujesz?

--
Best regards,

Data: 2011-12-29 08:03:43
Autor: Sebastian Biały
On 2011-12-28 23:58, RoMan Mandziejewicz wrote:
Czy zadaniem ESP nie jest między innymi utrzymanie toru jazdy je¶li
strzeli opona?
Żartujesz?

Niezupełnie. Strzelaj±ca opona może albo zaklinować koło albo spowodować zerow± przyczepno¶ć. W drugim wypadku niewiele się to różni od złapania poslizgu na lodzie. Poniewaz jednak nigdy nie do¶wiadczyłem takiego efektu to pytam z ciekawo¶ci.

Data: 2011-12-29 09:18:41
Autor: T.
System zabezpieczaj±cy przed zabezpieczeniem.

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomo¶ci news:8635490184$20111228235806squadack.com...
Hello Sebastian,

[...]

Przeżyłem strzał opony - przedniej prawej. Jechałem ok. 50 km/godz. (bo wcze¶niej czuć było, że co¶ się dzieje). Żadnych sensacji, wyrywania kierownicy.
Widziałem też strzał tylnej opony na autostradzie - może dlatego, ze tylna, ale też nic się nie zadziało. Kierowca po prostu zjechał na pobocze.
T.

Data: 2011-12-29 11:07:02
Autor: Pszemol
System zabezpieczaj±cy przed zabezpieczeniem.
Użytkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4efc22eb$0$1202$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Tylnej też przeżyłem - przejeżdzałem przez budowę drogi i na co¶
ostrego na drodze musiałem najechać, bo opona miała rozdarcie z boku
(na bocznej ¶cianie, blisko bieżnika) w kształcie trójk±ta o boku 5cm.

Ledwie zauważyłem że co¶ się stało. Samochód to była toyota camry
1995 obładowany bagażami bo jechali¶my autostrad± na wycieczkę.

Przedniej - nie miałem przyjemno¶ci.

Data: 2012-01-01 15:05:37
Autor: dominik
On 2011-12-28 23:58, RoMan Mandziejewicz wrote:
A w zasadzie czy ten mimowolny skręt po wystrzale opony faktycznie
następuje "bo kierownica się sama kręci"?
Jeśli walnie przednia opona, to nawet w samochodach ze wspomaganiem
trzeba mocno trzymać kierownicę. Bez wspomagania jest dramatycznie :(

ZaleĹĽy od auta, jak testujesz jak pan z filmu na maluchu to zdecydowanie
masz rację, ale tam warto wspomnieć, że powyżej 80km/h ta namiastka
samochodu już ledwo trzymała się drogi i wystrzał opony by tu nie pomógł
zdecydowanie. Przy 120km/h osiągalnym z górki i z wiatrem trzeba było nie
lada manewrów by utrzymać kierownicę w pełni sprawnym aucie. Normalne
samochody przy 2x większej prędkości zachowują się 4x lepiej.

Natomiast w nowocześniejszych autach niż maluch jest lepiej i stabilniej.
W mojej osobówce walnęła opona przy prędkości coś w okolicach 170km/h.
Przednia prawa. Poza powstałym hukiem to na aucie nie zrobiło to wrażenia,
wyhamowałem i zjechałem na pobocze. Z opony zostały strzępy, nie wyobrażam
sobie, żeby coś mi miało zablokować układ kierowniczy w tym czasie i w
imiÄ™ czego?

--
              ,~
              |\              dominik, gg:919564

Data: 2012-01-01 15:47:13
Autor: J.F.
Dnia Sun, 01 Jan 2012 15:05:37 +0100, dominik napisał(a):
Je¶li walnie przednia opona, to nawet w samochodach ze wspomaganiem
trzeba mocno trzymać kierownicę. Bez wspomagania jest dramatycznie :(

Zależy od auta, jak testujesz jak pan z filmu na maluchu to zdecydowanie
masz rację, ale tam warto wspomnieć, że powyżej 80km/h ta namiastka
samochodu już ledwo trzymała się drogi i wystrzał opony by tu nie pomógł
zdecydowanie.

No nie wiem, do tej 100 dociagalem czesto i prowadzil sie imo normalnie.
Wystrzalu opony nie przezylem, w innym aucie tez nie, ale na flaku jedzie sie dosc normalnie.

J.

Data: 2012-01-01 16:39:02
Autor: dominik
On 2012-01-01 15:47, J.F. wrote:
[...]

Nie napisałem, że stówa jest nieosiągalna, ale że zachowanie malucha na
tej prędkości nie jest już zbyt sympatyczne. Każdy kto się przesiadł na
coś nowszego i większego od razu zauważał że "nie czuć prędkości", nawet
przy jeszcze większej prędkości. Maluch po prostu był lekki, a układ
kierowniczy nie był tak super stabilny. Prawdopodobnie z tego pomysł
autora filmiku.

--
              ,~
              |\              dominik, gg:919564

Data: 2011-12-28 23:38:44
Autor: Grejon
System zabezpieczaj±cy przed zabezpieczeniem.
www.youtube.com/watch?v=C0MtnOBJzZk

W jakich autach jest to już standardem ? W bawarach widziałem na 2012
już ma być w serii ;)

KuĽwa, normalnie drugi Ł±giewka :)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2011-12-29 00:01:31
Autor: DoQ
W dniu 28-12-2011 23:38, Grejon pisze:
W jakich autach jest to już standardem ? W bawarach widziałem na 2012
już ma być w serii ;)
KuĽwa, normalnie drugi Ł±giewka :)

Zaraz będ± tr±bić że Bosch pracuje nad implementacj± tego wynalazku w swoich systemach ESP ;)

--
Paweł

Data: 2011-12-29 09:22:49
Autor: T.
System zabezpieczaj±cy przed zabezpieczeniem.

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jdg3i7$asu$1node2.news.atman.pl...
www.youtube.com/watch?v=C0MtnOBJzZk

W jakich autach jest to już standardem ? W bawarach widziałem na 2012 już ma być w serii ;)

Nie wy¶miewaj się - jeden Kapica już dostał Nobla... ;-)
Ten pewnie liczy na kolejnego...
T.

System zabezpieczajÄ…cy przed zabezpieczeni em.